Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Onmogelijke situatie’ voor Ajax en De Graafschap: ‘We spelen het niet hard’

Laatste update:

Ajax plaatste zich dinsdagavond ten koste van Juventus voor de halve finales van de Champions League, waardoor de Amsterdammers twee wedstrijden extra zullen moeten spelen. De KNVB ruimde voor de eerdere optredens van de club in het miljardenbal nog extra voorbereidingstijd in door competitiewedstrijden te verplaatsen, maar dit zou nu weleens een moeilijk verhaal kunnen worden. Ajax treedt op 30 april of 1 mei aan tegen Manchester City of Tottenham Hotspur en moet vlak daarvoor, op zondag 28 april, volgens het speelschema van de Eredivisie ook tegen De Graafschap spelen.

Doordat deze wedstrijd onderdeel is van de laatste speelronde, zou hij normaal gesproken tegelijkertijd met alle andere wedstrijden op zondagmiddag 14.30 uur afgewerkt worden. De Graafschap is wel bereid om mee te werken aan een verplaatsing, maar vanwege de viering van Koningsnacht en -dag op de dagen ervoor, zijn de mogelijkheden beperkt: “Het is onmogelijk om de veiligheid in het stadion te garanderen tijdens zo'n belangrijke wedstrijd omdat we niet genoeg medewerkers hebben”, legt algemeen directeur Hans Martijn Ostendorp uit aan Omroep Gelderland.

Veel vrijwilligers van de club en politiemensen hebben tijdens Koningsnacht, dat valt op de vrijdagavond, al andere werkzaamheden in de agenda staan. De politie Noord-Oost Gelderland is dan ook van mening dat een wedstrijd op vrijdagavond ‘niet te realiseren’ is. De KNVB heeft, in overleg met Ajax, als extra optie de vrijdagmiddag aangedragen, maar dit is voor de Superboeren geen alternatief: “Dat is al helemaal geen optie. Voetbal speel je voor de supporters. Mensen werken, kinderen gaan naar school. Dat is dus niet wat we willen.”

Er is woensdagochtend overleg gevoerd tussen de KNVB, de gemeente Doetinchem en De Graafschap, maar hieruit is nog geen oplossing naar voren gekomen. Ostendorp sluit dan ook niet uit dat de oorspronkelijke speeldatum ‘gewoon’ blijft staan: “Wij hebben best begrip voor Ajax. Zij staan ook voor een onmogelijkheid. Natuurlijk zijn we trots op de prestaties van Ajax. We willen het ook helemaal niet hard spelen, maar de omstandigheden maken het onmogelijk op dit moment.”

Ostendorp blijkt een vooruitziende blik te hebben gehad, aangezien hij tot slot aangeeft een scenario zoals het zich nu voordoet wel te hebben verwacht. De sportbestuurder geeft aan een situatie waarbij Ajax heel ver zou komen in de Champions League, voor de start van het seizoen met de voetbalbond te hebben besproken: “Dat dit zou kunnen gebeuren bij het bereiken van de halve finale. Maar we werden door de KNVB weggelachen omdat het toch niet zou gebeuren. Nu zitten we ineens wel in deze onmogelijke situatie.”

Denk jij dat De Graafschap - Ajax verplaatst zal worden?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik dacht dat deze verplaatsing noodzakelijk was. Maar in de tekst staat dat het kan zijn dat Ajax pas op 1 mei tegen City/Spurs speelt. Dan is er toch geen probleem? De wedstrijd tegen de Graafschap is op 28 april. Dan heb je ruim 2 dagen ertussen zitten. Ik was in de veronderstelling dat deze verplaatsing niet anders kon, maar als de halve finale op 1 mei is lijkt het me niet nodig. Of zie ik daarin iets over het hoofd?

17 april 2019 om 15:32

Speelt Ajax eerst thuis of uit? Dit scheelt namelijk ook nog aardig wat.

17 april 2019 om 15:35

Volgens mij eerst uit als ik het goed had begrepen, dus dat is niet ideaal.

17 april 2019 om 15:35

Ajax speelt eerst uit.

17 april 2019 om 15:36

uurtje vliegen vanaf amsterdam, met in/uit checken etc is het echt niet zo dat je daardoor een training moet missen of dat in de benen gaat zitten dat vliegen. Uit of thuis maakt geen verschil

17 april 2019 om 17:50

Trein kan ook he, duurt langer maar geen jetlag.. we zijn allemaal mensen, ook alles wat tijdens een wedstrijd gebeurt... het is niet vanzelfsprekend dat er zoveel mensen beschikbaar zijn op zo’n moment.. ze kunnen altijd nog uitwijken naar een ander stadion met 50% korting voor seizoenkaarthouders als t zo belangrijk is, op kosten van de knvb en ajax.. zou niet gek zijn.

17 april 2019 om 17:58

Alsof je met een uurtje vliegen een jetlag kan krijgen...

17 april 2019 om 15:33

Wat de knvb sowieso moet doen is de bekerfinale verplaatsen, zit precies tussen de halve finales championsleague in, gewoon lekker na het seizoen droppen die finale.

17 april 2019 om 15:35

Kan niet ivm playoffs

17 april 2019 om 15:37

Nu kan het niet meer nee, omdat mensen al rekening hebben gehouden met die dag, maar in principe kan het wel. Die playoffs reden vind ik echt een drogreden. Na het seizoen zorgt juist voor meer spanning op de laatste speeldag. Omdat er dan ook teams zijn die strijden voor misschien een play-off plaats. En dat weten ze dan pas als de competitie is afgelopen en daarna de bekerfinale is gespeeld. Waarom zouden clubs op de laatste speeldag al moeten weten of ze voor 100% voor een play-off plaats spelen of voor een kans op een play-off plaats spelen?

17 april 2019 om 15:45

Gaat erom dat 15 mei de playoffs starten en het onduidelijk is of nummer 4 meedoet en of Willem II mee gaat doen

17 april 2019 om 15:55

Playoffs een week later starten of gewoon helemaal afschaffen dan zijn we klaar met het gezeur. Die bekerfinale moet verplaatst worden en dan is er geen gezeur bij de competitie en de Uefa.
De Knvb heeft een fout gemaakt in het schema zo simpel is het, de graafschap en de competitie hoeven hier niet voor te boeten.
Er moeten 2 rustdagen tussen wedstrijden zitten dus de van de Uefa mag Ajax ook niet op zondag en dinsdag spelen.
Enige optie is die bekerfinale verplaatsen.

17 april 2019 om 16:21

En anders geven ze die beker maar aan Willem 2. Sturen we wel een Jong Ajax team die kant op. De beker is echt wel een leuke prijs om te winnen hoor (minst belangrijke van de 3) maar er staat momenteel teveel op het spel. De eerste plek vasthouden zal al een moeilijke klus worden met dit schema dus die beker kan me eigenlijk gestolen worden momenteel.

17 april 2019 om 17:58

Graafschap ajax naar bekerfinale weekend. Beker naar w2. Iedereen blij

Graafschap ajax zaterdag middag 4 mei
Bekerfinale naar 15 mei
Playoffs starten 19 mei

17 april 2019 om 18:08

De play offs is onzin... je kunt rustig de beker finale van 5 mei omdraaien met de laatste speelronden van 12 mei. De paly offs blijven dus gewoon op de huidige dagen staan, waar ze staan.

Het enige probleem wat er dan nog is, is dat de Graafschap tegen Ajax op 28 april gespeeld wordt, waarna Ajax op 30 april de 1e wedstrijd in de Champions League speelt.

De enige optie die ik zou kunnen bedenken is dat de Uefa deze wedstrijd naar 1 dag later wil verplaatsen. Ik weet alleen niet, of dat mogelijk is in het schema wat Man City of de Spurs hebben.

17 april 2019 om 15:34

Dan is hetzelfde probleem bij de bekerfinale. Denk dat de KNVB eerder vraagt aan de UEFA om op dinsdag 30 april te plannen. Vrijdag 26 april is gewoon mogelijkheid. Als het niet gaat lukken is dat een probleem voor de gemeente Doetinchem en later pas weer voor de KNVB. 2 volle dagen rust is UEFA en KNVB richtlijn dus daar kan je gewoon niks mee. (48u is dus te weinig)

17 april 2019 om 16:41

tussen 14:30 en avond dinsdag zit toch 48 uur? Daarnaast kan Ajax ook een b-elftal opstellen in de competitie tegen de Graafschap? (2 volle dagen rust is wel vaker onmogelijk vandaar een richtlijn en geen regel)

17 april 2019 om 15:36

Als je op 1 mei speelt, dan is er niks aan de hand. Het enige wat je dan zou kunnen doen is het duel vervroegen maar van zondag naar woensdag moet kunnen. Het is nog afwachten wanneer je speelt. Als je op 1 mei speelt dan is de return op 7 mei en dat is de dinsdag na de bekerfinale en dan heb je daar weer een probleem. Ik snap nu ook niet waarom er al gesproken wordt over verplaatsing als je nog niet eens weet wanneer het is.

17 april 2019 om 15:38

@dylan, anders krijg je weer de discussie dat het te laat is om zaken aan te passen. Ik snap wel dat allerlei scenario's nu worden doorlopen.

17 april 2019 om 15:36

Kan ook 30 april zijn. Dan is er wel een probleem

17 april 2019 om 15:38

We weten nog niet of de halve finale op 30 april of 1 mei is.

De Knvb heeft hier gewoon gefaald. Er bestaat altijd de kans dat een wedstrijd niet op de geplande datum gespeeld kan worden en dus kan je het laatste deel van de competitie niet zo strak plannen.

Met de return op 7 mei ontstaat er opnieuw een probleem omdat de bekerfinale op 5 mei. En ook hier is er geen ruimte om te schuiven. 4 mei is dodenherdenking en 3 mei zou te dichtbij de speeldatum van de champions league zijn.

17 april 2019 om 15:53

CL finale is op 1 juni. Niet op 7 mei.

17 april 2019 om 16:24

De return is op 7 Mei van de halve finale. Zoals Markbal terecht opmerkt.

17 april 2019 om 16:48

M.a.w. Knvb/ajax zal bij Uefa voorkeur aanvragen voor return op 8 mei. Daar kan prima naar geluisterd worden want dat deden ze ook bij het verzoek van de gemeente Manchester om de thuiswedstrijden van Man U en Man City niet gelijk te laten plaats vinden i.v.m. drukte/veiligheid/etc.

Ik vind het wel heel makkelijk om te zeggen dat de Knvb hier heeft gefaald. Ze doen alles om het Ajax naar der zin te maken terwijl ze dat ook niet hadden kunnen doen. Bij de wedstrijd kan Ajax er ook gewoon voor kiezen een B-elftal op te stellen.

17 april 2019 om 17:47

Ze doen alles om het Ajax naar de zin te maken? Dit gaat om een club uit Nederland die de halve finale CL heeft gehaald en kans heeft om ook de finale te halen. Dat komt niet ieder jaar voor; onder de huidige omstandigheden misschien eens in de 20/25 jaar. Dan ga je die Nederlandse club helpen zodat deze zo fit mogelijk begint aan deze tweeluik. En niet om het Ajax naar de zin te maken, maar om het Nederlands voetbal op de kaart te zetten. En anders stuurt Ajax voor zowel deze wedstrijd en de Knvb bekerfinale inderdaad maar een B-team. Stel je voor dat ze ook nog eens kampioen worden en de beker winnen. Dat vinden sommigen () helemaal niet leuk;-)).

17 april 2019 om 18:33

Wat ajax doet in Europa interesseert me helemaal niets. Als Twente ergens om vraagt zegt ajax toch ook gewoon "nee, dat is niet ons probleem". Gewoon niet zaniken en je aan het speelschema houden.

17 april 2019 om 15:38

Ja precies. Of anders spelen ze eerst in de ochtend tegen De Graafschap en vervolgens in de avond tegen City/spurs.

2 dagen rust voor een halve finale Champions League. Ben je wel helemaal lekker.
Dit is/wordt een uniek moment in de komende 10/20 jaar. Eindelijk komt er een Nederlandse club zo ver in Europa dat er best wel wat hulp vanuit de eredivisie mag worden aangeboden.

Niet te vergeten dat hoe meer ajax in Europa verdient, des te meer dat oplevert voor de kleinere eredivisie clubs

17 april 2019 om 15:48

2 dagen rust zijn gewoon de Uefa richtlijnen. 48 uur. Optimaal is het niet maar aangezien het verplaatsen van zo'n wedstrijd blijkbaar meer problemen oplevert dan dat het oplost lijkt me dat de enige mogelijkheid.

17 april 2019 om 15:57

niet 48 uur tussen 2 wedstrijden maar 2 dagen.

17 april 2019 om 16:07

Dat is toch het geval, als de halve finale 1 mei is? Maandag en dinsdag rust.

17 april 2019 om 16:13

Dan wel. Dus dan is er ook geen probleem, maar als de halve finale dinsdag is wel

17 april 2019 om 16:14

Maar dan krijg je de zondag erop de bekerfinale en de dinsdag erna de return dus dat mag ook niet.

17 april 2019 om 16:19

Ja precies daar zit dus nu het probleem dat ik nog niet had gezien haha

17 april 2019 om 16:50

Het is een richtlijn, geen regel (zover ik weet). Ajax kan ook een B-elftal opstellen en dan hebben de spelers die de halve finale spelen genoeg rust. Er wordt een probleem van iets gemaakt wat er niet is. Ajax heeft genoeg talent in de tweede linie lopen die ook prima van de Graafschap moet kunnen winnen.

Wat betreft bekerfinale, voorkeur aanvragen om tweede wedstrijd op de woensdag te spelen.

17 april 2019 om 16:25

Je mist de bekerfinale op 5 mei. Als men op woensdag 1 mei speelt, is de volgende wedstrijd op 7 mei ( Dinsdag ) dan zit er dus maar 1 dag tussen de bekerfinale en thuiswedstrijd CL

17 april 2019 om 16:43

Dan krijg je dat de bekerfinale op 5 mei is en de return op 7 mei dus dat mag ook niet van de Uefa.

At least two rest days are provided between each team's matches
(i.e. a team that plays on Thursday cannot play again until Sunday at the earliest)

Artikel 24, Regulations of the Uefa European Football Championship 2018-20.

17 april 2019 om 17:24

Maar als dit echt een regel is, zoals jij m hier beschrijft, betekent dat dus dat sowieso of De graafschap - Ajax of de bekerfinale verplaatst moet worden naar een andere dag. Nou denk ik niet dat ze de bekerfinale naar 4 mei zullen verplaatsen ivm dodenherdenking en alle plechtigheden die daarbij komen kijken. Dus dan wordt het of de bekerfinale over einde seizoen tillen, of toch De Graafschap - Ajax op vrijdag laten spelen. Ben heel benieuwd wat hier uiteindelijk uitkomt.

17 april 2019 om 17:57

Dat handboek voor het EK landenteams is niet universeel Gerard. Of moeten we plotseling ook de in dat handboek genoemde dagen en tijden aanhouden?

17 april 2019 om 18:01

Ik zit nu alleen te denken. De bekerfinale moet natuurlijk gespeeld worden voord de play-offs aangezien dat de doorslag misschien nog geeft over wie er de play-offs gaan spelen. Dat maakt de hoeveelheid opties weer wat geringer.

Stel dat ajax dinsdag CL moet spelen. Dan is zondag 28 april onmogelijk met maar 1 rust dag. Lastige situatie.

17 april 2019 om 15:37

Tsja misschien moet Ajax dan ook haar verantwoordelijkheid nemen en kijken wat ze kunnen doen om de veiligheid te garanderen. Met de miljoenen van de CL moet er toch ook budget zijn om de beveiliging elders in te huren, eventueel met toezegging dat Ajax ook afziet van uitsupporters? Vind de Graafschap zich hier heel netjes in opstellen en Ajax heeft ook een groot belang. Hier moet toch wel uit te komen zijn. Vrijdagavond met extra beveiliging, door Ajax betaald en zonder uit supporters. Daar moeten de supporters van Ajax toch ook begrip voor op kunnen brengen.

17 april 2019 om 15:41

Dat zou best een oplossing kunnen zijn idd.

17 april 2019 om 15:42

Mee eens, al is de extra beveiliging inhuren toch wel weer redelijk overbodig als er geen uitsupporters komen.

Dus ik zou zeggen extra beveiliging inhuren als er uitsupporters komen betaald door Ajax. Mocht het met de politie niet te regelen zijn, dan gewoon geen uitsupporters.

17 april 2019 om 15:46

Hoezo zonder uitsupporters? Als Ajax instaat voor het regelen van beveiligers enz dan kunnen uitsupporters er toch gewoon bij zijn? Daarnaast is het De Graafschap waar je speelt en niet Utrecht of PSV. Qua risico zal het dus wel meevallen denk ik.

17 april 2019 om 15:47

Alsof het een geldproblemen betreft. Er zijn geen mensen, want die zijn al ingehuurd bij festiviteiten in het hele land rond Koningsdag. Dat is het probleem, pure mankracht.

17 april 2019 om 15:48

Hoezo moet Ajax dat doen? KNVB bepaalt schema. Gemeente bepaalt of het door kan gaan qua veiligheid. Ajax wacht gewoon af en accepteert het schema

17 april 2019 om 16:05

3 jaar gelden is cafe Masselink anders behoorlijk gesloopt door Ajax supporters die teleurgesteld waren na het verspelen van de titel. Kan dit jaar zomaar weer gebeuren. Met andere woorden, het is best een risicovol duel.

17 april 2019 om 16:35

Risico meevallen? Ik kon niet naar huis met de trein omdat jullie supporters op het spoor gingen liggen en met de politie bezig waren..

17 april 2019 om 17:17

Met de kroeg Masselink was niets aan de hand hoor. Niets gesloopt, dus niet zomaar wat roepen. Dat er buiten de kroeg meer gebeurde, of rond om stadion is heel wat anders. Speelt ook mee in de overwegingen ja om ze niet op vrijdag re laten spelen

Tja duidelijk verhaal, op vrijdag kan gewoon niet. De Graafschap toont zich niet per se onwelwillend, maar het is door externe factoren niet mogelijk. Ik zie eerlijk gezegd zo 1, 2, 3 geen goede passende oplossing voor dit probleem. Alleen de wedstrijd van Ajax verplaatsen heeft invloed op de titelstrijd, alle wedstrijden verplaatsen is een logistieke klus van jewelste die waarschijnlijk niet mogelijk is. Tja en wat nu?

17 april 2019 om 16:28

Laat de KNVB het maar oplossen die hebben niet goed gepland.

17 april 2019 om 17:43

Er is toch gewoon een schema met minimaal 48 uur rust als slechtste optie...
Voetbal maar eens met een veredeld B team ofzo, da's de meest logische makkelijkste oplossing

17 april 2019 om 19:05

Tinus45 nee dat is geen oplossing. Ajax zit midden in een strijd op het scherpst op de snede voor een titel. Kijk als jij voor psv bent snap ik dat jij hier op hoopt. Grootste probleem ligt bij de KNVB met hun belachelijke play off systeem en harde datum voor de bekerfinale. Nu komt men in de knoei tussen 2 regels (48 uur rust en laatste 2 competitieronde iedereen gelijktijdig beginnen).
Ik snap de graafschap, maar Ajax hoeft natuurlijk geen b team op te stellen.
KNVB is aan zet.

Het wordt nog een heel gedoe om dit allemaal goed te trekken. Op zondag spelen betekent voor Ajax minder dan twee dagen rust, wat echt, echt heel weinig is. Ik ben benieuwd wat het wordt. Ik vind het overigens een prima, realistische blik van de voorzitter van De Graafschap.

17 april 2019 om 15:33

Ik hoor geen alternatieven of oplossingen die wel mogelijk zijn. Makkelijke manier om je zgn. bereidheid te tonen terwijl je in werkelijkheid helemaal niet wil dat de wedstrijd verplaatst wordt.

17 april 2019 om 15:38

Wat zou jij als geschikt alternatief zien dan?

17 april 2019 om 15:42

Tja, hij had ook makkelijk zaterdag kunnen noemen, maar oja.. Dan is het Koningsdag, he. Hij kan geen oplossing bieden, omdat externe factoren hem dat niet toelaten in zijn - overigens duidelijke - verhaal. Het is gewoon een erg lastige situatie, met vele belangen.

Makkelijk iemand afkraken als je zelf ook niet met mogelijk ideeã«n omtrent oplossingen komt, overigens.

17 april 2019 om 15:42

Ik ben niet de voorzitter van De Graafschap. Laat hem met betere alternatieven komen als hij écht geen bezwaar heeft.

17 april 2019 om 15:51

Ja lekker makkelijk roepen is dit. Wij zijn degene voor wie de wedstrijd verplaatst moet worden. Ik vind het veel te makkelijk om dit op de voorzitter van De Graafschap af te schuiven, en dan vanaf de kant te roepen dat hij het helemaal niet wil.

17 april 2019 om 16:10

Loop je nou te trollen of heb je echt een bord voor je kop? Vrijdag en zaterdag kunnen gewoon allebei niet. Dat is overigens het probleem van de KNVB als het asn mij ligt, want dit betreft een landelijk evenement wat al enige tijd op de agenda staat. Lekker makkelijk afgeven op de Graafschap.

17 april 2019 om 16:12

In werkelijkheid wil hij het ook helemaal niet. Heeft hij in een eerder stadium al duidelijk uitgesproken. Competitievervalsing, nadelig voor De Graafschap, etc. Destijds kwamen deze argumenten niet aan bod.
Meest voor de hand liggende opties voor een wedstrijd oo vrijdag zijn; wedstrijd zonder publiek, wedstrijd op neutraal terrein.

17 april 2019 om 16:20

Haha ja, tuurlijk joh. We maken het gewoon even een probleem van de voorzitter van de Graafschap. Als hij echt een superboer is, dan zwaait hij gewoon even met zijn superboeren-toverstaf en dan is er een oplossing.

Ik ben voor Ajax en vind het volkomen terecht dat er wedstrijden verplaatst worden voor ons, maar het is wel ons probleem, en niet dat van hun. Dus als er echt niks mogelijk is, dan moeten we het accepteren. Dan moet Ten Hag dus goed naar zijn trainers luisteren, kijken welke spelers dit wel en niet aan kunnen, en dan een keuze maken. Het is niet anders, als je in 3 competities zit in mei.

17 april 2019 om 16:25

@ Kritikaster

Wedstrijd zonder publiek! Wie gaat De Graafschap schadeloos stellen voor gederfde inkomsten? De Knvb of Ajax, of beide. Als het namelijk in het belang van Nederland is, dan kunnen ze ook wel 1 a 2 ton missen ter compensatie aan De Graafschap.

Wedstrijd op neutraal terrein? In zo'n beetje alle steden waar een stadion staat word er wel iets gedaan aan Koningsnacht. Dan krijg je dus weer een probleem met de veiligheid.

17 april 2019 om 16:48

''competitievervalsing, nadelig voor De Graafschap, etc. Heeft hij in een eerder stadium al duidelijk uitgesproken.''

Is dit ook lekker makkelijk roepen of heb je daadwerkelijk bronvermelding? In alle mogelijke manieren toont deze man aan mee te denken aan een oplossing, maar dat moet niet ten koste van alles (supporters, etc) gaan. Snap niet hoe je het ineens zijn probleem maakt. Dit ligt gewoon bij de Knvb.

17 april 2019 om 16:49

En een wedstrijd zonder publiek op neutraal terrein is geen competitievervalsing? Nee dat is dus ook geen oplossing. Het is gewoon echt een lastig verhaal door Koningsdag & nach anders was het gewoon zaterdag geworden.

17 april 2019 om 17:22

Recent interview dat hier op VZ te lezen was. Ik loop niet te trollen wil alleen aangeven dat Ostendorp zich hier behoorlijk anders opstelt dan dat hij daadwerkelijk ambieert.
Uiteindelijk is het een orobleem voor de KNVB aangezien Ajax zich kan beroepen op UEFA-reglementen mbt 48 uur rust. Daarbij heeft de KNVB aangegeven zich maximaal in te spannen om mee te werken aan het verplaatsen van wedstrijden van Nederlandse clubs in de CL in het belang van het NL voetbal.

17 april 2019 om 20:10

Inderdaad "maximaal inspannen", maar dat wil dus niet zeggen dat dat altijd lukt...

17 april 2019 om 15:34

Ik vrees dat er weinig te kiezen zal zijn en Ajax dan maar met een B-elftal tegen De Graafschap moet gaan aantreden. En dat zou je in de titelstrijd wel eens heel heel duur kunnen komen te staan. Ik lees hierboven van mensen die het voldoende rust vinden, maar dat is het natuurlijk nooit. Dan die bekerfinale maar verplaatsen, maar daar zullen ook wel weer de nodige problemen bij komen kijken.

17 april 2019 om 15:48

Dit gaat helaas tegen de principes van de Uefa in en mag dus niet doordat spelers dan geen 2 dagen rust krijgen.
Verplaats die bekerfinale en de playoffs gewoon of schaf die playoffs helemaal af want daar zit niemand op te wachten.
Respect trouwens hoe de graafschap zich in deze situatie opstelt. Kunnen veel supporters nog wat van leren.

17 april 2019 om 15:49

KNVB gaat gewoon verplaatsen, geen B elftal nodig dus

17 april 2019 om 15:59

De gehele play offs verplaatsen is wel echt een gigantische switch in het programma. Ik zie dat ook nog niet zo snel gebeuren.

Knvb gaat dit zonder enige twijfel regelen voor ajax. Niet alleen knvb maar iedereen in nederland zal in het belang voor ajax zijn alles aan doen om zo ver mogelijk te komen. Na Juve is dit gevoel alleen maar sterker geworden klaar. Gaat makkelijk lukken dit. Ajax gaat makkelijk triple pakken min lands en beker.

17 april 2019 om 15:36

Als het om veiligheidsredenen niet kan, gaat het gewoon niet veranderen. Dan is het maar jammer dat Ajax maar 2 dagen rust heeft. Het is gewoon niet anders

17 april 2019 om 15:49

Dan gaat de wedstrijd niet door. Als het 26 april niet kan, moet de KNVB andere datum zoeken dan 26 en 28 april

Kan maar zo zijn dat Ajax al kampioen is omdat het de laatste wedstrijd is, dan kunnen ze het 2de elftal opstellen.

17 april 2019 om 15:39

Het is de op 1 na laatste wedstrijd. 12 mei is er nog een thuiswedsstrijd tegen FC Utrecht.
5 mei is de bekerfinale. Dus kampioen zijn ze nog zeker niet.
Hopelijk spelen ze op woensdag 1 mei, en kan de bekerfinale verplaatst worden.

17 april 2019 om 16:03

Kampioen zijn ze dan zeker nog niet en die punten kun je heel goed gebruiken. De Graafschap uit i nde kampioensrace is natuurlijk gezien de historie al behoorlijk 'beladen'. Je kunt daar met een B-elftal juist zomaar het kampioenschap verspelen. Want waarmee kom je dan aanzetten? Onana kun je misschien laten staan en hier en daar wisselen. Maar voor de rest jongens als Kristensen, Magallan, Sinkgraven, Ekkelkamp, De Wit, Lang, Cerny, Labyad en Huntelaar.

17 april 2019 om 16:59

Veltman en Dolberg kan je er nog bij aanvullen.

Dit is op dit moment een groot probleem.
Maar wat wordt het als deze clubs vanaf volgend een stukje van CL inkomsten zullen krijgen?
Gaan ze dan minder problemen hebben met verplaatsingen?

17 april 2019 om 15:43

Natuurlijk, niets zo opportuun als de voetbalwereld waarin iedereen alleen aan zichzelf denkt.

17 april 2019 om 15:49

De graafschap heeft geen problemen met de verplaatsing, het probleem is alleen dat ze gewoon niet voldoende man op de been kunnen brengen vanwege koningsnacht en hierdoor geen veiligheid kunnen garanderen. De Knvb heeft een fout in het schema gemaakt en het is tijd om de bekerfinale te verplaatsen.

17 april 2019 om 16:52

De Graafschap had in eerdere berichten wel degelijk een probleem met de verplaatsing omdat zij in de degradatiestrijd opeens 3 wedstrijd in 7 dagen moesten spelen. Nu het organisatorisch niet blijkt te kunnen hebben ze er geen probleem mee maar lukt het gewoon niet.
Overigens vind ik ook dat het geen probleem voor de Graafschap mag geven hoor, maar dat terzijde. De plotselinge switch uit Doetinchem is wel bijzonder.

17 april 2019 om 15:51

Nee, maar ze hebben het maar te slikken. KNVB bepaalt het schema. Clubs kunnen aanvragen doen, maar beslissen niet mee

17 april 2019 om 16:06

De gemeente Doetinchem kan het duel verbieden op basis van de veiligheid. Net zoals jullie eigen burgemeester uit Amsterdam dit heeft gedaan voor Jong Ajax - FC Twente...

17 april 2019 om 16:25

Tja dan moet er nog steeds een andere datum neer gezet worden.. Dit kan oom gebeuren als de ajax suporters massaal naar doetinchem komen op de datum die u vast staat. Dan kan Doetinchem ook geen veiligheid garanderen. Algelang het voorbeeld volgend van Twente.

17 april 2019 om 16:45

@Lars, prima hoor, ben benieuwd

Competitie is gewoon te vroeg afgelopen! Stel dat ajax doorkomt in CL dan speel je de laatste weken helemaal geen wedstrijden meer tot aan de finale

Ik blijf erbij dat deze wedstrijd gewoon op zondag gespeeld moet worden. Ajax heeft hoe dan ook meer dan 48 uur rust voor de halve finale, waarmee aan de regels van zowel de UEFA als de KNVB wordt voldaan. Ik begrijp dat dit relatief weinig is en vind het ook volkomen begrijpelijk als er mee wordt gedacht aan een oplossing om Ajax wat extra rust te geven, maar als dit niet mogelijk is, houdt het simpelweg op.

17 april 2019 om 15:38

Het is niet 48 uur rond. Het zijn 2 etmalen van 24 uur die pas beginnen te lopen op 00.01 de volgende dag na de wedstrijd. Dus met zondag naar dinsdag is het te weinig.

17 april 2019 om 15:41

Ik had deze discussie ook in een ander topic, maar het is wel degelijk 48 uur rond. Dit heeft de KNVB in het verleden meerdere malen via de media gecommuniceerd

17 april 2019 om 15:43

Nee dat is het niet. Anders zou je de wedstrijd gewoon 1 uur kunnen verplaatsen om er wel aan te voldoen. 2 etmalen rust is wat in de regels staat. Ik heb het voor me neus staan......

Edit: Voor jou :
De vereiste ruimte tussen wedstrijden bedraagt volgens UEFA- en KNVB-bepalingen minimaal twee volle etmalen." Je mag hier geen link plaatsen, maar artikel Knvb verplaatst opnieuw duels voor mogelijke halve finales Ajax in CL. Typ het op google en je ziet het zo, wel hele artikel lezen.

17 april 2019 om 15:46

Wat is je bron dan? Ben benieuwd.

Het volgende werd bijv. gezegd toen Utrecht zich afgelopen winter beklaagde over de wedstrijdplanning: "De KNVB laat in een reactie weten zich aan de regels te houden. 'Tussen twee wedstrijden moet minimaal 48 uur zitten.'"

17 april 2019 om 15:48

"het zijn 2 etmalen van 24 uur die pas beginnen te lopen op 00.01 de volgende dag na de wedstrijd."
Ik mag hopen dat ze om 00:00 beginnen met tellen

17 april 2019 om 15:53

@davilla7
Ik ben met je eens dat dit allemaal verwarrend is. Je zou namelijk denken dat twee etmalen na een wedstrijd gelijk staan aan 48 uur na een wedstrijd. Ik heb inderdaad ook beide gehoord, dus wat is nu waar.
Zijn het twee etmalen, dan moeten er twee dagen na de wedstrijddag vrij zijn.
Zijn het 48 uur, dan niet.

17 april 2019 om 16:01

Desteek77, ik denk dat je etmalen en dagen met elkaar verward.
Een etmaal is een periode van 24 uur, die op ieder kan starten, dus ook op zondagmiddag 16:30.
Een dag is van middernacht tot middernacht

Als er expliciet wordt gesproken over 2 etmalen, dan is dan dus 48 uur na het laatste fluitsignaal op zondag.

17 april 2019 om 16:04

2 etmalen betekent nog steeds gewoon 48 uur toch? Als ik etmaal op zoek in het Van Dale woordenboek, krijg ik de volgende definitie: 'periodeâ van 24 uren'. Dit betekent dat 2 etmalen simpelweg 48 uur rond is. Ik begrijp niet helemaal waarom mensen dan denken dat er per se 2 volledige kalenderdagen rust tussen moet zitten? Maar misschien mis ik iets?

17 april 2019 om 16:12

Inderdaad Davilla7, het ANW is daarin zelfs nog iets duidelijker: periode van 24 uur waarin de aarde eenmaal om haar as draait, die wordt gerekend !!vanaf een bepaald moment!!, meestal vanaf middernacht, en die als tijdseenheid wordt gebruikt om een datum te bepalen

17 april 2019 om 16:40

At least two rest days are provided between each team's matches (i.e. a
team that plays on Thursday cannot play again until Sunday at the earliest)

Artikel 24, Regulations of the Uefa European Football Championship 2018-20.
Duidelijk lijkt me

17 april 2019 om 16:48

Dit is inderdaad een stuk duidelijker, dank.

17 april 2019 om 16:51

Wat is daar duidelijk aan Gerard13?
Je hebt de reglementen voor de kwalificatie van het EK erbij gepakt... die regels zijn niet universeel.

Fanatic86... wie praat nu in zijn eigen straatje?

17 april 2019 om 17:02

@ Davilla7 en @ Jansen Joenite
Een etmaal is een periode van 24 uur. Dit is ook de tijd dat de aarde om haar eigen as draait. Een etmaal begint om middernacht. Alle dagdelen komen aan bod: nacht, ochtend, middag en avond.
Met andere woorden klopt het niet wat jullie stellen. 48 uur is echt iets anders dan twee etmalen. Het aantal uren is gelijk, maar het startmoment van een etmaal altijd om 00:00. Dit geldt natuurlijk niet vanaf 16:15 of wat de eindtijd van een wedstrijd ook mag zijn.
En in de media zijn ze ook verwarrend. De een zegt 48 uur, de ander twee etmalen. Ik ga uit van twee etmalen, aangezien de Graafschap - Ajax verplaatst moet worden, mocht Ajax op dinsdag naar Engeland moeten voor de eerste halve finale.

17 april 2019 om 17:04

@ Davilla7 en @jansen Joenite
Dit staat in een andere online encyclopedie:
Een etmaal is de periode van een 24 uur, ofwel 86400 seconden, die begint en eindigt om middernacht (betekenis 1), gedurende welke de datum niet verandert.

17 april 2019 om 17:14

Het is maar welke bron je wenst te geloven. Een website als "rekenen-oefenen" (waar jouw tekst vandaan komt) of het Algemeen Nederlands Woordenboek. Ik heb inmiddels wat juridische documenten erbij gepakt en de redenatie van middernacht tot middernacht houdt geen stand.

Maar ik zal geen moeite meer doen om te overtuigen. Geloof wat je wil, en we zien wel wat er wordt beslist over de wedstrijd.

17 april 2019 om 18:06

Jansen kom eens met je bron dan het om 48 uur gaat, daar ben ik wel benieuwd naar want daar is deze hele discussie om maar ik zie nergens ook maar bewijs dat het om 48 uur gaat.

17 april 2019 om 18:39

Uitspraken van de bond (in het verleden bij verzetten van een wedstrijd rondom nucleaire top)

17 april 2019 om 18:54

Een bron, niet met losse woorden.
Een uefa gerelateerde bron om duidelijkheid te scheppen anders hebben je woorden 0 waarden.

17 april 2019 om 19:12

Waarom zou ik die moeten geven als ik alleen aangeef wat een etmaal is? Vraag het Dylan8071 bijv.

17 april 2019 om 15:39

Het is maar wat je rust noemt het vliegen en het reizen ga je echt wel merken.

Nou dan is het aan Ajax om het op te lossen. Veiligheid niet kunnen garanderen, extra beveiliging invliegen.

Niet genoeg politie op de been krijgen, dan maar een kleinere groep uitsupporters of helemaal geen. Jammer dan. Al kunnen we er kampioen worden omdat PSV eerder punten heeft laat liggen. Dat kan dan mooi op zaterdag gevierd worden indien we het kampioenschap in die wedstrijd binnen harken, met een kleine huldiging.

Wat niet gaat, gaat niet en dan maar oplossingen in een andere richting zoeken.

17 april 2019 om 15:46

Dit is Bs. Knvb, graafschap, ajax, gemeente doetinchem hebben gewoon mensen met verstand neem ik aan? Dit is gewoon op te lossen, anders mogen deze individuen met een dikke salaris in de top echt oprotten.

17 april 2019 om 16:54

De realiteit niet kunnen accepteren is bs. Je kun nou eenmaal geen dagen toevoegen aan de kalender. Er is gewoon geen ruimte momenteel. Het enige beetje ruimte wat een oplossing had kunnen bieden is dus een feestdag. Dan houd het dus op.

Enige wat ik wel hoop is dat deze flater in de planning vanaf nu nooit meer voorkomt wanneer de Knvb de planning maakt aan het begin van het seizoen. En die bekerfinale mag ook wel na het seizoen gespeeld worden, als ze willen dat die beker serieus genomen word zullen ze hem moeten laten spelen wanneer de competitie erop zit.

17 april 2019 om 17:41

Het is natuurlijk aan de KNVB om het op te lossen. Die zijn verantwoordelijk voor het speelschema en moeten dus rekening houden met de mogelijkheid dat een Nederlands club in de halve finale CL komt.

Voor zowel Ajax als De Graafschap is dit natuurlijk gewoon behoorlijk vervelend. Ajax heeft volgens de Uefa reglementen gewoon recht op de rust.. En ivm competitieverloop ook niet ideaal als hij uit de speelronde word gehaald, maar zie weinig andere opties dan later spelen ipv eerder.

Begrijpelijk! Het is zoals het is. Daar moeten we ook mee om zien te gaan. Misschien is het voor de KNVB mogelijk om bij voorbaat rekening te houden met de 'best case scenario's' voor de europees spelende ploegen.

17 april 2019 om 15:48

das denk ik lastig.. helemaal als er 6 ploegen europa in gaan.

17 april 2019 om 16:48

6 clubs gaat niet meer gebeuren. Dan moeten we nog jaren goed presteren.

17 april 2019 om 15:53

ik denk dat het best case scenario Europa League was.

volgens mij is er wel een makkelijke oplossing.... Ajax laat de supporters thuis.
De graafschap heeft dan niet zoveel politie nodig rond de wedstrijd.

Ik neem aan dat de ajax supporters liever zien dat de spelers extra rust hebben naar de halve finale van de CL dan dat ze mee mogen naar zo'n potje tegen de graafschap.

17 april 2019 om 16:51

Dan heb ik liever dat Ajax de bekerfinale boycot dan de wedstrijd tegen de graafschap.

Kan de Knvb niet met de Uefa contact opnemen en vragen om Ajax gewoon 2x op een woensdag te laten spelen? En die andere 2x op een dinsdag?

Dan is het probleem toch ook opgelost....
Het valt gewoon verkeerd uit met Koningsdag op de dag ervoor. Maar als Ajax op dinsdag CL heeft kan het onmogelijk op zondag spelen dan zou je haast gaan zeggen speel dan op koningsdag in de avond....

17 april 2019 om 16:15

Weet je wat de Uefa dan zegt; dat is jullie probleem, los het maar op. Want anders schuiven wij jullie probleem af op de Fa/rfef. Want de schema's in Engeland en Spanje zullen ook vol zitten. En dan vooral in Engeland waar de top drie op dit moment nog speelt in de CL, en minimaal 1 club in de halve finale komt.

Gewoon een reglementaire 0-1 opschrijven. Ajax 3 punten, de Graafschap maar -1 qua doelsaldo en extra rust voor de nacompetitie, beide clubs blij toch?

17 april 2019 om 16:22

Denk dat we misschien de Graafschap gewoon moeten laten spelen tegen ajax.
Maakt de Knvb een uiterzonder ter compensatie en leent de graafschap Bryan Smeets voor 1 wedstrijd.
Wordt het 1-1 en heeft de graafschap toch een puntje en is iedereen blij

Als er niks anders op zit moeten we maar gewoon met een B-elftal spelen tegen De Graafschap. Wel vervelend als we die Dinsdag uit moeten spelen maar het is niet anders. Spelen we in ieder geval na de bekerfinale op Woensdag.

Oplossing is door wedstrijd uit het desbetreffende weekend te halen, midweeks na officieel laatste speelronde te laten spelen. Playoffs starten en eindigen daardoor een halve week later dan origineel gepland.

17 april 2019 om 16:02

Ik kan me niet voorstellen dat Ajax de laatste wedstrijd van het seizoen uit bij De Graafschap wil spelen.

17 april 2019 om 16:13

Tsja, het programma is zo dat ze niet veel te kiezen hebben. Keuze is tussen eventueel thuis kampioen worden en geen goede voorbereiding op cl, of uit kampioen worden (thuis een feestje daarna) en wel een goede voorbereiding op cl

17 april 2019 om 16:16

Maar je hebt gelijk, uit bij de graafschap kampioen worden is makkelijker gezegd dan gedaan ;-)

Oplossing is door wedstrijd uit het desbetreffende weekend te halen, midweeks na officieel laatste speelronde te laten spelen. Playoffs starten en eindigen daardoor een halve week later dan origineel gepland.

17 april 2019 om 15:59

Of bekerfinale midweeks na laatste speelronde, wedstrijd van de graafschap dan eventueel naar bekerfinale weekend.

Waarom niet de hele speelronde verplaatsen naar het weekend van de bekerfinale en de bekerfinale op een ander moment spelen? Dan is in ieder geval het slot van de competitie eerlijk.
De Graafschap speelt ook tegen degradatie en heeft net zo goed sportieve belangen. 3 wedstrijden spelen in 7 dagen tijd en concurrenten emmen, nac en excelsior weten al wat De Graafschap heeft gemaakt. Dit lijkt mij een fout van de Knvb en daarvoor mag De Graafschap zeker niet de dupe worden.
En ook niet de 12600 supporters die straks op vrijdagmiddag vrij moeten nemen van hun werk omdat Ajax Europees speelt en de Knvb daar geen rekening mee heeft gehouden.

17 april 2019 om 16:19

1) Dan heb je 16extra ontevreden clubs
2) Play-offs zullen dan ook verplaatst moeten worden

17 april 2019 om 17:03

Je hebt ook met burgemeesters en politie inzet te maken.

Heel coulant van de Graafschap, misschien zit er deze keer weer een Iphone in het verschiet maar dan van Ajax.

Beste oplossing (of minst slechte oplossing) is om de gehele speelronde 33 van 28 april te verplaatsen naar 15 mei. Play offs starten en eindigen dan een halve week later.

Iedereen speelt dan alsnog tegelijk, heeft voldoende rust en de supporters hoeven na koningsdag niet brak naar het stadion.

17 april 2019 om 16:57

De beste manier om van je kater af te komen; is het weer vol op een zuipen te zetten. En dat lijkt me voor de "boeren" in Doetinchem geen probleem .

Waarom overlegt de Knvb niet van begin af aan met de Graafschap in plaats van alleen met Ajax? Er zijn meer clubs in de Eredivisie dan die clubs die Europees spelen.

Maar feit is dus dat de Knvb geen rekening heeft gehouden met dit scenario begrijp ik. Ook al is het erg onwaarschijnlijk dit soort dingen moeten niet kunnen in een speelschema lijkt me

17 april 2019 om 17:19

Ja dat vind ik ook erg slordig, waar zaten die gasten met hun hoofd? Als het je werk is houd je toch met alle mogelijke scenario's rekening? Dit kan Ajax het kampioenschap, de beker en de CL kosten omdat ze het opeens megadruk krijgen. Well done Knvb.

Wedstrijd verplaatsen naar vrijdagmiddag, en Ajax maak een bedrag over, hetgeen wat De Graafschap eventueel zal mislopen vanwege de verplaatsing.
Dat is toch wisselgeld voor Ajax

Ik zie het probleem helemaal niet hoor. Of de Knvb maakt gewoon een uitzondering niet op de gezamenlijke dag deze wedstrijd te laten spelen en op een later tijdstip de week of nog een week verder op.

Het woordcompetitievervalsing voor deze pot slaat natuurlijk nergens op, mochten clubs die überhaupt willen doen, dan kan dat gewoon elke willekeurige wedstrijd gebeuren.

Als we even kijken en hoeveel punten Ajax heeft gehaald is het duidelijk dat het geen luxe is.
Ajax heeft dit seizoen 30 Punten gehaald tot nu 30, 2 meer dan Barca die op de 2e plaats staat hebben we nu net 2 punten meer totaal behaald dan België. PSV heeft nog 8 punten gehaald, Vitesse1.5, AZ 1 en Feyenoord 0.5 punt! Daarmee streef je nu dus net België voorbij.

Als Ajax nog meer punten kan halen, buiten de prestige kan je verder omhoog klimmen. Als dit niet het doel is van het Nederlands voetbal, wat dan wel? Clubs in de onderste regionen behouden?

En ik begrijp dat het voor die clubs heel hard kan zijn, maar als je op 1 pot zou degraderen, heb je dan wel iets toe te voegen in de competitie?

Ajax kan gewoon niet optreden met een B-elftal, en dan PSV die titel laten pakken, terwijl er maar 1 terechte winnaar zou zijn. Nee dat is mij veel te makkelijk. En als Ajax bv een vergoeding aan de graafschap moet betalen is dat prima.

Manchester City speelt zelf ook op 28 april of zouden ze het in Engeland wel gelijk automatisch verplaatsen? (In het geval dat Manchester City de halve finale haalt uiteraard)

Op een bepaald moment is het ook een beetje risico van het vak op het moment dat je op alle fronten mee doet.

Al ben ik wel benieuwd wat er in Engeland gebeurd als City doorgaat en de wedstrijd tussen Ajax en City op dinsdag is...

Wat mij betreft speelt Ajax die westrijd gewoon op de zondag om de volgende redenen:
1). Aangezien het waarschijnlijk op doelsaldo beslist gaat worden wil je psv niet wijzer maken
2). Het zou fantastisch zijn om in Doetinchem kampioen te worden! Zeg maar n soort van traumaverwerking

Het beste zou zijn als de uefa de halve finale van de CL op 1 mei houdt.
Barcelona speelt op 27 april en liverpool op 26 april. Die hebben voldoende tijd om op 30 april de eerste halve finale te spelen en dan is het probleem voor iedereen opgelost als Ajax op 1 mei kan spelen.
Hoe wordt die datum bepaald?

17 april 2019 om 18:47

Maar dan spelen ze de week daarna op dinsdag en moet de bekerfinale verschoven worden..

Als Knvb zijnde moet je dit op de een of andere manier oplossen. Eventueel de wedstrijd tegen De Graafschap op een andere datum plannen of de competitie verlengen. Simpel gesteld, als een Nederlandse club zich op deze manier profileert in Europa - waar het hele Nederlandse voetbal in diverse opzichten mee is gediend - moet deze zo goed mogelijk in staat worden gesteld zich optimaal voor te bereiden op de halve finale CL. Komt waarschijnlijk eens in de 20 jaar voor, dus alles opzij voor deze clash. Er zijn namelijk ook nog bonuspunten voor de Uefa coëfficiëntielijst te verdienen. Maar ik snap best dat als je geen Ajax supporter bent of de belangen van een andere club verdedigt, dit voor jou geen probleem vormt. Dat zien we terug in de discussie rond de plastic velden. Eigen ik eerst....

17 april 2019 om 18:15

Maar in welk belang doet Ajax het ? Toch ook in eigen belang ?

17 april 2019 om 21:56

En in het belang van het Nederlandse voetbal. Maar je moet het wel willen zien (aanzien, Uefa coëfficiëntielijst). Maar ik weet dat er veel anti-Ajax fans rondlopen die liever zien dat Ajax dit seizoen geen enkele prijs pakt. So be it, we leven in Nederland....

Vrijdagmiddag is misschien toch wel een optie dan? Het is vakantie en veel mensen zijn toch al vrij... niet ideaal, maar een ideale optie bestaat niet.

Wat doet De Graafschap nou moeilijk? Ajax kan prima extra beveiliging en medewerkers voor die zaterdag betalen voor ze.

Het is onzin om te zeggen dat de Knvb gefaald heeft om hier niet van tevoren rekening mee te houden. Dan hadden ze ook rekening moeten houden met de EL en vanwege Koningsdag en Dodenherdenking hadden ze dan 2 weken geen programma kunnen vaststellen. Als dan geen Nederlandse club zich geplaatst had voor de halve finale (wat 90% kans had), had iedereen hier weer lopen zeiken dat er in de beslissende fase van de competitie 2 weken achter elkaar geen wedstrijden werden gespeeld omdat de Knvb in een sprookje gelooft. Je kunt nu eenmaal niet met alles wat misschien gaat gebeuren rekening houden.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren