Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Erik ten Hag staat nu bovenaan heel veel lijstjes van topclubs’

Laatste update:

Youri Mulder betwijfelt of Erik ten Hag er goed aan doet om deze zomer bij Ajax te blijven. De analist rekent erop dat er voldoende belangstelling zal zijn voor de succesvolle oefenmeester, en stelt dat Ten Hag het komend seizoen 'alleen maar slechter' kan doen bij Ajax. Mulder is evenwel blij om te zien dat de oefenmeester nu meer krediet krijgt dan in het begin van het seizoen.

"In het buitenland wordt hij gezien als architect van Ajax, maar in Nederland heeft dat heel lang geduurd", stelt de voormalig aanvaller zondagavond bij Rondo. "Ik vind dat hij te hard is aangepakt. Hij is te snel afgeschreven op onzin: dat hij geen uitstraling zou hebben en een accent heeft... Was het belangrijk dat hij aankwam bij Ajax met zijn FC Utrecht-tas?", refereert Mulder aan een veelbesproken foto van het begin van het seizoen.

Presentator Jack van Gelder trekt de conclusie dat Ten Hag deze zomer bij Ajax zal blijven, maar daar is Mulder allerminst zeker van. "Het halve elftal gaat straks weg. Frenkie de Jong is al weg, Matthijs de Ligt gaat weg, Dusan Tadic en Hakim Ziyech gaan denk ik ook weg. je kunt het alleen maar slechter doen. Hij staat nu bovenaan heel veel lijstjes van topclubs. Is het niet handig om het ijzer te smeden als het heet is, net zoals Peter Bosz deed na de Europa League-finale, en bij een geweldige club te gaan werken?", vraagt Mulder zich af.

Ten Hag staat tot medio 2020 onder contract. Directeur voetbalzaken Marc Overmars wil de verbintenis graag verlengen, maar Hans Kraay junior adviseerde Ten Hag zondagochtend bij De Tafel van Kees al om daar niet op in te gaan. "Je zit in een wespennest", zei Kraay junior, die een soortgelijke argumentatie gebruikte als Mulder. "Hij wordt kampioen, hij wint de beker en staat in de halve finale van de Champions League. Beter gaat het niet worden. Na twee of drie nederlagen in het volgende seizoen heb je weer dat gezeik. Nu kan hij naar een heel goede club in Engeland."

Doet Erik ten Hag er goed aan om bij Ajax te blijven?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Denk dat hij gewoon moet blijven en zich nu echt kan bewijzen.
Al haalt ajax waarschijnlijk niet volgend seizoen de halve finale.
Hij moet gewoon laten zien dat ajax wel zijn voetbal speelt.

21 april 2019 om 20:59

“En zich nu echt kan bewijzen” - “Laten zien dat Ajax wel zijn voetbal speelt”

Je gaat mij toch niet vertellen dat als je eind April nog om alle drie de prijzen strijdt, inclusief de Champions League (!) dat Ten Hag zich niet heeft bewezen en dat Ajax niet zijn voetbal speelt..?

21 april 2019 om 21:04

Precies. Al pakt Ajax geen enkele prijs is het naar mijn mening nog steeds een geslaagd seizoen.

21 april 2019 om 21:41

@footballexpert,

Denk dat WVE doelt op een opbouw van een nieuw Ajax en hij bereikt wat, dat het hem de rest van zijn loopbaan meer voordelen oplevert, dan nu al weg te gaan en in November weer ergens op straat te staan, omdat clubs geen geduld hebben. Wanneer hij volgend jaar EL overwinterd met een "nieuw" Ajax, doet die het prima, wanneer hij 2e word, prima, het jaar erop, gaat het dan om, wanneer hij dan CL overwinteren kan, dan heeft die zich bewezen en zullen clubs meer geduld met hem hebben en niet gelijk op straat zetten, wanneer het in het begin niet gelijk loopt. Hij heeft daarin de rest van zijn loopbaan er alleen maar plezier van. Mooi voorbeeld is van Gaal, die heeft 2x een nieuw Ajax moeten opbouwen, toen hij begon en na de ec2 in 92, toen dragende spelers vertrokken, als Jonk en Bergkamp. Zie van Gaal, nogsteeds gewild, in binnen en buitenland, alleen moeten clubs geduldig zijn, wanneer je ten Hag of van Gaal aanstelt. En wanneer hij bij Ajax blijft en presteert over 2 jaar weer met Ajax, kan die altijd schermen met een bestuur van een club, dat hij wel de tijd nodig heeft, om succes te behalen.

22 april 2019 om 13:27

5ster,

Dan heb jij een andere opvatting over wat topsport is en waar het daarin om draait. De enige meetbare grootheid in topsport is prijzen. De rest, over wat geslaagd en niet geslaagd is, is per definitie onmeetbaar, dus subjectief.

21 april 2019 om 22:39

Ten Hag doet het natuurlijk uitstekend alleen ik denk dat het voor hem ook goed is als hij iig nog een jaar blijft. Hij zet nu met een erg sterk team geweldige prestaties neer. Als hij deze lijn volgend jaar door kan trekken met alle transfers en veranderingen die er aan zitten te komen, dan heeft hij het in zich een top coach te worden.

Als Bayern komt zal ie wel weg zijn. Aan de andere kant dient Bosz misschien ook als voorbeeld van hoe dat 'ijzer smeden als het heet is' niet altijd goed uitpakt, bij Ajax zit Ten Hag natuurlijk perfect nu.

21 april 2019 om 21:19

Volledig mee eens. En ik denk ook dat het voor hem en Ajax echt goed zal zijn als hij blijft. Het tijdperk Ten Hag is pas 18 maanden oud. Laten we er net als Pep bij barca 4-5 jaar van maken en iets prachtigs neerzetten! Als we bij de Europese top willen horen is consistentie in de staf volgens mij echt van belang.

21 april 2019 om 21:36

@vlerkjer

wat Ajax dit seizoen presteert is geweldig maar structureel aanhaken bij de Europese top lijkt me niet reeel. Ajax kan niet net als de andere Europese topclubs even 250/300 miljoen er tegenaan gooien als het even een seizoen wat minder loopt

dan is je andere nadeel dat de meeste grote buitenlandse talenten eerder zullen kiezen voor een topcompetitie dan voor de Eredivisie en een De Ligt en Frenkie De Jong leid je niet elk jaar op

21 april 2019 om 22:37

Gedeeltelijk mee eens, maar wat Overmars en vd Sar ook zeggen ze willen bij de Top 20. En dat zie ik echt wel gebeuren. Overwinteren in Europa en jaarlijks minimaalm1 prijs pakken. Ik denk dat dit ook echt haalbaar is met Ten Hag. Het voetbal wat ze nu leveren is uniek. Het is ultrasnel en anders dan andere teams. Hij heeft dit toch overgebracht op het team, ja je zult daar de spelers voor moeten hebben en een speler als De Jong is ook nog eens extra intelligent, dus die zul je niet hebben, maar de automatismen, de snelheid en de tactische keuzes zijn allemaal door de opleiding en Ten Hag op dit moment. Met een paar versterkingen per jaar van 12-20 miljoen en een iets verhoogd salaris plafont denk ik dat dit lukt.
Iedereen zegt dat we na De Ligt en De Jong nog eens 4-5 spelers kwijt gaan raken dit jaar. Ik weet het echt nog niet. Waar zouden ze heen gaan? Zeker als je kampioen wordt en volgend jaar weer in CL speelt, waarvoor zou je weg gaan?

22 april 2019 om 00:02

Japie: Geld maakt niet gelukkig, al winkelt het wat gemakkelijker. Ajax en ten Hag bewijzen dat onbeperkt graaien in olieschatkisten niet de doorslaggevende factor is om succes te hebben.

Het is in mijn ogen bizar hoeveel mensen binnen en buiten het voetbal geld blijven zien als de allesbepalende factor. Terwijl niet alleen Ajax nu het tegendeel bewijst (of een Dortmund destijds), maar dat de meeste geldverslindende clubs zelf het levende bewijs vormen.

Hoeveel geld is er in de laatste 10 jaar in Engeland uitgegeven? Tot hoeveel aansprekende titels (lees:cl) heeft dat geleid? Eentje, als ik me niet vergis. Nota bene met een soort voetbal waar je net zo goed elf semi-profs uit Ijsland voor had kunnen gebruiken.

Onbeperkte financiele middelen vormt mijns inziens eerder een behoorlijk obstakel inp de jacht op succes. Een kleedkamer met duurbetaalde vedetten (lees: haantjes) die allemaal tevreden en gemotiveerd gehouden moeten worden is lastiger te managen dan een kleedkamer met drie of vier sterspelers. Bovendien zorgen astronomische investeringen en salarissen voor immense druk op staf en spelers. Knappe jongens die onder zulke omstandigheden foutloos blijven. Jawel, het zijn professionals maar ook maar gewone stervelingen die maar moeten zien te overleven en ook nog te presteren.

22 april 2019 om 00:33

Directe opvolgers van Frenkie en Matthijs lopen er niet rond in Jong Ajax of Onder 17 en 19 en dergelijke kwaliteit scout je niet 1,2,3; zeker niet onbekend talent. Daarom kan EtH onmogelijk hetzelfde succes(halve finale CL) behalen als dit seizoen.

Als hij het karwei bij Ajax wil afmaken, heb ik daar ontzettend veel respect voor, maar dan loopt hij wel het risico dat hij na een minder seizoen opeens niet meer op de lijstjes staat bij de grootste clubs.

Volgens mij moet hij, net als Mourinho en Villas Boas, direct toeslaan.

Ik zie hier overal de vergelijking met Bosz, maar die had de schier onmogelijke taak om met Dortmund Bayern voor te blijven en maakte het zichzelf extra moeilijk door het bestuur en de fans van Dortmund ijdele hoop te geven door zijn vliegende start.

22 april 2019 om 13:34

Bij Bayern kun je het volgend seizoen waarschijnlijk pas goed doen als je de CL wint. Zelfs de dubbel vinden ze daar inmiddels al normaal... Weet niet of dat zo’n prettig vooruitzicht is.

dit zou wel het ideale moment zijn. je weet nooit hoe Ajax ervoor staat als straks iedereen word weggekocht. als het dan tegenzit ben je meteen weer een stuk minder interessant voor die buitenlandse topclubs

21 april 2019 om 20:58

Dat is iets wat Bosz destijds had gedaan en voor hem liep dat uiteindelijk niet ideaal af. Hij zit nu wel weer bij Leverkusen wat een hele mooie club is maar het kon ook anders lopen voor hem.

Ben benieuwd naar welke clubs Ten Hag eventueel kan vertrekken dan, aangezien er geen clubs worden genoemd. Ik denk zelf eerlijk gezegd dat hij wel goed zit bij Ajax tot iig eind volgend seizoen.

21 april 2019 om 21:02

@joe Rogan

dat is zo maar omdat Bosz niet slaagt wil niet zeggen dat Ten Hag het ook niet lukt. misschien komt zo een avontuur ook maar 1 keer voorbij dus ik zou die kans als coach altijd pakken, mits het idd een hele mooie club is natuurlijk

21 april 2019 om 21:04

Lyon? Die zijn opzoek naar een nieuwe trainer en hebben een jong talentvol elftal. Hebben ook afgelopen seizoen onder hun kunnen gepresteerd dus hij zou zomaar kunnen verrassen. Doe je het daar ook goed als trainer heb je de topclubs waarschijnlijk echt voor het uitkiezen.

21 april 2019 om 21:24

Bosz heeft bij dortmund na een half jaar 6 miljoen in ze zak gestopt na ze ontslag.ook coaches doen het om het geld

21 april 2019 om 22:08

Haha Lyon serieus? Dat moet je toch niet willen ambiëren lijkt me. Op dit moment is dat een zware stap achteruit, ook financieel. Ajax heeft de komende zomer een hoop geld te besteden en hier heeft Ten Hag ook inspraak in lijkt me. Daarnaast speel je met Lyon in Frankrijk mee voor spek en bonen, prijzen ga je daar niet winnen met het grote geld van PSG. Nee ik zou als Ten Hag zijnde zeker blijven nog een jaar. Ik snap ook niet waarom alle Nederlandse media goedpresterende spelers en trainers altijd weer naar het buitenland willen schrijven/praten. Zo kunnen we als Nederlandse competitie nooit doorgroeien naar een hoger niveau. Of zien we liever dat we met C-landen als Oostenrijk blijven strijden op de coeffienct-rankings?

21 april 2019 om 22:41

Ik hoop niet voor Ajax dat ten Hag al teveel inspraak heeft in de transfers want als hij iets niet beheerst is het het TD gedeelte. Zou Overmars lekker de selectie laten samenstellen en ten Hag er een machine van laten smeden.

21 april 2019 om 23:20

Dat denk ik ook niet, maar er wordt vast en zeker geluisterd naar zijn mening betreffende typen spelers waar hij graag mee werkt en die hij graag in zijn selectie zit. Het is aan Overmars om daar naar te luisteren of juist niet.

22 april 2019 om 03:46

Tennant heeft er misschien niet zo veel verstand van. Maar ik hoop niet dat je dit baseert op die ene speler die hij mee nam van Utrecht want dan kan ik jou hier echt niet serieus nemen.

21 april 2019 om 21:31

Aan de andere kant, Ajax gaat flink investeren en PSV zie ik ook niet zo heel snel veel sterker worden.

Het zou nog knapper zijn, als je volgend jaar weer de titel pakt.

Eigenlijk wel bizar, 16 europese potjes en dan pas 1 nederlaag. Thuis en dan nog onverdiend, tegen Real.

Bayern, Real en Juventus uit de tegenstander gwn weggetikt.
Real en Juventus zelfs nadat zij eigenlijk een positief resultaat uit Amsterdam meenamen.

Hopelijk kunnen wij ook bij Spurs winnen, om het daarna thuis af te maken. De Arena is europees al een gekkenhuis, maar dat wordt dan al helemaal ziek.

'hij staat nu bovenaan heel veel lijstjes van topclubs.'' Waar baseert hij dit op dan? Zijn momenteel geen topclubs die een trainer nodig hebben straks. En volgens mij zijn er verder ook geen aanwijzingen dat hij weg gaat (was bij bijv. Bosz wel anders)

22 april 2019 om 07:56

Als Bayern de titel niet wint vraag ik me af of Kovacs mag blijven. En als United deze lijn doorzet, mag Olé dan blijven? Is het tijd voor iets anders dan allegri bij Juventus?

22 april 2019 om 13:36

Bayern wordt gewoon kampioen hoor en zou ook zomaar weer de beker kunnen winnen. Of dat zo’n fijn instapmoment is?

Bij Ajax zorgen ze er wel voor dat er weer een goed elftal staat komend seizoen. Ze gaan wederom veel investeren en dat klinkt elke trainer als muziek in de oren.

21 april 2019 om 21:04

Een De Ligt en De Jong zijn niet te vervangen op korte termijn.

21 april 2019 om 21:44

Heb je wel gelijk in, maar er zijn uiteraard ook uitzondering. Een aankoop als Sanchez had niemand van verwacht dat hij binnen een seizoen zo een sterke indruk zou achterlaten.

Wie weet wat de scouting en Overmars dit keer uit de hoge hoed tovert. Het is in ieder geval niet onmogelijk dat een aankoop een positie feilloos invult.

22 april 2019 om 05:18

De Ligt en de Jong snapt iedereen. De doelstelling veranderd niet, 3/5 jaar kampioen worden, en na de winter nog actief in EL /CL en bij top 20 Europese clubs horen
En daarnaast het publiek vermaken.
Denk dat als ze een Alvarez binnen kunnen halen en voorin een creatieve speler ( niet een type Pavon). ze best wel weer iets leuks neer kunnen zetten

Zal er waarschijnlijk mee te maken gaan krijgen wie er 'allemaal' vertrekken. Als er weinig kwaliteit over blijft of aangekocht word. Dat er 3 à 4 gaan is zga zeker, gaan er meer gaat EtH ook denk ik.

21 april 2019 om 23:52

pep ten hag zou moeten gaan als er een grote club voor de deur staat, of er nou wel of geen ajaxspelers vertrekken. in het voetbal krijg je maar weinig kansen, en je gaat het waarschijnlijk niet beter doen volgend jaar.

Ziyech, Neres, De Jong, De Ligt en Tagliafico zie ik aankomend seizoen allemaal vertrekken. Jaar der op zal waarschijnlijk Onana volgen en evt Dolberg. Als ook de trainer in tussentijd nog vertrekt heeft Ajax toch wel een probleem denk ik. Ben benieuwd hoe ze de aankomende leegloop gaan opvangen.

Ten Hag zie ik wel aan de slag gaan in de Bundesliga of misschien wel bij Lyon? Ik denk dat hij daar iets heel moois kan bouwen met het jonge talentvolle elftal, alleen de Franse taal word wellicht een probleem.

21 april 2019 om 21:33

Ik denk juist dat ten Hag gaat bouwen aan een nieuw Ajax, er is genoeg mogelijk en wanneer hij het voor elkaar krijgt, is hij de koning en staan zeker alle topclubs op de stoep. Daarbij is de combi vd Sar, Overmars ten Hag gewoon goud. En nee hij hoeft niet jaarlijks halve finale CL te halen, kampioenschap is voldoende en Europees overwinteren, cl of EL, denk niet dat het er exact toe doet, ligt ook aan de poule waarin je start. En nee de Franse competitie moet die niet heen gaan, ik denk dat een mooie club in Spanje, beter bij hem past. Een club die voetbal centraal heeft staan en geduld heeft met ten Hag,

Wegwezen doar Erik. Als het volgend seizoen wat tegenzit ben jij de gebeten hond.

21 april 2019 om 21:06

Das overal en inherent aan de status van trainer.

21 april 2019 om 21:11

Hij heeft echter weinig krediet in Amsterdam omdat hij niet zo’n vlotte babbel heeft en volgens velen niet bij Ajax past omdat het een boertje uut het Oosten is. Erg kinderachtig maar wel waar. Niet voor niets was de hashtag #tenhagout trending toen het even wat minder ging.

21 april 2019 om 21:15

Weinig krediet? Je bent niet goed wijs. Deze man heeft nog vele malen meer krediet dan Bosz had toen die vertrok, deze man zal niet snel ontslagen worden en heeft de volle steun van het bestuur en de supporters.

21 april 2019 om 21:18

Begrijp goed waar je vandaan komt alleen zijn 'hun' meningen allemaal om en is hij nu geweldig. Heeft aan zijn babbel gewerkt, met spelers gesproken en kan ondertussen niet meer stuk. Maar toch....

21 april 2019 om 21:22

Ajaxf1

Diezelfde supporters die hem uitkafferden en iedereen lieten weten dat ie er niks van bakte?

Inmiddels 100% om die meningen en kan ie niet meer stuk en zeer geliefd, dat dan weer wel.

21 april 2019 om 21:42

Tuurlijk zijn de meningen veranderd, maar wie geeft er om supportersmeningen? Compleet emotioneel en niet gestaafd op feiten. Het bestuur heeft volle vertrouwen in hem gehad en dat betaalt zich nu uit.

21 april 2019 om 21:46

@master 1

De oude lariekoek over zijn niet al te vlotte babbel! Een echte supporter let daar al niet eens meer op! Ik hoor voornamelijk Ajacieden, die sinds jaren zich weer kunnen herkennen in Ajax. De supporters snappen ook heus wel, dat een nieuw team tijd nodig heeft. Het is alleen de taak van Overmars, zoveel mogelijk in takt te houden en goede gerichte aankopen te doen, iom ten Hag en vd Sar. Daarbij volmondig het vertrouwen uit te spreken in ten Hag en eventueel aangeven, geduldig te zijn.

21 april 2019 om 21:53

@ajaxf1 Had datzelfde bestuur ook niet het volle vertrouwen in Marcel Keizer?

21 april 2019 om 21:59

@ Master 1, die kwam op voorspraak van Dennis Bergkamp. Bergkamp de laan uit, Keizer de laan uit. Overmars en vd Sar hebben toen gelijk schoon schip gemaakt.

21 april 2019 om 23:05

master heeft gewoon een punt. Uiteraard kun je een trainer die nu nog op 3 fronten meedoet niet niet populair vinden. Van Hag heeft maandenlang moeten opboksen tegen veel media en tegen supporters. Het zou allemaal alleen dankzij Zyech en Tadic zijn, Schreuders zou de grote man zijn, enz. Dan grote vriend Valentijn Driesen die de eerste poot al had weggezaagd.

22 april 2019 om 06:53

Volgens mij is zijn babbel helemaal niet veranderd maar zijn mensen naar de succesen anders naar hem gaan luisteren..

Nu begint iedereen argumenten van 1,5/1 jaar geleden op te rakelen, terwijl je op dit moment maar weinig supporters zal horen roepen dat Ten Hag ongeschikt is voor Ajax. Net als een ieder heeft hij zich moeten bewijzen, omdat het Ajax publiek het meest kritische is van het land. Bosz had ook veel weerstand in zijn eerste maanden maar heeft met goed voetbal een hoop mensen hun mening doen verkeren, net als nu met Ten Hag. Het argument dat hij het alleen maar slechter kan doen slaat nergens op omdat overal nog voor te spelen is en alles nog gewonnen en verloren kan worden. Voor volgend jaar zullen de doelstellingen hetzelfde zijn, kampioen, bekerwinst en Europees presteren. Dat was de afgelopen 10 jaar al zo en zal de komende 10 jaar zo blijven, wat mij betreft voorlopig nog met Ten Hag.

21 april 2019 om 23:54

europees kan hij zeer waarschijnlijk wel slechter doen, en daar kijken veel topclubs naar als ze een ajax trainer beoordelen. de nederlandse competitie stelt niet heel veel voor wat dat betreft, dus ja pep ten hag kan het beste bij een aanbieding van een grote club die met beide handen aannemen

Ik ben dan benieuwd welke topclubs?!
Zou eigenlijk geen club weten.

Ten hag moet gewoon blijven en Overmars trouw blijven

Ik zou het hem niet kwalijk nemen als hij weggaat. Als je kijkt hoeveel commentaar hij heeft gehad van journalisten en ook eigen fans. Volgend seizoen 2 wedstrijden verliezen en al zijn krediet is al weer weg en ze zullen weer beginnen over slechte uitstraling en Ajax onwaardig. Ze zijn nu al bezig om schreuder de credits te geven(ik zeg niet dat schreuder niet goed is, maar mensen blijven gewoon dingen zoeken om aan de stoelpoten van ten hag te zagen)
Hij verliest wereldtoppers als de ligt en de jong. En wie weet welke spelers nog meer weg gaan, heel normaal dat het minder wordt. Kijk naar RM zonder Ronaldo.
Het enige positieve voor Ten Hag is de steun van overmars.

22 april 2019 om 01:15

Als je niet tegen commentaar kan moet je niet bij een topclub gaan werken.

Ajax zal echt een aantal spelers met een zak geld moeten overtuigen minstens een jaar te blijven en flink investeren, maar ze hebben zo ontzettend veel geld dat gaat wel lukken denk ik gezien de uitspraken van Overmars dat ze een constante factor willen blijven.

Tadic heeft nog een contract tot 2022. Die laten ze echt niet zomaar gaan. Er moet echt een heel behoorlijke zak geld op tafel komen

21 april 2019 om 21:27

Ik moet ook nog maar zien of Tagliafico weg gaat. Diens zaakwaarnemer zei laatst nog dat Ajax weigert een bedrag te noemen omdat ze liever hebben dat hij blijft.

Haha ja hoor. Als het goed gaat krijg je complimenten en als het slecht gaat sta je gauw op straat als coach. En bij een club in het buitenland nog sneller. Geloof er niks van dat ten Hag nu al weg gaat. Een topclub gaat echt nog niet komen voor ten Hag, en bij Ajax kan hij volgend seizoen weer een stempel drukken. Sommige droeftoeters roepen dat dit team zo goed is dat elke coach deze resultaten had behaald met dit team. Haha. Zowel het team als alle individuele spelers zijn zo verschrikkelijk veel beter geworden onder ten Hag. Ik weet zeker dat ten Hag nog 2, 3 jaar blijft om dat kunststukje nog een keer te herhalen. Let wel: ik bedoel niet halve finale cl halen, maar spelers en team zo prepareren dat het geheel meer dan de som der delen is.

Je zit in een wespennest v.w.b. analisten en verslaggevers die lopen te stoken, maar voor de rest zit hij bij Ajax goed momenteel. Het kan alleen maar beter worden denk ik. Je raakt weliswaar de Jong, de Ligt, Ziyech en en misschien Tagiliafico of Tadic kwijt, maar krijgt daarvoor in de plaats wel een mega budget voor terug waarmee je de grootste talenten uit Nederland, Europa en Zuid-Amerika kunt wegplukken. Reken daar de talenten uit de A-junioren en jong Ajax bij en je hebt volgend jaar weer een prima team om in Nederland weer voor de titel te spelen en in Europa weer mee te doen. Laat je niet gek maken door alle prietpraat van dhr Kraaij jr. en Youri Mulder. Die zijn allebei besmet met het Valentijn Driessen virus. Ze herhalen wat ze in de kranten lezen en op tv horen en brengen het dan alsof het hun eigen mening is, maar ze praten alleen maar na en hebben verder niet zoveel verstand van voetbal.

22 april 2019 om 01:39

Precies, ik zie het ook zoals jij het ziet. Ajax kan juist met al het geld wat binnenkomt en de internationale status en allure update een soort volgende stap maken om echt een stevige Europese subtopper te worden ala Benfica, Porto, Roma.. die eigenlijk ieder jaar overwinteren en meestal in de CL. Ajax kan straks met het stevige verhoogde budget uit een hogere categorie vissen qua spelers/talenten. Dat doen ze eigenlijk al als je het vergelijkt met de rest van de Nederlandse clubs maar het zou me niet verbazen als ze nog hoger gaan mikken qua talenten en transfers. Dit heeft Overmars ook gezegd dat ze de lat nóg hoger gaan leggen in de komende jaren. Overmars en van der Sar weten echt wel wat ze doen. Ze zijn echt super gericht bezig om een stevige Europese (sub)topper te worden. En ik denk dat dat Ten Hag ook wel aanspreekt. Laat alle media en supporters maar lullen, ik denk dat Ajax echt grote stappen gaat maken.

Ik zie hem graag terugkomen naar Bayern. Mij overtuigt hij sowieso al meer dan Kovac. Het hangt van 1 persoon af bij Bayern en dat is Hoeness, helaas...

Hij zal vast bij menig club op het lijstje staan maar bij Europese topclubs ? Dat betwijfel ik. Dan zal die eerst minimaal de finale van de CL moeten bereiken en daarnaast een prijs winnen.

Natuurlijk zal de prestatie van de CL van dit seizoen waarschijnlijk niet worden geëvenaard, dat verwacht ook niemand. Dus dat het enkel minder kan gaan, is een drogreden. Net zoals een totale leegloop, wat wel mee zal vallen denk ik. Er zullen wat spelers vertrekken maar Ajax heeft meer dan genoeg budget om relatief gelijkwaardige spelers ervoor terug te halen. Ik denk juist dat Ten Hag er een ultieme uitdaging in ziet om een nieuw team op te bouwen tot een net zo succesvol team.

Als je een seizoen goed voetbal speelt dan moet je meteen weg want je kan het niet beter doen? Waarom stopen Mourinho,Zidane en guardiola dan niet? Heb je de CL gewonnen en landstitel gewonnen kan je maar beter stoppen.. hij doet het goed en als hij met ander materiaal het net zo goed doet kan je zeggen dat je een top trainer bent.. 1 goed seizoen maakt je geen top trainer in mijn ogen. Al is dit mega knap en hoor je mij niet klagen .

Ha, een nieuwe variant van het wegpraten van mensen. Dit keer moet de trainer "een stap maken" en naar het buitenland. Die zogenaamde kenners en analytici, van wie de meesten nog nooit verder hebben gekeken dan hun eigen kleine, opportunistische wereldje (oke, oke, Hans heeft Funniest Home Video's gepresenteerd) weten van gekkigheid niet meer wat ze moeten uitkramen.

Natuurlijk moet ten Hag niet naar het buitenland gaan, daarvoor heeft hij gewoon nog te weinig ervaring. Je zet de kapitein van een veerpontje over de Maas ook niet op een cruiseschip. Bovendien vestigt hij zijn naam pas echt als hij binnen 2-3 jaar een soortgelijk kunstje flikt.. Gewoon blijven en gestaag aan zijn carriere als trainer bouwen. Tenminste, als hij door sportieve ambities gedreven wordt en geld van ondergeschikt belang is. Maar daar lijkt hij me wel nuchter genoeg voor.

Ten eerste zal het er van afhangen hoe het seizoen verder verloopt.
Als Ajax de Champions League zou winnen is het al geplaatst voor de volgende Champions League, wat het voor spelers aantrekkelijker maakt om te blijven. Dat geldt ook als ze het kampioenschap binnenhalen, maar dan komt er wel een voorronde bij. Mochten ze deze prijzen mislopen dan moeten er alleen meer voorrondes doorgekomen worden, maar dat lukte vorig jaar ook en ik kan me niet voorstellen dat ze niet minstens Europa League er uit halen.
Ik denk dat spelers zich door dit soort zaken meer laten overtuigen zeker als Ajax ook meer geld gaat bieden. Je wilt toch als speler op het hoogste niveau acteren, dus het liefst de Champions League. Daarom denk ik dat lang niet alle spelers waarvan gedacht wordt dat ze vertrekken zullen gaan.

Verder komt er heel veel geld binnen waarvan ook weer goede spelers gekocht gaan worden. Sommige spelers zijn moeilijk te vervangen, maar het zal er op neerkomen dat er sterktes op andere plekken in het elftal kunnen komen. De selectie zal waarschijnlijk gewoon aangevuld kunnen worden, want er zullen meer spelers komen die inzien dat als je bijvoorbeeld niet in de top 6 van Engeland speelt je nooit internationaal zal spelen. Daarmee kom je ook niet verder als speler. Dus zou Ajax voor dergelijke spelers heel aantrekkelijk kunnen worden. Daarmee kan ten Hag gewoon verder bouwen aan een nieuw elftal. Er is geen club van de grootte van Ajax waar je als trainer zo veel mogelijkheden hebt....

Ten derde is het ook nog zo dat als je als coach te vroeg naar een grote club gaat je ook al heel snel er uit kan vliegen. Ik denk gewoon dat het beter voor de carriere van ten Hag zal zijn om nog een of twee jaar bij Ajax te blijven. Hij heeft dan meer bagage om het in het buitenland te redden. Daarna verwacht ik dat Ajax Schreuder terughaalt als die wat ervaring als hoofdtrainer heeft opgedaan.

Tenslotte heb ik ook nog gehoord dat ten Hag een persoonlijke vriend van Overmars is....

Als Erik volgend jaar de beker niet pakt en een minder Europees jaar heeft ga ik hem daar echt niet op afrekenen. De titel blijft wat mij betreft wel een must, maar daar krijgt hij ook de versterkingen voor.

Iedereen doet net alsof Ten Hag het allemaal heeft geflikt, maar dit komt echt grotendeels door de jeugdopleiding van Ajax die op de schop is gegaan ongeveer 8 jaar geleden. Spelers als Donny, Frenkie, De Ligt zijn spelers die daaruit voortkomen. Oke en wat als er spelers vertrekken naar het buitenland. Ja vervangen gaat zeker niet lukken. Maar er komen genoeg talenten aan die op een andere manier Ajax 1 weer terug naar de top kan brengen. Ekkelenkamp, Noa Lang, Gravenberch, Unuvar, Brobbey. Ik denk dat er elk seizoen makkelijk twee uitzonderlijke talenten hun stempel gaan drukken. Als je de selectie nog aanvult met buitenlandse talenten uit Zuid Amerika dan ben je er. Bovendien zijn er ook spelers verhuurd, zoals Sierhuis. Verder heb je Cerny die ook erg goed doet in Jong Ajax, dus waarom die twijfel. Vroeger sprak iedereen over Donny, Nouri en Cerny. Maar niemand had het over De Ligt en Frenkie, toen Nouri speelde sprak zowat niemand over deze spelers? Ja talent hebben ze allemaal, maar je moet ook doorzettingsvermogen hebben en men moet vooral bescheiden blijven en die twee elementen bezitten De Ligt en Frenkie. Dus de lijst vam zulke spelers die ik opsomde dat zal de onderkant zijn, er zullen uit alle hoeken ineens een speler zo gaam ontwikkelen dat ze ineens de lat zo hoog legt voor de anderen. Sontje Hansen kan misschien zo iemand zijn. Of een Sierhuis. Of misschien wel Noa Lang. Want nu is het vizier gericht op Gravenberch en Unuvar, maar vaak is dat geen garantie dat ze door blijven pakken. Verder heeft iedereen het over De Ligt en Frenkie, maar ik vind Donny toch een klasbak hoor. Eentje die je echt gaat missen wanneer die niet speelt. Hij loopt zich vaak vrij, passt vaak zuiver. Enorme loopvermogen, gevaarlijk voor het doel. Frenkie die heeft nog te vaak hele domme fouten. En tegen fysiek sterke tegenstanders heb je weinig aan Frenkie. Maar Frenkie zorgt wel voor balans omdat hij precies andere kwaliteiten bezit dan Donny. Ze vullen elkaar perfect aan. In mijn ogen moet je deze twee middenvelders altijd samen laten spelen in Ajax en Oranje. Anders fungeert Frenkie niet. Donny trekt namelijk heel vaak het middenveld kapot van de tegenstander. Hij zorgt met zijn slimme looplijnen dat de tegenstander uit balans raakt. Ja ook zonder bal kan je de tegenstander pijn doen. Verder is hij erg zakelijk met de bal. Ik denk echt dat als Donny weggaat dat Ajax pas echt in de problemen komt. Een pitbull, die overal te vinden is op het veld.

In de eerste plaats zit Ten Hag al bij een geweldige club. In de tweede plaats hoort doorselecteren en vertrek van topspelers gewoon bij de baan van coach. Bij nagenoeg iedere club. En ten derde, welke geweldige club zit nu zonder coach en denkt aan Ten Hag?

Die Youri Mulder heet nog niet de helft van het verstand van zijn vader, vergelijkbaar met zijn voetbaltalent.

Kan beter maar blijven. Voorzie anders een De Boer 2.0 met deze selectie kampioen worden en de beker pakken is geen prestatie. Wat in CL gepresenteerd wordt daarentegen wel.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren