Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Mourinho geeft Tottenham Hotspur advies in analyse over Ajax

Laatste update:

Tot tweemaal toe voorspelde José Mourinho dit seizoen de uitschakeling van Ajax in de Champions League, maar de ploeg van Erik ten Hag zit nog altijd in het miljardenbal. In de halve finale kruisen de Amsterdammers de degens met Tottenham Hotspur. Mourinho stond twee jaar geleden als trainer van Manchester United zelf tegenover Ajax in de finale van de Europa League en zegevierde toen. In gesprek met RT blikt de Portugees terug op die wedstrijd en doet hij uit de doeken hoe Ajax in zijn ogen te kloppen is.

Mourinho denkt te weten waarom Real Madrid en Juventus uiteindelijk tekortschoten tegen Ajax. Hij merkt op dat internationale topclubs Ajax nog altijd lijken te onderschatten. "Juventus werd het volgende team dat Ajax vanuit zijn eigen kracht liet voetballen. Niemand lijkt Ajax vooralsnog te respecteren. Ajax mag zijn kwaliteiten ten volle benutten van de tegenstanders", analyseert de clubloze manager. "Ze hebben fantastische jonge spelers, die nu meer ervaring hebben dan toen ik ze tegenkwam in de finale van de Europa League."

Destijds waren spelers als Matthijs de Ligt, André Onana en Hakim Ziyech er al bij. Ajax ging vrij kansloos met 0-2 ten onder in Stockholm. "We schotelden ze een wedstrijd voor die ze absoluut niet wilden spelen. Na de wedstrijd klaagden ze over Marouane Fellaini en over het fysieke spel. Ze klaagden, omdat ze er niet mee konden omgaan. Als je tegen Ajax speelt zoals zij het willen, dan loop je het risico dat ze beter zijn dan jij." Mourinho denkt dat Barcelona en Liverpool, de twee mogelijke tegenstanders in de finale, de kwaliteiten hebben om Ajax op eigen kracht te verslaan.

"Maar als je die kwaliteiten niet hebt, moet je strategisch denken en Ajax vooral niet geven wat ze willen", adviseert de oefenmeester. Tot slot spreekt Mourinho lyrisch over Ajax-aanvoerder Matthijs de Ligt, de maker van het winnende doelpunt in Turijn. "De Ligt is misschien geen uniek geval, want we zijn veel geweldige jonge spelers geweest in de geschiedenis van het voetbal, maar twee jaar geleden oogde hij al als een zeer ervaren speler van 26 of 27 jaar. Hij is fysiek heel sterk. Nu, twee jaar later, is het echt een fantastische speler."

Denk je dat Ajax de finale van de Champions League bereikt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het grote verschil is, is dat Ajax voor eerst sinds jaren dodelijk is in de omschakeling. Het is nu veel meer een team en ze werken harder voor elkaar. Dat is het verschil onder Ten Hag ten aanzien van Peter.

Ook is het zo dat dit team veel meer ervaring heeft dan het team van de Europa League. Je zag in de eerste 20 minuten tegen Juventus dat ze Ajax fysiek probeerde af te troeven en Frenkie kreeg geen centimeter van Emre Can. Nu is het zo dat de voetbalintelligentie zo hoog is bij Frenkie, dat hij zich hier in de loop van de wedstrijd gewoon zich uit kan spelen. Verdedigend staat het als een huis.

Dit team is veel beter dan het team onder Peter. Er is meer balans, ervaring en voetballend vermogen.

19 april 2019 om 10:46

We hebben nu meer tactische mogelijkheden. Peter bosz is gewoon een beperkte trainer die maar 1 manier van spelen heeft. Dat is leuk voor het oog maar soms moet je ook wat aanpassingen doen anders krijg je tegen de absolute top het deksel op de neus. Hoe Ajax de eerste 20/30 min speelde tegen Juve dat had nooit gekund met Bosz. Ten Hag anticipeert op de tegenstander doet evt een tactisch wijzigingetje en hoopt iets te veranderen. Dat soort dingen heb ik bij Bosz niet gezien. Ook zo'n Mourinho past in de el finale de tactiek wat aan. Dat maakt je een top trainer en dat is Bosz niet. Met Bosz win je nooit wat!

19 april 2019 om 10:51

Volledig met jou eens. Mourinho past zijn tactiek Altijd aan, aan de tegenstander en gaat nooit uit van zijn eigen kracht. Hij denkt alleen maar aan hoe hij de tegenstander kan ontmantelen (ook een kunst), maar doet dan te weinig met de talenten die berusten op zijn beste spelers.

19 april 2019 om 11:17

Ach als Riedewald niet kinderlijk een bal bij een United speler in de voeten had gegooid, was die wedstrijd heel anders gelopen. Hij hielp persoonlijk United in het zadel. Peter is gewoon een uitstekende trainer, dat laat hij ook bij Leverkussen zien met mooi, aanvallend voetbal. Ik vind dat Ten Hag alle lof verdient, maar volgend seizoen zien we hoe goed hij echt is, wanneer er een 5-tal belangrijke spelers worden vervangen.

19 april 2019 om 11:28

Sorry man, maar als ik me niet vergis hadden we die wedstrijd niet eens een schot op doel. In ieder geval geen schot met enige dreiging: we waren kansloos.

19 april 2019 om 11:42

Peter is een zeer goede trainer, denk alleen dat Ten Hag een betere trainer is. Hij heeft meer mogelijkheden, maar er is dan ook veel meer balans in het elftal. Ze spelen dan ook niet constant in de hoogste versnelling. Bij Peter waren wedstrijden veelal open, thuis geweldig uit afgestraft worden. Bij Ten Hag zijn ze veel meer gesloten. Thuis opjagen en vastzetten, uit genadeloos afstraffen. Ook zijn tactische omzettingen op top niveau zijn van topniveau. Hij heeft in de grotere wedstrijden nu al een paar keer heel goed ingegrepen. Om heel eerlijk te zijn krijg ik het gevoel dat Ten Hag dezelfde ontwikkeling doormaakt als de Jong momenteel. In recordtempo van leuk talent naar zeer complete speler/trainer. Begin van het seizoen waren zij ingrepen en tactische plannen vaak volstrekt onlogisch en vaak kansloos. Nu juist zeer logisch en zeer kansrijk. Ook hoe die ingreep tegen Juve, dat was wat ik had willen zien can Koeman tegen Duitsland. Ronaldo te veel ruimte en te slim. Schijt dan maar mandekking. Middenveld zwemt te veel, hoppa kwart slag draaien waardoor het veel meer mandekking wordt in plaats van zones. Was namelijk niet te bespelen voor Ajax. Oh gaatje in de muur ontstaan. FF afdekken door Blind op de positie van Sinkgraven te laten spelen. Die tactische ingrepen klopte als een bus en Juventus kon helemaal niets meer, waar ze de eerste 30 minuten gewoon heer en meester waren. Drie kwart jaar geleden was het vooral leidzaam toezien. Nu was het, het team als geheel corrigeren. Dit is gewoon weer een stap verder dan Bosz. EtH heeft zijn krediet officieel verdiend. 5 tal nieuwe spelers, dan krijgt hij gewoon de tijd om het naar zijn hand te zetten. Als het totaal andere spelers zijn, kan het eindresultaat wel eens een totaal andere speelstijl zijn. Wel benieuwd og Labyad nog een rol hierin gaat hebben.

19 april 2019 om 11:53

De resultaten zijn om te janken bij Leverkusen maarja hij speelt wel mooi voetbal. Dat is dus precies het punt dat ik wil maken. Peter Bosz is geen beginnend trainer ofzo. Je wint er geen prijzen mee! Ik weet trouwens niey welke EL finale jij hebt gekeken maar Ajax had al helemaal nergens recht op

19 april 2019 om 12:10

United had mijns inzien ook nergens recht op. Die hebben als miljarden club amper iets gecreã«erd. Dat bedoel ik ook met in het zadel geholpen.

Edit: Ik heb het even opgezocht:

Ajax 17 schoten, United 7
Ajax 70 Balbezit, United 30 Balbezit
Ajax 634 Passes, United 285

Dan heeft Ajax er (vind ik, dus mischien jij niet) meer recht op dan United.

19 april 2019 om 12:19

Goeie analyse ninjakai.
Overigens wat ik wel wil toevoegen is de vraag hoe zeer Bosz zich nou als trainer kan ontwikkelen. Wat mij enorm veel frustreerde was dat hij na de finale tegen United maar bleef volhouden aan zijn tactiek: zelfs als hij de wedstrijd opnieuw zou spelen, zou hij hetzelfde spel spelen. Dit vind ik echt een groot negatief punt en heel beperkt. Ik ben van mening dat je altijd van je eigen kracht uit moet gaan, je eigen spel moet spelen etc. Waar ik ook van ben is dat je een wedstrijd moet aanvoelen (zoals EtH doet) en wijzigingen moet maken als het eenmaal niet loopt. De rol die je als trainer tijdens een wedstrijd hebt is gering, maar als er dingen zijn die je kunt toevoegen: doe het.

19 april 2019 om 12:38

@NL_Modric
Hahaha wow, dus om je punt te verduidelijken laat je wel na om te zeggen van die 17 schoten, hoeveel er daadwerkelijk op doel waren? Het waren er welgeteld 3. Allen recht op de keeper af. Geen enkel schot (op doel, of er naast) van Ajax was een grote kans. Vernederend eigenlijk om te reageren op iemand die nog selectief is met zijn ‘feiten’. Overigens over de aantal passes en balbezit: in dit bericht van Mourinho legt hij duidelijk zijn tactiek uit, wat betekent: geef Ajax balbezit, maar geef ze geen ruimte.

19 april 2019 om 14:06

Heb Ajax ook behoorlijk weg gespeeld zien worden dit seizoen, meer dan onder peter.
Mensen zijn allemaal nu in een ‘alles gaat perfect‘ bij Ajax vibe.
Iedereen is 100 mil waard etc etc.

19 april 2019 om 14:32

Ajax heeft er ook heel andere spelers bij als dat Bosz had in de finale tegen United. Met diezelfde spelers was Ajax dit jaar nooit zover gekomen. Zonder Blind, Tadic, Tagliafico en Neres had ook ten Hag het niet zover geschopt. En vergeet niet dat Ten Hag als trainer net zoveel prijzen heeft als Bosz. Helemaal niks nog op het moment. Al kan dat na dit seizoen heel anders zijn, maar ook nog steeds net zo weinig.

19 april 2019 om 17:32

Reglator ik weet niet in welke wereld jij leeft maar het waren geen 17 schoten van eigen helft. Dat geeft dus aan dat Ajax vaker in de buurt is geweest vam de 16 van United dan andersom. Daarnaast heb jij het alleen over die 3 schoten op doel ( mischien slecht afgewerkt) maar hoor ik je niet over de andere statistieken. Over selectief gesproken....

19 april 2019 om 17:36

Daar voeg ik aan toe dat united volgens jou (door een cadeautje en 11 man voor eigen doel) meer recht heeft gehad op de overwinning. Dat lijkt me de omgekeerde wereld.

19 april 2019 om 10:46

Frenkie speelde zich helemaal nergens uit, sterker nog hij was de minste Ajacied op het veld in Turijn. Al is dat logisch gezien die blessure, maar op bepaalde momenten leek het wel alsof Ajax met 10 man speelde. Was dit een midweekse wedstrijd geweest tegen (met alle respect) Fortuna of Emmen dan had Frenkie nooit die wedstrijd gespeeld.

19 april 2019 om 10:50

Kijk jij is even de 2e helft terug, en kijk dan hoe simpel Frenkie Ajax liet voetballen.

Wees er bewust van dat Juventus de eerste helft alles op alles heeft gezet om hem uit de wedstrijd te spelen, wat ook voor grote delen in de 1e helft gelukt was.

19 april 2019 om 13:05

Ik snap nog steeds niet hoe mensen kunnen vinden dat Frenkie niet goed speelde in Turijn. Speelde weer een wereldpartij. Misschien niet zo dominant aanwezig met kansrijke passjes ofzo maar hij zat werkelijk overal tussen, en speelde zich constant onder druk uit waardoor Ajax verder kon voetballen.

19 april 2019 om 10:59

Ajax is in vergelijking met 2 seizoenen geleden meer volwassen en heeft nu betere spelers. Een gevolg van het loslaten van de onzinnige dogma’s als we betalen niet meer dan zo en zoveel aan transfers of spelers salarissen. Nu die knop om is, en er verantwoordelijk is geïnvesteerd, kan er worden geoogst. Al had niemand vantevoren kunnen bevroeden dat Ajax nu zo maar in de halve finale CL zou komen te staan. Het resultaat van een aanzuigend vliegwiel....

Ik vind vaak dat Mourinho gekke dingen zegt tijdens zijn interviews, maar hier heeft hij volledig gelijk in.

19 april 2019 om 10:43

Geen enkel team heeft de conditie en het loopvermogen om Ajax niet in het spel te laten komen.
Dit was ook het plan van Juve maar die konden ook maar 20 minuten lang op zo'n hoog tempo spelen.

19 april 2019 om 11:53

Liverpool heeft deze conditie denk ik wel hoor. Spurs en City misschien ook wel. Met name Liverpool heeft met Klopp iemand die z'n spelers keihard laat werken en het voetballende teams lastig weet te maken.

19 april 2019 om 13:03

Zelfs Heracles had de conditie om dit te doen. Ga niet doen alsof het Ajax spel onaantastbaar is, want wij weten beide dat er het er soms erg zwak uit kan zien.

19 april 2019 om 10:51

Verklaar jezelf nader! Ajax speelde toen met de Ligt die twee jaar jonger was, Riedewald op linksback i.p.v. Nico. Op het middenveld Schöne, Klaassen en Ziyech. Nu met Schöne Frenkie de Jong en Donny vd Beek en voorin met Traoré Dolberg en Younes. Nu met Ziyech, Tadic en Neres.
Op maar liefst 7 plekken stonden andere spelers, dus dit is toch gewoon een klassiek gevalletje van appels met peren vergelijken?

19 april 2019 om 10:58

Klopt, enige wat ik vind is dat die De Ligt nog wel iets te kort doet.
Ik ben geen Ajax-supporter, maar wat deze jongen dit seizoen op alle niveaus laat zien.
Ik denk echt dat dit een van de beste voetballers ter wereld gaat worden.

19 april 2019 om 12:27

"de Ligt is misschien geen uniek geval, want we zijn veel geweldige jonge spelers geweest in de geschiedenis van het voetbal, maar twee jaar geleden oogde hij al als een zeer ervaren speler van 26 of 27 jaar. Hij is fysiek heel sterk. Nu, twee jaar later, is het echt een fantastische speler."

Dit is toch een prima rapport van een zuurprium als Mourinho?

19 april 2019 om 13:12

Ik vind het zo simpel achteraf.
Eerst hoor je iedereen: ''ja Ajax zal in het mes van Real en van Juve lopen, zij zijn zo dodelijk in de omschakeling, Ajax kan leuk voetballen maar dit soort teams ligt ze niet en ze worden eruit gecounterd''.
En naderhand hoor je dan weer: ''juve en Real verloren omdat ze Ajax hun spel lieten spelen''.......

19 april 2019 om 13:46

Klopt hoor, dit landje relativeert alles altijd naar de negatieve kant. Ajax is gewoon erg goed dit jaar! Mou zegt dat Ajax onderschat werd? Waarom kregen al die Juve spelers dan rust in het weekend? Nee, Ajax werd zeker niet onderschat en er was weldegelijk een goed tactisch plan van Juve! Alleen dat konden ze niet de hele wedstrijd volhouden!

Mourinho propageert anti-voetbal....goh!
Het klopt dat je Ajax niet in de kracht moeten laten komen. Maar volgens mij is het grote verschil tussen nu en twee haar terug, dat Ajax nu de kwaliteiten heeft, en de tactische onderbouwing, die ervoor zorgen dat ze kunnen anticiperen op het spel van de tegenstander. Het zal nu een stuk moeilijker zijn om ze met afbraakvoetbal te stoppen.

19 april 2019 om 12:30

Ajax heeft ook -net als elk ander team- zijn kwetsbaarheden.

Als je die in de wedstrijd niet test, dan weet je dat je geheid in de problemen komt. De eerste helft in Turijn was wat vlak, met een iets beter Juventus, maar de tweede helft veegde Ajax de vloer aan met ze omdat ze naar achteren lopen ipv Veltman, Sinkgraven en Blind te testen.

19 april 2019 om 14:46

Tuurlijk, de zwakte van Ajax is dat ze de zwakste selectie van de overgebleven teams hebben Dan kan je nog zo goed als team spelen maar dan krijg je altijd minimaal een goal tegen.

Gelukkig opereert het team zo goed dat ze er ook altijd minimaal 1 maken.

Helemaal mee eens. Als je Ajax onderschat en denkt dat je het op individuele kwaliteit kan winnen zonder je aan te passen ga je de bietenboot op. Dit Ajax is voetballend een van de beste ploegen van Europa, die moet je pakken op hun zwakke plekken in plaats van hopen op een niet fitte Ronaldo. Tottenham gaat heel leuk worden. Verwacht niet dat ze zich aanpassen maar zijn zelf ook voetballend heel goed. Zou een schitterend spektaktelstuk kunnen worden.

Wat is ie er trots op dat ie ajax heeft verslagen he, ookal staat er nu een heel ander team

19 april 2019 om 10:53

Met een van richting veranderd schot en een balletje dat gelukkig viel bij een corner. Het was een enorm saaie wedstrijd met nauwelijks kansen. Maar ja, dat krijg je met Mourinho.

19 april 2019 om 11:14

Zo kan je de goals van Ajax tegen Juventus ook wel afdoen met een mislukt schot recht in de voeten bij vd Beek en een balletje dat goed viel bij een corner. Het gaat erom dat je Ajax serieus moet nemen en een tactiek moet bedenken die niet enkel van je eigen kracht uit gaat, maar ook rekening houdt om de kracht van de tegenstander aan te pakken.

19 april 2019 om 11:40

Dat is appels met peren vergelijken. Ajax heeft met aantrekkelijk voetbal veel open kansen gecreëerd, United speelde betonvoetbal en creëerde helemaal niets.

19 april 2019 om 12:24

Oh en niet vergeten dat united toen met een beker in de handen stond na afloop en ajax niet.
Idd...appels met peren...

19 april 2019 om 12:47

Sterke inhoudelijke reactie!! Omdat ik gelijk heb, probeer je van onderwerp te veranderen. Maar probeer eens inhoudelijk te reageren op hetgeen ik stel.

19 april 2019 om 13:04

wat maakt het uit hoe de goals gemaakt worden? Je kunt het ook omdraaien: United wist dat Ajax het moeilijk heeft tegen teams die zich ingraven (zeker in dat seizoen). En de kracht van United was het fysieke spel en de verdediging. Waarom zou je, je dan niet ingraven? IK herinner me die Europa League finale nog heel goed en ik heb een team niet vaak zo kansloos zien verliezen als in die finale. Na 10 minuten een live bet gedaan op unibet dat ajax niet zou gaan scoren en daar 100 euro op gezet. Zo kansloos was ajax die finale. Dus hoe jij het afdoet als 2 geluksgoals vind ik veels te simpel en geen eer aandoen aan een United dat tactisch zo goed stond dat ze zelf niet eens goed hoefden te spelen om te winnen.

19 april 2019 om 13:10

Als je die wedstrijd terugkijkt zie je dat Ajax niet eens een halve kans kreeg, die kwamen niet eens in de buurt van het strafschopgebied. Die wedstrijd had Mourinho het echt geweldig weggezet.

19 april 2019 om 13:15

Het erge is dat United die wedstrijd kansloos won. Dat van richting veranderde schot was niet echt een kans en het doelpunt uit de corner ook niet echt (was uitstekend afgemaakt).
United won die wedstrijd volkomen terecht,laat daar geen misverstand over bestaan. Maar mag het ook met zo'n budget tov relatief gezien financiële dwerg Ajax?

19 april 2019 om 13:20

@asroma8
Tactisch deed hij dat inderdaad uitstekend. Ajax succes zat 'm in de balverovering door hoog druk te zetten. United ging daar niet in mee door simpelweg niet van achteruit op te bouwen maar alles naar voren te roeien en te gokken op de snelheid van Rashford en de lengte van Fellaini. Tactisch uitstekend met de neutrale toeschouwer als grote verliezer.

19 april 2019 om 19:16

uiteindelijk draait t spelletje daar om, prijzen pakken, 20 jaar later weet niemand meer de verliezend finalist of je moet een onuitwisbare indruk als holland 74 hebben achtergelaten

19 april 2019 om 11:37

Mourinho had het volgens zijn eigen filosofie helemaal op orde, de wedstrijd was helemaal doodgelegd. Aan de ene kant knap, maar aan de andere kant een club als Man United onwaardig. Gelukkig zit hij er niet meer.

19 april 2019 om 12:25

Precies! Gelukkig. United gaat weer heerlijk net als voor zn komst de el in.
Eind goed, al goed!

Tottenham is bij voorbaat al kansloos natuurlijk.

Al het commentaar op PSV dat ze in de poule zo weinig punten gehaald hebben tegen de nu 2 halve finalisten Barca & Tottenham.

Kane en Song er ook nog eens niet bij, dat is net zo goed een walk over. Snap ook niet dat de Knvb hier een heel progamma voor uit gooit.

19 april 2019 om 10:50

"Kane en Son er ook nog eens niet bij, dat is net zo goed een walk over. Snap ook niet dat de KNVB hier een heel programma voor uit gooit."

Dit is precies het punt van Mourinho, waar hij gelijk in heeft: niet onderschatten..

19 april 2019 om 10:58

Hero Kashia..... ik word zo moe van reacties dit soort reacties. Jij snapt niet dat volgens de UEFA regels clubs 2 volle dagen rust moeten hebben als er een Europese wedstrijd wordt gespeeld. Wat snap jij daar niet aan? Of heb je je niet goed ingelezen en denk je dat Ajax weer geholpen moest worden door de KNVB. Dit zijn regels dus de KNVB heeft geen enkele keuze hier in. Er moest wat verplaatst worden. En aangezien we hier die idiote regel hebben dat in die periode alle wedstrijden op hetzelfde tijdstip gespeeld moeten worden hebben ze geen andere keuze dan de hele speelronde te verplaatsen.

19 april 2019 om 10:59

phahaha kijk deze sla ik natuurlijk ook gewoon op ik lees ontzettend veel reacties als deze op deze site haha . sorry ajax fans maar de arrogantie spat ervan af zeg . ik ben onder de indruk van ajax maar na onze campagne waarin we ontzettend veel "bottle" getoond hebben . dortmund , inter en city uit hebben uitgeschakeld .zie ik ons niet zomaar opgeven . maar dat maakt ajax fans weinig uit we zijn bij voorbaat blijkbaar al kansloos ... ik vind ajax een fantastische ploeg met niks dan respect voor jullie spelers maar ajax fans ik sla al deze pretentieuze comments op hoor . het zal geen walk over worden dat kan ik jullie garanderen ! op naar de wedstrijd Coys !!!

19 april 2019 om 11:26

Volgens mij valt dat wel mee met die arrogantie. Er is wel vertrouwen, logisch ook na de mooie Europese campagne.
Je reageert trouwens op een psver..

19 april 2019 om 11:31

"tottenham is bij voorbaat al kansloos natuurlijk." ik reageerde op Ouwe zen reactie btw . en als je dat niet arrogant vind , weet ik het ook niet

19 april 2019 om 11:34

overigens is dit zeker niet de enige van dit soort reacties :/ heb er al meer dan genoeg zien voorbij komen . in het begin schoof ik het nog op adrenaline en euforie maar je ziet geen tottenham fan hier zeggen oh easy Ajax . terwijl we op papier liever ook ajax als juventus hebben . maar als je kijkt wat er klaargespeeld is geweest deze campagne is ajax terecht in de laatste 4 . maar wij ook put some respek on our name

19 april 2019 om 11:40

Ik zie slechts een enkeling die Tottenham onderschat. Maar goed, gaat er uiteindelijk om hoe het team en de staf erin staan en die zullen een topclub uit de PL echt niet licht opnemen.

19 april 2019 om 11:48

Uhm je mag hem van mij opslaan, maar de reactie lijkt eerder sarcastisch dan geloof. Zeker door zijn laatste zin "Snap niet dat de KNVB hier een heel programma voor uit gooit". Doet mij er ook een beetje aan twijfelen of het wel echt een Ajax fan is...

19 april 2019 om 13:05

Zeiden ze gisteren bij Fox Sports tijdens de Europa League uitzending niet dat deze regel helemaal niet bestaat bij de Uefa? En bij de Knvb is het alleen een richtlijn, geen harde regel. Dat zei die jonge gast bij FOX tenminste.

19 april 2019 om 14:29

@status_q01: Jij kan niet lezen. Die kerel van die quote is geen Ajacied, juist het tegenovergestelde, en doet met die zin een matige poging tot sarcasme. Sarcasme is een vorm van humor waarmee je het ene zegt en het precies tegenovergestelde bedoelt. Vervolgens doe je meteen jezelf eer aan door als boertjuh van buut'n die stadse arrogantie van die arrogante Amsterdammers onderuit de karnkan te geven. Daarnaast spreek je over "wij" en "ons" alsof je uit Tottenham zou komen. Je komt overduidelijk uit de provincie, gloryhunter. Als je in Doetinchem e.o. geboren bent, ben je voor de Graafschap! Sowieso, mensen over 1 koeienkam scheren is niet zo handig, met je pedante ik heb het een paar dagen aangekeken, maar nu moet ik even reageren. Je reageert op iemand die anti-Ajax is, man! Serieus, hoe meer kan je jezelf voor lul zetten in een paar posts?

On topic: deze analyse van Mourinho is geenzins lof voor Ajax, maar ter eer en glory van deze griezel zelf. Hij zegt hier tussen de regels door dat Solari en Allegri prutsers zijn en dat Real en Juve met hem aan het stuur Ajax nooit in het spel had laten komen en daarom hadden gewonnen. Wat deze narcist niet doorheeft, is dat dit Ajax een totaal ander elftal is dan dat van 2 jaar geleden. Met name Frenkie de Jong, die directer speelt maar ook de passing kan uitstellemn totdat er ruimte is de bal gegeven kan worden, maakt alle verschil. Daarnaast zijn alle andere spelers ook beter dan 2 jaar geleden, al dan niet een betere versie van zichzelf; op misschien Schone na dan.

19 april 2019 om 15:31

Een 'walk over'? Volgens mij ben jij anti-Ajax en hoop jij op deze manier Ajax-fans weer het predikaat 'arrogant' op te spelden. Of je probeert je alvast in te dekken voor een mogelijke overwinning van Ajax en op deze manier de glans van een eventuele winst eraf te halen.
Op geen enkele site ben ik dit soort teksten tegengekomen van Ajax-fans. Niemand heeft het over een 'walk over' o.i.d.

19 april 2019 om 19:19

ajax gaat t lastig krijgen tegen tottenham, maar zal genoeg kans hebben door te gaan. knap van pochettino wat hij met tottenham weet neer te zetten, alleen jammer dat er nooit een prijs aan te pas schiet. beetje het klopp effect

19 april 2019 om 19:24

Ben geen Ajax fan, ben voor Psv.

Ik ben blij dat mijn sarcasme niet aan iedereen voorbij gegaan is.

(reactie op Ninjakai)

19 april 2019 om 10:50

Lachen man. Psv presteerde anders prima tegen tottenham toch? Met iets meer geluk speel je misschien 2 keer gelijk tegen hun. Ik vind wel dat Psv iets meer had gekund tegen inter want ik vind Inter namelijk helemaal niet zo bijzonder.

19 april 2019 om 11:26

PSV had het na die rode kaart voor Lloris gewoon af moeten maken. Die killersmentaliteit kunnen Ajax en zelfs ook Feyenoord in Europa beter aan de dag leggen dan Psv. Die zijn dan vaak net even te timide, te ‘provinciaal’ laten we maar zeggen. Behalve in 1988 met de ex-Ajacieden Lerby, Koeman, Arnesen, Vanenburg en Kieft en oud-Feyenoorder Ivan Nielsen.

19 april 2019 om 13:12

Haha die provinciale club verslaat Ajax de laatste jaren keer op keer. Win eerst maar eens iets voordat je zo tof gaat doen.

19 april 2019 om 13:13

En praat niet over killermentaliteit. Want als er bij Ajax iets mist de laatste jaren is killermentaliteit met als dieptepunt de ultieme loser kampioenswedstrijden tegen PSV en de Graafschap.

19 april 2019 om 12:22

Ouwe1978, goed dat je dit nog even aanstipt. Met de kennis van nu heeft psv eigenlijk een wereld prestatie geleverd. Daar hebben ze geen credits voor gekregen. Fijn dat jij dat nu alsnog onder de aandacht brengt. Bij deze van mij in ieder geval alsnog de complimenten voor de prestatie!

Ondanks dat ik Mourinho een verschrikkelijke griezel vind, heeft hij hier wel een punt. Ajax was dat Europa League seizoen fantastisch, maar kon tegen United absoluut geen vuist maken. Maar goed, dan moet je wel het materiaal hebben om een dergelijk spelletje te spelen. United had dat toentertijd wel met o.a. Fellaini. Real Madrid daarentegen heeft een compleet ander team. Juventus zou dat spelletje wel gespeeld kunnen hebben, aangezien zij meer fysiek in de ploeg hebben.

19 april 2019 om 10:51

@stefgenoa

Quote: "ondanks dat ik Mourinho een verschrikkelijke griezel vind, heeft hij hier wel een punt. Ajax was dat Europa League seizoen fantastisch, maar kon tegen United absoluut geen vuist maken. Maar goed, dan moet je wel het materiaal hebben om een dergelijk spelletje te spelen".

We zijn nu twee jaar en heel veel wedstrijden verder. Wat denk je hoeveel dat scheelt voor jongens van 19 en 20 jaar? Bovendien heeft Ajax de selectie in die twee jaar behoorlijk is versterkt. Ik denk dat Manu met Mourinho nu volkomen zou worden weg gespeeld.

19 april 2019 om 11:16

Dat is koffiedik kijken, wat het nu de uitslag zou zijn geworden zullen we nooit te weten komen. Ajax was dat Europa League seizoen ook geweldig, ondanks dat ik ze nu inderdaad ook sterker acht. Feit is wel dat Ajax het erg lastig kan hebben tegen fysieke ploegen, iets wat United toen optimaal heeft benut. En bij Ajax is de Ligt de enige die fysiek sterk is.

Mourinho zou misschien de enige zijn die dit Ajax op tactisch vlak lam kan leggen, met anti voetbal. Aan de andere kant vermoed ik dat dit Ajax er beter mee om kan gaan. Twee jaar geleden was het team wel heel onervaren.

Lol, Ajax zou tegen Real 0 procent kans hebben toch? En daarna tegen Juve ook.
2x zit je er baast en nu kom je met , ze onderschatten Ajax, dat deed jij dus ook, gezien je voorspellingen en nu Ajax zover is ga je over 2 jaar terug beginnen om je gelijk te halen. Terwijl het team niet te vergelijken is.

19 april 2019 om 11:18

Hij en 99% dachten dat ajax het niet zou halen, dus zo gek is dat dan toch niet dat hij gezegd heeft dat ajax eruit gaat? Hetzelfde dat iedereen van Gaal voor gek verklaarde met dat ajax het zo goed zou gaan doen.

En ergens kan hij toch wel gelijk hebben dat sommige spelers ajax nog steeds onderschatten. Nog steeds denken ach als we een beetje aanzetten moeten we zo'n ED club wel even aankunnen. Laten we hopen dat TH dat ook nog een beetje doet (iets van wij hebben MC uitgeschakeld, hoe moeilijk kan ajax dan zijn) en dat kan net dat beetje zijn dat ajax de finale gaat halen. Ik verwacht echter in de halve finales dat er niemand meer onderschat wordt.

19 april 2019 om 13:26

Net voor en na de winterstop was ajax lang niet zo goed als ze nu zijn en Madrid begon net aan een goede serie waarin ze ook resultaten haalden tegen Barcelona en Atletico. Niet zo gek dat op dat moment (en zeker na de 2-1 nederlaag in amsterdam) het merendeel van de mensen dacht dat Real door zou gaan.

Juventus had net atletico helemaal zoek gespeeld, ook niet zo gek dat zij de torenhoge favoriet waren tegen ajax. Dit maakt de prestaties van ajax alleen maar knapper.

Ajax is geen 1 tacktiek team zoals jou teams mourinho.

19 april 2019 om 10:54

Dat was Ajax toen wel. Bosz had maar 1 tactiek. Ten hag heeft er gelukkig meerdere

19 april 2019 om 10:57

Ja toen ja. Het gaat om nu. En hij analyseert al een paar keer ajax en iedere keer verassen ze.
Dat komt omdat ze iedere keer tactisch anders zijn en je er niet op in kan spelen.
Dus echt veel heb je niet aan zijn tips.
Onder bosz was er inderdaad maar een 1 tacktiek en niet heel er goed voetbal.

19 april 2019 om 12:29

Dat heeft niks met analyseren te maken. Hij voorspelde wat 101% van de mensen voorspelde. Dat jij nu loopt te doen alsof hij toen wartaal uitsloeg, indiceert meer dat jij een beetje persoonlijke frustraties hebt.

Analyseren deed hij toen ajax ook echt zijn tegenstander was...

19 april 2019 om 13:28

Mwah ajax heeft nog steeds haar mankementen. Dat heeft PSV in de thuiswedstrijd laten zien en Heracles heeft het ook 2 keer laten zien: De verdediging vol onder druk zetten en het er een fysieke wedstrijd van maken en zelf durven te voetballen, dan zijn ze te pakken. Ga je achteruit lopen en laat je ajax opbouwen en de middenvelders inspelen dan speel je een redelijk kansloze wedstrijd.

19 april 2019 om 15:48

Datzelfde concept lukte anders niet in de Johan Cruijff Arena en ook niet tegen 10 man. Ajax heeft zeker z'n zwaktes en die werden in de eerste 20 minuten tegen Juve aardig blootgelegd. Inmiddels kunnen ze ook wedstrijden in hun voordeel kantelen.

19 april 2019 om 17:41

Heracles heeft 1 keer gewonnen en 1 keer verloren van ajax, dus dat concept werkten zeker voor hen. PSV speelde in de thuiswedstrijd tegen ajax heel anders dan in de uitwedstrijd. In de uitwedstrijd durfden ze juist helemaal geen druk te zetten, iets dat ze in de thuiswedstrijd wel deden. Juve deed het ook de eerste 20 minuten en Feyenoord deed het ook tijdens hun 6-2 overwinning. Juist als ajax niet kan opbouwen is er geen plan B zoals PSV dat wel heeft (lange bal op De Jong, helaas schakelt PSV veels te snel over naar plan B maar dat is een andere discussie).

19 april 2019 om 19:21

als 1 tactiek genoeg is voor prijzen, wat maakt t dan uit? het gaat niet om 1 of meerdere tactieken, maar wanneer het niet draait, het vermogen hebben om van tactiek te veranderen. en mourinho heeft bewezen dat te kunnen, ten hag ook. bosz helaas niet.

".. maar als je die kwaliteiten niet hebt, moet je strategisch denken en Ajax vooral niet geven wat ze willen." Hiermee geeft Mourinho eigenlijk aan dat United twee jaar geleden niet de kwaliteiten had om Ajax op eigen kracht te verslaan. Dat vind ik best schrijnend voor een club die er jaarlijks honderden miljoenen doorheen jaagt.

19 april 2019 om 10:58

Precies, ploegen als Real Madrid en Juventus horen Ajax altijd op te rollen gezien het budget verschil. Dat geldt ook voor Manchester United. Mourinho heeft behoorlijk veel successen geboekt in zijn trainersloopbaan, maar hanteert daarbij een speelstijl waarvoor je niet graag naar het stadion komt.

19 april 2019 om 11:01

@davilla7 misschien had man utd die kwaliten wel, maar het is toch al jaren bekend dat mourinho niet de kwaliteiten heeft om een ploeg te laten voetballen.

Met het beperkte voetbal dat mourinho zijn ploegen kan laten spelen, win je niet van ajax, dus deed ie het met anti voetbal.

Gelukkig is dit ajax heel veel verder en denkt ten hag ook aan de verdediging in tegenstelling tot bosch.
Worden gewoon 2 mooie potjes tegen tottenham

19 april 2019 om 11:10

Het is toch al jarenlang bekend dat Ajax het best rendeert tegen 'voetballende ploegen'?

Om die reden ging heg in het verleden ook nog wel eens mis tegen ploegen uit het Oostblok...die doen vaak alles behalve voetballen...

Ten hag is tactisch zoveel sterker dan bosz die echt alleen maar plan A heeft. Ten hag had die Europa league finale heel anders aangepakt. Bovendien is dit huidige Ajax steeds beter in staat om te spelen tegen druk zettende ploegen. Ze gaan net even anders staan en hebben het heft weer in handen.

Gelukkig heeft Tottenham hier de spelers niet echt voor. Alleen Liverpool zou het theoretisch kunnen met hun spelersgroep om op die wijze te spelen. Daarnaast waar maakt hij zich druk over Ajax heeft toch maar 1% kans om de finale te halen.

Wat een feest is het toch dat er 4 ploegen in de halve finale staan die willen voetballen. Geen 1 ploeg die de bus parkeert.
Natuurlijk moet je qua tactiek rekening houden met je tegenstander, maar je moet wel blijven voetballen.

19 april 2019 om 19:23

helemaal eens, zo zal barca-liverpool ook een geweldige pot worden verwacht ik. eigenlijk is deze editie van de cl een ode aan het voetbal.

Ben heus geen groot fan van Mou, denk dat hij bij clubs met grote mogelijkheden zeker niet altijd het onderste uit de kan haalt. Maar; de Europa League finale tegen Ajax was een tactisch meesterwerk van hem, hij ontmantelde het team als een prof en ik denk dat hij gelijk heeft dat nog teveel teams in de CL Ajax hebben onderschat. Zowel Juve als Real hadden een bepaalde arrogantie over zich die ze zich niet konden permitteren.

19 april 2019 om 11:31

Jij noemt het een tactisch meesterwerk, ik noem het anti voetbal waarin de eerste goal met al het geluk van richting veranderd waardoor die in het netje valt. Alleen maar lange ballen op die krullenbol en de bus parkeren. Terecht gewonnen, maar niet op de manier waarin ik graag naar voetbal kijk. Je hebt twee ploegen nodig om er een mooie wedstrijd van te maken, dat was toen alles behalve het geval. En dat met al die honderden miljoenen op het veld verwacht je toch wel wat meer dan die laffe tactiek tegen een selectie dat bestond uit alleen maar groentjes.

Hou op hoor, als je ongeslagen bent in de CL poule met de koplopers van Duitsland en Portugal, vervolgens Real toch wel redelijk kansloos uit het toernooi bonjourt, is er geen enkele reden meer om een club te onderschatten. Er zijn namelijk geen ''mindere' clubs meer over bij de laatste 8. Real en ook Juve kregen in Amsterdam teveel, dat wisten ze zelf ook. Dan ga je een week later in eigen huis echt niet met speels gemak aan die wedstrijd beginnen.

Dit Ajax is gewoon zo veel verder en minimaal een klasse beter dan twee jaar geleden. Daar bovenop komt ook nog eens dat ze nu meerdere spelsituaties kunnen uitvoeren waardoor aanvallen of de bus parkeren geen zin meer heeft en ze bijna overal wel een antwoord op hebben.

19 april 2019 om 13:17

Ajax was aanvallend dat jaar zeer sterk maar ik heb een team een ander team aanvallend nog nooit zo lam zien leggen als in die finale. Je kunt het niet leuk vinden om naar te kijken maar het is zeker te weten een tactisch meesterwerk.

19 april 2019 om 13:31

Dus wat je eigenlijk zegt is dat United niet echt voetbalde in de finale en niks anders deed dan lange ballen op Fellaini? Dat is toch alleen maar een bevestiging van hoe kansloos ajax was? United had ook maar 1 tactiek en daar wist ajax zich geen raad mee.

19 april 2019 om 19:25

ik denk als jouw team met de beker in de handen stond, het jou niet kon schelen hoe ze speelden. er stond zoveel druk op man u die wedstrijd, dat was de seizoensredder. het huidige ajax staat verdiend in de halve finale, goede mix van jeugd en ervaring.

Je kan zeggen wat je wil over Mourinho, maar hoe hij het elftal van Peter Bosz heeft bestreden was zo lelijk, maar oh zo effectief. Ik denk dat Ajax blij mag zijn dat Mourinho niet aan het roer staat bij Spurs. Pochettino legt de druk slim bij Ajax, maar zal er niet voor kiezen om zich volledig in te graven in eigen huis. Dit zou Mourinho zonder twijfel wel doen.

Ik verwacht eerlijk gezegd dat Ajax dit de eerste wedstrijd wel is kan gaan beslissen. Spurs zonder Son en Kane is toch als wesp zonder angel. Verder vind ik met name de verdediging bij Spurs (vertonghen en Rose) echt heel fragiel ogen.

19 april 2019 om 12:03

Niet vergeten dat de spelers toen allemaal stijf stonden van de zenuwen. Dit Ajax is beter dan dat Ajax.

19 april 2019 om 13:35

Toch hebben de Spurs wel degelijk het team om zich in te graven tegen ajax. Ijzersterke verdediging met Vertongen, Alderwiereld en Sanchez. 2 loopwonders op de backs met trippier/aurier en rose een middenveld met ontzettend veel loopvermogen en fysiek (eriksen, Wanyama, Sissoko, Alli) en voorin ontzettend veel snelheid (moura en Son). Ook hebben ze natuurlijk gewoon veel voetbal in de ploeg, maar ajax laten komen en op de counter spelen zou Tottenham prima kunnen en ik denk dat ajax het daar nog wel eens moeilijk mee zou kunnen hebben.

Fijn dat hij advies geeft, hij heeft het al twee keer mis gehad. Tegen Real en Juventus gaf hij Ajax heel weinig kans.

Mourinho pakte het toen inderdaad slim aan. Vond dat Bosz er niet goed op reageerde, hij had de Ligt vast op Fellaini moeten zetten op VM die wedstrijd.

Tottenhams grootste kwaliteit is met de afwezigheid van Son en Kane vooral Alli en Eriksen, ik zou met Blind op VM spelen en Frenkie de Jong iets aanvallender samen met Donny van de Beek. Donny of Frenkie moeten dan afwisselend Alli oppakken, Blind vooral Eriksen. Schone op de bank laten.

Bij de backs liggen wat mogelijkheden denk ik backs moeten veel opkomen, Mazraoui op rechts en Tagliafico op links. Veltman en de Ligt dan centraal,.

Dan heb je met Sinkgraven nog een aanvallende optie op LB, Tagliafico kan dan eventueel centraal gaan spelen en met Magalan nog een pure verdediger als optie. Schone als vrijetrappen specialist en fitte middenvelder.

19 april 2019 om 13:37

In welk opzicht denk je dat bij de backs mogelijkheden liggen? Ik vind een van de sterkste punten van Spurs juist hun backs en ik denk dat je niet mee moet gaan in het loopwerk dat die gasten daar verzetten, dan rennen Tagliafico en Mazroui zich helemaal kapot.

19 april 2019 om 14:45

Je vind dat spurs sterke backs heeft, aurier, trippier rose en Davies dat is allemaal niet al te best

19 april 2019 om 17:13

Vind je van niet? Ik vind dat echt ijzersterke spelers. Rose heeft pieken en dalen, maar heeft ook een paar heftige blessures gehad die hem ook mentaal geraakt hebben. In vorm gewoon een van de betere linksbacks in Europa. Tripper is fysiek in orde, heeft de longen van een paard, snapt het positiespel en heeft een traptechniek waar menig middenvelder/aanvaller jaloers op is. Aurier is ook gewoon een topper als die zijn koppie erbij houdt. Heeft alles wat een back moet hebben, behalve dat die soms wat overzicht mist. Misschien dat Tagliafico zich bij spurs in de basis zou kunnen spelen, maar elke back van spurs is in principe beter dan de backs van ajax.

Niet vergeten dat werkelijk alles meezit bij Ajax.
Ramos die een domme kaart pakt waardoor hij er niet bij was in de return.
Vinicius de gevaarlijkste man die geblesseerd uitviel. Real wat mega kansen om zeep hielp.
Juventus waar Ronaldo net terug is van een blessure. Chiellini die geblesseerd is. Diego Costa de gevaarlijkste aanvallende speler die geblesseerd is.
Ajax wat uit het niets op 1-1 komt terwijl de eerste helft niet om aan te zien was.
Dit Ajax is erg kwetsbaar als je ze juist aanpakt zoals Feyenoord en PSV deden met veel lopers die over de verdediging van Ajax heengaan en met veel diepte in het spel zodat de pressing en counterpressing niet werkt.

19 april 2019 om 11:59

Het zat niet mee toen Ajax al die kansen om zeep hielpen. Nu al bezig de prestatie van Ajax te bagatelliseren? Zelfs als Ajax de CL zou winnen komt het omdat ze al die wedstrijden vanaf de voorrondes geluk hadden en het allemaal meezat waarschijnlijk.

19 april 2019 om 12:04

De laatste ontmoetingen tussen Ajax en Psv/feyenoord werden toch echt gewonnen door Ajax? De rest zijn weer van die voorspelbare excuses die je mijlen ver van te voren kan benoemen om prestaties naar beneden te praten. Alsof Ajax 300 miljoen heeft geã¯nvesteerd en daardoor gelijkwaardig aan Juve en Real zou moeten zijn. Zeer triest, maar vooral lachwekkend dat je het niet kan verkroppen dat Ajax het zo goed doet. Dat maakt deze momenten oh zo veel mooier! Haha heerlijk!

19 april 2019 om 18:47

@ gradveld
Ajax heeft toch ook verloren van Heracles. Maar toen lag het aan Ajax en niet aan Heracles toch?
Probeer dezelfe criteria te gebruiken als Ajax wint van Real ipv van het toepassen van verschillende criteria wanneer het niet uitkomt.

19 april 2019 om 12:26

@bombanera99, ik kan in deze fase zo ontzettend genieten van reacties als de jouwe! Geweldig. Het heeft inderdaad allemaal zo ontzettend meegezeten met dit Ajax. Ze hebben het min of meer cadeau gekregen. .
Je mooiste uitspraak is dat Ajax het geluk heeft dat Ronaldo net weer terug was van een blessure. Geniale uitspraak. Hilarisch! Heel veel dank hiervoor. Als Ajacied beleef ik al geweldige weken, maar reacties als de jouwe maken het compleet.
Dank voor je bijdrage!

19 april 2019 om 18:49

@Djo
Heb je inhoudelijk wat te melden met argumenten of blijf je op de man spelen?

20 april 2019 om 09:34

Ik twijfel of het zin heeft om het over inhoud te hebben met iemand die spreekt van niets dan geluk voor Ajax en o.a. als voorbeeld aandraagt dat Ronaldo net terug kwam van een blessure. Als Ronaldo afwezig was door een blessure was het ook een beetje flauw, maar dan kon ik je volgen.
Je beticht andere mensen ervan inconsequent te beredeneren door bijvoorbeeld bij winst van Heracles op Ajax dit aan Ajax toe te schrijven en niet de verdienste van Heracles te laten zijn. Vervolgens spreek je zelf van geluk voor Ajax, maar laat je bijvoorbeeld de vroege blessure van mazraoui (die na een ongelukkige kaart voor tagliafico al op een onwennige plek moest spelen) achterwegen. Ook tegen Madrid thuis was Ajax ontzettend gelukkig...?

19 april 2019 om 13:38

Je hebt gelijk, maar als bestaat niet. Geluk heb je ook gewoon nodig op sommige momenten.

En dat hoor je van iemand die de laatste 3 jaar niks meer presteert, clubloos is en al 2 keer ajax volledig kansloos verklaarde tegen Real en juve

19 april 2019 om 13:40

Als jij vind dat Mourinho al 3 jaar niks meer presteert (en toch nog een aantal bekers gepakt) wat heeft ajax dan de afgelopen 5 jaar dan wel niet schandalig slecht gepresteerd?

99% van de mensen achte ajax kansloos tegen Madrid en Juve, dus geen gekke voorspelling van Mou. Of kun jij mij een toto papiertje laten zien waarop jij steeds geld had staan op ajax? Des te knapper dat ze die teams verslagen hebben.

Mourinho wil echt graag dat Ajax eruit vliegt. Hij geeft constant advies over hoe de tegenstanders Ajax kunnen uitschakelen maar niet andersom.

19 april 2019 om 12:44

@tubes

wat verwacht je dan van iemand die allergisch is voor aanvallend voetbal? Mourinho vind waarschijnlijk dat Ajax lelijk voetbal speelt

Mourinho zei ook dat Ajax 1% kans had tegen Real Madrid. Laat hem maar wat clubs helpen.

Met zijn schaakspel zie je niet eens voetbal, dan val je gewoon in slaap.

Eerst zou Ajax er tegen Real afgaan, toen tegen Juventus. En nu tegen de Spurs. Mourinho kan het niet laten om zijn eigen successen nog even te benoemen. Ajax - United was een draak van een wedstrijd en misschien wel terecht dat Ajax verloor, want er werd weinig gecreëerd. Ik ben erg blij dat een Nederlandse club zo ver kan komen mét mooi voetbal. Zo'n Mourinho zit weer kick te doen dat hij met zijn resultaatvoetbal zo geweldig heeft gepresteerd.

Moet nog zien of Spurs wel zo kunnen spelen zoals Mourinho zegt. Spurs zijn ook vrij aanvallend en hebben van Dortmund en City gewonnen. Die underdog positie die ze willen is eigenlijk niet heel realistisch van ze.

Mensen beginnen overmoedig te worden. Denken van: "we hebben Real Madrid en Juventus verslagen, dus is Tottenham hotspur een makkie". Ik vind dit een verkeerde gedachte en instelling. Laten we niet vergeten dat de Spurs wel degelijk een fantastisch team hebben.

ik ben geen totaal geen fan van de spelopvatting Mourinho en vind eigenlijk niet eens dat die spelvisie in het topvoetbal thuis hoort als je ziet met welke selecties hij mag werken, maar 1 ding moet je hem nageven. als er iemand is die een tegenstander het voetballen onmogelijk kan maken is het Mourinho wel

19 april 2019 om 13:29

Zal wel, ik denk dat dit logisch en terecht is.
Waar je eerst nerveus naar Bayern en Benfica gaat snap ik dat die nerveusiteit minder wordt tegen Real en Juventus. En nu je al die hordes genomen heb komt er ruimte voor vertrouwen.
En dat is logisch, menselijk en terecht.

Reactie op Joaquinck.

19 april 2019 om 13:42

En vertrouwen kan omslaan in hoogmoed en hoogmoed komt voor de?.... val. Ajax is gewoon de underdog in deze wedstrijd en heeft gigantisch veel geluk dat Kane en Son er niet bij zijn de eerste wedstrijd. Dat gegeven moeten ze volledig benutten.

19 april 2019 om 14:25

Beetje er vergezocht, als je zonder zelfvertrouwen de CL in moet kan je beter thuis blijven.daarbij zijn ze zeer terecht trots op hun enorme prestaties.
En knap van Ajax dat ze uit tegen een sterk Juventus geen kaarten hebben gepakt.

Hopelijk hebben ze profijt van het missen van deze twee al denk ik een club als Tottenham daar perfecte vervangers voor heeft.
Dit is een club die een traditie heeft gemaakt van het leeg kopen van Ajax, die hebben waarschijnlijk wel een sterke selectie

Dat laatste stukje vind ik echt prachtig.
De Jong is een fenomeen en ik zie hem zeker tot de top 5 middenvelders uitgroeien.

Maar de Ligt.... Alles aan die jongen atraalt nu al uit dat het de beste verdediger ter wereld zal worden. Ik heb nog nooit zo n complete verdediger op deze leeftijd gezien. En hij bewijst het ook nog eens keer op keer tegen de absolute top.
Ik ben helemaal gek van die jongen!

Gelukkig heeft Pochettino niet zo'n negatieve spelopvatting als Mourinho, en gaan wij een geweldige wedstrijd zien denk ik. Met twee ploegen die willen aanvallen. Moge de beste winnen.

Die anti-voetbal (halve)finales van Mourinho , mis ik als kiespijn

19 april 2019 om 12:59

Precies, beide ploegen spelen met de juiste spelopvatting (althans in mijn optiek). Dit tweeluik zal naar alle waarschijnlijkheid een lust voor het oog zijn en reclame voor het voetbal. In de andere halve finale verwacht ik overigens niet veel anders. Qua spelopvatting 4 mooie halve finalisten.

Is iemand al eens nagegaan wat er precies allemaal is gebeurd waarom Mourinho nu kennelijk zo anti Ajax is?

19 april 2019 om 15:08

Jazeker, Ajax hanteert (althans afgelopen seizoenen) een speelstijl die attractief is om naar te kijken voor de (neutrale) toeschouwer. Dat is iets waar Mourinho van gruwelt. Je moet jezelf met een budget van 500 Mln+ per jaar ingraven in je eigen zestien en hopen op een paar countertjes om te winnen. Kortom een wedstrijd winnen en verder zo saai mogelijk maken voor de toeschouwer.

Deze man Mourinho is absoluut niet serieus te nemen. Hij heeft na Inter niets speciaals meer gewonnen aan internationale prijzen. Hij liet Real,Manunited,en Chelsea slecht anti voetbal spelen. Altijd maar weer verdedigend zonder creativiteit. Bah!! Die man noemt zichzelf special en een toptrainer. Hij is een schande voor de sport met zijn rare, zelfingenomen maniertjes.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren