Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘KNVB overweegt programma week op te schuiven om Ajax te helpen'

Laatste update:

De KNVB zoekt nog altijd naar een oplossing om Ajax tegemoet te kunnen komen in aanloop naar de halve finale van de Champions League. Verschillende media weten te melden dat de voetbalbond overweegt om de volledige competitie een week op te schuiven en wil dit idee donderdag voorleggen aan alle andere clubs, die naar Zeist zijn geroepen voor een overleg.

"Op de inhoud van de voorstellen gaan we nu nog niet in. Er zijn meerdere mogelijkheden die we willen bespreken met de clubs. Daarom zijn ze uitgenodigd", zo laat een woordvoerder van de KNVB weten aan De Telegraaf. In eerste instantie had men er bij de KNVB geen rekening mee gehouden dat een Nederlandse club de halve finale van de Champions League zou halen. Daardoor komen momenteel twee zaken in het gedrang: dat alle wedstrijden in de laatste twee speelrondes van de Eredivisie tegelijkertijd worden gespeeld en dat clubs die Europees spelen niet korter dan 48 uur voor dat duel in competitieverband mogen spelen.

Men zag de beste optie in het vervroegen van het duel tussen De Graafschap en Ajax, dat eigenlijk gespeeld moet worden op zondag 28 april, naar vrijdagmiddag, omdat het op vrijdag Koningsnacht en zaterdag Koningsdag is. De Superboeren zien echter niets in dit plan, omdat dit om veiligheidsredenen niet mogelijk is. Daardoor is momenteel de enige overgebleven oplossing om de laatste twee speelrondes in de Eredivisie een week op te schuiven, waardoor er op zondag 12 en 19 mei gevoetbald zou worden. Daarmee wordt tevens competitievervalsing voorkomen, omdat de wedstrijden in de laatste twee speelrondes op hetzelfde tijdstip worden afgewerkt.

Het lijkt op dit moment de enige mogelijkheid te zijn om Ajax 48 uur rust te geven in aanloop naar de heenwedstrijd in de halve finale van de Champions League, die op dinsdag 30 april of woensdag 1 mei wordt afgewerkt. Donderdag zullen de overige clubs een beslissing nemen over dit plan. Op 5 mei wacht voor Ajax de bekerfinale tegen Willem II en eerder liet de KNVB weten dat deze wedstrijd niet verplaatst kan worden.

Goed plan?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Meer dan terecht, ik hoop oprecht dat Ajax weer gaat stunten. Dit City ziet er voetballend sterk uit, maar Ajax kan ieder team aan!!

17 april 2019 om 22:35

Of dan toch Tottenham?! Wat een wedstrijd!

17 april 2019 om 22:58

Ongelofelijk wat een wedstrijd, wat een tempo!! De slotfase beschrijft gewoon de hele wedstrijd echt hectisch! Wel super genoten haha. Moge de beste winnen tegen Tottenham inderdaad!

17 april 2019 om 22:43

Zoals het er nu uitziet wordt het Spurs ^^

17 april 2019 om 22:52

Spelers als De Ligt, Ziyech, Donny en Frenkie ga je niet snel vinden. Deze gasten hebben een topconditie en blijven maar rennen alsof zij net begonnen zijn. Veel spelers rond de 30 jaar takelen af in dit toernooi. Tenzij je Messi of Suarez bent. Ook moet je conditioneel erg sterk zijn en moet je een goede keeper en verdediger hebben. Frenkie is nu al beter dan bijvoorbeeld Eriksen en Coutinho. Enige waar ik persoonlijk bang voor ben zijn Suarez en Messi. De rest is allemaal te pakken. Iedereen heeft het over Frenkie, maar als je zag hoeveel meters Donny maakte, die gast was overal te vinden. Bovendien is hij een echte vechtertje die nooit opgeeft en altijd voor gevaar zorgt in de 16. Alleen erg jammer dat je geen speler als Kluivert hebt, die had Barcelona nog meer pijn gedaan met zijn snelheid.

18 april 2019 om 19:36

Jammer dat je een beetje overdrijft, want je maakt wel een punt. Ajax heeft wel degelijk kans om te winnen. En hele grote zelfs. Maar ik schat Frenkie (nog) niet beter in dan Eriksen en Coutinho. Vooral Coutinho is nu wel verder. Die goal tegen Man Utd spreekt al boekdelen. Als ik eerlijk moet zijn heb ik veel liever Tadic dan Kluivert. Kluivert is natuurlijk wel snel, maar daar heb je niks aan tegen een Jordi Alba. Dan heb ik liever een technisch betere speler, die ook nog is fysiek wel sterker is. Bovendien praten we nu wel over finales tegen Barca, maar wie zegt dat we die wel halen (en dat Barca die haalt)?

17 april 2019 om 22:53

Dit is in mijn optiek heel onterecht. Leuk dat Ajax Europees presteert, maar iedere andere Eredivisie club is de dupe als de hele speeldag een dag wordt verschoven. Verschuif dan De Graafschap-Ajax. Dan maar geen speelronde waarbij iedere wedstrijd op hetzelfde tijdstip wordt gespeeld. Het lijkt nu net alsof Ajax heilig verklaard wordt door de KNVB

17 april 2019 om 22:58

Dan moet de wedstrijd de graafschap - Ajax tot na het seizoen worden verschoven, vindt iedereen prima denk, alleen dan is de kans groot dat het kampioenschap pas na het seizoen officieel wordt gemaakt en kan PSV bijvoorbeeld geen kampioensfeest vieren op de laatste speeldag omdat Ajax nog 1 wedstrijd tegoed heeft.

17 april 2019 om 23:03

Waarom is elke club de dupe? Alles blijft hetzelfde behalve de dag. Er wordt dus wel tegelijk gespeeld. En De Graafschap-Ajax kon vanwege veiligheidsredenen niet worden verschoven naar vrijdagavond.

17 april 2019 om 23:10

Een hele speeldag verschuiven kost de gemiddelde supporter, club en gemeente alleen maar extra geld. Ajax is niet belangrijker dan de Eredivisie in mijn optiek. Verschuif de wedstrijd tegen de Graafschap maar naar de dinsdag of woensdagavond voor dat weekend zou ik zeggen. Dan hebben de supporters van de Graafschap ook de kans op de wedstrijd bij te wonen i.p.v. vrijdagmiddag wanneer de gemiddelde supporter moet werken

17 april 2019 om 23:26

Als je een beetje op had gelet, had je geweten dat de wedstrijd ook niet naar eerder kan worden verschoven aangezien er dan al een midweekse wedstrijd op het programma staat. Maar misschien ben je verblind door je antipathie.

18 april 2019 om 06:52

Haha die kyle je zegt alles blijft hetzelfde behalve de dag en je noemt dat dat niet alle clubs de dupe zijn . Hoe haal je het in je hoofd. Dus 17 clubs in Nederland moeten alles aanpassen qua organisatie ed en jij noemt het niks. Ik zou bijna denken dat je voor Ajax bent en ik hoop dat je het niet serieus meent

Nu de halve finale zitten, moeten ze het resoluut doen. Zal het niet snappen wanneer psv bezwaar heeft.

17 april 2019 om 22:28

PSV zou eventueel bezwaar maken. Als ajax veel wedstrijden in korte tijd heeft kan is er een grotere kans op puntenverlies. Dat betekent dat PSV daardoor voordeliger uitkomt. Verder zou het wel netjes zijn van psv om gewoon toe te stemmen. Een kampioen moet namelijk gewoon de beste zijn ongeacht invloeden van andere wedstrijden.

17 april 2019 om 22:35

Ja.. Helaas, is, het verschil tussen 1e of 2e worden miljoenen(want rechtstreeks geplaats, dus zeker van CL geld) .... Dus niemand die het interesseer hoe ze kampioen worden...

17 april 2019 om 22:59

De nummer 1 word niet rechtstreeks geplaatst, dat is het seizoen 2020/2021 pas van kracht.

17 april 2019 om 23:08

'een kampioen moet namelijk gewoon de beste zijn ongeacht invloeden van andere wedstrijden.'

Als je jouw theorie volgt hoeft de Knvb dus niet veel te doen. Mee eens.

17 april 2019 om 23:09

Heeft alleen voordeel voor Spurs in competitie verband zou ajax dan nog steeds van dinsdag tot zondag rust hebben.

17 april 2019 om 23:37

Jodie, die uitspraak is niet heel handig.. ‘Een kampioen moet namelijk gewoon de beste zijn, ongeacht invloeden van andere wedstrijden’, ofwel Ajax moet gewoon op zondag spelen. Dit is als je zo zwart wit zou kijken. Ik snap dat er verplaatst moet worden, maar ben toch benieuwd wat er gaat gebeuren als er clubs tegen dit voorstel zijn.

Je kan ook te ver gaan he, tijden verschuiven maar hele organisatie, helemaal bij thuisploegen etc

17 april 2019 om 22:31

Een enkele wedstrijd verplaatsen was niet eerlijk volgens de vz experts. Een hele ronde verzetten is dan weer idioterie. Maar wat moet de knvb dan wel doen om te helpen deze unieke kans te verzilveren?

17 april 2019 om 23:49

Uhh gewoon het schema laten staan? Halve finale brengt naast vele voordelen ook een drukker schema mee. Dat is een probleem van Ajax. En nu wil de KNVB dat een probleem voor de hele Eredivisie maken. Ronduit belachelijk.

18 april 2019 om 01:23

Het is letterlijk verboden door de UEFA om zondag-dinsdag te spelen..

18 april 2019 om 07:20

Glory, ik ben het met je eens. Een hele speelronde verschuiven is het verstandigste besluit. Enkele wedstrijd verschuiven is tegen eigen regels. Zondag en dinsdag spelen tegen UEFA regels. Is dit toch de enige logische oplossing?

17 april 2019 om 22:32

Er Moet dus 48 uur tussen zitten en de wedstrijden MOETEN de laatste twee speelrondes tegelijk gespeeld worden. Dat is momenteel niet mogelijk dus moet het hele programma verschoven worden. Eigen regels van de KNVB, hoeft Ajax niet eens om te vragen. Dit komt Ajax uiteraard wel heel goed uit
Maar je moet je beste Nederlandse ploeg ook helpen om nog verder te komen in Europa.

18 april 2019 om 07:35

Tussen zondag middag en dinsdag avond zit meer dan 48 uur.

18 april 2019 om 07:43

Niet volgens uefa regels. Check die eerst voordat je onwaarheden hier zegt. Vanaf maandag 0:00 uur gaan de 48 uur in.

18 april 2019 om 08:30

4ever4ajax. Hij zegt geen onwaarheden want er zit nog steeds meer dan 48 uur tusen zondag middag en dinsdag avond. Dat de Uefa een andere regel hanteert is wat anders.

17 april 2019 om 22:37

Ik hoop zo dat die Europese Super League er komt en dat Ajax daarin gaat spelen.. Dan zijn we in elk geval van dat gezeur van die andere kutclubs af.. Wat er ook gedaan word er is altijd wel weer iemand die het er niet mee eens is..

17 april 2019 om 22:48

Verschrikkelijk he vrijheid van mening

17 april 2019 om 23:11

Ik was het nog wel aardig eens met de Knvb, maar als jij je zo opstelt, ga dan idd maar snel uit de competitie en naar de Esl.

17 april 2019 om 23:45

Zonder Ajax blijft er niks over van de eredivisie omdat wij die op dit moment overeind helpen houden.

18 april 2019 om 00:01

En daar gaan we weer, Bij elk beetje succes komt de ajacied los van de grond.
In die eredivisie speelt PSV net zo'n grote rol als Ajax en hoewel de prestaties vaak achter blijven kun je Feyenoord niet als een nietswaardige club neerzetten.
Verder hebben we elk seizoen een verrassing bovenin, AZ maakt het vaak waar.
Telstar er bij ipv Ajax en de ED heeft meteen weer de glans die het nodig heeft.

Wat zou het gaaf zijn om twee keer per seizoen PSV - Testar te kunnen spelen. Mijn hart klopt voor PSV het hardst, maar ik heb ook veel liefde voor Telstar.
Mijn lieve oude opa nam mij als snotneus van 4 al mee naar Telstar. Prachtige herinneringen.
Maar ik werd serieus fan van PSV toen ik Willy vd Kuijlen bezig zag. Dat was mijn jeugdidool.

Maar goed, zonder Ajax verder begrijp ik?
Dat is slechts een ramp voor de voetbalpraat programma's. Een zin als "even terug naar Ajax" zal nooit meer klinken.

18 april 2019 om 00:21

Oké doei! Dit soort blaaskakerig gedrag kunnen we missen als kiespijn. Alsof de Eredivisie bestaat bij de gratie van Ajax. Bijkomend voordeel zou wel zijn dat er al een stuk minder gezeik zou zijn met die kutsupporters van die kutclub uit die kutstad

18 april 2019 om 00:36

@skede:
Dat iemand jouw mening niet leuk vind betekend niet dat iemand vrijheid van meningsuiting verschrikkelijk vindt. Nogal een verschil.

18 april 2019 om 01:24

En wij kunnen ook niet zonder de andere clubs. We hebben elkaar altijd nodig.

18 april 2019 om 01:27

Ga weg man, je zet ons Ajaxfans weer eens als arrogante idioten neer.. Ik hoop dat anderen zien dat ook complete geestelijk gehandicapten 1/18 kans hebben Ajax te supporten als ze de Eredivisie per ongeluk zien langskomen op de gezamenlijke tv en dat ik en de meeste echte supporters van Ajax het bij hen ook niet kwalijk nemen dat er bij hen ook een paar lopen.

18 april 2019 om 07:15

Laat Ajax maar weggaan uit de eredivisie. Kan een andere club eindelijk ook eens een keer een prijs pakken. Oh, wacht...

18 april 2019 om 07:48

Super League?
Alsjeblieft niet. Ik ben dan wellicht een tikkeltje ouderwets, maar wat is een competitie zonder traditie?? De eredivisie is 'onze' competitie. PSV en Feyenoord onze rivalen.
Dat wil ik graag zo houden.

17 april 2019 om 22:38

Ajax is hier geen partij in he. 48 uur rust zijn verplichte richtlijnen van UEFA en KNVB.

17 april 2019 om 22:44

48 uur na half 5 op zondag is dinsdag half 5. Hebben ze zelfs 3,5 uur extra! (En ja.. een etmaal kan ieder moment van de dag ingaan)

17 april 2019 om 22:51

48 uur is 2 volle dagen niet zondag dinsdag

17 april 2019 om 23:36

Je begrijpt toch wel dat er 2 vollge dagen word bedoeld.
Teams die dindsdag CL spelen spelen de ronde ervoor nooit op zondag.
Teams die donderdag EL spelen hebben de ronde erna nooit op zaterdag al hun wedstrijd.

18 april 2019 om 00:17

Uefa houdt hier rekening mee en dus zal ajax op woensdag spelen, probleem opgelost. Dan moet ajax maar spelers rust geven in de competitie zodat ze fit zijn voor de champions league

18 april 2019 om 01:43

Als Ajax op woensdag speelt, moet de volgende wedstrijd op dinsdag worden gespeeld. En de bekerwedstrijd kan niet worden uitgesteld. Bovendien maakt het niet uit of Ajax spelers rust geeft. Het mag niet. Waarom denken mensen niet eerst na voordat ze iets roepen?

18 april 2019 om 08:06

@Kyle66: mensen willen zich niet inlezen en willen alleen maar anti-Ajax berichten hier typen (en natuurlijk gelukkig niet iedereen hoor). Regels uefa en knvb zijn duidelijk. Als de graafschap niet vervroegd kan worden, dan is dit de enige manier om aan de regels te voldoen.

18 april 2019 om 08:28

@jansen joenite, volgens mij begrijp jij het niet helemaal dus daarom leg ik het je even uit. De Uefa verplicht je om 2 rustdagen te houden. Niet 48 uur tussen wedstrijden. Een rustdag is een dag zonder wedstrijd. Niet een etmaal tussen wedstrijden. Dus als je zondag speelt moet je maandag 1 rustdag, dan dinsdag 2 rustdag en dan mag je woensdag weer spelen. Begrijp je het nu een beetje? Anders moet je het gewoon zeggen hoor

on topic, ik snap niet dat we allemaal zo moeilijk doen. Kom op zeg, dit is goed voor het Nederlands voetbal. geven en nemen heet dit. En nee, ik ben geen Ajax supporter.

18 april 2019 om 09:11

Zou je me de link en het artikel willen sturen ussenter? Het enige wat ik vond was de Uefa regelgeving rondom interlands (waar idd 2 Dagen tussen moet zitten) en een eerdere beslissing van de bond waar werd gesproken over 2 etmalen.

Lijkt me op zich het beste plan, maar of dat mogelijk is?!

Beste oplossing voor alle partijen. Hopen dat iedereen gewoon meewerkt en niet stug/eigenwijs gaat zijn omdat de koffiejuffrouw al haar vakantie naar Drenthe heeft geboekt.

18 april 2019 om 01:45

Als ik veel van die reacties lees, werken veel supporters in elk geval niet mee. Ze reageren als een stier op een rode lap omdat het om Ajax staat. Meerdere keren wordt aangegeven dat dit volgens de regels van de UEFA is, maar dat lezen velen niet.

18 april 2019 om 07:00

Kyle jammer dat je alleen maar kortzichtig denkt en aangeeft dat het is omdat het Ajax is. Niet alles in Nederland draait om Ajax. Er zijn 17 ins de dupe hiervan. Dus dat je er dan zo makkelijk over doet slaat nergens op. Wat denk je dat dit voor een impact heeft op heel veel clubs?

18 april 2019 om 08:07

Impact prima, maar dit gaat niet zozeer om Ajax. Check regels van uefa en knvb, en je zal zien dat dit eigenlijk de enige oplossing is die kan binnen deze regels. Heel veel mensen hier die reageren lijken dat deel niet te begrijpen.

18 april 2019 om 08:34

4ever4ajax, dat was een recatie op Kyle. Het gaat erom dat kyle vind dat mensen allemaal maar wat roepen omdat het ajax is.

Ik snap dat het een lastige situatie is, maar wat ik zeg er zijn 18 clubs en die moeten allemaal wat gaan regelen. Dat lijkt me niet wenselijk. Welke opties er verder zijn geen idee. Dit kan d eenige oplossign zijn maar dat wilt niet zeggen dat elke club daaraan mee wilt/moet werken. Maar zodra dit wordt gezegd dan komen mensen als Kyle weer bovenwater dat iedereen tegen ajax is

En terecht. Alles doen om ajax te helpen omdat zij de punten binnehalen voor het nederlandse voetbal. En niemand mag meer zeuren als de knvb ajax helpt met dit soort acties.

17 april 2019 om 22:30

Ja, maar wat is er raar aan dat ze bijvoorbeeld een b team neerzetten? Een city moet ook wel eens kiezen. Het is net zoiets als een miljardair een belastingkorting geven. Het is ook niet zo dat Ajax die 100 miljoen die ze binnenharken deelt. Als Ajax nou zegt: Schuif het programma op en wij leggen 4 echte grasmatten neer in de ED. Voor wat, hoort wat

17 april 2019 om 22:33

Dat is ook competitievervalsing. Excelsior moest tegen het sterkste team en de Graafschap tegen een b elftal? Dat is toch ook niet eerlijk.

17 april 2019 om 22:33

Van het Europese succes hebben andere teams wel zeker voordeel.
Qua Europese kwalificatie en volgensmij krijgen de clubs in de ED allemaal een percentage in de TV rechten.

17 april 2019 om 22:34

Ja, maar die moeten kiezen tussen 30 spelers die bij Ajax in de basis zouden staan. Als Ajax er 22 op moet noemen, dat komen er jeugdspelers bij kijken, zoals Ekkelenkamp, De Wit en Lang, die zich nog amper op het hoogste niveau hebben laten zien.

17 april 2019 om 22:39

Ajax is hier geen partij in he. 48 uur rust zijn verplichte richtlijnen van UEFA en KNVB.

17 april 2019 om 23:35

Als ze op zondag spelen om 12.00 uur dan is het om 14.00 uur wel klaar. Dinsdagmiddag om 14.00 uur zit er toch echt al 48 uur tussen. De wedstrijd begint om 21.00 uur dan zit er al 56 uur tussen. Dus die rust regel wordt ruimschoots aan voldaan. Lijkt me dus een drogreden.

Van mij mag de speelronde verschoven worden hoor. Lijkt me uiteindelijk het minst op competitie vervalsing. Maar blijf het wel bijzonder vinden. Toen Ajax in 95 de CL won werd er ook niets verschoven en de laatste keer dat PSV de halve finale haalde werden er ook geen speelronden verschoven. Maar goed toen was het belang voor het hele Nederlandse voetbal misschien niet zo groot.

18 april 2019 om 00:17

Uefa houdt hier rekening mee en dus zal ajax op woensdag spelen, probleem opgelost. Dan moet ajax maar spelers rust geven in de competitie zodat ze fit zijn voor de champions league

18 april 2019 om 01:28

Het gaat om 2 dagen en niet om 48 uur.

18 april 2019 om 01:29

Je speelt er altijd 1 op dinsdag en de andere kan al niet door de bekerfinale.

18 april 2019 om 07:18

Prima als Ajax geholpen wordt. Zou wel zo sympathiek van Ajax zijn als ze dan een deel van die 90 miljoen aan de rest afstaan als dank voor de medewerking.

18 april 2019 om 08:57

Dat doen ze ook...

Zou belachelijk zijn als ze dat doen. Beïnvloedt meteen 18 clubs.

17 april 2019 om 22:25

Als het iedereen beïnvloedt is er toch niets ergs aan? Of wel? Kan je zeggen waarom je dat vind?

17 april 2019 om 22:27

Wat Ajax nu in Europa doet beïnvloed ook 18 clubs, en niet voor een weekeind maar voor jaren.

17 april 2019 om 23:52

Clubs uit het rechterrijtje hebben geen voordeel van de successen van Ajax.

18 april 2019 om 01:31

Bij bijna elke club in het rechterrijtje spelen een aantal spelers met een ajax achtergrond. Als ajax succes heeft, dan hebben ze meer geld voor betere spelers of om deze te behouden. Resultaat: de clubs kunnen betere spelers van ajax krijgen. 2. Tv gelden gaan omhoog, alle clubs krijgen hierdoor meer geld. 3. Eredivisie is aantrekkelijker waardoor alle clubs betere spelers kunnen aantrekken. Kan nog wel even doorgaan, maar hou het hierbij.

18 april 2019 om 01:47

Elke club kan de beker winnen. Ook clubs uit het rechterrijtje. En dankzij de punten die Ajax binnen heeft gehaald, hoeft de bekerwinnaar volgend seizoen een voorronde minder te spelen.

18 april 2019 om 07:20

De tv gelden gaan onhoog? Dat contract met Fox loopt nog jaren, er wordt geen stuiver extra verdiend. En door een incidenteel succes van Ajax komen er niet opeens betere spelers naar hier.

17 april 2019 om 22:33

Omdat het alle clubs betreft is dit duidelijk de meest eerlijke en beste oplossing.

17 april 2019 om 22:35

Meer zelfs, omdat ook wedstrijden om promotie/degradatie opgeschoven moeten worden

17 april 2019 om 22:39

Ajax is hier geen partij in he. 48 uur rust zijn verplichte richtlijnen van UEFA en KNVB.

18 april 2019 om 00:16

Uefa houdt hier rekening mee en dus zal ajax op woensdag spelen, probleem opgelost. Dan moet ajax maar spelers rust geven in de competitie zodat ze fit zijn voor de champions league

18 april 2019 om 01:48

Je plaatst meerdere keren dezelfde minder slimme opmerking. Je weet toch ook wel dat als de ene wedstrijd op een woensdag wordt gespeeld, de andere op een dinsdag wordt gespeeld? En de bekerwedstrijd kan niet worden verschoven. Daarnaast maakt het niet uit of Ajax spelers rust geeft. Het mag gewoon niet.

Lijkt me niks mis mee. Voor de rest een weekje extra rust, voor ajax iets meer ademruimte. Hier kan niemand toch kritiek op hebben.

Tja, het nadeel van meedoen op drie fronten. De Europese campagne heeft in 2017 Ajax de titel gekost, daar ben ik nog steeds van overtuigd. Over dit idee, ja graag zelfs. Maar hier gaat geen club mee akkoord natuurlijk

17 april 2019 om 23:59

Ja toen moesten ze na die slopende verlenging bij Schalke uit naar PSV, dat overigens nog vrij moeizaam met 1-0 won. Maar daar was de vermoeidheid zó zichtbaar.

Dat hele helpen gaat ziekelijke vormen krijgen!!


Meedoen met de grote jongens? Dan ook voetballen als een grote jongen

17 april 2019 om 22:28

Nee, Ajax moet 48 uur rust krijgen en op deze manier gaat dat niet lukken. Daarnaast worden in andere landen (ja, zelfs in Engeland!) regelmatig wedstrijden verplaatst. Daar is het alleen gewoon veel beter geregeld. Sowieso, wat is er mis met een club helpen? Worden andere clubs daar minder van ofzo?

17 april 2019 om 22:28

Het gaat om regels die gevolgd moeten worden. Ajax moet 48 uur rusten en als Ajax zondag speelt gaat dat dus niet.

17 april 2019 om 22:36

Dan stellen ze het B-elftal op! Probleem opgelost.. gaat niet om de club maar om de spelers..

17 april 2019 om 22:44

Zelfs met een b-elftal moeten ze nogsteeds die 48 uur rust hebben, dus dat lost niks op. Er zijn regels en daar heb je je aan te houden, de beker finale kan niet verplaatste worden ivm de dodenherdenking. Op deze manier heeft geen 1 club noemenswaardig voor of nadeel

17 april 2019 om 22:50

Dinsdagavond is meer dan 48 uur na zondagmiddag.

17 april 2019 om 22:51

Het gaat wel om de club, regels van de Uefa. Als de Knvb de bekerfinale verschuift is er niks aan het handje maar dat willen ze niet.

17 april 2019 om 22:51

Dat maakt dus voor de regels niet uit, ook al stel je in het ene duel enkel jeudspelers op dan nog steeds moet er 48 uur tussen zitten.

17 april 2019 om 22:39

Ajax is hier geen partij in he. 48 uur rust zijn verplichte richtlijnen van UEFA en KNVB.

18 april 2019 om 00:16

Uefa houdt hier rekening mee en dus zal ajax op woensdag spelen, probleem opgelost. Dan moet ajax maar spelers rust geven in de competitie zodat ze fit zijn voor de champions league

18 april 2019 om 00:40

Ga je dit overal copypasten? Als het nou een goede opmerking was alla maar een week later staat op zondag de bekerfinale op de planning en die kan ook niet naar zaterdag verplaatst worden.

18 april 2019 om 01:24

Prachtig hoe je overal pretendeert dat het gaat om de '48 uur van de Uefa' maar er zitten feitelijk meer dan 48 uur tussen zondagmiddag en dinsdagavond. Absoluut geen reden om een wedstrijd te verzetten dus.

18 april 2019 om 01:50

Prachtig dat jij je niet beter informeert: lees de reactie van Wolterx hierboven eens. Het gaat om twee volle dagen. Niet om 48 uur.

Ik als PSV supporter zeg: Doen!! Gewoon verschuiven die hap...ten gunste van Ajax (en het Nederlandse voetbal!)

een hele speelronde opschuiven is echt belachelijk. Organisatorisch gaat dat gemeentes super veel kosten en de Playoffs komen zo ook in het geding.

Ik vind het prima dat er geschoven wordt zoals afgesproken voor het begin van het seizoen: 24 uur naar voren of naar achter. Wellicht dat Ajax nu wat meer overbelast zal worden maar succes heeft nu eenmaal ook een keerzijde.

17 april 2019 om 22:27

Play-offs schuiven gewoon mee natuurlijk.

17 april 2019 om 22:29

Wellicht dat Ajax een duit in het zakje kan doen, weet alleen niet hoe dat in de wet geschreven staat. Ik vind dat je best hard kunt maken dat dit voor Nationaal belang is, waar de hele competitie profijt van kan hebben. Tv gelden zullen wellicht meer waard worden, die herverdelen wordt iedereen beter van. Je succes argument vind ik ook begrijpelijk, maar als er een mogelijkheid is om te ontlasten moet dat overwogen kunnen worden.

17 april 2019 om 22:49

@spandoek,

De lokale wetgeving in deze is niet heel ingewikkeld. Als men voornemens is de gehele laatste speelronde een week op te schuiven betekent dit dat de lokale driehoek van alle thuisspelende clubs van de laatste speelronde hier akkoord voor moet geven, waarna de burgemeester van betreffende speelstad dus een vergunning zal (moeten) verlenen. Dus enkel en alleen op basis van wetgeving hoeft dit in theorie niet zo complex te zijn. De uitvoering kan dat daarentegen echter wel zijn (politie inzet, operationele organisatie clubs, overige afspraken etc.), dus ik ben heel benieuwd of alle lokale autoriteiten overstag gaan en hier al dan niet mee instemmen.

17 april 2019 om 23:03

Ik bedoel of het toegestaan is of Ajax daar aan meebetaalt vanwege eventuele belangenverstrengeling of iets dergelijks, klinkt wel sketchy.

17 april 2019 om 22:30

24 uur naar voren kan niet, want dan zit je met Koningsdag. Nog verder naar achter kan ook niet, ivm veiligheidsmaatregelen. Kortom dit is de enige optie. De playoffs schuiven uiteraard gewoon mee.

17 april 2019 om 23:16

Is er in Doetinchem en omstreken zoveel politie nodig dan voor koningsdag??

17 april 2019 om 23:42

Ja dat is er, want zoals gezegd kan het niet geregeld worden ivm het personeel dat maar op één plek tegelijk kan zijn. Heeft de voorzitter van Graafschap vandaag nog gezegd.

18 april 2019 om 00:09

Koningsdag 21.00 zou stiekem wel kunnen toch?

18 april 2019 om 00:16

Uefa houdt hier rekening mee en dus zal ajax op woensdag spelen, probleem opgelost. Dan moet ajax maar spelers rust geven in de competitie zodat ze fit zijn voor de champions league

Hier zit gedachte achter en niet eens zo'n stom idee. Lijkt me de meeste hier geen problemen mee hebben.

Lijkt mij de meest faire oplossing. Tuurlijk moet Ajax geholpen worden maar je kan niet in deze speelronde gaan lopen klooien. De gehele speelronde verplaatsen lijkt me beter om 'competitievervalsing' te voorkomen.

Lijkt mij organisatorisch onmogelijk, maar ze zitten toch met die 48 uurs regel in hun buik, moet ergens iets gebeuren.

Prima oplossing. Als niet alle clubs dit zien zitten alleen wedstrijd de graafschap - ajax op zo'n manier verschuiven

17 april 2019 om 22:43

De Knvb heeft een probleem, de Uefa regels schrijven voor dat Ajax 48 uur voor een CL match niet mag spelen. Mocht Ajax op dinsdag CL moeten spelen, dan kan Ajax dus niet op zondag spelen. De keuze is dan, alleen Ajax verplaatsen waardoor Ajax en haar tegenstander niet gelijk met de anderen spelen of alle wedstirjden verplaatsen.

18 april 2019 om 00:14

Uefa houdt hier rekening mee en dus zal ajax op woensdag spelen, probleem opgelost. Dan moet ajax maar spelers rust geven in de competitie zodat ze fit zijn voor de champions league

18 april 2019 om 07:31

Maar dan heb je een probleem in het weekend daarna met de bekerfinale. Die is op zondagavond en op dinsdagavond is dan de return..

Volgens mij kunnen we hier van vinden wat we willen (en natuurlijk is het op het eerste gezicht belachelijk om een hele speelronde te verschuiven), maar er is volgens mij ook gewoon geen alternatief waarbij ajax voor de twee halve finales 48 uur rust heeft. Dan kan de Knvb ook gewoon niet anders lijkt me.

17 april 2019 om 22:32

Als ze overal in meegaan heb je volgens jaar met een beetje geluk/pech 4 clubs na de winterstop waar je van alles moet voor gaan verzetten. Dan kun je niet meer terug. Als je dan ook niet mee gaat met de andere clubs dan zijn de rapen gaar

17 april 2019 om 22:35

Maar dat bedoel ik dus. Ze moeten wel meegaan toch? Ik bedoel wat zijn de andere opties? Die zijn er niet voorzover ik weet. Ik denk overigens dat de Knvb vanaf komend seizoen een document op gaat stellen waarin duidelijk wordt uitgelegd welke procedures op welk moment precies gevolgd gaan worden. Om dit soort dingen te voorkomen. Wel in overleg met alle clubs natuurlijk.

17 april 2019 om 22:37

Er is dus ook duidelijk overleg geweest aan het begin van het jaar voor de komende 2 jaar hierover. Kleine aanpassingen werden toen okee bevonden door alle clubs (paar uur of Max 1 dag verzetten). Daarom zijn clubs het niet eens dit jaar. Tegen afspraken in.

17 april 2019 om 22:41

Daar ben ik van op de hoogte, en dat ben ik ook met je eens hoor. Maar zoals ik zeg: er is nu toch geen alternatief? De Graafschap naar vrijdag of zaterdag verplaatsen kan niet. Er is geen rekening gehouden met dit scenario en dus ontkom je er niet aan. Hoe krom het ook is.

17 april 2019 om 22:41

Een richtlijn is nooit verplicht lijkt me. Maar snap wat je bedoelt.

17 april 2019 om 22:56

Het is of een richtlijn of een regel. Maar taalkunde is hier niet echt het belangrijkste.

Het probleem is dat de dag voor de speelronde Koningsdag plaatsvindt. Wat ook mogelijk is is dat enkel de wedstrijd tussen De Graafschap en Ajax verplaatst wordt, de Knvb kan gelukkig zijn eigen regels veranderen.

17 april 2019 om 22:39

Zondagmiddag om half 5 is de wedstrijd klaar. Cl is dinsdag 9uur. Dat is toch 48 uur? Of zie ik het verkeerd?

17 april 2019 om 22:42

Gaat geloof ik om hele dagen. Dus op zondag voetballen betekent dat je maandag en dinsdag rust moet hebben om woensdag weer te spelen. Dat zijn die 48 uur meen ik.

18 april 2019 om 01:17

Ik ga even letterlijk de Tweet van Willaert (Fox Sport Voetbal) citeren: "Misverstand: Issue is niet verplaatsen van competitieduels om Ajax ‘tegemoet’ te komen. De Uefa VERBIEDT reglementair het spelen van de resterende competitie- en bekerduels volgens het vastgestelde schema. Vraag is niet of er nieuwe data komen maar welke; linksom of rechtsom" Als reactie op de 48 uur die jij ook aanhaalt stuurt hij een citaat "At least two rest days", als dat een letterlijk citaat is uit regelementen (in Nederlands is de vertaling gevallen op 2 etmalen, wat dus 2x een periode van 24 uur is en dus anders is dan een dag aangezien die telling begint vanaf 00:00) dan halen ze de 48 uur dus niet.

18 april 2019 om 14:15

Word nog een aardige puzzel voor de knvb dan.

17 april 2019 om 23:08

Het lijkt mij dat de organisatie van de betrokken gemeentes van doorslaggevend belang is, niet het reglement van de UEFA. Als de gemeentes om wie het gaat op betreffende datum geen politie etc op de been kan krijgen, kan de UEFA op zijn kop kan staan maar dan is de gemeente natuurlijk degene die bepaalt wanneer er gespeeld wordt

18 april 2019 om 00:44

Het alternatief is Ajax twee keer op de woensdag laten spelen tegen Tottenham en Barca en Liverpool twee keer op de dinsdag te laten spelen. Een oog op de competitieprogramma's van de overige clubs maakt dit ook tot de best mogelijke oplossing. Ik geloof dat er alleen 1 wedstrijden van Tottenham en van Liverpool iets naar voren geschoven moeten worden, maar dat zou volgens mij weinig problemen moeten opleveren.

Dan zou je inderdaad alleen nog kunnen kijken of je als Ajax zijnde iets met De Graafschap kan regelen dat het duels alsnog vrijdag vroeg op de avond gespeeld gaat worden. Dan maar de portomonee trekken en een Duits of Belgisch beveilingsbedrijf laten inhuren om daar alles in goed te laten verlopen. Maar zelfs als dat dan niet lukt heb je wel voldaan aan de minimale hoeveelheid rustdagen.

19 mei is ook play off promotie/degradatie met de onderste teams van de eredivisie. Die moeten dus ook opschuiven. Oh oh oh KNVB, wat haal je je op je hals.

17 april 2019 om 22:37

Hebben de nummer 16 en 17 niet eerste ronde vrij?

17 april 2019 om 22:41

Jawel, maar die ronde is al eerder. De halve finales (met dus de ED clubs) zijn 16 en 19 mei

18 april 2019 om 07:34

Klopt, eerste ronde is geloof ik 6 en 10 mei al en daar doen de ED clubs sowieso niet aan mee..

17 april 2019 om 23:08

Ja omdat zij in het begin vh seizoen niet met alle scenario's rekening hebben gehouden zijn zij nu zelf de sjaak.

Iets meer doorwisselen als Ten Hag zijnde zou ook een oplossing zijn. Een van de voordelen dat Jong Ajax in KKD speelt is meer/betere concurrentie. Nu het ideale moment om te laten zien dat dit de reden is waarom Jong Ajax in KKD speelt.

17 april 2019 om 22:37

2 gehele dagen rust is UEFA richtlijn. Laten we dat gewoon volgen

Waanzinnig idee.. dit is nog nooit ergens gebeurd en de KNVB speelt met het idee om er een hele ronde uit te gooien..

17 april 2019 om 22:38

Verplaatsen he, wordt gewoon op andere dag gespeeld

Verwacht wel dat Ajax vanaf nu nooit meer zal zeuren over te weinig tegenstand in onze Mickey Mouse competitie. Kom op hey, even dat nietige De Graafschap oprollen en op naar de halve finale. Zou in principe nog op een dag moeten kunnen

18 april 2019 om 07:34

Maar dan moet alsnog de bekerfinale opgeschoven worden, want als Ajax de ene week op de woensdag speelt zullen ze de volgende wedstrijd normaliter op dinsdag spelen..

18 april 2019 om 09:34

Maar 1 wedstrijd verplaatsen is makkelijker en brengt minder kosten met zich mee dan een hele speelronde

17 april 2019 om 22:44

Zielige reactie. Volgens mij heeft de Graafschap een aantal jaar terug bewezen dat Ajax niet zomaar van ze zal winnen. Het gaat om de vermoeidheid, 2 wedstrijden in 2 dagen kan gewoon niet.

Tsja, dit is ergens eerlijker dan dat idiote geschuif wat ze bij de Graafschap voorstelde om op vrijdagmiddag te gaan spelen. Maar ik vind het allemaal wel ver gaan hoor.

Ha! Die Heinrich Welling zal onderhand slapeloze nachten hebben. Het wordt steeds gekker, en met de week komt er een nieuwe soap bij. Heel voetballend Nederland valt over elkaar heen vanwege het speelschema. Dit wordt lachen..

Tja in principe ruimte zat in mei kunnen we nog wat langer voetbal kijken.😀. Playoffs zullen dan eind mei begin juni zijn wat wel erg laat is.

Hou ff op man.. Serieus... Hele speelronde verplaatsen omdat Ajax CL moet spelen.. Wat een bs.

17 april 2019 om 22:36

Dus 2 wedstrijden met 1 dag rust er tussen??? Dat mag volgens mij niet eens

17 april 2019 om 22:54

De speelronde wordt verplaatst omdat de Knvb de laatste 2 speelronde alle clubs tegelijk wilt laten spelen. Dit is niet mogelijk vanwege de regeling van de Uefa

als het organisatorisch mogelijk is, waarom niet? Sorry hoor maar het schema is belachelijk voor Ajax momenteel, zoveel wedstrijden spelen met max 2 dagen rust is niet ok. Het schema van de knvb was logisch omdat niemand had mogen dromen van dit succes voor Ajax en het Nederlandse voetbal, let wel, als Ajax nog meer punten kan pakken is dat alleen maar nuttig voor de lange termijn van het NL voetbal. Psv gaat echter sowieso dwars liggen, ze zijn gebaat bij een vermoeid Ajax.

Bovendien heb ik liever niet een bekerfinale met een B elftal maar goed.

17 april 2019 om 22:49

Dat is het risico van goed presteren. Als je op alle fronten meedoet moet je ook kort op elkaar kunnen spelen.

In engeland spanje lachen ze ons wederom uit mbt dit soort dingen

17 april 2019 om 23:03

Nee dat doen ze niet, in die landen is het ook verboden om zo kort achter elkaar te spelen en hebben ze niet voor niets geen winterstop. Dat is ook de reden dat City momenteel nog 1 wedstrijd minder heeft gespeeld dan Liverpool dus lul niet slap uit je nek.

17 april 2019 om 23:20

PSV is mss wel gebaat bij uitstel, kunnen ze hun vorm gaan zoeken.

Terecht dit. Als de mogelijkheid er is om het gunstiger te maken voor ajax, waarom die mogelijkheid niet gebruiken? Ajax verdient alle support en hopelijk stunten ze ook in de halve finale. Als je zover bent gekomen, kan je MC of spurs er ook uit knikkeren.

17 april 2019 om 22:39

Ja in Europa een voordeel geven is logisch, maar je geeft ze in de comp eigenlijk ook een voordeel. Daar schuurt het.

17 april 2019 om 23:41

Hoe geef je Ajax een voordeel in de competitie? Alle wedstrijden worden verschoven en iedereen krijgt zo meer rust.

Vind dit persoonlijk logischer dan alleen de wedstrijd van Ajax opschuiven, daarvoor zijn er voor de kampioens- en degradatiestrijd te veel belangen.

Zou er als ajacied zijnde geen probleem mee hebben als ze niks verschuiven. Klaar met dit gezeik, zowel van andere clubs als de knvb. Snap die hetze jegens ajax in deze al helemaal niet. Ga je lekker richten op de knvb, die er met hun dramatische planning en play offs echt een wanorde van hebben gemaakt. Hier had je van te voren rekening mee moeten houden ipv nu brandjes blussen en meeliften op het succes van een club, terwijl je van te voren blijkbaar geen vertrouwen hebt en geen eens de boel op orde hebt

17 april 2019 om 23:55

Dat is het ook helemaal. Mensen gaan Ajax van alles misgunnen, terwijl de enige schuldige hier de Knvb is. Die moeten zich gewoon houden aan de regels van de Uefa, waardoor de huidige planning niet kan. De Knvb moet de rotzooi maar gaan opruimen en het regelen.

Lijkt mij de beste oplossing. Dan heeft Ajax alsnog relatief minder rust dan de rest van de Eredivisie clubs, maar in ieder geval wel extra rust ten opzichte van het normale schema.

De Knvb moet echt normaal doen. Iedereen speelt haar wedstrijd maar Ajax hoeft dat niet. Competitie vervalsing en Oplichterij.
Ja belangrijke punten voor Nederland, maar dit? We moeten allemaal maar beter spelen. Niet vals spelen. Iedereen gaan kapot hun laatste wedstrijd af en moet er 3 dagen later weer staan, Ajax pas 8 dagen ofzo. Kan echt niet. Gewoon spelen de 27ste en 28ste en 4 en 5 mei!

17 april 2019 om 23:47

Vals spelen. Wat lul je nou? Heel de speelronde wordt gewoon verplaatst als het door gaat. Hoe is dat vals spelen?
27e kan niet, want het is een nationale feestdag en dus is er te weinig politie aanwezig. 28e kan ook niet, want dan heeft Ajax te weinig rust voor de halve finale.

18 april 2019 om 00:27

Supernico31 daar ben ik ook net achter gekomen. Maar dat dit vals spelen is is de waarheid. Het gaat er niet om dat een speelronde verplaatst wordt, maar dat Ajax 7 dagen rust gaat krijgen, terwijl in die tijd elke club haar wedstrijd speelt. We moeten gewoon beter spelen. Zomaar rustdagen geven is gewoon valsspelen. of Iedereen speelt haar wedstrijd. of iedereen Niet. Eerlijk moet Eerlijk blijven. Met 7 dagen kan je veel beter herstellen dan 2/3 dagen.

Dat 27 april een nationale feestdag is mag niet als excuus gebruikt worden, Gemeente Amsterdam moet gewoon zeggen dat de CL wedstrijd op woensdag moet, of iemand anders. Vanwege koningsdag. Dat accepteert de Uefa wel, omdat 2 jaar geleden is de EL wedstrijd van Ajax 1 dag naar voren gegaan, omdat ajax thuis moest spelen en dat had op de dodenherdenking gemoeten als het op donderdag was.
Als de Uefa toen dat accepteren, waarom nu niet?

18 april 2019 om 00:50

Lees het artikel anders nog een keer. Het gaat erom dat alle clubs op een ander moment gaat spelen en iedereen die rust heeft. Dan is het dus geen competitievervalsing.

18 april 2019 om 01:02

Z.92
Ja voor de Eredivisie. Maar voor de CL is dit zeker wel competitievervalsing, Je verplaatst een hele Speelronde ten koste van de andere CL Clubs. Het moet wel eerlijk blijven. Maar dit is alles behalve eerlijk en dus competitievervalsing én oplichting.

18 april 2019 om 01:10

Het verplaatsen van de speelronde mag gewoon volgens de Uefa. Weet je wat niet mag. Een beker of competitiewedstrijd met maar één dag rust spelen. Stel Ajax had niet in de beker finale gestaan, was het dan ook competitie vervalsing geweest als ze dan een week rust zouden hebben?

18 april 2019 om 01:36

Z.92 dan niet denk ik. Omdat het zo in het schema staat. Maar nu wordt (misschien) Opnieuw de schema opgeschoven. Dat ten koste van iedereen die nu in de CL zit. Dat is pure vervalsing!

18 april 2019 om 02:06

Dus de reglementen schenden en één club te weinig rust geven is geen competitievervalsing volgens jou? ik snap ook niet wat het verschil is tussen een geplande week rust en een week rust omdat het schema het niet anders toelaat.

18 april 2019 om 07:40

Volgens mij vindt Yassinmansouri het oneerlijk tegenover de andere CL deelnemers dat Ajax meer rust krijgt i.v.m. het schuiven van wedstrijden/speelrondes. Nu breekt mijn klomp! Wie geeft nu ene ruk om de andere deelnemers als Nederlandse voetbalfan? Ajax is dan toch het enige wat telt zou ik zeggen?

"pure vervalsing"? Bedankt voor het lachen vanmorgen Yassin. De rest van de CL deelnemers heeft hier geen last van en het staat de nationale bonden van die landen vrij om die ploegen ook (extra) rust te geven, net zoals de Knvb dat (terecht en succesvol gebleken) doet bij Ajax in deze jaargang..

Ik zeg doen!

Ik denk dat elke politiegebied/gemeente hier juist blijer mee is, omdat de politie-inzet rondom Koningsnacht, Koningsdag en de dag erna natuurlijk ook veel zal vergen.

Nu de speelronde eruit wordt gehaald, kan de focus in de grote steden makkelijker op die feesten gelegd worden. Nu denk ik ook niet dat de KKD-divisie teams het vreselijk vinden om een week later de play-offs te spelen.

Gewoon doen laat heel Nederland mee juichen met de succes van Ajax... Kom op man wie weet wanneer we weer een club uit ons klein kikkerlandje zo dicht bij een grote beker ziet komen. Geef ze gewoon de rust

Een hele speelronde opschuiven om Ajax te helpen is echt belachelijk. Alsof bij die 9 steden waar de thuiswedstrijden staan dan geen nieuwe problemen ontstaan. Alsof het de burgemeester van een Heerenveen,
Alkmaar of Sittard ook maar iets interesseert wat Ajax doet.

17 april 2019 om 23:44

Denk Heerenveen en Emmen toch wel en ook Willem ll voor Frenky. Kijk wat er bij Groningen gebeurd totaal uitverkocht het stadion te klein voor de vraag naar kaarten. Dit zijn maar een paar voorbeelden of clubs er voordeel van hebben.

18 april 2019 om 07:41

Ja, ik denk dat het die mensen wel degelijk wat interesseert wat Ajax doet. De meeste voetbalfans in Nederland leven doorgaans mee met de successen van andere Nederlandse clubs in Europa. Ik heb ook staan juichen toen Feyenoord in 2002 de EC won en ik baalde ook toen PSV er tegen Milan af ging in 2006 in extremis. Je bent toch Nederlander en dan juich ik voor Nederlandse clubs als ze in Europees verband uit moeten komen..

Zullen wij eerst maar eens afwachten wat de speeldatums worden want misschien kan de wedstrijd wel blijven staan als Ajax 1 mei speelt. Alleen de beker word dan weer een probleem

17 april 2019 om 23:37

En juist de beker kan niet worden verschoven. Dus het mooiste is als Ajax op 30 april en 8 mei speelt.

18 april 2019 om 07:34

Vind ik zo frappant. Als er 1 wedstrijd makkelijk kan worden verschoven is het de bekerfinale.

18 april 2019 om 07:43

Hoe dan? De uitkomst van de bekerfinale is van invloed op de play-off plekken voor Europees voetbal. Daarnaast kan de bekerfinale niet naar de zaterdag (want nationale dodenherdenking) en de vrijdag zit weer te kort op de CL. Ik geef het de Knvb te doen hoor..

18 april 2019 om 08:12

Ja dus? Beker werd vroeger altijd pas na de competitie gespeeld. Kan prima.

Om Ajax te citeren: "niet ons probleem". Jammer voor ze, maar het is natuurlijk onzin als 17 (!) clubs en 9 gemeentes concessies moeten gaan doen.

17 april 2019 om 23:06

Het is ook geen probleem van Ajax. Het schema van de Knvb klopt niet en die hebben dus een probleem. Als ze alles zo laten staan gaan ze tegen de regels van de Uefa in want er moeten 2 dagen tussen wedstrijden inzitten. De Knvb moet de beker gewoon opschuiven en dan zijn de problemen weg maar dat wil de Knvb niet. Hopen dat Ajax op 1 mei en op 7 mei speelt want dan mag de Knvb weer aan het werk en hun fouten goedmaken.

18 april 2019 om 00:53

Want de verhouding die de Knvb met de planning van eredivisie heeft is hetzelfde als Ajax met de fans van Twente.

Dit gaat echt te ver... Misschien moeten ze Ajax gewoon niet meer laten spelen, sowieso kampioen van de eredivisie en bekerwinnaar maken en wellicht nog even kijken of ze nog wat spelers kunnen toeschuiven.

Dat er een wedstrijd uitgesteld is of een keer een paar uur of een dag verplaatst, dat is nog tot daar aan toe, maar alles nu helemaal omgooien is echt te veel hoor. Als Ajax toch zo goed is en zich met de groten van Europa kan meten, dan moeten ze dat ook zonder al die extra hulp van de KNVN kunnen.

17 april 2019 om 23:21

Probeer nou gewoon eens even na te denken.. Zondag en dinsdag spelen is niet toegestaan door de UEFA, naar zaterdag (alle 9 wedstrijden) kan niet i.v.m. Koningsdag, alleen Gra-Aja verplaatsen naar de vrijdag is ook een gedrocht van een oplossing. Dit is de enige mogelijkheid waardoor niemand er voor- of nadeel van ondervind. Wat dit met 'kampioen en de beker winnen' te maken heeft zou ik echt niet weten. Echt bizar hoe sommigen beginnen te spouwen op Ajax met een blinde vlek in hun gezichtsveld, niet eens even de moeite nemen om de feiten naast elkaar te zetten en na te denken. Ja, de KNVB heeft een fout(je) gemaakt, zij hebben geen rekening gehouden met het scenario dat een Nederlandse ploeg de halve finale CL zou halen. Ajax kan hier verder niets aan doen en speelt niet eens een rol in deze beslissing. Het mág gewoon niet, op zondag en dinsdag spelen. Het is of dit, of Gra-Aja op vrijdagmiddag. En dan is dit veruit de chiquere oplossing en nee, er wordt hierdoor niemand benadeeld en Ajax' titelkansen worden er echt niet groter door. Je stelt je gewoon enorm aan!

17 april 2019 om 23:47

We doen nu net alsof die richtlijnen van de UEFA doorslaggevend zijn, maar volgens mij is er een veel belangrijkere factor: de bereidheid van de 9 betrokken gemeenten waar de wedstrijden moeten worden gespeeld om de boel zomaar even een week te verplaatsen. Dat lijkt me best een organisatorisch vraagstuk, als de gemeenten dat niet zien zitten (wat ik me goed kan voorstellen wetende wat er komt kijken bij het organiseren van zelfs een simpele eredivisiewedstrijd) kan je honderd keer met die richtlijnen van de UEFA aankomen, maar dan worden die wedstrijden simpelweg niet verplaatst.

De oplossing die dan overblijft is de verplaatsing van de Graafschap - Ajax naar de vrijdag, wat voor de Achterhoekse fans vanzelfsprekend enorm nadelig is en bovendien indruist tegen de eigen richtlijnen van de KNVB ten aanzien van een eerlijk competitieslot. Dan wordt het interessant om te zien waar Zeist het meeste waarde aan hecht: de belangen van de fans van de Graafschap en de eerlijkheid van het competitieverloop, of de richtlijnen van de UEFA.

Eigenlijk zou het verreweg het beste zijn als de UEFA Ajax gewoon op die woensdag laat spelen. Dan kan alles verder blijven zoals het is. Iedereen blij. Maar ja, we kennen de UEFA.

Meteen doen. Niet dat we deze zomer wat te doen hebben ofzo. Alle commentaar van flauwekul clubjes, burgemeesters en politie negeren. Doe maar s of we flexibel zijn in dit land

Knvb mag zich beetje schamen, altijd moet je vooraf een seizoen met alles rekening houden...

Maar eerlijkste en beste optie voor alle 18 clubs is speelschema verzetten naar 12 en 19 mei...
Geef Ajax de ruimte om zich goed voor te bereiden...

17 april 2019 om 23:25

Wat mij betreft mag Ajax zich optimaal voorbereiden op de CL, maar met mijn fraaie PSV pet en bril op wil ik niet dat ze dat voor de ED mogen. PSV en wij als fans hebben meer kans op de titel als Ajax vermoeider is. Puur eigenbelang en daar schaam ik mij niet voor.
Ik wil gewoon dat PSV kampioen wordt en ze hebben het niet meer in eigen hand.

18 april 2019 om 00:20

Niks mis met die mening want goed onderbouwd toch? KNVB zal die pet niet ophebben denk ik. Toch maar weer UEFA lief aankijken en vragen om 2x woensdag?

18 april 2019 om 08:14

Helemaal eens Rudeboy. Het probleem van ajax is niet het probleem van Psv. Als Nederlandse topclub moet je gewoon een aantal wedstrijden kunnen spelen binnen enkele dagen, anders ben je geen topclub.

18 april 2019 om 00:10

En de supporter die zijn vakantie geboekt heeft net na de competitie heeft dan maar pech....ik zie zo de laatste wedstrijd van het seizoen niet van min favoriete club omdat Ajax....blah blah....NO F###ing way

Volgens mij is er geen club, inclusief Ajax bij niet spelen in koningsdag weekend. Ajax zit in een lekkere flow nu. Dus worden oefenwedstrijden spelen dan. Verder goed plan. Misschien vind PSV zijn vorm dan ook weer.

Uitstekend plan, een prestatie in de Champions League is véél belangrijker dan de competitie.

Alle wedstrijden gewoon op zondag, maar dan allemaal om 12:00 uur? Dat geeft Ajax weer wat extra uren en je voldoet aan de alle wedstrijden tegelijk regel.

17 april 2019 om 23:37

Nee de regel is dat er 2 vrije dagen tussen de wedstrijden moet zitten. Als de CL dus op dinsdag is kán je niet op zondag spelen, uiterlijk op zaterdag. Alleen die optie vervalt vanwege Koningsdag (anders zou het simpel zijn, alle 9 wedstrijden naar de zaterdag halen).

17 april 2019 om 23:51

OK, dus 48 uur is niet voldoende? Dat was misleidend voor mij. Stond in het artikel en in wat reacties hier.
Dan voel ik wel wat voor de eerder genoemde oplossing om de bekerfinale te veschuiven.

18 april 2019 om 00:00

Ja is hier ongelukkig verwoord inderdaad, ben ik met je eens. Maar het is dus echt dat je na een pot op zondag de maandag en dinsdag vrij moet hebben en woensdag pas weer mag aantreden.

18 april 2019 om 00:12

Koningsdag verzetten naar Vrijdag in landsbelang....iedereen een vrije dag....iedereen blij en je hoeft vrij weinig te schuiven.

18 april 2019 om 07:45

Tinus45 for president! Beste idee wat ik tot nu toe gezien heb..

Toen PSV in 2005 in de halve finale stond werd er niets verschoven nu het Ajax is moet alles maar wijken.

17 april 2019 om 23:40

Zucht. Het begint trieste vormen aan te nemen dat mensen iets roeptoeteren zonder zich eerst goed te informeren. Ajax kreeg twee jaar geleden ook geen hulp van de KNVB. Waarom nu wel? Omdat het nu pas is afgesproken. Zo moeilijk is het toch niet om dat te begrijpen?

18 april 2019 om 00:10

Het is niet zeker of jij het wel zo goed snapt Kyle66.
Ik bedoel daar niets vervelends mee, dan bedenk ik wel iets anders, maar er is ook in het nieuws geweest dat de clubs akkoord waren met wat hulp en flexibiliteit dit seizoen en dat het komende seizoen echt goed gefaciliteerd zou gaan worden.
Dus nu waar het kan en niet teveel gedoe en kijken wat er kan en dan volgend jaar structureel aanpakken.

18 april 2019 om 00:24

Er wordt toch ook gekeken wat er aan gedaan kan worden? Deze ervaring nemen ze gewoon mee naar komende jaren. Zie het probleem dus niet.

18 april 2019 om 01:35

@Rudeboy, Sw1mm3r, begint over iets heel anders, namelijk dat PSV 14 jaar geleden geen hulp heeft gekregen. Joost mag weten waarom hij dat erbij haalt, maar dat terzijde. Ik reageerde daarop met aan te geven dat Ajax veel recenter ook geen hulp heeft gekregen. In antwoord op jouw opmerking: waarom niet meteen beginnen in plaats van het uit te stellen tot volgend jaar? Helemaal nu de zo benodigde punten dit jaar door Ajax zijn behaald? Daarnaast moeten er twee dagen zitten tussen de wedstrijden. Ajax zou ofwel bij de eerste wedstrijd daarmee in conflict komen, ofwel bij de tweede. De bekerfinale kan niet worden uitgesteld. De wedstrijd tegen De Graafschap kan niet worden verschoven in hetzelfde weekend. Om iedereen op dezelfde tijd te laten spelen, worden alle wedstrijden verschoven. Geen enkele club heeft daar voordeel of nadeel van. Dus wat is het probleem?

17 april 2019 om 23:53

Misschien moet je even het speelschema van PSV uit het seizoen 2004/2005 bekijken. Daar konden de wedstrijden gewoon doorgaan, aangezien het in lijn was met de regels van de Uefa dat er twee dagen rust tussen wedstrijden moeten zijn.

18 april 2019 om 00:02

Klopt, toen hoefde PSV ook geen enkele keer 2 maal in actie te komen met slechts 1 dag er tussen en was het speelschema dus niet in strijd met de UEFA regels. Geen reden voor verplaatsingen dus, en nu wel. Blijft lastig in te zien voor sommigen zo blijkt.

Niet normaal hoe veel mensen slecht kunnen lezen hier. Ajax moet 48 uur verplichte rust vanuit de Uefa hebben. Dan kan je niet zondag en dinsdag voetballen. Kortom, wat nu op tafel ligt (het huidige programma), kan niet. Er moet een oplossing komen, wat die oplossing ook mag zijn. Probleem ligt bij het bizarre plannen van de Knvb.

18 april 2019 om 00:03

Uefa houdt hier rekening mee en dus zal ajax op woensdag spelen, probleem opgelost. Dan moet ajax maar spelers rust geven in de competitie zodat ze fit zijn voor de champions league.

18 april 2019 om 00:05

Zowel De Graafschap-Ajax als de bekerfinale is meer dan 48 uur voor dinsdagavond 21.00u afgelopen. Het kan dus wel.
Of het wenselijk is, is wat anders.
Het beste scenario is dat de eerste halve finale op woensdag is, en de tweede dan maar op dinsdag en proberen de bekerfinale naar zaterdag te verplaatsen.

18 april 2019 om 00:23

Op 4 mei? Kansloos

18 april 2019 om 02:05

@Nicola, het gaat echter niet om 48 uur maar om twee volle dagen. Dat betekent dat er niet op zondag en dinsdag gespeeld kan worden.

18 april 2019 om 10:44

@nicola: zucht... gaat om 2 volle dagen die er tussen moeten zitten....

Ajax speelt resterende programma inclusief bekerfinale met wissels en jeugd.
Probleem opgelost...
Het is toch niet het probleem van heel Nederland dat Ajax nou net iets meer wedstrijden speelt in kortere tijd dan andere...kom nou gauw zeg.
Dit moeten ze maar kunnen handelen in Amsterdam, ze willen toch graag zo'n grote jongen zijn, dan moeten ze stoppen met dat gepamper bin de KNVB.....ongelofelijk.

17 april 2019 om 23:56

Jouw gun factor aan Ajax is volgens mij niet zo hoog denk ik Tinus

18 april 2019 om 00:14

Inderdaad, maar ik mis zo ook de laatste wedstrijd van min club thuis tegen PSV door vakantie....en dat gun ik mezelf iets meer dan dat ik een andere club iets gun...do you mind

18 april 2019 om 00:32

Maar anders had je dus de play-offs gemist in je vakantie en die kun je nu weer meepikken als je terug bent! Geluk bij een ongeluk

18 april 2019 om 09:08

Ik geloof enkel en alleen in competitie en niet in die achterlijke play-offs die alleen maar commercieel doeleinden heeft.
Laatste wedstrijd thuis tegen PSV is mij veel meer waard en ik heb echt mijn vakantie daar op afgestemd.....

18 april 2019 om 10:46

@tinus45: Ook jij hier.. Misschien even in de regelementen duiken voordat je onzin op schrijft. Er moet 48 uur tussen wedstrijden zitten (hele dagen). Kortom, dit kan gewoon niet. Don't blame Ajax, blame de Knvb!

Prima optie van de Knvb. Alleen zal PSV wel gaan tegen sputteren ben ik bang voor

18 april 2019 om 00:01

Ik denk dat een hele rij burgemeesters gaat tegensputteren eerlijk gezegd

18 april 2019 om 00:24

Hoezo? Zo'n drama is het niet hoor. Tig clubs spelen toch ook playoffs? Alle burgemeesters weten dat schema nog niet. Komt altijd goed

18 april 2019 om 09:09

De selectie van Ajax is breed genoeg om dit zelf op te vangen dus snap niet waarom men hulp nodig heeft en zo heel voetballievend Nederland er mee lastig wil vallen.

19 april 2019 om 09:43

Kijk naar het regelement en dan weet je waarom

Ik ga me niet mengen meer in wel of niet terecht.
Wel wil ik even zeggen dat geen enkele speler van ajax een carriere in de premier league moet hebben als droom.
Das volle bak doorvoetballen en niet huilen.
Als het in nl al teveel is in samenhang met de eredivisie dan komen ze allemaal nog van een koude kermis thuis.
Wat moet je zeggen?
Hey peppie we moesten zondag volle bak tegen chelsea dan kan t niet zo zijn dat ik dinsdag alweer speel tegen barca.
Dus als jij nou ff de bond belt dat lijkt me een strak plan

17 april 2019 om 23:55

In Engeland wordt er vaak genoeg met wedstrijden geschoven hoor.

18 april 2019 om 07:49

Je gaat voor het gemak even voorbij aan het feit dat niemand zegt dat deze verzoeken van de spelers van Ajax komen hè..

Daarnaast heb je in de UK ook niet het scenario dat je op zondag tegen A speelt en op dinsdag in de CL tegen B. Daar zit simpelweg te weinig tijd tussen dus zal de Uefa dat niet toestaan. Heeft dus Niets met de Knvb te maken..

Je merkt aan de berichten vooral wie voor Ajax is en wie niet. Ten eerste moeten de regels worden gerespecteerd en daarnaast worden gekeken naar mogelijke alternatieven. Omdat de bereidwilligheid bij de meeste clubs + aanhang vrijwel nihil is, vind ik als Ajax supporter dat je gewoon binnen de regels de wedstrijden moet gaan afwerken. Zelf zou ik dan de bekerfinale met een aangepast elftal spelen. Laat Willem II maar Europees spelen; Ajax zorgt net als altijd wel voor de punten in Europees verband zodat andere clubs daar ook nog eens van kunnen profiteren. Want dit is Nederland,...

18 april 2019 om 00:03

Baaztje heeft gelijk.
Tussen zondag 14.30 en dinsdag 21.00
Zit wel meer als 48 uur.
Dus valt allemaal prima binnen de regeltjes

18 april 2019 om 00:10

Nee, jij kent de regeltjes niet en weigert ze op te zoeken. Er moeten 2 dagen tussen zitten. Dus spelen op zondag --> maandag en dinsdag vrij. Hoe vaak heb jij een ploeg op zondag-dinsdag of donderdag-zaterdag zien voetballen? Juist ja, nooit. Dat is namelijk in strijd met de UEFA reglementen.

18 april 2019 om 11:16

Fout. Er moeten na 0.00 uur 2 (!) dagen zitten tussen twee wedstrijden. In dit geval maandag en dinsdag. Omdat Spurs - Ajax gepland staat op dinsdag 30 april mag Ajax de wedstrijd uit tegen De Graafschap niet op de geplande datum spelen. Het meest praktisch besluit zou zijn, spelen volgende week vrijdag of zaterdag, maar daar wil/kan De Graafschap niet aan meewerken. Dan zit er niets anders op dan, of deze wedstrijd verplaatsen naar een later tijdstip, of het hele programma van aanstaande zondag naar achteren schuiven. Allemaal volgens de regels. Mooi toch dat De Graafschap zich zo coöperatief opstelt?;-)))

Laten we anders Koningsdag verzetten naar de vrijdag, dan kan Ajax "gewoon" op Zaterdag voetballen tegen De Graafschap en heeft iedereen zijn vrije Nationale feestdag op Vrijdag,.....want hé....alles voor Ajax hè...en iedereen blij met de extra vrije dag.
Alweer een goede oplossing waar iederéén blij van word en je hoeft bijna niets te schuiven.

Wat ik niet snap is, als ajax niet eerder dan zondag kan spelen, zal de UEFA hierin meegaan en ze op woensdag inplannen. Het zijn namelijk uefa regels en de UEFA moet zich daar dan ook aanhouden, hoef je niets te verplaatsen en is er geen enkel probleem.

Wil ajax meer rust voor zijn spelers, dan kunnen ze die toch op de bank zetten dat weekend?

18 april 2019 om 02:07

Voor de zoveelste keer: Ajax mag niet spelen op zondag en dinsdag. Het maakt niet uit met welke spelers, het mag niet.

18 april 2019 om 09:37

Lezen kerel. Tis niet eens zeker dat ze op dinsdag moeten. Ze kunnen ook eerst in overleg met UEFA gaan hierover

Het toont aan hoe bedroevend het eigenlijk is gesteld met onze competitieplanners, want ze lopen per speelronde in de CL harder achter de feiten aan. Ging het eerst nog om een duel van zaterdag naar zondag, een duel een week opschuiven, meerdere wedstrijden van diverse clubs omgooien naar inmiddels hele speelrondes opschuiven.

Ik snap echt dat je rekening hield dat er geen Nederlandse clubs zouden overwinteren, laat staan verder vooruit. Maar als dat dan gebeurd, waar is dan het noodplan voor wanneer dat wel het geval is? het lijkt erop dat de competitieplanners telkens hopen dat Ajax toch niet doorgaat zodat ze geen maatregelen te hoeven nemen, met als gevolg dat als ze doorgaan het probleem opnieuw op tafel komt alleen dan veel groter. Dat we anderhalve week voor De Graafschap - Ajax aan het praten zijn over het duel op vrijdag te spelen ... ja logisch dat het organisatorisch veel lastiger zou worden.

Het is tijd om wat drastischere maatregelen te nemen voor volgende seizoenen, namelijk dat we stoppen met het belachelijke streven de competitie in de eerste week van mei afgerond te hebben om daarna over te gaan op allerlei onzin duels om een Europees ticket te verdelen tussen 4 ploegen in de play-offs. Schaf die stomme play-offs lekker af en geef het ticket aan de ploeg die het hoogste is geeindigd zoals ze dat ook in de belangrijkste competities van Europa doen. Zorg voor ruimte in je schema en zorg dat je een goed plan B klaar hebt staan.

Ik snap alle weerstand hiertegen vanuit supporters van andere clubs volkomen, daar vel ik geen negatief oordeel over. Alleen de groep mensen die al vanaf de allereerste verplaatsing louter eist dat we op de oorspronkelijke datums spelen omdat ze hopen dat Ajax gedwongen moet worden met B-elftallen te spelen vind ik vaak niet fair reageren. Daar zitten veel mensen tussen die dit louter propageren omdat ze niet willen dat Ajax met het sterkste team zijn laatste 5 nationale wedstrijd afwerkt, in de hoop dat Ajax naast de prijzen grijpt. Daar stoor ik me wel aan, zeg dan gewoon dat je hoopt op zo min mogelijk medewerking omdat het Ajax zijn kansen negatief beinvloed en dat dit is wat jij hoopt. Ook prima, maar dat bespaart hier een hoop drogredenen en bedroevend slechte argumenten.

Ik hoop dat er na overleg met alle betrokkenpartijen een oplossing uitkomt waardoor we straks niet ergens moeten spelen zonder tenminste 2 hele rustdagen (dus 2 hele dagen na het laatste gespeelde duel) tussen de wedstrijden komt te zitten. Daarbij hoop ik op zo min mogelijk overlast voor spelers en supporters van andere clubs en zo veel mogelijk in goed overleg.

En wat Ajax betreft : We verdrinken dadelijk in het geld en zouden graag verandering zien (gras ipv kunstgras, medewerking van andere clubs bij verplaatsen) in een aantal zaken : wees dan ook eens bereid te investeren in je relaties met andere clubs. Ga zitten met de clubs die naar echt gras willen, ga praten Eredivisie en Jupiler League clubs. Huur die stomme Arena een keer af als een Jupiler League team kampioen wilt worden en met een groot uitvak wilt komen. Een slechte winnaar zijn is net zo erg als een slechte verliezer in mijn ogen. Toon goed sportmanschap als club!

18 april 2019 om 00:35

Ben het met alles wat je zegt eens. Vind het zelf ook echt storend dat elke club alleen maar aan zichzelf denkt en of zij er beter van kunnen worden, daardoor komen we al jaren als competitie niet vooruit. Tijd voor een commissie onafhankelijk van clubs die knopen kan doorhakken in het belang van het Nederlandse voetbal ipv van die farce wat ze nu doen

18 april 2019 om 08:35

Wat een getyp zeg...

Ik snap niet dat de uefa niet gewoon ajax op woensdag laat spelen en barca op dinsdag..
Kan qua 2 dagen rust schema prima.
Nee wij gaan een hele ronde skippen, complete idioterie.

Doen! Wij als Nederlandse voetballiefhebbers moeten blij zijn dat Ajax punten voor ons pakt..

Slecht plan! Dat zou betekenen dat de finale van de play-offs op 1 juni wordt gespeeld. De winnaar speelt 7,5 week later de eerste wedstrijd in de voorronde van de Europa League. De meeste clubs hebben 5 a 6 week voorbereiding op het nieuwe seizoen. Bij 5 week hebben ze dus 2,5 week vakantie. Normaal gesproken zou dit genoeg moeten zijn, maar nu is begin juni ook nog het EK onder 21! Dit duurt toch snel 2 a 3 week. Wat betekend dat alle jeugdinternationals van die club dus helemaal geen vakantie hebben! Dat is een slechte zaak, want Nederland moet punten scoren om niet verder te zakken op de coëfficiëntenlijst en dat lijkt me nou niet bepaald ideaal met een gedeeltelijk vermoeide selectie... Als Willem II de play-offs niet haalt dan kunnen ze het beste de bekerfinale verplaatsen naar een datum tijdens de play-offs!!

18 april 2019 om 07:51

Als finale play-offs op 1 juni wordt gespeeld moet dat dus ook weer vroeg op de avond, want de Uefa staat niet toe dat dat soort wedstrijden gelijktijdig met de CL finale (of welke Europese wedstrijd dan ook) worden afgewerkt, ongeacht wie er in die finale komt..

Slecht plan! Dat zou betekenen dat de finale van de play-offs op 1 juni wordt gespeeld. De winnaar speelt 7,5 week later de eerste wedstrijd in de voorronde van de Europa League. De meeste clubs hebben 5 a 6 week voorbereiding op het nieuwe seizoen. Bij 5 week hebben ze dus 2,5 week vakantie. Normaal gesproken zou dit genoeg moeten zijn, maar nu is begin juni ook nog het EK onder 21! Dit duurt toch snel 2 a 3 week. Wat betekend dat alle jeugdinternationals van die club dus helemaal geen vakantie hebben! Dat is een slechte zaak, want Nederland moet punten scoren om niet verder te zakken op de coëfficiëntenlijst en dat lijkt me nou niet bepaald ideaal met een gedeeltelijk vermoeide selectie... Als Willem II de play-offs niet haalt dan kunnen ze het beste de bekerfinale verplaatsen naar een datum tijdens de play-offs!!

Zouden ze dit ook doorvoeren in Engeland en Spanje? Tis wel risico van dit vak. Stel je voor als mensen al vakantie hebben geboekt om na 12 mei op vakantie te gaan na de laatste speelronde.🤔

Ik vind het opmerkelijk dat supporters van verschillende clubs hierover zouden moeten discussieren...
Als je kijkt naar de laatste 18 jaar is het 4 keer voorgekomen dat er een Nederlandse club mee heeft gedaan in de eindfase van een Europees toernooi.
Feyenoord in 2001
Psv in 2005
Ajax in 2017 en 2019

1x in de 4 a 5 jaar doet een Nederlandse club dus mee en dus is dit niet zo incidenteel als de KNVB zo hard roept. Het is dus erg kwalijk dat de KNVB geen wedstrijdschema kan opstellen wat passend is bij het schema van de UEFA. De KNVB is er verantwoordelijk voor als er straks sprake is van competitievervalsing (zowel bovenin als onderin) en dat er kans is op een gedrocht van een bekerfinale tussen Willem 2 en Ajax 2....

18 april 2019 om 07:35

De knvb heeft inderdaad een te strak competitie schema opgesteld. Ze denken in Zeist dat Nederland al voor de winter klaar is in Europa. Wat eigenlijk een zeer slechte instelling is van de bond

Koningsnacht en koningsdag komen niet goed uit? Maar wel op 5 mei de beker finale? Wie snapt het nog? Kom op de Graafschap, 26 april moet toch kunnen? Er zijn zat mensen die niets met Koningsnacht hebben.

18 april 2019 om 08:32

Ligt niet aan de club maar aan de gemeente..... Die kunnen de veiligheid niet garanderen.
Je zou uitsupporters kunnen weren, dan is veiligheid geen issue....

18 april 2019 om 09:38

Of op de toekomst spelen, word het wel afgelast 😉

ik snap het niet helemaal wat de Knvb zich voor problemen zich op zijn hals haalt je gaat toch geen hele competitie ronde verplaatsen ter behoeven van 1 club kom op zeg dat had de Knvb zich van te voren maar beter moeten in kijken in de speelschema's van de Uefa
die speeldatum liggen al tijden vast alle eredivisie clubs zijn daarvan op de hoogte.
ook Ajax . ik vind het geweldig wat ze doen in Europa maar dit is nu eenmaal maand waar de prijzen verdeeld gaan worden en dan moet je er gewoon staan. dat je 1 wedstrijd verplaats kan ik zeker inkomen maar je gaat geen compleet ronde verzetten Ajax moet zelf kiezen of vol voor de Champions Leauqe gaan of kampioenschap niet de Knvb moet keuzes maken maar Ajax zo simpel is het gewoon.

18 april 2019 om 09:56

Nee, zo simpel is het niet want de regels van de Uefa schrijven voor dat er 2 dagen tussen wedstrijden moeten zitten en dat gaat problemen opleveren voor OF de voorlaatste speelronde OF de bekerfinale want beiden op zondag met mogelijk dinsdag erna 1/2 finale Cl..

Dat is een inschattingsfout van de Knvb geweest bij het opmaken van het programma voorafgaand aan het lopende seizoen..

Ik snap het probleem niet helemaal. Aan het begin van het seizoen is afgesproken dat er van alles aangedaan zou worden om Nederlandse ploegen die Europees spelen te gemoet te komen om Europees een keer te kunnen presteren. Nu barst hier een tirade van anti Ajax uitspraken los elke keer als er ook maar gekeken wordt naar een oplossing van het drukke schema van Ajax. Met alle respect voor de 17 Eredivisie clubs die niet Ajax zijn maar persoonlijk vind ik dat het schema moet worden aangepast zodat in ieder geval Ajax een goede voorbereiding op het Europese seizoen heeft. Ik zou dit ook vinden als psv weer een keer ver komt in Europa, of wie dan ook zelfs als dat in de Europa League is want dat levert ook punten op.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren