Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Gewilde Hakim Ziyech staat al sinds 2015 op verlanglijstje in LaLiga’

Laatste update:

Hakim Ziyech staat hoog op het verlanglijstje van Sevilla, zo weet El Desmarque te melden. Bij los Rojiblancos vreest men echter dat het reeds te laat is om de strijd om de middenvelder van Ajax te winnen. Monchi, sportief directeur in Andalusië, houdt de situatie van Ziyech desondanks nog altijd nauwgezet in de gaten.

Sevilla heeft Ziyech al enkele jaren op de korrel. In 2015 overwoog de huidige nummer vier van LaLiga een bedrag van zes miljoen euro neer te tellen voor de 26-jarige middenvelder, maar van een overstap kwam het destijds niet. Ajax telde een jaar later elf miljoen euro neer om Ziyech over te nemen van FC Twente en Sevilla is hem sindsdien niet uit het oog verloren. Men realiseert zich in het zuiden van Spanje dat er nu diep in de buidel getast zal moeten worden voor Ziyech.

De vraagprijs van Ajax wordt momenteel geschat op 35 miljoen euro en Sevilla acht zichzelf kansloos ten opzichte van de andere belangstellenden. De Süddeutsche Zeitung wist dinsdagmiddag te melden dat Bayern München al een tijdje ‘intensieve contacten’ onderhoudt met Ziyech. Sky Deutschland meldde tegelijkertijd dat ook Borussia Dortmund, Arsenal en Chelsea in de markt zijn voor de Marokkaans international.

Het contract van Ziyech bij Ajax loopt nog tot medio 2021, waardoor de onderhandelingspositie van de Amsterdammers vrij sterk is. In een eerder stadium werd de middenvelder ook gelinkt aan onder meer Liverpool, Tottenham Hotspur, Olympique Lyon en AS Roma. Dit seizoen speelde Ziyech totaal 42 wedstrijden, waarin hij goed was voor 19 doelpunten en 20 assists.

Zie jij Hakim Ziyech naar Sevilla vertrekken?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Sevilla is wel het plafond van Ziyech. Mooie club om zijn beste jaren te gaan beleven!

18 april 2019 om 15:16

Maar even afwachten want dit jaar is nog niet voorbij. Nog een paar gekke uitslagen en dit jaar zal hoogstwaarschijnlijk zijn beste jaar worden.

18 april 2019 om 15:24

Tja, Ziyech is een belangrijke speler bij de halve finalist van de Champions League. Sevilla is dat nog nooit geweest. Dus dat plafond-verhaal staat een beetje naast de huidige werkelijkheid.

De grote vraag voor Ziyech zal niet zijn waar zijn plafond ligt. De vraag gaat zijn waar hij zijn type spel mag spelen. Als hij dat bij Bayern Munchen mag doen, dan gaat hij daar gewoon slagen. Alleen is de kans groot dat hij niet bij elke club mag doen waar hij het beste is. En dan gaat het gauw bergafwaarts met Ziyech. Hij speelt nou eenmaal op een wat moeilijkere plek dan bijvoorbeeld De Ligt. Die kan bij elke club gewoon spelen zoals hij speelt.

18 april 2019 om 15:25

ik weet het niet of dat zijn plafond is. tegen Sevilla was hij wat minder maar tegen Bayern en Real vond ik Ziyech een van de grote uitblinkers. in de EL campagne onder Bosz vond ik hem nog beter, toen hij op 10 werd gezet. op de flank doet hij het ook goed maar vind ik hem toch minder als in de as

18 april 2019 om 15:25

Ik sevilla een prima club voor hem! Aanvallend voetbal, niet de absolute top maar hij kan z'n stempel daar denk ik prima drukken. Beter dan Roma oid! 35M is wel een juist bedrag volgens huidige maatstaven.
Ik gun hem deze stap. Op naar Odegaard

18 april 2019 om 15:39

als hij de man in het team wil zijn dan misschien wel ja.
Maar ik denk dat als ziyech in dienst van het elftal speelt. hij nog hoger kan

18 april 2019 om 16:34

Sevilla het plafond voor Ziyech? Dan begrijp je zijn waarde niet. Ajax is veel hoger in aanzien en niveau. Zeker nu. Dat zou een hele stap achteruit zijn. Hij is met afstand de meest creatieve speler van Ajax. Wel goed gebruiken maar dit doet Ajax nu ook. Lekker blijven en anders naar top 4 Engeland of Bayern.

18 april 2019 om 16:36

Zie jij Sevilla de halve finale van de CL bereiken? Ik niet.. Sevilla is momenteel gewoon een stap terug. Als je als Ajax speler sportieve ambities hebt en je wilt een stap naar boven maken zijn er nog maar heel weinig clubs waar je terecht kan tegenwoordig.

18 april 2019 om 20:06

Of het alleen door Ziyech Komt dat Ajax de halve finale heeft gehaald lol.
Sevilla is mooie club voor hem met aanvallend voetbal. Spaanse competitie past ook beter bij hem dan Duitsland of Engeland.

18 april 2019 om 17:05

Whut? Sevilla is niet van het niveau van Ajax dennisvingen97, hoe kan het dan het plafond zijn. Ben ik nou gek of heeft hij samen met zijn Ajax net de absolute top van Duitsland, Portugal, Spanje en Italie aan flarden gespeeld? Op dit moment is voor vrijwel iedere basisspeler van Ajax geen subtopploeg meer het plafond en al helemaal niet voor Ziyech.

Dit is juist het moment om de absolute topclub te proberen, helemaal gezien zijn leeftijd. Hij heeft al bewezen dat hij het niveau kan overstijgen. En anders lekker bij Ajax blijven want momenteel speelt Ajax als het plafond van Europa..

18 april 2019 om 17:11

Ik vind Ziyech een geweldige speler maar voor de absolute top komt hij te kort. Vaak ook veel balverlies of verkeerde keuzes. Natuurlijk speelt hij een goed seizoen maar dat doet iedereen bij Ajax.
Eigenlijk kan je er niemand tussen uit pikken wie de ster is. Het is het collectief wat ze zo sterk maakt. Samen kunnen ze op dit moment iedereen verslaan.
Ik denk dat Sevilla een geweldige club voor hem is.

18 april 2019 om 17:26

Uit de reacties is echt op te maken dat Ziyech zwaar ondergewaardeerd wordt. Mensen zien niet hoeveel werk hij verricht. Met en zonder bal. Al zie ik hem liever op het as ipv op de flanken. Hij blijft desondanks dat hij niet op zijn ideale positie speelt gewoon een van de beste dit seizoen. Je kunt bijna iedereen vervangen met een andere poppetje, maar zolang Ziyech er speelt blijf je ongekende creatieviteit behouden en dominant spelen. Hij blijft het creatieve brein. Hij laat anderen ook veel beter spelen. Zodra je hem eruit haalt vervalt heel Ajax. Dat zag je bij vrijwel alle wedstrijden de afgelopen 3 jaar. Tegen de Denen 3 jaar geleden tot AZ de afgelopen maand. Het eerste moment dat hij op het veld stapte bij Ajax, was het omslagpunt bij de club. We haalde de EL finale en de halve finale CL en misschien meer. De eerste speler in de historie die 3 assists gaf in een Europese halve finale. Hij is de verpersoonlijking van de wederopstanding van dit vernieuwde Ajax. Dus ik vind veel van die comments hier echt getuigen van ondankbaarheid en uitermate disrespect.

18 april 2019 om 18:32

Het huidige Ajax is zijn plafond.....

18 april 2019 om 20:24

Ja.... en dat is halve finale CL. Dus absolute top

18 april 2019 om 21:23

Goed gelezen!;-)))

18 april 2019 om 18:50

Lol Hakim's plafond Sevilla. Waarop bazeer jij dat? Het feit dat hij iedereen opjaagt, veel goals maakt, gigantisch veel kansen creert, ruimte creert voor zijn medespelers en altijd zijn best doet? Of het feit dat hij een van de beste spelers is van de halve finalist waar Sevilla nog nooit gekomen is, of het feit dat hij ook het heel goed deed in de EL 2 jaar terug.
Nee hoor, je hoort mij niet zeggen dat hij basis hoort te staan bij een absolute topclub, maar ik vind dat Hakim een echte stap omhoog moet zetten en dat vind ik Sevilla niet. Normaliter zijn ze een beetje beter enzv... maar deze jongen hoort bij een club te spelen die mee doet om de prijzen in de topcompetities, dat doet Sevilla niet, maar hij zou er wel heel goed passen.
Ook moet je je af vragen hoeveel geld Sevilla wel kan uitgeven, Hakim kost geen 15 miljoen of zo he.

19 april 2019 om 00:07

Bij Ajax speelt hij halve finale cl.. denk dat zn plafond bij ons ligt!

Fantastische club alleen zou hij hoger moeten inzetten! In de CL heeft hij aangetoond over pure klasse te beschikken en dan vooral in het vinden van de openingen middels secure passing.

18 april 2019 om 16:03

Maar ook heel veel balverlies door het risico dat hij in zijn spel legt. Dat kan niet in de top. De Bruyne, David Silva en Messi geven diezelfde geniale ballen, alleen hebben die veel minder balverlies.

18 april 2019 om 17:07

Dat kan juist wel in de absolute top omdat er net als bij Ajax allemaal goede spelers om hem heen staan. Hoezo zou het wel bij Ajax kunnen, dat met hun manier van spelen de absolute top tureluur speelt en niet bij een Barcelona, City of Bayern?

18 april 2019 om 18:00

Omdat het nu geen consequenties heeft het risico dat ie in zijn spel legt, wordt niet afgestraft. Ajax doet het serieus knap, maar we moeten niet vergeten dat Bayern niet in goede doen was, net als Real. Ik vond Ziyech dinsdag, los van zijn enorme werklust niet goed spelen en zat naar mijn mening niet lekker in zijn wedstrijd. De bal die hij op Van de Beek wilde breedleggen schiet hij in goede doen gewoon zelf erin.

Ik denk dat hij bij een club als Sevilla niet misstaat, draai je daar een goed seizoen, dan wordt je echt wel opgepikt!

Dit is toch een leuke ploeg voor Ziyech al vind ik dat persoonlijk. Ik vraag mij wel af of Sevilla het prijskaartje wat aan Ziyech hangt wil of kan betalen. En bij Sevilla ben je verzekerd van Europees voetbal, dus voor Ziyech persoonlijk een goede stap.

18 april 2019 om 15:20

Als Real Betis 25 miljoen voor Lo Celso kan betalen moet het grotere Sevilla echt wel 35 miljoen kunnen betalen.

18 april 2019 om 15:23

Hij heeft het niet over kunnen betalen, maar over willen betalen. Ajax kan nu ook heel veel dure spelers betalen, maar dat willen ze waarschijnlijk niet.

18 april 2019 om 15:24

Ik verwacht dat Overmars wel iets meer wil zien dan 35 miljoen.

18 april 2019 om 15:34

@the Maestro

Enkel op prijzen vlak is Sevilla groter, voor de rest ontlopen de clubs mekaar echt niet hoor, zeker niet qua supportersaantallen.

18 april 2019 om 20:28

Heeft Sevilla zo veel prijzen dan? Zelfs op dat gebied weet ik het niet zeker.

18 april 2019 om 15:29

Van Ajax naar Sevilla is op dit moment geen stap vooruit. Je bent weliswaar verzekerd van europees voetbal, maar kans dat ze ver komen in de champions league is vrij klein. In de europa league behoren ze weer tot 1 van de betere ploegen, maar als je moet kiezen dan speel je toch liever in de Champions League met een club als Bayern, Arsenal of misschien zelfs wel nog een jaar met Ajax.

18 april 2019 om 15:32

Tuurlijk is van Ajax naar Sevilla een stap vooruit: Sterkere competitie en over het algemeen speelt Sevilla Europees een veel grotere rol dan ajax. Niet voor niets is de Europa League 'hun' competitie.

18 april 2019 om 15:35

Nog een jaar bij Ajax? Want Ajax speelt natuurlijk elk jaar vast CL voetbal. Hij is klaar voor de stap en dan is Sevilla gewoon een prima stap.

18 april 2019 om 15:42

Kijk dat Ajax zover zou komen was ook voor iedereen een verrassing je werd voor gek verklaard als je dit in het begin van het seizoen zou zeggen. Je hebt altijd wel verrassingen in de CL. Maar inderdaad je hebt inderdaad een kleine kans als je bij Sevilla speelt dat je niet ver komt in de CL. Al zie ik hem ook graag naar Bayern, Arsenal of Dortmund vertrekken hoor.

En ik denk dat Ziyech nu onderhand wel eens uitgekeken is op de Eredivisie. Zijn ontwikkeling zal nu vooral op basis zijn met de minuten die hij in de CL speelt. Ook qua competitie is het voor Ziyech een leuke stap. Maar we zullen zien wat de toekomst brengt. het liefst zie ik hem ook nog een jaar bij Ajax.

18 april 2019 om 16:09

Fortress de kans dat Ajax ver zou komen in de CL was ook vrij klein. maar zie hier. En wat is een stap vooruit? dat heeft met veel meer zaken te maken dan wat jij hier zegt. Mischien vindt hij het belangrijk dat het mooi weer is, of dat die meer geld krijgt of een sterkeer competitie dat zijn allemaal factoren waar hij misschien aan denkt en wat voor hem een stap vooruit kan zijn.

18 april 2019 om 16:21

Ja dankzij de 100 miljoen van de Champions League en de miljoenen van de Jong en de Ligt kunnen ze zich komende zomer dusdanig versterking zodat ze in de komende jaren Champions league kunnen blijven spelen en andere europese topclubs kunnen blijven uitdagen. Ik ga er dus inderdaad vanuit dat Ajax vanaf nu standaard Champions league gaat spelen. Sevilla is dan geen stap hogerop.

Dat Sevilla succesvol is in de europa league dat zal niemand ontkennen. Ze zijn een van die ploegen die vaak net iets beter zijn dan de europese subtop. Maar wat hebben ze in de champions league tot nu toe gepresteerd dan ? een keer door de groepsfase gekomen misschien? Ja maar veel meer dan dat ook niet, want meestal worden ze derde en stromen ze door naar de uefa cup. Ajax heeft daarentegen al 4 x de Champions league gewonnen dus zijn ze in Europa een grotere naam dan Sevilla. Weliswaar zijn de resultaten van een tijd geleden, maar ze zijn op dit moment druk bezig hun status van europese topclub aan het herstellen en dan is een overstap van Ajax naar Sevilla voor Ziyech geen vooruitgang. Wel kwa weer, stadions, voetbalvelden, eten, competitie maar niet v.w.b. de club.je behoort dan tot de 4e of 5e club van Spanje en krijgt pak slaag van de clubs boven je en in de Champions league speel je geen rol van betekenis. Ziyech verdient beter.

Ja joh... 35 miljoen was het afgelopen zomer. Wat denken die clowns van de Spaanse media dat het nu is dan?

18 april 2019 om 15:16

Je weet dat Overmars een deal heeft met Ziyech?

18 april 2019 om 15:30

Kan jij mij vertellen wat dan de prijs is voor Ziyech en wat er is afgesproken met Ziyech? Er is inderdaad gezegd dat Ajax niet al te moeilijk gaat doen, maar Ajax kan echt wel meer dan 35 miljoen vragen voor Ziyech. Hij laat het tegen de grootste clubs van Europa zien en scoort er ook rustig op los. Daar wilt een club zonder al te veel problemen toch wel minimaal 45 miljoen voor betalen?

18 april 2019 om 15:38

‘Je weet dat er een deal is’. Onzin, Voor het wk was er geen transferlimiet, dat bevestigde hij in gesprek met Andy vd Meyde. Ziyech zei dat Ajax moet vragen wat het wil en dat ze daar recht op hebben. Daarna heeft Ajax zijn salaris opgeschroefd, uit waardering, zonder tegenprestatie van contractverlenging. Je denkt toch niet dat ze dan ook zeggen hee, en als toetje mag je volgend jaar voor 25 vertrekken? Ze zijn niet helemaal achterlijk. Wel denk ik dat ze hem hebben toegezegd dat hij weg mag als er een mooie club komt. Maar niet voor een gelimiteerd bedrag. Dat heeft overmars overigens nog nooit voor iemand gehanteerd.

18 april 2019 om 15:42

Ik vind 35 in de huidige markt ook te weinig, maar als er onderling is afgesproken dat Ziyech weg mag als een club 35 biedt, zou het zomaar kunnen dat hij voor een niet-marktcomform bedrag vertrekt. Hij is eigenlijk al een jaar langer gebleven dan verwacht, dus ik denk niet dat Ajax in dit geval het onderste uit de kan gaat proberen te halen. Dit zou nadelig kunnen zijn voor toekomstige afspraken met andere spelers.

18 april 2019 om 16:39

De deal was dat hij weg mocht als er een club zou komen waar hij graag naar toe zou willen en zicht had op speeltijd. Volgens mij was een vaste verkoopprijs geen onderdeel van de deal, dus zou hij die kunnen verhogen aangezien Ziyech z'n marktwaarde door de prestaties in de Champions league wel wat zijn gestegen.

18 april 2019 om 15:39

Welke topclub gaat denk je veel meer betalen voor Ziyech dan? Ik denk eerlijk gezegd niemand. 35 miljoen is gewoon redelijk fair als je kijkt naar leeftijd etc. Waarom denk je dat hij al zolang in de eredivisie speelt? Waarschijnlijk omdat er geen echt betere club dan Ajax die transfersom wil neerleggen anders was die allang weg geweest. Snap overigens niet waarom Chelsea met zoveel spelers in verband wordt gebracht, die hebben toch een transferban? Denk sowieso dat Spanje en Duitsland hem veel beter liggen dan Engeland. Dortmund of Sevilla zijn gewoon mooie clubs voor Ziyech. Bij Chelsea en Arsenal zie ik hem niet uitblinken..

Ziyech heerlijke speler voor Arsenal, beetje creativiteit brengen in dat ren-elftal van Emery (als Ozil niet speelt)

18 april 2019 om 15:16

Inderdaad, maar ik vind dat hij te veel fouten maakt. Als hij ze er in schiet is het geniaal, maar hoe vaak hij mis naast of over schiet is wel schrijnend. Hij kan de aller mooiste cross passes geven van het team, maar kan ook waardevolle aanvallen volledig verprutsen en heeft hij oogkleppen op. Jammer, want als hij dat uit zijn spel haalt kan hij zomaar bij een echte topclub terecht komen.

18 april 2019 om 15:42

Arsenal heeft echte wingers nodig die een man passeren en de achterlijn halen. Telkens creatieve spelers op de zijkant werkt niet. Ozil en Ramsey hebben daar zat vaak gespeeld en ook Mkihy die eigenlijk liever in het midden speelt. Met Ziyech haal je een zelfde soort speler binnen en als ze hem op de zijkant zouden zetten dan heb ik liever dat ze verder kijken naar echte buitenspelers.

18 april 2019 om 17:04

Nee bedankt. Ziyech is niet het niveau wat Arsenal moet nastreven. Prima speler met bijzondere kwaliteiten, daar niet van. Fysiek is hij te slap, kan veel te weinig met rechts en verliest bijzonder vaak de bal. Daar hebben we al genoeg van rondlopen.

Mooie club voor Ziyech! Voor Bayern komt hij toch echt iets tekort maar bij een club als Arsenal zou hij ook weleens kunnen verrassen.

18 april 2019 om 15:34

Ik denk dat hij zich makkelijk aanpast aan het niveau van Bayern. Hij zal daar ook met betere voetballers spelen, waardoor hij ook beter gaat spelen. Hoe vaak heeft hij bij Twente wel geen assists gegeven die niet werden verzilvert. Bij Ajax ging dat alweer stukken beter, omdat hij omringt was door betere spelers. Nu met Tadic komt hij helemaal tot z'n recht met assist en goals. Ik verwacht dat hij ook bij een club als Bayern van waarde zou kunnen zijn op basis van wat hij met Ajax in de competitie en Champions league laat zien. Jou oordeel dat hij het bij Bayern niet zou redden is voorbarig en op niets gebaseerd.

18 april 2019 om 15:51

Hoezo op niets gebaseerd? Ik zie die jongen minimaal 1 keer per week 90 minuten spelen, dus mijn oordeel is gebaseerd op wat ik zie. Wat ik zie is dat Ziyech een heel goed inzicht heeft en erg creatief is als het om openingen vinden gaat. Maar, hij komt vaak ook net een klein beetje techniek tekort, waardoor zijn aannames soms waardeloos zijn, hij zichzelf vastloopt met zijn kop omlaag, en zijn steekballen ook regelmatig veel te hard zijn. Daarnaast is zijn afstandschot ook niet al te best. Ik vind het een geweldige speler voor Ajax en geniet er erg van, maar dit is niet het niveai voor Bayern.

18 april 2019 om 16:00

Het heeft niet zozeer met niveau te maken, wel met een bepaalde risicovolle stijl. Bij Ajax zijn ze daar meer van dan bij Bayern. Hetzelfde geldt voor Onana.

18 april 2019 om 16:07

Fortress maar dat is hetzlefde met jouw recatie. is ook voorbarig dat jij denkt dat hij zich wle gaat aanpassen. Zo heeft iedereen zijn mening toch?
Ik denk ook zeker dat hij tekort komt voor de top en dat die het bij Bayern niet gaat redden, En dat baseer ik op de wedstrijden dat ik hem zie spelen.

20 april 2019 om 17:39

Laatste volle seizoen van Ziyech bij Twente 17 goals / 10 assists. Waarmee hij in een crisisjaar van Twente de ploeg op sleeptouw nam en daardoor degradatie voorkomen werd. Nu 3e jaar bij Ajax en hij draait wederom een top seizoen en staat in de competitie al op 15 goals en 12 assists. Ajax staat eerste in de competitie, is bekerfinalist en staat in de halve finale van de Champions league door het uitschakelen van ploegen als Juventus en Real Madrid. Om daar te komen hebben ze 3 voorronden overleeft en zijn ze 2e geworden in een poule met Bayern, Benfica en AEK Athene waarin ze geen enkele wedstrijd verloren. In al deze wedstrijden waren ze minimaal gelijkwaardig en soms zelfs beter dan de tegenstander en Ziyech had in deze wedstrijden een belangrijk aandeel met zijn spel, assists en goals. Spelers van Bayerns, Real en Juventus werdem bij tijd en wijle van de mat gespeeld. En jij beweert dat Ziyech op basis van de wedstrijden die je gezien heb niet klaar zou zijn voor een topclub? Wat moet je meer doen om te bewijzen dat je het niveau aan kan dan in een directe confrontatie 3/4 topclubs inmaken? In mijn ogen heeft hij bewezen het niveau aan te kunnen of zelfs beter te zijn dan vele spelers die nu bij die topclubs rondlopen waar hij tegen gespeeld heeft. Het is dan wel erg makkelijk om mijn commentaar af te schilderen als slechts een voorbarige mening, omdat hij nog niks heeft bewezen in dienst van een van een topclub en dan alle feiten, statistieken en resultaten van Ziyech met Ajax te negeren. Was je soms geblinddoekt toen je naar zijn wedstrijden keek?

Ik denk dat Ziyech graag naar een club gaat die sowieso Champions League gaat spelen. Sevilla staat nu nipt 4e, en zit er niet elk jaar bij.

Wel een mooie club, waar veel spelers zich goed hebben ontwikkeld. Maar ik vraag mij wel af of zijn vraagprijs niet wat hoger ligt dan 35 miljoen. Dat is in de huidige markt niet veel. Maar mogelijk heeft hij het op een akkoordje gegooid met Overmars toen hij bijtekende. We gaan het zien.

18 april 2019 om 15:27

Ziyech zal wat makkelijker losgelaten worden dan anderen, dat is al eerder zo afgesproken. Is ook terecht wat mij betreft, hij wou eigenlijk vorig jaar al weg, maar dat lukte niet. En het is dit seizoen toch vrij aardig gelopen... dus gun hem maar die transfer.

18 april 2019 om 15:54

Ziyech zal gemakkelijker weg mogen, maar Ajax zal echt wel biedingen afwachten. Mocht hij er straks 2 scoren tegen Spurs en in de CL finale staan dan komen er echt wel clubs met 50 miljoen.

Ik zou als Ziyech zijnde alleen gaan als de absolute top komt, Sevilla inruilen voor Ajax vind ik niet echt een duidelijke stap vooruit op het moment, ja, Sevilla heeft meer kapitaalkracht maar Ajax is ook aan iets moois aan het bouwen.

18 april 2019 om 15:28

Hij wilde vorig jaar al weg, en komend jaar wordt Ajax sowieso minder dan dit jaar. Dus dit is het moment. Volgens mij moet hij vooral ergens gaan spelen waar zijn type spel gevraagd wordt. Dan komt het wel goed. Als hij op een andere plek moet gaan spelen, dan moet hij het echt niet doen.

18 april 2019 om 15:31

"sevilla inruilen voor Ajax vind ik niet echt een duidelijke stap vooruit op het moment"

De eredivisie inruilen voor La Liga is natuurlijk wel een stap vooruit.

18 april 2019 om 15:43

La Liga is idd wel een stap vooruit, maar als je realistisch kijkt zal Sevilla de komende 10 jaar nog geen kampioen worden, en normaal gesproken lig je er al in de winter uit bij de CL, ik zeg niet dat Ajax dit structureel gaat halen, maar met Tadic Ziyech en Blind geef je wel een signaal af als zij blijven.

18 april 2019 om 15:48

Normaal gesproken doet Sevilla ook tot het einde mee op EL winst. Al zal Ajax dit ook moeten kunnen de komende jaren. Sevilla is puur kijkend naar de club misschien geen grote duidelijke stap vooruit, maar dat was Roma ook niet. Qua competitie is het wel een stap vooruit en daar gaat het om. Soms ben je gewoon toe aan een nieuwe stap en dat is Hakim en Sevilla zou daar goed bijpassen ook.

18 april 2019 om 15:55

''la Liga is idd wel een stap vooruit, maar als je realistisch kijkt zal Sevilla de komende 10 jaar nog geen kampioen worden.'' Maar hij voetbalt wel elke week onder een hogere druk in een (veel) betere competitie.

En moet een team kampioen worden waar hij heen gaat? Wil niet veel zeggen, maar.. De absolute top lijkt me voor hem in ieder geval uitgesloten. Sevilla is echt een prachtige, maar zeker ook ambitieuze club voor 'm.

Dit lijkt mij écht de perfecte club voor Ziyech.. Veel ruimte om nog te groeien, een geweldige sportieve uitdaging.. En is absoluut niet kansloos voor een plek in de basis..

Sevilla of Valencia zouden echt de perfecte clubs zijn voor hem. Sowieso ligt het Spaanse voetbal hem denk ik wel, dat is toch wat meer ingesteld op voetballende spelers dan de fysieke Duitse en Engelse competitie. Ploegen als Atletico, Barca en Real zijn te hoog gegrepen voor hem.

Los van of Sevilla het geld ervoor heeft of niet. Sevilla lijkt mij als net niet topspeler de mooiste club van de wereld om voor de spelen. Spelen doorgaans mee in de top van Spanje (na Barca en Real), doen Europees vrijwel altijd goede zaken en je hebt de stad Sevilla. Altijd mooi weer en een heerlijke stad om in te wonen. Ik wil liever dat Ziyech voor altijd bij ons blijft, maar zou het goed kunnen begrijpen als hij naar Sevilla zou willen!

Dan toch liever een club als Arsenal of Tottenham (mochten die in de markt zijn)

18 april 2019 om 17:01

Het is zeer onwaarschijnlijk dat Arsenal voor hem in de markt is. We hebben Özil, simpelweg een betere versie van Ziyech. Spurs heeft momenteel (nog) Eriksen. Het kans zijn dat ze informeren naar Ziyech als Eriksen vertrekt.

kijk is wie we daar weer hebben meneer monchi die vorig jaar riep ziyech niet nodig te hebben, ziyech die later communiceerde dat as roma pech heeft door de manier van handelen.
dus ik denk niet dat ziyech nog een keer met monchi wilt spreken omtrent een transfer, maar dat is gissen natuurlijk.

Lijkt me een prima club voor Ziyech. Niet goed genoeg voor de absolute top, dan is Sevilla en de Spaanse competitie een prima overweging. Zou het denk ik ook niet bij Arsenal redden (voor de mensen die zich afvragen of ik dat vind). Toch teveel balverlies, niet constant genoeg en te zwak met rechts. Ben benieuwd hoeveel Ajax voor hem kan vangen.

18 april 2019 om 17:06

Maar waarom is Ziyech niet goed genoeg voor de absolute top?
Die jongen is al zo goed zoveel creativiteit! Een bayern die kan hem nog zoveel beter maken.

18 april 2019 om 17:12

Ziyech is een goede spelers, maar heeft teveel gebreken voor de absolute top. Ik vind hem zelfs in de beslissende fase bij Ajax niet eens uitstekken, maar eerder een dissonant in het elftal. Het klopt dat hij 2x scoorde tegen Real Madrid, maar zijn passing is echt niet goed genoeg voor Bayern niveau. Heel vaal aanpassen lopen spaak bij Ziyech door zijn passing of schot (Zo vaak hierom geroemd, maar hij schiet ze niet meer zoals bij Twente. Hij schiet nu veel meer vanuit kracht dan vanuit die curve).

Ik kan het natuurlijk mis hebben hoor, maar ik durf te wedden dat hij het bij Bayern niet zo redden.

18 april 2019 om 17:21

Ik denk zonder te kijken na de statistieken, dat Ziyech bijdraagt voor 75% van alle aanvallen.

18 april 2019 om 19:20

Ik zag laatst nog een statistiek dat hij vorig jaar de speler was die de meeste kansen creëerde in een Europese competitie. Meer dan Messi, een 30 tal minder kansen creëerde.
Dit huidige seizoen, mede door een andere rol die hij vervult, heb ik het gevoel dat dit aantal lager zal uitvallen. Ben echt benieuwd hoe dat gaat uitpakken als hij bij een topteam komt te spelen met een echte topspits. Met zijn talent in het creëren van kansen en een spits, die dat soort kansen daadwerkelijk afmaakt zou dat een niet te stoppen combinatie moeten worden.

Uit de reacties is echt op te maken dat Ziyech zwaar ondergewaardeerd wordt. Mensen zien niet hoeveel werk hij verricht. Met en zonder bal. Al zie ik hem liever op het as ipv op de flanken. Hij blijft desondanks dat hij niet op zijn ideale positie speelt gewoon een van de beste dit seizoen.
Je kunt bijna iedereen vervangen met een andere poppetje, maar zolang Ziyech er speelt blijf je ongekende creatieviteit behouden en dominant spelen. Hij blijft het creatieve brein. Hij laat anderen ook veel beter spelen. Zodra je hem eruit haalt vervalt heel Ajax. Dat zag je bij vrijwel alle wedstrijden de afgelopen 3 jaar. Tegen de Denen 3 jaar geleden tot AZ de afgelopen maand.
Het eerste moment dat hij op het veld stapte bij Ajax, was het omslagpunt bij de club. We haalde de EL finale en de halve finale CL en misschien meer. De eerste speler in de historie die 3 assists gaf in een Europese halve finale. Hij is de verpersoonlijking van dit nieuwe Ajax.
Dus ik vind veel van die comments hier echt getuigen van ondankbaarheid en uitermate disrespect.

Een mooie club voor een mooie speler. Ziyech in La Liga is een match made in heaven eigenlijk, zijn soort voetbal. Gewoon doen.

Ik hoop dat hij gewoon bij ajax blijft, maar ik zie hem wel bij bayern als spelverdeler

Jullie zeggen altijd dat hij het plafond van zijn kunnen heeft bereikt. Totaal geen verstand van aanvallend voetbal. Je moet risico’s nemen. Dat is zijn taak.

Tegen bayern speelde hij op zijn hoogst “kunnen”
Tegen real madrid speelde hij op ziin hoogst “kunnen” scoort uit en thuis maar ik bemoei niet.
En tegen juventus was hij ook boven zijn kunnen.

We gaan straks zien tegen tottenham en dan is iedereen zijn mond gesnoerd dat hij het niveau niet aankan is bullshit. En de topclubs geven de opdracht om extra meer man op ziyech te dekken samen met tadic omdat ze de beste mannen zijn van ajax maar dat begrijpen de meeste niet

Ik ben eerder benieuwd wat Ziyech wil. Sevilla heeft overigens de slechtste papieren wanneer Bayern, Dortmund, Roma, Arsenal, Liverpool en Chelsea hem graag willen vastleggen. Over dat Sevilla zijn plafond is, is je reinste onzin. Scouts van veel grote clubs zien in hem een topspeler met veel rek.

Zou wel benieuwd zijn naar Ziyech bij een absolute topclub. Het talent heeft ie er wel voorzmaar ik twijfel of hij de mentale weerbaarheid heeft. Dat denk ik niet.

Toch heeft hij voor een speler met de aan hem toegedichte kwaliteiten bizar veel balverlies. En heeft ondanks de vele pogingen nog steeds een matig afstandsschot. Ook af en toe het spel ophoudend door niet voor de simpele, snelle oplossing te kiezen. Daarnaast natuurlijk ook geniale acties en in de Eredivisie goede cijfers voor wat betreft assists en goals. Alles bij elkaar opgeteld denk ik dat hij voor de absolute top niet constant genoeg is, maar dat zullen we afwachten. Maar als hij zich senang voelt bij Ajax en daar vorstelijk wordt betaald, is het maar de vraag of hij voor iedere aanbieding valt. Ik vermoed dat het algehele plaatje moet kloppen, anders kan hij zo maar nog een tijdje bij Ajax spelen. De tijd zal het leren...

Betwijfel of Ziyech dit zou doen....dan moet hij wel erg graag weg willen denk ik en er geen andere club interesse hebben..

Drie jaar houden ze hem in de gaten en toch slaan ze niet toe? Nu is het wel te laat voor ze. Met het huidige succes denk ik dat er wel grotere clubs naar Ziyechs diensten zullen hengelen. Real Madrid, Manchester United, Bayern Munchen en Juventus hebben allemaal een frisse wind in hun selecties nodig als je berichten moet geloven. Nu zal hij lang niet voor al die clubs in aanmerking komen, maar ik verwacht wel dat wel in aanmerking komt bij clubs die de spelers die wel door genoemde clubs worden aangekocht om ze te vervangen. Bij pakweg Chelsea zie ik Ziyech Hazard wel opvolgen, Dortmund en Bayern zullen zijn komst wel zien zitten en ook Arsenal en Inter vind ik wel clubs voor Ziyech. Maar voor Sevilla is het te laat vrees ik.

Sevilla is met alle respect momenteel zeker geen stap omhoog. Al zie ik Ajax niet stelselmatig zo ver komen. Een Bayen Muchen zou perfect bij m passen. Hij moet dan wel zakelijker gaan spelen en niet onnodig balverlies lijden. Maar wie weet heeft net een club als Bayern nodig die hem slijpen tot de diamant dat hij is.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren