Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

De Graafschap en Ajax treffen elkaar mogelijk op vrijdagmiddag

Laatste update:

Ajax plaatste zich dinsdagavond ten koste van Juventus voor de halve finales van de Champions League en dat betekent dat de Amsterdammers over een kleine twee weken opnieuw in actie moeten komen in het miljardenbal. De eerste wedstrijd tegen Tottenham Hotspur of Manchester City staat op dinsdag 30 april of woensdag 1 mei op de agenda, terwijl de return een week later op dinsdag 7 mei of woensdag 8 mei plaatsvindt. De KNVB verplaatste in een eerder stadium al een aantal Eredivisie-wedstrijden om Ajax de tijd te gunnen om zich voor te bereiden en dat lijkt nu weer te gaan gebeuren.

De ploeg van trainer Erik ten Hag zou oorspronkelijk zondag 28 april tegen De Graafschap spelen, maar volgens de Gelderlander wordt die wedstrijd nu verplaatst naar vrijdag 26 april. Doordat die wedstrijd op dezelfde dag valt als dat Koningsnacht wordt gevierd, en daar veel politie-inzet voor nodig is, wordt het duel mogelijk zelfs al op vrijdagmiddag afgewerkt in Doetinchem.

De Graafschap hield in een eerder stadium al rekening met een dergelijk scenario en liet toen via algemeen directeur Hans Martijn Ostendorp weten niet blij te zijn met een eventuele verplaatsing: “Als we een serieuze competitie willen zijn in Nederland, zullen we de competitie prioriteit moeten geven. Organisatorisch is het voor ons vrijwel onmogelijk om van zondag naar vrijdag te gaan, op een moment waarop het ook nog Koningsnacht is en er veel festiviteiten in de regio zijn”, vertelde hij een ruime week geleden aan Omroep Gelderland..

“De vraag is of je dan veiligheid- en horecapersoneel kunt krijgen. Dat zou hele grote gevolgen hebben. De afspraak is dat alle wedstrijden tijdens de voorlaatste en laatste speelronde tegelijkertijd worden gespeeld.” Voor de Superboeren staat er nog veel op het spel in de laatste paar wedstrijden van het seizoen. De ploeg van trainer Henk de Jong staat momenteel op de zestiende plaats in de Eredivisie en heeft drie punten minder dan FC Emmen, dat, als het zo blijft, geen nacompetitie hoef te spelen.

Vind jij dat het duel verplaatst moet worden naar een vrijdagmiddag?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Vrijdagmiddag🤐🤐🤐🤐🤐
Dat zou een gedrocht zijn zeg...

17 april 2019 om 07:50

Ja lekker voor de fans

17 april 2019 om 07:54

Grootste deel van de fans is vrij, vanwege de feestdag.

17 april 2019 om 07:58

Welke feestdag?

17 april 2019 om 07:58

Koningsdag is zaterdag.

17 april 2019 om 07:59

Welke feestdag? Ik werk gewoon hoor. Net als de andere boeren.

17 april 2019 om 07:59

Helaas niet, feestdag is zaterdag pas. Vrijdag wordt er gewoon gewerkt toch?

17 april 2019 om 08:01

Nationale feestdag 26 april? Nou doe mij jouw werkgever want bij mij is dat gewoon een werkdag.

17 april 2019 om 08:08

Met een beetje geluk een vrijmibo, maar geen vrije dag hoor

17 april 2019 om 08:16

Haha, vrijmibo op de Vijverberg. 😂😂.

17 april 2019 om 09:19

@orgullo

Voor mijn werknemers is het ook gewoon een normale werkdag. Niks speciaals.

Wat ik wel als nadeel vind, mocht Ajax de finale halen, spelen ze 12 mei de laatste competitie wedstrijd en 1 juni de finale. Best lange tijd zonder wedstrijd.

17 april 2019 om 07:51

Daarom de bekerfinale mooi op 19 mei ofzo

17 april 2019 om 08:05

Dat zou een prima plan zijn! Snap sowieso niet wie 5 mei heeft bedacht als datum voor de finale. Zullen ze blij mee zijn in Rotterdam, met 17.500 Ajacieden..

17 april 2019 om 08:14

De bekerfinale tussen de 33e en 34e speelronde is sowieso niet handig.

17 april 2019 om 08:17

Had er volgens mij iets met de play-offs te maken. Zodat voor de laatste ronde duidelijk was wie op basis van de beker Europa in mocht.

17 april 2019 om 08:20

Ah, dat snijdt dan inderdaad wel hout. Maar toch zal de Knvb iets moeten als Ajax op 7 mei de return zou moeten spelen (kan ook 8 mei worden, wellicht kan de Uefa daar iets mee)..

17 april 2019 om 09:22

De UEFA zit onder de duim bij de sponsoren en de partijen met tv-rechten. Die datum staat aardig vast.

Kan me voorstellen dat de graafschap hier niet op zit te wachten. Aan de andere kant, dit is wel een uniek seizoen voor Nederland, dus ben benieuwd wat de KNVB gaat doen.

17 april 2019 om 08:04

Zondag Eredivisie, dinsdag CL gebeurt in geen enkele competitie. De wedstrijd wordt denk ik (terecht) verzet.

17 april 2019 om 08:18

Kan idd niet. Maar je kan diegene die het speelschema heeft gemaakt niets kwalijk nemen. Nu nog een NL club in de CL. Haf hij ook nooit durven denken.

17 april 2019 om 09:32

@formus: Ben ik het niet met je eens. Hoe klein de kans ook is (had nooit verwacht dat we zover zouden komen), je wil toch niet in deze situatie belanden. Knvb heeft juist enorm gefaald (niet alleen nu, maar ook al de rondes hiervoor). Dan gaat het me niet eens om het verplaatsen van een dag (dat gebeurt in de landen om ons heen ook regelmatig), maar die bekerfinale is krankzinnig. Ik weet dat je met playoffs zit, maar daar hadden ze dan maar iets anders op moeten verzinnen. 2 jaar geleden speelden we ook finale EL wat daarvoor onmogelijk werd gehouden.

17 april 2019 om 11:09

Maar de EL was geen probleem, want dat wordt op donderdagen afgewerkt.

Dat het voor de Graafschsp niet ideaal is dat begrijp ik, maar de reactie van de heer Ostendorp vind ik wel een beetje kortzichtig. Hoe verder Ajax komt, hoe meer geld ze verdienen (wat via transfers indirect bij andere clubs terecht komt), hoe meer punten we pakken op de coëfficiëntenlijst (dus meer Europees voetbal voor Nederlandse clubs wat goed is voor de ontwikkeling van spelers) en en hoe eerder voetballers uit het buitenland naar Nederland komen. Het verplaatsen van die wedstrijd is dus goed voor de competitie, hoe wrang dat voor de Graafschap ook is.

17 april 2019 om 08:05

Nou ik zie in Engeland de wedstrijden ook niet verplaatsen. Het is dan apart dat voor ajsx wedstrijden worden verplaaatst en de graafschap 3 wedstrijden in 7 dagen moet spelen. Nota bene in degradatie strijd. Waardoor ze wss vermoeider aan de wedstrijd beginnem dan de tegenstander en zodoende alsnog gaan degraderen. Wat ze weer inkomsten kost etc....
Ik snap dat je voor ajax moet kijken,maar wel reeel

17 april 2019 om 08:09

In Engeland houden ze er ook rekening mee, daar hoeven ze niet veel te verplaatsen. Liverpool speelde laats ook op vrijdag of maandag , dacht ik, ivm CL

17 april 2019 om 08:10

Haha man. In elke compitite worden wedstrijden verplaatst. Alleen, hoeveel krijg jij daarvan mee?

17 april 2019 om 08:22

Met enige regelmaat mijn tripje naar Londen voor Crystal Palace gewijzigd, omdat de wedstrijd verzet werd.

17 april 2019 om 09:07

@marundangatje, muah ik volg de engels competitie eigenlijk vaak. dus wat wil je zeggen dan?
Ik weet wel dat ajax in dit opzicht bevoordeeld word en de Graafschap benadeeld.
Maar als ik je logo zie zie ik al wel waarom je zo fel reageerd.

Overigens gefeliciteerd met gisteren

17 april 2019 om 09:07

In Engeland is het heel gebruikelijk. Zeker met de FA cup, city heeft bijvoorbeeld nog een wedstrijd minder gespeeld dan liverpool in de competitie.

17 april 2019 om 09:22

Je doelt op maradungatje neem ik aan. Ik wil alleen maar zeggen dat wedstrijden met enige regelmaat verplaatst worden.

17 april 2019 om 11:12

@fabian1986, wat hij wilt zeggen is dat je blijkbaar niet goed oplet omdat je ten onrechte beweert dat het verplaatsen van duels in andere competities niet zou gebeuren.

Sportief gezien is dit verder geen voordeel voor Ajax natuurlijk - niet ten opzichte van andere Nederlandse team althans.

Ze moeten wel iets doen. Van zondag naar dinsdag mag niet en die zaterdag is het koningsdag. Al is vrijdagmiddag wel een kuttijd voor de supporters zeg, dat krijg je met die verschrikkelijke play-offs.. je houdt geen dagen meer over. Ik ben ook benieuwd wat ze met die bekerfinale gaan doen, 5 mei finale en 7 mei CL, daar is eigenlijk geen ruimte voor.

Knvb slaat hier een gigantische flater. Afspraken komen ze niet na aangezien de laatste 2 speelrondes alle wedstrijden gelijk dienen te spelen. En dan op een vrijdagmiddag waar supporters gewoon moeten werken. Wedstrijd hoort gewoon zindag gespeeld te worden, dan ga ajax maar met een b team spelen. Het mag niet ten koste gaan van alle andere clubs.

17 april 2019 om 08:07

Als Ajax met een b team speelt en de Graafschap daarvan profiteert, volgens mij gaat dat dan ook ten kostte van de concurrentie van de Graafschap die niet het geluk hadden een b team van Ajax te treffen. Is dat tegenover Emmen, Excelsior wel eerlijk? In de KKD zouden ze het competitievervalsing noemen als een jong ploeg plotseling met een elftal vol A1 spelers zou komen. In de Eredivisie is dat voor jou geen probleem?

17 april 2019 om 08:18

@master D exact, maar als mensen het niet willen zien, gaan ze het ook niet zien.

17 april 2019 om 09:14

@rochus, hoe terecht ik het ook vind dat er ruimte voor Ajax gecreeerd wordt in het speelschema vind ik ook dat er niet zo maar aan de belangen van De Graafschap voorbij gegaan kan worden. Allemaal mooi en wel dat het goed is voor het Nederlandse voetbal. Maar als De Graafschap degradeert doordat ze 3 wedstrijden moeten spelen in 7 dagen dan kopen ze daar toch niets voor in de Achterhoek.

Als we allemaal in het belang van het Nederlands voetbal het zo belangrijk vinden dat Ajax uitgerust aan de CL kan beginnen en concessies vragen aan andere clubs. Waarom kan dan die consessie dan niet aan Ajax worden gevraagd? Ze hebben een brede selectie, laat Ajax dan in het belang van het Nederlands voetbal aantreden tegen de Graafschap zonder de spelers die rust nodig hebben. Tja dat kan impact hebben op hun kansen op de titel maar andersom zou het impact hebben voor De Graafschap in hun strijd tegen degradatie. Lijkt me wel zo fair.

Overigens het beste is om de bekerfinale te verplaatsen en eventueel de play offs te verplaatsen. Er is dit jaar geen eindtoernooi in de zomer dus ruimte zat en nog genoeg tijd om te organiseren.

17 april 2019 om 09:20

Dat is het ook niet, maar een competitie word niet op 1 duel beslist. Gedurende het seizoen geven topclubs ook spelers rust tegen de kleinere teams. Is een “b” team misschien wat overdreven benoemt aangezien er genoeg spelers bij ajax rondlopen die bij de clubs die jij noemt altijd basis zullen staan. Voor mij is het sowiso geen probleem waarmee ajax of jong ajax komt aanzetten. Als de regels het toe laten.

17 april 2019 om 10:27

@ matthewole Dan is een oplossing voor het nieuwe seizoen om de playoffs helemaal af te schaffen, dus top 4 en de bekerwinnaar krijgt de Europese plekken en de onderste 3 degraderen.. Dan de bekerfinale gewoon na afloop en kun je de competitie een paar weken langer door laten lopen dan heb je doordeweeks alleen Europees en beker wedstrijden en kunnen alle competitie wedstrijden in het weekend gespeeld worden.. Maar ergens vermoed ik dat je het daar ook niet mee eens bent..

17 april 2019 om 08:20

Heel goed voorstel, jammer dat het volgens de reglementen van de Knvb en Uefa niet mag. Volgens de reglementen moet er namelijk 2 dagen tussen wedstrijden van 1 club zitten. Dus met deze regel in het achterhoofd hoe ga je het dan oplossen?

17 april 2019 om 09:17

Tussen zondagmiddag en dinsdagavond zit gewoon de verplichte 48 uur rust hoor. Het is zwaar, maar vanuit de regels is verplaatsing niet verplicht.

17 april 2019 om 09:22

Volgens mij moet er 48 uur tussen zitten maar ik kan het mus hebben

17 april 2019 om 08:41

Varela; Kristensen, Schuurs, Magallan, Sinkgraven; Ekkelenkamp, de Wit, Labyad; Lang, Huntelaar, Dolberg

Daar moet je toch ook wel mee kunnen winnen van de Graafschap?

Waarvoor heb je die spelers anders in je selectie??

17 april 2019 om 08:49

Alsof deze spelers ooit één wedstrijd samen hebben gespeeld. Natuurlijk is de kans dan zeeeeer groot dat er dan puntverlies geleden gaat worden. Alleeen die verdediging al. Zijn niet voor niets wisselspelers.

17 april 2019 om 09:30

Die zitten in de selectie om af en toe een gat op te vullen in de selectie.

17 april 2019 om 10:34

Weet je nog wat er gebeurde toen Van Bommel elf wisselspelers in de beker liet spelen? Spelers die totaal niet op elkaar waren ingespeeld.

17 april 2019 om 12:11

Ze trainen dagelijks samen en er zal regelmatig een partijspel worden gedaan op die training.

Ook dit team heeft gewoon veel meer kwaliteit dan de Graafschap

17 april 2019 om 13:10

Qua kwaliteit zou je makkelijk moeten kunnen winnen van de Graafschap. Het probleem is dat deze mensen nog nooit in deze formatie een wedstrijd hebben gespeeld. Dit is ook nog eens een twee spitsen systeem dat gebruikt Ajax zelde.

Ik snap dat het niet fijn is voor de graafschap. Maar niemand had dit kunnen voorspellen aan het begin van het seizoen. Veel andere oplossing zijn er niet. Of ze moeten de hele speelronde eruit halen en met 3 (als ik het goed heb) weken verplaatsten.

17 april 2019 om 08:01

3 weken verplaatsen kan niet vanwege play-offs.

17 april 2019 om 08:10

Kun ze die toch ook opschuiven. De reden dat ik het voorstel is omdat ik vind dat de laatste 2 speelronden gelijktijdig gespeeld moeten worden.

17 april 2019 om 08:03

Jawel hoor, Ajax gewoon met een b team de wei in. Dat doet een Juve bijvoorbeeld ook.

Snap dat dat natuurlijk ook niet ideaal is, verre van, maar het is wel gewoon een optie. Ajax kan er altijd zelf voor kiezen spelers rust te geven. Vervelende is dat de meeste clubs die halve finale CL halen een veel bredere selectie hebben, terwijl bij Ajax het gat tussen basis en bank behoorlijk groot is.

17 april 2019 om 08:07

Een B team het veld insturen omdat juve het ook doet.

Sorry hoor maar juve is al zo goed als zeker kampioen. Ajax strijdt met PSV nog om het kampioenschap. Dan ga je toch geen b team opstellen.

17 april 2019 om 08:24

Dan nog kan het niet, want er moeten 2 dagen tussen de wedstrijden zitten en dat haal je dan niet.

17 april 2019 om 08:52

Ik zeg ook niet dat het handig is, puur dat het een optie is. Ajax kan er voor kiezen om risico te nemen met een B team en voor de CL te kiezen.

Of dat verstandig is, is een heel ander verhaal, maar heel eerlijk, jong Ajax met wat wissels en 2 of 3 basis krachten, wint waarschijnlijk alsnog van de Graafschap.

Qua tijd kan het gewoon volgens de richtlijnen toch? Minimaal 48 uur. Zondag half 3 en dinsdag 9 uur is klote, maar regeltechnisch akkoord.

17 april 2019 om 09:24

@allochteun Jong Ajax verliest in eigen huis met 0-6 van Cambuur. Laat staan dat ze van de Graafschap winnen die nog strijden tegen degradatie..

17 april 2019 om 10:38

En wat zullen de andere clubs die ook tegen degradatie strijden hiervan vinden? Dat is pas echt competitievervalsing.

Ik ben echter meer benieuwd naar de bekerfinale van 5 mei 18:00 uur.

Op de site van de Uefa staat echter dat de halve finales afgewerkt worden op 30 april en 1 mei en de returns op 7 en 8 mei..

17 april 2019 om 08:05

Dan liever op 30 april en 8 mei

17 april 2019 om 08:06

Eens! Laten we officiële berichtgeving vanuit de Uefa even afwachten, kan mij niet voorstellen dat beide halve finales gelijktijdig worden afgewerkt. Kost ze miljoenen tv-kijkers..

Geweldig gedaan van Ajax gisteren! Zwaar verdiend. De KNVB heeft groot gelijk dat ze medewerking verlenen en kijken waar en hoe ze Ajax kunnen helpen.
Het probleem is dat zaterdag de 27eeen nationale feestdag is en ook op 4 en 5 mei wordt er in NL van alles herdacht en gevierd. De laatste twee competitie wedstrijden zouden tegelijk gespeeld moeten worden om vervalsing tegen te gaan. En ook de bekerfinale zit er nog tussen. Het is een behoorlijk dilemma voor de KNVB. Succes daar in Zeist en veel wijsheid gewenst.

Volgens mij zijn de data voor de halve finales nog niet vastgesteld. Het wordt 30 april of mei voor de heenwedstrijd en 7 of 8 mei voor de return. Als Ajax 7 mei moet spelen heeft de KNVB een probleem met de bekerfinale die op 5 mei gespeeld wordt.

De Graafschap - Ajax gaat sowieso op een tijdstip gespeeld worden, omdat de KNVB niet kan plannen en 0 rekening met Europees succes van wie dan ook heeft gehouden.

Blijft geweldig dat de KNVB meedenkt. En vooral als ik bedenk hoeveel mensen hier zeiden dat ze dat niet moesten doen omdat Ajax toch geen kans zou hebben tegen Real Madrid.

Als de KNVB dit doet dan snap ik zeker dat er mensen boos worden. Een wedstrijd verplaatsen is al dubieus voor de thuisfans maar dat kan nog als je het op een dag doet dat de meeste mensen vrij zijn. Als dit doorgaat plannen ze hem midden op een werkdag. Das wel echt een middelvinger naar De Graafschap fans. Dat gaat mij echt te ver, Ajax helpen is opzich prima maar daar moeten de thuisfans die de dupe van worden.

Gewoon geen winterstop meer scheelt 3 weken dat er gewoon gevoetbalt kan worden en spelen op boxing day. Zit heel Nederland toch uit te buiken.

Degene die nu gaan roepen Ajax wil CL spelen dan moeten ze maar rekening houden met druk programma en al die onzin meer. Volgens de regels van de Uefa en de Knvb moeten er tussen twee wedstrijden van een club 2 dagen tussen zitten. Dus Ajax mag volgens de reglementen niet op zondag en dinsdag spelen al zouden ze het willen.
Er zijn dan twee oplossingen de wedstrijd in de competitie verzetten of de halve finale van de CL. Iets zegt mij dat de Uefa geen wedstrijden gaat verzetten, dus heb je geen andere keus als de competitie wedstrijd verzetten.

17 april 2019 om 08:19

Het is nog helemaal niet duidelijk wanneer Ajax moet spelen in de halve finale. Wedstrijden zijn volgens de site van de Uefa op 30 april en 1 mei en de returns op 7 en 8 mei. Eerst dat maar even afwachten..

17 april 2019 om 08:23

Volgens mij liggen de data al wel vast, 30 april en 7 mei.

17 april 2019 om 08:28

Op de site van de Uefa staat toch echt 30 april / 1 mei en return 7 / 8 mei..

Kopie/paste van Uefa site:

April
9/10 April: Quarter-finals, first leg
16/17 April: Quarter-finals, second leg
30 April: Semi-finals, first leg

May
1 May: Semi-finals, first leg
7/8 May: Semi-finals, second leg

17 april 2019 om 09:23

Er moet 48 uur tussen zitten, geen 2 dagen. Aangezien op zondag in de middag, en dinsdag in de avond wordt gespeeld, is er dus geen reglementair probleem.

Ik ben geen Ajax supporter en we kunnen het er lang of kort over hebben maar we moeten met alle Nederlandse ploegen toch een beetje inschikken met wat voor Ajax het beste is. Het is essentieel voor het Nederlands voetbal dat Ajax het zo goed mogelijk in de CL doet. Al betekend dat dat we om 12 uur middags op een dinsdag moeten spelen dan moet dat maar!

Volgend jaar moeten de uitzendrechten van de eredivisie verlengt worden. Als Ajax de finale haalt dan zou dat zomaar eens een paar extra miljoenen voor jou ploeg kunnen betekenen.

17 april 2019 om 09:26

Niet met de tv geld verdeling in Nederland hoor. Dan zal Ajax als enige gewoon weer veel meer geld krijgen

17 april 2019 om 13:27

Dat ajax meer geld betekent niet dat andere ploegen geen geld krijgen. Bij meer tv geld krijgt elke ploeg meer geld. Tv geld is in nederland trouwens eerlijk verdeeld. Ajax en psv trekken gewoon meer kijkers, dan bijvoorbeeld de graafschap. Het is dus ook logisch dat ze een groter aandeel van het tv geld mogrn ontvangen.

17 april 2019 om 10:44

Klopt man, dat de graafschap nu de lul is en met een smalle selectie tegen degradatie strijd en 3 wedstrijden in 7 dagen speelt is verder niet van belang. De knvb heeft dit probleem zelf gecreeerd door de beker finale te verplaatsen, dus benieuwd hoe ze dit gaan oplossen

Word nog wat als Ajax die dag toch kampioen kan worden.

Niet voor iedereen leuk maar in het belang van het Nederlands voetbal moeten we hier niet over klagen.
Deze successen van Ajax zijn wel wat belangrijker dan de individuele mening van anderen.

Mocht Ajax de CL winnen en dus zich automatisch plaatsen voor de CL, wordt hun CL ticket van de competitie dan doorgegeven aan de nummer 3 van de competitie?
In dat geval mag Feyenoord wel een bedankje sturen naar Ajax

17 april 2019 om 09:15

Nee zo werkt dat niet helaas... Hier heeft de nr 3 niets aan verder.
Gewoon de CL op woensdag spelen, opgelost.

17 april 2019 om 13:29

CL alleen op woensdag gaat nooit meer gebeuren. De uefa zal dan te veel geld verliezen.

17 april 2019 om 13:45

Nee, Barca dan op dinsdag he....

Haha een CL halve finalist moet toch zonder moeite over De Graafschap heen kunnen walsen? Speel die pot gewoon op zondag.

17 april 2019 om 08:33

Ja, en dinsdag misschien spelen in de CL. Tja, waarom niet....Dat zelfs de UEFA dat niet toelaat mag dan geen probleem zijn toch? Gewoon doen KNVB....

17 april 2019 om 08:46

Ik snap niet waarom iedereen dit aanhaalt. Dat is een voorschrift, geen regel. Tottenham speelde dit seizoen ook al een keer 2 wedstrijden in 2 dagen (maandag 29-10 tegen City en woensdag 31-10 tegen West Ham).

17 april 2019 om 08:50

Dat zou m'n een worst zijn. Ze doen maar in Engeland wat ze willen. UEFA geeft duidelijk baan dat je na twee dagen niet hoeft te spelen. Geen één reden dat Ajax op zondag moet spelen en daarna op dinsdag. Serieus, waarom die afgunst? Omdat Ajax het is? Omdat je het ons niet gunt? Ik vind dat de KNVB alles moet opschuiven, niemand moet onder dit gigantische succes lijden, maar jou reactie slaat nergens op.

17 april 2019 om 08:56

Wat heeft dit nu weer met afgunst te maken? Voor De Graafschap is de strijd tegen degradatie een groter probleem dan dat de wedstrijd tegen De Graafschap voor Ajax is.

17 april 2019 om 08:59

Klopt. En daar was Spurs ook niet blij mee. Daarom speelde Spurs met maar liefst 10 (!) andere spelers tegen West Ham. Alleen Sanchez stond beide wedstrijden in de basis...

17 april 2019 om 08:59

Daarom zeg ik. De KNVB moet alles opschuiven. Einde discussie. Ajax blij, de Graafschap blij.

17 april 2019 om 09:00

Tja zou mij een zorg zijn dat ze er niet blij mee waren, het kan dus wel gewoon

17 april 2019 om 09:35

Volgens mij is het wel een zorg voor jou

17 april 2019 om 10:25

007, het gaat over 48 uur. Niet twee dagen.

De KNVB moet gewoon alles opschuiven. Waarom is dat niet mogelijk? We hebben deze zomer geen EK of WK. De bekerfinale bijvoorbeeld kan toch makkelijk na de competitie gehouden worden? Zou Willem ll de playoffs halen dan stel je alles een aantal dagen uit.

17 april 2019 om 08:35

Play-offs gaan tot 26 mei (meen ik), 1 juni CL finale en de week daarop Nations League halve finale en (eventueel) finale. Dan zit je al half juni..

17 april 2019 om 08:53

Het is misschien tijd dat de UEFA eens rekening gaat houden met de sport en minder met geld...Serieus, hoeveel wedstrijden moeten er nog op de kalender? Op deze manier sloop je spelers. Sterker nog, zo kan een minder financiële sterkere club nooit een stunt uithalen want je hebt dertig gelijkwaardige spelers nodig om nog iets te winnen in Europa. Dit is toch echt belachelijk?

17 april 2019 om 10:27

Ja want we voetballen toch zo gigantisch veel wedstrijden in Nederland ten opzichte van de rest van Europa. Gaan we nu serieus zitten huilen dat het schema in Nederland te zwaar is voor de spelers?

Daarbij Moet de Knvb helemaal niets. Het schema staat vast en daar hoort Ajax zich maar aan te houden. Dat gezeik.
En de afgelopen weken maar overal lezen dat Ajax niets Moet als hun iets wordt gevraagd.

17 april 2019 om 10:35

De Knvb moet niets, maar ze doen het wel in het belang van het Nederlandse voetbal. Verstandige club daar in Zeist..

17 april 2019 om 10:37

@Nolimit,
De KNVB denkt gelukkig na over het succes van ons voetbal. Jij zit hier nu alleen te trollen omdat je nog steeds moeite mee hebt dat jou Twente geen kampioen mag worden in de JC ArenA.

17 april 2019 om 14:00

Ajax heeft gewoon 59 wedstrijden gespeeld tot nu toe dit seizoen. daar komen nog 4 competitie wedstrijden bij, minstens 2 CL wedstrijden en nog een beker finale. Dat zijn dus minstens 66 wedstrijden in dit seizoen. Dat zijn er toch wel redelijk veel kan ik je vertellen. Mocht je me niet geloven: https://www.ajax.nl/teams/ajax-1/wedstrijden-1/ges... alle wedstrijden en uitslagen.

17 april 2019 om 09:04

Ik denk dat je hebt te maken met heel veel andere agenda's als alleen die van de voetbalclubs. Het zou ook betekenen dat politie-inzet, stewards, stadionhuur etc etc mogelijk moet zijn. Omdat die roosters ook al maanden van tevoren bekend zijn, gaat je dat op zo korte termijn waarschijnlijk inet lukken.

17 april 2019 om 09:12

Daar zit wat in. Toch wil ik als Ajacied niet dat andere clubs last hebben van onze successen.

17 april 2019 om 10:21

Ik gun Ajax de rust ook ten zeerste, want heb ook ontzettend genoten gisteren!
Om het iedereen naar de zin te maken is in dit geval gewoon ontzettend lastig. De vrijdagavond was eigenlijk iedere week een prima alternatief geweest. Dit bewuste weekend zit je echter gewoon met de politie-inzet voor koningsnacht.

Volgend jaar hebben we hetzelfde rondom Koningsdag. Ik wens de bond veel wijsheid om al in het begin van de competitie het midweekse programma in te voeren (of eerdere start, of kortere winterstop) ipv aan het eind voor koningsdag. Daarin bouw je enige speling in.

17 april 2019 om 09:17

Ajax kan toch gewoon beide halve finales op woensdag spelen?

Beide terugwedstrijden op woensdag. Eentje om 18.30, eentje om 21.15

om het voor alle partijen eerlijk te houden zou de Knvb gewoon de complete speelronde moeten verplaatsen. desnoods naar een ander weekend. Snap dat Ajax geholpen moet worden en terecht, maar dit mag uiteraard niet ten koste gaan van andere teams. De regel is gewoon dat de laatste 2 speelrondes alle wedstrijden op hetzelfde tijdstip gespeeld dienen te worden.

Tja als verzetten niet mogelijk is, dan moet die wellicht gewoon op zondag gespeeld worden? Ik vind het prima dat de Knvb probeert om Ajax te ontzien, maar dit kan niet ten koste van je eigen competitie gaan toch. Je zit in de alles beslissende fase, en de regel is dat de laatste twee wedstrijden gelijk moeten worden afgewerkt. Maar nu wordt de competitie dus zwaar gedevalueerd op deze manier. Dan vinden ze bij de Knvb dus dat de Champions League belangrijker is dan hun eigen competitie en kampioenschap en degradatie strijd. De eredivisie bestaat uit meer ploegen dan alleen Ajax.

Zowel Barca (zaterdag) als Liverpool (vrijdag er vanuit gaande dat zij de halve finale spelen) spelen niet op zondag de 28e.
Als de UEFA dus even meewerkt wordt die halve finale op dinsdag 30e gespeeld, en Ajax op woensdag.

Dan kan Graafschap wat mij betreft gewoon blijven staan op zondag (en eventueel conflict met beker verzetten ze dan maar naar zaterdag de 4e ‘s middags)

17 april 2019 om 10:46

De Uefa meedenken? Dat doen ze alleen als het in hun eigen belang is. Snap je punt, maar die Uefa is nog stugger dan de Knvb....

Ik vind het logisch dat je meedenkt met de clubs en meer tijd gunt. Echter op vrijdagmiddag is een lange neus naar de thuissupporters. Is donderdagavond geen optie?

17 april 2019 om 09:15

Nope, dinsdag 23 speelt Ajax tegen Vitesse om 20:45 uur. Dan kunnen ze moeilijk donderdag 25 alweer spelen..

17 april 2019 om 09:25

Klopt.. waardeloos dus
Hopelijk leert de Knvb ervan en plant het geen enkele doordeweekse wedstrijd meer in. Dan heb je meestal nog wel een uitwijkmogelijkheid. Dan maar een iets langer seizoen, of kortere winterstop.

17 april 2019 om 10:48

Er moet 48 uur tussen zitten van de Knvb. Dan dinsdag om 19.00 uur spelen (of op maandag) en dan Donderdag om 20.45 uur.

Ik vraag me af wat er gaat gebeuren met de terugwedstrijd van de halve finale. Knvb heeft al aangegeven dat de bekerfinale niet verzet wordt. Ben benieuwd of de Uefa deze wedstrijd naar woensdag gaat verplaatsen.

17 april 2019 om 09:15

Ze zouden beide wedstrijden naar de woensdag moeten trekken voor Ajax, alle gezeik klaar.

17 april 2019 om 09:21

Ja dat zou inderdaad gewoon het eenvoudigst zijn. Voor de eerste halve finale - zowel Liverpool als Barca spelen niet op zondag, dus met enige logica maken ze dat sowieso de dinsdag wedstrijd

Zondagmiddag lijkt me prima voor onze jongens, dan maar met een half B team.

je kan toch moeilijk elke keer een eredivisie wedstrijd verzetten als Ajax een ronde verder komt. Degene die dat Eredivisie programma maakt houdt toch van te voren rekening met de speeldata van de Champions League. dat is namelijk een van de redenen waarom de clubs die Europees voetbal halen vaak op zondag spelen. Natuurlijk begrijp ik ook wel dat dit een uitzonderlijke prestatie is van Ajax maar als er elk jaar de laatste 2 wedstrijden op het zelfde tijdstip gespeeld worden om het spannend te houden. kijk als PSV nou 6 punten achter stond en De graafschap al lang en breed veilig is kan ik er nog enig inkomen dat de wedstrijd verplaatst word omdat er dan bijna geen belangen meer zijn. maar in dit geval is Ajax zoals het er nu naar ziet nog zeker geen kampioen en de graafschap nog niet lang en breed veilig. als topclub weet je van tevoren dat de CL wedstrijden op dinsdag en woensdag plaatsvinden. en nogmaals Ajax komt 'normaal gesproken' niet 123 in de halve finale van de CL maar om nou elke keer die wedstrijden te verplaatsen om Ajax een zo goed mogelijke voorbereiding te geven en de competitie er om op te geven vind ik vooral als het om het slot gaat van de competitie wel erg ver gezocht en totaal niet nodig.

17 april 2019 om 09:50

Dat is dus het punt, degene die het programma maakt houdt hier geen rekening meer mee.

17 april 2019 om 10:31

@city als psv 6 punten achter stond en de graafschap al veilig was had ajax gewoon het 2e elftal naar doetinchem kunnen sturen.
Maar kampioen worden is ook best iets of wat belangrijk voor ajax.

17 april 2019 om 10:58

@nederland, daarom zeg ik ook dat het gewoon niet kan om die wedstrijd te verplaatsen. als team stel je je er toch ook op in om wedstrijden te winnen. nou dan kan het dus voorkomen dat je in dit uitzonderlijke geval terecht komt in de halve finale van de CL. en daarnaast, er zit 48 uur tussen. het zijn tenslotte beroepsvoetballers. moet ik eens zeggen tegen mijn baas nadat ik een dag zwaar werk heb verricht dat ik die dag erop niet kom omdat ik helemaal kapot en moe ben. kan ik waarschijnlijk de aankomende paar weken uitrusten zonder inkomsten. gewoon laten staan zolang het 1 van de 2 desbetreffende clubs benadeeld. het is nou eenmaal zo. als je als topclub gezien wilt worden speel je nou eenmaal meer wedstrijden dan een niet-topclub.

17 april 2019 om 11:44

haha wat een onzin.
Je kunt je er wel op instellen en ajax kan prima spelen in de halve finale van de cl na een potje tegen de graafschap, maar je snapt zelf ook wel dat 5% op zo'n niveau een enorm verschil kan maken.
Dit is zo'n enorm belangrijke wedstrijd, er staat zoveel op het spel. Als je dan een stuk fitter kunt zijn, waardoor je 5% meer kans hebt om door te gaan moet je dat gewoon regelen.

Jij hoeft dat niet tegen je baas te zeggen. Maar als jij de hele week van 's ochtends 7 tot 's avonds 11 aan het werk bent omdat er iets af moet..dan weet de baas ook wel dat jij de 4e dag minder efficient, effectief en nauwkeurig werkt dan de eerste dag. Das gewoon logisch. Dat wil niet zeggen dat je niet kunt werken, maar t wordt er niet beter op.

Deze verschuiving heeft toch meer te maken met een verplichte rust van minimaal 48 uur tussen twee wedstrijden ipv voorkeuren/gunnen/etc.? En ja dat het dan vrijdag wordt is wel shit, wellicht donderdag avond anders?

17 april 2019 om 09:58

Dinsdagavond is Ajax-Vitesse, dus donderdag werkt niet. Gewoon een te vol programma

17 april 2019 om 10:04

Tussen zondag 1430 en dinsdag 2100 zit meer dan 48 uur he

Benieuwd wat ze dan met de bekerfinale gaan doen?

Anders stoppen we gewoon met de competitie en is ajax de kampioen. Dan is ajax helemaal fit voor de halve finale. Hoe haal je in je hoofd om op een middag??? een wedstrijd te laten spelen. Doordeweeks ook nog eens. Gewoon die bekerfinale NA de competitie en dan op die dag deze wedstrijd laten spelen. Probleem opgelost. Ben ik nou zo slim of is de Knvb nou zo dom, of zou er toch iets anders achter zitten...

17 april 2019 om 10:47

Jij bent zo slim. Het is ook logisch PSV mee verplaatsen. Spelen ze op dezelfde tijd.

17 april 2019 om 11:03

Zou wel zo eerlijk zijn ja.

Waarom hebben ze vvv- de graafschap niet uit voorzorg al op vrijdag gezet? Dit probleem was al bekend een paar weken terug. Zo geef je de graafschap een dag extra, zo moeilijk is dat toch niet?

Zo slecht komt dit niet eens uit, de Graafschap wint toch niet van Ajax dus kun je net zo goed je krachten sparen. Wat Ajax ook niet erg vind als het met 2 a 3 doelpunten voor staat gezien het drukke programma en het belang van doelsaldo wel is weg gevallen. Qua doelsaldo zou een resultaat van 2 a 3 doelpunten verschil ook prima zijn voor de Graafschap.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren