Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

PSV voert forse prijsstijging van seizoenkaarten door voor 2019/20

Laatste update:

PSV verhoogt de prijs van seizoenkaarten fors, zo blijkt uit de nieuwste prijsstelling die de club voor volgend seizoen heeft bekendgemaakt. De prijs van een 'Club Card', waarmee supporters naar alle zeventien thuiswedstrijden in de Eredivisie kunnen, stijgt gemiddeld met circa 5,5 procent. In sommige gevallen gaat het zelfs om meer dan acht procent, zo becijfert het Eindhovens Dagblad.

Met name op de Zuidtribune zijn supporters volgend seizoen duurder uit. In een aantal vakken op die tribune komt de prijsstijging boven de acht procent uit. Vorig seizoen werden de prijzen van de seizoenkaarten niet veranderd, maar mede door de verhoging van de btw-tarieven per 1 januari van dit jaar is daar ditmaal wel voor gekozen. In een reactie aan de regionale kant laat directeur Toon Gerbrands weten dat de btw-stijging het grootste deel van de prijsstijging veroorzaakt.

De prijzen zouden door de btw-verhoging sowieso al met drie procent zijn gestegen; PSV is volgens de krant wettelijk verplicht om die verhoging door te voeren. De club vindt de stijgingen van meer dan acht procent gerechtvaardigd, omdat die aansluiten bij de marktontwikkelingen. Tussen 2005 en 2019 is een seizoenskaart gemiddeld van PSV gemiddeld bijna 53 procent duurder geworden, zo schrijft het Eindhovens Dagblad.

"Het past bij de trend dat stadionbezoeken meer in prijs omhoog gaan dan andere producten", aldus de krant, die aanstipt dat de inflatie in de periode tussen 2005 en 2019 ongeveer 25 procent bedroeg. Voor het seizoen 2017/18 was de gemiddelde prijsstijging van een seizoenkaart bij PSV 2,6 procent; in de jaren daarvoor was het ruim 3 procent (2016/17) en circa 3,5 procent (2015/16).

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dit jaar voor het eerst een seizoenskaart halen en dan worden ze een stuk duurder. Goeie timing.

Ja verdomme 17 euro extra

17 april 2019 om 12:49

Een eutje per wedstrijd. Drink je op elke drie wedstrijden even een biertje minder...

17 april 2019 om 12:58

Als dit eenmalig was ja, maar die stijging is al jaren aan de gang(zoals ook in het artikel staat).

17 april 2019 om 13:01

Waren die biertjes maar een euro in het stadion. Het zijn eerder 4 biertjes minder heel het seizoen haha.

17 april 2019 om 13:01

Alles in het leven stijgt het vriend, zo ook de prijzen voor een seizoenskaart. Ken jij een club waar de prijzen zijn gedaald?

17 april 2019 om 13:08

Dan wordt je stadionbezoek dus per saldo goedkoper. Prima deal lijkt mij zo..

17 april 2019 om 13:35

Afgelopen seizoen zijn de prijzen gelijk gebleven, dus tja was te verwachten dat er een stijging zou komen.

17 april 2019 om 14:35

FC Twente is goedkoper geworden

17 april 2019 om 14:44

Haha ah ja dat is waar ook! Maar dat heeft dan ook een zeer geldige reden!

Niet echt een lekkere timing.... Had dit dan voor de match met Ajax bekend gemaakt denk ik dan.

17 april 2019 om 12:18

Is inmiddels al z'n 2 weken bekend bij de supporters

17 april 2019 om 12:18

Bij de seizoenskaarthouders is dit ook al even bekend en voor niet seizoenskaarthouders is het niet zo boeiend lijkt me. Zo'n krant moet ook gevuld worden he.

17 april 2019 om 12:52

In dat geval neem ik alles terug mannen, dat wist ik niet.

17 april 2019 om 12:21

Is al sinds 4 april bekend

Ik vind dit jammer van PSV. Iets meer rekening houden met de portemonnee van de supporters zou niet verkeerd zijn. Wat maakt die paar procent nou uit ten opzichte van de begroting van PSV? Voor de hardwerkenden onder ons (waaronder ik) is het toch veel geld ieder jaar.

17 april 2019 om 12:16

Een half miljoen extra inkomsten als de bezettingsgraad hetzelfde is als dit jaar. Maakt dus best veel uit.

17 april 2019 om 12:19

Half miljoen op een begroting van 80-90. Dan kan je beter een rondje verder bekeren in NL, een gelijkspelletje extra in de CL of 1 transfersom naar boven of beneden afronden...

17 april 2019 om 12:51

73 miljoen om precies te zijn Het gaat ook niet om wereldbedragen maar volgens mij is het voeren van financieel beleid niet alleen gericht op grote bedragen. Daarmee zeg ik overigens niet dat ik deze prijsverhoging per se wel of niet begrijp. Het is alleen niet zo dat, omdat het niet gaat om schokkende bedragen, je er dus als club niks mee hoeft.

17 april 2019 om 12:54

@maykel

Of gewoon de CL winnen. Dan kan psv zelfs een prijsverlaging doorvoeren....

17 april 2019 om 14:38

Of met gemeentegeld de prijs van de seizoenskaarten drukken

17 april 2019 om 12:47

Die paar procent is heel veel hoor..

Tja, wanneer je internationaal niks hebt in te brengen, moeten de supporters er maar voor op draaien!!

'psv is wettelijk verplicht om die verhoging door te voeren.'

Nee, PSV is wettelijk verplicht belasting af te dragen volgens het nieuwe BTW tarief. Nu staat het er zodat het lijkt dat ze wettelijk verplicht zijn om dat door te rekenen aan de supporters, wat natuurlijk een eigen keuze is..

17 april 2019 om 12:16

Precies, voor elke seizoenskaart is PSV verplicht een bepaald percentage van de prijs af te dragen, niet een vast bedrag.

In theorie zou dus PSV de prijs hetzelfde kunnen houden, maar wordt het gedeelte wat ze er aan overhouden kleiner.

Het is zuur voor de supporters, ook gezien andere lasten de laatste tijd zo omhoog zijn gegaan. Vanuit PSV gezien kan ik het echter ook wel begrijpen.

17 april 2019 om 12:36

Precies. AZ rekent slechts de helft door van die drie procent, de andere helft wordt doorberekend. Bovendien zegt Gerbrands dat de stijging voor het grootste deel wordt veroorzaakt door de BTW stijging. Wat een leugen is want de prijzen stijgen in sommige vakken met 8% of meer terwijl de btw stijging maar 3% was.

17 april 2019 om 13:37

Maar gemiddelde prijsstijging is 5% terwijl btw verhoging 3% is, dus gemiddeld genomen klopt het gewoon wel wat hij zegt.

17 april 2019 om 18:26

Er is jaarlijks sprake van ongeveer 2% inflatie. Dus dan kom je wel weer aan die 5% uit.

17 april 2019 om 13:27

Klopt, Bvo's en bedrijven wijzen maar wat graag naar het nieuwe BTW tarief. Bij Twente is de prijs van een bier met 25 cent omhoog gegaan, best veel als je nagaat dat er in ons stadion kneiter veel bier verkocht wordt. Extra geld voor de club, maar in ons geval vergokken we dat geld gewoon weer

Logisch. Alles word duurder. Alleen de manier waarop ze het brengen is wat kleinerend, alsof de gemiddelde PSV supporter zo simpel is om te geloven dat ze wettelijk verplicht zijn om meer geld te vragen voor een seizoenskaart.. Een Lozanotje richting eigen achterban..

17 april 2019 om 13:08

Het is natuurlijk ook een beetje slim gespeeld door het BTW tarief erbij te betrekken. Mensen weten namelijk heel goed dat het tarief omhoog gaat en door het noemen ervan lijkt de winstpercentage op het oog ineens mee te vallen.

17 april 2019 om 13:39

Zo brengt PSV het helemaal niet. Dit is wat er in de email van PSV stond:

Na handhaving van de kaartprijzen vorig seizoen, is er dit jaar een prijsverhoging doorgevoerd mede door de wettelijk verplichte btw-verhoging.

Dit stuk:

PSV is volgens de krant wettelijk verplicht om die verhoging door te voeren.

Dat staat niet in het artikel van het ED dat ik voor me heb.

Het problemen zoeken die er niet zijn. Het is netjes en op tijd gecommuniceerd. Maar het is niet de eerste keer dat ik mijn twijfel zet bij de intergriteit van de "journalisten" van deze site. Waarschijnlijk ook niet de laatse keer.

17 april 2019 om 13:56

Dat komt inderdaad al heel anders over. Verbaast me inderdaad helemaal niets dat bepaalde woorden expres verdraaid worden om een stukje sensatie te creëren. Welkom in het fakenews tijdperk, bah.

17 april 2019 om 14:34

Het is inderdaad jammer ja. Je begint het ondertussen te verwachten.

Ergens zit ik erop te wachten tot er verteld wordt dat Ajax de halve finale niet gehaald heeft.

17 april 2019 om 14:34

Fake News (verdraaid nieuws), voor de kliks... alles voor de kliks, meer kliks is meer geld. Geld! Geld! Geld! Daar draait alles om.. Meer en Meer!

Objectief en correct blijven? Niet als we daar door geld mislopen... Feiten benadrukken in plaats van woorden verdraaien? Niet als het ons minder geld oplevert...

Ik stel dat wanneer je zorgt dat je altijd je feiten goed hebt, woorden niet uit verband drukt of verdraaid voor sensatie, en niet expres een deel toelichting weglaat zodat mensen het zelf gaan invullen, en je bouwt daar mee een goede naam op, dat je uiteindelijk een veel grotere nieuwsbron zou worden, omdat mensen je vertrouwen en weten dat het klopt. Dat is iets Waard en daar word je de Grootste mee!

Iedereen met gezond verstand leest de artikelen hier al met in hun achterhoofd dat je niet alles voor waarheid aan moet nemen, en er vaak verdere toelichting is, waarom iets zo is wat hier dan ontbreekt. Om nog maar te zwijgen over de misleidende titels waar dan 3 woorden over terug te vinden zijn in een artikel wat heel ergens anders over gaat.

Verwijder deze reactie nou eens niet Mods. Licht hem uit.

Valt een seizoenskaart onder het 9% tarief dan? Dat is toch geen basisbehoefte.

17 april 2019 om 12:38

Ja, net als veel andere recreatie. Basisbehoefte is geen alles omvattende term voor het lage BTW-tarief.

Alles wordt duurder. Met dank aan Rutte! nee niet Fred

Kan me voorstelllen dat ze het op Zuid wel voelen. Ikzelf vind het allemaal niet zo fors. Betaal straks een kleine 300 euro per jaar voor het vak boven Oost. Dat valt toch wel mee? Ben maar blij dat je niet in Engeland woont dan, daar zijn de prijzen pas hoog!

17 april 2019 om 13:16

Ik zit op zuid en kan er niet wakker van liggen. Het valt inderdaad allemaal wel mee wat het hier kost.

Die van mij gaat van 340 naar 360. Is een flinke stijging maar kan er niet wakker van liggen.

Ik denk dat het gros van de mensen er niet wakker van ligt, maar ik hoop dan wel dat als tegenprestatie van Bommel het wel goed vindt als de mensen zo nu en dan ook een klacht hebben over het spel als het weer niet om aan te zien is. Zou toch wel zo eerlijk zijn gezien de mensen marktconform betalen voor entertainment dat het entertainment dan ook marktconform mee omhoog gaat.

Dajoowie
Jij gaat mij nu vertellen dat je elke wedstrijd van PSV kijkt!!
Nee dus gewoon lekker de media napraten, het grote verschil met Ajax en PSV is dat bij Ajax werkelijke alles lukt en bij PSV de vele kansen niet worden benut.
Tegen de Graafschap heb je 70% balbezit en 21 doelpogingen, 8 open kansen en 2x de lat en 1x de paal
Als je alle kansen benut win je met 10-3
Maar de media vinden het allemaal super slecht en die kwal van een Derksen vindt het weer niet om aan te zien!

17 april 2019 om 18:27

Ik kijk niet alle wedstrijden van PSV nee, want ik zit ook om de week zelf in het stadion bij Vitesse. Ik praat geen media na, ik oordeel gewoon op basis van wat ik zie. Ik vind het spel van PSV beduidend slechter dan bepaalde andere ploegen in de divisie, vooral met in het achterhoofd het (aanvallende) materiaal dat ze hebben. Natuurlijk komt dit voor een groot deel ook door de tactiek die van Bommel hanteert, met altijd twee controleurs waar amper aanvallende acties uit komen. Vervolgens wordt elke week de nummer 10 geslachtofferd alsof hij niet goed zou spelen, omdat van Bommel het zelf tactisch zwak neerzet. Als je dit vergelijkt met een Ajax, wat je schijnbaar graag doet, dan vind ik hier veel meer spelplezier in zitten en het gewoon amusanter om te kijken. Dit komt natuurlijk ook doordat ze nog wel eens defensieve steken laten vallen en de tegenstander daardoor ook kansen krijgt.

Voeg hier aan toe, en begrijp mij niet verkeerd want dit is echt een persoonlijk ding, dat er ook nog wat ogenschijnlijk onsympathieke spelers bij rondlopen, denk aan een Luuk de Jong die bij elk verloren luchtduel gaat liggen en naar de scheidsrechter kijkt of een Lozano die altijd blijft liggen alsof hij nooit meer zal lopen, ja dan vermaak ik mij persoonlijk toch iets minder bij wedstrijden van Psv. Ja ik weet dat Lozano ook schoppen te verwerken krijgt, daar hoor je mij ook niet over klagen als hij dan wat langer blijft liggen, maar als hij voor de zoveelste keer zelf zijn been laat hangen om te zoeken naar contact, wat hij vervolgens ook krijgt (waar je een vrije trap of penalty natuurlijk voor kan geven), dan zou het hem ook eens sieren om gewoon naderhand op te staan. Je hebt je resultaat behaald, hup verder met voetballen.

Over je andere argument van de gemiste kansen, het feit dat niet alle kansen benut worden betekent voor mij niet dat het dan opeens 'saai' voetbal is. Ik heb zelfs liever dat de kansen niet allemaal benut worden want vaak heb je dan meer open wedstrijden. Als je er overigens graag statistieken bij wilt pakken dan vind ik dat niet erg hoor, maar ik denk wel dat het mijn probleem illustreert. Kijk naar de afgelopen wedstrijden tegen allemaal ploegen in het rechter rijtje, waarvan je thuis tegen de Graafschap 10 schoten op doel creeert, thuis tegen NAC 7, uit tegen VVV 6 (10 in totaal) en tegen Excelsior uit 6 (11 in totaal). Nu mag je dit natuurlijk zelf heel hoog vinden, maar ik vind het persoonlijk erg karig, vooral voor thuiswedstrijden waar jouw fans toch komen kijken voor leuk voetbal (daar ga ik tenminste altijd voor het gemak maar vanuit).

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren