Van Bommel komt met alternatief voor KNVB: ‘Maar deze oplossing...’

Donderdag, 25 april 2019 om

Mark van Bommel snapt dat de KNVB het speelschema aanpaste zodat Ajax meer rust heeft voorafgaand aan de wedstrijd tegen Tottenham Horspur van dinsdag, maar had graag een andere oplossing gezien. De trainer van PSV gaf woensdag al toe dat 'je het oneerlijk kunt noemen' en doet in De Telegraaf een ander voorstel.

Bekijk de voorpagina voor het laatste nieuws.


Poll

Is het voorstel van Mark van Bommel beter, denk je?


Gerelateerd

77 reacties (laatste reactie door maradungatje)

Ik snap Van Bommel wel, maar dan moet je twee speelrondes, incl organisatie, doorschuiven.
IK vind het wel wat treurig (voor Ajax of Psv) dat ze nu een woensdagavond in een uitstadionnetje de schaal moeten ophalen ipv in een eigen vol stadion op zondag het feest te mogen inzetten.

25 april 2019 om 08:41

PSV speelt nu juist thuis vs Heracles. Ajax is de enige die uit speelt.

25 april 2019 om 08:48

Foutje ...

Aan de andere kant wel de ultieme kans op revanche om nu wel de schaal in Doetinchem op te halen.

25 april 2019 om 08:58

Of Ajax pakt de schaal tegen Utrecht thuis...

25 april 2019 om 09:22

Die kans is klein, of PSV moet vanavond al verliezen/gelijkspelen en de volgende wedstrijd ook. Gezien dit seizoen zie ik dat niet gebeuren. Vind wat van Bommel zo zegt niet eens zo gek, we kunnen allemaal doen of hij erg aan het zeuren is maar allereerst toont hij begrip voor de situatie en probeert een alternatief te bedenken, niets mis mee. Natuurlijk zijn er clubs in het nadeel door het verschuiven van het programma. Maar we moeten ook niet vergeten dat de KNVB dit al kenbaar heeft gemaakt bij het bekendmaken van het programma, echter werd er lacherig gedaan door alle clubs dat een halve finale CL niet gehaald zou worden door een Nederlandse club. We zullen met zn alle de consequenties moeten dragen en niet massaal wijzen naar Ajax

25 april 2019 om 09:43

Als PSV vanavond verliest en Ajax de volgende ronde tegen Utrecht wint, kan je wel stellen dat het gespeeld is hoor. Zou ik iig het kampioenschap alvast vieren, dat is dan wel voor 99,9% zeker.

Ja in theorie zou PSV nog op doelsaldo voorbij kunnen komen als het de laatste twee wedstrijden wint en Ajax opnieuw tegen De Graafschap onderuit gaat. Maar dat gat is zo groot, dan moet PSV een absolute recorduitslag noteren in de laatste twee potten en/of De Graafschap moet gehakt maken van Ajax. Dat zie ik niet gebeuren.

Ik verwacht trouwens dat PSV vanavond "gewoon" wint hoor, hoewel Willem II niet onderschat moet worden. En dat het dus tot het laatste moment spannend kan blijven.

25 april 2019 om 09:57

ja, maar jij weet zelf ook dat dat niet gebeurt.
Alsof de knvb al vast de schaal uitreikt als het nog niet 100% zeker is.

Alsof ajax vast een feest organiseert in de stad. Ik weet dat we vaak arrogant genoemd worden, maar zo erg is t ook weer niet.

25 april 2019 om 10:40

Precies, daar doe ik het al voor.. 😅

25 april 2019 om 11:05

Volgens van Bommel en Schwaab is revenche onzin. Wellicht dat Ajax daar anders over denkt.
Ambitieus is die Schwaab trouwens....wil het beter doen dan vorig jaar. 5-2 verlies is dan al een dikke voldoende.

25 april 2019 om 08:42

Ajax speelt uit en PSV speelt thuis de laatste ronde.

25 april 2019 om 08:43

Als PSV kampioen wordt op de laatste speeldag, is dit thuis tegen Heracles.

25 april 2019 om 08:46

Als PSV nou gewoon twee keer verliest hebben we dat probleem ook niet

25 april 2019 om 08:59

Als PSV nou vanavond dan gewoon even verliest van Willem 2, dan kan Ajax in principe al kampioen worden tegen Utrecht in de eigen Arena. Stel, PSV verliest met 1-0 van Willem 2 en Ajax zou met 1-0 van Utrecht winnen, dan is het verschil 3 punten en het verschil in doelsaldo is dan 15 in het voordeel van Ajax. Ajax zou dan tegen de Graafschap moeten verliezen en PSV moet dan ongeveer met 13 of 14-0 winnen op de laatste dag.

25 april 2019 om 09:01

Dan ben je officieus kampioen, maar dan wordt er nog geen schaal uitgereikt.
Dan moet Psvook bij AZ punten verliezen.

25 april 2019 om 09:46

Enige foutje wat je maakt is dat PSV dan al die doelpunten moet wegpoetsen in de laatste dag tegen Heracles thuis. Daar hebben ze ook de uitwedstrijd tegen AZ nog voor.

Maar dat verandert nog vrij weinig aan het beeld. Als Willem II vanavond wint en Ajax wint tegen Utrecht, zie ik PSV dat nooit meer goedmaken op doelsaldo.

25 april 2019 om 09:53

Nee klopt ook, maar dan is het natuurlijk wel gespeeld. Doelsaldo gaat geen factor meer zijn, tenzij PSV 2 keer op rij met 7-0 o.i.d. gaat winnen.

25 april 2019 om 13:10

Passionforpink: Ja, dat dachten we ergens in de jaren 80 ook. Toen Spanje opeens won met 13-0 ofzo van ik meen Malta en Oranje een EK (of WK) misliep.

25 april 2019 om 09:42

Als PSV punten laat liggen tegen Willem2, kan Ajax officieus kampioen worden tegen Utrecht. Laten ze zowel tegen W2 en AZ punten liggen kan Ajax officieel kampioen worden tegen Utrecht in de ArenA. En anders revanche door ditmaal wel in Doetinchem kampioen te worden. PSV kan alleen nog kampioen worden op de laatste speeldag, dan spelen ze sowieso thuis.

25 april 2019 om 12:11

Aan de andere kant, Twente zou eventueel op de Toekomst kompioen als ze van Jajax zouden winnen en dat is ook maar een klein stadionnetje.

25 april 2019 om 12:28

Beide ronden verplaatsen kan helemaal niet ivm de playoffs en de zomerstop, maar hij blijft maar drammen.

Hij zegt dit alleen maar omdat hij denkt dat hij het makkelijker krijgt tegen AZ, indien AZ in ronde 34 de 3e plek niet meer kan halen. Met deze volgorde moet AZ winnen om de playoffs eventueel te kunnen ontlopen.

Ik vind hem na elk interview of persconferentie onsympatieker worden. Hij blijft maar ja-maren(ik weet wel dat er 48uur tussen de duels moet zitten, maar....) als een klein kind. Ik heb hem als speler al een vervelende, onsportieve zuiger gevonden die al de sportiviteit uit de edele voetbalsport haalt onder het mom dat alles geoorloofd is om te winnen, en voor mij bewijst hij dat hij als trainer en inmiddels volwassen man nog steeds zo is. Ik vind hem echt een griezel en een matige acteur, die een gearriveerde trainer speelt. Ajax uit viel hij uit zijn rol en door de mand door taktisch onvermogen en omdat hii van verbijstering opeens lamgeslagen leek.

Ik ben ook geen fan van EtH in de media, en ik zou er geen nacht van wakker liggen als hij van de zomer zou vertrekken, maar EtH speelt tenminste geen beroerde psychologische spelletjes de godganse dag.

Twee competitierondes doorschuiven? Hoe dan? Dan moet je twee keer alles opnieuw gaan regelen (politieinzet etc.) op de nieuwe speeldagen, lijkt me onzinnig.

De momenteel gekozen oplossing is gezien de omstandigheden de beste oplossing in mijn optiek. Hulde Knvb.

25 april 2019 om 08:53

Nou, dat kan makkelijk door ronde 33 op de plek van 34 te verplaatsen en ronde 34 op de plek waar nu ronde 33 is heen verplaats. Dan blijft de data gelijk, maar heb je wel de zelfde volgorde aan tegenstanders zoals ie oorspronkelijk was gepland

25 april 2019 om 08:59

Maar dan heb je wel een volledig andere politie inzet. Ik zie het niet gebeuren dat alle burgemeesters dat gaan toestaan

25 april 2019 om 09:11

Volgens mij stond deze optie ook tussen de varianten die de Knvb in kaart had gebracht, zie eerder bericht op VZ. Deze optie was inderdaad afgeschoten omdat je het dan moet oplossen met 18 gemeentes in plaats van 9.

25 april 2019 om 09:17

@seeck03

Dat heb je nu toch ook dus dat maakt niks uit. Of de politie en personeel nu een week later moet komen of 2 weken later is om het even...veel clubs die de laatste wedstrijd uit moesten moeten nu thuis en vice versa dus hoe dan ook een hoop geregel ineens.

25 april 2019 om 10:58

Alsof politie en personeel geen mensen zijn..... alles maar even schuiven omdat we moeten voetballen.....
Als je 2 speelrondes doorzet dan heb je dus met 18 gemeenten te maken, nu is er 1 speelronde verzet en heb je te maken met 1 speelronde.
Nu hoor ik al fans klagen dat ze niet naar de wedstrijd kunnen omdat ze de nieuwe dag niet kunnen. In de meeste gevallen zijn dat de fans van de thuis spelende club, schuif je 2 speelrondes dan verdubbel je ook dat aantal fans.

Ja het is ergens jammer dat op een doorweekte dag het kampioenschap wordt gepakt. In een weekend is dat natuurlijk veel mooier met groot feest(alhoewel Twente afgelopen dinsdag ook gewoon een mooi groot feest had, dus het kan wel gewoon door de weeks)

Ik ben benieuwd hoe de Knvb komend seizoen gaat plannen, want ergens is het een onmogelijke opgave als je vast houdt aan dat alle clubs dezelfde dag en tijdstip moeten spelen de laatste 2 speelrondes.
De zondag kan je dan niet meer plannen omdat je er rekening mee moet houden dan een club in de CL komt tot de halve finale en de vrijdag/zaterdag zou ook niet kunnen omdat een club ook ver in de EL kan komen op de donderdag avond. Welke dag blijft er dan nog over? Of je moet de weken dat er Europees gespeeld worden de weekenden helemaal vrij houden. Dan krijg je op het einde opeens wedstrijden om de 2 weken....

Tja, we hebben het maar te accepteren. Persoonlijk had ik het prima gevonden om alleen de wedstrijd van PSV en Ajax te verplaatsen, dat was in mijn ogen de beste oplossing. Maar goed hierover moet ook niet zoveel gezeur komen, het is nou eenmaal beslist. Voor mij als Feyenoord jammer dat Gio en Van Persie niet in de Kuip hun laatste wedstrijd hebben, maar goed, dat is klein bier. Er is nu ook meer tijd om ons voor te bereiden op de halve finale Nations League, kunnen we vroeg het trainingskamp beleggen. Want dat is pas echt belangrijk voor het Nederlands voetbal, een eindronde halen.

25 april 2019 om 08:44

Je kunt niet alleen de wedstrijden van Ajax & PSV verplaatsen. Het klopt dat die twee teams strijden om het kampioenschap, maar wat te denken van de belangen van hun tegenstanders?

25 april 2019 om 08:57

Ik ben bekend met de regel dat ze tegelijkertijd moeten worden afgetrapt, maar had het in dit geval geen bezwaar gevonden om daar van af te wijken. Vooral omdat het verplaatsen van die wedstrijden weliswaar goed is voor het Nederlands voetbal qua plaatsen in Europa, maar dat zijn zaken waar de Graafschap en Heracles doorgaans weinig profijt van hebben. Ik begrijp wel dat voor deze optie is gekozen, maar ik snap de wrevel bij andere clubs heel goed. Zal je net zien dat AZ en Utrecht nog om een plek spelen en was die laatste speelronde alleen voor hen en voor Ajax en PSV nog van belang geweest. Dan had het in de praktijk weinig uitgemaakt.

25 april 2019 om 08:48

Laatste 2 wedstrijddagen moeten altijd tegelijk afgetrapt worden om mogelijk competitievervalsing te voorkomen mochten er nog beslissingen moeten vallen.
Dit is toch al heel lang zo.

25 april 2019 om 09:22

Of alleen Ajax verplaatsen, was ook een prima oplossing. Alleen zit je dan wel met de Graafschap die tegen degradatie strijd. Volgend jaar gewoon genoeg buffer inbouwen in het speelschema.

Van Persie kan natuurlijk gewoon in speelronde 33 afscheid nemen, Hoe het er nu voor staat is Feyenoord dan al zeker van plek drie.

Waarom is dat een betere oplossing? Meer wedstrijden verschuiven, meer organisatie in de war... alleen omdat AZ op de laatste speeldag misschein niets meer zou hebben om voor te spelen (lekker voor Psv) en dat nu niet het geval is? Beetje makkelijk.

25 april 2019 om 08:52

Persoonlijk denk ik dat AZ het gevaarlijkst is als ze vrijuit kunnen voetballen. Als er druk op staat geven ze vaak niet thuis.

25 april 2019 om 08:53

Maar dat is wel de situatie hoe die is. Door het verschuiven zoals het nu is gegaan krijg je hele andere belangen, is de 16 dagen rust tussen de speelrondes niet gewenst. Moeten er dus weer oefenwedstrijden worden geregeld etc. En dat allemaal voor 1 club. Het is gewoon zeer slecht geregeld door de Knvb. Iedereen heeft ingestemd met de huidige competitie, dan moet je gewoon spelen. Eventueel 1 of 2 dagen naar voren schuiven moet dan voldoende zijn. Maar nu heb je gewoon willekeur, en wordt ajax niet alleen rust gegund voor de CL maar ook richting de competitie.

25 april 2019 om 09:03

Bizar dat je dit soort antwoorden nog ziet, Ajax krijgt helemaal niet meer rust voor de competitie, en het zou gewoon niet mogen dat Ajax 2 dagen na De Graafschap een wedstrijd zou spelen. Deze wedstrijd kon ook niet verplaatst worden naar eerder dus er was geen andere oplossing. Ajax wordt helemaal niets "gegund" in dit geval, en hetgeen waarmee werd ingestemd (weet niet eens of dit uberhaupt gebeurd) was dus fout.. maarja wie had overzien dat Ajax halve finale CL zou bereiken?

25 april 2019 om 09:55

@ajaxcunian

Quote: "bizar dat je dit soort antwoorden nog ziet, Ajax krijgt helemaal niet meer rust voor de competitie, en het zou gewoon niet mogen dat Ajax 2 dagen na De Graafschap een wedstrijd zou spelen".

Dat mag ook niet volgens de UEFA- en eigen Knvb regekls en daarom was deze maatregel ook noodzakelijk. De Fifpro laat op dit moment onderzoek na de herstelperiode die een speler nodig heeft en daaruit is al naar voren gekomen dat die medisch gezien minimaal 72 uur zou moeten bedragen. De Fifpro is al met de Fifa/uefa in gesprek om die regel aan te passen en aangezien de Fifa/uefa de voetbalkalender nog verder willen uitbreiden, waardoor de belasting van de spelers nog groter dreigt te worden, ligt het niet voor de hand dat de bonden dit zullen weigeren. Als de Fifpro kan aantonen dat een herstelperiode van 72 uur medisch noodzakelijk is, kan men die wijziging ook via de rechter afdwingen en als er door die korte hersteltijd iets met een speler gebeurt en kan worden aangetoond dat dat daar door komt, kunnen de Fifa/uefa daarvoor worden aangeklaagd en ik denk niet dat men daarop zit te wachten omdat dat niet alleen een forse schadeclaim zal opleveren, maar ook niet bepaald goed is voor het imago. De kans dat de periode van minimaal 48 uur zal worden uitgebreid naar minimaal 72 uur is dan ook bijzonder groot.

25 april 2019 om 10:02

Inderdaad absurd dat je dit soort reacties nog leest. Er is zo vaak al uitgelegd dat een paar dagen naar voren verschuiven niet mogelijk was en toch lees je dan deze reactie. Daarnaast heb ik nu al meerdere spelers horen zeggen (van verschillende clubs) dat ze blij zijn met een paar dagen rust.

25 april 2019 om 09:14

Graafschap is misschien al uitgeschakeld voor lijfsbehoud in het nieuwe geval, normaal gesproken moesten ze tegen Ajax voor hun laatste kans vechten. Ook weer een ander verhaal lijkt me. Elke wedstrijd heeft z'n eigen belang, de een meer belangrijk dan de andere. Maar feit blijft, door het om te draaien kan er heel veel veranderen!

25 april 2019 om 09:22

Ja, er kan veel veranderen, maar so what? Met het reguliere schema zou je in precies dezelfde situatie terecht kunnen komen.
Zolang het niet wordt veranderd *vanwege* veranderde belangen is dit een non-argument.

Mark vergeet even dat PSV klaar is na deze 34 wedstrijden. De playoffs zouden dan ook opgeschoven moeten worden. De winnaar van die playoffs moet al weer in het nieuwe seizoen snel aan de bak. Bijna geen vakantie en een goede voorbereiding. Dan weer lopen klagen dat de Nederlandse clubs zo snel worden uitgeschakeld. Nee Mark er is geen ideale oplossing voor dit probleem en aangezien er een oplossing moest komen is dit het minst slechte.

25 april 2019 om 09:04

Mark stelt voor dat speelronde 33 naar ronde 34 wordt doorgeschoven en ronde 34 een week later wordt gespeeld. Uiteindelijk verandert het niets aan de duur van de competitie tov de huidige oplossing.

25 april 2019 om 09:05

Ik vermoed dat Mark ronde 33 tijdens ronde 34 wil spelen en ronde 34 wil doorschuiven. Betekend nog meer voor de speelsteden en organisaties. Maar dat komt Mark goed uit, want dan speelt AZ nergens meer voor en zullen ter voorbereiding op de play offs het duel met PSV wellicht laten lopen. Dat is de echte reden, maar dat zegt Mark natuurlijk niet, want waarom zou je eerlijk zijn?

Preken voor eigen parochie en het hanteren van het poldermodel. Verschrikkelijke oplossingen komen daaruit voor. Door de Graafschap - Ajax 2 dagen naar voren te halen zou alles opgelost zijn. Ajax moet sowieso winnen, PSV ook. Dus daar is geen oneerlijk voordeel uit te halen. Het enige wat kan gebeuren is dat de Graafschap verliest en dat Emmen middels een solanremise tegen Groningen zich veilig zou spelen. Alleen vervelend dat Groningen nog de punten hard nodig heeft. Dus van oneerlijkheid is geen enkele sprake.

25 april 2019 om 09:04

Het kon niet 2 dagen naar voren vanwege Koningsnacht.

25 april 2019 om 09:07

Er was geen beveiliging, maar ik weet zeker dat hier wel een mouw was aan te passen. Beveiliging kun je ook inhuren. En dan had Ajax daar maar iets in moeten betekenen. €€

25 april 2019 om 09:13

Waarom zou Ajax daar wat in moeten betekenen? Omdat de Knvb een fout heeft gemaakt moet Ajax betalen omdat ze toevallig het meeste geld hebben? Gewoon niet zo aanstellen, voor iedereen heeft deze manier evenveel voordelen als nadelen. Niet huilen maar voetballen!

25 april 2019 om 09:17

Dus Ajax is verantwoordelijk voor de schema die niet past/ regels van Knvb? Als het was net als in de vorige ronde, dat een andere schema Ajax precies beter uitkwam en de andere club zou moeite hebben met regelen, dan snap ik best dat Ajax wat betaald. Dit is natuurlijk van de zotte.

25 april 2019 om 09:58

@rochus

Beveiliging kon je voor die nacht niet inhuren, want die zijn al allemaal ingehuurd bij verschillende evenementen in verband met Koningsnacht. Dan kun je nog heel veel geld hebben, maar als er geen mankracht beschikbaar is, dan houdt het gewoon op. Of je moet een zak geld (want die zijn er wel) de boel laten beveiligen. Blijf het te zot voor woorden vinden dat mensen zoals jij roepen dat het een financiele kwestie is.

25 april 2019 om 10:43

Want in Duitsland vieren ze ook Koningsnacht, of in België? En ook in Nederland is er nog genoeg capaciteit over wat dat betreft. Kost alleen geld.

25 april 2019 om 10:58

Al mocht dat zo zijn, is dat van de zotte om die clubs dat zelf te laten betalen. Het is niet hun schuld dat de schema niet goed uitkomt.

25 april 2019 om 19:08

@rochus, je gaat nou allemaal loze dingen roepen die niet realistisch. Ik weet zeker dat de Knvb alle opties heeft overwogen en dat dit de beste oplossing is waar de meeste clubs en gemeenten vrede mee hebben.

"een beter alternatief zou zijn geweest om beide speelrondes door te schuiven"

Helemaal niet mee eens. Nu hoef je maar één keer alles om te gooien in plaats van twee keer. Bovendien eindigt PSV nu met een thuiswedstrijd. Mocht PSV nog kampioen worden (wat ik niet verwacht), dan wil je dat toch liever in een thuiswedstrijd doen?

Ik ben het volledig eens met Mark, maar hij heeft helaas geen recht van spreken. PSV heeft zich zelf neergelegd bij de wijzigingen, dan hadden ze zich maar wat krachtiger moeten verweren.

25 april 2019 om 09:21

@ Davilla7

Waarom heeft Van Bommel geen recht van spreken? Volgens mij is hij een Nederlands staatsburger en mag hij dus gewoon onder het recht van vrije meningsuiting zijn mening geven. Hij beledigd niemand of iets dergelijks waardoor het niet meer mag.

Dat het niet zijn oplossing zou zijn is feitelijk wat hij zegt, maar hij zegt ook dat hij het best snapt etc.
Soms heb je met zaken te maken waar je geen of (te) weinig invloed op hebt. Dan heb je je neer te leggen bij de gang van zaken, maar dat wil niet zeggen dat je zelf moet/mag stoppen met denken.
Van Bommel geeft alleen aan dat hij zou opteren voor een andere oplossing en ja dat doet hij uit hoofde van zijn functie als trainer van PSV (is zijn goed recht, net zo als Ten Hag dat zal doen voor Ajax).

Niks nieuws onder de zon.

25 april 2019 om 09:32

Waarom hij geen recht van spreken heeft? Omdat PSV nogmaals zelf met deze oplossing akkoord is gegaan. Als ze er bij PSV zo over denken als Van Bommel zegt, hadden ze zich er niet zomaar bij neer moeten leggen en dat direct moeten aangeven.

25 april 2019 om 09:53

@ Davilla7

Jij doet hier de aanname dat ze dat niet gedaan hebben. De Knvb heeft heel duidelijk aangegeven dat het geen unanieme beslissing was en dat hun letterlijk een salamonsoordeel hebben gegeven.

Het scenario wat Van Bommel schetste lag namelijk ook op tafel (door Psv????), echter werd dit als niet uitvoerbaar op waarde geschat wegens te veel geschuif bij gemeentes en politie/beveiliging.

Denk niet dat Van Bommel bij die bespreking aanwezig was. Schat eerder dat Gerbrands of De Jong daarbij aanwezig waren.
Van Bommel als trainer mag gewoon aangeven dat het niet zijn oplossing is. Niks mis mee, zo gaat dat namelijk in een democratie. Daar mag je gewoon aangeven dat het niet jouw oplossing is. En niet dat je je bakus moet houden als er een ander besluit is genomen. We leven immers niet in een dictatuur.

Fijn dat iemand komt met alternatieven ipv alleen maar klagen dat de knvb het niet goed doet. Op zich een goed alternatief, alleen wel weer lastiger omdat dan de organisatie rondom 2 competitierondes helemaal veranderd. Op zich was het ook leuker geweest als de laatste ronde gewoon in het weekend zou zijn geweest, maar dat heeft weer nadelige gevolgen voor de playoffs en de vakantieduur van de teams die daaraan meedoen. Dit is denk ik toch het beste besluit dat genomen kon worden.

Ik vind dit in ieder geval reëel hoe hij zich uitspreekt. Zitten ook weer genoeg haken en ogen aan, maar ondanks dat, prima teksten

Er waren nu al veel clubs die zeurden over een gat en dat spelers dan ritme missen. Dat wordt dan nog meer.

Die persconferentie gisteren.....whooha... Wat was die geïrriteerd tegenover Bert. Maar dat PSv nu 2e staat, mag hij volledig zichzelf toerekenen.

Mooi dat hij het beter weet, maar dan nog moeten ze 2x winnen tegen Heracles en AZ. En vanavond tegen Willem II. 3x een lastige klus !

In dit geval zou ik met de man eens zijn waar ik normaal een bloedje hekel aan heb en dat is met valentijn driessen...als de Knvb nu een rekening hield in het vervolg dat er ook een club een verrassing zou kunnen brengen en dat ze er voortaan rekening mee houden in de planning dat er iemand wel eens door zou kunnen gaan stoten naar de kwart/halve/finales. Dan hoeft er niks geregeld te gaan worden en kan iedereen zich gewoon voorbereiden op het aankomende seizoen. Het blijkt dat het tot de mogelijkheden behoord dat zoiets gebeurd al zijn ze klein maar ze zijn er wel. Dan is iedereen tevreden en kan iedereen gewoon hun schemas aanhouden en dus minder gezeur.

Op zich geen gek idee, maar maakt het veel uit?
En als het zo veel uitmaakt, was het oorspronkelijke speelschema dan wel eerlijk?

Maakt toch allemaar niet zo veel uit . PSV moet zowieze beide wedstrijden winnen dus wat doet de volgorde er toe. Het is alleen maar meer werk om twee rondes te verplaatsen ipv een.

Wat bijna iedereen vergeet is dat het seizoen van Ajax al op 27 juli begon tegen Sturm Graz. PSV had tot 11 augustus, vooruit 4 augustus als je de JC-schaal meerekent. Vindt dat Bommel zijn zegje wel gedaan heeft in deze kwestie. Het is nu tijd om door te gaan en je te focussen op je eigen missie: 9 punten pakken in de laatste drie wedstrijden.

Even een vraag: Is er hier een interview in meerdere delen geknipt en in verschillende artikels op VZ geplaatst? Of heeft Mark van Bommel (ik kijk niet naar Ajax) het wel erg vaak over het besluit van de KNVB?

Laat van Bommel zich aub bezig houden met zijn eigen elftal, heeft naar mijn mening niet alles uitgehaald terwijl er veel potentie is.
Een middenveld met Sadilek, Rosario en Hendricx, nee van Bommel je hebt gefaald.

Moet zeggen dat ik hier van Bommel voor het eerst omtrent deze situaties wijze volwassen uitspraken vind doen. Daar waar ze eerst een beetje verongelijkt leken te doen komt hij nu tenminste met een soort van tegenvoorstel waar een volgende keer misschien naar gekeken kan worden.
Heb het idee dat van Bommel inmiddels ook door heeft dat het mes aan twee kanten snijd.
Op het moment dat PSV misschien verder komt een volgend seizoen zal de Knvb ook haar best doen om het Europees zo gunstig mogelijk te laten zijn, voor PSV en/of andere clubs.

Er is maar 1 oplossing: vanaf volgend seizoen de twee laatste speelronden op zaterdag 18.00 uur. Dan zijn alle amateurs weer van de velden af en kan iedereen op tijd aan het bier om kampioenschap te vieren of verdriet te verzuipen. En zondag ochtend weer naar de kerk om je zonden te belijden. Maandag fris naar het werk en structureel op dinsdagavond halve finale Champignons League spelen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

PSV

Stand
Selectie
Actuele wedstrijden
 TeamPnt+/-
1.Ajax8687
2.PSV8372
3.Feyenoord6534
4.AZ5821
5.Vitesse5319
Voor de complete stand: Eredivisie
SpelersPositieW
L. de JongAanvaller3428
D. MalenAanvaller3110
H. LozanoAanvaller3017
C. GakpoAanvaller161
M. RomeroAanvaller10
J. ZoetDoelman340
A. BehichVerdediger40
Voor de complete selectie: Clubpagina PSV.
Programma 
Uitslagen
Voor de alle wedstrijden: Clubpagina PSV.

271 fans
Coach, 42 jaar
SeizoenClub
2018- PSV
2017-2018 PSV U19
2012-2013 PSV
2011-2012 AC Milan
2006-2011 Bayern München
Laatste voetbalnieuws

PSV neemt verlies voor lief en verkoopt Behich aan Medipol Basaksehir

Aziz Behich ruilt PSV in voor Medipol Basaksehir, zo melden beide clubs vrijdagmiddag via de officiële kanalen. De vleugelverdediger, die vorig jaar zomer neerstreek in Eindhoven maar geen basisplaats wist te...Lees verder

In de wandelgangen

Maandag 27 mei
Manchester United dreigt naast Kalidou Koulibaly te gaan grijpen. Lees verder
X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren