Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ik heb bestuur verteld dat ze De Jong moesten halen, maar Barça was eerder’

Laatste update:

Juventus versterkte zich afgelopen zomer voor ruim honderd miljoen euro met Cristiano Ronaldo en het grote doel van de Italiaanse grootmacht voor dit seizoen was de winst van de Champions League. Dinsdagavond kwam er door toedoen van Ajax echter een einde aan het Europese avontuur van La Vecchia Signora en oud-speler Andrea Pirlo was niet onder de indruk van wat de ploeg van Massimiliano Allegri op het veld van de Allianz Arena liet zien.

Juventus kwam door toedoen van een rake kopbal van Ronaldo nog wel op voorsprong, maar moest een paar minuten later al de gelijkmaker van Donny van de Beek incasseren. Een treffer van Ajax-aanvoerder Matthijs de Ligt bezegelde het lot van de aanstaand landskampioen vervolgens in de tweede helft: “Juventus deed het goed in het eerste halfuur, toen ze hoog druk zetten en Ajax ertoe dwongen om de lange bal te spelen.”

“Na de gelijkmaker zag ik echter een timide en bang Juve, zeker bij de spelers die karakter hadden moeten tonen, zoals Miralem Pjanic en Federico Bernardeschi. Zij leken vermoeid”, was Pirlo duidelijk tegenover Sky Italia. De middenvelders van de Italianen lieten zich in het tweede bedrijf afbluffen door die van Ajax en daar speelde Frenkie de Jong, net als in de heenwedstrijd, een belangrijke rol in.

Pirlo had de naar Barcelona verkassende Oranje-international graag aankomend seizoen in Turijn gezien: “Ik volg De Jong al jaren, hij is een geweldige jonge speler. Ik heb het bestuur van Juve dan ook verteld dat ze hem moesten halen, maar Barça was sneller.” Bij Juventus kan het vizier nu volledig op de eigen competitie en de club kan aankomend weekend tegen Fiorentina de achtste landstitel op rij binnen hengelen.

Denk jij dat Juventus een goede club voor Frenkie de Jong zou zijn geweest?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

En De Ligt ook. Maar ook daar vissen ze straks achter het net. Dacht trouwens dat de spelers die hij noemt (Pjanic en Bernardeschi) vrij hadden afgelopen weekend. Dan moet je toch fris zijn, iig frisser dan de Ajacieden? Maar toch weer een leuk compliment voor De Jong van de Meester op zijn positie.

17 april 2019 om 09:46

Al zijn Pirlo en Frenkie TOTAAL anders. Juve mist een Pirlo, maar dat is niet Frenkie, De Ligt zou wel ideaal zijn geweest. Opvolger van Chiellini en/of Bonucci. Of direct naast Chiellini

17 april 2019 om 09:49

Vind De Jong wel hetzelfde spelen. Primo was de dirigent, De Jong bepaalt ook alles bij Ajax. Tuurlijk, hij mag nog niet zijn veters strikken, maar hoe alles bij hem begint, tussen de 2 CV's ballen ophalen, precies zoals de meester zelf deed.

17 april 2019 om 10:28

Maar pirlo verdedigde nietN frenkie wel, Pirlo was van de steek-en hoge passjes. Frenkie niet, of minder. Ze zijn echt stuk verschillender dan dat je zou denken

17 april 2019 om 10:31

Heeft wel degelijk dezelfde speelstijl als Pirlo. Duidelijk zichtbaar ook. De rust hemzelf voor beiden deze heren.

17 april 2019 om 10:38

Wat viel die Bonucci trouwens toch zwaar door de mand en niet voor het eerst. Chiellini was een zwaar gemis. Net zoals Ramos voor Real toen. En Pirlo volgt De Jong al jaren.. vraag me dan af of die hem bij Willem II al zag staan

17 april 2019 om 10:41

Ze hebben trekjes van elkaar zeker, maar zou frenkie eerder linken aan Busquets dan pirlo qua speelstijl

17 april 2019 om 10:43

zelfde speelstijl? Wat mauroo hier zegt klopt wel hoor; Zie je pirlo ook zo rushen en mannetjes uitspelen met de bal? Dat deed hij zelden hoor. Je zag hem ook niet 30 meter terugsprinten om een aanvaller de weg omver te sliden. Nee. Net zo goed als dat je frenkie niet vaak vanaf eigen helft in één keer iemand één op één met de keeper zet.

Frenkie voor Ballon d'or 2K19!

17 april 2019 om 09:09

Als ze de CL winnen zou hij zeker bij de top-3 mogen zitten, maar De Ligt mag ook overigens.
Alleen gisteren was er een kleine Argentijn in een rood-blauw shirt die ook aardig aan het ballen was. Vermoed dat de Ballon d'or die kant op gaat. Ik weet in ieder geval wie hem niet wint dit jaar: Siiiii.

17 april 2019 om 09:52

Nou, er is ook nog een Nations League. Maar ff serieus, Messi is dit jaar natuurlijk fenomenaal. Net als De Jong en De Ligt. Maar als je Messi fenomenaal noemt, is dat buitenaards, want fenomaal is ie sowieso al.

17 april 2019 om 09:55

Fenomenaal buitenaards? Sorry, ik volg je niet.

Ze zijn alle 3 toppers, laten we het daarop houden? (en hopelijk ploeggenoten volgend jaar).

Juve heeft gefaald dit seizoen. Ze hebben 100 mil betaald om die cl te pakken. Alsnog maken ze de slechtste seizoen in de cl door sinds jaren. De jong vond ik opzich niet heel sterk maar hij was solide. Ajax verdient hier gewoon de cl maar zoals mijn naam doet vermoeden hoop ik dat barca het doet

17 april 2019 om 08:43

Ze hebben zeker gefaald, al moet het in zo een toernooi ook een beetje meezitten. Als je aanvoerder geblesseerd raakt dan wordt het al een stukje lastiger. Waar ik het meest verbaasd over ben is de manier hoe Ajax de wedstrijd heeft gewonnen. Zo dominant. Geen enkele club in de CL wil Juve loten en Ajax maakt gehakt van ze. Wat een prestatie

17 april 2019 om 09:01

Ik hoor meer mensen dat zeggen, maar wat is 100 miljoen nou echt in het miljardenbal ? Clubs als Fulham, Leicester en WHU geven dit soort bedragen tegenwoordig ook uit. Als Ajax zou willen kunnen ze dit bedrag ook uitgeven komende zomer. Ben het met je eens dat Juventus heeft gefaald, maar niet op basis van die 100 miljoen.

17 april 2019 om 09:11

100 mil aan 1 speler?

17 april 2019 om 09:15

Er zijn niet veel clubs die even 100 mil uitgeven aan 1 speler

17 april 2019 om 09:43

Barca kan er anders wel wat van

17 april 2019 om 09:53

Barca doet dan ook gewoon mee voor 3 prijzen..

17 april 2019 om 11:15

het falen zit hem er wellicht in dat ze voor 100 miljoen 1 speler hebben gehaald die het verschil moest maken. nou heeft ie dat tegen Atletico goed gedaan, maar wel met in combinatie met zn ploeggenoten aangezien hij afhankelijk is van de aanvoer.

Hij voegt verder helemaal niks aan het spel toe, maar het hele spelletje van juve wordt toch op hem afgestemd. Een dybala is niks meer, geen creativiteit op het middenveld, t voetbal van juve was gisteren echt bedroevend.

De eerste 20 minuten zetten ze heel goed druk maar zodra ze de bal hadden wisten ze niet wat ze moesten doen. Ja...ff kijken of Ronaldo vrij stond en zo niet dan hadden ze een probleem.

17 april 2019 om 09:27

PSG heeft 400 miljoen uitgeveven, Manchester ook miljoenen, Real ook, Atletico ook, Barca ook, Chelsea ook, City ook, Liverpool ook etc. Etc. Is dan het seizoen van elke club die de champions league niet wint direct een gefaald seizoen? Er kan er maar 1 winnen en 100 miljoen is niks in een transferperiode voor de top clubs. Maar ik gok dat je het vooral vindt omdat Ronaldo niet je beste vriend is, of ben je daarin neutraal?

17 april 2019 om 09:52

Atletico en real hebben niks uitgegeven en daarnaast heb ik helemaal nins tegen ronaldo. Clubs als barca liverpool hebben miljoenen er tegen aan gegooid voor de cl maar die worden niet in de kwart finale uitgeschakeld. Juve heeft echter 100 mil betaald voor ronaldo om die cl te gaan pakken (terecht want ronaldo is subliem in de cl) als je dan in de kwart finale helemaal wordt weg gespeeld door ajax die een stuk minder geld hebt dan ja heb je idd gefaald. Niks ten nadelen van ronaldo want die scoort wel gewoon 2 keer.

Ik ga gewoon even lekker overdreven doen omdat ik mijn Ajaxbril nog vast heb zitten op mijn neus na gisteravond: Als De Jong zich zo door blijft ontwikkelen dan zie ik hem zeker de Gouden Bal winnen als de beste speler ter wereld! Over een paar jaar zal het o.a. tussen Mbappe en hem gaan en dan hoop ik dat hij hem kan pakken a la Modric als middenvelder en als er in de komende 15 jaar een verdediger die prijs kan pakken dan is dat De Ligt wel!

Ik vind het zeker niet ondenkbaar dat een van de 2 zo een prijs zou kunnen winnen na een Ek/wk winst + een top seizoen bij Barcalona en/of een andere wereldploeg.

17 april 2019 om 08:37

Naja ik moet je dan toch echt afremmen. Dat de Ligt en de Jong gaan uit groeien tot wereld spelers is geen twijfel maar een ek of wk winst dat moet ik nog maar zien. Oranje heeft altijd al geweldige spelers gehad. Toch hebben ze maar 1 prijs gepakt en dat komt toch door het feit dat er bij een ek of wk meer komt kijken dan geweldige spelers hebben.

17 april 2019 om 09:16

Dat is zeker waar barcalover123, maar op het moment en zeker over een aantal jaar zie ik een Oranje dat een wereldverdediging heeft! Nederland heeft al vaker een sterke lichting gehad, maar deze lichting doet weinig onder van toplanden op het moment en ik denk dat het in de toekomst alleen maar beter wordt. Het verschil met eerst was dat Nederland een outsider was en dat andere ploegen gewoon beter waren. Zie de verloren WK finale, Nederland als team was sterk, maar individueel waren de Spanjaarden velen malen beter. Nu en vooral in de toekomst denk ik dat Nederland op misschien wel de helft van de posities een betere speler heeft staan dan de afgelopen toernooien.

17 april 2019 om 08:57

Waarom zou Ajax geen genomineerde speler krijgen voor de gouden bal dit jaar?
Tadic als MVP in de CL en veel doelpunten en assists in de Eredivisie en hetzelfde geldt eigenlijk voor Frenkie en Matthijs.
Als Ajax de finale haalt horen er ajacieden bij de shortlist en als Ajax wint moet er misschien wel een Ajacied de gouden bal winnen..

17 april 2019 om 09:10

magikhetwete, Daar heb ik ook even aan gedacht. Mocht Ajax de finale halen dan durf ik wel met zekerheid te zeggen dat er minimaal 3 spelers van Ajax in het CL Team of the Year zullen worden opgenomen dus dan snap ik dat jij denkt dat het nu al zou kunnen, maar mijn reden achter het verhaal is dat er nu nog Ronaldo en Messi rondlopen op de velden en dat dan de kans al kleiner is, afzien van afgelopen jaar met Modric.

17 april 2019 om 09:11

Op zich wel mee eens, maar ik reken erop dat wanneer Barca kampioen wordt, en Messi scoort er nog een paar in de halve finales (hoeft hij niet eens de finale te halen) dat hij hem pakt of top3 staat.

Ronaldo zal ook de shortlist nog wel halen, zelfde geldt voor de gebruikelijke sterren.

Hoe zit het met het verleden, heeft er vaak een Gouden Bal-winnaar in dat seizoen NIET de CL gewonnen?

17 april 2019 om 10:26

Als Barca wint: Messi gouden bal Tadic op 2?

17 april 2019 om 09:22

Ik zei voor de eerste wedstrijd gekscherend en hoopvol dat ik De Jong nu al beter vond dan het hele middenveld van Juve. Nu weet ik dat zeker.

''na de gelijkmaker zag ik echter een timide en bang Juve, zeker bij de spelers die karakter hadden moeten tonen, zoals Miralem Pjanic en Federico Bernardeschi. Zij leken vermoeid''

Vermoeid? Ze hebben allemaal een week rust gehad..

Nee alle credits naar Ajax, wat een fantastische tweede helft waarin ze heer en meester waren. De reuzen doder stond weer op en liet Juve net als in Amsterdam van het kastje naar de muur rennen. Wat was het weer heerlijk om te zien, met als kersje op de taart de frustratie van Ronaldo in de laatste minuten (wat in mijn ogen rood had mogen zijn). Als ik dan toch een minpuntje mag opnoemen is het toch het na laten om de wedstrijd eerder op slot te gooien, wat een kansen heeft Ajax gehad zeg!

Halve finale!

Juventus moet gewoon Allegri ontslaan. Daarna per direct het middenveld versterken en De Ligt halen. Allegri verbaasd mij elke wedstrijd opnieuw met zijn idiote tactieken. Je staat 2-1 achter en je haalt Bernardeschi eruit om vervolgens een middenvelder erin te zetten. Waar is hij mee bezig? Alleen maar achteruit voetballen ik kan het echt niet meer aanzien.

17 april 2019 om 08:45

Omdat Bernardeschi de slechtste man op het veld was waarschijnlijk.

17 april 2019 om 08:50

Ja, zeker waar. Maar je staat achter, dan breng je geen verdedigende middenvelder in het veld.

17 april 2019 om 09:00

Eens. Maar denk dat het weinig had uitgemaakt wie Alegri had gebracht. Op dat moment was Ajax al oppermachtig, de koppen bij Juve vertelde het al.

17 april 2019 om 11:29

Allegri kon gisteren niks doen. Allegri wist zelf ook dat bentancur niks zou veranderen, maar met bernardeschi was het ook niks. Allegri had gewoon geen keus, er waren geen aanvallers beschikbaar. Allegri had maar één keus die wedstrijd en dat was cancelo, maar die was dramatisch.

Juventus moet gewoon Allegri ontslaan. Daarna per direct het middenveld versterken en De Ligt halen. Allegri verbaasd mij elke wedstrijd opnieuw met zijn idiote tactieken. Je staat 2-1 achter en je haalt Bernardeschi eruit om vervolgens een middenvelder erin te zetten. Waar is hij mee bezig? Alleen maar achteruit voetballen ik kan het echt niet meer aanzien.

Ik vraag me altijd af hoeveel je ervan moet geloven als iemand zegt dat ze een speler al jaren volgen. Ik geloof niet dat Pirlo De Jong al bekeek toen hij nog bij Willem II speelde, haha. Maar wel een leuk compliment van de Meester aan onze Frenkie.

17 april 2019 om 08:57

Frenkie speelt al sinds 2016 zijn potjes mee in Europa, destijds in de Europa League al onder Bosz. We zitten nu in 2019. Dus zo ondenkbaar is het niet als Pirlo beweert Frenkie al jaren te hebben gevolgd. Pirlo is een middenvelder, die zal ongetwijfeld ook meer oog hebben getoond voor aanstormend talent dat ook op het middenveld speelt. Die jongen speelt insowieso al weer bijna vier jaar in Amsterdam.

Frenkie de Jong speelde gisteren matig omdat hij snel moest handelen en onder druk werd gezet. Elke keer faalt hij als hij geen tijd en ruimte krijgt en snel moet handelen.
De held van de avond is Donny van Beek die uit het niets een belangrijk uitdoelpunt scoorde en een plaag was met zijn diepgang in de onschakeling

17 april 2019 om 08:48

Frenkie is juist een speler die het verschil maakt als hij onder druk staat. Dit was de 51e wedstrijd van het seizoen voor Ajax als ik het goed heb. Het was gewoon een mindere wedstrijd van hem, je kunt niet in alle wedstrijden pieken.

17 april 2019 om 09:00

@afcavosje
Hij heeft elke keer een mindere wedstrijd als teams druk naar voren geven.

17 april 2019 om 09:14

ik vraag me af of jij uberhaupt wel wedstrijden van Ajax of het Nederlands elftal kijkt. Als er 1 iemand is die zich onderscheidt onder druk dan is het Frenkie wel. Maar alle voetbal analisten zullen het wel mis hebben.

17 april 2019 om 10:56

afcavosje,

Niet reageren op hem. Hij is nooit objectief, en snapt gewoon niets van het voetbal. Als er 1 onder druk kan onderuitvoetballen is het wel Frenkie.

Gisteren had hij nog last van zijn hamstring, dus deed het voorzichtiger aan.
En net zoals je zegt, hij kan niet altijd goed spelen.

Heel de wereld is lovend over hem, en elke club had hem graag gehad, dus zijn antwoorden zijn zo onbenullig als maar kan.

Gewoon lekker laten lopen, iedereen moet hem negeren, is zo iemand die zijn frustratie niet kan bedwingen.

17 april 2019 om 08:52

Kijk toch alsjeblieft eens een wedstrijd in plaats van dit geneuzel. Thuis wedstrijd tegen Juventus, of beide wedstrijdje tegen Madrid gezien? Ajax - PSV gezien? Frenkie tweemaal tegen Frankrijk en de tweede helft tegen Duitsland gezien? Hij speelde gisteren niet zijn beste wedstrijd, maar als je zegt dat hij niet onder druk uit kan voetballen heb je hem simpelweg nog nooit zien spelen. Dat is nou juist een van zijn kwaliteiten.

17 april 2019 om 09:03

Dr mario
Ik heb een hogere standaard. Ik vind Frenkie de jong altijd door de mand vallen als hij niet rustig de bal achterin kan ophalen.
Hij mist handelingssnelheid om snelle oplossingen te vinden bij hoge druk. Daarom valt hij altijd erg tegen wanneer tegenstanders druk zetten.

17 april 2019 om 09:05

Gelukkig dan maar dat Barcelona bijna nooit onder druk gezet wordt. Daar krijgt hij wel de tijd om de passies tussen de linie te geven.

17 april 2019 om 09:08

Dan hebben we daar een andere kijk op. Zijn handelingssnelheid is juist van wereldklasse, dat bewijst hij contstant wanneer het niveau hoger wordt.

17 april 2019 om 09:08

Ik heb verder niks met Ajax maar wat je nu zegt is echt complete onzin, ja hij kwam misschien de eerste minuten niet in het spel maar vervolgens kwam hij er gewoon lekker in en was hij echt wel goed. En de 1e wedstrijd was hij al helemaal werelds.

Ik zie je trouwens wel vaker negatief reageren wat natuurlijk niks uit maakt maar je kan moeilijk ontkennen dat dit gewoon een super goeie speler is en poteniele wereldtop. Ik snap dat je niet meegaat met het ophemelen van deze speler maar objectief hier naar kijken is niet moeilijk toch?

17 april 2019 om 09:17

@cf granada
Wat doet dat ertoe of je wel of niet voor Ajax bent voor een mening over Frenkie de Jong.
Hij was gisteren helemaal niet goed. De enige reden waarom dat nog wordt gezegd is omdat Ajax door is na de halve finale. Als dit niet was en hij speelde exact dezelfde wedstrijd dan zouden mensen nu schrijven dat hij slecht was. Ik kijk niet naar uitslagen maar kijk puur objectief naar zijn spel.
Hij is geen potentiele wereldtop want hij mist de passing om het spel snel te verplaatsen en oplossingen te zien.

17 april 2019 om 09:26

Ben ik niet met je eens, maar ieder zijn mening natuurlijk Verder was het geen persoonlijke aanval op jou.

17 april 2019 om 10:18

De Jong kan juist wel onder druk uitvoetballen door een actie te maken. Hier neemt hij veel risico, maar meestal behoud hij de bal en kan Ajax aan aanvallen denken. Juist dat korte draaien maakt hem zo goed. Gister zag je bij Juve ook duidelijk de intenties om massaal druk te zetten op De Jong als hij de bal kreeg zodat hij geen kant op kon, wat in de 1e helft het gewenste effect had. Dat De Jong gister niet de beste was kan ik mee leven, maar om hem een slechte voetballer te noemen als ze onder druk staan slaat nergens op. Als er druk wordt gezet is hij degene die ervoor zorgt dat Ajax onder de druk uit kan voetballen, maarja ieder mag zijn eigen kijk erop hebben.

17 april 2019 om 11:20

@bombanera99 kijk nog eens de mooiste opbouw van gisteravond terug, helemaal vanaf onana naar voren toe. T eindigt in een kansloze schotpoging van ziyech, maar de opbouw was briljant.
Juve probeerde druk te zetten, maar ze kwamen niet in de buurt van de bal (ergens redelijk begin 2e helft)

De jong heeft iemand in zn nek...wippertje naar een medespeler, zelf langs de andere kant vrijdraaien, driehoekje en in plaats van dat ie nog onder druk staat de bal aan zn voet en ruimte voor hem. Creeert ie helemaal zelf met 1 simpele voetbeweging waardoor het drukzetten van juventus mislukt en er zelf klungelig uitziet.

Zoals de grote Delpiero zei: de ruimte die de jongens zien, de timing het overzicht, het precies weten waar iedereen staat en dat op die leeftijd al....

Zo zie je maar. Een CL koop je niet. Na 6 goals heeft Ronaldo Juventus nu iets van 17 miljoen per goal gekost. Er komt zo veel bij kijken in de CL. Ik ben nooit voor Ajax geweest maar dit vind ik een geweldige overwinning. Voetballen won van verdedigen. Jong won van oud. En het opleiden won van het kopen. Gefeliciteerd!!

17 april 2019 om 09:18

Het grote verschil is natuurlijk ook omdat de VAR is ingevoerd. Geen rare beslissingen meer in de wedstrijd zonder het oog van de media en supporters. Geen extra voordelen en ''oogjes dicht'' voor de grotere clubs die honderden miljoenen in haar club pompen. Iedereen is door deze regel gelijkwaardig.

Ik heb mijn frustratie de afgelopen jaren dan ook niet onder stoelen of banken geschoven, de Nederlandse clubs hebben op dat gebied echt heel veel pech gehad. Beslissingen in een wedstrijd waar het gewoon stinkt naar clubvoorkeuren en corruptie. Gelukkig is die tijd nu voorbij.

Wat was gisteren met de voorhoede van Ajax aan de hand, alle drie speelde ze als slome slakken, Ziyech oogde vermoeid, Tadic kwam niet in het spel voor, en Neres was ook niet optimaal, Gelukkig was Donny en Danny en Joell en Daley dat wel, Ik vond met alle respect voor alle Ajax spelers de beste 4 van het veld. De Jong zal nog niet op zijn fits zijn geweest. Maar ik had toch eerder Huntelaar of Dolberg in gebracht en Tadic vervangen. Maar als team kregen ze van mij een dikke 8

17 april 2019 om 10:11

Welke Danny? Ik denk dat je Matthijs bedoelde.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren