Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Van Hooijdonk ergert zich aan Ajacied: ‘Een boete van een maandsalaris?’

Laatste update:

Klaas-Jan Huntelaar speelde zaterdagavond een hoofdrol in de competitiewedstrijd tussen FC Groningen en Ajax (0-1). De aanvaller nam twaalf minuten voor tijd de winnende treffer voor zijn rekening, maar stond niet heel veel langer op het veld. Voor het uittrekken van zijn shirt bij het vieren van zijn doelpunt kreeg de aanvaller een gele kaart en niet veel later mocht hij inrukken na een beuk tegen Samir Memisevic.

Bij Studio Voetbal kon iedereen begrip opbrengen voor de eerste gele kaart, behalve Pierre van Hooijdonk. Evgeni Levchenko gaf aan dat ‘Huntelaar niet meer wist wat hij deed omdat hij zo emotioneel was’. Van Hooijdonk viel hem in de rede. “Zou hij dat wel weten als in zijn contract was opgenomen dat het hem als boete een maandsalaris zou kosten?”, vroeg de oud-voetballer zich in het televisieprogramma openlijk af.

“Pierre, je weet hoe dat allemaal gaat. Hij reageert impulsief”, repliceerde Levchenko. Van Hooijdonk: “Nee, ik erger me. Voor een club kan dat enorme gevolgen hebben. Vorige week maakte hij drie goals, hij hoeft zich voor niemand meer te bewijzen.” Huntelaar erkende na afloop dat de eerste gele kaart ‘een beetje dom was’ van hem. “De blijdschap steeg een beetje naar mijn hoofd”, zei hij glimlachend bij FOX Sports. “Nee, ik kan me niet herinneren dat ik ooit mijn shirt heb uitgetrokken en dat doe ik ook niet meer.”

Vijf minuten later werd Huntelaar bestraft voor een elleboogstoot jegens Memesevic. De spits zag de beelden na afloop terug en vond het wel meevallen: “Er zijn zo veel duels geweest zo. Ik zag hem komen en ving hem op. Dan kun je voor alles wel geel trekken. Er was toch niet veel aan de hand? Dat vind ik echt niet.” Door zijn rode kaart ontbreekt Huntelaar dinsdagavond tegen Vitesse.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
22 april 2019 om 07:44

Hij heeft gewoon gelijk in deze, kijk 1 keer hoeveel ervaring Huntelaar heeft.. en dan dit flikken pfff. Als een talent van 19 jaar dit doet kun je zeggen ; oke ligt aan de leeftijd.
Dat je dit nog in je hoofd haalt op je 35e is te achterlijk voor woorden en hij benadeeld z'n ploeg gewoon heel erg aangezien hij nu de aankomende wedstrijd niet mee kan doen. In deze periode van het seizoen heb je iedereen juist keihard nodig en dan flikt hij dit. Ook hoe hij zo op de speler zat te loeren doet me vermoeden dat Huntelaar een steekje of 2 los heeft, wat een mafkees. Ook nog liegen voor de camera, diep triest.

22 april 2019 om 07:57

Come onn zeg. Wedstrijd was eergister.
Klaas Jan trok zn shirt uit. Nou...
En ja slim is t niet. Maar kan zn emoties wel begrijpen. De man wil zóó graag kampioen worden met 'zijn' Ajax. Waar hij groot werd. Er zit zó veel drive in die man. Speelt minder dan hij zou willen.( is daar overigens erg professioneel in) en dan maakt hij zo'n belangrijke niet lang voor einde wedstrijd. Even door t lint gegaan en shirt uit. Beetje zaniken om t zeuren. T achterlijk noemen vind ik overdreven. Does lief

22 april 2019 om 09:45

ach gezeur vanaf de zijlijn, voetbal is ook emotie en door die goal werd een belangrijke stap gezet naar het kampioenschap

dan weet ik wel betere redenen om spelers te beboeten namelijk geen inzet tonen of slap voetballen in bepaalde wedstrijden waar ze punten verloren

22 april 2019 om 11:01

Over Huntelaars geestelijke gezondheid hoeven we ons echt geen zorgen te maken. En liegen voor de camera deed hij ook niet. Hij zei gewoon wat hij vond dat er gebeurt was. Dat shirt uittrekken hoeft van mij ook niet, maar het gebeurt in een moment van emotie. Dat is een domme gele kaart, maar wel een begrijpelijke waar ik verder niet al te veel aandacht aan zou besteden. En de tweede was gewoon een poging om zijn man op te vangen. Niet slim op die plek in het veld, maar ook niet meer dan dat. Gewoon goed beoordeeld door Higler. Verder niet over zeuren. Schorsing accepteren en weer door.

22 april 2019 om 11:13

Ach ja, stel Ajax verliest tegen Vitesse dan is die boete wel handig. Mocht Ajax geen punten verliezen denk ik ook zo van vooruit dan maar. Maar goed het blijft een beetje idioot ja. Huntelaar mag wel meer zeggen dan dat het niet handig was en meer boetekleed aantrekken. Toch genoot ik wel van dat op moment op het moment zelve.

22 april 2019 om 13:43

Hoe kun je dat nou zeggen? Je ziet gewoon dat hij kijkt wanneer zijn tegenstander er aan komt én plaatst dan heel bewust op het juiste moment zijn elleboog tegen de borst. En hij maakt daarbij een stotende beweging.

Dat is toch echt heel wat anders dan je schouder of rug ertegen aangooien

22 april 2019 om 14:22

mats4

Eens, uiteraard wist Huntelaar heel goed wat hij deed en waar hij mee bezig was. Tuurlijk gaf hij die Memisevic een koekje van eigen deeg, want die had Huntelaar ook al een paar koekies verkocht. Maar wat verwacht jij dan? Dat Huntelaar dan voor de camera gaat zeggen: 'yep, ik was die zak zat, zag mijn kans schoon en dus gaf ik hem een elleboogstoot op zijn kaak, man wat voelde dat lekker!'?? Sorry maar zo zit de wereld niet in elkaar. We hebben allemaal gezien wat Huntelaar daar, opzettelijk deed, maar ik snap best dat hij dat achteraf niet gaat erkennen voor de camera. Zou hem trouwens ook nog een extra schorsing opleveren. Zo dom is hij niet.

Heel amateuristisch inderdaad om geel op te lopen door het uittrekken van je shirt. Waarom doen spelers dat eigenlijk, wat is daar de toegevoegde waarde van?

22 april 2019 om 07:57

Leek alsof hij zij lichaam wilde showen. Een andere reden kan ik niet bedenken. De toegevoegd waarde zie ik namelijk ook niet

22 april 2019 om 08:02

Waarom mag het eigenlijk niet?

22 april 2019 om 08:53

Omdat sponsoren heel veel geld betalen voor hun naam op het shirt. Juist bij een goal kan de naam van het bedrijf goed inzicht komen.

En daarnaast... wil je zo graag je buik showen dan ga je maar gaan zwemmen

22 april 2019 om 09:16

Heeft niks met sponsoren als reden te maken natuurlijk, zij hebben de bestraffing met de gele kaart niet bedacht. Is gewoonweg een regel, die is ingesteld door de FIFA, die zich er aan ergeerde dat shirtje uittrekken schering en inslag was geworden en waarschijnlijk staat voor uniformiteit bij teams op het speelveld.

22 april 2019 om 09:39

Heeft juist alles te maken met sponsoren, de regel dat je er een gele kaart voor krijgt bestaat nog niet zo lang.

22 april 2019 om 09:47

heeft niets met sponsoren te maken wel dat spelers het vaker deden en men meer discipline wilde: zie

De wereldvoetbalbond Fifa besloot vrijdag in Parijs niet alleen het deelnemersveld tot 32 landen te beperken, maar ook een belangrijke nieuwe regel toe te voegen aan het wedstrijdreglement voor interlandvoetbal. Alle voetbalbonden kunnen binnenkort een instructie ontvangen over de nieuwe regel, want het is binnenkort verbonden om een wedstrijdshirt uit te trekken tijdens een duel.

Aanleiding voor de nieuwe maatregel is het rapport van Chuck Blazer, de voorzitter van het organisatiecomité van de Confederations Cup in Frankrijk. Blazer constateerde onder meer dat onder spelers een gewoonte is ontstaan om na een gemaakt doelpunt het shirt uit te trekken, en vervolgens in ontbloot bovenlijf (of eventueel in sporthemd, zoals Rivaldo op de foto) de treffer te vieren.

Blijkbaar storen de bestuurders zich enorm aan dit soort vreugde-uitbarstingen. 'in het belang van het hooghouden van de discipline, heeft het bestuur besloten dat van nu af aan, zulke praktijken verboden zijn tijdens een wedstrijd', luidt de officiële verklaring die de Fifa opstelde tijdens de vergadering in Parijs.

Het is niet de eerste keer dat de Fifa de juichende spelers aanpakt. Eerder dit seizoen bepaalde de bond dat het verboden is om een boodschap te onthullen op een shirt, tijdens het vieren van een doelpunt.

22 april 2019 om 09:47

Heeft er vooral mee te maken dat spelers ondershirts gingen dragen met eigen sponsoren of uitingen. Dat wilde men op deze maniet tegen gaan.

22 april 2019 om 10:16

Het kwam steeds vaker voor dat spelers politieke statements gingen maken met boodschappen op hun ondershirt. Dit wilde men tegengaan. Vandaar deze maatregel.

22 april 2019 om 13:01

Misschien ook mee te maken om het spel niet te lang stil te laten liggen na een goal. Even laten zien waar de grens ligt , zodat er niet zo als bij de ameteurs hele shows worden opgevoerd na een doelpunt.
Er zullen wel meer regels zijn omtrent de kleding, maar die zullen wel niet altijd strikt worden gevolgd

22 april 2019 om 08:04

KJH gaat voor zijn eerste kampioenschap. Die is zo gedreven. Ik praat het niet goed, maar ik begrijp die emotie wel.

22 april 2019 om 09:35

@Ryan, precies. Opvallend hoe weinig mensen dit niet begrijpen. Huntelaar is nooit kampioen in Nederland geworden. Dat steekt hem ontzettend. Nadat hij vertrok werd Ajax aan de lopende band kampioen. Hij jaagt op dat kampioenschap. Met die goal tegen Groningen stelt hij 3 punten voor Ajax veilig en komt het kampioenschap een stapje dichterbij. Dat daar dus veel emotie vrij komt is begrijpelijk.

22 april 2019 om 11:10

waarom kun je niet uitbundig juichen ipv je shirt uit te doen? je kan sprinten naar de dugout, rare dansjes doen, mogelijkheden legio. ik begrijp t niet.

22 april 2019 om 12:45

Opvallend dat jij niet begrijpt dat die beste man een dikbetaalde prof is die nu een schorsing moet uitzitten wat niet in het belang is van zijn salaris betalende club. Je zou hem maar nodig hebben tegen Vitesse. Je zet je collega's in hun hemd omdat jij hem graag uit wil doen. Echt ongelofelijk stupide van zo'n ervaren voetballer. Emoties kan je ook op een andere manier uiten.

22 april 2019 om 14:31

ninjakai

"opvallend hoe weinig mensen dit niet begrijpen. Huntelaar is nooit kampioen in Nederland geworden. Dat steekt hem ontzettend."

En dáárom trekt hij dus zijn schirt uit??? Omdat het hem steekt en hij maar eén mogelijkheid kent om zijn grote emoties te uiten en dat is zijn shirt uit te trekken???

Kom nou toch op joh, doe effe normaal. Ik kan duizenden dingen bedenken die je kunt doen om je emoties op dat moment (en ja, als je scoort dan komen er inderdaad enorm veel emoties vrij, heeft te maken met het feit dat in je hoofd dopamine vrijkomt die bijvoorbeeld ook los komt als je een orgasme krijgt, oftewel heftige emoties dus) te uiten die niet gepaard gaan met het uittrekken van je shirtje.

En voor je het vergeet, je krijgt een gele kaart voor een dergelijke actie! Is dat dan niet op zichzelf al voldoende reden om het dan niet te doen, emotioneel en nooit eerder kampioen of niet??

22 april 2019 om 08:09

Huntelaar is niet alleen speler van Ajax maar ook fan. Hij was euforisch na zijn zeer belangrijke dn mooie goal. Hij zoekt ook meteen de fans op in de hoek. Waarom maken spelers en tegenwoordig ook bestuurders een buikschuiver? Waarom springt een speler de lucht in en roept bij het landen si? Scoort een speler en loopt hij rustig weg is het een ijskonijn zoals Dolberg. Ook niet goed. In de euforie doen mensen soms rare en domme dingen. Karatetrap Huntelaar tegen de cornervlag tegen Mexico.. raar maar ik kin er wel om lachen..

22 april 2019 om 08:17

Misschien was hij wel erg blij en kwam er wat los bij hem en deed hij zonder er bij na te denken zijn shirt uit. Blijkbaar is het geen robot

22 april 2019 om 09:49

mooi het dat een voetballer nog met zijn hart kan spelen en even de emoties kunnen winnen van het verstand omdat hij zo graag wil winnen om de titel binnen te halen, wat zijn er toch altijd weer een hoop negatieve azijnzeikers op de wereld, alsof jullie zo perfect leven en werken, bah, altijd maar iedereen de maat nemen vanachter je toetsenbord

22 april 2019 om 12:00

Maar door die actie zet hij die titel wel op het spel. Enig idee wat de reacties geweest waren als de 1-1 nog gevallen was na de rode kaart?

22 april 2019 om 12:57

Ja of het slim en verstandig is is een ander verhaal. Maar om nu als een boekhouder zonder emotie op het veld rond te rennen , gaat ook te ver. Hij werd er voor bestraft en voor het shirtje uittrekken kreeg hij geen rood , hij kreeg later zijn tweede gele kaart. Dus de kaart voor het uitrekken van zijn shirt had toen nog geen gevolgen

22 april 2019 om 09:00

Gewoon de enorme ontlading. Natuurlijk is het dom, maar ik kan er geweldig van genieten. Er is niemand in het team met zo veel passie en enthousiasme als Huntelaar. Zijn passie na Madrid uit was ook helemaal geweldig. Maar misschien inderdaad beter om dit soort gedrag ook maar te veroordelen en te verbannen waardoor we de passie van Dolberg de spelers bij gaan brengen.

22 april 2019 om 09:16

Heeft zeker geen toe gevoegde waarde.
Maar
Schijnbaar werd/wordt jet nig genoeg gedaan. Door de bepaalde emoties die dan los komen.
Je kn jet ook anders zien... wat is er zo erg aan om even je shirt uit te trekken tijdens het juichen. En om daar geel voor te krijgen? Je moet hem noet in het publiek gooien of wat dan ook. Maar zo erg is het toch ook weer niet.
Regels zijn regels. En snap het wel. Maar ach...er gebeuren wel ergere dingen in het veld dat niet bestraft wordt

22 april 2019 om 09:54

Dezelfde emotie als na Real uit, maar toen vonden we het prachtig. Dit is pure blijdschap. Hoe puur kan en wil je het hebben?

Kan mij herinneren dat Pi-Air ook wel een shirtje uittrok....

22 april 2019 om 07:40

Dat was volgens mij voordat het een gele kaart opleverde. Ook bij van Hooijdonk had het geen toegevoegde waarde maar ook geen negatieve consequenties in de vorm van een kaart.

22 april 2019 om 10:00

v Hooijdonk voetbalde tot 2007

en verder is dat een negatieve zeikerd die als commentator nooit iets zinnigs heeft toegevoegd, zit daar met saai en negatief commentaar op iedereen zijn zakken te vullen bij Studio Voetbal

22 april 2019 om 08:15

Ach het is gewoon jammer dat hij niet kan in zien waarom dit zoveel betekende voor Huntelaar. Zit het hele seizoen op de bank bijna, is 35 en scoort op een heel belangrijk moment de 0-1 voor ZIJN club! Dan begrijp ik het allemaal wel, zonder emotie word het leven een stuk minder en ik heb er werkelijk waar van genoten! Zo'n moment komt natuurlijk niet zo vaak voorbij. Zijn 2e gele kaart was niet handig. Mja al met al kan ik er prima mee leven zo.

22 april 2019 om 09:35

En GunnerFan.... Huntelaar is nog nooit kampioen geworden met Ajax.

22 april 2019 om 11:59

Sterker, Huntelaar is überhaupt nog nooit kampioen geworden (bij PSV in 02/03 heeft hij alleen de voorbereiding meegemaakt)

22 april 2019 om 12:01

Dat snap ik als het 0-1 blijft. Had je er ook mee kunnen leven als het nog 1-1 geworden was?

22 april 2019 om 12:36

Jan dat is natuurlijk hypothetisch nee. Dat blijft natuurlijk een wat als!

22 april 2019 om 14:57

Dus conclusie, begrijpelijk maar niet handig

22 april 2019 om 11:02

Dat je zelf vroeg hetzelfde fout deed betekent niet per direct dat je er geen kritiek meer op mag leveren. Dan mag bijna niemand meer iets zeggen

22 april 2019 om 11:12

pi-air had bij nac geweldige buikschuivers, zeker als t regende. genot om naar te kijken. voor de rest heeft pierre wel gelijk natuurlijk met zn comments, alleen hoe hij t brengt is wat verkeerd

22 april 2019 om 12:08

Verschil alleen was dat dit in een Uefa Cup finale was 😘

22 april 2019 om 12:11

Mooie tijd...

22 april 2019 om 13:53

Ik deed ook hele domme dingen toen ik jonger was. Maar ben ietsjes ouder en wijzer geworden. De Pierre van nu zou waarschijnlijk niet zijn shirt uit trekken omdat het achterlijk is en geen toegevoegde waarde heeft. Vooral als je geel ervoor krijgt en dat 100% zeker weet.

22 april 2019 om 17:04

In zijn tijd kreeg je toen geen gele kaart voor.

Idd niet slim van zo'n ervaren speler en dan met name die 2e geel.. had zomaar rood kunnen zijn.. Huntelaar is nog nooit kampioen geworden en is echt zn missie om de titel te pakken met Ajax.. Hij besefte zeer goed het belang van de 0-1 En dus oprechte blijdschap en is die gele kaart zeker niet slim maar enigzins begrijpelijk

22 april 2019 om 09:13

Rood kunnen zijn? Dat had gemoeten.
Voor mij maakt het verder niet uit, want dinsdag is hij er niet bij maar voor andere clubs kan er wellicht een ander gevolg voor komen..

"nee, ik kan me niet herinneren dat ik ooit mijn shirt heb uitgetrokken en dat doe ik ook niet meer."

Ik snap dat het natuurlijk een nietszeggende wedstrijd was die van Persie al snel vergeten is, maar ik weet nog wel een vrije trap ergens in 2002 tegen Dortmund. Toen Pierre die scoorde ging ook gelijk het shirt uit alleen dat was nog in de tijd dat je daar geen gele kaart voor kreeg. Maar het blijven gewoon dingen die je, zoals Levchenko al zei, impulsief uit emotie doet bij ontlading

22 april 2019 om 09:06

Het citaat dat je noemt, is van Huntelaar hè?

22 april 2019 om 09:12

Eindelijk iemand die de tekst goed leest.

22 april 2019 om 09:15

Dat klopt en dat weet ik, maar het gaat mij er dan ook meer om dat van Hooijdonk zich aan zulke uitspraken kan ergeren en dat hij vindt dat Huntelaar dus zijn club in diskrediet kan brengen en al die dingen. Terwijl Pierre het zelf in die wedstrijd tegen Dortmund ook deed en dus weet hoeveel ontlading er bij sommige goals/spelers kan zijn vooral als ze heel belangrijk voelen.

22 april 2019 om 09:58

Maar je ontkracht zelf je eigen mening al: in die tijd leverde dat nog geen gele kaart op. En daar gaat het Van Hooijdonk om.

22 april 2019 om 10:02

daar gaat het v Hooijdonk niet om die overigens zelf tot 2007 voetbalde, in 2003 ging de regel in

het gaat hem erom dat ie weer wat kan zeggen want hij wordt betaald om commentaar te hebben en dan is het vaak negatief onderwijzer opmerkingen als deze, bah, negatief mannetje is het

Het was gewoon dom van The Hunter. Maar van het shirt uittrekken begrijp ik. Het was zo'n belangrijke goal, die weleens beslissend kan zijn voor #34. Die elleboogstoot vond ik veel erger, waarom, je staat 0-1 voor en dan benadeeld je je ploeg. Maar goed tegen Vitesse moeten we ook zonder hem kunnen scoren en winnen !!

22 april 2019 om 08:17

Weet je wat ik misschien nog wel erger vind? De verontwaardiging over het feit dat hij geel krijgt voor die elleboog persoonlijk had ik direct rood gegeven zelfs.

22 april 2019 om 09:14

Ik ook en de var vond geel ook voldoende? Welke richtlijnen hebben ze gebruikt daar, ongelooflijk...

22 april 2019 om 09:26

Klopt, ik vond het ook meteen rood.

@erik
Wat betreft de Var; ik ben blij dat ze er zijn. Er zitten nog vele schoonheidsfoutjes in, maar besef wel, het pas het eerste jaar. Dit kan alleen maar verbeterd worden.

22 april 2019 om 10:49

Die verontwaardiging was gewoon nep en deel van het spel. Hij kan moeilijk een duim opsteken. Domme actie, maar hij wilde bewust even een tik uitdelen, aangezien de Groningen spelers de gehele wedstrijd aan het schoppen en beuken waren. Gegokt en verloren, hopelijk heeft het morgen geen consequenties voor Ajax.

22 april 2019 om 10:54

Higler heeft heel duidelijk uitgelegd waarom het geen rood was. Huntelaar gebruikte zijn lichaam om de tegenstander op te vangen. Het was niet zijn intentie om een elleboogstoot uit te delen. Dat is geel, geen rood. Dat is zoals zowel de VAR als de scheidsrechter het beoordeeld hebben.

Wat Huntelaar deed was dom, maar begrijpelijk. Extra zuur is de 2e geel erachteraan. Ja, je kan het hem kwalijk nemen, maar Pierre gaat daar wat mij betreft te ver in. Pierre wil altijd iets te zeuren hebben, nu is Huntelaar de gebeten hond.

22 april 2019 om 09:55

Precies, dit is gewoon pure emotie. Na de wedstrijd geeft hij vanzelf aan dat het niet slim en bovendien hreft hij de winnende gemaakt. Waarom dan zo moeilijk doen? Gewoon even bespreken en daarna rustig verder gaan.

Toch weer typisch dat het een keer goed gaat met een Nederlandse club en dat er dan altijd types zoals Van Hooijdonk zijn die proberen onrust te stoken. Gewoon negeren die gast.

22 april 2019 om 11:16

jij noemt t onrust stoken, ik zie t als scherpte in de ploeg krijgen. juist in deze fase moet je het hoofd koel houden, de details bepalen de winnaars en de verliezers. pierre heeft niet echt zn imago mee, wordt gezien als negatief, maar wat hij zegt klopt, is alleen de manier waarop hij t zegt waar mensen een probleem mee hebben

22 april 2019 om 12:11

onrust stoken? daarvoor zit hij er niet en heeft ook 0,0 invloed op een selectie van een topclub wat een nietszeggende commentator in een matig tv programma zegt hoor

denk je nu echt dat er onrust binnen Ajax daardoor ontstaat?

Ik vind dat Pierre hier een beetje overdreven een statement wil maken. Leuk dat hij een mening heeft maar zo erg is het ook allemaal niet. Ik neem aan dat de var van de tweede gele kaart een rode had gemaakt en dat ie er dan sowieso af was gegaan.

men kan zich beter afvragen waarom Hunter zo opgefokt was, zou t niet kunnen zijn dat hij niet begreep dat ie niet kon starten na de 3 goals vorige keer, dat ie niet begreep waarom er niet een aantal kritieke spelers rust werd gegund, dus lijkt me meer iets dat Hag en broeders zich zouden moeten aantrekken

22 april 2019 om 09:04

Omdat Huntelaar de grootste fan is van Ajax die er in Nederland rond loopt en hij er van baalt als het in deze belangrijke fase van het seizoen niet lekker loopt.

Ik ergerde me aan het feit dat Huntelaar Ronaldo probeerde te imiteren door zijn bovenlijf te willen spannen na het uittrekken van het shirt. Dat ziet er niet uit bij Klaas.
Maar ik vind het goed als mensen zich ergeren. Dat maakt het voetbal aantrekkelijker.
Ik vind het belachelijk dat men geel krijgt voor het uittrekken van het shirt. Een speler hoort de persoonlijke vrijheid te hebben om te juichen zoals hij wilt mits hij niet provoceert. Ik heb een hekel aan het sturen van gedrag en mensen onder controle te willen brengen.
Elke Ajax supporter heeft zich ook geergerd aan Mike Obiku toen hij de winnende in de beker maakte tegen Ajax. Dat zijn legendarische beelden.
Mensen moeten zich ergeren wil iets geschiedenis zijn. De spontaniteit van het juichen moet niet gestuurd worden.

22 april 2019 om 11:44

Je ergert je überhaupt aan Huntelaar

22 april 2019 om 12:13

Ja dat klopt. Ik erger me aan Huntelaar om zijn gedrag.
Mag ik me niet ergeren aan hem?
Ondanks dat ik me erger, vind ik dat hij zijn shirt mag uitttrekken.

Dan moet Clasie een boete van een jaarsalaris krijgen. Die toont weinig tot geen respect naar zijn trainer, zijn medespelers, de supporters en de club toe maar staat in de eerstvolgende wedstrijd gewoon in de basis. Het enige wat Feyenoord heeft gedaan is zijn band afpakken en hem een lage boete geven. Zullen we het daar anders over hebben Pierre?

Kan me ook nog herinneren dat Pi-Air in de CL thuis tegen Sparta Praag een oliedomme rode kaart pakte...

Erg dom, mist hierdoor de volgende wedstrijd .

Gewoon dom en dan zeggen dat die 2 gele kaart niks was dan ben je dom en blind hij mag blij zijn dat het niet direct rood was

Pierre heeft helemaal gelijk. Dom en niks anders. Idd maandsalaris inleveren. Dan gebeurd het echt niet meer. Of shirt voortaan aan broek hartstikke.

22 april 2019 om 10:03

denk dat Huntelaar niet maalt om een maandsalaris, wel om die wedstrijd schorsing die hij nu al heeft, dus kan je zien dat het echte emotie was en hij er dus niet bij stil gestaan heeft

Ik heb Pierre niets horen zeggen over de gele krt van Neres toen hij de 1-1 maakte tegen Juve...

Voetballers zijn net mensen; Clasie met verongelijkt gedrag, Ziyech met zure blik als hij wordt gewisseld, Huntelaar die 1x zn shirt uittrekt en zo zijn r veel meer. Achteraf is makkelijk praten, maar op t moment gieren de emoties...

Pi-Air heeft hier een complete boterberg op zijn hoofd. De man heeft zat domme gele kaarten verzameld in zijn loopbaan. En dan gaat hij andere spelers de maat nemen?

22 april 2019 om 14:40

Denajax01

Hij neemt andere spelers de maat omdat hij als analist betaald wordt om op TV dingen te zeggen over het voetbal en, dus, ook om spelers 'de maat te nemen'. Waarom zou hij, die zelf ooit 'domme gele kaarten' verzameld heeft dan niet zelf iets mogen zeggen over de domme gele kaart van Huntelaar bijvoorbeeld? Beetje raar niet, dat is net zoiets als een loodgieter verbieden om nog langer een verstopte leiding te ontstoppen als hij ooit zelf thuis een verstopping heeft gehad. .....

Ach ja, als die VAR gewoon zijn werk goed had gedaan was die elleboog gewoon als direct rood bestraft en was de gele kaart voor die stomme actie niet eens meer relevant geweest. Dat is het kwalijke hier, niet het feit dat iemand een onschuldige stommiteit uithaalt.

22 april 2019 om 11:02

Die VAR deed zijn werk goed. Dat was geen elleboogstoot. Hij ving gewoon zijn man op. Dat is geel, geen rood.

22 april 2019 om 13:00

Dat was een rode kaart. Dus als je iemand opvangt met je vuist dan is het volgens jou ook geen rood.
Zijn elleboog heeft daar niets te zoeken op die hoogte en is geen natuurlijke beweging waar hij niets aan kon doen.
Dit is bewust met je elleboog in de lucht zwaaien en het risico nemen om iemand te blesseren ongeacht wat de intentie is.
Wat jij zegt is dat je je met een gestrekt been tegenstanders mag opvangen omdat het om opvangen gaat.
Enig idee waarom ellebogen verboden zijn? Omdat het hersenschade kan opleveren met een harde klap tegen het achterhoofd. Zelfs in MMA zijn ellebogen met de punt van de elleboog verboden en dit is een vechtsport.
Objectiviteit is ver te zoeken.
Dit is gewoon een gele kaart geven omdat Higler uit het hoofd wist dat Huntelaar al geel had en daardoor toch rood kon geven.
Ik ben ervan overtuigd dat Higler rood had getrokken als Huntelaar geen geel op zak had. Higler fluit niet volgens de regels en verzint zijn eigen regels. Een elleboog in een niet natuurlijke beweging is gewoon rood ook al wil hij de tegenstander opvangen. Dat we hier nog over moeten discussieren is te gek voor woorden.

Het is ook wel erg dom dat je er zo voor zorgt dat je je werk niet kunt doen. Zou eigenlijk niet meer dan logisch zijn dat je dan niet uitbetaald krijgt door je werkgever.

Ach die eerste is gewoon emotie. Prachtig toch. Echte Ajacied die zo blij als een kind is. Die 2e kaart was echter walgelijk. Hele smerige overtreding. Moet ie niet doen, heeft hij totaal niet nodig.

Prierre is dat niet die voetballer die zich niet wist te gedragen in zijn laatste wedstrijd tegen Ajax tijdens een grote nederlaag.
Zijn adviezen aan NAC werpen trouwens zijn vruchten af.

Ben ik de enige die zich gister ergerde aan van Hooijdonk? Of de vraag of PSV beter speelde dan de vorige wedstrijden was hij de enige die dit vond, andere zeiden van niet (waarna van Hooijdonk opmerkingen maken die tegen zijn eigen stelling in gingen) ergeren aan een spits die misschien wel het kampioenschap als invaller red.. volgens mij zit het PSV gevoel bij hem iets te diep of neutraal naar de komende 3 wedstrijden te kijken. Mijn tip aan Studio voetbal: vervang hem de komende weken voor iemand die dat wel kan (en verstand van voetbal heeft)


Mooi dat Pierre zich loopt te ergeren. Ging met een scheef gezicht weg bij NAC, heeft bij Celtic alleen maar lopen zeuren over wedstrijd premies, bij Forrest weigerde meneer te spelen, bij Vitesse wederom geld gezeur, bij Benfica zelfde, bij Feyenoord nog steeds geld en natuurlijk het feit dat Bert Van Marwijk er niets van snapte, bij Fener kon ie moeilijk klagen want hij was er de God, terug bij NAC was er ook niks goed en toen stopte hij huilend.
Ik snap niet waarom deze kerel überhaupt voetbal analyst mag zijn. Slaat vaker dan niet de plank mis

Als van Huntelaar dat geen gele kaart vond kan je allene maar concluderen dat hij
A: volledig de weg kwijt is of
B: het te hoog in zijn bol heeft

Ik begrijp werkelijk niet dat iemand de dreun waarvoor hij zijn tweede gele kaart kreeg geen direct rood vindt. Veel duidelijker kan het niet. Dat de scheidsrechter dit niet vindt (en Huntelaar zelf, die ik overigens doorgaans best kan waarderen) vind ik bizar. En eigenlijk onverteerbaar dat de VAR niet heeft ingegrepen, daar is de VAR voor. Of ingefluisterd aan de scheids? Dit soort dingen draagt erg bij aan het gevoel van onrechtvaardigheid. Moeten we dan zeggen 'het is maar een spelletje?''. Dan ook nog dat al dan niet hands moment. Ik heb niks tegen Ajax, hulde voor alles, maar het wringt.

Meneer Van Hooijdonk was wel ineens stil toen er een foto van hem kwam dat hij ook zijn shirt had uitgetrokken

Huntelaar is een held. Deze goal kan uiteindelijk het kampioenschap beslissen! Ik snap de blijheid. Schijt aan die gele kaart! De 2e kaart vond ik wel dom. Die had ook direct rood mogen zijn.

Ik erger me groen en geel aan die Levchenko met zijn gladgestreken gezicht en open deuren die hij intrapt, wat een verschrikking zeg die vent op tv. Kan iemand mij vertellen waarom juist hij iedere keer in studio voetbal opduikt? Wil er niemand anders zitten, willen ze graag dat dit programma vd buis wordt gehaald? Wat is hiervan de reden? Ik heb hem nu alles bijelkaar al wel zo’n tien uur over voetbal horen praten en werkelijk waar nog nooit iets zinnigs gehoord. Je ziet ook aan de mimiek van medegasten aan tafel zich ook mateloos aan hem lopen te irriteren. Bah, ik kijk daar echt niet weer naar zolang die vent er iedere week zit.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren