Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Barcelona wil ondanks komst Frenkie de Jong langer door met ‘joker’

Laatste update:

Barcelona wil op lange termijn langer door met Arturo Vidal, zo schrijven diverse Spaanse media maandag. Volgens de laatste berichten is de koploper van LaLiga niet van zins om in de komende maanden met de middenvelder om de tafel te zitten, maar wil de directie in de toekomst voorkomen dat hij medio 2021 transfervrij vertrekt. Het is de bedoeling dat de 31-jarige Chileen op den duur tot de zomer van 2022 bijtekent, afhankelijk van de omstandigheden.

De overgang van Vidal naar het Camp Nou was een van de meest verrassende transfers van afgelopen zomer. Bayern München bood de middenvelder bij Barcelona aan en ontving een bedrag van 25 miljoen euro. Sindsdien is hij voor Ernesto Valverde tot een joker uitgegroeid. Althans, dat is volgens de lokale media de rol van Vidal binnen de selectie van los Azulgrana. In de afgelopen acht maanden schommelde hij tussen bank en basis, als stand-in van Arthur.

Vidal scoort met zijn inzet punten bij Valverde en Barcelona, of het nu tegen Huesca of Manchester United is. Daarnaast is de middenvelder in de smaak gevallen binnen de spelersgroep. Hoewel Barcelona nu de intentie heeft om Vidal in de toekomst langer op de loonlijst te zetten, zal men volgend jaar zomer ook eventuele aanbiedingen onder de loep nemen. Met name in Azië is de Chileen bijzonder populair en de Catalanen weten uit eigen ervaring, met dank aan de transfer van Paulinho, dat er grof geld kan worden geboden.

De zomerse komst van Frenkie de Jong betekent dat Valverde een extra optie op het middenveld zal hebben, ervan uitgaande dat er geen uitgaande transfers zullen plaatsvinden. Dat leidde al tot oriënterende belangstelling van Internazionale, maar de Catalanen willen de Chileen komende zomer sowieso niet kwijt. Vidal zelf wil ook niet weg. Ofschoon hij bij Juventus en Bayern verzekerd was van een basisplek, voelt hij naar verluidt veel waardering voor de manier waarop hij zijn rol invult. Hij speelde tot dusver 2.142 minuten voor de Catalanen, versus de 2.280 minuten van Arthur.

Arturo Vidal maakt Barcelona sterker

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik vraag me af wat het vaste middenveld gaat worden. Busquet, rakitic en arthur of rakitic gaat weg en frenkie gaat op zijn plek spelen. Frenkie gaat waarschijnlijk met busquet rouleren want daar komt hij het meest tot ze rechts. Maar vidal, hij is alleen maar een stoorzender voor de ontwikkeling van alena en puig. Ik vraag me af of barcelona daar aan denk of ze nog denken aan la masia. Puig is een wereldspeler in potentie met het Barça Dna.

22 april 2019 om 10:26

Valverde is niet echt een typische Barcelona trainer vind ik. Hem kennende kan hij FdJ gewoon op de bank pleuren ten faveure van Vidal. Verder moeten we niet vergeten dat Andre Gomes ook terug komt. Bij Everton doet hij het echt meer dan behoren, het kan zomaar zijn dat Valverde gecharmeerd raakt en ervoor kiest hem binnen de selectie te houden. Ik denk dat Alena en Puig er goed aan doen om voor een tijdelijke verhuizing te mikken. Rakitic blijft onder Valverde een basiskracht.

22 april 2019 om 11:05

Beetje een rare reactie. Er is laatste tijd veel over te doen of rakitic weggaat. Daarnaast komt Gomes voor geen goud terug, die heeft zijn kans gehad. En hij wordt overgenomen door Everton. FdJ belandt inderdaad een aantal wedstrijden op de bank, maar dat hangt niks af van de trainer.

22 april 2019 om 11:09

Waar hangt dat wel van af dan ? Frenkie is een van de beste middenvelders die je kunt vinden , zelfs in de CL.

22 april 2019 om 11:16

Klopt, ik zelf vind hem maar een modale trainer met een verschrikkelijke goede selectie. Messi is op de achtergrond die alles bepaald en Valverde mag het uitvoeren.

22 april 2019 om 11:22

@Tim2509 Wie bepaalt er dan wie speelt of niet? Juist, de trainer. Valverde kiest liever voor een middenveld dat defensieve zekerheid biedt. Vandaar dat hij zovaak heeft gekozen voor Busi, Raki en Vidal. Een Pep Guardiola zou Frenkie zeker niet laten banken.

22 april 2019 om 11:43

Er zitten 3 clubs achter Andre Gomes aan momenteel: Everton, Totteham en Inter. De eerste die 35m wil betalen heeft prijs. Gomes komt van zn leven niet meer naar Barca. Met Rakitic (gaat blijven), Vidal en Busquets is er geen plaats voor Gomes en Valverde weet ook dat het zelfmoord is om Gomes terug te halen nadat die totaal mislukte. Naast de 3 "oudjes" heb je de "toekomst" met De Jong, Arthur en Puig. 6 spelers voor een driemans lmiddenveld. In nood heb je ook nog Sergi Roberto en Oriol Busquets.. Dus ik zie eerder Alena vertrekken dan dat Gomes terugkomt. Bovendien heb je ook nog Rafinha die na zn blessure misschien niet getransfereerd raakt. Kortom met 9 spelers is er geen plaats voor de mislukte Gomes. Dat die het nu goed doet is enkel goed voor zn transfer, Barca wil 35m recupereren

22 april 2019 om 12:04

@Glossiandzozo, je hebt het over defensieve zekerheid, maar Frenkie verdedigt toch ook mee?

22 april 2019 om 13:15

Als die kleine zegt dat Frenkie moet spelen gaat die gewoon spelen. Messi bepaalt gewoon wie die om zich heen wil hebben, dit zie je bij Argentinie en zal niet anders zijn bij Barca.

Tussen alle behendige balkunstenaars die Barcelona heeft, heb je ook gewoon een jongen nodig die de mouwen opstroopt en het vuile werk opknapt. Zal volgend seizoen geen basisspeler zijn, maar wel een nuttige kracht om erbij te hebben als de wedstrijd daarom vraagt.

22 april 2019 om 10:17

Precies! Ik was heel sceptisch toen ze hem hadden aangetrokken. Ik had a het scenario Arda Turan in mijn hoofd. Die was niet technisch, veels te lage handelingssnelheid en verloor ontiegelijk veel ballen als barca van voet naar voet ging spelen. Maar Vidal is echt een verademing! Als een pitbull stopt ie de aanval voortijdig af en levert hem 9/10 keer in bij de juiste kleur shirt.

22 april 2019 om 11:48

klopt, vidal doet me denken aan edgar davids die een half jaar frank rijkaard uit de brand hielp, waardoor ze van rechterrijtje naar 2e plaats waren gegaan in de competitie. op t middenveld heb je dit soort type kantes/essiens nodig.

Goede stormram voor de laatste minuten en onbelangrijke potjes, maar denk wel dat dit op lange termijn voor problemen kan zorgen. Hij heeft al eerder uitgehaald naar Valverde omdat hij niet speelde. Vidal is geen speler die tevreden is met invalbeurtjes en dat gaat wel moeten gebeuren. De toekomst gaat gewoon voor: Frenkie, Arthur, Puig, Aleña. En dan nog niet eens over de vaste basisspelers gesproken zoals Busi en Rakitic. Ik ben benieuwd.

22 april 2019 om 10:20

Ik zag die Puig spelen toen ze dat B elftal opstelde laatst. Die kan lekker tikken!

Ik kan zelf niet wachten op het middenveld Arthur - FdJ - Busquets. Word er zelfs nostalgisch van naar de Iniesta/xavi tijden. Smullen geblazen!

22 april 2019 om 10:43

Een middenveld met weinig diepgang en weinig scorend vermogen vind ik persoonlijk. Natuurlijk wel drie heerlijke voetballers

22 april 2019 om 11:35

Xavi en Iniesta hebben gezamenlijk 1211 wedstrijden voor Barca gespeeld. Daarin kwamen zij gezamenlijk tot 120 doelpunten. Oftewel, om en nabij 1 doelpunt per 10 wedstrijden. Daarnaast kwamen ze gezamenlijk tot 321 assists. Ik denk niet dat Barca zich zorgen zal maken over te weinig scorend vermogen op het middenveld als je kijkt naar de afgelopen 15 jaar. En dan laat ik de 13 doelpunten en 35 assists in 529 wedstrijden van Busquets nog buiten beschouwing, want dat zou de algehele statistieken nog minder rooskleurig maken. Dit terwijl zij toch best een degelijk trio hebben gevormd.

22 april 2019 om 11:50

1 doelpunt per 10 wedstijden voor een middenveld is acceptabel wanneer je voorin types als messi/neymar/suarez hebt lopen die 2 goals per wedstrijd maken, bij wijze van. dat soort spitsen zijn schaars, dus het kan best problematisch worden in de toekomst

22 april 2019 om 12:21

Frenkie kan best veel bijdragen, maar ligt en aan zijn rol binnen het team.

Vidal brengt wat extra’s en ik ben blij dat Barca zo’n type speler heeft. De vraag is wat voor rol hij komende jaren gaat vervullen. Als hij wat minder minuten accepteert, zou ik hem altijd langer vastleggen. Hij moet iig niet in de weg van Puig, Alena etc. lopen. Ik heb mijn zorgen hierover al eens eerder kenbaar gemaakt, dus daar ga ik niet echt op in.

Een middenveld met Busi, Rakitic, Arthur, Vidal, Frenkie, Alena en Puig lijkt me perfect voor volgend jaar. Het moet wel Rakitic en Vidal duidelijk worden gemaakt dat ze minder minuten gaan maken. Frenkie moet dan met Busquets rouleren.

Achja alles begint met eerst Valverde ontslaan.

Ik hoor trouwens veel mensen zeggen dat ze Puig goed vonden tegen Huesca. Eerlijk gezegd, jullie hebben veel minder gezien dan hij daadwerkelijk kan. Deze jongen is een hele fijne en intelligente middenvelder.

22 april 2019 om 11:18

"Achja alles begint met eerst Valverde ontslaan."
Ik blijf me soms verbazen over deze uitspraken. Ja, hij heeft niet het Barca dna, ja hij hanteert niet de speelwijze van Barca. Maar er zijn nou eenmaal weinig trainers die dat dna hebben of over kunnen brengen. Hij is vorig jaar kampioen geworden met zijn spel en visie met zeer weinig verliespunten, heeft de beker gewonnen en is door stom toeval uitgeschakeld door Roma in de CL. Waarschijnlijk wint hij de dubbel weer dit jaar, staat in de halve finale CL.

Ja ik weet dat zijn wissels vaak vraagtekens oproepen. Maar zoals geschreven vraag ik me werkelijk af wat hij nog meer moet doen dan wat hij al doet?

22 april 2019 om 12:14

Ik heb weinig te klagen over zijn wissels hoor. Het is dat ik ervan overtuigd ben dat Valverde niet over tactisch aanvallend brain beschikt. Barcelona maakt doelpunten alleen maar omdat veel spelers eenmaal het spelletje goed kennen en op elkaar ingespeeld zijn. Dan heb je ook nog die Messi. Alles moet van hem komen en hij heeft Valverde al zo vaak gered. Kijk maar naar de combinaties voorin. Suarez+messi+alba+rakitic+busquets, zo ontstaan de meeste doelpunten. Ik zie geen speler beter worden door Valverde. Kijk maar naar Semedo, Coutinho, Arthur, Dembele(meer met vertrouwen te maken)..... deze spelers laten bijna hetzelfde zien als in de eerste wedstrijden. Let eens op de looplijnen van Semedo, Coutinho en Dembele. Ze lopen andere spelers in de weg, staan positioneel verkeerd en weten vaak niet wat verder moet gebeuren.

Ik heb niets te klagen over de resultaten, maar ik ben ervan overtuigd dat deze spelers zelfs zonder coach aanvallend hetzelfde kunnen brengen. Dan moet ik wel even Valverde de credits geven, omdat hij verdediging heeft opgeknapt. Ik wil er best meer uitleg geven over hoe hij aanvallend geen inzicht brengt in de ploeg, maar denk dat je snapt waarom ik het nu zo vind.

22 april 2019 om 20:37

Dat Valverde niet over de aanvallende tactisch brein beschikt is niet geheel waar imo. Maar zodoende schreef ik ook het Barca DNA in de vorige post.

Dat de jongens die er al tijden spelen weten hoe ze samen moeten spelen maakt het alleen maar makkelijker voor Valverde lijkt mij, zodoende zal hij over weinig aanvallende tactieken hoeven te beschikken. Inherent daarbij is dat de aanvallen opgezet en ook afgerond worden door jouw genoemde Suarez Messi Alba Rakitic Busquets, dat is immers sinds jaar en dag. In je afsluitende paragraaf schrijf je het zelf al, "die hebben geen coach nodig".

Dat ook ik een aantal spelers niet beter zie worden is in geheel te wijten aan Valverde. Daarbij moet ik wel zeggen dat ik het heel vreemd vind dat Coutinho weinig aan past of aan kan passen (misschien ligt het aan hem, who knows) en dat hij looplijnen niet begrijpt. Je mag toch van zo'n geweldige speler meer verwachten dan wat we tot nu toe hebben gezien.

Dembele komt terug van een blessure, en moet bekennen dat ik hem niet schaar onder jouw namen. Dembele doet wat hij moet doen en goed kan, opkomen en snelheid op de flank. Wat akkefietjes, en kwetsuren verder zal hij zodra hij er weer bij is alles moeten geven.

Over Semedo en Arthur en dat Valverde hun niet beter maakt voor Barca ben ik volkomen met je eens.

Al met al doet Valverde het dus niet 'slecht'. De verdediging is beter ook al houd ik met tijden mijn hart vast.... Daar Valverde nu gewoon goed werk levert is het goed dat we / iedereen weet waar hij aan toe is en dat hij volgend jaar er nog voor de groep zal staan.

Maar uiteindelijk hoop ik toch weer een trainer voor de groep te zien staan die dicht op het Barca DNA zit. Maar dat zal nog wel een tijdje gaan duren zoals @guaporta al beschreven heeft.

22 april 2019 om 11:43

Het lijkt me aannemelijk dat Riqui Puig volgend seizoen de Aleñá-route gaat bewandelen; dagelijks meetrainen met het eerste elftal en minuten maken bij Barcelona B als hij niet wordt opgeroepen voor het eerste elftal. Met Ivan Rakitic, Arturo Vidal, Sergio Busquets, Frenkie de Jong, Arthur en Carles Aleñá heb je dan gewoon een middenveld van absolute wereldklasse. Op den duur kan je Rakitic en Vidal minder laten spelen om ruimte te maken voor De Jong en Aleñá. Geloof dat Valverde in staat is om daar een verstandige balans in te vinden. Met de verkoop van André Gomes (blijkbaar zou Everton 30 á 35 miljoen willen betalen), Rafinha (20 miljoen) en Denis Suárez (15 miljoen) haal je dan nog 65 á 70 miljoen op die je in Matthijs de Ligt kan steken.

De grootste uitdaging is in mijn ogen niet het functioneren van Valverde, maar het aantrekken van een De Jong-esque talent voor de voorhoede. En dat zal de nodige financiële middelen van de club vragen. We hebben een doelpuntenmachine nodig die Suárez kan gaan vervangen. De andere uitdagingen en oplossingen spreken in mijn ogen voor zichzelf.

22 april 2019 om 11:52

Martial halen en vertrouwen geven. Zou niet te duur mogen zijn aangezien hij niet voldoet bij Manchester United, ondanks zijn contract. Kan zowel op de vleugels als in de spits uit de voeten, heeft techniek in de kleine ruimte en snelheid en diepgang, en heeft bovendien scorend vermogen. Dan kan je er nog voor kiezen welke rol je Messi gaat geven; centraal en de snelheid van Dembele/Martial gebruiken of zijn huidige rol. Ik vind Martial een beetje de lightversie van Mbappé: minder snelheid en scorend vermogen maar meer techniek. En goedkoper, als hij daadwerkelijk opgepikt kan worden voor 50-60 mio

22 april 2019 om 12:04

Met De Jong en De Ligt (neem aan dat die gaat komen) heb je inderdaad enkel nog een reservespits (suarez op leeftijd) en misschien een reserve linksback (alba) nodig. Maar een pure spits achter Suarez gaat teveel budget vergen, zeker als bankverwarming. Dus de keuze is dan feitelijk: ineens een betere spits halen en Suarez gewoon vervangen, een goedkope tweede spits vinden of een voorspeler halen die op op de 3 posities voorin kan. Als betere spits zie ik enkel Mbappe maar die is onhaalbaar en Suarez vervangen gaat Messi niet leuk vinden denk ik. Die optie valt dus weg. En met de vraagprijzen voor talentvolle spitsen a la Jovic zie ik ook niemand.. Dan lijkt keuze 3 me beter: een allround type a la Alexis Sanchez die op momenten Suarez speelt ook op de flanken kan. Sanchez zelf gaat uiteraard niet komen met zn megacontract maar waarom Martial niet? Is razendsnel; heeft de techniek en kan in de spits uit de voeten. En met een Manchester dat interesse heeft in Coutinho en Umtiti zou ik zoiets toch overwegen. Umtiti is momenteel 70m waard maar als Lenglet zo blijft spelen zal dat wel zakken. Bovendien is er het blijvend risico met zn knieblessure. Oke als je Umtiti wegdoet is ook de balans achterin weg maar Todibo als vierde centrale verdediger is ook niet mis en er zijn wel meer 2 rechtsvoetige duo's. Bovendien zou ik graag zien dat De Ligt zo veel mogelijk aan spelen toekomt, waaronder heel wat partijtjes samen met Pique om zo het een en ander op te steken. Dan is Umtiti wegdoen feitelijk zelfs nodig.. En op het middenveld: Rakitic wil blijven, dan zou ik ook overwegen om Alena te verhuren. Tenslotte de linksachterpositie: ofwel Cucurella ofwel Candido halen van Palmeiras. Dus out: Coutinho, Umtiti, Prince, Murillo, Vermaelen, Alena (en Gomes + Denis definitief verkopen, Rafinha misschien nog 1 seizoen houden om terug op niveau te komen). In: De Jong, De Ligt, Martial, Cucurella

22 april 2019 om 12:25

@guaporta

Idd, Puig kan je op die manier rustig brengen en hem gelukkig houden. Ik ben iig ervan overtuigd dat hij gaat slagen. Een sputs vinden gaat echter heel moeilijk worden. Wat vind je trouwens van Calvert-Lewin? Hij is zowel technisch als fysiek best goed, maar is niet echt een doelpuntenmaker. Firminho ga ik niet meer noemen, omdat hij gewoonweg onhaalbaar is. Jovic ken ik alleen van Youtube filmpjes.

Jou lees ik trouwens nooit echt klagen over Valverde. Ik ben benieuwd of je hem graag ziet blijven.

22 april 2019 om 12:28

Precies de afweging waarvan ik verwacht dat de club die ook zal moeten maken. Toch denk ik dat er een tussenoplossing is; het aantrekken van een aanvaller van absolute wereldklasse die in staat is om zowel op de vleugels als centraal te spelen. We weten namelijk dat Lionel Messi waarschijnlijk steeds vaker in een centrale rol zal gaan spelen, waardoor je vleugelaanvallers echt scorend vermogen moeten hebben. Een aanvaller á la Thierry Henry of David Villa zou ideaal zijn. Iemand die in de ‘final third’ de vrijheid heeft om het centrum op te zoeken.

Eerlijk gezegd heb ik mijn twijfels bij Anthony Martial. Een moyenne van 63 doelpunten en 37 assists in 246 wedstrijden is niet echt indrukwekkend. Als je dan toch belachelijke bedragen neer wil gaan leggen... Dan heb ik liever een bewezen doelpuntenmachine. Kylian Mbappé zal vanaf de zomer van 2020 gaan kijken naar andere competities. Wat mij betreft besparen we ons de middelen om op dat moment de hoofdprijs te betalen. Liever de hoofdprijs voor de droomkandidaat dan een compromis voor een mindere speler.

Overigens is het belachelijk om Umtiti te verkopen op dit moment. Coutinho zou ik alleen laten gaan als daar de komst van een speler á la Mbappé of Sané tegenover staat.

22 april 2019 om 12:32

Haha, dan heb je niet goed gelezen aangezien ik meer dan genoeg heb geklaagd over het functioneren van Valverde. Verschil is alleen dat ik dat vooral deed in een periode van goede resultaten in plaats van na verliespunten. Calvert-Lewin lijkt me ook zo’n gokje. Wat maakt hem nou beter dan wat we nu hebben? Malcom heeft ook scorend vermogen, dan zou ik liever hem behouden dan dit soort spelers aantrekken. Heb het al eerder gezegd; liever de hoofdprijs voor de droomkandidaat dan een compromis op de transfermarkt. Daar is de club simpelweg niet toe in staat, dus dan wacht ik liever tot volgend seizoen om een aanvaller van wereldklasse aan te trekken.

22 april 2019 om 12:35

Ik zie Martial graag komen. Ik vind hem soms onderschat. Eerlijk gezegd heb ik hem (bijna?) nooit op spits zien spelen, vandaar dat ik hem niet noemde. Ik hoor wel dat hij dat wel kan.

Ik ben een fan van Umtiti, maar misschien kan Barca hem idd voor een mooi bedrag verkopen. Dan zou ik wel Vermaelen nog houden. De 10 wedstrijden die hij fit is, is hij gewoon nuttig. Vermaelen is gewoon een prima verdediger wanneer hij speelt. Waarom dan in december weer een “murillo” gedwongen aantrekken, als je Vermaelen nog kan houden. Mocht Umtiti gewoon blijven, mag Vermaelen gewoon weg.

22 april 2019 om 12:42

@guaporta

Ik heb jou genoeg zien klagen maar niet echt in de zin van Valverde-out. Jij kan goed het spelletje analyseren en je noemt goed tactische fouten van Valverde. Maar wil je nou van hem af of niet?

Als je wil, lees hierboven even mijn reactie op die van FR-JC. Ik ben benieuwd hoe je erover denkt.

22 april 2019 om 13:27

Kijk, Valverde is een capabele oefenmeester en een geweldige 'probleemoplosser'. Hij heeft te maken gehad met het vertrek van Neymar, de zware blessure van Umtiti, een enorme tegenslag in de eerste Supercopa tegen Madrid, Arturo Vidal die dwars ging liggen aan het begin van dit seizoen... En keer op keer bewijst hij dat hij de balans in het elftal weer terugvindt. Daar moeten we hem ook de credits voor geven.

Naar mijn mening zou je Valverde probleemloos langer laten blijven zitten. Maar we moeten ook wel zo eerlijk zijn dat hij als speler duidelijk meer heeft opgestoken van de clubcultuur van Espanyol dan die van Barcelona; resultaat voor alles, defensieve organisatie is belangrijk en liever ervaren spelers dan jeugdige talenten. Als we in het kamp 'valverde out' zitten, dan moeten we wel een betere oplossing aandragen dan alleen de tegenpartij spelen. En eerlijk gezegd zie ik die niet. Mauricio Pocchetino en Pep Guardiola zijn onhaalbaar, Quique Setien heeft zijn eigen problemen bij Betis op dit moment en Xavi lijkt nog niet klaar te zijn voor zo'n baan. Tsja... Dan ben je op dit moment beter af met Valverde dan een enorm risico nemen met een nieuwe oefenmeester. De enige optie om hem op dit moment te vervangen is naar mijn mening Garcia Pimienta van Barcelona B. Maar ook dat is een aanzienlijk risico.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren