Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘PSV mag zeggen: ‘Als jullie punten pakken tegen Ajax, krijgen jullie geld‘’

Laatste update:

Met nog twee wedstrijden op het programma gaan Ajax en PSV nog altijd samen aan kop in de Eredivisie. De Eindhovenaren moet hopen dat de Amsterdammers nog struikelen over FC Utrecht of De Graafschap. Om deze ploegen aan te moedigen, mag PSV hen volgens Hedwiges Maduro een geldbedrag in het vooruitzicht stellen.

“Bij Valencia maakten we dat mee. We speelden de laatste wedstrijd tegen Tenerife. Zij konden degraderen, maar drie andere ploegen konden dat ook. Ze gaven ons dan een aanmoedigingspremie zodat wij de wedstrijd gewoon wonnen”, vertelt Maduro bij FOX Sports. Hij stelt dat dit ook in Nederland voorkomt. “PSV mag dat ook doen. Zij mogen tegen FC Utrecht of De Graafschap zeggen: ‘Als jullie winnen of gelijkspelen tegen Ajax, krijgen jullie zoveel geld’. Het mag. Niet om te verliezen, maar wel om te winnen.”

Maduro weet uit ervaring dat deze aanmoedigingspremies een leuk zakcentje kunnen zijn. "Dat was lekker op vakantie gaan. Het is toch lekker hoor, als je dat krijgt”, stelt de oud-international. PSV neemt het in de laatste twee competitiewedstrijden zelf nog op tegen AZ (uit) en Heracles Almelo (thuis). Hans Kraay jr. probeert zich een voorstelling te maken van hoe een dergelijke aanmoedigingspremie moet worden aangeboden.

“Het gebeurt in Nederland wel. Het is legaal, dus leg ergens maar 50.000 euro cash in de kleedkamer bij een kleine club die niets meer te winnen of verliezen heeft”, vertelt Kraay jr. “Je moet het wel echt neerleggen. Door heel veel kleine biljetten lijkt het veel. Dat je er gelijk iets leuks mee kunt doen. Gewoon neerleggen die halve ton.”

Wie wordt kampioen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Spelers gebruiken tegenwoordig nauwelijks gel meer man. Wax, hairspray.. Zo word je natuurlijk nooit kampioen.

toch appart. maar voor een kleine club denk ik wel extra motiverend

Sneu...zo wordt de rijkste altijd kampioen, want die legt makkelijker dit soort premies neer. Vraag is of je een competitie moet willen waarin dit standaard wordt.

26 april 2019 om 12:00

Als een club nergens meer om speelt, kan dit nog wel een aanmoediging zijn om er tochvol voor te gaan.

26 april 2019 om 09:43

Hahaha. Want deze premies beslissen de uitslagen volkomen. ..

De rijkste wordt meestal kampioen, maar dat heeft heel andere redenen.

Als Ajax op 100% speelt kunnen De Graafschap en Utrecht zelfs op 300% niks beginnen dus lijkt me weggegooid geld. Gewoon volle bak gaan als Ajax zijnde en dan heb je de titel.

26 april 2019 om 09:38

Ik denk niet dat Ajax in staat is om 5 wedstrijden op 100% te spelen.

26 april 2019 om 09:47

We gaan het zien FC, als Ajax na deze dagen rust weer in een goede flow komt zie ik het zomaar gebeuren.

26 april 2019 om 09:56

Eens, ik hoop ook dat we met een half B team aantreden tegen Willem II.

26 april 2019 om 10:45

Gwn uit 0-2 of 1-3 winnen, dan kan je de beker gwn met je sterkste 11 beginnen.

26 april 2019 om 12:28

Het is uiteindelijk ook een prijs, toch lekker als je die al in de kast hebt staan, het neemt ook meteen een stukje druk weg, dan ben je ook direct klaar met de “ze hebben nog niets gewonnen” en “al 5 jaar geen prijs” verhalen.
Als je hem verliest zorgt dat toch voor een rot gevoel, en zeker als het zo afloopt als tegen PEC een paar jaar geleden.
Laat ze maar lekker volle bak spelen en andere teams in de eredivisie laten zien dat er tegen Ajax niets te halen valt.

26 april 2019 om 12:29

Niks te van. Na gisteren moet Ajax gewoon met zijn beste 11 spelen tijdens de rust kun je altijd nog wisselen. Denk dat Ajax met de rust al klaar is met Willem II.

26 april 2019 om 13:30

Gwn ff 0-2 tegen spurs? Het is geen amateurclub hoor

26 april 2019 om 13:32

Ja want die wedstrijd van gisteren is ook echt te vergelijken met de bekerfinale. Tuuurlijk is Ajax favoriet maar betekent niet dat ze die wedstrijd dan al in de rust hebben gewonnen. Als Heerkens geen eigen goal maakte stond het in de competitie gewoon 1-1 bij rust en dan was die wedstrijd misschien wel anders verlopen. We misten gister ook 5 basisspelers..

26 april 2019 om 14:26

@fc den bosch 6 wedstrijden*

26 april 2019 om 09:41

Dat zij je vast ook in 2016 toen de sponsor van PSV alle spelers van de Graafschap een iphone had beloofd

Maargoed PSV zelf zal zich niet verlagen met dit soort praktijken. Dat sponsors dat doen als ludieke actie heb ik geen problemen mee.

26 april 2019 om 09:46

Panerai, nou onderstreep je precies wat ik bedoel. Dat was echt een vreselijke pot van onze kant en een coach die de spits erafhaalde terwijl je moest scoren. Blij dat De Boer weg is brr.

26 april 2019 om 11:03

Was dat de sponsor van Psv? Dat was toch de Sponsor van de Graafschap die dat beloofde?

26 april 2019 om 11:16

Nee sponsor van Psv. PHC telecom, google maar.

26 april 2019 om 10:13

Waarom zo verschrikkelijk arrogant! Support je club, Ajax is de favoriet. In dit soort gevallen hoop ik altijd dat Ajax punten verliest

26 april 2019 om 10:50

Wat is er arrogant aan? Als Ajax 100 % speelt is het toch de verwachting dat ze Utrecht en De Graafschap verslaan? Ze hebben zelfs Juventus verslagen. Als ze minder dan 100 % spelen, kunnen ze wel worden verslagen door die clubs. Het lijkt wel alsof er niets positiefs gezegd mag worden over Ajax, want dan is er altijd een of ander figuur die gaat strooien met het woord arrogant.

26 april 2019 om 11:04

Nee, iedereen mag zeggen dat het team van Ajax beter is dan die van PSV, maar wee je gebeente als je zegt dat ze van Utrecht gaan winnen.

26 april 2019 om 11:54

@kyle66 het is arrogant om te zeggen dat als Utrecht op 300% spelen ze nog steeds niet kunnen winnen van Ajax op 100%. Ik ben het vaak oneens als men Ajacieden uitmaakt voor arrogant, maar in dit geval ben ik het er mee eens. De afgelopen jaren wel genoeg bewezen dat Utrecht het Ajax moeilijk kan maken.

26 april 2019 om 10:21

Verbod
De Knvb heeft direct gereageerd op de uitspraken van de Psv'er. "volgens het reglement mag het niet. Je mag geen aanmoedigingspremie geven", reageert een woordvoerder van de Knvb.

Sinds juni 2015 staat het verbod op aanmoedigingspremies in de spelregelreglementen van de voetbalbond. "we zullen dat bij PSV aangeven", vervolgt de woordvoerder. "maar ik heb het idee dat het een verhaal is met een knipoog."

26 april 2019 om 10:23

En als ajax een verlenging moet spelen tegen de spurs met strafschoppen serie zijn ze kapot. En als De Jong of De Ligt of Tadic of Ziyech geblesseerd raken heeft ajax een probleem. En als ze moeten verlengen tegen Willem 2 zijn ze nog vermoeider.. En als... En als.. En als.. Er valt op dit moment gewoon weinig over te zeggen. ajax heeft de beste papieren, maar PSV heeft nu 17 dagen rust, terwijl voor ajax nu de belangrijkste (en zwaarste wedstrijden) komen. Dus eerst maar eens afwachten hoe ze uit het tweelijk met de spurs komen.

26 april 2019 om 10:42

Alleen zijn er echt een paar dingen anders. Normaal volgde het zware programma in de eredivisie ba een uitwedstrijd. Nu is dat na een thuis wedstrijd. Dus het reizen zit er niet tussen. Ook was Ajax een van de weinige met het dubbele programma. Door het omzetten hebben nu alle 34 clubs dat programma. Om heel eerlijk te zijn lijkt mij dat de Graafschap daar meer problemen mee heeft dan Utrecht, AZ en Heracles. Het omgooien van het programma is dit keer meer een voordeel dan een nadeel voor Ajax. Ja ze hebben meer duels, maar daar zit dit keer meer tijd tussen omdat de eredivisie stil ligt. En als de drukte in de eredivisie komt, dan is dat voor iedereen.

26 april 2019 om 10:27

Je betaalt alleen uit als er gewonnen wordt of gelijkspel dus geen weggegooid geld. PSV had een aantal jaar geleden toch de tegenstander van Ajax de nieuwste iPhone beloofd bij een resultaat.

26 april 2019 om 10:32

Een sponsor had dat beloofd, niet Psv.. Een groot verschil..

26 april 2019 om 10:33

Hoezo is het weggegooid geld? Hypothetisch zoals Maduro zegt, kunnen ze een premie ontvangen wanneer ze een punt of punten afsnoepen tegen Ajax.

Als Ajax gewoon wint krijgen ze ook geen premie. Dus het geld is nooit weggegooid in pure zin, PSV moet natuurlijk zelf ook alles winnen dan!

26 april 2019 om 10:48

Zou dan prachtig zijn als PSV zelf niet wint.

26 april 2019 om 10:49

Als Ajax wint hoeft er dan ook niks uitbetaald te worden. Dat is het idee achter een winstpremie. Nooit weggegooid geld dus.

26 april 2019 om 11:49

Misschien moet Ajax az en Heracles wat geld toeschuiven. Kan nog wel eens nodig zijn, want ploegen als Utrecht en de graafschap zullen geen extra prikkel nodig hebben zich op te laden tegen Ajax.

26 april 2019 om 12:30

Ja dat hebben we meegemaakt 2016 uit tegen de graafschap

26 april 2019 om 12:45

Ach het blijft voetbal. Ajax is inderdaad veel beter dan vorige jaren, maar het kan altijd helemaal mislopen. Vroege rode kaart of goal tegen en het kan heel lastig worden, zeker met de enorme druk die erop staat.

26 april 2019 om 13:47

Hoogmoed komt voor de val... Zowel de Graafschap en Utrecht hebben de laatste jaren wel eens punten gepakt tegen Ajax. Ajax moet beiden wedstrijden uiteraard makkelijk winnen op papier, maar het is nog geen formaliteit. Zeker als er zoals jij aangeeft op 300 % gespeeld zal worden. We gaan het zien, het wordt hoe dan ook een mooi slot van het seizoen.

Ik heb echt een slecht voorgevoel. Dat psv de laatste twee wedstrijden vrije doortocht krijgt. Sowieso de laatste. En dat ajax het zeer lastig zal worden gemaakt. Ajax zal beide wedstrijden echt als cl finale moeten behandelen.

26 april 2019 om 09:53

Ik denk niet dat PSV tegen AZ vrije doortocht gaat krijgen. Die hebben nog twee punten nodig om zeker te zijn van de vierde plaats. Als Ajax de beker wint geeft die plaats een rechtstreekse plaatsing voor de voorrondes, en hoeven ze geen play offs te spelen. Dus AZ zal het zeker niet cadeau doen.

26 april 2019 om 10:35

Enkele supporters van AZ zouden dit misschien graag zien. Die gaan namelijk gewoon mee op de platte kar naar Eindhoven. Maar spelers en staf laten dit toch nooit gebeuren. Ajax moet gewoon zijn laatste potten winnen. Dan moet PSV 13 goals maken (ervan uitgaande dat wij 2x 1-0 winnen) en die goals kan PSV gewoon niet goed maken tegen AZ en Heracles. Zijn gewoon prima ploegen die echt niet even 7 ballen door laten gaan.

26 april 2019 om 12:54

@downwards psv moet in dat geval 12 doelpunten maken, het doelsaldo is dan gelijk maar het onderling resultaat is in het voordeel van psv.

26 april 2019 om 13:07

Bij gelijk doelsaldo telt het aantal gescoorde doelpunten. Onderling resultaat is pas later weer van toepassing.

26 april 2019 om 12:41

Zowel AZ als Heracles zijn gebaat bij een goed resultaat tegen PSV. AZ kan plek 4 veilig stellen, Heracles staat net aan 7e en zal graag Willem ii definitief achter zich laten op plek 9.

Dit soort dingen verdienen wat mij betreft niet de schoonheidsprijs. Je kunt de clubs echter niet verwijten dat ze dit doen, aangezien het inderdaad gewoon toegestaan is. Aangezien de (financiële) belangen zo groot zijn, kan ik me wel inleven in clubs die dit doen.

26 april 2019 om 09:52

Dit deden ze hier in de 4e klasse met 3 bakken bier in de kleedkamer, op profniveau vind ik het echter een heel ander verhaal. Een club van het formaat van PSV zou zich toch volledig belachelijk maken als ze zoiets zouden uitvoeren? Kan me daarom ook absoluut niet voorstellen dat dit zou gebeuren.

26 april 2019 om 10:56

Dit heeft psv al gedaan, ze schamen zich hier echt niet voor! En als je ziet hoe er veelal in hun voordeel wordt gefloten verbaast me niets meer.

26 april 2019 om 11:03

Deed Ajax dit niet in 2007 bij Excelsior (waardoor ironisch genoeg PSV kampioen werd)?

26 april 2019 om 11:25

Daar werd toen wel e.e.a. over geschreven inderdaad maar dat verhaal is later ontkracht door verschillende media (zie artikel VI bijvoorbeeld). Maar overigens zou het bij Ajax evengoed belachelijk zijn natuurlijk. Ik vind dat profclubs zich niet met zulke flauwekul bezig moeten houden.

26 april 2019 om 11:58

@petersanders ga je hier suggereren dat PSV scheidsrechters omkoopt?

26 april 2019 om 11:59

VI bericht dat een speler van Excelsior - die eerder suggereerde dat hij een premie van Ajax had ontvangen - het later afgedaan heeft als een grap. Sportweek heeft hier later echter een eigenhandig onderzoek naar gedaan. Zij zijn tot de conclusie gekomen dat er wel degelijk premies door Ajax zijn uitgereikt, waarbij het gaat om een bedrag van zo'n tweeduizend euro per speler. De speler van Excelsior (Robert Braber) zou door de clubleiding onder druk zijn gezet om op zijn eerdere uitspraken terug te komen.

26 april 2019 om 12:22

In dat geval kom ik dus terug op mijn eerdere standpunt: dat vind ik een belachelijke gang van zaken. Net zoals die telefoons voor De Graapschap (al was dat vanuit de sponsor van Psv). Kom op hee, daar moet je toch allemaal niet mee bezig zijn op zo'n moment als topclub (of uberhaupt niet als profclub), gewoon voetballen!

26 april 2019 om 10:41

Als clubs dit doen valt ze zeker wat te verwijten. Deze bonus is namelijk al verboden sinds 2015.

Voor PSV staat er miljoenen op het spel. Gerbrands zal zeker wel zn band met AZ aanwenden om iets te regelen. en Ten Hag met Utrecht. gebeurt al eeuwen ook in de eredivisie ,dus waarom nu opeens niet ?

26 april 2019 om 09:47

Ware het niet dat Utecht heus niet Ajax een handje gaat helpen.

26 april 2019 om 09:58

Moet je voor de gein straks maar eens goed opletten hoe die goals vallen,en hoe suf er verdedigd wordt aan Utrecht en AZ kant.

26 april 2019 om 10:02

"gerbrands zal zeker wel zn band met AZ aanwenden om iets te regelen."

Ja, vast. Ik zie het al voor me.

John van de Brom loopt vlak voor AZ - PSV de kleedkamer in.

"jongens, luister even. Ik wil dat jullie vandaag de wedstrijd laten lopen. Doe rustig aan, laat PSV gewoon die drie punten pakken."
"hoezo, trainer?"
"toon Gerbrands vroeg daar om."
"wie, die voorzitter van Psv?"
"ja, maar hij is hier ook ooit voorzitter geweest."
"o, dan... Ja, is goed, dan laten we de wedstrijd wel lopen."

26 april 2019 om 11:47

Spijker op zijn kop cabineessence. Weer een fabeltje ontkracht. Volgens mij hebben zowel de 2 tegenstanders van psv als de 2 tegenstanders van Ajax nog alle redenen om voor de punten te gaan. En dat is maar goed ook, laat de thriller nog maar even doorgaan!

Nou Ajax, leg bij AZ effe 2 ton op tafel in briefjes van €5,00 (want dan lijkt het meer).

26 april 2019 om 09:45

AZ heeft nog een klein beetje iets om voor te spelen, aangezien Utrecht ze nog in kan halen.

26 april 2019 om 10:36

Iedere club speelt nog ergens voor:

AZ moet de 4e plek nog definitief veilig stellen
De Graafschap kan bij 2x winst mogelijk nog 15e worden.

Utrecht speelt nog voor play-offs en De Graafschap waarschijnlijk voor het ontlopen van de nacompetitie. Daar zou toch al de nodige motivatie zijn.

Het uitgespeelde AZ en waarschijnlijk uitgespeelde Heracles zullen wat meer motivatie missen.

26 april 2019 om 09:54

AZ is nu nog niet uitgespeeld. Utrecht kan er nog overheen komen in theorie.

26 april 2019 om 09:59

Ik was het doorschuiven naar plek4 even vergeten inderdaad.
Maar Utrecht speelt tegelijkertijd een kansloze verliespost 😉

26 april 2019 om 10:21

Verbod
De Knvb heeft direct gereageerd op de uitspraken van de Psv'er. "volgens het reglement mag het niet. Je mag geen aanmoedigingspremie geven", reageert een woordvoerder van de Knvb.

Sinds juni 2015 staat het verbod op aanmoedigingspremies in de spelregelreglementen van de voetbalbond. "we zullen dat bij PSV aangeven", vervolgt de woordvoerder. "maar ik heb het idee dat het een verhaal is met een knipoog."

Misschien moet Ajax, mochten ze de finale halen dan maar tickets voor Champions League bieden aan alle spelers en hun partner. Unieke ervaring zou mij wel motiveren 😂

Verbod
De Knvb heeft direct gereageerd op de uitspraken van de Psv'er. "volgens het reglement mag het niet. Je mag geen aanmoedigingspremie geven", reageert een woordvoerder van de Knvb.

Sinds juni 2015 staat het verbod op aanmoedigingspremies in de spelregelreglementen van de voetbalbond. "we zullen dat bij PSV aangeven", vervolgt de woordvoerder. "maar ik heb het idee dat het een verhaal is met een knipoog."

bij wet verboden voetbalzone!
meneer maduro praat een hoop poep

26 april 2019 om 10:53

De spelregelreglementen zijn geen wet, zoals de naam dat ook al aangeeft. Dat Knvb iets binnen de reglementen verbied betekent niet automatisch dat dit ook voor de wet verboden is.

26 april 2019 om 11:42

Dan kan de knvb volgens deze regelemdnten psv wel min punten geven.

26 april 2019 om 11:43

Sinds 2015? Want dit is toch precies wat er gebeurde in seizoen 2015/2016 toen de Graafschap nieuwe telefoons kregen als ze tegen Ajax een punt of meer zouden pakken de laatste dag? Of mag het dan wel omdat het gedaan werd door een Sponsor en niet door de club?

26 april 2019 om 11:47

"de Knvb heeft direct gereageerd op de uitspraken van de Psv'er. "volgens het reglement mag het niet. Je mag geen aanmoedigingspremie geven", reageert een woordvoerder van de Knvb."

Maar als het niet gedaan wordt door de club zelf, maar door bijvoorbeeld een sponsor of een rijke supporter, dan denk ik niet dat de Knvb er heel veel aan kan doen. Je kunt een bedrijf of een particulier moeilijk verbieden om een sporter te belonen voor een goede prestatie.

Utrecht heeft geen premie nodig denk ik. Die willen dolgraag het kampioenschap van Ajax voorkomen en Advocaat is een trotse coach hij gaat natuurlijk niet zomaar meewerken aan het kampioenschap van Ajax die wil dolgraag een punt. Ik zie het voor ajax fout gaan tegen Utrecht. Ongeveer heel de stad utrecht wil liever dat PSV kampioen wordt en dat zullen de supporters de spelers denk ik ook wel duidelijk maken. Volle bak geven om ajax geen kampioen te laten worden en zelf de play offs te halen.

26 april 2019 om 11:09

Een typisch voorbeeld van een grotere haat voor een andere club dan liefde voor je eigen club.
Best sneu als je het mij vraagt, maar je ziet het bij Utrecht wel vaker.
Eerst met 200 procent vechten tegen Ajax om enkele dagen later lullig (zonder enige inzet) te verliezen van een degradatie klant ..

26 april 2019 om 11:35

Weer een typisch voorbeeld van een ontwetende supporter die totaal geen affectie met Fc Utrecht heeft. Jou reactie leidt juist tot het aanzetten van het willen winnem tegen Ajax en ruimschoots winnen van...

Dat je het woord haat gebruikt vind ik zorgelijk. Ik als utr supp, heb geen problemen met een club als Ajax, maar wil wel dat het Utrechtse elftal strijd tot ze erbij neervallen. Pas je mening toe, en kom eens gezellig een dag naar de galgenwaard, dan leer je de supporters echt kennen.

26 april 2019 om 12:13

Jammer joh, ik werk decennia's in Utrecht.
Mij maak je dus niets wijs, dit is de club waar naar uit gekeken wordt en waar ze maanden op kunnen teren als ze een keer winnen.

26 april 2019 om 16:17

Ik volg het voetbal ook al decennia en dat een club na een topprestatie een paar dagen of een week later door de mand valt is niet bijzonder te noemen. Kijk Ajax tegen Juventus en Groningen - Ajax. Kortom, je opmerking raakt kant noch wal

Dan is de stap naar een dikke premie om niet zo goed je best te doen ook niet zo groot.

Als je dit als club zou aannemen ben je geen topclub. Een echte sportman gaat altijd voor de winst of als kleinere club een resultaat. Winst premie of niet.

Het is wel over duidelijk dat ADO en Willem II geen premie hebben gehad..

Wat speelden die slecht..

26 april 2019 om 11:45

Het kan natuurlijk ook anders om een premie voor als ze verliezen. Maar beide spelen af en toe een goede wedstrijd en wisselen dit af met een zeer zwakke wedstrijd.

Om op het verhaal van Maduro voort te borduren: Ajax kan ook iets bieden aan Utrecht en De Graafschap om het rustig aan te doen. Al zie ik bij Utrecht nou niet direct de animo om het juist tegen Ajax rustig aan te doen. Die geven vol gas. Gisteravond zag ik Willem II “tegenstand” bieden. Je zou er bijna wat van denken;-). Maar dat PSV dan die voorzet voor open doel mist (veel doelpunten scoren!), geeft ook weer aan dat zelfs dat er niet meer inzit. Edoch, Ajax zal het - terecht - op eigen kracht moeten doen. Des te mooier dat het daardoor kampioen wordt. De tijd zal het leren...

Zou toch wat zijn als psv het geld kwijt is en ook nog zelf laat liggen

Het lijkt me niet dat dit in Nederland mag, anders had Van Bommel dit gedaan vanaf het begin van het seizoen.. Met zijn eigen geld als het nodig was!

Hahaha, die gouden tip ook nog ff 'kleine biljetten, dan lijkt het meer'. Wat een man!

Ze kunnen zoveel bieden als ze willen. Dit Ajax is wel zo gemotiveerd dat ze bijna onverslaanbaar zijn en weten waar voor ze spelen

Denk dat de betreffende clubs de hand in eigen boezem moeten steken. Als je spelers wel bereid zijn om zich in te spannen als er een financiële vergoeding van uit Eindhoven tegenover staat is er iets goed mis. Dan ben je als club en supporter het hele seizoen toch echt in de maling genomen door de spelers.

50.000 neerleggen zou ik niet doen, beter allemaal setjes met het vrijgestelde bedrag voor de schenkbelasting, doe je het helemaal goed

Als je als prof geld nodig hebt van PSV om goed je best te doen ben je m.i. geen goede prof.een echte prof zou altijd z n best moeten doen
Of ben ik hopeloos ouderwets?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren