Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Ajax heeft geen hele geweldige hand van het aantrekken van tweede keepers’

Laatste update:

Ajax maakte afgelopen week de komst van Kjell Scherpen bekend. De negentienjarige doelman wordt overgenomen van FC Emmen. Een deel van de aanhang van de Amsterdammers sprak zich duidelijk uit tegen de komst van Scherpen en Hedwiges Maduro vindt het een goede zaak dat de leiding van Ajax zich daar niets van aangetrokken heeft.

“Ik heb het gevoel Marc Overmars en Edwin van der Sar een eigen richting op gaan en sterk staan, ook met Scherpen. Er was heel veel geluid van buitenaf, maar ze hebben hem gewoon gecontracteerd. Ik vind dat hij een wisselvallig seizoen heeft, maar ik denk dat hij wel kan groeien. Hij is nog jong, dus ik had hem ook wel gehaald. Daarnaast kan hij nog in Jong Ajax keepen”, zegt Maduro bij FOX Sports. Hans Kraay jr. zet hier een kleine kanttekening bij.

“Als alles goed gaat, is alles goed van Overmars en Van der Sar. Een jaar geleden was alles nog slecht. Ze hebben Dominik Kotarski voor twee miljoen aangetrokken van Dinamo Zagreb en dat gaat ‘m nooit worden. Dramatisch. Ik lees in interviews van hem dat hij goed kan meevoetballen, maar hij levert structureel drie keer per wedstrijd een bal in”, zegt Kraay jr. “Benjamin van Leer is een verschrikkelijk slechte keeper en Kostas Lamprou is ook niet goed genoeg. Ze hebben geen hele geweldige hand van het aantrekken van tweede keepers.”

Scherpen zelf benadrukt in gesprek met RTV Drenthe dat hij volgend seizoen niet zal worden uitgeleend door Ajax. “Daar hebben we het natuurlijk wel over gehad, maar we vinden dat bij Ajax voldoende mogelijkheden zijn om me te ontwikkelen. Ik ga elke dag daar trainen en investeren in mezelf met de mogelijkheden die ze daar hebben. Dat zijn er aardig wat, dus ik denk dat dat het beste is voor mij”, aldus Scherpen, die tweede doelman achter André Onana lijkt te worden. “Misschien mag ik wel de beker- en oefenduels spelen in Ajax 1, al moet ik dat natuurlijk zelf afdwingen.”

Ben jij het met Hans Kraay jr. eens?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hoe vaak trekken wij nou serieus keepers aan die op termijn eerste keeper moeten worden? Onana en Cillessen ging perfect, daarvoor dacht ik aan Lobont... Gentenaar, Verhoeven, Boer... Het was allemaal duidelijk als reservekeeper..

26 april 2019 om 12:17

Dat is best wel een probleem.
Het kwaliteitsverschil is enorm tussen de eerste en tweede keeper.
En het probleem is groot als Onana uitvalt ..

26 april 2019 om 12:26

Probleem is alleen dat een tweede keeper die je aantrekt zelf ook weet dat hij tweede keeper wordt. De echt goede keepers zitten daar niet op te wachten dus kom je altijd uit bij jongens als Boer, Room, van Leer en Jurjus bijvoorbeeld. Of je moet toevallig net een hele talentvolle jongen hebben vanuit de jeugd of anders aangetrokken, zoals Onana. Is ook gewoon moeilijk om een fatsoenlijke tweede keeper te vinden.

26 april 2019 om 12:29

Ach ja,gemakshalve gaan we compleet voorbij aan .....bruno Varela....

loopt al een tijdje als een bezetene te trainen bij Ajax, is onder druk zelfs rustiger dan Onana,en heeft zich al op hoog nivo bewezen.

nee wat doen we,we gaan hier uitgebreid praten over ene Kostas en ene Scherpen,en nog meer van die baldoorlaters. denk dat de helft niet eens weet dat Varela uberhaupt bij Ajax rondloopt. lijkt me logisch als Overmars hem definitief vastlegd als 1e keep als Onana vertrekt.

26 april 2019 om 12:38

Je heb gelijk, die vergeet ik helemaal.
En daar verwacht ik toch wel wat van..

26 april 2019 om 12:58

@skede
Precies. Er is één keer in het recente verleden voorgekomen dat we twee potentieel eerste doelmannen (c.q. weinig niveuverschil tussen eerste en tweede doelman) hadden en dat was met Vermeer en Cillesen. Dat ging natuurlijk niet lang goed en Vermeer verkaste naar Feyenoord.

26 april 2019 om 13:15

Werd hans ook op gewezen. En bij Kotarski werd hij er ook haarfijn op gewezen, dat onana verre van overtuigde in jong Ajax. Ik denk echt dat Scherpen niet 2e maar als 3e keeper is aangetrokken. Varela als 2e. Tot ziens van Leer en lamprou.

26 april 2019 om 13:19

@desteek

Dat ging juist wel lang goed. Cillessen was eerst gewoon twee seizoenen lang tweede keeper. En toen hij eerste keeper werd bleef Vermeer ook nog een tijd. Die situatie heeft in totaal volgens mij 3 jaar geduurd, dat is gewoon lang.

26 april 2019 om 13:31

Ook Onana was eerst reservedoelman.
En als we die afgeserveerd hadden op z'n eerste seizoen bij Jong Ajax dan was hij ook nooit eerste doelman geworden. Die heeft dat seizoen wat af staan blunderen. Kan me nog een uitwedstrijd bij Achilles '29 herinneren.

26 april 2019 om 13:37

Daarom vind ik het wel gek dat Scherpen aangetrokken is. Het oogt daardoor niet alsof het plan is om Varela na volgend jaar de eerste keeper te laten zijn. Dat terwijl hij inderdaad een prima keeper is.

26 april 2019 om 14:35

@desteek; Stekelenburg en Lobont dan? Waren toch ook twee potentieel eerste keepers die tegelijkertijd onder contract hebben gestaan?

26 april 2019 om 15:10

Stekelenburg VS. Vermeer was lange tijd ook gelijkopgaand, daarvoor Stekelenburg en Lobont enzovoorts. Het niveauverschil valt echt reuze mee hoor, alleen de laatste jaren was het behoorlijk minder. Maar goed is het algehele niveau in de Eredivisie niet überhaupt minder? We hebben ook sinds Maxwell op een fatsoenlijke linksback moeten wachten om maar eens wat te noemen.

26 april 2019 om 14:16

Dat Onana er ineens zo stond was anders een behoorlijke verrassing (voor mij althans). Die heb ik ook dramatische dingen zien doen het jaar ervoor bij jong Ajax.

We gaan het allemaal zien. Feit blijft wel in een enorm voordeel van Overmars.

Ik zie zn kwaliteiten ook niet echt. Maar met in het achterhoofd, Milik, Sanchez, Neres, en Tagliafico kunnen ze wel scouten. Natuurlijk zijn er miskopen zoals Cassiera, en die Colombiaanse rechtsback waar ik die naam niet meer ken. Maar wat Milik, en Sanchez werden verkocht heb je dat er echt wel uit. En die paar miljoen kunnen we wel missen.

26 april 2019 om 12:28

Dat Ajax die paar miljoen kan missen is een feit, maar wat Ajax niet kan hebben is wanneer een basiskracht uitvalt en er geen gelijkwaardige vervanger klaarstaat. Het verschil tussen basis en bank is momenteel gewoon te groot. Alleen Veltman en Huntelaar zijn reservespelers waarvan ik met een gerust hart naar kan kijken als ze spelen, maar dan heb je een kloof met spelers als Labyad, Sinkgraven, Magallan, Dolberg in huidige vorm etc. De Ajax jeugd met spelers als De Wit, Ekkelenkamp, Lang zijn nog lang niet klaar om basisspeler te worden.

26 april 2019 om 13:22

Onzin. Magallan, maakte 2 keer een slechte beurt, maar viel wel ijzersterk in tegen juve. Geef het nog ff. Lang lijkt echt klaar voor Ajax 1. Je moet beter opletten waar hij neergezet wordt door reiziger. Op het middenveld is hij heel sterk, op de vleugels is het juist uiterst pover. Maar aangezien die jonge daar constant aan de lijn plakt, verwacht ik dat hij verre van een vrije rol op de vleugels heeft. Varela hebben we nog niet echt aan het werk gezien, maar ik denk dat het verre van een vliegenvanger is. In het buitenland zijn ze toch iets kritischer op keepers dan hier. Denk dat hij uiteindelijk weinig onder doet voor Padt en Bizot, wat velen uitstekende keepers voor Ajax vinden........ En wat betreft Ajax jeugd. He moet niet raar opkijken als volgens seizoen traore in de basis bij Ajax verschijnt en dat de naam Dest steeds vaker bij de wedstrijdselectie zit.

Het aankoopbeleid van Overmars is gewoon pover te noemen. Hij haalt gemiddeld iets van 5 miskopen per seizoen en ik denk dat Scherpen en Pierie alweer bij 2 van die 5 miskopen zullen behoren voor volgend seizoen.

26 april 2019 om 12:39

Haha wauw. Die gasten hebben nog geen seconde bij Ajax getraind en ze zijn nu al door jou bestempeld als miskoop. Lijkt me ietwat voorbarig, denk je zelf ook niet?

Daarnaast zit Overmars al sinds 2012 bij Ajax, wat neerkomt op 7 jaar. Vertel mij eens welke 42 miskopen Overmars gedaan heeft in deze 7 jaar?

26 april 2019 om 12:47

Ik verwacht dat ze miskopen zullen worden omdat ze eigenlijk niet kunnen keepen of niet kunnen verdedigen. Best belangrijk op hun posities.
Dit zijn de 5 miskopen gemiddeld per seizoen van Overmars sinds 2012:

Lamprou
Van Leer
Kristensen
Orejuela
Duarte
Zimling
Labyad
Sana
Hoesen
Bojan
Cuenca
Sanogo
Sinkgraven
Heitinga
Westermann
Zivkovic
Dijks
Siem De Jong
Moisander
Boerrigter
Meleg
Muric
Fischer
Andersen
Boer
Gudelj
Bazoer
El Ghazi
Boccara
Cerny
Lobotka
Wober
Vd.Hoorn
Hendriks
Cassierra
Johnsen

26 april 2019 om 12:56

Okã© sterke onderbouwing. Jouw lijstje bestaat overigens uit 26 spelers. Wat neerkomt op ongeveer 3 miskopen per jaar, in plaats van de eerdere genoemde 6 spelers.

Uit die lijst vind ik zelf overigens dat een Sinkgraven, Labyad, Kristensen en Lamprou geen miskopen zijn. El Ghazi, Bazoer en Gudelj zijn allen met winst doorverkocht, ook geen miskopen dus. Overigens zijn de meeste uit die lijst ook nog eens gehuurd. Maar oke, laten we zeggen dat dit inderdaad allemaal miskopen zijn. Welke overige 16 spelers zijn nog meer miskopen volgens jou, om aan die 6 spelers per seizoen te komen?

26 april 2019 om 13:05

Wober, Fischer, Boerrigter met winst verkocht, Zimling was gehuurd. Gudelj ook met winst, Moisander heeft zn aandeel gehad. Bojan was gehuurd. Bazoer met winst verkocht

26 april 2019 om 13:10

Boerrigter is zelfs van voor Overmars zijn tijd. Zo kom ik ook wel aan 42 spelers. Gewoon de hele selectie van Ajax benoemen in de afgelopen 7 jaar. Maakt niet uit of ze geslaagd zijn of niet, gewoon benoemen.

26 april 2019 om 13:14

Dat ze met winst zijn doorverkocht ok maar sportief gezien hebben ze niet waargemaakt waar ze voor gehaald zijn. Van o.a Fischer, Gudelj, Bazoer werd op sportief gebied veel meer verwacht dan dat ze hebben laten zien. Fischer werd van verwacht dat hij in de Europese top terecht zou komen. Bazoer idem dito.

26 april 2019 om 13:18

Iedereen zag dat Bazoer en Fischer erg veel talent hadden. Miskoop noem ik meer ala Luque die in die tijd totaal niet kon voetballen en voor veel geld op de bank zat en niet met winst de deur uit ging.

26 april 2019 om 13:21

Je lijst is zo slecht. Ook Sanogo die wel echt te slecht voor worden was van gehuurd van Arsenal. Je lijstje zal ik nog maar keer doorspitten om Overmars te kraken. Boer ook...heeft het prima gedaan als 2e/3e keeper en heeft zn aandeel gehad in een titel. Siem is een echte Ajacied. Cuenca gehuurd van Barca etc etc kunnen wel doorgaan zo

26 april 2019 om 13:30

Ahhh op die fiets oké. Waarom staat moisander er dan tussen. Bracht namelijk precies wat er van hem verwacht werd op sportief gebied. Waarom Lamprou die bracht namelijk ook precies wat er van hem verwacht werd. Die is namelijk aangetrokken als 3e doelman toen alle doelmannen in de jeugd geblesseerd waren. Noodoplossing die dat precies gedaan heeft. Dat hij vervolgens de technische staf overtuigd en uiteindelijk 2e doelman werd ligt niet bij Overmars. Die haalde hem als 3e. Mogen we l'ami toch wel flink aanrekenen. Die had direct moeten zien is niets. Van de hoorn is verre van een miskoop. Dwong zelfs een basisplek af. Op een gegeven moment had Ajax het centrum van de Hoorn/viergever. Was beter dan Schwaab/viergever. Fisher is uiteindelijk niet geworden wat er van verwacht werd, echter kan ik dat niet lis zien van de blessure.

26 april 2019 om 13:35

Mishuren dan. Mogen ook gewoon op de lijst. Is toch ook best wat salaris aan betaald. Siem was zijn tweede periode bij Ajax abominabel zo slecht. Het kwaliteitsverschil tussen Cillessen en Boer was veel te groot. En de spaarzame wedstrijden dat Boer wel mocht spelen liet hij best wat tegendoelpunten toe. Was geen bron van rust en vertrouwen.

26 april 2019 om 13:37

Daar wil ik nog even aan toevoegen dat Moisander in de drie jaar die hij bij Ajax was gewoon basisspeler was en twee keer kampioen is geworden. Dan ben je in mijn ogen toch niet bepaald een miskoop. Het enige verwijt dat je Overmars inzake Moisander kunt maken, is dat hij niet voor een jaar met hem wist te verlengen en Moisander daardoor transfervrij vertrok.

Daarnaast is Boer als midden-dertiger duidelijk als tweede keeper gehaald, een rol die hij eigenlijk prima invulde. Kun je hem dan wel een miskoop noemen?

26 april 2019 om 13:38

Vd.Hoorn werd gekocht met als doel om basisspeler te zijn. Dat doel heeft hij veel te weinig waargemaakt.

26 april 2019 om 13:38

@such suport

Heb jij ook maar enig idee wat het bestaansrecht van de club Ajax is? Of hoe er de afgelopen jaren geld verdiend is? Lees je uberhaupt ooit wel eens iets? Volgens mij niet.

Ajax trekt jonge spelers aan van de leeftijd 6 tot en met 25 jaar met het doel deze op te leiden, resultaat te halen en met winst door te verkopen. Niet alleen is het aantal miskopen volledig ondergeschikt aan de uiteindelijke winst die geboekt wordt. Ook wordt de verhoogde kans op miskopen (ook wel genoemd het niet slagen van een speler) breed gecompenseerd door de relatief lage transfer- en loon kosten per speler. Wanneer Overmars een jonge, goedkope speler kan aantrekken waar misschien wel wat in zit, zal hij natuurlijk 42 van de 42 keer denken: waarom niet?

Als je Overmars wilt afrekenen, doe dan dan op zijn aankopen van boven de 5 miljoen. Deze spelers staan waarschijnlijk heel hoog op de scoutingslijst en de cluib is bereid meer te betalen (overmars bepaalt dit niet helemaal zelf, zoals je waarschijnlijk niet wist) en neemt dus een risico. Die aankopen zijn tot nu toe veelal succesvol en gaan gigantische winsten opleveren, ookal zitter er enkele miskopen bij. Maar dat hoort nu eenmaal bij het vak. Het gaat natuurlijk om de uiteindelijke winst.

26 april 2019 om 13:40

Moisander is een beetje een twijfelgeval. Eerste seizoenen heeft hij het redelijk gedaan maar zijn laatste seizoen was hij echt bedroevend. Was een onbetrouwbare schakel in de verdediging zijn laatste seizoen.

26 april 2019 om 13:41

Boer was gekocht voor 2e/3e keeper. Een miskoop vind ik meer een Luque, Oleguer, Suljemani.

26 april 2019 om 13:43

Moisander twijfelgeval? Heeft het prima gedaan. Denswil uit de basis gehouden ondanks aflopend contract. Heeft zich staande gehouden in de CL poule met oa de kampioenen Dortmund, City, en Barca. Heeft echt zn aandeel gehad hoor met wat hij gekost heeft. Dat kan je niet als miskoop bestempelen

26 april 2019 om 13:45

@suchsupport, 'miskopen' optellen en dan dat nummer gaan roeptoeteren heeft zo weinig zin. Echt een totaal zinloos lijstje. Wat je beter kan doen is het verlies dat je lijdt op miskopen vergelijken met de winst op de topaankopen. Dan heb je een ratio waarmee je Overmars met z'n evenknieen van andere clubs kan vergelijken.

Een dergelijk lijstje kan je met gemak maken voor Psg, Man City, Chelsea, Real etc.

Kortom, een suggestieve en niet onderbouwde post.

26 april 2019 om 14:08

Gewoon de realiteit weergeven. Overmars heeft gemiddeld gezien meer miskopen gehaald per seizoen dan geslaagde aankopen. Want dit is het lijstje met geslaagde aankopen sinds 2012:

Poulsen
Viergever
Milik
Onana
Neres
Dolberg
Traore
Sanchez
Blind
Tadic
Tagliafico
Ziyech
Huntelaar
Frenkie De Jong
Schone
Younes

Dat is een gemiddelde van 2,3 geslaagde aankopen per seizoen. Tegenover een gemiddelde van zo'n 5 miskopen per seizoen. Best wel shocking eigenlijk!

26 april 2019 om 14:21

Je lijstje was echt zo slecht gappie. Ik neem je niet echt serieus. Iedere club heeft miskopen, Ajax heeft bijna op iedereen winst gemaakt. Ben blij dat jij het niet voor het zeggen heb

26 april 2019 om 14:24

Oh en trouwens je noemt ook nog spelers op die niet 5 ton hebben gekost zoals Sana, melig, Muric, Hoessen.

26 april 2019 om 14:29

Je noemt bij het andere lijstje ook menig spelers die gewoon gescout zijn en vanuit de jeugd naar het 1ste kwamen. Maar dat zie ik in dit lijstje dan toch wat minder terug.

26 april 2019 om 14:29

@Janta vind jij het goed dan dat Overmars meer dan de helft meer miskopen haalt dan geslaagde aankopen? Ik vind het best teleurstellend.
De cijfers geven goed weer dat ik terecht mijn twijfels heb over aankopen zoals Schuurs, Scherpen, Pierie, Magallan.
Want ik voel met zulke spelers weer nieuwe miskopen aankomen.

26 april 2019 om 14:40

In jouw ogen zijn er meer miskopen. Maar de 40 miljoen van Sanchez, 32 miljoen van Milik, 75 a 86 miljoen Frenkie, kan er weleens wat anders tussen zitten ja. Je lijstje bevat Sanogo, Zimling, Cuecua, die allen gehuurd zijn en niet gekocht zijn. Dus dat zijn geen miskopen. Wober, Bazoer, Gudej, El ghazi, zijn alle verkocht met winst. Dus officieel geen miskopen, want je heb er aan verdiend. Moisander, Boer noem je maar die hebben hun aandeel gehad. Hebben 2 titels gehaald. Moisander telkens basis. Boer gehaald als 2/3 keeper. Ik kan dit echt niet serieus nemen

26 april 2019 om 20:37

Wat tot nadenken stemt is dat je vooraf kon weten dat 80/90 van de spelers uit deze lijst ongeschikt zou zijn voor de beoogde Ajax kwaliteit. Dus niet alleen een slechte hand in het aantrekken van keepers maar ook van veldspelers. Natuurlijk zal er financieel best winst op bepaalde spelers zijn behaald, maar ik kijk liever naar het sportieve gedeelte. Daarom vrees ik het nieuwe seizoen. Van Pierie en Scherpen weet je vooraf () al dat deze nooit en te nimmer een vaste eerste elftal speler zullen worden. En dan kijk ik met ongenoegen naar het missen van de 2 vast te leggen backs voor dit seizoen: Dumfries en Angelino. En waar spelen die nu (prima)?

26 april 2019 om 22:07

Denk dan ook even na waar Ajax stond in die tijd van die spelers op de lijst. Al die spelers zijn in de tijd gekomen dat Ajax ook geen geld had na de Martin Jol tijd met Rick van de Boog als voorzitter. Die hadden Ajax naar de afgrond gebracht. Na de 4 schalen van De Boer ging het weer beter

26 april 2019 om 22:07

Denk dan ook even na waar Ajax stond in die tijd van die spelers op de lijst. Al die spelers zijn in de tijd gekomen dat Ajax ook geen geld had na de Martin Jol tijd met Rick van de Boog als voorzitter. Die hadden Ajax naar de afgrond gebracht. Na de 4 schalen van De Boer ging het weer beter

27 april 2019 om 11:49

Maar zelfs nu haalt Overmars nog gemiddeld 5 miskopen per seizoen. Dat heeft niks meer te maken met dat Ajax in financier zwaar weer zat. Maar gewoon te maken met zijn povere aankoopbeleid.

Je kunt natuurlijk altijd kritiek hebben op een transfer. Tegelijk mogen we ervan uitgaan dat Overmars geen idioot is. Dat betekent niet alleen dat Overmars kwaliteiten ziet in Scherpen, maar ook dat hij niet blind is voor zijn tekortkomingen. Ik denk niet dat Scherpen is aangetrokken om de kar te trekken in de champion's league volgend jaar, maar omdat Overmars vindt dat de kwaliteiten van Scherpen er met opleiding en ervaring voor kunnen zorgen dat hij zijn tekortkomingen overstijgt. En zo moet je ook denken als je bij een club werkt die zichzelf niet geheel onterecht afficheert als een van de beste opleidingsinstituten ter wereld, een club die gelooft dat succes in Europa voor een financieel kleine club als Ajax voort moet komen uit het opleiden van talenten. Een talent ben je als je mogelijkheden hebt, die nog niet helemaal uit de verf komen. Overmars gelooft dat die bij Scherpen, onder de hoede van Ajax, wél uit de verf kunnen komen. Dat zal ook heus niet bij alle aangetrokken talenten lukken, maar dat is ook logisch. Natuurlijk moet je altijd kritisch blijven kijken, dat zal Overmars ook doen, maar zelfs als Scherpen het niet redt, dan nog is dit niet om die reden per se een verkeerde beslissing.

26 april 2019 om 13:26

Neres was ook al zo'n miskoop. Dat werd gezegd bij de aankoop, en ook in de maanden erna. Die komt op geen enkel lijstje miskopen meer voor...

Wat je zegt klopt natuurlijk. Je ziet iets in een speler, maar die speler is nog geen finished product. En je hebt ook geen garantie dat het eruit gaat komen, maar je gaat je best doen. Dat doet elke club zo. Overmars mag van mij elk jaar miskopen doen, als het resultaat is waar Ajax nu staat.

26 april 2019 om 13:58

Ik denk dat Overmars ziet dat deze spelers als ze doorgroeien de concurrentie sterker kunnen maken. Daarom haalt hij ze jong naar Ajax voor een dik salaris wat dat van de concurrentie verdubbeld. Zo houden ze alles in eigen hand. Concurrentie wordt afgetroefd en ze hebben een meer dan prima tweede elftal voor de kkd. Kunnen ze pronken met hoge klasseringen. Als er dan eentje doorbreekt zoals de Jong is dat een bonus. Anders gewoon een gevalletje afschrijving.

Is Kotarski echt zo slecht als Hans Kraaij zegt? Ik heb hem meerdere keren zien keepen en de dingen die hij fout deed in die wedstrijden had vooral te maken met het overdrijven in het meevoetballen te maken, erg vergelijkbaar met Onana in zijn Jong Ajax periode. Dit lijkt mij allemaal af te leren. Qua talent begreep ik op basis van die wedstrijden wel dat Ajax hem voor lange tijd had vastgelegd.

26 april 2019 om 13:42

Totaal niet. Ajax heeft ook vol vertrouwen in de jongen lijkt mij als er twee miljoen voor wordt betaald. Kraaij gonna kraai.

Ik neem ook aan dat Varela nu dus niet aangetrokken word? Heb hem nooit zien keepen, dus weet niet of dat terecht is of niet.

Zal scherpen dan volgend seizoen 2e keeper worden, aangezien Lamprou ook vertrekt? Weet niet of hij dat al aan kan.

26 april 2019 om 13:47

Scherpen traint mee met de selectie, maar keept in Jong Ajax en oefenwedstrijden. Gaf hij zelf aan in zijn welkomst filmpje. Ik vraag mij alleen echt af wat Ajax dan van plan is met Varela en Kotarski. Varela is echt geen verkeerde keeper en al een stuk verder in zijn carriere dan de twee jongetjes.

Neem aan dat we moeten wachten op een antwoord, maar ik zou het wel vreemd vinden als Varela niet blijft in de zomer.

26 april 2019 om 13:52

Het al dan niet aantrekken van Varela hangt volgens mij niet van Scherpen af. Scherpen gaf zelf aan dat hij bij Jong Ajax aansluit. Het aantrekken van Varela zal meer afhangen van de plannen die de club met Kotarski en El Maach heeft. Als die twee nog niet rijp geacht worden om de plek achter Onana in te nemen, zie ik Varela wel blijven.

26 april 2019 om 19:15

Ik denk zelf dat Ajax een keuze moet gaan maken tussen Kotarski en El Maach om te behouden voor de club. Anders zit je met 3 keepers die allemaal in Jong Ajax zouden willen keepen. In mijn ogen zijn ze alle 3 ook nog te licht om 2e keeper van Ajax 1 te kunnen zijn.

Wanneer bovenstaande gebeurd kunnen ze rustig Varela nog een extra seizoen huren (mits mogelijk). Hij kan dan mooi nog een extra seizoen 2e keeper zijn voordat 1 van bovenstaande heren klaar is om de rol van reservekeeper Ajax 1 op zich te nemen.

Scherpen had mij betreft nog wel een jaar mogen blijven bij emmen zodat hij over een jaar misschien een veel betere keeper was.
Ik vind bv padt een veel betere keeper had hem wel liever terug zien komen !

26 april 2019 om 13:00

Padt? Welnee man, laat die maar lekker zwart rijden in Groningen en conducteurs in elkaar meppen. De mafkees.

Daarnaast is Padt ook structureel te dik en lijkt niet voor de sport te leven.

26 april 2019 om 13:06

Wat een argument! Padt kan tenminste wel keepen en pakt punten voor zijn ploeg, Scherpen kost Emmen vaker punten dan dat hij punten oplevert.

26 april 2019 om 13:53

Ik denk dat Scherpen er meer aan heeft als hij bij Jong Ajax speelt en met de keeperstrainers van Ajax aan de slag mag.

Al mislukt ie bij Ajax, Ajax kan m denk ik toch met winst verkopen gezien het merk Ajax en de leeftijd van Scherpen. Financieel geen risico dus maar sportief des te meer ben ik bang.

Ik snap er echt helemaal niks van ... je gaat mij toch niet zeggen dat ajax geen jeugdkeeper achter de hand heeft ... ik snap dat tweede keepers over het algemeen minder kwaliteiten hebben .. maar zo slecht als deze jongen heb ik nog nooit gezien in het betaalde voetbal ...

Maar goed geef hem een kans om ... misschien kan de keeperstrainer van ajax hem naar een hoger niveau tillen ...

Ik was anders niet ontevreden met Steekelenburg, Cillissen en Onana, zelfs Diederic de Boer was als 2e keeper geen miskoop. Wat is Kraai jr. nu weer aan het leuteren.

Ik ben zo bang dat ik deze speler weer totaal de verkeerde keuze maakt nu al naar Ajax te gaan. Hoeveel minuten gaat hij nu maken bij ajax ? natuurlijk zal hij bij ajax veel meer gaan verdienen, maar hoe is het met de ontwikkeling. Er zijn meer voorbeelden van spelers die het niet redden op deze wijze dan spelers die wel doorbreken bij een grote club.

26 april 2019 om 15:51

Nee hoor. Het is gewoon langzaam Ajax city aan het worden. En als Ajacied ben ik er wel blij mee. Ik verwacht zelfs dat Kotarski helemaal niet afgeschreven is. Het zou me niets verbazen als ze die versneld willen klaarstomen middels verhuur. Die is echt niet slecht, gewoon jong en af en toe domme keuzes. Een niveautje hoger omdat sneller eruit te krijgen is niet verkeerd. Indien er nog een verdediger gehaald wordt dan vermoed ik dat Schuurs ook de verhuur ingaat. Die is na een slecht begin echt grote stappen aan het zetten in jong. Verhuur is dan geen verkeerde keuze. Azor moet ook gewoon verhuurd worden als hij niet als 12e man bij de selectie zit.

Wonderbaarlijk bericht weer. Zowel Scherpen als Kotarski, en Lamproe zijn of worden helemaal niet gehaald als tweede keeper. In ieder geval niet voor de korte termijn. Van Leer is dat wel en maakt geen verpletterende indruk bij Nac, maar dat is geen reden om hem meteen af te schrijven. De tweede keeper bij Ajax zit normaliter meer 95 procent van de wedstrijden op de bank en er zijn meer keepers die bedanken voor die eer dan dat er keepers zijn die dat zien zitten. Daarom neemt Ajax meestal een keeper op leeftijd voor de positie van tweede keeper, maar die moet natuurlijk wel beschikbaar zijn. Daar heeft Kraay jr. kennelijk niet over na gedacht. Ik vind persoonlijk bovendien dat het wel mee valt met de kwaliteit van de tweede keepers die Ajax in de loop der jaren heeft gehad als je in ogenschouw neemt dat niet iedere keeper daar zin in heeft.

Kopen kopen en nogeens kopen.
Ze hebben wat centjes in hun wantje.
Laat gaan

Volgens het spelerspaspoort hiernaast is Kjell 119. Mooi, een zeer ervaren backup voor Onana die nog relatief jong is voor een keeper. Zal alleen weinig restwaarde hebben.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren