Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Manchester United verliest CL-ticket uit zicht na pak slaag op Goodison Park

Laatste update:

Everton heeft Manchester United zondagmiddag getrakteerd op een ongenadig hard pak slaag. The Toffees waren in eigen stadion met 4-0 te sterk voor the Red Devils, die geen enkel moment aanspraak maakten op een goed resultaat. Door de nederlaag dreigt een plek in de top vier, en daarmee een ticket voor de groepsfase van de Champions League, uit zicht te verdwijnen.

Manchester United werd midweeks door Barcelona uit de Champions League geknikkerd en moest op Goodison Park eigenlijk winnen om zicht te houden op een ticket voor het miljardenbal. De achterstand op nummer vier Arsenal, dat later op de zondag nog in actie komt tegen Crystal Palace, bedroeg voorafgaand aan het treffen met Everton twee punten. Manager Ole Gunnar Solskjaer had zijn elftal op drie plaatsen gewijzigd ten opzichte van het met 3-0 verloren uitduel met Barcelona: Diogo Dalot speelde op de plaats van Ashley Young, Nemanja Matic verving Scott McTominay en Romelu Lukaku kreeg de voorkeur boven Jesse Lingard.

The Red Devils kenden een belabberde start in Liverpool, want al na dertien minuten stond de openingstreffer op het scorebord. Een verre inworp van Lucas Digne werd doorgekopt door Dominic Calvert-Lewin, waardoor de bal terechtkwam bij Richarlison. De Braziliaanse aanvaller werkte het leer met een halve omhaal op fraaie wijze tegen de touwen. Een kwartier later wist de thuisploeg de score te verdubbelen. Idrissa Gueye veroverde de bal op de eigen helft en bediende Gylfi Sigurdsson, die alle ruimte kreeg om doeltreffend uit te halen: 2-0.

De bezoekers uit Manchester speelden een matige eerste helft en leverden voor rust geen enkel schot op doel. Na tien minuten in de tweede helft kon er een streep door alle aspiraties van Manchester United. Een afgeslagen hoekschop viel voor de voeten van Digne, die United-doelman David De Gea met een schot vanaf de rand van het strafschopgebied kansloos liet. De vierde Everton-treffer liet vervolgens niet lang op zich wachten. Sigurdsson bracht de ingevallen Theo Walcott oog-in-oog met De Gea. De aanvaller had kunnen afleggen op Calvert-Lewin, maar bracht de stand zelf op 4-0.

In de slotfase deelde Manchester United in aanvallend opzicht nog wat speldenprikjes uit, maar een eretreffer leverde dit niet meer op. De formatie van Solskjaer moet nu afwachten wat concurrenten Arsenal en Chelsea doen, maar de achterstand op de top vier dreigt op te lopen. Voor Manchester United wachten nu twee loodzware thuiswedstrijden, tegen Manchester City (woensdag) en Chelsea (zondag). Everton is na de zege op Manchester United de nummer zeven van de Premier League.

Eindigt Manchester United nog in de top vier van de Premier League?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Maar Mourinho was het probleem... Lol.
7 doelpunten tegen en 0 gemaakt in twee wedstrijden achter elkaar. Schandalig. Een type Coutinho is broodnodig, maar niet goed genoeg voor United volgens sommigen hier. Veel plezier dan met Fred en Lingard...

21 april 2019 om 16:28

Het probleem is heel de as. Pogba, Matic, Jones, Smalling en Lukaku. Alle 5 United onwaardig.

21 april 2019 om 16:29

Ja. Onder Mourinho hebben ze 28 punten laten liggen, onder Solskjaer 13. Nogal een verschil.

21 april 2019 om 16:33

Neem je ook de tegenstanders mee daarin? Of denk je het dat het moment vsn ontslag puur toeval was? Ik dacht serieus dat men daar doorheeen zou prikken, maar zo simpel was het dus om het kuddevolk zand in de ogen te strooien.

21 april 2019 om 16:37

Ze hadden op dat moment alleen niet tegen Cardiff en Huddersfield gespeeld, die twee moeten ze nu ook nog hebben, net zoals Chelsea en City. In de eerste seizoenshelft hebben ze tegen Arsenal een punt gepakt, van Liverpool verloren en van Spurs verloren. De tweede seizoenshelft een punt gepakt tegen Liverpool, gewonnen van Spurs en verloren van Arsenal. Dat is 4 punten onder Ogs, en 1 onder Mourinho tegen de topclubs.

21 april 2019 om 16:38

OGS heeft nu al tegen bijna elke ploeg gespeeld in de PL?

21 april 2019 om 16:40

Hij mist alleen Chelsea en City nog volgens mij. Mourinho had tegen iedereen behale Cardiff en Huddersfield gespeeld.

22 april 2019 om 00:10

mourinho was niet het probleem, hij deed t het beste sinds ferguson, het probleem begint vanaf ed woodward en naar boven. solksjaer een vast contract geven is weer de zoveelste blunder die het bestuur begaat

21 april 2019 om 16:32

1 vd problemen toch? Goed begin om de niet presterende trainer te ontslaan. Grappig dat je nu op basis van 2 wedstrijden oordeelt. Alsof er onder Mourinho nooit 2x is verloren? Selectie moet zeker aangesterkt worden, goed om dat door de nieuwe coach te laten doen.

21 april 2019 om 16:38

Wat ik met mijn reactie wil aankaarten, is dat de United-fans Mourinho onterecht als zondebok aanwezen. Dit team is gewoon veel te matig. Er moet een serieuze renovatie gebeuren, uiteraard met Solskjaer aan het roer voor een lange periode.

21 april 2019 om 16:52

in de laatste 7 wedstrijden 5 verloren en 2 gewonnen. en de 2 winst partijen waren ook nog eens onverdient met de hulp van de scheids.

21 april 2019 om 17:11

Het verschil tussen Mourinho en Ole is dat Mourinho zelf de aankopen had gedaan. Mkhitaryan, Lukaku, Matic, Lindelof etc. Hij wilde misschien nog wel een topverdediger die hij niet kreeg, maar hij heeft wel genoeg aankopen gedaan.

21 april 2019 om 17:20

Lindelof stond niet boven aan zijn lijstje en Matic ook niet. Lukaku was geen slechte aankoop als je hem goed gebruikt hij was vorig seizoen een hele goed speler

22 april 2019 om 00:12

de aankopen die mourinho wilde kreeg hij niet. hij kreeg wel 5e, 6e keus spelers. perisic, aldeweireld, godin etc waren zijn 1e keus spelers

21 april 2019 om 16:39

Makkelijk scoren zeg.. Mourinho heeft United als een zwijnenstal achter gelaten. En Mr. Solskjaer moet maar even oplossen en zo niet ligt dat niet aan Mourinho. Deze zogenaamde "special one" heeft op inter na 2 topclubs naar de haaien geholpen. Eerst Real madrid, Manu en chelsea. Eerst wat winnen en pas weggaan als het hele team niet meer functioneert? Meneertje is een van de grootste paria's van het voetbal.

21 april 2019 om 16:47

Het seizoen dat hij vertrok bij Real, won het direct de CL onder Ancelotti. En toen hij vertrok bij Chelsea, werden ze kampioen onder Conte. Klinkklare onzin. Ben zelf niet de grootste fan van Mourinho, maar het is wel heel makkelijk scoren om hem telkens als zondebok aan te wijzen. Die eigenwijze Woodward kocht spelers die Mourinho niet wilde, omdat ze niet goed genoeg zijn voor United en nu heeft hij zijn gelijk gekregen. Want ook onder Solskjaer gaat het niet top.

22 april 2019 om 00:13

wagwan heeft het juist, mourinho heeft bij zowel real als bij chelsea de basis gelegd voor de cl triomfen. het probleem van utd begint vanaf woodward omhoog, managers krijgen niet genoeg ondersteuning

21 april 2019 om 17:18

Hij was een relatief groot deel van het probleem, maar bij lange na niet de enigste oorzaak. Deze selectie ontbeert visie, creativiteit en goed leiderschap. Ze hebben een aantal spelers die je normaal gesproken ziet bij de subtop van Engeland.

Het is moeilijk een werkende tactiek te verzinnen rondom deze selectie. Ze hebben te weinig creativiteit en een te slechte verdediging om succesvol aanvallend voetbal te spelen over een langere periode en ze hebben een te statisch middenveld om effectief op de omschakeling te spelen.

Wat een heerlijke wedstrijd van everton!
Domineerde de hele wedstrijd gewoon.
United had niets in te brengen. Tegen het geweldige voetbal dat evrton speelde!

Ole heeft nog geen aankopen gedaan, we kunnen hem dus niet veroordelen. United is 4-0 minder dan Everton en heeft gewoon hele matige spelers. Het ligt aan de spelers.

21 april 2019 om 16:28

Oh? Hmm apart. Tot een paar maanden geleden was het de manager en zou dit team city moeten uitdagen met eem aanvallende coach. Zaten onze vz analisten toch een beetje fout he?

21 april 2019 om 16:30

Nee. Onder Solskjaer hebben ze in de competitie 13 punten laten liggen, onder Mourinho 28. Ja, er is veel meer mis, maar er zit wel een beetje vooruitgang in.

21 april 2019 om 16:33

Ben het stiekem met je eens maar ik durf niet, word ik weer uitgemaakt voor een zeikerd door Olufumefb(?) en Dante.

Ole's at the weel!

21 april 2019 om 16:49

Je kijkt wel heel simpel Stravven. Na een kleine mentale opleving is het voetbal nog slechter dan onder mourihno. Er is totaal geen vooruitgang precies hetzelfde team als onder mourihno.

21 april 2019 om 16:40

Vind dit te makkelijk. In eerste instantie zit een trainer er om spelers beter te maken, niet om spelers te kopen.

21 april 2019 om 17:29

Het is ook heel moeilijk een werkende tactiek te verzinnen omtrent deze selectie. De verdediging is zwak waardoor aanvallend voetbal een groot risico word en het middenveld is weer veel te statisch om op de omschakeling te spelen. Wat je dan krijgt, is een mengelmoes en chaos op het veld.

Voor Solskjaer is het eigenlijk afzien tot de zomer zodat hij kan bouwen aan een nieuwe ploeg. Het is alleen wel pijnlijk dat al die uitgegeven miljoenen inmiddels voor een groot deel verdampt zijn aan spelers die vaak nog niet een kwart daarvan waar konden maken.

Voor Manchester United houdt het natuurlijk ook een keer op als de prestaties niet beter worden. Uiteindelijk gaan sponsoren minder betalen, zullen de inkomsten dalen en word het voor Manchester United steeds moeilijker om enorme bedragen neer te tellen.

Dat gebeurt misschien niet nu, maar ze kunnen niet nog 5 jaar niet-relevant blijven. Het is natuurlijk geen toeval dat ze in de zomer van 2018 niet veel meer te besteden hadden. Nu zeg ik niet dat ze aan de grond zitten, maar ook Manchester United krijgt steeds meer moeite om zich te houden aan de Financial Fair Play.

21 april 2019 om 17:34

Volgens mij is er maar een duo dat United moet aantrekken en die gaat geen 100 miljoen kosten. Edwin en Marc is duidelijk een goede combi

21 april 2019 om 18:09

Het sterke punt van Overmars is vooral veel geld genereren, maar dat is bij Manchester United niet het probleem. Vergeet niet dat Ajax een volledige scouting e.d. heeft en dat Overmars bij lange na niet alleen verantwoordelijk is voor het succes op het gebied van scouting en het aantrekken van spelers.

Bovendien is de schaal waarop Manchester United spelers moet zoeken van een veel hoger niveau. Scouten op potentieel is wat makkelijker dan scouten op directe kwaliteit. Ajax leid potentieel op, bij Manchester United horen de 'eindproducten' te lopen.

21 april 2019 om 16:29

Er mogen max 5 ploegen per land. Dus er is kans dat nr 4 geen cl speelt

21 april 2019 om 16:30

Lijkt me wel. 4 cl ticket door de competitie en twee extra voor de Europese overwinningen.

21 april 2019 om 16:38

De regel is max 5 per land. Winnaar cl en winaar el krijgen sowiezo ticket dus dan valt nr 4 af.

21 april 2019 om 16:32

Om kans te maken op CL moet je sowieso 4e worden. Als je de EL wint, en in de top 4 eindigt krijg je sowieso een ticket. Als Arsenal of Chelsea de EL wint en buiten de top 4 eindigt krijgt Engeland een 5e ticket, en hetzelfde gebeurt als Spurs 5e of 6e wordt en de CL wint.

21 april 2019 om 16:34

Nee, totaal niet. De winnaar van de EL speelt Champions League. Mocht die winnaar zich al via zijn competitie geplaatst hebben, dan gaat ie onder geen enkele omstandigheid naar het land waar de EL-winnaar vandaan komt. Enige mogelijkheid voor 6 ploegen in de CL is:

1. City/liverpool als kampioen
2. City/liverpool als nummer 2
3. Chelsea of Arsenal/man Utd als nummer 3
4. Arsenal of Chelsea/ Man Utd als nummer 4
5. Spurs als winnaar Cl
6. Arsenal/chelsea als winnaar EL (winnaar EL mag niet in top 4 eindigen)

21 april 2019 om 16:39

Klopt niet. Nr 4 valt af als el en cl uit pl komt en ze beide niet rechtstreeks hebben geplaatst

21 april 2019 om 16:41

Er is geen enkele mogelijkheid dat zes ploegen uit een land de CL in gaan. Als de winnaars van de CL en EL uit Engeland komen en niet in de top 4 staan, raakt nummer 4 de CL plek kwijt. Een land mag max vijf clubs in de CL hebben.

21 april 2019 om 16:44

Niet helemaal, er zit een maximum van 5 clubs per land aan. Stel dat United 4e wordt, Spurs 5e en Chelsea/arsenal 6e, maar Chelsea/arsenal wint de EL en Spurs de CL speelt united alsnog niet in de CL.

Arsenal, Spurs en Chelsea hebben allemaal twee manieren om de CL te halen, United moet per se 3e of 4e worden. Maar gezien hun achterstand en speelschema zie ik United dat niet halen, ze moeten nog tegen Chelsea en City.

21 april 2019 om 16:46

Dat is dus niet mogelijk 6 teams uit in land. Stel het mocht zo zijn wat jij hierboven opnoemt, dan vervalt het ticket voor de nummer 4.

21 april 2019 om 16:42

Dan gaat de nummer 3 van Frankrijk direct de groep in omdat Frankrijk nummer 4 op de fifa competitie ranglijst staat. Normaal moet nummer 3 kwalificatie spelen maar in het geval dat de winnaar van de EU League zich al heeft geplaatst, dan gaan ze direct de groep in.

Zoals ik al eerder dacht, lijkt Solskjaer meer een hype te zijn geweest dan een tactisch meesterbrein. United is compleet overklast door Everton vandaag en het heeft er eigenlijk geen seconde ingezeten voor ze. De eerste wedstrijden waren ook al niet zo sprankelend als misschien herinnerd wordt, maar toen werd er gewoonweg veel gewonnen omdat United tegen de makkelijkere tegenstanders speelde en met veel geluk sommige wedstrijden won (zie wedstrijd tegen Spurs, met 11 reddingen van de Gea of de ongelooflijk geflatteerde uitschakeling van PSG). De resultaten verbloemden hoe het er daadwerkelijk voor stond. Solskjaer hoeft nog niet afgeschreven te worden, maar een grote renovatie heeft United deze zomer in ieder geval wel nodig.

21 april 2019 om 17:32

Hij werd ook geen tactisch meesterbrein genoemd, maar het is nog altijd beter dan onder Mourinho. Uit deze selectie kun je geen kampioenschap halen. Daar is de selectie veel te chaotisch voor op het gebied van balans. Dan is het beter om Solksjaer te beoordelen op factoren waar hij wel invloed op heeft, want tactische blunders maakt hij niet of nauwelijks. Vanaf volgend seizoen kun je pas wat van z'n trainerskwaliteiten zien.

Kan iemand mij vertellen hoe Kurt Zouma het doet bij Everton dit seizoen? Zouma en Christensen centraal achterin bij Chelsea zou mijn droom duo zijn!

21 april 2019 om 16:31

Vandaag weer sterk gespeeld, op geen enkele fout kunnen betrappen. Sowieso al bezig aan een sterk seizoen. Hop ook dat hij samen met Azpi en Christensen gaat uit maken wie er op CV gaan staan, maar acht die kans klein zolang Sarri er nog zit.

21 april 2019 om 17:05

Azpi heeft totaal niet de lengte om centraal achterin te staan. Zeker in Premier League is het cruciaal om lengte centraal achterin te hebben en Azpilicueta heeft dat dus totaal niet.

21 april 2019 om 17:21

In een 3 mans defensie is hij misschien wel de beste verdediger in de premier league.

21 april 2019 om 18:02

Ik was vandaag bij de wedstrijd en de Evertonsupporters zijn niet zo superblij met hem hoor. Zijn meer blij met Keane.

21 april 2019 om 18:13

blijer met keane?? ik weet niet welke supporters jij hebt gesproken maar zouma is een stuk populairder dan keane. vooral op social media. keane word heel vaak belachelijk gemaakt alleen laatste paar maanden krijgt keane echt zijn credits.

21 april 2019 om 18:59

Zouma is huurspeler en Keane is in bezit van Everton. Daarom zal Keane populairder zijn.

Op deze manier gaat United er straks finaal af tegen City. Vrees dat dat funest zal zijn voor de titelaspiraties van Liverpool.

Everton heeft United helemaal weg gespeeld en geen moment ni de problemen gekomen. Hele knappe prestatie. United heeft een mega schoonmaak nodig. Behalve de Gea geen enkele topper, misschien Pogba maar die is lang niet constant genoeg om als topper gezien te worden i.m.o. Verder kan je misschien nog Lukaku(geen topspits maar heeft bewezen te kunnen scoren) en Lindelof behouden, maar de rest moet je lozen.

21 april 2019 om 16:34

Ik zou spelers als Shaw en Bailly ook houden, maar een grote schoonmaak is wel nodig. Zoals het nu staat gaan Pereira, Valencia, Darmian, Mata, Herrera en De Gea allemaal transfervrij vertrekken lijkt het.

21 april 2019 om 16:55

De Gea heeft nog een jaar. Ik zou me als United niet focussen op contracten van die spelers en misschien ook niet die van Pogba. Hoofdprijs vragen voor David en Pogba 75 en min 150. Verder Matic, Martial en Lukaku ook slijten en gaan bouwen. Solskjaer is in mijn ogen nu echt verplicht om jeugd spelers de kans te geven. Dan maar af gaan tegen City maar lekker Laird, Gomes, Chong, Garner en Mason de kans geven de laatste wedstrijden.

Focus op scouting en een elftal bouwen ala Busby dat er weer kan staan over een paar jaar. Rice, Sessegnon, Tierney, Sancho, CHO zouden allemaal prima aankopen zijn. Maar zoals ik al een paar keer zei de verandering moet van bovenaf komen.

21 april 2019 om 17:37

Pereira kan het niveau sowieso niet aan, Valencia word nu echt te oud evenals Mata, terwijl Darmian en Herrera allesbehalve onvervangbaar zijn. De Gea zou wel een enorme aderlating voor Manchester United zijn.

Ze zullen moeten verkopen om de selectie op peil te brengen, want afgelopen zomer konden ze ook al niet heel veel uitgeven. Dat zal deze zomer niet heel anders zijn en dan ben je ook afhankelijk van verkoop.

Peter1984 verwoordt het eigenlijk al goed. De verandering moet van bovenaf komen.

Verder betwijfel ik ten zeerste of Manchester United uberhaupt de weg naar boven kan vinden onder Ed Woodward. Onvoorstelbaar dat die man er nog zit en nergens verantwoordelijk voor word gehouden door de achterban.

21 april 2019 om 17:51

@Sirius dat gebeurd wel echter is hij het schoothondje van de Glazers. Wachten op een TD met een visie die de lijnen samen met Butt en Ole gaat uitzetten.

In mijn ogen is Ole’s grootste uitdaging ook niet zijn selectie maar idd de structuur in de club. Moeilijke vragen stellen en harde maatregelen moeten door een TD en Ole genomen worden.

Het kiest zie ik een overname van de club. Als de winst achteruit gaat in de komende jaren zie ik dat ook nog wel gebeuren.

Trouwens de grootste fout ooit van United is niet het vertrek van SAF niet op te vangen maar daarnaast het vertrek van 6 belangrijke mensen in de club waaronder Steele, Phelan, Gill, McClair en Meulensteen

21 april 2019 om 17:57

Ik denk dat je als club een plan moet uitstippelen met een visie aan de hand van een technisch directeur die al wat bewezen heeft. Het is wel gebleken dat je een coach niet te veel zeggenschap moet geven over zo'n club, want nu zit je met een mengelmoes van spelers, terwijl de drie trainers allang ontslagen zijn.

Verder krijg ik niet het gevoel dat de achterban het vertrek van Woodward eist. Er word nauwelijks actie ondernomen en zoveel kritiek krijgt de beste man nou ook weer niet. Het zijn vooral de analisten buiten United die aanduiden dat het eigenlijk slecht gaat sinds Woodward er zit.

Heerlijke wedstrijd, jammer dat we dit niet het hele seizoen hebben kunnen doen

Jones, Smalling, Matic en Fred zijn allemaal te matig, met Jones voorop!
Martial en Rashford samen met Lukaku werkt ook niet, Rashford in de spits of centraal achter OF Lukaku. Ook Martial mag van mij geruild worden met Memphis, het enige wat ik me van Martial kan heugen is zn eerste seizoen bij Man United, speelt echt al 3 seizoenen de bal te ver voor zich uit en wil zn Henry vergelijking niet te kort doen.
Hardlopers zijn doodlopers.

Ja ik ben gefrustreerd, dit mag gewoon niet gebeuren en zie het einde van dit seizoen graag komen zodat Ole kan laten zien of hij ook in transfers excelleert.

Ik heb 14 scheldwoorden uit deze tekst moeten halen on het netjes te houden.

21 april 2019 om 16:51

Omdat Martial de bal te ver voor zich uit speelt, mag hij vertrekken? Beetje overdreven, niet? Martial is geen speler die de kar trekt, maar hij kan het meeste gevaar creëren van het hele team van United. Goals, assists, dribbels, voorzetten, sprints; hij brengt dingen die alle andere aanvallers van United bij elkaar nog niet brengen. Het is alleen een ontzettend ongezond milieu daar bij United.

Ik heb de wedstrijd niet gezien maar er moeten nu wel eens koppen binnen de club gaan rollen. De laatste jaren zijn er een hoop belangrijke mensen binnen de club er uit gegooid en een aantal beleidsbepaalers die lekker mogen zitten.

De enige manier waarop United structureel terug komt is via beleid vanaf bovenaf.

Ook kan je 65% van deze selectie wel weg gooien wat een belabberd elftal dat veel en veel te veel geld heeft gekost en totaal niet bij elkaar past.

Hopelijk gaat Ole er ook echt met de bezem door. Het is veel maar in de komende twee jaar mogen Valencia, Darmian, Rojo, Bailly, Young, Smalling Mensah, Jones, Fred, Matic, Herrera, Pereira, Mata, Sanches en Lukaku iig allemaal weg.

Ik zou dit jaar Taliafigo, Alderweireld/Varane, Rice, Rabiot, Sancho, Felix, Harvetz en Dybala iig op mijn lijstje hebben staan en daarvan iig in elke linie er 1 van halen.

21 april 2019 om 17:43

Je legt eigenlijk de vinger gelijk op de zere plek. Woodward maakt fout na fout na fout, maar de achterban blijkt hardleers en willen die man om de 1 of andere manier maar niet 'slachtofferen'. Bij elke andere topclub kun je niet zoveel fout doen en de functie behouden. Echt ongelooflijk en dat zegt wel hoe slecht het voetbalbedrijf van Manchester United op dit moment rendeert.

De selectie mag inderdaad ook volledig op de schop, maar het probleem is dat dat door de FFP en de huidige markt zeer moeilijk is geworden. De spelers die in aanmerking komen voor Manchester United zijn erg duur, dus geduld zal essentieel worden bij de club. Het kan dus nog wel een aantal jaren duren voordat de club weer is waar het eigenlijk hoort.

21 april 2019 om 17:55

Ja idd in mijn ogen is een TD die zijn visie kan neerleggen bij Ole en de Glazers prioriteit. Laat Edje maar het dagelijks leiden doen kan hij vast heel goed.

Je kan beter het nu ineens grotendeels doen en dan in de komende drie jaar nog een of twee spelers kopen.
Ik zou zelfs Pogba en de Gea er prima uit gooien als je dat geld op levert om een nieuw team te bouwen. United heeft wel een eigen vermogen van 800 miljoen dacht ik. Dus dat is prima te doen.

Eigenlijk zit United nu op de plek waar Ajax voor de Cruijff revolutie zat. Woe zou er bij United op staan?

21 april 2019 om 18:04

Ik denk dat een grote club als Manchester United het niet meer grotendeels kan doen. De spelers zijn de laatste jaren zoveel meer waard geworden en je zit bij Manchester United aan transfersommen alleen al op minstens 50 miljoen euro per positie gemiddeld (en dan houd ik het nog erg laag aan).

Bovendien baart het mij zorgen dat de club aangaf weinig te kunnen besteden de afgelopen zomer. Met dat in het achterhoofd ga ik al snel twijfelen aan het eigen vermogen.

21 april 2019 om 18:54

560 miljoen dollar is het trouwens. Dit jaar zal het iets minder zijn aangezien er ook een lening verloopt die ze af moeten betalen.

300 miljoen in de selectie steken over de komende drie jaar uit eigen zak. 350 miljoen binnen halen en dan zou ik echt met max 8 spelers door gaan. Romero Lindelof, Dalot, Shaw, Smalling, Scott, Rashford en Lingard + jeugd spelers Mason, Garner, Laird, Tuanzebe, Gomes en Chong.

23 april 2019 om 13:31

Lingard, Lindelof en Smalling hebben het niveau van een club als Everton, terwijl Dalot, Shaw en Romero nou ook geen hoogvliegers in Europa zijn. We hebben het hier wel over een club die de absolute wereldtop ambieert.

Er moet me iets van het hart : al meer dan 20 jaar ben ik een United fan. Zo'n beetje elk jaar deden we wel mee voor de prijzen. Vanmiddag bij de 2-0 had ik echt een rotgevoel, toen was het al duidelijk dat we volgend jaar el spelen. Ik was er klaar mee, écht klaar. Maar een fan blijf je voor altijd, de echte fan in ieder geval. Wie geven we de schuld? Ole? Ik was ontzettend enthousiast toen hij het stokje overnam, een jongen van de club! Helaas gaat het nu een stuk minder. Het kan toch niet zo zijn dat na Moyes, van Gaal en Mourinho het nu weer aan de trainer ligt. Ik heb wel vertrouwen in Ole, of beter gezegd, ik geef hem een kans. Het kan niet anders zijn dan dat de selectie gewoon enorm te kort komt. In een wedstrijd tegen everton waarin absoluut(!) gewonnen moet worden met 4-0(!) verliezen ...... schande........ niets ten nadele van everton, die zijn goed bezig. Nog steeds ben ik er klaar mee, maar ik blijf fan ......

21 april 2019 om 18:05

Het heeft nooit echt aan de trainers gelegen. Er is gewoon iets fundamenteel mis met het voetbalbedrijf sinds Ferguson en consorten zijn gestopt. De nieuwe beleidsbepaler(s) bakken er werkelijk niets van en dat ga je voelen in het voetbalbedrijf.

Hebben ze Mourinho tijdelijk teruggehaald ofzo? Blijkbaar had het Solksjaer effect vooral te maken met de bevrijding van Mourinho. Maar goed, zelfs met deze misstappen doet je het een stuk beter dan die zuurpruim.

21 april 2019 om 16:57

Nog steeds is die zuurpruim met deze waardeloze selectie 2e geëindigd. Zo te zien lag het toch niet aan hem maar het bestuur als ze gewoon naar mou hadden geluisterd zouden ze nu met de titel kunnen strijden. In de plaats daarvan kopen ze spelers die op mourihno's vierde lijst staan.

21 april 2019 om 17:24

De Gea kan niet elk seizoen 50 reddingen per wedstrijd maken.

21 april 2019 om 17:48

Bij Moyes en Van Gaal gebeurde dat ook en werden ook verantwoordelijk gehouden. Waarom zou dat dan bij Mourinho anders zijn? Ik ben sowieso van mening dat je de richting en de visie van een club nooit af moet laten hangen van een trainer, want zolang blijven trainers over het algemeen niet (meer).

Manchester United is gebaat bij een goede technisch directeur en een duidelijk plan die de koers voor de komende jaren gaat bepalen. Zoals het nu gaat zullen ze eerder dalen dan klimmen, want zonder de financiele stootkracht van de club waren de problemen wellicht niet te overzien geweest.

United moet allerlei namen kopen lees ik hier overal,maar willen die namen wel naar zo'n club komen?
Bovendien gaan namen als Pogba en De Gea (enige kwaliteitsspelers) ook nadenken over hun toekomst.
Maar misschien wordt het nog wat met Sanchez (500.000 per week) en neemt ie het team op sleeptouw.

21 april 2019 om 17:22

Je zou hetzelfde van Liverpool kunnen zeggen. Wat hebben die nou gewonnen sinds de CL in 2005 (een van de beste wedstrijden die ik ooit gezien heb).

21 april 2019 om 17:25

Wat heeft Liverpool te maken met dit topic?!?!

21 april 2019 om 17:33

Inderdaad, United gaat niet meer kunnen kiezen voor het allerbeste. Die preferen nu zelfs Spurs denk ik. Is alleen nog een naam nu. Dit was een serieuze reality check voor Solskjaer. Met die houding het veld instappen. Kan toch helemaal niet. Misschien 5 spelers in die kern waarmee je echt kan meedoen om de prijzen en daar willen er dan nog 2 of 3 van vertrekken. Die club wordt zo slecht beheerd. Niet eens grappig meer. Het ergste van al is het salarishuis. Sanchez verdient 450000 Pond per week en die heeft al 1,5 jaar niets meer laten zien. Vind je het dan gek, dat hele matige spelers meer willen verdienen als je dat hoort. Nieuwe contracten voor Jones en Young, wie verzint het? Dat is niet eens subtop. Grondige veranderingen nodig van top tot bodem.

21 april 2019 om 17:52

Vergeet niet dat Manchester United nog steeds een enorme reputatie heeft en ze zijn absoluut niet gortig met de salarissen. Alleen financieel is de club dus voor veel spelers al erg aantrekkelijk.

Verder heb je wel een punt dat een speler als Hazard bij wijze van spreken niet naar Manchester United (puur hypothetisch) zou gaan, aangezien er succesvolle clubs zijn die hem ook willen contracteren.

Dit Manchester United zal volledig op de schop moeten om te beginnen met het ontslag van Ed Woodward en het aanstellen van een technisch directeur die al wat bewezen heeft. Verder zal de selectie in de komende jaren op de schop moeten, want dat duurt tegenwoordig wel wat langer dan 1 of 2 seizoenen.

Die matic is toch een slapzak zeg, ben je 1.90 en dan ga je zo t duel uit de weg, je doet praktisch niks. Pogba is ook met vanalles bezig behalve fatsoenlijk voetballen om over die matige verdediging nog niet te spreken. Nee dit United hoort ook niet in de CL wat mij betreft.

Man U word op een manier geleid zoals de meeste kinderen FM spelen. Er is geen filosofie of speelstijl dus men koopt namen en hoopt dat het werkt...

Er moet echt veel gebeuren nog de komende transfer periodes. Het laten gaan van Sanchez, rojo, darmian, Smalling, jones, Young en Valencia. Er moet echt een monster centrale verdediger komen die leiding kan gaan geven plus een rechtsback die met dalot concurreert. Plus nog een right winger en een middenvelder. Koulibaly, wan bissaka, sancho zouden echt de droomaankopen zijn maar daar ben je al snel 250 miljoen voor kwijt denk ik. Misschien niet mogelijk in 1 transfer periode. Zou iig vol voor wan bissaka en koulibaly gaan en misschien voor een goedkopere optie voor de rechterkant.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren