Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Van Bommel keek niet naar Ajax: ‘Hoorde dat er discutabele momenten waren’

Laatste update:

PSV moet zondagmiddag in eigen stadion zien te winnen van ADO Den Haag om weer in punten gelijk te komen met Ajax. De Amsterdammers wonnen zaterdagavond met 0-1 van FC Groningen, waardoor de druk weer bij de Eindhovenaren ligt. Mark van Bommel, trainer van PSV, zegt niet naar het duel van Ajax te hebben gekeken.

“Ik zal je zeggen: ik heb niet gekeken, maar mijn kinderen wel. Ik heb gehoord dat er een paar discutabele momenten waren. Scheidsrechters zitten er vaak naast, het zijn mensen. Als je VAR bent, zie je alles vanuit verschillende hoeken en dan zou je een goede beslissing moeten nemen”, vertelt Van Bommel in gesprek met FOX Sports. Ajax heeft een beter doelsaldo dan PSV, dat vorige week in de thuiswedstrijd tegen De Graafschap (2-1 zege) niet veel wist te scoren.

“We spelen al het hele jaar om zoveel mogelijk te scoren. Daarom zie je dat wij heel vaak scoren in het laatste kwartier, of in de extra tijd. Dat is de manier hoe ik wil voetballen, dat het publiek niet eerder naar huis gaat. Ze moeten blijven zitten, in de wetenschap dat er altijd nog wat kan gebeuren”, zo antwoordt de oefenmeester van PSV op de vraag of hij het lekker vindt dat het afgelopen week niet zoveel over het doelsaldo van zijn ploeg ging.

Tegen ADO heeft Van Bommel ervoor gekozen om Luuk de Jong als aanvallende middenvelder te posteren, waardoor Donyell Malen een basisplaats heeft. “Ik denk dat we daarmee de meeste kans maken om te winnen. Er verandert niet veel, alleen een andere invulling van de poppetjes. Natuurlijk heb ik er over nagedacht, maar er verandert niks aan onze principes. Je zet alleen mensen met spelers met andere kwaliteiten op bepaalde plekken. Daardoor ga je anders voetballen.”

Wie wordt kampioen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Mark. Nergens voor nodig dit. Al was het discutabel, al was het onterecht. Dan nog.. psv had alles in eigen hand. Door als angsthazen te voetballen zijn de punten verspeeld. Hand in eigen boezem.

21 april 2019 om 17:34

Hij wordt steeds zuurder en laat zichzelf steeds meer kennen als een bijzonder onsympathiek persoon. Ik hoorde zijn commentaar en het gaf me een vieze smaak - YUK

21 april 2019 om 17:47

Wat nergens voor nodig? Ze vragen het hem toch gewoon? Niks mis mee. Het is de waarheid. Mag hij best z'n mening over geven.

21 april 2019 om 18:43

Hij insinueert dat de scheidsrechters fouten hebben gemaakt terwijl hij de wedstrijd niet eens heeft gezien

21 april 2019 om 20:54

Hij heeft de wedstrijd gewoon gezien, maar op deze manier kan hij dit zeggen zonder dat hij dit peraoonlijk zelf ook vindt.

21 april 2019 om 20:14

Inderdaad. Hij had het tegen 10 man van Ajax gewoon moeten beslissen. Toen had hij de kans om de competitie in het slot te gooien.

Van bommel heeft zelf ook discutabele momenten mee gekregen met psv. Al die schwalbes die beloont worden met pingels dus beide ploegen zijn vaak gematst dit seizoen. Voetbal is net fortnite vooral als je de scheids mee hebt als extra wapen.

21 april 2019 om 17:53

En van Bommel moet met al zijn ervaring ook weten dat bepaalde situaties geen 100% duidelijkheid geven. Er zijn scheidsrechters die voor het ene een penalty geven, terwijl andere dat niet doen en dat van beidenbde uitleg te snappen is.

21 april 2019 om 20:20

daarom ook wel lekker voor van bommel dat hij de wedstrijd niet had gezien, en daarom af kon gaan op zijn kinderen hun ordeel

21 april 2019 om 20:20

Ik kon je volgen, totdat je voetbal met Fortnite ging vergelijken. Pardon? haha

21 april 2019 om 20:40

Dat is een vergelijking van meneer van Bommel zelf die nam ik even over omdat ik het hier wel toepasselijk vond. Zoek het maar op dan begrijp je het.

21 april 2019 om 20:46

Oh pardon. Dat nota bene van Bommel dit roept maakt het alleen maar pijnlijker . Sorry voor mijn Frans, maar dan ben je toch niet goed snik..

Als het aan Mark ligt, komen de fans pas om minuut 75 binnendruppelen. Dan weet je dat je wellicht je tijd goed hebt besteed.

21 april 2019 om 19:00

Haha toch mooi van van Bommel. Hij is een echte familie man en gunt de gezinnen wat extra Quality time. Gewoon in de 80ste min binnen lopen. Alleen de prijs per min is wel erg hoog. Misschien kunnen ze kaarten voor de 1e en 2e helft verkopen. 1e helft voor 30%, 2e helft voor 70%

Hij zegt hier niets geks, behalve dan dat PSV met de waardeloze opstelling van vandaag de meeste kans heeft om te winnen

Mark heeft niet gekeken naar Ajax en gaf aan dat er discutabele momenten waren. Mark ik heb diverse wedstrijden van PSV gezien met discutabele momenten met de Mexicaanse duikelaar, maar daar heb ik je nog nooit over gehoord. Maarja als je het zelf niet voor elkaar krijgt met je team dan ga je wijzen naar de scheidsrechter en de VAR.

21 april 2019 om 17:37

Mijn hemel, van Bommel zegt ik heb gehoord dat er discutabele momenten waren. Meer zegt hij niet. Hij wijst nergens naar VAR, hij legt nergens de schuld bij de arbitrage, maar nee hoor Siemjo leest de kop en denkt ja geen enkele andere context nodig. Ik verzin me eigen waarheid wel om een punt te maken.

21 april 2019 om 17:52

Kijk ook eens naar het interview wat hij voor aanvang van de wedstrijd gaf

21 april 2019 om 18:01

@Giodinho7, mijn god, wat ben jij naïef. Zou wel eens willen weten hoe je zou reageren als EtH zegt, ik heb het zelf niet gezien, maar ik heb van mijn vrouw,/kinderen/broer/ouders gehoord dat PSV schijt bakken voetbal speelt. Ja met reactievoetbal hoef je niets te verwachten........

21 april 2019 om 20:57

V Bommel verwijst absoluut naar de arbitrage. Alleen doet hij op een slimme manier.

21 april 2019 om 19:05

Stel je niet aan Siemjo. Er werd hem letterlijk gevraagd of hij Ajax gekeken heeft waarop hij nee antwoordde, maar zijn kinderen hebben hem erop geattendeerd dat er zacht gezegd discutabele beslissingen waren, waarop de interviewer natuurlijk doorzet en probeerde Bommel een rare uitspraak te onttrekken. Meer was er niet aan de hand, geen gewijs naar de scheidsrechters, geen schuldige aanwijzen. Het enige wat hij erop te zeggen had was dat scheidsrechters veel fouten maken omdat het mensen zijn, en mensen maken fouten. De VAR zou vanaf 5 camera's meer moeten kunnen zien. Thats it. Ik heb vaak niks met van Bommel in de media, maar dit keer was er niks op aan te merken. PSV heeft ook vaak discutabele momenten waar ze goed mee weg komen, die hadden wij gister en zo zal een andere club die van de week weer hebben.

Classic vBommel. Je had het ook kunnen laten bij het feit dat je niet gekeken had. Toch even het zure laten doorschemeren, ik hoop dat hij snel weer van dit podium verdwijnt met zijn gedrag.

21 april 2019 om 17:29

Waarom laat hem maar de komende jaren als trainer van psv de suprematie van AJAX meemaken!!

21 april 2019 om 17:41

Het gaat om de titel en tientallen miljoenen euro's. Dan is het terecht dat erop wordt gewezen als de 1-0 van Ajax gewoon afgekeurd had moeten worden wegens buitenspel. Als de VAR zijn werk had gedaan had PSV wellicht de koppositie kunnen pakken vandaag. Dus natuurlijk stipt Van Bommel dat aan, dat hoort nou eenmaal bij het spel.

21 april 2019 om 17:44

Hoe kon dat dan buitenspel zijn? Dr bal kwam van Zeefuik.

21 april 2019 om 17:49

Buitenspel? De bal kwam toch echt van een Groningen speler.. vervolgens maakt handwerker zijn naam waar door met zijn Armen en handen Huntelaar te omhelsen alsof hij net een aanzoek heeft gedaan om vervolgens Als een stervende zwaan neer te storten omdat de aanzoek van Huntelaar Vals bleek te zijn en Huntelaar geweldig raak schiet.

Hou toch eens op met dingen te verzinnen en niet naar je eigen club te kijken. PSV en Ajax hebben beidde veel nut gehad van de VAR. Om te spreken met mijn borst vooruit als Hugo Borst, het zou een schande zijn als PSV geen kampioen wordt. Ajax heeft 52(!!!) Wedstrijden gespeelt and PSV? Wellicht 40? Met volledige focus op de Eredivisie zou PSV geen enkele punt meet moeten laten liggen.

21 april 2019 om 17:52

Het lijkt wel nu Ajax zover in de CL komt dat ze meer en meer arrogant aan het worden zijn.
Gun ieder eens zijn eigen mening, in plaats van elkaar voor van alles en nog wat uit te maken.
Het is geweldig hoe goed en mooi Ajax het internationaal doet maar blijf aub met de voetjes op de grond staan.

21 april 2019 om 18:48

Dolberg raakt de bal van Zeefuik nog aan. Het is dus een identieke situatie als met Eriksen afgelopen woensdag.

21 april 2019 om 19:09

Hou toch op hij raakt hem helemaal niet.

21 april 2019 om 19:08

Hij zegt niks verkeerd man. Vaak is het een clown voor de camera, vandaag niet. Als hij dit antwoord niet had gegeven, had HKJ gewoon doorgevraagd waardoor hij alsnog moest antwoorden. Ik heb niks met van Bommel, maar we hoeven hem niet overal.zwart voor te maken.

Wat een onzin verhaal weer van die VBommel. Nog even en hij zegt dat ze er uren op trainen om de wedstrijd in de laatste 5 minuten te winnen. Wat een camouflage verhaal om te verhullen dat je gewoon slecht voetbalt. Zeker na de winterstop

Ik snap er niks van dat van Bommel dit benoemt. Als hij had gekeken dan was hij tot de conclusie gekomen dat de goal een goal was, dat er geen sprake kon zijn van een penalty wegens hands en dat Huntelaar direct rood had moeten krijgen. De meest discutabele dingen waren het niet optreden van Higler tegen het onnodige getrap van Groningen.

Haha wat een zure vent. En nog arrogant ook want hij probeert hier mee te zeggen dat Ajax te min voor m is om naar te kijken. Hij heeft dus de klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt. Kijk dan gewoon lekker naar je eigen club, probeer eens overtuigend te winnen, doe iets aan die duikelaar en als je al eens wel naar Ajax kijkt: probeer eens dat mooie spel uit.

21 april 2019 om 19:10

Hoezo probeert hij te zeggen dat Ajax te min voor hem is om te kijken? Ik weet niet wat je op moet hebben voor je zoiets gaat denken, maar laat het me aub even weten! Als hij geen Ajax heeft gezien is daar niks mis mee, niks arrogants aan.

21 april 2019 om 19:43

Omdat ik Van Bommel heel vaak nadrukkelijk hoor zeggen dat Ajax 'm niet boeit maar ondertussen altijd wel kritiek heeft op de club. Verder kan je alleen een mening vormen over de VAR als je ook die wedstrijd hebt gekeken. Zeg dan niks als Mark zijnde.

Van Bommel heeft gelijk.
Van de Var verwacht je dat ze vanuit hun positie tot een goed besluit komen en objectief de spelregels toepassen.
Dat is absoluut niet het geval zoals we vaak gezien hebben dit seizoen.
Zoveel flaters en willekeur door de VAR.

21 april 2019 om 18:44

Klopt. Er is nog steeds een foutmarge, al is die aanzienlijk kleiner geworden.

21 april 2019 om 18:49

Het grootste probleem is dat de VAR bepaalt wanneer er een VAR moment wordt aangevraagd.
Zoveel momenten worden compleet genegeerd. Het wordt tijd dat clubs ook 2 keer een VAR moment mogen aanvragen per wedstrijd met behoud als de klacht gegrond is.
De drempel van de VAR om VAR aan te vragen is groter wanneer een club groter is en meer aanhang heeft. Er staat dat 100 keer meer druk op om te beslissen om de VAR te gebruiken.
Clubs zouden deze mogelijkheid moeten hebben om de kleinere clubs te beschermen tegen het grote geld.

21 april 2019 om 21:03

Elk moment wordt door de VAR bekeken. Er wordt helemaal niets genegeerd. Dus ik weet niet hoe je hierbij komt.

23 april 2019 om 13:55

Behalve je sugestieve zin over dat kleine clubs vaker worden benadeeld dan grote clubs ben ik het met je eens. De scheidsrechters zelf overigens ook. Makkelie hierover gezien aan tafel bij, ik dacht, Vbtl? Vond het juist wat hij zei over de verdeling van de druk op alle partijen en hoe de huidige nadelen (deels) zouden kunnen worden weggewerkt.

21 april 2019 om 18:47

Dan moet je wel de flaters aankaarten.
Maar zelfs als er 2 scheidsrechters naar kijken weet jij dat het anders moet zijn of komt met insuniaties in de trant van,
Aan de andere kant zou hij wel op de stip gaan.
Dus ik snap niet wat je hier nog en niet solliciteerd voor scheidsrechter.

21 april 2019 om 18:53

Er zijn dit seizoen zoveel fouten gemaakt met de VAR.
Volgens mij is iedereen het daar over eens.
Dit is geen kwestie van interpretatie maar een kwestie van welke beslissing zorgt voor de minste stress en druk. Die druk moet je weghalen doot het initiatief bij clubs te leggen.

21 april 2019 om 19:54

De VAR had ook die duiken van Lozano terug moeten draaien, dat was er al lang een gat van minimaal 4 punten en voeren we deze discussie niet

Afgezien van NAC heeft PSV alle recht van klagen.

Ajax heeft discutabele momenten gehad tegen PSV en Feyenoord (thuis), Pec, Vvv, Heerenveen, Groningen, Utrecht, Heracles en Excelsior. Ik ben er vast ook een aantal vergeten. Te gek voor woorden

21 april 2019 om 18:51

Vergeten we voor het gemak even alle discutabele momenten van psv? Het valt inderdaad op dat de topploegen meer voordeel halen uit de VAR maar dat is wel consequent in het voordeel van psv en ajax.

21 april 2019 om 19:05

Jtjevtt hoor graag de discutabele momenten van PSV ... Vorig jaar waren het er veel meer

21 april 2019 om 19:11

Uit m’n hoofd kan ik vandaag de niet gegeven pingel aan ado opnoemen, twee beslissende pingels in de afgelopen 2 wedstrijden waar Lozano al op de grond ligt voordat er een speler in de buurt is en wedstrijdje tegen Utrecht uit? Ongetwijfeld meer momenten maar dat heb ik allemaal niet zo goed onthouden als dat jij dat doet

21 april 2019 om 19:52

Ik beken. Ik heb de wedstrijd tussen ADO en PSV niet gezien. Vreemd genoeg lees ik niets over de niet gegeven pingel aan ADO in het wedstrijdverslag op voetbalzone. Idee om de auteur op zijn vingers te tikken?

22 april 2019 om 00:41

Lachwekkend. Die afgunst en haat. Tegen PSV? Wat dan? Terechte pingel voor Neres (en een terechte rode kaart voor Mazraoui). Tegen Heracles? Wat dan? Utrecht idem? En Excelsior? 1-7 en 6-2. Groningen schopte naar alles wat bewoog. Feyenoord ook (hadden een tweede rode prent mogen hebben al in de eerste helft).

22 april 2019 om 10:30

Mike-Dijk volgens mij is jouw reactie te gek voor woorden. Als je dit serieus meent, dan kan ik mening niet meer serieus nemen en zit je echt met een rood wit gesleepte bril naar de wedstrijden van de titelconcurent te kijken.

Ik snap dat het zuur is als je lang (knap!) koploper bent en dat de concurrent dan toch je (voorlopig, en nog alleen op doelsaldo) passeert, maar dat heeft psv toch echt zelf gedaan.

Nee het is niet de Knvb of de scheidsrechter of de var die Ajax helpt, psv heeft zelf te vaak voor de defensieve route gekozen in plaats van een tegenstander bij de strot pakken en doorbijten.

Ach ach markje ben je gisteren niet geholpen? Maar vandaag wel.... heerlijk dat de ploeg kampioen gaat worden die het ECHT verdient..

21 april 2019 om 19:14

Relax, we zijn er nog niet he? En of Ajax of PSV nou aan het eind bovenaan staat, als je na 34 wedstrijden bovenaan staat ben je nog steeds de ploeg die het ECHT verdient. Ik hoop dat Ajax het volhoudt, maar je doet net alsof we er al zijn. De laatste 3 wedstrijden worden allemaal finales, en als het net als gister gaat mogen we onze borst nat maken.

Is er dan ook niemand bij psv die hem tegen zichzelf in bescherming neemt? Hij zet zichzelf elke keer voor lul.

Iedereen lijkt te vergeten dat naast de duscutabele momenten er één objectieve grote fout is gemaakt: Ziyech onterecht afvlaggen voor buitenspel in de eerste helft.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren