Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Engelse lof voor ‘Ajax-dirigent’: ‘Hij is een Busquets met snelheid’

Laatste update:

Ajax speelt dinsdagavond zijn eerste wedstrijd in de halve finales van de Champions League tegen Tottenham Hotspur en veel ogen zullen opnieuw gericht zijn op Frenkie de Jong. De middenvelder heeft dit seizoen naam gemaakt op het hoogste Europese podium en vertrekt aankomende zomer voor maximaal 86 miljoen euro naar Barcelona. Arsenal-icoon Martin Keown verwacht dat the Spurs hun handen vol zullen hebben aan de Oranje-international.

“Betere teams dan Tottenham zijn er niet in geslaagd om De Jong af te stoppen. Tegen Real Madrid in de achtste finales draaide hij Luka Modric dol. Juventus probeerde een mannetje op hem te zetten in de kwartfinales, maar ze kwamen niet bij hem in de buurt. Deze jongen ziet eruit als een toekomstige superster, als een Sergio Busquets met snelheid”, steekt de oud-verdediger van wal in gesprek met de Daily Mail.

“Hij is de dirigent van Ajax. Hij zakt zo ver terug dat hij in zijn eigen zestien op zal duiken om de bal op te pikken bij de keeper, mocht dat nodig zijn. Als hij de bal dan heeft, is hij slim in balbezit en straft hij de tegenstander af met zijn passes. Hoe Tottenham hem af kan stoppen? Ik weet niet zeker of dat wel kan”, vervolgt Keown zijn relaas. “Juventus had Emre Can en Blaise Matuidi, maar zij konden ook niet voorkomen dat hij de wedstrijd controleerde.”

“De Jong is een van Ajax’ speciale talenten en het is geen verrassing dat Barcelona al toegeslagen heeft. De spelers verschijnen waarschijnlijk elke dag giechelend op de training om het nieuws met welke Europese grootmacht ze nu weer in verband worden gebracht. Alle grote clubs willen hen hebben en dit is mogelijk de laatste keer dat we hen allemaal samen zien spelen. Ze zullen iets speciaals willen doen zolang dat mogelijk is”, sluit de Engelsman, die overigens een 1-1 eindstand voorspelt voor dinsdagavond, af.

Denk jij net als Martin Keown dat Tottenham Hotspur - Ajax in 1-1 zal eindigen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

De Jong wordt de beste speler ter wereld.

30 april 2019 om 11:41

Hij is al de beste middenvelder ter wereld op dit moment. Hij had geen enkele moeite met gouden bal winnaar Modric. Kinderlijk eenvoudig was hij Modric keer op keer de baas. En dat voor een talent dat nog maar in de eredivisie speelt zonder duurbetaaalde topvedettes naast zich.

30 april 2019 om 11:46

Je bent zo goed als je vorige wedstrijd zeggen ze wel eens. Na RM was hij top, alleen tegen Bayern thuis had hij het wel moeilijk. Die jongen is nog maar 22 jaar en zal zich bij Barca ontwikkelen tot hopelijk een sleutelspeler die de komende 10 jaren steevast genoemd zal worden als het gaat om beste middenvelders.

30 april 2019 om 11:52

Haha was hij Modric de baas? Hoe dan?

30 april 2019 om 11:52

Blind en Tadic krijgen anders een godsvermogen aan salaris. Voor Eredivisie begrippen heeft hij wel degelijk duurbetaalde vedettes naast hem.

Tegen Modirc was hij goed maar bijvoorbeeld tegen Duitsland zag je dat hij niet onder de druk van het Duitse Middenveld uit kwam

30 april 2019 om 11:54

En tegen Juventus was hij weer top. Dat was de laatste CL wedstrijd.

30 april 2019 om 11:56

Gloryunited Dat is niks vergeleken met wat ze in de Europese top verdienen. Tegen Duitsland had hij het weliswaar moeilijk maar was wel een goed leermoment voor hem. Hij kan zich dus nog verder doorontwikkelen ook. Door ook een antwoord te hebben als tegenstanders zo spelen als Duitsland.

30 april 2019 om 11:56

Vooropgesteld hij is kneitergoed. Ik ben wel van mening dat je pas de beste kunt zijn als je ook de hoogste druk ervaart. Dat is bij Ajax niet het geval. BIj Barca krijgt hij te maken met de druk van het moeten winnen van de CL. Dat is weer een hele andere dynamiek. Al denk ik zeker dat hij de capaciteiten bezit om ook onder deze druk te presteren en te leveren.

30 april 2019 om 12:00

Hij is al de beste middenvelder op dit moment? Schei uit man! Er zijn zoveel betere middenvelders dan de Jong. Omdat hij Modric de baas was, is hij de beste van de wereld?

30 april 2019 om 12:06

Zet Frenkie De Jong tegenover Kroos of tegenover Modric of tegenover Busquets of tegenover David Silva of tegenover welke middenvelder dan ook en De Jong zal gewoon elke middenvelder de baas zijn. Dus ik vind hem gewoon de beste. Dat is mijn mening. Hij heeft iets frivools en ongrijpbaars in zich.

30 april 2019 om 12:08

Laat de Jong maar even jaren lang presteren net zoals Kroos, Modric, Busquets en Silva dan pas mag hij zichzelf de beste vinden. Hij heeft amper 100 wedstrijden gespeeld, geen prijzen gewonnen niks. De Jong is natuurlijk een fantastische talent, maar laat hem dit even paar jaar volhouden.

30 april 2019 om 12:12

Maar ik had het over de beste middenvelder ter wereld van op dit moment. Niet over de beste middenvelder van de komende jaren. Al zou hij dat ook kunnen worden.

30 april 2019 om 12:22

lol jij bent echt delusional, dus omdat hy totaal geen moeite had met modric is hy de beste middenvelder van de wereld? man man man wat een denkwijze

30 april 2019 om 12:22

Eerste wedstrijd vond ik dat Modric veel beter was, tweede pot liep Frenkie hem echter aan alle kanten voorbij.. Zo dus..

30 april 2019 om 12:25

Modric is wel de laatste gouden bal winnaar en als beste speler op het WK verkozen. Dus een goede graadmeter. Bovendien was Frenkie ook middenvelders als Kante, Kroos, Pjanic, Modric, Griezmann, Javi Martinez, enzovoorts de baas.

30 april 2019 om 12:26

Dat jullie nog ingaan op Suchsupport, kan niet anders dan een troll zijn en jullie reageren er allemaal nog lekker op ook. Laat hem lekker zijn onzin uitkramen.

30 april 2019 om 12:27

Er zijn wel meerdere middenvelders Modric de baas geweest dit seizoen. Dat zegt meer over Modric. F de Jong hele goede speler, maar beste middenvelder... Kom op hoor.

30 april 2019 om 12:27

Oh ja dan is de Ligt ook beter dan Ronaldo, want de Ligt had Ronaldo in zijn broekzak toen ze met oranje tegen Portugal moesten spelen. Waardeloze denkwijze

30 april 2019 om 12:28

Beste middenvelder? Hahahahahahahaha😂😭 voor hem nog minimaal 10 andere, om ze even op te noemen.
De bruyne
Bernardo
Casemiro
Arthur
Pogba
Coutinho
Isco
brahim diaz (word gezien als een groter talent en is een paar jaar jonger)
Veratti
Fernandinho
Etc etc etc en ik kan er zo nog een par opnoemen

30 april 2019 om 12:33

@Hansdeboer_023,
Ik zal voorop stellen dat ik het ook niet eens ben met Such Support, er zijn veel betere middenvelders op dit moment als de Jong, hij kan wellicht wel in de toekomst de beste worden. Maar, Hans, jou denkwijze slaat ook nergens op. Suchsupport vergelijkt middenvelders met middenvelders, maar jij vergelijkt een spits met een centrale verdediger, dat raakt toch kant noch wal?

30 april 2019 om 12:33

De Ligt had Ronaldo ook zo goed als in zijn zak tegen Juventus

30 april 2019 om 12:41

Ja daarom was Ronaldo ook de enige die scoorde tegen Ajax.

30 april 2019 om 12:42

Dus de ligt dan ook maar een betere voetballer dan Ronaldo denk ik he?

30 april 2019 om 12:44

Nee hij vergelijkt Frenkie eerst met een Gouden Bal winnaar. Dan zijn middenvelders van Vallecano, Sevilla, Getafe ook beter dan Modric want die waren allen ook beter tegenover Modric. Mijn vergelijking is krom, net zoals die van Such Support

30 april 2019 om 12:46

Door hem dol te draaien? Hoeveel duels heeft Modric van hem gewonnen dan?

30 april 2019 om 12:49

Alleen jou vergelijking is krom hansdeboer. Ik gaf ook aan dat Frenkie het tegen meer topmiddenvelders heeft laten zien. Dat is niet dusdanig het geval bij middenvelders van de Spaanse clubs die jij noemt.

30 april 2019 om 12:51

Noem gelijk elke middenvelder op die een beetje kan voetballen.

30 april 2019 om 13:02

Jouw vergelijk is net zo krom. Frenkie komt nog lang niet in de buurt van Modric, Eriksen, Casemiro, Veratti en Busquets. Laat frenkie nog maar even een prijs winnen voor we zulke onzin gaan uitkramen.

30 april 2019 om 13:13

Toch al dagen uitgekeken naar deze wedstrijd. Vrij gekregen, krijg ik een sms om 11 30 met de vraag of ik ALSTUBLIEFT kan komen werken. Tot 2200, maar dan nog. Dit moest ik even delen, ik mis het grootste gedeelte van de eerste halve finale van een NL club in de cl sinds 22 jaar.

30 april 2019 om 13:14

Oja want Eriksen en Veratti hebben wel veel gewonnen natuurlijk

30 april 2019 om 13:23

Dus iemand die een andere mening toebedeeld is kraamt onzin uit en kan alleen maar een trol zijn? Betje droevig. Als je naar de internationale middenvelders kijkt en daar neem je de huidige vorm als belangrijke graadmeter dan neem ik aan dat de Jong ook bij jou hoog op het lijstje staat.

30 april 2019 om 13:24

We zullen zien wie het de komende twee ontmoetingen beter gaat doen. Eriksen of Frenkie De Jong. Casemiro en Verrati hebben dit seizoen niet veel bijzonders laten zien. Frenkie wel. En wie weet komen Busquets en Frenkie tegenover elkaar te staan in de finale CL. Zullen we zien wie het beter zal doen.

30 april 2019 om 13:27

Dat was door een pech momentje. En doordat Veltman niet doordekte. Voor de rest heeft Ronaldo geen gevaar kunnen stichten.

30 april 2019 om 13:28

Uhm volgens mij heeft Veratti prijzen gewonnen in Frankrijk hoor? En Eriksen bij Ajax dus ik weet niet wat jij zegt.

30 april 2019 om 13:35

Wel grappig dat je zo moet lachen... Wat nog veel grappiger is, is dat je Casemiro, Pogba, Isco, Veratti en als klap op de vuurpijl Brahim Diaz in je lijstje zet. Allemaal spelers die niks hebben bewezen dit seizoen... In tegenstelling tot onze Frenkie de Jong.

Persoonlijk vind ik Frenkie nog niet de beste middenvelder maar hij staat zeker in het rijtje met de 10 beste. Daar kunnen we simpelweg niet omheen. Wat me ook opvalt is dat het vaak de afgunstige Psvers en Feyenoorders zijn die er moeite mee hebben. Jaloezie?

30 april 2019 om 13:51

Scott Brown wordt ook elk jaar kampioen met Celtic, schaar je hem ook in dat rijtje? Het gaat om Kwaliteit en niet om kwantiteit en daarin is de Jong zeker dit seizoen vele malen sterker dan de namen die jij opnoemt.

30 april 2019 om 11:58

ondanks dat Frenkie ge-wel-dig speelt en veel uitzonderlijke kwaliteiten heeft, vind ik dat:
- om beste middenvelder van de wereld te zijn, je meer beslissend moet zijn in het resultaat.
- Donny vd Beek de laatse weken de man in supervorm is bij Ajax. Wat maakt dat hem dan als Frenkie nu al de beste vd wereld is?

Laten we daarom niet overdrijven n gewoon blij zijn met een super generatie spelers bij ajax. Daar gaat heel NL van profiteren.

30 april 2019 om 12:10

Idd. Ik gun het iedereen, maar laten we aub niet overdrijven. Hij speelt natuurlijk goed, maar om hem nu al de beste van de wereld te noemen vind ik wel echt overdreven. Dan zijn spelers als Busquets, Fernandinho, Pjaninc koekenbakkers.

30 april 2019 om 12:35

Grappig, dat een middenvelder altijd pas 'belangrijk' is als hij meedraagt aan de laatste passes in de aanval of scorendvermogen heeft.

Kijk is naar Casimero bij Real en Busquets bij Barca. Dit zijn DE waterdragers van hun team.

- In de laatste 5 (dit seizoen niet meegerekend); Casimero zorgt voor zoveel verdedigende acties, omdat Carvajal en Marcelo zo veel aanvallen, loopt Casimero alles maar dan ook alles dicht. Hij was het essentiele puzzelstukje die Zidane op het middenveld veranderde voor resultaat.

- Busquets: Moet ik dat nog uitleggen? Scoort hij veel? Veel assists? Valt allemaal wel mee. Maar zijn voetballend vermogen en inzicht is oh zo belangrijk voor het spel wat Barca de afgelopen 10 jaar speelt.

30 april 2019 om 13:09

Maar hij is onvoorstelbaar beslissend in het resultaat. Of zie je dat alleen als het in doelpunten van de speler zelf tot uiting komt? Leuk dat Donny in supervorm is voor zijn doen, maar je gaat toch niet doen alsof hij daarmee de kwaliteiten van de Jong benaderd?

30 april 2019 om 13:09

Nee nee Oak, hij is zeer belangrijk, en goed. Maar ik vind dat je pas het predicaat beste middenvelder van de wereld draagt als je ook beslissend bent in de eindfase.
Pirlo met zn vrije trappen bovenop zn verdeel en heers spel, Pogba met zn goals bovenop zn loopvermogen zijn voorbeelden.
Tuurlijk zijn spelers als Busquets, Casemiro maar eerder ook Dunga, Davids of Mendieta ook wereldtop. Maar ook in hun tijd werden ze overvleugeld door de beslissende middenvelders.

30 april 2019 om 13:14

@kukelekoki: lees wat ik hierboven zeg. Vind ik, en met mij bijna de hele voetbalwereld, check de Gouden Bal winnaars maar van de afgelopen 50 jaar.
Overigens vind ik Frenkie geweldig, maar dat vind ik van Donny ook. Zover uit elkaar als de mediahype nu doet geloven, hebben deze spelers nooit gelegen wat betreft talent. Niet in de Atjes toen ze samenspeelden (en Frenkie overigens de bal moest inleveren bij Appie Nouri, dat was de echte baas) en nu ook niet.

30 april 2019 om 13:17

De mensen die dat roepen zijn waarschijnlijk dezelfde mensen die Ronaldo beter vvinden dan Messi..

30 april 2019 om 13:29

@edjedonnie: offtopic, maar nooit...

30 april 2019 om 11:59

Ik ben Ajax fans, maar dit is overdrijven manz jij genoeg best middelvelder rond lopen.. Liverpool loop 2 middelveld rond,

30 april 2019 om 12:07

De Jong is* de beste speler ter wereld.

Jullie Ajacieden zijn weer eens veel te bescheiden! Wie is anders de beste speler ter wereld? Messi? Dat overschat Argentijntje zat dit weekend zelfs op de bank bij Barcelona, is al lang voorbij gestreefd. De Jong is 3 klassen beter.

30 april 2019 om 12:15

Jullie Ajacieden ook echt. 1 iemand zegt dit en wordt nota bene gecorrigeerd door Ajacieden.

30 april 2019 om 12:26

Pas op Bon Jovi, straks wordt je reactie verwijderd omdat je jullie zegt ( mijn reactie is daardoor verwijderd )

30 april 2019 om 12:31

martijn

Ach neem het toch niet zo serieus man, ik maak gewoon een grapje. Veel succes vanavond, er liggen mogelijkheden voor Ajax.

Zou mooi zijn wanneer juist Tadic scoort. In mijn optiek dé vervanger van Dolberg.

30 april 2019 om 11:46

De vervanger van Dolberg?! Als je de 3e spits voor blijft in de pickorde ben je toch niet de vervanger van...?

30 april 2019 om 12:30

in de CL zeker. Dan doet hij dat.
On: Frenkie de Jong wordt de beste.

De Duitsers konden hem wel afstoppen. De wedstrijd in Duitsland en de laatste verloren wedstrijd. Toen kwam die niet in het spel voor.

30 april 2019 om 11:40

Ik vind de Jong wel echt een stuk gegroeid sinds die tijd. Neemt bij Ajax duidelijk steeds meer de touwtjes in handen en ik vind het enigszins logisch dat dat soms stroever gaat wanneer je pas net je debuut hebt gemaakt zoals in Oranje. Wel zijn al z'n medespelers bij Oranje zowat unaniem loved over hem geweest en maakt ook de bondscoach van de Jong een speciale speler.

30 april 2019 om 11:44

Dat was 3 weken geleden?

30 april 2019 om 14:35

Z'n hoeveelste wedstrijd bij Oranje was dat dan? Hij heeft het over beide wedstrijden tegen Duitsland en die eerste was in een heel andere fase van de Jongs ontwikkeling. Iedereen heeft wel eens een mindere wedstrijden, maar een heel pak aan spelers met een grotere staat van dienst bestempelen Frenkie als een zeer zeer goede speler, ondanks z'n mindere wedstrijden. Die jongen is pas zowat een jaar vaste basisspeler bij Ajax en heeft een handjevol interlands gespeeld, moet hij dan iedere keer degene zijn die wereldteams plat speelt? Lijkt me onrealistisch toch, zelfs Messi moest leren om steeds meer bepalend te zijn.

30 april 2019 om 11:45

Klopt, maar normaliter betekent het dat er dan ergens anders juist ruimtes komen te liggen en als Ajax die kan vinden, komt het alsnog wel aan voetballen toe.

30 april 2019 om 12:29

Maar tegen Duitsland had er veel sneller geschakeld moeten worden naar een andere optie.
Als zij met 2 man De Jong afdekken, dan moeten er ook ergens mensen vrij staan. Gaat de tegenstander diep druk zetten, omdat De Jong daar de bal heeft, dan moet je sneller de diepte zoeken. Ik vond, zeker de tweede wedstrijd tegen Duitsland, dat Nederland dit heel slecht oppikte.
Dat moet je als elftal sneller zien en daarop antiricperen.

30 april 2019 om 13:19

Dat de Duiters Frenkie aardig in de knip hadden is omdat Frenkie de enige middenvelder is die kan 'voetballen'. Speelt hij dalijk bij Barcelona zouden ploegen een keuze moeten maken, wie zetten ze onder druk? De jong? Arthur? Busquets? Dit gaat vele malen lastiger worden en zal je zien dat ook Frenkie dan nog beter gaat spelen.

Het mooi is dat als Frenkie de bal gaat halen in de eigen zestien dat je al gelijk de tegenstanders ziet twijfelen, ze weten echt niet wat ze moeten doen. Druk zetten? Hem volgen? Met het team druk zetten? Hij is zo goed dat hij ruimte creëert voor zijn teamgenoten. Alhoewel vrij recent tegen Groningen liep dat goed af en een keer tegen Real Madrid. Frenkie moet hier wel voor oppassen dat hij dit soort dingen niet gaat doen bij een gelijke- of achterstand.

Frenkie De Jong is eigenlijk de beste middenvelder ter wereld op dit moment. Zou mooi zijn als hij ook individueel gaat worden beloond met de gouden bal en de gouden schoen.

30 april 2019 om 11:50

Voor de goude schoen moet hij de komende 4 wedstrijden ongeveer 15 x scoren per wedstrijd... De goude bal wordt ook wel een lastig verhaal maar mocht Ajax de treble pakken heeft die denk ik wel een klein kansje.

30 april 2019 om 11:55

Stel je voor dat Ajax de CL pakt en Oranje de Nations League, dan mag Frenkie toch als serieuze kandidaat voor de Ballon D’Or gezien worden.

30 april 2019 om 12:03

Je bent sarcastisch hoop ik? Heb je gezien wat ene Messi week in week uit laat zien? Je wil toch niet zeggen dat de Jong beter is, ook al pakt Ajax de CL.

30 april 2019 om 12:13

Dan kan je hem net zo goed aan Tadic geven, hij is net zo belangrijk als Frenkie.

30 april 2019 om 12:21

Statistisch gezien gewoon vele malen belangrijker maar niet alles zit in goals en assist. Maar zoals gewoonlijk slaan er weer een hoop mensen door hier, paar goede wedstrijden en je bent opeens de beste ter wereld.

30 april 2019 om 12:29

Inderdaad. Donny van de Beek speelt net zo goed als Frenkie, maar Frenkie haalt de ballen op in zijn eigen zestien daardoor is hij ook beter.

30 april 2019 om 14:39

Alsof Cannavaro de meeste assists gaf of goals scoorde in z'n tijd.. Bij die prijsverkiezingen telt de prijzenkast van dat seizoen gewoon vaak wel mee. Is het realistisch dat ajax de CL wint en Nederland de Nations League? Nee dat niet per se, maar als het gebeurt zie ik de Jong best op de shortlist komen eerlijk gezegd.

30 april 2019 om 16:10

Nee want Messi is veel en veel beter. Ben groot fan van Frenkie maar Messi doet het aan de andere kant van het veld, even een verschil.

30 april 2019 om 12:08

Die gouden bal gaat hij nooit winnen. Modric won hem na 3 CL titels, een belangrijke rol op het WK en mindere seizoenen van Ronaldo en Messi. Frenkie zal er eerst voor moeten zorgen dat hij belangrijker wordt voor Barcelona dan Artur en Alena. Vervolgens zal hij internationaal succes moeten hebben en dan ook nog eens het geluk hebben dat de Neymar's en Mbapp's van deze wereld een minder periode kennen. Ik zie het eerlijk gezegd niet gebeuren.

30 april 2019 om 12:18

Dat hij hem nooit gaat winnen, vind ik te ver gaan. Dat het lastig wordt, mede vanwege de redenen die je vervolgens noemt, ben ik met je eens. Als Frenkie hem wint, zal het weer zon protest Gouden Bal zijn denk ik. Net als bij Modric eigenlijk. Een Gouden Bal omdat iemand anders dan Ronaldo en Messi het een keer verdiende. Maar mocht hij Nederland Europees kampioen maken en zijn debuutseizoen bij Barca is fantastisch, sluit ik niet uit dat hij een kanshebber is.

Het doet me deugd dat na een aantal jaren van verval, iedereen weer met bewondering en ook angst naar ons kijkt en over onze spelers praten. Van Dijk wordt beschouwd als misschien wel de beste verdediger op dit moment, De Ligt is dat in potentie en Frenkie is op zijn positie momenteel misschien de meest veelbelovende speler. Kan snel gaan in het voetbal.

Frenkie de Jong is zeer goede speler. De reden waarom hij op dit moment uitzonderlijk is, is omdat we helaas de afgelopen tijd middenvelders van een matig niveau hebben gehad. Kaatsers en lopers. Dit is een speler die zich niet verstopt en die je kan aanspelen met een man in zn rug. Dat wordt nu als uitzonderlijk gezien maar was vroeger bij nederlandse topspelers de normaalste zaak van de wereld.

Ik hoop dat hij Barca snel een basisplaats kan bemachtigen.

30 april 2019 om 12:20

Dus de reden dat de rest van de wereld Frenkie ook uitzonderlijk vindt, is omdat ze zien dat wij als Nederland alleen kaatsers en lopers gewend zijn? Er wordt nota bene door een Engelsman gezegd dat Frenkie zo bijzonder is, omdat hij Modric doldraaide.

30 april 2019 om 13:45

De reden waarom hij uitzonderlijk IS. Niet waarom mensen hem zo vinden.

Vind de reacties hier op voetbalzone wel raar om te lezen hoor...

Zijn er echt zo veel mensen die in Frenkie de beste middenvelder ter wereld zien?
Frenkie is echt een enorm talent met de potentie om een van de betere spelers ter wereld te worden absoluut.
Maar laten we alsjeblieft niet overdrijven.. deze jongen laat net een jaartje zien wat hij in zijn mars heeft. Zijn lange ballen, vrije trappen, duelkracht etc etc kan allemaal nog flink verbeteren. We moeten echt nog maar zien of hij dit in zijn mars heeft wanneer hij bij het grote Barca speeld waar niet het hele elftal om je heen draait.

Ik ben een enorme fan van de voetballer de jong. Maar mensen die hem de beste middenvelder noemen zouden zo maar eens bedrogen uit kunnen komen volgend seizoen...

30 april 2019 om 11:58

Het gaat er nu niet om hoelang hij dit niveau laat zien, maar wat hij laat zien. En het niveau dat hij op dit moment aantikt, laat hem behoren tot 1 van de beste middenvelders van de wereld ( hoe dom het ook klinkt ). En we moeten met ze alle trots zijn dat we weer een lichting toekomstige wereldsterren hebben in oranje ongeacht voor welke club je bent.

30 april 2019 om 12:40

Ik vind het wel een beetje vals om een speler te beoordelen door zijn sterke punten te pakken en het tegenovergestelde van die kwaliteiten op te sommen als zwaktes.
Busquets heeft namelijk een heerlijke vrije trap, Kroos is lekker snel, Modric heeft veel duelkracht, Kante heeft een fantastische lange bal..

De Jong is niet de enige speler bij Barcelona. Daar speel je dus op in. Diepe ballen speel je op Dembele, niet op Messi. Vrije trappen neemt Messi, niet Pique.

Natuurlijk zijn er punten waar hij beter kan worden, maar dat heeft elke speler. Ook alle gouden bal winnaars hebben die soort punten.

30 april 2019 om 12:45

Eens met je verhaal. Echter zijn dit maar twee trollen die dit beweren. Ik zou er niet zoveel aandacht aan besteden.

Volgens mij was Modric in de heenwedstrijd tegen Ajax op het veld vele malen beter dan Frenkie. En kreeg hij behoorlijk lof,ook van Frenkie, dat hoor je niemand meer over. Dat vind ik wel een beetje typerend. Ik zal wel de enige zijn die Modric in alles een betere voetballer is dan Frenkie de Jong. Modric heeft zich al bewezen. Frenkie kan wel toegroeien naar het niveau van Luka Modric als hij zich door blijft ontwikkelen.

Barca zal vanaf volgend seizoen terug voetballend de beste middenveld hebben.
Busquets, Arthur, en De Jong zijn aan de bal gewoon heel sterk.
Een jaar erna kan De Jong misschien op Busq zijn positie spelen, en Rique Puig in een Iniesta rol, en Arthur in een Xavi rol.
De toekomst ziet er goed uit voor Barca.
Alleen in de aanval moeten ze zich nog goed versterken.

Iedereen praat alsof het overdreven is maar Griezmann vond hetzelfde?

30 april 2019 om 12:19

Inderdaad. Griezmann vond Frenkie ook de beste speler waar hij ooit tegen speelde. Hij kon niet in zijn buurt komen zei hij. En Mbappe stak zijn nek uit om Frenkie naar Psg te krijgen.

30 april 2019 om 12:24

Je snapt toch zeker wel dat de mensen die op het hoogste niveau voetballen, of hebben gevoetbald er niets van snappen. Nee, de mensen op deze site zijn de echte kenners, waar uit de meerderheid bestaat uit onderbuik gevoelens en andere club kleuren.

Laat toch lekker gaan.

Beste middenvelder vd wereld of niet, ik weet het (nog) niet. Wat ik wel weet is dat hij een waanzinnige ontwikkeling heeft door gemaakt en dat er niet echt een andere middenvelder met hem te vergelijken is.
Het mooiste aan de Jong vind ik dat hij altijd met een brede (oprechte) glimlach op het veld staat. Ik hoop als niet Ajacied , dat er vanavond gewonnen wordt en dat Ajax de CL wint ( al zal dat niet meevallen) , want het is goed voor Nederland en misschien wel het mooiste van alles is dat Lamprou dan de CL heeft gewonnen.....hoe bizar is dat ?

30 april 2019 om 12:42

Dan voorstellen dat Onana geblesseerd raakt laatste minuut van de verlenging en dat Lamprou de beslissende pingel uit de kruising haalt en een transfer naar Real kan maken xD haha het zou op iedereen zn CV goed doen, de Ligt op 19-jarige leeftijd als aanvoerder bijv

Wat een overdreven gehype weer. Het is maar net hoe het balletje rolt en welke wedstrijden op het programma staan om het vuur even op te laaien. De knul is goed, maar laat het maar eerst even bij Barça basis staan en dan ook laten zien dat hij daar hoort. Niet te snel een conclusie trekken na een paar wedstrijden want zo ken ik er nog wel een paar...

De Jong is de nieuwe Messi, Barcelona is e komende 10 jaar verzekerd van 10 titels en minimaal 5 CL's.

30 april 2019 om 13:24

5 CL's op rij sowieso.

De jong is natuurlijk van een buitenaards niveau voor eredivisie begrippen. En in de CL doet hij het goed. En het NL elftal heeft hij leven gegeven. Ik vraag me af... stel dat Ajax de CL wint... stel.... Haha. Zou de jong als eredivisie speler een serieuze kandidaat kunnen zijn voor de gouden bal?? Ronaldo, griezman, mbappe, neymar, modric presteren niet goed genoeg vind ik. Maar salah, mane, Messi, de jong.. zou hij in het rijtje kunnen staan zonder iedere week in een top competitie te spelen ?

30 april 2019 om 14:15

Kandidaat? Hij zou meteen de gedoodverfde favoriet zijn voor de gouden bal. Je bent nog veel te bescheiden zoefzoef!

Frenkie weet precies wanneer hij moet terugzakken of naar voren moet gaan. Maakt andere spelers beter door de bal voor hun te passen met de juiste snelheid, en trekt bewust een speler naar zich toe en vaak zijn dat er twee. Dan passt hij snel schuin naar voren en dan ligt er ineens enorm veel ruimte. Enige waarom tegenstanders steeds stuk op lopen is dat ze geen creatieve spelers hebben die enorm behendig zijn. Allemaal zijn ze te gespierd en zitten ze veel te lang in de gym. Frenkie die doet geen krachttraining, maar doet alles om snelheid en techniek te verbeteren. Bovendien is hij heel erg down-to-earth, waardoor hij open staat om te leren. Cruijff zijn plan lijkt nu te lukken, hij zal nu vanuit de hemel glimlachen.

Wat een discussies weer ... Frenkie is gewoon een keigoeie speler.
Punt.
"de beste"is een fictief begrip .... "de beste" bestaat Niet.
Een groenteboer weet ook dat een appel en een peer vruchten zijn .... maar niet te vergelijken.
Daar krijg je alleen maar ruzie mee ...of is dat de bedoeling ?
Dat is alleen de bedoeling van trollen ....

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren