Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Besluit van KNVB roept weerstand op: ‘Wij zijn hier helemaal klaar mee’

Laatste update:

De KNVB maakte donderdag bekend dat de voorlaatste speelronde in de Eredivisie verplaatst wordt van zondag 28 april naar woensdag 15 mei. Adriaan Visser, voorzitter van PEC Zwolle, benadrukt in gesprek met het de Stentor dat hij niet bepaald een voorstander is van dit besluit. Eerder werd ook al het uitduel van de Zwollenaren met Ajax verplaatst.

“Ons standpunt is niet veranderd ten opzichte van eerder, toen ons competitieduel met Ajax verplaatst werd”, laat Visser weten. Voor PEC Zwolle is de uitwedstrijd tegen NAC Breda met anderhalve week verlaat. “Als we gaan anticiperen op incidenten, wordt het bij voorbaat een ramp. Dat zie je nu ook, want je grijpt in alle agenda’s in. Voorop de supporters, sponsoren en wat te denken van spelers die na de laatste wedstrijd nog een week trainen en voor daarna mogelijk al de vakantie hebben ingepland.”

“Wat gebeurt er met de play-offs die hierdoor ook verplaatst worden en houdt de winnaar daarvan met het oog op het startpunt van de Europa League überhaupt vakantie over?”, vervolgt de voorzitter van PEC. “Wij zijn hier helemaal klaar mee. Een hele ronde verplaatsen moet ook je niet willen. Aan het begin van het seizoen moeten er gewoon duidelijke afspraken gemaakt worden, waarin je rekening houdt met dit soort uitzonderingen.”

De Graafschap, dat het op de laatste speeldag van de competitie nu opneemt tegen Ajax, is wel blij met deze oplossing. In eerste instantie werd gedacht om dat duel te verplaatsen naar vrijdagmiddag. “Dat zou voor ons een gruwelscenario zijn”, laat Hans Martijn Ostendorp, algemeen directeur van De Graafschap , weten aan de Gelderlander. “Voetbal speel je voor de supporters. Maar ook op sportief en organisatorisch vlak zagen we het niet zitten. Het veiligheidsaspect maakte voetballen op vrijdag echt onmogelijk.”

Snap jij de houding van PEC Zwolle?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

De enige andere optie zou zijn geweest om De Graafschap Ajax als enige later te spelen. Dát zou competitievervalsing zijn geweest.

Niet ideaal wel de enige overgebleven optie dit.

18 april 2019 om 17:40

Exact, altrenatievn zijn er niet en clubs zitten niet in de meewerk stand. Het zijn de regels vand e Uefa, daar moet de Knvb zich gewoon aan houden.

18 april 2019 om 18:26

Alternatief was er wel. De Uefa had Barcelona-Liverpool op 30 april moeten zetten. liverpool speelt al op vrijdag tevoren en Barca op zaterdag. Kan dus prima. Ajax en spurs op woensdag was dan ook geen probleem. Moest als enige de bekerfinale worden verzet, wat tot minder onvrede zou leiden dan deze situatie.

18 april 2019 om 19:38

Pcies, maar de uefa ging zeuren dat dat contractueel niet kon... Apart, lekker t probleem bij de plaatselijke bond laten...

18 april 2019 om 20:14

Minder onvrede, doe niet zo belachelijk zeg. Alles is hier geregeld . 18.500 kaartjes, 900 autokaarten en 220 bussen en jij wilt dat terugdraaien?

18 april 2019 om 18:48

Ach eerst wordt er gezeurd dat de KNVB geen besluiten neemt en alles aan de clubs laat. Zie JA - FC Twente, nu neemt de KNVB een besluit in overleg met de clubs naar het schijnt en is het weer niet goed. Denk dat dit de beste oplossing is die genomen kon worden in de situatie.

18 april 2019 om 19:35

Tot dat ze zeggen op jouw werk dat je voor een ander bedrijf een week langer mag werken , niet erg relaxed lijkt me

18 april 2019 om 19:41

Als je in ruil daarvoor een week eerder vrij krijgt, zou ik er geen probleem mee hebben.

18 april 2019 om 20:17

Blijkbaar niet wanr Zwolle was er niet en heeft kenbaar gemaakt niet er mee eens te zijn. Er was ook nog een andere club die er niet mee eens is.

18 april 2019 om 20:34

Dat zou Zwolle aanwezig moeten zijn, zo werkt dat nu eenmaal. Daarnaast wilde Zwolle meedoen met de play-offs, dus het lijkt mij sterk dat spelers vakantie opnamen.

18 april 2019 om 20:16

Je kan ook alles laten gvd alleen omdat ajax nu halve finale staat moet alles om. Wil je Europees spelen met de grote jongens dan moet je gewoon alles laten wat het is. Doen ze in Spanje Engeland Duitsland ook niet toch alles verplaatsten.

18 april 2019 om 20:53

Waarschijnlijk heeft het geen zin, maar: dit is niet perse om Ajax te helpen vanuit de KNVB, dit komt voort uit de reglementen die de UEFA voorschrijft.... ach laat ook maar, mensen die onder een steen leven krijgen minder mee

19 april 2019 om 08:38

Dit doen ze juist ook in die landen. De wedstrijd van City was laatst nog verplaatst... En daarbij, het is een regel van de Uefa dat er meer dan twee dagen tussen een wedstrijd moet zitten. Dus het mag gewoon niet. Dan krijg je het feit dat het een regel van de Knvb is dat de laatste twee ronden alle wedstrijden tegelijk gespeeld moeten worden.

Het. kan. dus. niet. anders.

Deze man moet niet zo zeuren, voor hem is er geen probleem toch? PEC gaat het niet redden qua play offs dus dat scheelt. Ongekend sommige reacties, stank voor dank. Die punten voor de ranglijst tellen ook voor de clubs als Vitesse, AZ en eventueel zelfs Willem 2....

18 april 2019 om 17:45

Dat de winnaar van de play-off bijna geen vakantie overhoudt kan net zo goed punten kosten, die andersom net zo belangrijk zijn voor Ajax. KNVB heeft er gewoon een zootje van gemaakt en is veel te laat met dit gesprek gekomen. Toen Ajax Madrid versloeg hadden de verschillende scenario’s direct met de clubs besproken kunnen worden. Dat je de frustratie bij de clubbestuurders niet begrijpt vind ik vrij kortzichtig.

18 april 2019 om 17:49

Maar het scheelt drie dagen, toch? De laatste speelronde wordt nu de 15e, waardoor de playoffs met drie dagen ofzo opschuiven. Deze man doet nu net alsof er twee weken aan vast wordt geplakt.

18 april 2019 om 17:50

Je kunt er ook gewoon standaard rekening mee houden. Dat voorkomt dit gezeur. Alleen....denk dat de clubs die nu “zeuren” dat ook niet willen. Want als je in het speelschema structureel met een finale in de CL en in de EL rekening moet houden ontkom je niet aan heel veel doordeweekse wedstrijddagen....en dat vinden de clubs met een kleiner budget niet fair....Dussss wat is nu de structurele oplossing?

18 april 2019 om 17:53

Zoals hieronder al gezegd, drie dagen....
Het is gewoon extreem dramatisch om te zeggen dat ze geen vakantie hebben, belachelijk.

18 april 2019 om 19:26

Wacht ff. Toen Ajax real Madrid versloeg is het direct besproken. De KNVB gaf toen al aan dat de wedstrijd de Graafschap - Ajax verplaatst zou worden en de Graafschap begon meteen te steigeren wegens zogenaamde competitie vervalsing. De tendens was toen vooral, zwaar onrealistisch. Ajax moet tegen Juve, die horde gaan ze toch niet nemen. Misschien hadden alle clubs er toen wat serieuzer mee om moeten gaan.

18 april 2019 om 21:14

De graafschap begin inderdaad te steigeren omdat het onveilig zou worden. Ajax supporters hebben na 2016 een reputatie in Doetinchem.

18 april 2019 om 21:30

Na de play-offs moeten het Nederlands elftal nog voetballen, deze spelers hebben nog minder vakantie!
Eufa en Fifa moeten echt de kalender aanpassen en gewoon een maand echt geen voetbal!
Ajax begon al in juli met de echte wedstrijden. Neem Blind hoeveel wedstrijden heeft hij al gespeeld, voorronde's CL, CL, beker, competitie en Nederlands elftal.
En dan zo'n voorzitter van PEC Zwolle zeuren over rust!

18 april 2019 om 17:51

Ik vind dat juist voor hem spreken, aangezien het anders nogal kortzichtig overkomt en wellicht egoïstisch .

18 april 2019 om 18:19

Volgens mij snapt niemand zijn punt. Hij geeft maar weer eens aan hoe zo'n organisatie de knvb is. Ze doen maar wat daar. Ze maken afspraken met elkaar over wedstrijden verplaatsen en hup, tegen de afspraken in verplaatsen we ze. Het gaat me niet om ajax vind belangrijk dat die verplaatst word, maar 't gaat om 't principe dat de knvb een amateuristische organisatie is. Ik zou lekker op een zondag middag naar me clubbie, maar moet nu een extra dag vrij vragen hiervoor... Terwijl er voor aanvang van de competitie deze dingen zijn aangegeven. Hoe krijgen ze het toch elke keer voor elkaar daar in Zeist.

18 april 2019 om 18:50

Wat was er van te voren aangegeven dan?

18 april 2019 om 20:33

Er was afgesproken dat het per ingang van het volgende seizoen zou gaan gebeuren.

18 april 2019 om 20:35

Niet waar, er zijn afspraken over gemaakt.

18 april 2019 om 19:29

Ja idd wat zeuren we toch. Eerst moeten we vrij nemen van het werk om op een woensdag opeens op een waardeloze tijd naar Amsterdam af te reizen en nu dit weer. Terwijl Ajax bij de grote jongens wil horen en iedereen moet wijken.

18 april 2019 om 20:15

Niet alleen Ajax wil bij de grote jongens horen heel Nederland lijkt me.

Het is niet de ideale situatie maar we kunnen naar dit seizoen hier wel beter rekening mee houden.

18 april 2019 om 20:20

Die punten zijn alleen van belang voor de Ajax, PSV, Feyenoord en AZ, Utrecht en Vitesse. De rest komt (een enkele keer uitgezonderd toch niet Europa in). Waarom zouden die punten dan een argument zijn om al die nadelen zomaar te accepteren.

18 april 2019 om 21:44

Omdat het je competitie aantrekkelijker maakt. Als er clubs Europees spelen, zal het ook talenten aantrekken die normaal gesproken niet naar onze competitie zouden komen. Dus hoe meer punten we verzamelen, des te aantrekkelijker het wordt om in Nederland te komen spelen. Kijk naar bv Neres, De Jong, De Ligt, de invallers (weet hun namen even niet, lange dag achter de rug), jonge jongens krijgen een kans om te schitteren.

En om een club te noemen die niet in jouw rijtje staat, Reis bij Groningen.

Ik snap de frustratie, maar de Knvb heeft zich ook maar aan regels te houden. Echt heel constructief in het meedenken zijn de clubs ook niet. Dus wat verwachten ze dan?

Beetje gek dat hij met wen vakantie argument komt. Na de laatste speelronde zijn er toch sowieso play-offs en nacompetitie? Niet slim om als speler in die week al een vakantie te plannen.. Ook zou het hem sieren als hij dan met wel een goede oplossing zou komen, die is er namelijk niet.

Wat we denk ik wel allemaal met Visser eens kunnen zijn; er moeten aan het begin van het seizoen gewoon duidelijke afspraken gemaakt worden over hoe en wat.

Ik vind dat we Europees succes een handje moeten helpen door allemaal wat water bij de wijn te doen, maar dat moet allemaal eerst concreter worden uitgedacht dan enkel met elkaar de intentie uitspreken.

18 april 2019 om 17:41

De afspraken zijn duidelijk. Er moeten 2 dagen tussen een wedstrijd voorafgaand aan een Europese wedstrijd zitten Lijkt me redelijk duidelijk.

18 april 2019 om 18:42

Ja, dus moet Ajax verplaatst worden. Alleen Ajax. Spijt me zeer, ik gun Ajax die CL van harte, maar ik kan op woensdag niet naar een wedstrijd. Ik zal ook lang niet de enige zijn. Nogmaals, ik begrijp dat het gebeurd, maar zullen we volgend seizoen ten eerste rekening ermee houden en ten tweede veel duidelijkere richtlijnen maken?

18 april 2019 om 19:25

Hier is een richtlijn voor je: de laatste twee competitierondes worden de wedstrijden tegelijk gespeeld om competitievervalsing te voorkomen. Daar wordt nu dus aan voldaan.

18 april 2019 om 20:21

48 uur toch?

18 april 2019 om 20:36

2 dagen verschil.

18 april 2019 om 21:23

Volgens mij zat er net zoveel mensen zeuren Als nu wanneer de wedstrijd tegen Graafschap alsnog verplaats zou worden tegen hun wil in

18 april 2019 om 17:44

Dat betekend dus dat we vooraf rekening gaan houden met een evt finale in de CL en in de UEFA L. Dan moeten we dus ook met winterweer rekening houden....kortom, heel veel weken met een dubbel programma. Ben benieuwd hoe Zwolle daar over denkt!

18 april 2019 om 17:44

Voor zover ik zie, zijn er duidelijke afspraken. Of in ieder geval één hele duidelijke; minimaal 2 rustdagen voor alle clubs. Nu was dit niet mogelijk, dus moest er geschoven worden. Concreter kan je het niet maken. Of moeten we op voorhand al voor elke speelronde "een wat-als-scenario" opstellen? Dat lijkt mij zwaar overdreven voor uitzonderlijke jaren..

18 april 2019 om 17:50

Kunnen we het best mee eens zijn maar het is een slecht argument. Daar is namelijk aan het begin van het seizoen geen rekening mee gehouden. Dat dat vanaf volgend seizoen wel moet is duidelijk maar lost dat nu wat op? Nee het probleem is er denk dan in oplossingen. Het is absoluut niet ideaal dat is ook duidelijk. Klagen klagen klagen maar wel lekker meeprofiteren straks...

18 april 2019 om 18:06

Ik ben voor het verschuiven van de speelronde hoor. Maar op welke manier profiteert Zwolle precies mee als ik het vragen mag?

18 april 2019 om 18:08

Volgens mij denk ik juist in oplossingen. Ik geef aan hoe het in het vervolg beter kan, en jij bevestigt dit vervolgens. Je punt gaat werkelijk volledig langs me heen.

18 april 2019 om 18:10

Europese coëfficiëntenlijst is meer Europa plekken voor NL clubs, meer geld naar eredivisie.

18 april 2019 om 18:10

Wat zouden de positieve gevolgen zijn voor de eredivisie mocht Ajax de finale halen ? Lijkt me duidelijk toch?

18 april 2019 om 18:16

Ik doel op de heer Visser die totaal niet in oplossingen denkt. En dan roepen dat het vooraf afgesproken dient te worden. Ja he he dat snapt iedereen. Gaan ze ook vast en zeker doen voor aankomend seizoen. Maar wat lost dat nu op ? Niks.....

18 april 2019 om 18:23

Probleem is dat het voor de clubs heel veel extra werkt kost. Plus hebben ze te maken met sponsors die denk ik veel betalen voor een business suitte. Die hadden verwacht om in 't weekend 15 van de 17 wedstrijden te kunnen zien, nu kunnen ze dat misschien niet meer omdat die verplaatst is. Kun je wel zeggen is maar 1 wedstrijd, maar misschien betaald zo'n sponser wel 500.000 delen door 17, toch bijna 30.000 euro, 't zijn dagen dat ik 't niet verdien

18 april 2019 om 18:49

Wat heeft Zwolle aan het feit dat Ajax meer geld heeft? De grote klappers die Ajax maakt sinds Sulejmani zijn vrijwel allemaal vanuit het buitenland aangetrokken (ziyech uitgezonderd). En het is niet heel waarschijnlijk dat Zwolle zelf dat ‘extra vrijgekomen’ Europese ticket bemachtigd. Dus nogmaals, wat zijn specifiek de cijfers waarin Zwolle mee zal profiteren? Cvdeligtcv een vraag beantwoorden zou fijn zijn, niet herhalen maar beantwoorden..

18 april 2019 om 18:52

Frenkie vergeten? 15% doorverkooppercentage vriend.

18 april 2019 om 19:24

Aantrekkingskracht van de eredivisie, uitstraling van de eredivisie en de al genoemde europese punten. Nederland staat echt weer op de kaart en daar profiteert de hele eredivisie van.

18 april 2019 om 19:31

@wedge21 Frenkie zeker niet vergeten. Uiteindelijk heeft Willem 2 daar 10.130.000euro aan overgehouden volgens transfermarkt.de, de bron die ik in deze gebruikte. Erg nuttig voor Zwolle ook.

Maar goed, mijn standpunt is je niet duidelijk merk ik. Dan gaan we even de cijfers vanaf begin 16/17 erbij pakken (zit Frenkie er toch niet bij, om jou te pesten ), dit zijn de betaalde transfers (transfervrije spelers dus niet opgenomen):
Buitenlands:
Marin - 12,5 miljoen
Blind - 16 miljoen
Tadic - 11,4 miljoen
Magallan - 9 miljoen
Bande - 8,25 miljoen
Wober - 8,1 miljoen
Kristensen - 5,5 miljoen
Tagliafico - 4 miljoen
Orejuela - 3,65 miljoen
S. De Jong - 2,3 miljoen
Neres - 12 miljoen
Casseira - 5,5 miljoen
Sanchez - 5 miljoen
Traore - 2 miljoen (huurvergoeding)

Binnenlands:
Pierie - 4 miljoen (reken ik maar vast mee)
Labyad - 6 miljoen
Johnsen - 2,4 miljoen
Schuurs - 2 miljoen
Van Leer - 0,7 miljoen
Ziyech - 11 miljoen

Buitenlandse transfers:
Aantal: 14
Totale waarde: 105,2mln (gemiddelde waarde van 7,51mln per speler)
Binnenlandse transfers:
Aantal: 6
Totale waarde: 26,1mln (gemiddelde waarde van 4,35mln per speler)

Met andere woorden, het geld wat Ajax verdient gaat verreweg meer naar het buitenland dan het in eigen competitie blijft. Nu Ajax een pot heeft om uit een nòg grotere vijver te vissen denk je toch niet dat ze lukraak een Namli over gaan kopen voor laat zeggen 6 miljoen? Dus nogmaals mijn vraag: waarin gaat Zwolle er specifiek op vooruit als Ajax daadwerkelijk een ronde verder komt?

18 april 2019 om 19:31

Wat heeft Zwolle eraan geen reet. Krijg je met kunstgras, de andere clubs kunnen weleens wat sneller en makkelijker gewilde spelers over de streep trekken. Daarnaast Zwolle profiteert niet van de Europese punten? Was volgens mij niet zo heel lang dat PEC de beker won toch?

18 april 2019 om 19:34

@CV Allemaal vage aannames waarin niks hard is te maken behalve de Europese punten. Punten waar, zoals eerder is vastgesteld, PEC weinig aan heeft. Aantrekkingskracht en uitstraling van de Eredivisie zijn niet-meetbare gegevens momenteel. Koopt Zwolle dus ook niks voor. Ik moet iets concreets horen (iets meetbaars). Als Ajax nu de finale haalt, stijgen dan de sponsorinkomsten van Zwolle denk je? Denk je echt?!

18 april 2019 om 19:38

Kai, dat is een aanname die je maakt. Nergens is ooit bewezen dat Eibar een extra speler aan kon trekken omdat Barca of Real de Champions League won. Mocht je andere gegevens hebben dan hoor ik het graag. Zwolle won de beker en mocht Europa in, leuk voor toen. Maar als Ajax nu de finale haalt gaat volgend jaar PEC nog altijd niet Europa in op basis van Europese punten. Mochten ze de volgende beker bijvoorbeeld weer winnen, dan nogsteeds is de situatie niks anders dan als Ajax er nu uit gaat of de finale (of wint). Dus nee, die profiteren er niet aan mee.

18 april 2019 om 19:43

Is nog al moeilijk om iets te meten als het nog moet gebeuren. Maargoed als je niet gelooft dat pec iets heeft aan de uitstraling en aanzien van de eredivisie dan houdt het op. Over de transfers heb je wel gelijk denk inderdaad dat Ajax nog meer uit het buitenland haalt.

18 april 2019 om 19:48

Is ook maar een gevoel van mij hoor, ik denk niet dat PEC hierin als voorbeeld veel mee kan profiteren. Ik hoop natuurlijk dat je gelijk hebt. Meer aantrekkingskracht kan de Eredivisie wel gebruiken zegmaar

18 april 2019 om 19:50

@ Cvdeligtcv. Welke aantrekkingskracht van de eredivisie? Een buitenlandse speler gaat nu echt niet sneller in de eredivisie voetballen, alleen omdat Ajax nu in de halve finale van de CL staat.

Uitstraling van de eredivisie? Denk je echt dat er nu meer mensen in Europa de eredivisie gaan volgen. Laat staan dat ze naast Ajax, PSV en Feijenoord überhaubt ook maar een andere club kennen uit de eredivisie.

De Europese punten. Als je volgend seizoen niet presteert dan ben je deze punten ook zo weer kwijt. Ajax haalde in het seizoen 16/17 de finale van de EL, en velen dachten dat Ajax nu tot de Europese subtop behoorde. Alleen in het volgende seizoen 17/18 wist Ajax zich geeneens te plaatsen voor het Europees voetbal. Dit kan komend seizoen ook zo maar weer gebeuren, en dan je de Europese punten ook weer heel snel kwijt.

18 april 2019 om 19:52

Tukkertje91 je maakt werk van je reacties en zoekt dingen uit. Grote klasse. Heb je het artikel van Hans Nijland van fc Groningen ook gelezen die geeft aan dat ze het stadion we 2x hadden kunnen uitverkopen tegen Ajax. De successen van Ajax stralen af op de hele eredivisie ik verwacht dat bijna alle clubs meer seizoenkaarten gaan verkopen en vollere stadions krijgen. En met de doorverkooppercentages (die zie je nu ook bij de aankoop van die Heerenveen verdediger) kunnen andere clubs ook profiteren van goede verkopen. En ja Ajax heeft veel in het buitenland gekocht maar de subtoppers hebben een tijd teveel voor hun spelers aan Ajax en PSV gevraagd. Je hebt niet alleen de Frenkie de Jong en dries Mertens maar ook Duarte, Maher, sigthorson en Ramselaar die ze hooguit met verlies doorverkopen.
On topic: juiste beslissing KNVB. Nu blijven beide regels intact. Jammer dat voor de clubs het seizoen 3 dagen langer duurt maar dat is niet onoverkomelijk.

18 april 2019 om 20:21

En dat is de schuld van de Nederlandse clubs. Wanneer stel Benfica langs komt zeggen de clubs:'Mwah, miljoentje of 10/11'. Komt Ajax langs, kunnen ze gaan bieden vanaf 15 mil. Ik vind het niet vreemd dat Ajax eerst naar het buitenland kijkt voor directe versterkingen. Dan krijgen ze tenminste waar voor hun geld.

18 april 2019 om 20:28

Dat was niet de verdienste van Ajax, maar van de onderhandelaar van Willem II. Sterker nog Ajax wilde niet eens de transfersom die Willem II vroeg en die lager lag dan het bod van PSV betalen.

18 april 2019 om 20:30

Soccersupp, dank voor een onderbouwde reactie. Die probeerde ik bij anderen een beetje los te peuteren, maar uit onverwachte hoek is ook altijd prettig.

Groningen verkoopt hun stadion uit tegen Ajax. Zo zullen er ongetwijfeld meerdere voorbeelden zijn van clubs die de wedstrijd tegen Ajax hun stadion uitverkocht krijgen. Kijk naar bijvoorbeeld FC Groningen, dat vorig jaar (1 april 2018) hun stadion uitverkocht had tegen een Europees uitgeschakeld Ajax Een duel tegen Ajax trekt altijd veel kijks, dat Nijland zijn stadion 2 keer uitverkocht kon krijgen zou leuk zijn geweest als zijn capaciteit 2 keer zo hoog was. Nu is de situatie (helaas voor hem) nog onveranderd ten opzichte van vorig jaar.

Wat ik wel wil geloven is dat er nu (tijdelijk) meer animo is vanuit het buitenland om een wedstrijd van Ajax te bekijken. Het zij in het stadion, het zij op tv. Of die animo dusdanig een verandering teweeg kan brengen in tv-gelden (en dus alle clubs mee profiteren) lijkt me echter vergezocht. Misschien dat het voor de laatste 3 of 4 potjes dit jaar iets scheelt. Maar het hele volgende seizoen? Lijkt mij persoonlijk lastig hard te maken. Fingers crossed.

Dat je verwacht dat alle clubs meer seizoenskaarten gaan verkopen is (nog) niet te onderbouwen helaas, laat staan te koppelen aan het CL succes van Ajax. Maar ik hoop dat je gelijk hebt!

Dat Ajax op binnenlands aangetrokken spelers het nodige verlies heeft gemaakt is zonder meer waar. Maar dat geldt natuurlijk ook voor buitenlands aangekochte spelers. De kans lijkt niet groot dat men Casseira overneemt voor meer dan 5 miljoen, of Blind voor 17+ de deur uit gaat. Een Younes, Boilesen en Westerman gingen ook gratis de deur uit, bijvoorbeeld.

19 april 2019 om 00:16

Beste Tukkertje, als je het heel breed door trekt met je transfers: zwolle speelt met heel
Veel spelers uit de ajax jeugd. Doordat ajax investeert in spelers die duurder en beter zijn, vallen er spelers buiten de boot die verdomd nuttig zijn voor zwolle. Daar profiteert zwolle dus van. Ajax wordt sterker, spelers die de laatste stap naar het eerste (nog) niet maken kunnen bij clubs als
Zwolle terecht.

Ik denk dat het ideaal zou wezen om De graagschap-ajax enkel te verplaatsen, maar helaas gaat dan iedereen piepen over competitie vervalsing. Wat dat betreft is dit een ‘eerlijke’ manier. Let wel, ook voor ajax is dit minder he. Of je kampioen kunt worden thuis tegen utrecht of uit bij de graafschap maakt nogal een verschil!!

19 april 2019 om 09:07

@Tukkertje, zolang Ajax de spelers uit het buitenland haaks zijn de spelers die zij niet kopen beschikbaar voor de andere clubs... Kortom, PEC heeft een betere selectie omdat Ajax niet iedere “topper” uit Nederland koopt. Verder heeft het voordeel omdat er veel meer spelers naar de Nederlandse competitie willen komen. 1)bekendheid 2) zien dat jeugd een kans krijgt enz enz. Daarbij kun je dit alleen voorkomen als je al vooraf ruimte maakt in het speelschema. Dat betekend dus meer doordeweekse speeldata voor allemaal! Daar zitten de PEC’s van deze wereld echter ook niet op te wachten.

18 april 2019 om 18:08

Wat jullie noemen zijn regels, geen afspraken. Dat er een tijd tussen moet zitten is logisch. Echter moet je dat wat verder van te voren bedenken. Ik snap dat dit grote succes voor iedereen onverwacht was, maar het is nu wel veel crisisberaad en verwarring.

Voor de volgende seizoenen is het misschien handig om hier een beter draaiboek voor te hebben waar alle clubs vooraf over kunnen meedenken.

18 april 2019 om 20:42

De KNVB heeft niet op dit resultaat gerekend. Dat gaat ook heel erg lastig daar dit behoorlijk incidenteel is. Waarschijnlijk nemen ze dit volgend jaar wel mee

18 april 2019 om 18:34

Playoffs afschaffen en de winterstop eruit gooien zo simpel is het dan blijven er genoeg dagen over.
Of afstappen van alle wedstrijden tegelijk op de laatste speeldag heb je er ook geen gezeur meer om.

18 april 2019 om 19:51

Toe zeg, het is allemaal wat onderschat geweest, Niemand en ook Ajax niet had in het begin van dit seizoen maar het vermoeden dat het zo succes zou worden. Ajax ging maar met 1 doelstelling de voorrondes in, Europees voetbal halen in 1 van de 2 Europacups. Wat is er mis mee om in deze nieuwe ontstane situatie de competitie aan te passen?

19 april 2019 om 00:18

Wat word ik ongelofelijk moe van al dit gezeik. What the fuck maakt hij zich druk om? Ik zie alleen dat hij Ajax het succes misgunt......what else????

Dus Zwolle is boos als ze te weinig rust hebben maar nu ook als ze te lang rust hebben.... Tja zo blijf je wel in de publiciteit hè?

19 april 2019 om 00:32

Tja ze willen blijkbaar een statement maken....blijkbaar nog altijd op hun prikkie getrapt. Hier word je toch dood moe van

Logisch dat clubs het klote vinden, maar dit is de enigste optie. Het is gewoon niet toegestaan om zondag en dinsdag te spelen. Heel vervelend en ik snap het, maar het kon niet anders.

18 april 2019 om 17:48

Daarom, krokodillentranen om niks. Bij sportief succes van Ajax is iedereen in Nederland gebaat. Meer aantrekkingskracht voor ons voetbal voor spelers, interessanter voor sponsoren, spelers worden hoger gewaardeerd, plaatsing voor Europees voetbal wordt beter, Ajax kan meer besteden aan spelers in de Eredivisie.. En toch klagen. Stank voor dank.

18 april 2019 om 18:52

@ De Toekomst. Hou a.u.b. op over dat iedereen in Nederland hier bij gebaat is. De spelers van andere Nederlandse clubs worden nu niet in keer 50 procent meer waard.

Grotere sponsoren gaan er ook niet komen, omdat de Nederlands afzet markt te klein is. Alleen PSV en Ajax kunnen hier misschien van profiteren, omdat deze twee clubs standaard Europees spelen.

Plaatsing voor Europees voetbal word beter! Voor hoelang? Want om dit structureel voor elkaar te krijgen, moeten de clubs die Europees spelen ook daadwerkelijk elk seizoen presteren. Anders is dit gewoon een incident, en ben je je Europese plaatsing ook zo weer kwijt.

En dat Ajax meer kan besteden aan spelers uit de eredivisie. Als Ajax dan niet gaat proberen om voor een dubbeltje op de eerste rang te gaan zitten, maar het volle pond gaat betalen. Dan kan de clubs enigszins mee profiteren.

En denk je nou werkelijk dat buitenlandse spelers nu sneller genegen zijn om in Nederland te gaan spelen voor pak hem beet Vitesse, Groningen, Excelsior, etc. puur omdat Ajax nu in de halve finale van de CL staat.

18 april 2019 om 19:02

Ben het volkomen met je eens. Sommige ajacieden doen nu met of zij het nieuwe tijdperk van het Nederlands voetbal aan het inluiden zijn. Volgend jaar een heel nieuwe team en dan moet ik het nog maar eens zien of dit doorgezet kan worden.

18 april 2019 om 19:44

@chef

Ga lekker zitten huilen in een hoekje en je eigen club zielig vinden. Als alleen al Ajax en PSV opklimmen is dat structureel beter voor de Europese punten.

Ajax het volle pond betalen. Misschien maar eens naar de houding van andere clubs kijken. Ajax heeft vaak genoeg het volle pond betaald voor totaal niets toevoegende spelers. Misschien is dat de reden voor het nauwelijks aantrekken van eredivisie spelers. Vraag maar lekker veel aan andere ploegen, kijk maar hoe vaak die terug komen. Daarnaast zou Ajax eens hetzelfde doen. Kunnen de jeugd spelers voortaan ook direct door naar het buitenland. Kijk alleen al hoeveel ex talenten van PSV en Ajax maar wat graag worden opgepikt. Maar het gaat altijd over het betalen van de grote clubs. En de kleine clubs dan. Willem 2 is tot nu toe een van de weinige die mee dacht en bereid was risico te delen. Heeft ze een flinke bonus opgeleverd. In het buitenland is dat vaak genoeg de regel. Kijk alleen al naar Lozano, of naar Milik.

18 april 2019 om 20:03

@ ninjakaj. Dat Ajax in het verleden het volle pond heeft betaald voor spelers die niks toevoegden is toch niet de schuld van de verkopende clubs. Dat betekent dat Ajax deze spelers niet goed gescout heeft. En Ajax vraagt toch zelf ook het volle pond voor de topspelers die het verkoopt, waarom mag een eredivisie club dat dan niet vragen voor hun topspelers. Jullie verkopen De Ligt toch ook niet voor 15 miljoen maar eerder voor /- 75 miljoen.

Welke talenten? De talenten die jullie vaak al op jonge leeftijd weg kapen bij andere eredivisie clubs, voordat deze club ook maar enigszins van dit talent heeft kunnen genieten en profiteren.

18 april 2019 om 20:21

Ik denk dat spelers nu eerder voor de Eredivisie kiezen ja. Als een speler moet kiezen tussen de Deense, Zweedse, Belgische, Oostenrijkse, Zwitserse competitie of de Nederlandse competitie kan zoiets denk zeker een verschil maken. Natuurlijk niet als er een grotere competitie als de Premier League ook een mogelijkheid is, maar je begrijpt vast wat ik bedoel (alhoewel dat misschien een overschatting van jouw objectiviteit is). En voor Kik Pierie betaalde we toch ook de hoofdprijs? Ajax laat zien best te willen betalen, maar dan moet er wel iets rondlopen dat de moeite waard is. Verder zegt iedereen dat dit beter is voor plaatsing voor Europees voetbal is. Zelfs in jouw negatieve betoog ontken je dat niet. Je weet er echter wel weer een mooie, zure draai aan te geven door te stellen dat dit niet een structurele verbetering oplevert en ja, hèhè, dat kan ook niet bij een zo'n ranglijst die jaarlijks wordt aangepast op basis van prestaties in Europa......

18 april 2019 om 21:31

@ De Toekomst. Ik hoop dat je gelijk hebt dat spelers eerder voor de eredivisie kiezen dan voor de landen die jij aangeeft. Uiteindelijk blijft het toch vaak een geld kwestie, veel eredivisie clubs kunnen geen grote salarissen betalen. En waar men dit misschien in de genoemde landen wel kunnen. Vooral bij spelers van buiten de EU is dit een probleem, het verplichte salaris voor een niet EU speler is op dit moment rond de € 422k. En voetballers blijven uiteindelijk toch broodspelers.

Dat jij hierover mijn objectiviteit over in vraag stelt, dan kan men hetzelfde doen over jouw objectiviteit hierover. Want dit is namelijk een subjectieve kwestie. Jij denkt van wel, ik denk van niet. Je kunt hier alleen maar achter komen als je alle buitenlandse spelers die het aankomende seizoen worden aangetrokken gaat vragen of de halve finale plaats van Ajax hun keuze heeft beïnvloed.

Heeft Ajax voor Kik Pierie de hoofdprijs betaald of een marktconforme prijs. Ik weet het echt niet, daarvoor heb ik de eredivisie dit seizoen niet genoeg gevolgd en kan ik daar niet echt over oordelen.

Dat de campagne van Ajax dit jaar goed is voor de Europese plaatsing is een feit. Dat ga ik ook zeker niet ontkennen. Maar al te vaak is het voorgekomen dat een uitstekend jaar word gevolgd door een slecht jaar. En dan neem ik nu even Ajax als voorbeeld omdat jij Ajacied bent.

2016/2017 Ajax; finale El
2017/2018 Ajax; geen Europees voetbal.
2018/2019 Ajax; halve finale CL, met kans op finale en zelfs winst

Met deze pieken en dalen zet je elk seizoen je Europese plaatsing op het spel.

18 april 2019 om 17:48

Er moet gewoon niet zo gejankt worden. Ik ben blij dat de KNVB alles uit de kast haalt voor Ajax en zal dat ook zijn als PSV (hopelijk) de CL haalt. Dit is veel belangrijker dan dat het vervelend is voor andere clubs.

18 april 2019 om 17:57

Natuurlijk moet de KNVB precies hetzelfde doen voor PSV als die volgend seizoen de CL haalt. Dat lijkt mij vanzelfsprekend. Wat zou het geweldig zijn als beide clubs de groepsfase zouden overleven!

18 april 2019 om 18:00

Eens, en lering trekken uit dit verhaal voor de planning voor volgend jaar. Laat Zwolle maar eerst eens het kunstgras verwijderen voordat ze weer zo jankend de voorpagina willen halen.

19 april 2019 om 00:36

Ik vind het derhalve helemaal niet zo logisch dat clubs dat klote vinden. Wat worden zei daar slechter van.....niets toch?

Ik stel voor dat er dan ook met geen enkele andere uitzondering meer rekening gehouden wordt....Dus geen kunstgras, geen vergoeding voor dit en dat, geen qua financiële tegemoetkomingen enz enz. Dan moet je dus ook zo flink zijn en evt een dubbel schema kunnen afwerken als Zwolle zijnde enz enz.

18 april 2019 om 18:04

@ Tipptopp

Kunstgras is geen issue, domweg omdat het van de Uefa mag. En in vergelijking het veld waar Feyenoord op moest spelen in Trecin, dat was vele malen slechter dan het (kunst)gras dat wordt gebruikt in de Eredivisie.
Dus een NON issue.

Financiële tegemoetkomingen? Waar doel je op? Want is erg onduidelijk. Doel je op TV gelden? Doel je op transfervergoedingen van jeugdspelers of ex spelers?

18 april 2019 om 19:41

Ik denk dat hij doelt op het delen van een deel van de inkomsten uit de Europese campagnes, een afspraak die staat. Oftewel, alle eredivisie clubs profiteren mee van dit succes, omdat het bedrag dat daaraan is gehangen groter wordt met elke ronde.
En het hebben van kunstgras is misschien geen issue voor qua uefa regels, maar ook daarover is afgesproken dat er financieel wordt bijgedragen door de 'grote clubs' (hoe precies weet ik niet uit m'n hoofd) aan het vervangen van kunstgras voor echt gras.

19 april 2019 om 13:04

@ Kim88

Dat van die inkomsten van Europese campagnes gaat pas in met ingang van het nieuwe seizoen. Dus niet de huidige jaargang.
Dus niemand profiteert extra mee.

En over kunstgras is er nog geen bindende afspraken, er zijn voorstellen echter zijn die totaal nog niet bekrachtigd, de wil en intentie is er. Echter nog geen duidelijke concrete afspraken met data etc.

18 april 2019 om 19:54

Op dat soort momenten heeft de KNVB geen inspraak en moeten 15 van de 18 clubs akkoord gaan en nu mag de KNVB opeens alles zelf bepalen...

Afschaffing van Play-offs en bekerfinale naar einde competitie verplaatsen zou oplossing kunnen zijn (niet voor nu uiteraard) in toekomst toch? Of vergeet ik zo snel even iets, buiten dat deze situatie dusdanig uitzonderlijk is (halve finale CL, bekerfinale en speelronde 33 die door Koningsdag niet op zaterdag zou kunnen) had hier eigenlijk wel rekening mee gehouden moeten worden. Hoe vreemd het dan ook is.

18 april 2019 om 18:06

@ wolterx

Die play-offs moeten er sowieso uit. Dat scheelt al een berg. De reguliere competitie zorgt voor je eindstand.
Dat toetje van de play-offs is puur een financieel iets. Meer niet.

Dan houdt je voldoende tijd over

Enige wat je de KNVB kwalijk kan nemen is dat ze de bekerfinale op 5 mei gepland hebben. Dat was bij voorbaat al een achterlijke datum, gezien de festiviteiten die daarbij gepaard gaan. Als die na de competitie werd gespeeld, had het al heel veel kunnen schelen.

Als ze aan het begin van het seizoen de heer Vissers gezegd zouden hebben, dat ze met het maken van het schema rekening hebben gehouden met een Nederlandse club in de halve finale van de Champions League, was die vast in lachen uitgebarsten.

Ik snap de mensen die denken dat dit een groot complot is van de Knvb om Ajax te bevoordelen niet zo goed, dit doen ze uit een noodgreep en is dus een logisch besluit. Ik kan ook weinig begrip opbrengen voor mensen die de teleurstelling niet begrijpen dat de speelronde verplaatst is. Voetbal speel je uiteindelijk voor de supporters en dit is in the end niet fijn om een laatste, mogelijk beslissende speelronde op een doordeweekse dag te spelen.

Daarnaast frappeert me het wel hoe makkelijk het 'het is goed voor het Nederlandse voetbal' argument van stal gehaald wordt. Het is vooral goed voor Ajax, dat nu al een begroting heeft dat net zo groot is als de 9 kleinste clubs in de Eredivisie bij elkaar en die gaat komend jaar alleen nog maar verder exploderen. Ik weet helemaal niet of het zo goed is voor de Eredivisie als een club er budgettair zo ver uit gaat steken, in Zwitserland (tot vorig jaar) en Wit-Rusland leidt het al jaren tot slaapverwekkende competities. Uiteindelijk zorgen zulke lucratieve Europese competities uit verhoudingen die volledig uit het lood geslagen zijn en wordt het voor veel clubs nog lastiger om mensen naar het stadion te trekken, wat de laatste jaren al niet te makkelijk gaat bij veel clubs.

18 april 2019 om 18:02

Tsja, hoe groot de verschillen worden ligt ook aan de overige clubs zelf. Ajax is uit een periode gekomen met spelers als Hoesen, Sana, Bulykin, Duarte, Van der Hoorn gekomen tot waar we nu zijn. Als andere clubs ook goed beleid voeren, kunnen ze door de sportieve prestaties van Ajax wellicht ook sneller/makkelijker plaatsing voor Europees voetbal afdwingen om daar weer vruchten van te plukken. In jouw geval ligt het dus vooral ook aan wat Feyenoord doet de komende jaren. PSV lukt het wel om op nationaal niveau bij te blijven trouwens. Ajax kan er ver bovenuit steken, maar zal nog steeds punten laten liggen. Een andere club die er ook bovenuit steekt, hoeft dus niet perse beter te zijn dan Ajax om wel mee te doen om de titel.

Wat ik alleen niet snap, is waarom de wedstrijdvolgorde niet intact wordt gehouden? Stel Ajax is voorafgaand aan speelronde 34 al kampioen, dan kan dat grote gevolgen hebben voor de strijd tegen degradatie. En zo zijn er meer voorbeelden, dat vind ik best schrijnend.

18 april 2019 om 17:51

Omdat je dan twee speelrondes had moeten verplaatsen, daar zat ook niemand op te wachten.

18 april 2019 om 17:54

Nee, maar op de constructie van nu zit evengoed niemand te wachten, buiten enkele lieden uit Amsterdam. De Knvb heeft hemel en aarde bewogen om dit mogelijk te maken, dan hadden ze hier ook nog wel even rekening mee mogen houden. Het is gewoon een valide argument in het kader van een eerlijk competitieverloop.

18 april 2019 om 18:01

Lieden uit Amsterdam zitten hier ook niet op te wachten hoor. Laatste speeldag op woensdag is super kut. Alleen een ander alternatief zonder nadelen is er niet.

Er is met de clubs overlegd en blijkbaar zagen de meesten het niet zitten om nog een ronde op te schuiven. Dit is geen goede oplossing, maar er is geen goede oplossing.

18 april 2019 om 17:53

Precies.... Al zal psv of Ajax voorafgaand nog geen kampioen zijn. In theorie kan psv met een Nederlands - Malta score nog met het kampioenschap aan de haal kunnen gaan

18 april 2019 om 18:08

@ Laziobart1988

Je doelt eerder op een Spanje - Malta scenario waarschijnlijk

Wat heeft deze man als oplossing voor ogen dan? En was het geen overleg tussen alle eredivisie club waar dit uitkwam? Ik begrijp dat er misschien lichte tegenzin was bij sommige clubs maar om dan zo te schoppen na het besluit. Niemand heeft nog kunnen onderzoeken wat de daadwerkelijke gevolgen zijn maar meneer (*scrollt naar boven) Visser is alweer aan het tieren.

18 april 2019 om 17:52

Meneer Visser komt niet uit de voetballerij. Hij probeert interessant te doen. Snap ook niet dat hij bij Zwolle nog getolereert wordt. Zo'n man wil je toch niet als uithangbord van je club.

18 april 2019 om 18:15

@markovv
Wat een valse opmerkingen en mensen een schuldgevoel aansmeren.
Visser hoeft helemaal geen oplossing te bedenken. Het is namelijk zijn probleem niet. Het punt is dat andermans probleem niet zijn probleem wordt.
Niemand hoeft oplossingen te bedenken. De KNVB moet een oplossing vinden en andere clubs er niet mee lastig te vallen.

18 april 2019 om 19:55

Als je de moeite neemt om zo publiekelijk je ongenoegen uit te spreken, mag je er ook wat constructiefs aan toevoegen. Dit is zeiken om het zeiken. De KNVB hééft een oplossing aangedragen en kennelijk heeft ook de vertegenwoordiger van Zwolle hiermee, hetzij schoorvoetend, mee ingestemd.

Wat deze man nu doet vindt ik best "gevaarlijk". Hij zet zijn achterban op tegen de KNVB en Ajax en dat vindt ik verwerpelijk. Dit zijn gewoon regels waar de KNVB zich aan moet houden en heeft niks met voortrekken te maken. En waar hij wel gelijk in heeft en kan begrijpen is dat Ajax - Zwolle totaal uit het weekend is geschrapt.

Trouwens en wij zijn al jaren jullie kunstgras beu.

19 april 2019 om 04:14

@ armandode

Inderdaad, dit is gewoon van mans doen voor de bühne, hij zal ongetwijfeld weten dat dit vanwege Uefa regelgeving nu zo loopt maar dat uiteraard selectief achterwege laat. Wat dat kunstgras betreft heb je natuurlijk ook gelijk, persoonlijk blijf ik nog steeds vurig hopen op een nieuwe competitie met de Belgen, omdat de kleinste clubs gewoon niet meer mee kunnen in het hedendaagse prof voetbal.

Op een paar uitzonderingen na is er geen enkel sportief/financieel groei perspectief en zal het voor velen elk jaar weer een onwijs grote opgave zijn om een sluitende begroting rond te krijgen. Wat dat betreft houd ik mijn hart vast wanneer de Eredivisie rechten weer vrij komen, de huidige deal was voor velen van levensbelang, en als het niveau nog meer daalt denk ik niet dat FOX of een andere partij bereid om meer op tafel te leggen. Naar mijn mening staan de kleine clubs de ontwikkeling van de sub en top clubs in de weg, want die zouden nog wel kunne groeien in een Benelux League, wat de weerstand en de kwaliteit van het voetbal natuurlijk weer ten goede komt. Helaas zit het systeem in Nederland zo in elkaar dat echt rigoureuse hervormingen onmogelijk door te voeren te zijn, met alle gevolgen van dien.

We kunnen nu met zijn alle max kijken, heeft dus ook een voordeel.

On: natuurlijk krijgen ze weerstand, maar dit is een prima oplossing. Het belang van alle wedstrijden tegelijk spelen is te groot.

Waarom komt dhr. Visser niet met een passende oplossing die direct effect heeft? Ik snapte de kritiek op de verplaatsing van de wedstrijd tegen Pec, maar nu is het gewoon schreeuwen on iets willen wat je niet kan krijgen.

Visser moet even ophouden, wij fans mogen weer opdraaien voor zijn kortzichtige uitspraken. Ik baal er ook van omdat ik liever een thuiswedstrijd als laatste wedstrijd van het seizoen had gehad, maar geniet er ook van een Nederlandse club in de halve finale van de CL te zien. Die man is een uithangbord voor PEC, maar zet ons nu allemaal neer als een stel zeikwijven.

18 april 2019 om 18:12

Visser heeft alle recht van klagen.
Je moet je niet laten intimideren door mensen die hem zeikerd noemen. Die hebben er namelijk zelf belang bij.
Visser komt op voor de belangen van zijn club. De KNVB komt op voor de belangen van het grote geld en heeft maling aan clubs.

Ik schreef dat al dat er clubs zijn die het er niet mee eens zijn en dat klopt dus.
Het besluit is wederom door het strot geduwd en clubs hebben het maar te accepteren.
De KNVB heeft zich de afgelopen maanden compleet belachelijk gemaakt.

18 april 2019 om 18:14

Inderdaad sommige clubs hebben het maar te accepteren. Er moet toch een keer een knoop doorgehakt worden

Niemand zat op deze situatie te wachten maar het is nou eenmaal zo. En dan moet je er mee dealen en dat wordt nu gedaan

18 april 2019 om 18:17

@nafets
Je hoeft er helemaal niet mee te dealen. Hoe kom je erbij dat clubs dit maar horen te accepteren.

18 april 2019 om 18:19

Ja jongen je loopt nu al de hele dag je gal te spuwen zonder zelf een oplossing aan te dragen. Maar die heb je niet. Dus ook jij zal er gewoon mee moeten dealen

18 april 2019 om 18:33

@bombabeloe Als reactie op je andere bericht.

Als Ajax 1 mei had geloot zou het dus betekenen dat de return op 7 mei zou worden gespeeld en zou de Knvb Beker finale worden verplaatst. Zoals hier boven al een aantal keer aan jou gevraagd wordt, wat had jij dan voorgesteld? Meestal ben je van het verbeteren van mensen dat ze niet ingaan op jouw berichten, dus laat ons maar weten wat jij zou doen (wat dus ook nog zou kunnen/mogen). Dus of ik verwacht een reactie van je, of je houdt gewoon op met roeptoeteren en accepteert dat er niks anders te doen is aangezien er nu al in 3/4 berichten op jou gereageerd is dat jij dan met een oplossing moet komen, maar elke keer ontwijk je de vraag en ben je plotseling weer stil.

18 april 2019 om 18:36

Als je wil dat iemand serieus op je in gaat, kan je op zijn minst proberen om hem zonder die denigrerende verbastering aan te spreken. Tip van het huis.

18 april 2019 om 18:54

Onafh van dat heeft hij gelijk. Iedereen klaagt maar ik zie niemand met een oplossing komen.

18 april 2019 om 18:57

@hijniet! Mensen die Bomba kennen (en dus niet vanaf 16 april met een trollaccount zijn begonnen), weten dat een serieuze discussie met hem niet te houden is en dat ik en met mij anderen vaak genoeg op een nette manier dat hebben geprobeerd. Na een tijdje ben je gewoon klaar met zulke mensen die alles roepen, maar geen tegenspraak accepteren.

18 april 2019 om 19:19

'en dus niet vanaf 16 april met een trollaccount zijn begonnen'

Wat wil je hiermee insinueren? Dat mijn account een trollacount is? Op basis waarvan dan? Wat een volslagen misplaatste en overbodige toevoeging. Dat je je aan bombanera ergert zal best, daar kan ik niet over oordelen, maar ik heb je geen enkele reden gegeven voor dergelijke insinuaties.

18 april 2019 om 19:33

Ik citeer jou: "nu het hele Nederlands voetbal tegemoet moet komen aan Ajax, zou het niet meer dan fair zijn als Ajax de clubs, gemeentes en fans tegemoet zou komen en opdraait voor de gemaakte onkosten. Ik ben benieuwd"

Sorry, maar als jij na zoveel duidelijke berichten met een goede uitleg over dit onderwerp nog steeds met zo'n reactie aan komt zetten doe je in mijn ogen gewoon niet meer mee en ben je niet meer serieus te nemen en is deze discussie tussen ons ook gewoon klaar. Dat Bomba nu alweer vlucht en niet meer reageert op mensen die hem volledig terecht om een oplossing vragen geeft alleen maar aan dat hij dat gewoon niet kan en dus moet stoppen met zulke berichten . Ik zal dan ook niet meer verder reageren op een antwoord van jou aangezien dat verspilde moeite is, ben duidelijk genoeg geweest.

18 april 2019 om 19:45

Zo zeg, de arrogantie is stuitend. Dus alleen omdat ik jouw mening niet deel "doe ik niet meer mee" en "ben ik niet meer serieus te nemen". Wat heb ik jou in godsnaam gedaan wat zo'n reactie rechtvaardigt?

" en is deze discussie tussen ons ook gewoon klaar"

En dan een ander verwijten dat ze weglopen voor een discussie... Overigens ook wel een beetje vreemd om van een ander lid te verwachten dat hij de hele dag op jou kan reageren, de meeste mensen hebben namelijk ook wat anders te doen?

Feyenoord heeft inmiddels ook laten weten not amused te zijn met deze gang van zaken. Hopelijk volgen er nog meer clubs in soortgelijke bewoordingen.

18 april 2019 om 18:25

Ja, want het is heerlijk om te klagen over iets waar niemand wat aan kan veranderen? Laten we vooral hopen dat nog meer mensen tijd gaan verspillen aan deze kwestie door middel van negatieve uitlatingen in de media.......

18 april 2019 om 18:34

Over een dergelijk absurde gang van zaken die nog nooit ergens vertoond is, mag je toch best je ongenoegen laten blijken.

18 april 2019 om 18:56

En vooral zelf met geen oplossing komen. Ik ga je een kans geven, probeer het. Hier kan de Knvb noch Ajax wat aandoen. de 2 dagen regel moet gewoon gerespecteerd worden. Wees blij dat de Knvb de gehele speelronde eruit heeft gegooid. Ze hadden ook gewoon alles kunnen laten staan en alleen de graafschap - ajax verschuiven.

18 april 2019 om 19:47

Daarentegen hebben andere clubs laten weten juist blij te zijn met deze oplossing. Bijvoorbeeld Willem II en De Graafschap. Het is dus echt niet zo dat alle clubs ertegen zijn.

Oh god hebben we die man ook weer. Had alweer een tijdje geen aandacht gehad dus weer tijd om wat te zoeken. Zo verschrikkelijk dit vermoeiend dit soort mensen en deze man weet ook duidelijk niet waar hij over praat. Hoe kan die een hoge pief zijn bij Zwolle? Je hebt je aan de regels te houden. Dit is de enige en juiste oplossing tot zover, tenzij deze man een beter idee heeft.

Kan ajax de laatste wedstrijd tegen de Graafschap niet in De Grolsche Veste spelen.. is wellicht de kampioenswedstrijd en ipv 50000 man kunnen er nu nog maar 550 man er heen... of is de wereld daarvoor te klein nu?

Ik snap het wel. De winnaar van de playoffs moet al weer snel aan die voorrondes van de europa league beginnen. En nu beginnen de playoffs ook nog eens later waardoor je nog korter vakantie hebt. 2 dagen rust na de bekerfinale is toch ook geen probleem. Waarom dan wel een hele speelronde verplaatsen.

Die voorzitter heeft een veels te grote mond.
Voor de competitie zou PEC subtop voetballen. ze vochten tegen degradatie.
De twitterberichten van hem zorgden alleen voor onrust binnen zijn eigen club.
Kortom een waardeloze voorzitter die beter een andere hobby kan zoeken.

Wat een gezeur. Dit is een unieke situatie dat eens in de decenia’s voorkomt. Straks duurt het weer 10/15 jaar dat een Nederlandse club weer zo ver in de CL komt.

Volgende seizoen wordt gewoon weer een EL/CL zonder Nederlandse clubs. De meeste Nederlandse clubs zullen de voorrondes al uitgeschakeld worden.

Het wordt natuurlijk wel leuk als er stad is die de wedstrijd gaat verbieden.
Onze competitie is met recht het lachertje van heel Europa.

Het blijkt nog steeds dat veel mensen niet begrijpen dat de Uefa de wedstrijd De Graafschap - Ajax verbiedt. Dat doet Ajax niet, ook de Knvb niet, maar het reglement. En voor wie het niet duidelijk is: na een wedstrijd op zondag moet een club, vanaf maandag 0.00 uur gerekend, 48 uur rust hebben. Kortom er kan zondag 28 april niet worden gespeeld door Ajax omdat Spurs - Ajax door de Uefa is vastgesteld op dinsdagavond 30 april. Daar kan vanwege contracten en voorschriften niet aan getornd worden. Dus moet de Knvb zich daar naar schikken. Omdat De Graafschap - Ajax om verschillende redenen niet op de zaterdag of vrijdag voor 28 april kan worden ingepland, blijven er maar 2 alternatieven over en dat is die wedstrijd verplaatsen of de hele ronde naar achteren schuiven. Er is, na overleg met de Eredivisieclubs, gekozen voor de laatste optie. Dus kan Visser blijven roeptoeteren, maar hij heeft geen poot om op te staan. Hij moet maar bij de Knvb zijn beklag doen, want die hebben nooit rekening gehouden met een halve finaleplaats voor een Nederlandse club in de CL. En eigenlijk moet dat ook maar niet weer, want blijkbaar is Nederland te klein om met zo’n succes om te gaan. Nee, dan liever spelen op dat prachtige plasticveld in Zwolle. Dat doen we veel liever....

Het verschuiven van wedstrijden gebeurt in bijna alle competities. Waarom zeiken over 3 dagen verschil. Het gaat zeker niet elk jaar gebeuren, dus nu je punten kan pakken moet je ze pakken. Chapeau voor de KNVB!

logisch, het is ergens competitievervalsing, voortaan kan de knvb beter eerst nadenken over de gevolgen ipv continu agenda's wijzigen.

3 dagen extra op het seizoen en meneer begint weer te zeuren, fijn dat hij meedenkt wat het beste voor het Nederlandse voetbal is... Ook grappig dat dit van een club komt met meerdere door Ajax opgeleide voetballers

Heel leuk het succes, en hoop voor Ajax dat ze de finale halen maar ik wacht nog steeds op de persoon die met een bron komt over de 2 etmalen. Zolang dat er niet is, is het natuurlijk absurd dat 17 clubs de dupe moeten zijn voor ajax succes. Vervolgens ga je Ajax versterken met extra financiã«le middelen waardoor de kleinere clubs in de eredivisie nooit kunnen bijbenen.

het is triest dat zwolle eigen belangen boven nederlandse belangen probeert te stellen.er zitten daar mensen in het bestuur die overal voor zijn als het in HUN voordeel is.maar geen begrip hebben als het hun niet past.er staan voor veel ploegen nog groote belangen op het spel,zowel voor degredatie,als playoffs,als derde plaats.zou graafschap ajax naar vrijdag verplaatst worden,zouden ze het ook niet goedkeurenenz enz
NEE Zwolle,,, Ned.voetbal IS Belangrijker DAN Zwolle,,,dus PAS JE Eens Zonder Comentaar Aan,de Vgehele Eredivisie Past Zich OOK AAN Jullie Slechte Kunstgrasveld AAN

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren