Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Update: Eindelijk uitsluitsel over veelbesproken ‘doelpunt van Luuk de Jong’

Laatste update:

Het tweede doelpunt dat PSV donderdagavond maakte in de met 0-3 gewonnen uitwedstrijd tegen Willem II blijft voorlopig toch op de naam van Michal Sadílek staan. Eerder op de vrijdag meldde de ECV, de koepelorganisatie van Eredivisie-clubs, dat Luuk de Jong het doelpunt op zijn naam kreeg. Volgens de KNVB is daar nog geen sprake van.

De treffer werd in eerste instantie door scheidsrechter Dennis Higler en de KNVB al toegekend aan Sadílek. PSV diende daarop protest in, zo bevestigt de KNVB in een statement. Die klacht is echter nog niet behandeld. "We werken bij de KNVB met wedstrijdformulieren en daarop is nog niets veranderd zolang het protest in behandeling is. Dat is de procedure die we volgen", wordt een woordvoerder geciteerd door het Algemeen Dagblad en De Telegraaf. "We hopen begin volgende week een besluit te nemen."

Het doelpunt viel na een vrije trap van Sadílek, waarbij de bal al dan niet werd geschampt door De Jong. De spits wil het doelpunt graag op zijn naam schrijven, om zo een grotere kans te maken om topscorer van de Eredivisie te worden. Hij claimde het doelpunt direct na de wedstrijd in Tilburg al. "Ik moet het nog even tegen de scheidsrechter zeggen. Ik raakte de bal honderd procent”, beweerde De Jong voor de camera van FOX Sports.

"Hoezo zou de keeper anders de bal missen achter mij? Daaraan kun je het ook zien. Anders zou hij gewoon de bal wegboksen. Anders was ik wel naar Sadilek toegelopen en had ik hem gefeliciteerd. Zo ben ik ook", voegde De Jong daaraan toe. De ECV meldde dat 'uit herhalingen is gebleken dat De Jong contact maakt met de bal, waarna de baan en omwenteling van de bal licht veranderen'. De PSV'er maakte dit seizoen al 27 goals; achtervolger Dusan Tadic staat dit seizoen op 24 doelpunten in de Eredivisie.

Update 29 april 21.25 uur - Eindelijk uitsluitsel over veelbesproken ‘doelpunt van Luuk de Jong’
Luuk de Jong krijgt het tweede doelpunt dat PSV donderdagavond maakte in de uitwedstrijd tegen Willem II (0-3 zege) op zijn naam. De treffer werd in eerste instantie door scheidsrechter Dennis Higler en de KNVB al toegekend aan Michal Sadílek, maar uit een analyse bleek dat De Jong de bal geraakt moet hebben. Volgens het Eindhovens Dagblad is de kwestie afgesloten en komt de spits op 28 doelpunten in de Eredivisie. Hij loopt uit op Dusan Tadic, die er 24 maakte.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Poeh spannend dit zeg. Zo benieuwd wie nou uiteindelijk het doelpunt krijgt. Kan er niet van slapen...

26 april 2019 om 20:20

Kan eventueel uitmaken voor de topscorerstitel, en kan me voorstellen dat de Jong die wel wil pakken. Verder natuurlijk niet belangrijk.

26 april 2019 om 20:38

De Jong wint die titel toch wel. Hij staat 3 doelpunten voor op Tadic en er komen nog maar 2 wedstrijden. Zelfs als Tadic nog 3 keer scoort, mag je ervan uitgaan dat De Jong minimaal nog 1x scoort.

26 april 2019 om 20:43

Met ‘er vanuit gaan’ red je het niet. Ik ga er vanuit dat Ajax de geschiedenis tegen De Graafschap even recht zet. Echter ging ik er toen ook er vanuit dat het wel goed ging

26 april 2019 om 20:58

Tja, dan kan je er dus ook niet vanuit gaan dat Tadic 3 keer scoort. Of dat PSV minder dan 14 extra doelpunten gaat maken.

Van De Jong snap ik nog enigszins dat hij het doelpunt opeist. Maar PSV gaat in protest? Wat boeit het de club nou wie er scoort? Komt leuk over voor Sadilek zeg. Gaat het er dan om dat PSV wint of dat De Jong topscoorder word?..

26 april 2019 om 20:01

Omdat het ook als club mooi is de topscoorder van de eredivisie in het team te hebben.

26 april 2019 om 20:02

Ik denk dat ze overlegd hebben met Sadilek en samen besloten hebben het doelpunt aan De Jong te gunnen

26 april 2019 om 22:43

Ik vind het niet heel sympathiek overkomen maar kan er enig begrip voor opbrengen. Zonder deze ingreep heeft PSV voor de statistieken "alleen" de goal van Sadilek. Als Luuk hem op zijn naam krijgt is het een goal met een assist. Aangezien ook assists meetellen voor de waarde van spelers is het netto een kleine winst.

En iig een prijs in Eindhoven, ook altijd prettig ^^ (ohnee dat mocht ik niet zeggen van de PSV'ers)

27 april 2019 om 01:29

Ach ja, die vinden het natuurlijk vervelend dat het momenteel Ajax voor en Ajax na is in de media, op deze manier hopen ze ook het nieuws te halen 😂

Ik vraag me af waarom PSV protest in zou dienen om het doelpunt dus van Sadilek's naam af te krijgen en op De Jong's naam. Wat is de toegevoegde waarde? Zit er een premie aan vast?

Overigens denk ik dat De Jong ook zonder dit doelpunt topscorer wordt. Tadic kan er best nog vier maken, maar Luuk scoort ook nog wel.

26 april 2019 om 20:18

Ik heb de wedstrijd en het doelpunt niet gezien, maar ik snap het zowel van PSV als van de Jong niet. De Jong scoort bijna elke jaar rond de 20 doelpunten, wat is er dan mis mee als een doelpunt op naam van een 19 jarige teamgenoten komt? Gun die jongen dat gewoon.

26 april 2019 om 20:56

Wellicht heeft de Jong een bepaalde bonus in zijn contract dat hij bij een bepaald aantal goals of de topscorerstitel een bonus krijgt? Sterker nog dat lijkt me vrij logisch bij een spits. Die wil natuurlijk gewoon een bonus pakken. En daarnaast topscorer worden is een leuke eer voor een spits.

27 april 2019 om 03:14

Mogelijk voor als ze De Jong willen verkopen deze zomer. Dan is ie toch weer ietsjes meer waard. Sadilek daar en tegen wordt deze zomer toch nog niet verkocht.

Ik snap nu wel waarom de knvb zo traag met alles is. Als ze zelfs hiervoor een halve week over doen ?

Het is toch simpel bekijk de beelden, raakt de jong de bal dan geef je het doelpunt aan de jong.

26 april 2019 om 20:05

Een halve week in een dag? Wij hebben toch geen idee hoe de organisatie daar in elkaar steekt. Wie kijkt hier naar, wanneer wordt er naar gekeken? Hebben wij allemaal geen idee van. Het kan zijn dat er een commisie is die over dit soort zaken gaan en niet elke dag bij elkaar komen, het kan zijn dat er meerdere gevallen zijn en dat deze gewoon onder op de stapel komt. Het toekennen van een doelpunt lijkt mij geen prioriteits geval waar direct de volgende ochtend naar gekeken hoeft te worden.

Dit begint trieste vormen aan te nemen. Sadilek is als jong talent heel goed bezig en maakt een fraai doelpunt. Omdat de bal net 2 haarpuntjes van Luuk de Jong raakt (bal wordt niet van richting veranderd maar blijft in dezelfde baan) wordt deze door de grote meneer geclaimd. Zo krijgt het begrip goaltjesdief wel een hele letterlijke betekenis. Jammer en onnodig want Luuk wordt toch wel topscoorder, je hoeft de doelpunten niet van een teammaat af te troggelen.

26 april 2019 om 20:58

Er is door opta vastgesteld dat de bal dus wel een andere baan aanneemt. Vergeet niet dat zo'n spits waarschijnlijk een leuke bonus krijgt als hij topscorer wordt of een bepaald aantal goals maakt.

26 april 2019 om 22:07

En de doelpuntenbonus van Sadilek wordt bij deze gewoon weggewuifd ?

26 april 2019 om 22:13

Weet niet of een verdedigende middenvelder een doelpuntenbknus krijgt. In ieder geval zal dat een stuk minder zijn dan die van een spits als hij 30 goals maakt. Overigens ook niet relevant aangezien Sadilek geen goal gemaakt heeft.

26 april 2019 om 22:18

Natuurlijk, maar een doelpuntenbonus voor Sadilek is voor hem net zoveel geld (waarschijnlijk) als de topscorersbonus van een spits die al ruim 10 jaar meegaat.

26 april 2019 om 22:34

Maar wat is dan precies het probleem? Er is vastgesteld door opta dat de Jong de bal raakt en Sadilek dus niet heeft gescoord. De Jong wil graag topscorer worden en waarschijnlijk de 30 doelpunten halen. Dus wil hij het doelpunt op z'n naam. Mensen doen alsof Sadilek daar ontzettend beledigd door zou zijn maar wie zegt dat? Kan me goed voorstellen dat het hem niks boeit.

30 april 2019 om 12:27

Een doelpunten bonus voor Sadilek is er inderdaad niet.

Alsjeblieft KNVB geef dat doelpunt aan Luuk de jong. De grote onschuldige ogen met het politiek correcte commentaar moeten wel beloond worden met een extra doelpuntje. Wat een raar, zielig en zelfs walgelijk gedrag. Gun je je jonge ploeggenoot die keihard heeft geknokt om in de basis terecht te komen geen goal? Werkelijk waar. Hoor je afgelopen week nog dat het zo goed zit in de groep van PSV. Zo'n goede band! Helemaal niks van waar met dit soort praktijken.

26 april 2019 om 23:33

Raar, zielig en walgelijk... Waarom zoveel frustratie? De Jong heeft gevoeld dat hij de bal raakte, in de slomo is dat ook duidelijk te zien. Nogal logisch dat hij die goal claimt.

Het intreseert mij helemaal niets wie dat doelpunt heeft gemaakt. Na 100 herhalingen weet niemand of hij hem wel raakt of niet. Maar om er zo'n heisa over te maken gaat mij te ver. Laat Luuk maar topscoorder worden anders zijn we augustus nog bezig met deze discussie.

Vraag mij af waarom het zoveel nieuwswaarde heeft om zoveel berichten te wijden aan de vraag wie de 0-2 bij Willem II - PSV maakte. Het is schijnbaar heel belangrijk voor de media.

Dat ze zich daar zo druk over maken zeg, het gaat niet eens om een eigen doelpunt maar een doelpunt wat van Sadilek naar De Jong zou moeten gaan. Ik geloof dat ze met Opta samenwerken en dat ze dit soort zaken heel nauwkeurig (bij geval van twijfel gaan terug kijken). Hetzelfde was met Ziyech en Tagliafico die tegen NAC een doelpunt leken te maken wat uiteindelijk werd omgezet in een eigen doelpunt.

Ik zou hier toch vooral weinig energie insteken, Luuk de Jong zal wel topscorder worden normaal gesproken en daar kan ik eigenlijk heel goed mee leven. Het gaat mij maar om 1 ding, dat Ajax de resterende wedstrijden van het seizoen gaat winnen.

Ik zie nergens anders reacties over een inzet. Maar ik ben er blij mee. De jong scoren met het hoofd. Eerst kreeg ik m niet omdat sadilek had gescoord. Vandaag Had ik m ineens wel haha. Snel maar uitbetaald voordat het weer weg is haha

Ik heb gehoord dat De Jong ook de doelpunten die jong-psv vanavond scoren opeist.hij kijkt er in ieder geval naar dus komen ze ook op zijn naam volgens hem.beetje kinderachtig om een mede speler zijn goal niet te gunnen.

Lullig voor Sadilek en totaal niet collegiaal van Luuk de Jong om hier een protest voor in te dienen. Gun je teamgenoot ook gewoon een goal. Ik vind dit eigenlijk nog triester dan dat je bij een overduidelijke goal de bal nog een tikje na geeft om de goal te 'kapen'.

We weten toch hoe snel de is knvb is dit gaat nog wel even duren eerst nog uren naar de var kijken en dan nog een keer kijken en dan overleggen en dan weer kijken dus dit word wel eind van de week echte toppers daar en zeist

Hahaha gekke Luuk altijd met je zelf bezig en dan nog zeggen dat de doelman hem anders niet pakt... er zijn wel meer keepers die een bal niet pakken omdat er spelers omheen staan

En dan aan het eind van het seizoen zeggen dat hij zijn topscoorderstitel had willen inruilen voor de landstitel.......

Waar gaat dit over? Geef die goal gewoon aan Luuk en we gaan verder met ons leven.

Ik Ben wel benieuwd als in deze situatie een tegenstander de bal zo zou raken als Luuk , of het dan als een eigen doelpunt wordt gezien ...

29 april 2019 om 21:30

Nee, want de bal van Sadilek ging op goal.

Terecht, meer kan ik er niet over zeggen.

Het doelpunt moet op naam van de keeper van Willem 2 komen, want hij liet de bal knullig zijn doel in vliegen.

Een hoop gejank om een doelpunt gaat de Var dit nu ook bekijken vanaf volgend seizoen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren