Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Premier League steekt ook Tottenham Hotspur helpende hand toe

Laatste update:

De KNVB maakte eerder deze week bekend dat de volledige voorlaatste speelronde in de Eredivisie wordt verplaatst naar 15 mei, zodat Ajax de vereiste rust heeft in aanloop naar de eerste halve finale van de Champions League tegen Tottenham Hotspur. The Spurs krijgen van de Premier League nu ook twee extra rustdagen in aanloop naar de return van het tweeluik met de Amsterdammers, zo communiceert de club via de officiële kanalen.

In eerste instantie had Tottenham op maandag 6 mei moeten aantreden tegen Bournemouth, terwijl twee dagen later in de Johan Cruijff ArenA de return van de halve finale tegen Ajax wacht. The Spurs hebben direct na het bereiken van de laatste vier van de Champions League contact opgenomen met de organisatie van de Premier League om te kijken of de uitwedstrijd tegen the Cherries verplaatst kon worden.

Het duel met Bournemouth wordt verplaatst naar zaterdag 4 mei, terwijl Ajax een dag later in de finale van de KNVB Beker aantreedt tegen Willem II. Een week eerder hebben de Amsterdammers een vrij weekend, doordat de KNVB besloten heeft om de volledige speelronde van zondag 28 april te verplaatsen naar woensdag 15 mei. Tottenham moet dat weekeinde wel gewoon in actie komen en speelt op zaterdag 27 april om 13.30 uur tegen West Ham United.

“We zijn in gesprek, maar verwachten er niet veel van. Het is nu eenmaal heel moeilijk. Voor een halve finale moeten beide ploegen eigenlijk evenveel dagen hebben om zich voor te bereiden op de wedstrijd. Beide ploegen verdienen dezelfde voorbereiding”, zo tekent de Daily Mail op uit de mond van Pochettino. Zijn ploeg neemt het zaterdagmiddag andermaal op tegen Manchester City, deze keer in de Premier League.

Wie bereikt de finale van de Champions League?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Haha 2 dagen van tevoren nog in de competitie spelen, had natuurlijk ook nooit gekund. Mag volgens mij niet eens.

20 april 2019 om 11:06

Volgens mij moeten er minimaal 2 x 24 uur tussen zitten. Dus het zou nog net kunnen denk ik

20 april 2019 om 11:09

Mag inderdaad niet. Volgens de UEFA moeten er 2 etmalen tussen zitten. Speel je op zaterdag gaat het etmaal zondag in om 0:01
Speel je op.zondag gaat het etmaal in op maandag 0:01. In beide gevallen zou er dus geen 48 uur ingezeten hebben

20 april 2019 om 11:17

Dit is nu al zo vaak onderuit gehaald. De Uefa heeft de richtlijn van 48u. De Knvb heeft met de clubs de twee volle etmalen gekozen voorafgaand aan dit seizoen. Die twee volle etmalen worden door de Uefa namelijk maar in 1 reglementen genoemd, die voor het EK 2020 (artikel 24.02 als ik me niet vergis).

Ik snap niet dat zoveel Ajacieden zich weren met de verkeerde regel, waardoor het alsnog lijkt alsof de Knvb helpt. Verwijs gewoon naar het persbericht van Eric Gudde op de Knvb site, waarin hij stelt dat de Knvb zelf overeen is gekomen met alle clubs (!) dat men twee volle dagen rust aanhoudt. Heb je die hele discussie over een niet-bestaande Uefa regel niet, en tevens direct bewezen waarom de speelronde verplaatst moet (!) worden.

20 april 2019 om 12:21

@tukkertje91

Quote: "dit is nu al zo vaak onderuit gehaald. De Uefa heeft de richtlijn van 48u".

Ga je eens in de materie verdiepen voor je iets roept. Er is inderdaad sprake van 48 uur, maar die 48 uur gaan pas in op 23:59 uur op de wedstrijddag en bedragen in de praktijk dus gewoon twee etmalen. Overigens is de spelersvakbond in onderhandeling met de Fifa/uefa om die periode uit te breiden naar 3 etmalen. Aangezien zij daarbij steun hebben van medici, is de kans groot dat die verandering er ook daadwerkelijk gaat komen. Niet in de laatste plaats omdat de Fifa/uefa de wedstrijdkalender nog verder willen uitbreiden en meer rust daardoor noodzakelijk wordt.

20 april 2019 om 12:38

“Er is inderdaad sprake van 48 uur, maar die 48 uur gaan pas in op 23:59 uur op de wedstrijddag en bedragen in de praktijk dus gewoon twee etmalen.”

Het enige Uefa document waarin het op deze manier beschreven staat is (zoals ik al aangaf) artikel 24.02 van de reglementen omtrent het EK 2020.

Diverse voetbalprogramma’s hebben uitgebreid onderzoek gedaan en komen ook niet tot jouw conclusie. Ben dus benieuwd welke bron je gebruikt om eerlijk te zijn. Niet alleen een linkje sturen van een 111 pagina tellend document, nee ik wil het artikel, paginanummer en directe quote hebben. Zoals eerder vastgesteld is artikel 24.02 voor het EK dus niet geldend hier.

Verder wil ik je graag doorverwijzen naar het persbericht van de Knvb omtrent de verschuiving. Directeur Betaald Voetbal Eric Gudde geeft daarin aan dat de Knvb zelf (!) in overleg met alle eredivisieploegen heeft gekozen om twee volle etmalen te hanteren. Nergens wordt over een Uefa regel gerept.

“Ga je eens in de materie verdiepen voor je iets roept” Zegt hij dan...

20 april 2019 om 20:06

Gezien het gebrek aan reactie ga ik er vanuit dat de bron nog niet gevonden is. Wees niet bang, je kan ‘m ten aller tijden in een privebericht sturen (dan pas ik mijn reacties allemaal aan, waarbij jij de credits zult krijgen). Ik wens je een zalig paasweekend verder.

ik vreesde dat de wedstrijd naar zondag verplaatst ging worden maar dit is gewoon perfect . 2 dagen was natuurlijk gek geweest .

'maar iN DE Grotere competities Worden Wedstrijden Niet Verplaatst'

Zie hier een voorbeeld waar het dus wel gebeurt.

20 april 2019 om 11:14

Zij verplaatsen het 2 dagen terug. In Nederland gelijk een hele speelronde naar de volgende week. Dat gebeurt in ieder geval in Engeland niet

20 april 2019 om 11:16

Dat komt omdat ze in Engeland een betere planner hebben en de Knvb daarin heeft gefaald.

20 april 2019 om 11:22

Mijn God.. De KNVB heeft voorgesteld om alleen De Graafschap-Ajax te verplaatsen maar toen gingen alle clubs en fans op tilt omdat dat competitievervalsing zou zijn..

20 april 2019 om 11:32

Gefaald vind ik een groot woord. Knvb en iedere Nederlandse voetbalfan had nooit gedacht dat er een Nederlandse team de halve finale van CL zou bereiken. Vandaar dat ze er ook geen rekening mee hadden gehouden.

20 april 2019 om 12:28

@gerard13

Quote: "dat komt omdat ze in Engeland een betere planner hebben en de Knvb daarin heeft gefaald".

Dat komt omdat de mensen die de competitie samenstellen in Engeland niet met alle burgemeesters behoeven te onderhandelen of de wedstrijden doorgang kunnen vinden. Een wedstrijd gaat altijd door, als er andere evenementen zijn die politie inzet vereisen, zet men gewoon meer agenten in, desnoods van corpsen uit een andere gemeenten. Als in NL een wedstrijd wordt ingepland op dezelfde dag dat een lokale braderie wordt gehouden, wordt die wedstrijd meteen door de burgemeester verboden.

20 april 2019 om 12:43

Haha hou op hoor. Toen Ajax alleen verplaatst zal worden sprak men over competitie vervalsing. Kortom zeiken om het zeiken...

20 april 2019 om 17:08

Dat komt ook alleen maar omdat er in Nederland dan Koningsdag is... tijdens elk ander weekend was de wedstrijd gewoon op vrijdag gespeeld.

20 april 2019 om 11:17

Goede vergelijking, 2 dagen terug en een hele competitie verplaatsen. En bij hun gebeurd het 1 keer...

20 april 2019 om 11:34

Punt is dar ze worden geholpen terwijl men hier riep dat ze in het buitenland nooit de helpende hand zouden bieden. Zij kunnen het nu met dagen af omdat er geen kingsday ergens in de weg staat.

20 april 2019 om 12:00

Dat komt dan weer omdat ze geen King hebben Tubes **off**

20 april 2019 om 11:40

Verschil is dat deze wedstrijd verplicht verplaatst moet worden omdat er anders maar 46 uur rust zat tussen de wedstrijden in plaats van de vereiste 48 uur.

20 april 2019 om 13:22

46 uur is ook te gek, zelfs 48 uur vind ik fysiologisch te weinig voor een topsporter, ik kan me geen topsport (f1, boksen) voor de geest halen op hoog niveau waarin ze binnen 2 dagen weer spelen op tennis na. darts enzo tel ik niet mee.

20 april 2019 om 13:50

In de NBA gebeurt het regelmatig dat je binnen 1 dag alweer moet spelen. Niet zo heel lang geleden kon je daar zelfs 3 dagen achter elkaar spelen. 4 wedstrijden in 5 dagen kon je dus gewoon spelen.

Honkbal spelen ze ook gewoon binnen 1 dag weer.

Met kickboksen heb je Glory toernooien waarbij je op dezelfde dag 2 partijen hebt. Vroeger K1 tijden zelfs 3 op een dag

20 april 2019 om 17:10

Ja in tennis kun je ook iedere dag een wedstrijd hebben als je doorgaat. Wat is nou je punt? Voetbal is een compleet andere sport, veel groter veld, duurt langer, andere inspanning etc.

Heerlijk dit, dit is zeker ook de schuld van Ajax en misschien moet Ajax ze ook nog financieel steunen zeker.

Het motto bij velen is “We juichen voor AJAX maar we gunnen het ze niet”.

20 april 2019 om 11:15

Spreek voor jezelf ajb.

20 april 2019 om 13:11

Ken jij de betekenis van het woordje “velen”?
Of schaar jij jezelf onder de categorie “velen”?

20 april 2019 om 15:28

Jaaa dat heb ik dus ook. Ik gun ze niets. Maar het is wel belangerijk voor het nederlands voetbal. En dus ook belangerijk voor mijn cluppieee PSV

Het motto van velen is “We juichen voor AJAX maar we gunnen het ze niet”.

Wat een grote monden hier. Tottenham heeft dit aangevraagd n.a.v. de aanpassing speelschema Ajax. Pochettino wil voor beide teams dezelfde voorbereidingstijd. Uit het bericht blijkt niet echt of het ook wordt gehonoreerd. (eerst staat er wordt verplaatst en later dat gehoopt wordt dat het lukt, wat zeer twijfelachtig is)
Op TV zeiden ze dat die 2x24 uur rust maatregel slechts een advies van de Knvb is. Dus geen regel van de Uefa.

20 april 2019 om 11:41

Nee, uit jouw grote mond komt zoveel fatsoenlijks. Tottenham heeft dit helemaal niet aangevraagd naar aanleiding van de aanpassing van het speelschema van Ajax. Ook Spurs zit niet te wachten op een schema waarbij ze maar twee dagen rust hebben omdat ze zowel op maandag als woensdag moeten spelen. Voor geen enkele club is dat een realistisch programma in voorbereiding op een halve finale CL. Geen enkele club in welke Europese BVO-competitie dan ook hoeft ooit binnen zo'n korte termijn 2 wedstrijden te spelen. Daarom hebben ze het aangevraagd en ook toegewezen gekregen.

20 april 2019 om 11:57

Kuch kuch, Liverpool, kuch.

05/05 - 17.30 vs. Newcastle
07/05 - 21.00 vs. Barca

26/07 (2018) vs. Man. City
28/07 (2018) vs. Man. United

Verder staat letterlijk in het artikel dat de club zelf contact heeft opgenomen met de Fa.

Geen onzin verkondigen Master D

20 april 2019 om 12:06

In Engeland is het nog niet eerder voorgekomen dat men maar 2 dagen heeft tussen een competitieduel en een Europese wedstrijd. Liverpool zou nu de eerste zijn. Wel uiteraard in de competitie. Dat gebeurd vaak rond de kerst. Alleen in juli? Die snap ik niet bij je..

20 april 2019 om 12:10

Ja voorbereidingstoernooi dus niet super relevant. Maar het is om aan te duiden dat 2 volle dagen tussen de wedstrijden absoluut geen regel is

20 april 2019 om 12:15

26 juli speelde City tegen Liverpool. 29 juli tegen Bayern.. Niet super relevant? Helemaal niet relevant. Bij oefenwedstrijden mag je wisselen tot je een ons weegt. Ajax speelt zelfs de laatste jaren 2 wedstrijden op 1 dag.

20 april 2019 om 12:35

@tukkertje91

Jij durft een oefentoernooitje te vergelijken met echte competitiewedstrijden en CL-wedstrijden? Is dat nou werkelijk het beste wat je kunt bedenken? Ajax heeft ook ooit het Amsterdam Tournament gehad in de zomer met 2 wedstrijden 2 dagen achter elkaar. Wat een slecht voorbeeld.

De wedstrijd Newcastle - Liverpool is gewoon verplaatst naar zaterdag 4 mei, dus ook dat voorbeeld is complete onzin. Kortom het is een feit dat geen enkele club in welke Europese BVO-competitie dan ook binnen zo'n korte termijn 2 wedstrijden hoeft te spelen. Daarom hebben ze het aangevraagd en ook toegewezen gekregen. Ik bestrijd ook de bewering dat Tottenham contact heeft opgenomen met FA niet. Wat ik wel bestrijd is dat ze dit gedaan hebben vanwege de aanpassingen van het programma van Ajax. Dat is namelijk gewoon onzin. Spurs zit niet te wachten op spelen op de maandag en woensdag. Net zoals dat Liverpool niet zit te wachten om te spelen op de zondag en dinsdag. Vandaar dat ook deze wedstrijden zeer terecht zijn verplaatst.

Misschien kun je nog een keer theatraal kuchen om vervolgens met voorbeelden te komen die niet van toepassing zijn of niks met deze situatie te maken hebben.

20 april 2019 om 12:44

Jongens, 3 versnellingen lager kan ook. Het ICC is een officieel toernooi en moet daarom voldoen aan de regelgeving van het overkoepelende orgaan. Waarom de oefenpotjes niet relevant zijn zal ik jullie wel geven: het is in de Verenigde Staten, dat had ik over het hoofd gezien. De regels van de Uefa zijn daarom per definitie niet bindend, los van dat de twee etmalen regel niet bestaat.

Tottenham heeft zich inderdaad ook niet gemeld bij de uefa op basis van Ajax, maar direct na het behalen van de halve finale. Dat niemand er op zit te wachten zal ik ook niet aanvechten

20 april 2019 om 12:46

Wedden dat Liverpool verplaatst wordt.. oefen pot erbij halen hoe verzin je het. Het gros vd selectie viert zelfs vakantie

20 april 2019 om 18:21

Je mag er vanuit gaan dat Liverpool ook verzet gaat worden (99 procent zeker op 04/05, aftrap 12.30 lokale tijd).

Je laatste opmerking is leuk voor de popie jopie award, maar iemand die zelf een vergelijking maakt met een voetbalspelletje op de Playstation in hetzelfde artikel (en zelfs daarmee nog de plank misslaat) kan misschien beter iets neutraler reageren.

Wees blij dat ik objectief genoeg ben om op mijn opmerking terug te komen, en onderuit te halen

21 april 2019 om 21:07

Master d. Lees het stuk nog eens. En wat is er onfatsoenlijk aan mijn post. Het is volgens de tekst aangevraagd omdat ze dezelfde voorbereiding willen als Ajax. Pochettino verwacht, volgens de tekst, dat de aanvraag niet gehonoreerd zal worden.
Lees ook alle posts eens dan begrijp je heel misschien wat ik bedoel.

Dit lijkt me een grap, dit doen ze immers nergens in het buitenland maar alleen in Nederland!!
Goede zaak verder, twee teams die op sterkte tegen elkaar kunnen strijden en niet met een andere pot nog in de benen.

2 ploegen die zo fit mogelijk worden klaargestoomd dat komt alleen maar het kijkspel ten goede en daar doen we het toch voor? Het grote gezeik komt nu alleen maar uit de monden die in Europa nog nooit iets gepresteerd hebben dus zal er wel voor een groot deel jaloezie bijkomen.

20 april 2019 om 13:24

eens, iedereen wordt hier beter van, terechte beslissing, zolang de bonden het nationaal goed regelen voor de competitie is er niks aan de hand

20 april 2019 om 20:40

Ik geef je 90 procent gelijk. Die 10 procent die je mist komt voort uit je laatste zin, in mijn gevoel overbodig en draagt alleen maar bij aan het ‘arrogantie gevoel’ bij andere clubs. Lichtelijk provocerend (echt een klein beetje) wil ik het haast noemen, zo ken ik je niet maat

21 april 2019 om 15:17

Er komt de laatste tijd heel veel jaloezie bij kijken als je de reacties ziet. Vanaf de voorrondes CL was er al een tendens van, Ajax haalt het niet of hoopte dat ze het niet haalde. Mag van mij hoor maar wees eerlijk en zeg het gewoon.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren