Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ronald Koeman staat achter KNVB: ‘Het is normaal dat we Ajax helpen’

Laatste update:

De 33e speelronde in de Eredivisie wordt verplaatst om Ajax lucht te geven in het volle speelschema, zo maakte de KNVB donderdag bekend. Dat betekent dat het programma van zondag 28 april naar woensdag 15 mei verhuist en daarmee tevens de laatste speelronde en 34e speelronde wordt. Ronald Koeman snapt dat de KNVB meedenkt met Ajax en het competitieschema aanpast, met oog op de Champions League.

“Ik vind dat een goede zaak”, benadrukt de bondscoach van het Nederlands elftal in gesprek met Voetbal International, “We hebben vaak gezegd dat we meer naar het buitenland moeten kijken, nou, daar gebeurt zoiets wel vaker. Wat Ajax presteert is zo goed voor het totale Nederlandse voetbal, dat het normaal is dat we ze helpen.”

Reden voor de aanpassing van het schema is dat er rond 28 april geen alternatief voor De Graafschap-Ajax gevonden kon worden, iets dat wel wenselijk was aangezien Ajax op 30 april tegen Tottenham aantreedt in de halve finales. De tijd tussen de voorlaatste speelronde en het duel in Engeland was daardoor te kort. “Ik kijk uit naar die halve finales en hoop op nog meer, want alles is mogelijk”, denkt Koeman. “En daarna moeten we die lijn proberen door te trekken met Oranje tijdens de Nations League.”

De KNVB heeft afgesproken dat een club altijd minimaal twee volledige dagen rust krijgt tussen twee wedstrijden. Verplaatsing van De Graafschap - Ajax naar vrijdag 26 april stuitte op verzet van de thuisploeg en de gemeente Doetinchem. Zaterdag 27 april was vanwege Koningsdag ook geen haalbare kaart.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Volgens mij is het ook helemaal niet de discussie of er met Ajax meegedacht moet worden of niet, het lijkt mij dat daar wel consensus over is. Wat mensen tegen het zere been stuit is dat de hele competitie op de schop gaat en dat letterlijk iedere andere club concessies moet doen m.b.t. het omver gooien van de organisatie van wedstrijden. Dat is mij (en velen met mij) een beetje teveel van het goede. Dat is toch niet zo gek?

Persoonlijk had ik dan eerder voor de verplaatsing van alleen de Graafschap - Ajax gekozen. Nee, dan spelen de teams inderdaad niet meer gelijktijdig, maar dat doen ze in 32 van de 34 wedstrijden sowieso al niet en dan staat er net zoveel op het spel. Het lijkt mij dat ze beter 1 wedstrijd hadden kunnen omzetten dan de organisatie van 9 wedstrijden op de schop hadden gegooid.

18 april 2019 om 19:59

Denk dat de verplaatsing niet mogelijk was aangezien het niet logistiek mogelijk is volgens mijn laatste weten.
Daarbij snap ik echt serieus het hele probleem niet van iedereen.
Er moet geschoven worden want het zit te kort op elkaar.
Is het logistiek niet mogelijk dan moet er iets gebeuren om het wel mogelijk te maken en dat is de hele ronde verplaatsen.

18 april 2019 om 20:04

Daarom. En had Ajax eerder of later gespeeld dan de rest van de competitie, dan was er weer sprake van competitievervalsing.. Voor sommigen is er altijd wat te zeiken, maar ik vind dit niet meer dan logisch.

18 april 2019 om 20:57

Denk dat dan psv en feyenoord nog zullen zeuren.
Feyenoord gewoon puur omdat ze altijd wat willen zeggen.
En psv heeft dan nog wel een rede vind ik.
Nu heeft pec en feyenoord wat te zeuren.
Pec snap ik niet echt en feyenoord zie bovengenoemde rede.

18 april 2019 om 20:00

De reden dat het belangrijk is dat de laatste wedstrijd gelijktijdig is, is voor een scenario waarin 1 van de teams niets meer heeft om voor te spelen en er dus met de pet naar kan gooien, wat vervelend is voor de concurrenten van Ajax (psv) of De Graafschap (emmen, Excelsior).

18 april 2019 om 21:13

Doetinchem zei nee, dan heeft de KNVB niks meer te zeggen

Goed om te zien dat het wel zijn vruchten heeft afgeworpen, zelfs ik was fel tegen. Na al die jaren dat Ajax onze puntenaantal heeft verpest door iedereen jaar klop te krijgen van Real en steeds de groepsfase niet door te komen. Waar clubs als Galatasaray dat wel lukte.

Het is goed dat Ajax eindelijk na al die jaren weer eens punten binnenhaalt voor ons land en ons een keer niet voor lul zet.

18 april 2019 om 20:01

Wat zwam jij nou? Zelfs in die jaren was Ajax een van de belangrijkste clubs voor het binnenhalen van punten...

18 april 2019 om 20:08

Vandaar dat Ajax op de UEFA lijst nu op de 20e plaats staat, PSV op de 40e en Feyenoord op de 70e plek. Ajax heeft nu evenveel punten als PSV, Feyenoord en AZ samen.

18 april 2019 om 20:20

PSV en AZ hebben voor een lange periode de punten gehaald voor Nederland. Nu is het Ajax dat de punten voor Nederland pakt maar ze hebben een decennialang nauwelijks iets gepresteerd in Europa.

18 april 2019 om 20:34

Finale EL vergeten ook die heeft Ajax via een voorronde gehaald terwijl de rest het liet afweten.

18 april 2019 om 20:35

Twee jaar geleden haalden ze de europaleague finale, dat was ook wel goed.

18 april 2019 om 20:36

@bergwijn

Over welke periode heb je het precies. Sinds het seizoen 04/05 t/m 14/15 heeft Ajax namelijk in 10 van de 11 seizoenen weten te overwinteren. Een cijfer waar AZ niet aan komt bijvoorbeeld. Er sprong geen resultaat uit, maar het was ook niet dramatisch, want er werd overwinterd. Natuurlijk was de periode 98/99 t/m 01/02 slecht, maar ja de rest van de jaren 90 was natuurlijk fantastisch qua prestaties, dus van enige compensatie was wel spraken. Net zoals Ajax 2 slechte jaren 15/16 en 17/18 compenseert met topprestaties in 16/17 (finale EL) en 18/19 (halve finale Cl). Opvallend overigens dat jij als Psv'er over prestaties begint, terwijl jouw club al 3 jaar geen wedstrijd in een hoofdtoernooi heeft gewonnen en in 4 van de laatste 7 jaar niet overwinterd heeft.

18 april 2019 om 22:46

@ Master D

Ik heb het voornamelijk over de periode tussen 2007 en 2016. In die periode was PSV de club die de punten had behaald voor Nederland. Ajax was gewoon heel matig in Europa rond die tijd !

19 april 2019 om 00:10

Bergwijn pas svp je reactie aan je maakt jezelf belachelijk met aantoonbaar onjuiste cijfers. Op het cl seizoen na waarin psv door Atletico na overwintering werd uitgeschakeld heeft psv al jaren matig gepresteerd. Rond 2004 en 2005 toen PSV ver kwam in de cl, toen waren ze grootverdieners van coëfficiënt punten.

19 april 2019 om 00:18

Zelfs in de jaren (die zonder logica behalve dat het net precies de slechtste jaren zijn) gekozen zijn door jou heb je geen verhaal. Wat heeft PSV gepresteerd in die jaren? Een enkele keer kwartfinale, verder vooral of uitgeschakeld of door in de UEFA cup/Europa League, omdat ze derde werden. In 08/09 haalden ze zelfs minder punten dan NEC. Als je per seizoen de ranking van Nederlandse clubs qua punten kijkt zie je dat in die jaren het ook gewoon bijna gelijk is. https://www.uefa.com/memberassociations/association=ned/uefarankings/seasondetail/index.html
En dat gebeurde dus in jaren waarin ik gewoon kan toegeven dat PSV beter was dan Ajax, dus daarmee zou je zelfs nog meer verwachten.

19 april 2019 om 00:55

Bergwijn, zoals wel vaker bekijk je het iets positiever van jouw kant. De 8 jaren voor de EL-finale heeft Ajax 86.000 punten verdiend en PSV 85.000. Verder terug kom ik nu even niet. Breng dan dit soort punten niet als feiten, want ze kloppen niet. Loze opmerkingen. Oh, en de laatste 3 jaar heeft PSV 12.000 verdiend. En Ajax....... 45.500. Dus de laatste 11 jaren is het grootste puntenaantal ruim voor Ajax. Maar dus ook die periode 2008-2016. En niet PSV. Rectificeer je even?

19 april 2019 om 09:26

Wellicht nog eens opzoeken wat decennialang betekent dan

18 april 2019 om 20:04

@Supyourlocal: ik zou de lijstjes maar even raadplegen voordat je zo begint te raaskallen. Samen met PSV verdient Ajax het leeuwendeel van de Europese punten (en Ajax zelfs het meeste).

18 april 2019 om 20:07

Haha ik dacht ook aan het woord raaskallen, erg toevallig dat jij precies reageert daarmee. Toch een woord dat je niet vaak hoort. Voor de rest natuurlijk met je eens. Ajax pakt de punten voor Nederland zo goed als altijd. Hopelijk doen Feyenoord, AZ en PSV het volgend jaar ook weer goed. En dat er dan ook nog een verrassing is. Laat Ajax maar dienen als inspiratiebron.

18 april 2019 om 20:27

@De Toekomst: Ik ben wel een beetje fan van 'oud Nederlandse' woorden, mooi dat jij dat ook hebt! Mijn favoriete woord is 'desalniettemin'.

En helemaal eens met je over de andere clubs. Hoop ook echt dat PSV verder kan komen (dit jaar was het ook wel erg lastig) maar dat vooral de clubs erachter wat verder gaan komen. Zou heel goed zijn voor het niveau van de Eredivisie en voor het Nederlands voetbal!

18 april 2019 om 21:01

@4Ever4Ajax:

dan moet je toch wel kunnen genieten van Leo Driessen als commentator? Als je bij elke 'desalniettemin' een shotje zou nemen ben je katjelam binnen een halfuur

Volgend jaar hopelijk 2 teams overwinteren in CL én EL!

18 april 2019 om 21:22

4ever4ajax, grappig, desalniettemin gebruik ik ook heel graag. Net als 'terdege', vind ik een heerlijk woord. On: zou iemand even tegen iedereen willen zeggen dat het allemaal niet anders kan?! Tegen Koeman, Perez en alle mensen die het totaal onzinnig vinden of vinden dat Ajax hulp krijgt of voorgetrokken wordt. Het is verplicht (zie andere topics). Net als stoppen voor een rood licht. Kan je mee oneens zijn, maar accepteer het maar gewoon. Net als dit. Poeh..

Beetje vaag artikel dit. Er worden citaten van Ronald Koeman gebruikt dat Ajax geholpen moet worden, en daar tussen zit de uitleg dat het moet anders kan door de planning. Is dit ook aan koeman verteld, of probeert voetbalzone weer reacties uit te lokken?

18 april 2019 om 20:03

Inderdaad, zoveel mensen die er wat over te zeggen hebben zo weinig mensen die weten waar ze over praten. In deze situatie wordt Ajax niet geholpen, de Knvb heeft gewoon een fout schema gemaakt en er zijn weinig andere oplossingen. Het programma wordt niet verschoven zodat Ajax beter kan presteren Europees maar omdat het niet mag volgens de regels van de Uefa.

we hebben vaak gezegd dat we meer naar het buitenland moeten kijken, nou, daar gebeurt zoiets wel vaker. Wat Ajax presteert is zo goed voor het totale Nederlandse voetbal, dat het normaal is dat we ze helpen.

Misschien dat sommige mensen het wel aannemen als de bondscoach het roept, hier op VZ zijn al diverse pogingen gedaan om dit duidelijk te maken maar sommige mensen willen het niet geloven. Alle individuele frustratie of frustratie op clubniveau is terecht, maar wat Koeman terecht zegt is dat voor het totale Nederlands voetbal dit een prima uitkomst is. Tegen alle opties was wel iets in te brengen, maar in het kader van regelgeving rondom rustperiodes moest er wel iets gebeuren met De Graafschap - Ajax.

Hopelijk hebben de competitieplanners ook het licht gezien na dit seizoen waarin ze voortdurend achter de zaken aanlopen en plannen ze volgend jaar beter. Sowieso lijkt het me dan verstandig om de play-offs overboord te gooien voor dat Europese ticket.

18 april 2019 om 20:04

"daar gebeurt zoiets wel vaker"

Nou ja, voor zover ik weet is er nergens eerder een complete speelronde uitgegooid. Daar mag je toch best een kritische noot bij plaatsen. Wat mij betreft hadden ze alleen De Graafschap - Ajax verplaatst. Dan speel je misschien niet meer gelijktijdig met je concurrenten, maar dat deed je in de 32 voorgaande wedstrijden toch al niet.

Wat mij ook stoorde aan de vorige verplaatsingen was dat de tijdstippen van wedstrijden die helemaal niets met Ajax te maken hadden veranderden in opdracht van Fox. Dat is ontzettend vervelend voor de mensen met kaarten voor die wedstrijden en i.t.t. deze verplaatsing lag daar geen UEFA-reglement aan ten grondslag, maar ging het domweg om de kijkcijfers en dus om ordinaire knaken. Dat was toch echt niet nodig geweest.

Kortom: prima dat er wordt meegedacht, maar het had zoveel beter gekund en gemoeten dan op deze manier

18 april 2019 om 20:09

Ja, wat jou betreft.. En Pietje van de overkant denkt weer dat dat competitievervalsing is, en Jantje van 3 straten verder zou liever hebben dat er niks werd geschoven.. Leuk jouw mening, maar dit is een kant en klare zaak.

18 april 2019 om 20:12

Dit is geen kant en klare zaak, dit is nog nooit eerder gebeurd en er was dus ook geen draaiboek voor. Het is dus ook volstrekt logisch dat je over de uitvoering van mening kan verschillen.

Je hoeft mij dus ook niet aan te vallen omdat ik mijn mening hierover geef. Daar heb ik net zoveel recht op als jij op de jouwe.

18 april 2019 om 20:32

@hijniet

Ja, hieronder heb ik ook al uitgelegd hoe dat komt : niemand hield er rekening mee dat dit nog haalbaar was voor een Nederlandse club. Tel daarbij op dat de competitieplanners van de knvb hier nog rekening te houden met een waardeloos play-off systeem om 1 ticket voor de voorrondes van de EL te verdelen en een zeer uitgebreid promotie/degradatiesysteem. Dan ben je zo twee weken ruimte kwijt ja.

Maar in het buitenland schuiven ze met grote regelmaat met duels van teams die Europees spelen. Dat hoor je hier vaak niet, we zien op teletekst de aankomende speelronde, maar denk maar niet dat Porto en Benfica maandag of vrijdag als favoriete speeldag hebben. Frankrijk is het verplaatsen ook aan de orde van de dag. Maar ja, die landen hebben er wat beter op geanticipeerd dus hoeven niet zo ver te gaan met hun maatregelen.

Die regel dat alle teams de laatste twee speeldagen gelijk starten heeft als doel te voorkomen dat er sprake kan zijn van salonremises en afgesproken resultaten. Stel dat De Graafschap de laatste speelronde bij een gelijkspel degradatie ontloopt op doelsaldo en Ajax de titel pakt bij een gelijkspel : dan kun je wel een beetje gaat bedenken hoe dat loopt.

De andere verplaatsingen puur omwille van de tijden van FOX keur ik ook af, dat heeft geen enkel sportief doel louter om de zendgemachtigde partij te dienen. Daar wordt ik ook misselijk van.

Dat het beter had gekund is geloof ik al diverse malen aangegeven door praktisch iedereen. Maar ja, de competitieplanners wilden geen preventieve maatregelen nemen en hoopte gewoon dat Ajax eruit vloog zodat ze dan niks hoefden te veranderen. Waardoor het probleem keer op keer groter is geworden.

18 april 2019 om 20:18

@adzevedo

Iedereen is voorstander geweest om Ajax te helpen in deze (oke, paar raaskallende nietsnutten er tussen). Waar jij zegt Misschien dat sommige mensen het eindelijk gaan inzien"", misschien ga jij het nu inzien.

Het probleem is niet dat Ajax niet geholpen mag worden, prima zelfs, maar verplaats dan de gehele speelronde, zoals nu gebeurd is zoals ik begrijp. Misschien ook af en toe die oogkleppen eens afzetten en echt lezen wat de reacties zijn. Zoals die van mij waren er velen, echter zagen vele Ajacieden alleen die paar raaskallende reacties.

Serieus, prima dat de Knvb Ajax help, en zelfs groot gelijk, maar trek het door de gehele competitie. Het punt was dat door alleen Ajax te verplaatsen, de tegenstander juist in een extreme situatie werd geplaatst, die ze zelfs tot degradatie had kunnen duwen.

Zoals de Knvb nu de gehele speelronde verplaatst (zoals gevraagd in de vele reacties), niemand zal daar een probleem mee hebben, alle partijen blij. Lees nou eens eerst de reacties, voordat je iets plaatst wat nergens op slaat. Europees gezien, staat 95% achter Ajax, zo ook deze rasechte Alkmaarder.

18 april 2019 om 20:29

Ook de supporters die op een woensdagavond naar een uitwedstrijd moeten? Denk het niet... Helpen prima maar doe het dan op een normale speeldag of verzet alleen die ene wedstrijd, in Engeland is ook alleen de laatste wedstrijd tegelijk. Nu is er alleen rekening gehouden met de kijkcijfers in plaats van de mensen die daadwerkelijk naar het stadion gaan.

18 april 2019 om 20:44

@badhabbit

Ik zat toch vandaag echt uitgebreide verhalen te lezen van mensen die beweerde dat de halve finaleplaats van Ajax juist zeer slecht was voor het Nederlands voetbal. Maar goed, het is gericht aan de groep mensen die iedere afwijking van het schema onacceptabel vonden en die met allerlei scheve vergelijkingen komen. Op individueel niveau en op clubniveau snap ik alle frustratie volkomen over deze beslissing. Die gevoelens zijn gewoon echt terecht. Ik neem die mensen niks kwalijk dat ze boos zijn op deze beslissing. Ik wil alleen af van alle onjuiste argumenten en redenen die gegeven worden.

Ik heb gisteren nog een stuk geschreven dat mijn eigen club ook een rol in dit verhaal heeft. Ajax vertikte het afgelopen week nog met FC Twente mee te denken om een duel in de Arena te spelen. Ajax moet eens serieus gaan investeren in de relaties met andere clubs en zich op bepaalde punten veel soepeler gaat worden. Daar sta ik nog altijd precies hetzelfde in : ga praten en wees ook bereid waar nodig iets te investeren. We hebben allemaal belang bij voetbal op echt gras in plaats van plastic rommel, we hebben allemaal belang bij volle stadions en supportersvriendelijk beleid (zowel voor thuis als uit). We hebben allemaal belang bij een algemeen hoger niveau in de Eredivisie.

18 april 2019 om 20:45

Right, eerst werd er geklaagd dat alleen de wedstrijd van Ajax werd verplaatst, nu is het de kijkcijfers die het probleem zijn. Ik, in tegenstelling tot jou, vind dit een prima oplossing.

18 april 2019 om 21:02

Zijn er zat niet blij mee kan ik je vertellen ouders die met kinderen naar een middagwedstrijd gaan bijvoorbeeld.en nu opeens ern avond wedstrijd krijgen.

"In het buitenland gebeurt zoiets wel vaker". Ronald kraamt weer eens ouderwets onzin uit. In het buitenland gebeurt het nooit dat halverwege april nog een volledige speelronde uit het programma wordt gehaald en achteraan wordt geplaatst. Zoiets kan echt alleen maar in de Nederlandse mickey mouse competitie

18 april 2019 om 20:02

Het gaat om het aanpassen van competitieschema's aan Europese verplichtingen, wat inderdaad wel gebeurt.
Het was nu een ongelukkige samenloop van omstandigheden, met de Graafschap die het vanwege Koningsdag niet ziet zitten. Daarna is dit de beste oplossing. Zoiets kan nou eenmaal gebeuren, overdrijven is ook een vak.

18 april 2019 om 20:08

Ja en de manier waarop de Knvb dit aanpast is door een hele speelronde uit het programma te halen en achteraan te plaatsen. In het buitenland is dit nog nooit vertoond hoor, daar lachen ze zich de ballen uit de broek als ze dit horen.

18 april 2019 om 20:12

We wachten met smacht op je alternatief! Dat zou een verademing zijn tussen al het droevige gejank door

18 april 2019 om 20:24

Het is niet aan mij om met een alternatief te komen. Ik erger mij gewoon aan het feit dat onze bondscoach deze actie van de Knvb verdedigt met een fake-argument. Als jij een voorbeeld hebt van een buitenlandse competitie waarin het er ook zo aan toegaat, mag je hem geven.

18 april 2019 om 20:25

@Davilla
Lachen? Ik denk dat ze hier in het buitenland echt niks om geven.

18 april 2019 om 20:32

Dit is toch een extreme uitzondering! Halve finale cl icm koningsdag! Stap nou over dat kinderachtige gehuil heen. Normaal gesproken zou er een pot verzet worden. Dat gebeurd in alle grote competities jaarlijks. Dat gaat nu dus niet. Nu zijn er geen alternatieven over dus moet het wel. Het is niet alsof dit de eerste keus was.

18 april 2019 om 20:41

Een reguliere oplossing is geprobeerd en niet gelukt. Een hele speelronde verplaatsen klinkt heel extreem, maar dat valt alles mee. Je moet niet zo overdrijven, deze maatregel doet echt niet hemel en aarde op z'n gronvesten schudden.

18 april 2019 om 20:02

Nee, klopt. Maar wel dat er wordt meegedacht met Europees spelende clubs en dit was blijkbaar het enige alternatief dus basta. Je moet het er maar mee doen.

18 april 2019 om 20:18

De enige reden waarom de maatregel zo extreem is komt omdat ze in eerste instantie nergens rekening mee gehouden hebben. Het hele competitieschema is erop af gesteld om zo snel mogelijk onze reguliere competitie af te ronden zodat 4 clubs in halfvolle stadions nog om een EL ticket moeten strijden en wij in tegenstelling tot andere landen onze nummer 16 en 17 allerlei kansen aanbieden in de play-offs.

Maar op zichzelf heeft Koeman groot gelijk, in andere landen worden regelmatig wedstrijden vervroegd of verplaatst zodat er Europese prestaties geleverd kunnen worden. Alleen scheelt het wat geschuif als je er al rekening mee gehouden hebt in je oorsponkelijke schema. Zie daar het verschil.

18 april 2019 om 20:22

@davilla7

"zoiets kan echt alleen maar in de Nederlandse mickey mouse competitie"

Een hele speelronde verplaatsen is nog altijd beter dan 1 wedstrijd in deze. Prima oplossing van de Knvb.

Prachtig dat Feyenoord weer eens laat blijken het weer eens teleurstellend te vinden trouwens. Die club is zichzelf en zijn perspectief onderhand zo zat aan het worden dat het zich niets meer aantrekt van zijn omgeving. Het begon al dat een onschuldig ABBA-experimentje met penalty's in de wedstrijd om de JC-schaal en de Knvb Beker tegen het zere been was van Van Geel en ook twee uitwedstrijdjes die om 12.15 uur begonnen viel niet in goede aarde bij de club. Intussen is Feyenoord vrij van elk soort ontwikkeling, groei of sportief, organisatorisch of financieel perspectief en proberen Jan de Jong en Martin van Geel, die het wereldvreemde idee in zijn hoofd kreeg om een bod van 12 miljoen op St. Juste te weigeren - de hele buitenwacht zand in de ogen te strooien. En nu dit weer. Feyenoord heeft Nederland zwaar voor schut gezet in de Champions League vorig jaar, om nog maar te zwijgen van de flater tegen Trencin vorig zomer. Intussen zorgt Ajax voor de punten en promoot het voor de nieuwe Tadic-en en Neressen de Eredivisie als een prima platform om een carriereuoofdstuk te beginnen. Dat de laatste wedstrijd van Feyenoord dan niet in de Kuip is, is in dat licht jeuk die het krabben niet waard is!

18 april 2019 om 20:14

Ik zie in in hoe het sportieve en organisatorische wanbeleid bij Feyenoord in deze kwestie relevant is. Ik deel je mening dat ze er een gigantisch potje van maken, maar dat neemt niet weg dat ook zij recht hebben op een standpunt. We hoeven het niet allemaal met deze beslissing eens te zijn.

18 april 2019 om 20:21

Het gaat om de totale houding van Feyenoord. Het wentelt om in zijn eigen gelijk en staat nauwelijks open voor ontwikkelingen van buitenaf die hen al dan niet beïnvloeden. Naar mijn mening typeert dat de club op dit moment. Je staat toch een beetje voor lul als je ligt te miepen over een programmawijziging die er dan toevallig voor zorgt dat je laatste wedstrijd een uitwedstrijd is, terwijl dit gewoon in het collectieve belang van ons voetbal kan zijn?

18 april 2019 om 20:22

Feyenoord mag toch net als alle andere clubs in Nederland zijn mening hierover geven? Die trouwens ook nog zeer netjes geformuleerd is. Ze geven zelfs nog aan dat ze blij zijn dat de optie van tafel hebben gekregen om de laatste speelronde en daarmee de wedstrijd tegen ADO Den Haag te verplaatsen.

En Feyenoord heeft Nederland zwaar voor schut gezet in de Champions League? Dat je 4e eindigt achter 3 ploegen die (toen) allen tot de tot 14 van Europa behoren is echt geen schande. Zelfs meer punten in de poule gehaald dan PSV dit jaar, waar ik toch minder van dit soort onzin over lees.

Dus het lijkt er meer op dat je persoonlijk iets tegen Feyenoord hebt, dan dat je echt met gegronde argumenten komt.

18 april 2019 om 21:01

Misschien omdat psv in een poule zat met 2 halve finalisten?

18 april 2019 om 21:17

Poule van Feyenoord was vergelijkbaar en waarschijnlijk zelfs lastiger.

18 april 2019 om 20:23

Zwaar voor schut gezet is gewoon niet waar. Ze haalden zelfs meer punten dan PSV dit jaar haalde.

18 april 2019 om 20:30

Makkelijker poule en het spel deed zeer aan de ogen.

18 april 2019 om 20:31

Ook zeker waar. Maar goed, verder volledig eens met je betoog hoor

18 april 2019 om 20:36

Zo makkelijk was de poule nou ook weer niet. City was wellicht op dat moment de beste ploeg van Europa, Napoli de best voetballende ploeg van Italië en Shakhtar is toch een graag geziene gast in de knock-out fase van de CL. Zoals het onrealistisch om wat van PSV te verwachten dit seizoen, zo gold dat evenzeer voor Feyenoord.

18 april 2019 om 20:40

Sterker nog, Inter staat op de Uefa Ranking 46ste en dat is lager dan PSV op de 40ste plaats. PSV was het dus eigenlijk aan zijn stand verplicht om minimaal 3e te worden in de poule. De tegenstanders van Feyenoord stonden alledrie in de top 15 van Europa.

19 april 2019 om 00:35

Hahahaha. Dat een PSV’er zegt dat het voetbal van een andere club pijn aan de ogen doet...
Dat je eerder reageert dat Feyenoord er een potje van maakt organisatorisch gezien heb je volkomen gelijk in, daar moet een heleboel verandert worden. Maar het blijft wel een prachtige club, althans dat vind ik en nog een hoop supporters

18 april 2019 om 21:12

hahaha heerlijke reactie dit, spot on en wat zul jij inmiddels velen op de pik getrapt hebben: vanwege hun gekleurde bril en waarschijnlijk ook doordat je precies zegt wat ze zelf weten en denken maar de moed hoog proberen te houden. Chapeau!

Wat een schrijnende reacties. Ja het verdiend geen schoonheidsprijs maar kom op zeg. De KNVB had niet durven dromen dat een Nederlandse club zover zou komen. Jaren doet de KNVB niets om de clubs die Europees spelen wat ontzien en nu moeten ze het repareren en hoor je gezeik. Er gebeurt iets speciaals en nog zijn er veel reacties over ik, ik, ik. Grotere plaatje zien is voor sommige zo lastig.

18 april 2019 om 20:26

Dat is Nederland. Nu de gehele competitie ronde wordt verplaatst, zal je mij niet horen, prima oplossing.

19 april 2019 om 00:16

In het ad staat een goed stuk waarin ze een rondje gaan langs de clubs en heel veel clubs vinden dit het beste compromis. Ook Ajax heeft in moeten leveren want het is lekkerder (gezien de spannende titelstrijd) om de laatste wedstrijd thuis te spelen dan uit.
Pec Zwolle schreeuwt als een kleine peuter maar was dus niet op de vergadering aanwezig. Tja dan ben je in mijn ogen af. Dan hoor je op de vergadering je stem te laten horen en nu niet populistisch te jammeren. Volgende seizoen kappen met de play offs en meer ruimte creëren.

Begrijp de oplossing, al snap ik ook dat het logistiek voor heel veel clubs irritant is. Echter kon alleen de wedstrijd van Ajax niet verplaatst worden naar voren en vinden ook een hoop mensen het competitievervalsing als in speelronde 33 en 34 niet alle wedstrijden gelijktijdig gespeeld worden. De ideaale oplossing is dit niet, maar wel de minst slechte.

Want in het buitenland worden complete speelrondes verplaatst omwille van één club? Natuurlijk niet, dat gebeurt nergens. Niet alleen 9 wedstrijden, worden verplaatst, maar ook alle play-offs en dat betekent dus dat alle Eredivisieclubs, de spelers en de supporters allemaal de dupe worden van deze actie. Bizar dat de Knvb dit nu opeens beslist. Voor Alle beslissingen moeten de clubs stemmen en minimaal tweederde instemmen, maar nu gaat de Knvb opeens op eigen houtje alles beslissen. Dat hadden ze wel eens mogen doen in de kunstgrasdiscussie of allerlei andere zaken, maar dan staan ze achteraan te schuilen achter een hoekje.

18 april 2019 om 20:42

Tuurlijk weer een heel betoog hoe zwaar het keven is in de Eredivisie. Ja er is geen rekening gehouden met succes in de CL. Raar hè dat ze dit in Engeland, Spanje, Duitsland en Frankrijk wel doen? Maar denken in oplossingen levert zoveel weerstand op omdat klagen veel makkelijker is. Hoe een groot land klein kan zijn, of beter hoe een klein land klein kan blijven.

18 april 2019 om 20:48

"eredivisieclubs, de spelers en de supporters allemaal de dupe worden van deze actie."

En toen ze alleen Ajax wilde verplaatsen was de wereld te klein. Dit is de beste oplossing van alle die er voorbij zijn gekomen. En Nederland vergelijken met de top competities, dat is nog het meest kromme aan je reactie.

18 april 2019 om 21:06

Verfrissende reactie van jou, in tegenstelling tot degene waar je op reageerde. Als je dan ziet uit welke hoek het komt, de rotterdamse club hoek, dan snap je zijn reactie ook. Ze zouden hier in rotterdam inderdaad het hardst huilen over knjb, etc. als alleen de match van Ajax was verschoven. Zou het eerder zijn, dan zouden ze huilen en meeleven met Graafschap. Zou de match naar achteren worden geschoven, dan zouden ze huilen dat ajax voordeel haalt omdat ze al weten wat psv in dezelfde ronde heeft gespeeld. Zelfs als die club niks in melk te brokkelen heeft, doen ze alsof ze het middelpunt van de wereld zijn. Des te meer de hoop dat AZ alle aankomende potten gaat winnen en alsnog over feyenoord heen gaat.

Zou op zich wel grappig zijn als gewoon alle play-off plekken, het kampioenschap en degradatie nu al twee wedstrijden ofzo van te voren zouden zijn beslist, waardoor deze hele verschuiving onnodig zou blijken te zijn. Zou de enige manier zijn waarop de Knvb echt voor schut zou staan. En sommigen moeten echt niet doen dat de Knvb zo pro ajax is. Belangen worden nota bene door functionarissen met een duidelijke feyenoord-voorkeur belicht en gesteund.
Als ajacied zijnde had de verplaatsing van mij ook niet per se gehoeven, was al wel klaar met dit kleinzerige gezeik (m.n. van die Zwolle gasten, met hun kutgras en dan continu de mond vol over schande en doen alsof hen zoveel onrecht aan is gedaan, met beargumenteringen riekend naar verwijt over competitievervalsing). Mag hopen dat de Knvb ervan leert, en andere clubs voortaan maar de punten binnen halen, hoeft ajax zich alleen nog maar op de competitie te richten. En dan te bedenken dat ik altijd zo gek was om vooral de nederlandse clubs in europees verband te supporten.

Waarom kan de complete speelronde niet op donderdagavond de 25e gespeeld worden?? Hier heeft toch niemand last van? Kan de laatste ronde de laatste ronde blijven en heeft iedereen voldoende tijd en rust. Anders alleen graafschap-Ajax na de 25e verplaatsen. Hoezo competitie vervalsing wat valt er nu te vervalsen dan?

Ik snap werkelijk waar niet dat er hier ook nog mensen reacties durven te posten over dat het niet eerlijk is en blablabla.... de 48 uur is gewoon een regel!

Bovendien vergroot het aanzienlijk de kans van Ajax, bij de eerste ontmoeting met Tottenham heeft Ajax een week rust en Tottenham slechts 3 dagen, bij de tweede ontmoeting heeft Ajax 2,5/3 dagen rust en Tottenham slechts 2 dagen.

Ik ben altijd voorstander om Nederlandse clubs te helpen Europees zodat ze zoveel mogelijk kans maken voor een overwinning!

19 april 2019 om 10:11

Er zat 48 uur tussen. Zondag 5 uur klaar en dinsdag CL 9 uur starten. 52 uur later. De bereidheid om PSV te matsen in de halve finale 2005 en wedstrijden tegen Atlético 2016 was ook totaal niet aanwezig. PSV wilde de wedstrijd tegen Ajax toendertijd ook uitstellen, maar werd finaal afgeschoten door Ajax en de KNVB..

19 april 2019 om 14:18

@ Sandoroverman

Het gaat niet om 48 uur maar letterlijk om 2 dgn.

Dus zondag spelen mag je niet eerder weer spelen dan op woensdag. Zelfde dat als je Europees speelt op donderdag dat je pas op zondag meer mag spelen in het kader van arbeid/rust verhouding.

En gevallen uit het verleden erbij halen is zoiets raars. En het is in 2016 afgewezen omdat er ruim 3 dgn tussen zaten dus was totaal geen rede om te gaan schuiven.

Ik zie in de meeste reacties gelukkig de medewerking uit het hele land om Ajax te ondersteunen in deze bijzondere periode. Fijn dat het landsbelang nog steeds voorop staat als het er echt om gaat. Laten we met zijn allen genieten van de komende weken. De ontknoping in de competitie, Ajax CL en daarna nog Oranje. We hebben slechtere jaren gekend.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren