Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Als Ajax en Twente het niet eens worden, beraden wij ons op verbod’

Laatste update:

FC Twente kan aanstaande vrijdag op bezoek bij Jong Ajax kampioen worden, maar het is niet zeker dat die wedstrijd überhaupt doorgang zal vinden. De Tukkers hebben namelijk het verzoek bij Ajax neergelegd om het duel te verplaatsen naar de Johan Cruijff ArenA, daar De Toekomst, waar Jong Ajax doorgaans zijn wedstrijden speelt, slechts plaats biedt aan 185 uitsupporters. Ajax kan hier echter niet aan meewerken en dit leidt er mogelijk toe dat de gemeente Amsterdam een streep door het duel zal zetten.

Een woordvoerder van burgemeester Femke Halsema heeft aan RTV Oost laten weten dat de gemeente de opdracht bij Ajax heeft neergelegd om tot een overeenstemming met FC Twente te komen. De Tukkers hebben Ajax verzocht om het duel te verplaatsen naar de Johan Cruijff ArenA, maar doordat de club het stadion slechts huurt, kan er op deze korte termijn geen gehoor worden gegeven aan dit verzoek.

Supportersvereniging Vak-P heeft echter laten weten met veel meer supporters naar Amsterdam te willen komen dan er in het uitvak van De Toekomst plaats mogen nemen en de fans zijn van plan om onder meer een zogenaamde Homeless Party te organiseren. De gemeente overweegt nu uit angst voor ongeregeldheden het duel helemaal te verbieden: “Het maakt ons niet uit of de wedstrijd op De Toekomst of in de Johan Cruijff ArenA gespeeld wordt.”

“Maar als Ajax en FC Twente het niet eens worden met elkaar, gaan wij ons beraden op het verbieden van de wedstrijd”, laat de woordvoerder weten aan het regionale medium. Als het duel inderdaad niet op vrijdag gespeeld mag worden, kan FC Twente drie dagen later in eigen huis alsnog kampioen worden. Jong AZ komt op maandag 22 april namelijk op bezoek in de Grolsch Veste.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Tsja je kunt een kampioenswedstrijd van een grote club als FC Twente ook niet in een amateur stadionnetje laten spelen. Ongelofelijk dat Ajax niet wil meewerken met de Arena op nog geen 100 meter van De Toekomst.

16 april 2019 om 15:56

Dat heb je nou eenmaal in de Kkd. Dordrecht, Telstar en nog wel een aantal anderen hebben ook verkapte amateur accommodaties. Niet zo zeuren, hadden jullie maar niet moeten degraderen

16 april 2019 om 16:06

Het gaat om de veiligheid. Een kampioenswedstrijd trekt nu eenmaal veel supporters en helemaal van een club als Twente. Alleen al om deze reden is het niet verantwoord om de wedstrijd op de Toekomst te spelen. Dit realiseert de Gemeente Amsterdam zich nu ook.

16 april 2019 om 16:08

Niet als alleen maar supporters met een kaartje komen

16 april 2019 om 16:11

Ze mogen maar 185 supporters mee nemen. Dus meer kunnen er niet welkom zijn. Misschien moet de club FC Twente maar eens optreden tegen vakkie P dan. Maar dat durven ze natuurlijk weer niet.

16 april 2019 om 16:17

Ze kunnen de veiligheid van 185 uitsupporters verzekeren, dat willen ze ook doen. Het probleem ligt dus niet daar aangezien de Toekomst voldoet aan alle eisen van KNVB als complex.

16 april 2019 om 16:21

Het is toch ook te krom voor woorden eigenlijk. Wanneer er een speler van het eerste meedeed afgelopen jaren was de wereld te klein en was het extreme competitie vervalsing en nu zelf nota bene in het stadion van Ajax 1 willen spelen. Er is mede door de KKD clubs een duidelijke lijn tussen Ajax 1 en Jong Ajax getrokken. Deal with it.

16 april 2019 om 16:33

Gewoon verbieden die wedstrijd kunnen ze een week later in hun eigen stadion kampioen worden. Ajax moet zeker niet zwichten voor de oplichters en nu dus ook al chantage club.

16 april 2019 om 16:41

En dan Sparta zien verliezen en vrijdag zonder te spelen kampioen worden ?

16 april 2019 om 16:44

Dat is het risico dat Twente neemt met deze acties

16 april 2019 om 16:48

Uhm, wedstrijden verzetten inclusief alle bijkomende zaken in het voordeel van Ajax kan wel allemaal uiteraard. Dan moet een club als Zwolle het maar gewoon accepteren. Andersom is het natuurlijk een ander verhaal want dan hoeft Ajax uiteraard niet mee te werken want daar zij ze te groot voor. Het werkt gewoon maar 1 kant op en iedereen moet er maar aan meewerken blijkbaar...

16 april 2019 om 16:50

@master 1

Quote: "het gaat om de veiligheid. Een kampioenswedstrijd trekt nu eenmaal veel supporters en helemaal van een club als Twente. Alleen al om deze reden is het niet verantwoord om de wedstrijd op de Toekomst te spelen. Dit realiseert de Gemeente Amsterdam zich nu ook".

Dat probleem kan je heel makkelijk oplossen door helemaal geen uitsupporters toe te laten. Kind kan de was doen.

16 april 2019 om 16:54

@vierkantje: de wedstrijd mag gewoon verplaatst worden. Naar welke dag wil je het verplaatsen? Daar zal Ajax heus aan meewerken maar naar de Arena nee dat niet. Dus is weer appels met peren vergelijken. Daarbij dwingt Ajax niemand en gaat de KNVB in op het verzoek in belang van het NL voetbal. Leg mij het belang even uit waarom deze verplaatst moet worden. Die is er niet maar als je hem wil verplaatsen prima locatie blijft hetzelfde net als met het door jouw genoemde voorbeeld.

16 april 2019 om 16:55

Wanneer snappen jullie mensen het nou eens. Landsbelang of belang van 1 provincie clubje (ja ik chargeer!)

Nogmaals deal with it! 185 kaarten zijn beschikbaar of anders draait de club Twente maar op voor de kosten “wedstrijd Arena”. Mits dat überhaupt nog mogelijk is.

16 april 2019 om 17:28

Ajax vraagt wat aan en het wordt gehoord. Twente vraagt wat aan en het wordt niet gehoord. Resultaat is dat de supporters gaan lopen vervelen met dit soort acties. Als Ajax zijn aanvraag niet gehoord zou zijn, denk je dan dat alle Ajacieden als protest een dag eerder naar het stadion zouden gaan? Nee, dan is het jammer maar helaas.

16 april 2019 om 17:49

Meerdere clubs die Europees spelen hebben gevraagd om desnoods wedstrijden te verplaatsen bij Europese wedstrijden. Daar zijn alle clubs in de eredivisie mee akkoord gegaan voor het seizoen. Jong Ajax speelt hun wedstrijden op de toekomst en niet in de arena. Waarom moet er een uitzondering voir FC Twente worden gemaakt? Als de kampioenswedstrijd bij Dordrecht gespeeld zou worden hadden ze toch ook niet kunnen vragen om het ergens anders te spelen en hadden ze ook niet meer supporters mee mogen nemen. FC Twente moet en jong Ajax moeten zich niet laten chanteren door een stel hersenloze individuen uit vak P

16 april 2019 om 18:00

Inderdaad het gaat om veiligheid.
En dat er dan idioten gaan dreigen om op eigen vervoer te komen helpt niet mee om de de veiligheid te garanderen.

16 april 2019 om 18:06

Lees net ergens anders dat er een streep door de wedstrijd is gezet door de lokale overheid. Weet niet of het klopt.

16 april 2019 om 15:58

Waarom van een thuis wedstrijd een uitwedstrijd maken? Daarnaast kost het veel meer dan dat het oplevert om in de JC te gaan spelen. En willen die Twente supporters graag in het uitvak gaan zitten waar de rest van het stadion leeg is?

16 april 2019 om 15:59

Jong Ajax werkt al zijn wedstrijden af op De Toekomst, waarom zouden ze een uitzondering maken voor Twente? Gaan zij opdraaien voor de kosten die hiervoor gemaakt moeten worden? Nee uiteraard niet, die subsidietrekkers uit het oosten moeten de gemeente Enschede maar vragen of ze het Olympisch Stadion af willen huren, de gemiddelde belastingbetalende Enschedeër zal het inmiddels niet meer voelen of er een euro meer of minder naar die club gaat.

16 april 2019 om 16:07

Tuurlijk joh, Gemeente Amsterdam pompte 31 miljoen in de bouw van de Arena, ministerie WVC ook nog zo'n slordige 4,5 miljoen. Beetje zwartgeld affaire erbij en je komt tot de conclusie dat Ajax beleidsmatig geen haar beter is geweest dan Fc Twente.

16 april 2019 om 16:09

De gemeente is dan ook eigenaar van de Arena en dat geld is al lang en breed terug verdiend. Kan de gemeente Enschede niet zeggen, geloof ik.

16 april 2019 om 16:12

Je vergeet nog dat de gemeente de grond vrijwel cadeau heeft gedaan, om de kosten niet te hoog te laten oplopen.
Las ook een keer een artikel dat de sloop van de Arena en er een veelvoud woningen bouwen, meer geld oplevert dan de Arena waard is.

16 april 2019 om 16:13

De ArenA is dan ook geen eigendom van de Ajax, het betaalt daar netjes huur voor. De ArenA is met al zijn activiteiten met Ajax als vaste klant van grote commerciële waarde voor Amsterdam

16 april 2019 om 16:22

Het verhaal gaat nu niet alleen meer over de Arena.
Dat weten we nu ook de mensen die daar nog onwetend over waren nadat dit de laatste dagen misschien wel honderd keer voorbij is gekomen in reacties.
Maar nu gaat de Gemeente Amsterdam zich er mee bemoeien ivm de veiligheid.
Dus is het afwachten wat er beslist wordt.

16 april 2019 om 16:22

Is vrijwel met alle gebouwen zo waar niet in gewoond wordt. Wat denk je dat het op zou leveren als ze gemeente huizen slopen en allemaal studio's op elkaar knallen.

16 april 2019 om 16:34

@vesta: Dan moet je wel het hele verhaal vertellen: Ajax huurt de Arena weliswaar, maar de verhuurder is Amsterdam Arena NV. Daar hebben zowel Ajax als de Gemeente Amsterdam een dikke vinger in de pap.

16 april 2019 om 16:36

@taalbers

Quote: "tuurlijk joh, Gemeente Amsterdam pompte 31 miljoen in de bouw van de Arena, ministerie WVC ook nog zo'n slordige 4,5 miljoen. Beetje zwartgeld affaire erbij en je komt tot de conclusie dat Ajax beleidsmatig geen haar beter is geweest dan Fc Twente".

Je bent echt helemaal de weg kwijt. De Arena is helemaal geen eigendom van Ajax. Die is in eigendom bij private investeerders waar de Gemeente er 1 van is. Dat de gemeente Amsterdam geld in de Arena heeft gestoken, is bovendien uit eigen belang. Men had de grond bij Stadion De Meer nodig voor woningbouw en bovendien waren er veiligheidsredenen om Ajax daar weg te krijgen. Je slaat louter wartaal uit en redeneert als een kind dat zijn zin niet krijgt.

16 april 2019 om 16:59

Je weet echt niet waar je over praat he???? Het stadion is door de gemeente enzo gebouwd omdat ze er een bestemmingsplan bij hebben. Ze verdienen er bakken met geld mee. Waarom denk je dat Ajax ongeveer 200 miljoen moet betalen willen ze eigenaar worden?

16 april 2019 om 17:25

De gemeente vraagt er geen geld voor. Sterker nog. De gemeente heeft Ajax aandelen in de loop der jaren gegeven ter compensatie van de huur. De Arena is er overigens gekomen omdat Psv destijds het Philipsstadion gemoderniseerd had met skyboxen etc. Wat extra inkomsten genereerde. Toen Feyenoord daar ook plannen voor aan het maken was eiste Ajax dat ze de Meer ook mochten verbouwen. Dat zou teveel overlast geven in de buurt. Olympisch stadion verbouwen en vaste bespeler worden was ook geen optie. De gemeente besloot daarom dat er een nieuw stadion moest komen. Daar heeft men toen het bestemmingsplan transferium voor gecreëerd omdat er niet genoeg investeerders waren en zo de gemeente bij kon springen. Opvallend detail is dat men een transferium bouwde op een plek waar nog veel files voorkomen en dus het nut verloren zou gaan. Tevens heeft dit transferium 3 a 4 keer gekost als de kosten op logischere alternatieve locaties. Doordat de Arena erop rustte moest de constructie zwaar versterkt zijn. Dit leverde uiteraard een groter kostenplaatje op dan een parkeerplaats voordat de files ontstaan. Maar goed overheidssteun mag je het niet noemen, omdat dat keurig omzeild werd.

16 april 2019 om 15:59

Zo’n “grote” club is zelf verantwoordelijk geweest voor de degradatie! En dan horen daar kleine stadions bij, fucking deal with it! En stop met huilen

16 april 2019 om 16:52

Precies, kleine stadions horen er bij. Het was een mogelijkheid, omdat Jong Ajax in feite ook in de Arena ook had kunnen spelen (maar dus niet kan in dit geval) als geste voor de supporters en de club.

Maar als ze bij pak 'm beet Dordrecht, Oss of weet ik waar kampioen hadden kunnen worden hadden ze ook pech gehad.

16 april 2019 om 18:15

Blijkbaar staan ze in enschede volgend jaar het halve stadion af aan uitsupporters mocht er daar een club kampioen worden.
Dus Feyenoord AZ Ajax En PSV supporters onthoud het maar voor volgend jaar. Of welke club dan ook.

16 april 2019 om 15:59

Er staat toch duidelijk dat het stadion niet van Ajax is en dat dat niet zo snel gerealiseerd kan worden? Wat daarvan waar is weet ik niet, maar het klinkt ergens nog wel plausibel. Kijk alleen al eens wat dat kost om het stadion in te zetten. Lijkt mij niet dat Twente voor die kosten wil opdraaien. Dan is dit een veel betere optie door het dreigement van Vak-P als pressie te gebruiken om de wedstrijd geen doorgang te laten vinden..

16 april 2019 om 16:00

@ Master 1, Ajax is geen 100% eigenaar van de Arena. Het huren van de Arena voor 1 wedstrijd is +/- € 150.000. Mogen we die kosten bij Twente in rekening brengen?

16 april 2019 om 16:03

Ja, maar dan ook de opbrengsten naar Twente. Ik verwacht veel Twente supporters in de Arena om van de bieromzet nog maar niet te spreken.

16 april 2019 om 16:04

En dan komen er nog extra kosten bij kijken om alles te organiseren.

16 april 2019 om 16:06

Tuurlijk blijven de opbrengsten voor de thuisspelende club. De fans van Twente zijn moeilijk aan het doen. Je speelt uit in de KKD, dan zijn er wel vaker geen duizend plaatsen voor bezoekers. Accepteer dat en ga lekker in Enschede dat kampioenschap vieren. Het is ook raar als Ajax straks het kampioenschap in Eindhoven ofzo gaat vieren.

16 april 2019 om 16:09

Als jullie straks kampioen kunnen worden in een uitwedstrijd reizen er ook veel supporters naar de uitwedstrijd. Zo werkt dat nu eenmaal.

16 april 2019 om 16:11

Ja, maar vervolgens is het feest wel gewoon in Amsterdam. En die mensen die naar Doetinchem gaan (want de enige mogelijkheid is om uit bij de Graafschap kampioen te worden, de rest is thuis), die gaan daar heen om in het stadion te zitten. Die gaan niet ergens in de stad iets afhuren om feest te vieren.

16 april 2019 om 16:34

Hahaha nou wordt hij nog mooier. Een deel van de opbrengsten lijkt me iets realistischer als het al zo ver zou komen. Nog ff en de gemeente Amsterdam zou Twente geld toe moeten schuiven omdat ze toevallig in Amsterdam kampioen zouden kunnen worden.

Niet de lasten maar wel de lusten. Ik denk dat je geen gestudeerde burgermeester hoeft te zijn om die logica te bevatten. Man man man...

16 april 2019 om 16:39

@master1

Dat klopt maar stel wij zouden bij Emmen of vvv uit spelen voor de kampioenswedstrijd gaan we toch ook niet vragen om een ander stadion? Ik snap de behoefte vanuit Twente maar dit is toch gewoon het risico van de kkd? Als je bij elke andere club uit had moeten spelen had je ook beperkte tickets. Organiseer gewoon dmv beeldschermen live wedstrijd in jullie stadion en bouw daar een feestje. Hebben jullie de kosten + opbrengststijging en kunnen jullie zelf de organisatie doen. Lijkt me niet meer dan vanzelfsprekend toch?

16 april 2019 om 17:25

We zullen zien, maar eerst maar eens kampioen worden dacht ik zo.
Zelfs Twente kan het kampioenschap nog mislopen.

16 april 2019 om 16:00

Maar wat levert het Ajax op behalve veel meer kosten? Niks. Dan is deze uitkomst toch niet raar? Daarnaast sinds wanneer is Fc Twente een grote club? Dat bedoel ik niet als sneer maar ik bedoel er zijn toch wel meer eredivisie waardige clubs gedegradeerd te afgelopen jaren. Gewoon voetballen en lekker in het Grolsch Veste op groot scherm kijken.

16 april 2019 om 16:15

Als je kijkt naar historie, aanhang en stadion is twente de 4e club van nederland en dus een grote club, al zijn ze op dit moment op alle andere vlakken dat allang niet meer. Ik snap de ophef ook niet eerlijk gezegd, vragen staat natuurlijk vrij, antwoord is nee dus op naar de orde van de dag zou ik zeggen

16 april 2019 om 16:00

Zo’n “grote” club is zelf verantwoordelijk geweest voor de degradatie! En dan horen daar kleine stadions bij, fucking deal with it! En stop met huilen

16 april 2019 om 16:00

Dan had fc twente er niet zo een bende van maken, hadden ze ook niet zo ver afgegleden.

Bovendien spelen ze het hele jaar al in amateurstadions uit dus dat zou geen verschil moeten uitmaken

16 april 2019 om 16:01

Lol hoeveel clubs hebben een stadion in de Kkd? Sparta en Twente? En de rest zijn veredelde amateuronderkomens, waar je ook niet meer dan 200 man mee naar toe mag nemen. Dus het probleem ligt niet bij Ajax. En daarnaast, Ajax huurt de Arena zoals je wellicht weet, dus die vallen weinig te verwijten. Dan kan ik net goed aanvoeren dat ze vaker hadden moeten winnen, waren ze al kampioen geweest.

16 april 2019 om 16:04

*kuch* Adelaarshorst *kuch*

16 april 2019 om 16:43

Dat is wel heel kort door de bocht, de meeste clubs hebben een prima stadion, en een prima uitvak.

De Toekomst heeft met stip het kleinste uitvak. De meeste andere clubs zitten rond de 400 plekken, met uitschieters boven de 500 tot 650 plaatsen.

Verder begrijp ik niet helemaal wat nu precies het probleem is van Ajax.
Dat ze de wedstrijd niet in de Arena willen spelen, dat begrijp ik helemaal, maar waarom niet gewoon een extra vak voor de uitsupporters? In de periode dat Willem II in de Jupiler League speelde, waren er geregeld clubs die een extra uitvak ter beschikking stelde vanwege meer dan gemiddelde belangstelling.

Qua thuispubliek zit er meestal maar een paar honderd man, dus echt een thuisvoordeel heeft Jong Ajax sowieso niet, en buiten dat, ze doen toch voor spek en bonen mee, dus ook niet echt een issue dat Twente een klein voordeeltje zou hebben wat Ajax betreft. Ik zou zeggen, gewoon op de toekomst spelen, en maak er gewoon 450 man capaciteit van.

Iedereen blij.

16 april 2019 om 17:51

Nou, omdat het op de toekomst bijna onmogelijk is om een extra vak voor de uitsupporters te doen, omdat je de vakken moeilijk kunt afsluiten van elkaar. In sommige andere stadions hebben ze inderdaad de mogelijkheid om het uitvak te vergroten door het vak ernaast open te doen en de toegangsdeuren tussen de verschillende andere vakken dicht.

16 april 2019 om 16:01

Maar denk jij dat dat zo makkelijk gaat? Als je logisch nadenkt, moet je weten wat daar allemaal bij komt kijken. Welke partijen daar allemaal extra voor moeten worden ingehuurd om dat te faciliteren. Wie gaat dat betalen?

16 april 2019 om 16:02

Nee, de “grote” club FC Twente is zelf verantwoordelijk voor de degradatie! Dus deal with it, en stop met huilen en speel je wedstrijd.
Natuurlijk snappen wij allemaal dat er na vrijdag nagenoeg geen kans meer bestaat op een kampioenschap, maar wanneer een club er zo’n zooitje van maakt ga je maar lekker op de blaren zitten.

16 april 2019 om 16:29

Wat heeft dit in hemelsnaam met degradatie te maken?
De club Twente kan na één seizoen in de KKD kampioen worden.
Dus dat betekend niet zoals jij zegt huilen maar lachen.
En wat je aan het eind van je reactie met over op de bladen zitten bedoeld, ontgaat mij volstrekt.
Sorry hoor.

16 april 2019 om 16:04

Als het zo makkelijk was was het wel geregeld. De kosten eruit halen gaat lastig zijn aangezien er hoogstwaarschijnlijk enkel animo is vanuit de Twente kant. Of die enkele 10duizende euro's voor beveiliging, stadionkosten (van wedstrijddag en huur) etc terug verdiend zullen worden is nog maar de vraag. Daarnaast moet ook maar net het stadion die avond gehuurd kunnen worden, zolang we de details niet weten is het lastig een oordeel te vellen.

16 april 2019 om 16:09

Kan makkelijk

16 april 2019 om 16:11

Ach ja natuurlijk. Als ik binnenkort een keer op zakenreis moet naar Madrid zal ik ook even vragen of ik in het Bernabeu kan slapen aangezien dat toch ook in Madrid is. En als we dan toch bezig zijn zou ik morgen graag de lokale bioscoop helemaal af willen huren voor de prijs van een normaal entree kaartje, want ja: het is er toch.

Dit is ronduit belachelijk. Twente speelt een heel seizoen in de Keukenkampioen Divisie. Als de stand dan is zoals het de afgelopen weken is, dan kunnen er toch al een aantal mogelijke scenario's uitgestippeld worden? Dan had Twente toch 2-3 weken geleden al contact op kunnen nemen met Ajax om te kijken wat de mogelijkheden zijn.

Wat gaan de andere Keukenkampioen Divisie clubs hiervan vinden als Twente nou ineens in de Arena mag spelen? Ik zou als ik hun was dan eisen dat de wedstrijd tegen Jong Ajax olpnieuw gespeeld wordt in de Arena, dat is immers veel leuker en daar kunnen veel meer mensen in.

16 april 2019 om 16:20

"dan had Twente toch 2-3 weken geleden al contact op kunnen nemen met Ajax om te kijken wat de mogelijkheden zijn."
Sterker nog, dat hebben ze nog eerder gedaan.

"wat gaan de andere Keukenkampioen Divisie clubs hiervan vinden als Twente nou ineens in de Arena mag spelen? Ik zou als ik hun was dan eisen dat de wedstrijd tegen Jong Ajax
Opnieuw gespeeld wordt in de Arena, dat is immers veel leuker en daar kunnen veel meer mensen in."
Laten we dan gewoon helemaal opnieuw begonnen. Ook de clubs die op de Herdgang hebben gespeeld zijn benadeelt ten opzichte van de clubs die in het stadion van Eindhoven hebben gespeeld! Niet eerlijk!

16 april 2019 om 16:11

Als je goed leest kan Ajax dit niet op korte termijn regelen omdat Ajax het stadion huurt en niet bezit. Het kan gewoonweg niet. Heeft niks met willen te maken.

16 april 2019 om 16:26

Ze hadden het allang kunnen regelen. Los van afgelopen weekend was al weken bekend dat de kampioenswedstrijd hoogstwaarschijnlijk tegen Jong Ajax zou zijn. Ajax vond het niet hun probleem, dat is het nu wel geworden.

16 april 2019 om 16:29

Nee omdat het niet de verantwoordelijkheid is van Ajax. Het is ook niet het probleem van Ajax. En stel dat de onbegrijpelijke beslissing om wel in de ArenA te spelen (kan helemaal niet, maar goed) gemaakt wordt. Dan zou FC Twente alleen heel erg dankbaar kunnen zijn voor de geste van Ajax. Jong Ajax is geen geld koe, en de munten voor wat extra biertjes hebben zeker geen prioriteit. Met andere woorden, niet te arrogant, maar bewust van de verantwoordelijkheden. En wat blijkt er is thuis helemaal geen probleem. :P

16 april 2019 om 16:34

Nee hoor. Twente heeft ‘t zelf laten liggen de afgelopen weken. Als ze gewoon hadden gewonnen onlangs van rkc bv had jij nu nog een kater gehad van het kampioensfeest.

16 april 2019 om 16:35

Probeer maar eens iets te regelen waar zo'n bedragen in omgaan om een 'hoogstwaarschijnlijk' (lees misschien) dat is belachelijk. Als ze geen kampioen zouden kunnen worden had je de ArenA straks gehad voor 2000 man oid. Als ze dan op willen draaien voor de kosten, top. Maar betwijfel of enkele duizenden euro's de man eruit gehaald kan worden.

16 april 2019 om 17:34

1. Ajax is geen eigenaar van de Arena. 2. Kosten. 3. Competitievervalsing. 4. Niks met arrogantie te maken. 5. Volgend jaar Twente-Ajax in het stadion van Schalke maar doen dan gelijk? 6. Je blinde haat is zielig

16 april 2019 om 16:14

Hadden jullie er maar geen potje van moeten maken en moeten degraderen. Belachelijk zeg. 'Het grote FC Twente komt op bezoek..' wat een arrogantie. En dan zeggen ze iets van Ajacieden, haha.

16 april 2019 om 16:15

"Ongelofelijk dat Ajax niet wil meewerken met de Arena op nog geen 100 meter van De Toekomst." En ik maar de hele tijd lezen dat niemand Ajax iets kwalijk neemt en dat het slecht een verzoek was, meer niet, klaar uit etc..

16 april 2019 om 16:16

Aangezien in het artikel is aangegeven dat Ajax de arena niet kan huren op zo’n korte termijn is Ajax weinig tot niets aan te rekenen toch?

16 april 2019 om 16:22

Mee eens!

16 april 2019 om 16:31

Daarom had Twente 4 weken geleden al een verzoek ingediend....deze impasse is dus wel degelijk aan Ajax toe te schrijven.

16 april 2019 om 16:37

Nee hoor. Twente had onlangs niet moeten verliezen van RKC en / of Dordrecht. Waren ze al lang en breed kampioen.

16 april 2019 om 17:04

Ja. Of Twente had gewoon helemaal niet moeten verliezen dit seizoen! Dan hadden we alles allang achter de rug!
Als Ajax vanaf nu ook niet meer verliest in de CL dan staan we over een paar jaar bovenaan qua punten op de lijst.
Als ik mijn baan hier een maand op m'n bureau laat liggen loopt hij weg.

16 april 2019 om 17:37

VAK-P, altijd en overal. Behalve als 't ze niet uit komt..

16 april 2019 om 16:17

Grote clubs spelen niet in de Kkd, of wel?
Ze moeten niet zeuren. Hadden ze die vorige potjes maar wat beter moeten spelen. En Ajax laat slechts 185 supporters van Twente toe. Als er veel meer komen, lijkt me dat een probleem voor Femke, niet voor Ajax.

16 april 2019 om 16:46

superstick Je kunt ook groot zijn in andere opzichten. Een gemiddelde KKD club verkoopt geen 20000 jaarkaarten en heeft niet bijna elke 2 weken een vol stadion (30000 man). Twente leeft enorm in de regio ondanks het wanbeleid van de afgelopen jaren. Dit maakt Twente een unieke club waar best rekening mee mag worden gehouden op het moment dat er een reeel verzoek wordt ingediend.

16 april 2019 om 16:21

Lees je niet goed of kan je niet lezen??
Omdat Ajax het stadion huurt kunnen zij op korte termijn geen gehoor geven..

En hoezo is dit belachelijk ? Ten eerste twente speelt het hele seizoen al tegen clubs met een kleine stadion dus waarom nu ineens veranderen? En ik vind bij het wijzigen van locatie ga je er dus van uit dat ze al kampioen worden maar jong ajax kan gewoon winnen toch? Waarom zou ajax er voor kiezen om meer supporters van twente toe te laten ? Dan wordt twente er toch alleen sterker van plus het is oneerlijk tegenover andere clubs in kkd.

16 april 2019 om 16:46

Ja Twente speelt het hele seizoen al in kleine stadions.
Maar kijk even naar het gemiddelde aantal supporters die elke wedstrijd meereizen.
Volendam bv 1400 man daar doet niemand verder moeilijk over.
En gelukkig hebben we zoveel supporters, die de club ook in moeilijke tijden steunen.
Dus daar ontkomen we ook in de KKD niet aan.

16 april 2019 om 16:32

MVV speelt vrijdag tegen Jong Az, maandag tegen Jong Ajax. Kan hier niet geruild worden in speelrondes dan? Gewoon Fc Twente - Jong Az op de vrijdag, Jong Ajax - Fc Twente maandag?
Dan krijgt MVV eerst vrijdag MVV - Jong Ajax en daarna op maandag Jong Az - Mvv.

16 april 2019 om 17:06

Nee, kan niet geruild worden. Dit weekend is de Future Cup op de Toekomst. Dit toernooi wordt op Zaterdag,zondag en Maandag gespeeld. Hierdoor zit zo'n toernooi dus te dicht op een wedstrijd waardoor de onrust alleen nog maar groter zou worden.

16 april 2019 om 16:39

Lees het anders nog een keer voordat je stelt dat Ajax niet mee wil werken!
Laat Twente zelf iets organiseren in het stadion. Wat heeft het voor zin voor supporters om naar Amsterdam te komen als ze toch geen kaartje hebben?!

16 april 2019 om 16:40

Ajax moet een stadion voor ruim 55.000 toeschouwers afhuren met alle veiligheidsmaatregelen er omheen om 1400 supporters uit Enschede te behagen? Ik geloof dat bij nog steeds niet het besef is dat er in de KKD gespeelt word en Jajax zijn thuishaven op de toekomst heeft. waar alle tegenstanders zonder protest gespeelt hebben.

16 april 2019 om 16:43

Master 1

Quote: "tsja je kunt een kampioenswedstrijd van een grote club als FC Twente ook niet in een amateur stadionnetje laten spelen. Ongelofelijk dat Ajax niet wil meewerken met de Arena op nog geen 100 meter van De Toekomst".

Natuurlijk kan dat wel. Als Twente de boel niet had besodemieterd, was de club niet gedegradeerd en had helemaal geen kampioenswedstrijd behoeven te spelen. Dat ze dat nu moet doen in een klein stadionnetje is gewoon Karma. Een gunst moet je verdienen.

16 april 2019 om 16:47

Kijk nou goed wat er staat!! Ajax huurt de Arena!! Ding is niet van hun!! Wat willen ze nu nog kunnen regelen paar dagen van tevoren pfff wie gaat er betalen voor de huur extra personeel beveiliging en de hoeveelheden politie?? Ajax?? Wat denk je zelf!! Belachelijk dit van Twente. Laat ze de wedstrijd maar aflassen kunnen kampioen worden in eigen huis iedereen tevreden!

16 april 2019 om 16:53

Als je in de JCA wilde spelen moest je gewoon niet degraderen. Wacht maar ff tot volgend seizoen.

16 april 2019 om 17:08

Grote club? man man man, je ploeg speelt in de Kkd. Er zijn geen grote clubs in de KKD die spelen in de eredivisie. Twente gedraagt zich als een verwende kleuter die zijn zin niet krijgt. Kansloos. Ik baal er van dat de grote clubs hier volgend seizoen weer mee moeten dealen.

16 april 2019 om 17:17

Iedere wedstrijd 25 000 man op de tribune... Noem dat maar klein. Zijn maar slechts 3 clubs in Nederland die gemiddeld meer suporters in het stadion hebben. 25 000 die aankomende vrijdag heel graag aanwezig willen zijn

16 april 2019 om 17:25

Ja en, jullie gedragen zich als verwende kinderen die hun zin niet krijgen. Ajax moet dus op eigen kosten (twente heeft de centen niet) voor 1 avond een stadion dat geschikt is voor ruim 55.000 toeschouwers de verplichte veiligheidsmaatregelen voor 1 avond huren omdat 1400 supporters anders teleurgesteld zullen zijn, dacht het ff niet!

16 april 2019 om 17:33

Zolang FC twente nog in dezelfde divisie speelt als jong Ajax en hun "amateur stadionnetje" zal je toch echt moeten accepteren dat jong Ajax haar thuis wedstrijden speelt op de toekomst en de daarbij behorende regels en maximale kaartjes voor het uitvak!

Zo moeilijk is het allemaal niet wanneer je ook maar enigszins probeert objectief te blijven..

16 april 2019 om 17:49

De Twente fans moeten gewoon lekker in Enschede met elkaar de wedstrijd gaan kijken, in plaats van nu min of meer te dreigen dat ze met een grote supporters groep naar de stad Amsterdam trekken. Dat is gewoon vragen om problemen en het lijkt mij dat er op de oude markt een prima feestje gebouwd kan worden. Ik snap niet zo waarom Twente fans per se in Amsterdam moeten zijn, om vervolgens met de auto of trein weer terug te racen om de selectie in Enschede te ontvangen. Slaat gewoon nergens op.

16 april 2019 om 17:52

Na de dreigementen vanuit oa vak P gewoon uitsupporters weren. Dan hangen ze in Enschede maar een paar mooie schermen op, paar barretjes erbij en je hebt een mooi feestje!

16 april 2019 om 17:56

Nu leg je het probleem bij ajax.
Denk niet dat het probleem bij ajax ligt.
Dan huurt twente de arena maar af als ze het zo graag willen.
Iedere club uit de kkd speelt daar dus twente ook.
En dat ze kampioen kunnen worden is niet ajax zijn probleem.
Denk dat de gemeente er wat aan moet doen en die trekken de stekker eruit als oplossing.
Ik vind het geen oplossing, maar ja ik ben geen gemeente.
Kan mij voorstellen dat Nac volgend jaar ook meer supporters wil mee nemen maar ja het is geen groter stadion dan wat het nu is.

Zolang Ajax voor de kosten moet betalen voor de arena gaat er niks veranderen

16 april 2019 om 16:08

Jullie hebben toch geld in overvloed. De veiligheid van de eigen supporters neemt Ajax niet serieus door deze kampioenswedstrijd op de Toekomst te laten spelen.

16 april 2019 om 16:11

Ja dus moeten we het steken in de wensen van FC Twente, dat zich te goed voelt om op de accomodatie van een team te spelen waar het al het hele seizoen al zijn thuiswedstrijden op speelt. Wat een ontzettende grootheidswaanzin. Twente is gedegradeerd vorig jaar, daar komen dus dit soort wedstrijden bij. Jammer, maar helaas.

16 april 2019 om 16:12

Hoezo? Het lijkt me dat het makkelijker is om de veiligheid te garanderen als er minder mensen zijn.

16 april 2019 om 16:16

Je speelt tegen Jong Ajax en niet tegen Ajax 1. Jong Ajax speelt op De Toekomst. Zo simpel is het. Het aantal uitsupporters dat is afgesproken dan wel toegestaan kan daar prima terecht. Wil je als Twente zijnde groter te werk kunnen gaan? Dan moet je volgend jaar in de Eredivisie maar zorgen dat er wat te vieren valt. Dit is nou eenmaal een gevolg van degradatie. Daar ben je zelf bij geweest.

16 april 2019 om 16:18

Wat loop jij hier een partij onzin te verkondigen (ook in je andere reacties).
Het is allemaal de schuld van de rabobank ofwel Ajax in deze. Twente heeft er maar me te dealen ajax voert een plausibele reden op.
Volgende jaar mag je proberen in de achter arena kampioen te worden.

En dat van de veiligheid ligt wat nog meer bij vak P dan bij welke instantie of club dan ook. Zei laten duidelijk merken alles aan hun laars te lappen om om hun club te supporten. Ze zijn niet welkom mits zij de kaarten bezitten. Anders wordt het een lekkere dagje in de bus op de snelweg heen een weer voor ze

16 april 2019 om 16:18

Dit kun je toch niet serieus menen zeker?! Nota bene net op merkwaardige manier gered van de ondergang en dan zo makkelijk over geld praten.. Om over je opmerking omtrent de veiligheid van de Ajax supporters nog maar te zwijgen.

16 april 2019 om 16:18

Hahahahahaha @master 1

Wat een belachelijke reactie: 'jullie hebben toch geld in overvloed'. Oh ja dan draait Ajax wel even op voor die kosten. Denk dat degene boven mij ook genoeg punten maken

16 april 2019 om 16:24

Master, ze kunnen de veiligheid wel garanderen als de 185 uitsupporters waar kaarten voor zijn vrijgegeven komen. Beetje een zwak argument. Stel je voor Ajax zou kampioen kunnen worden uit bij Twente en elke fan zou komen opdagen dan kan Twente ook de veiligheid niet garanderen. Daarom reguleren ze kaartverkoop en zijn de aantallen zoals ze zijn.

16 april 2019 om 16:25

Waarom is de veiligheid van de Ajax supporters in het geding dan? Zijn jullie iets van plan?

16 april 2019 om 16:29

We voelen ons niet te goed. Iedereen met gezond verstand had kunnen bedenken dat je een kampioenswedstrijd van Twente niet in een klein stadionnetje kunt spelen. We praten hier ook over de veiligheid van mensen he. Waarom denk je dat de Gemeente Amsterdam nu overweegt de wedstrijd te verbieden?

16 april 2019 om 16:30

We spelen om het kampioenschap en dat trekt nu eenmaal veel mensen (supporters en sponsoren etc.).

16 april 2019 om 16:36

Dan gedragen zich die maar lekker. Ik zie werkelijk waar geen enkele reden waarom Ajax en de Arena opeens alles moet gaan verschuiven, regelen en organiseren om het FC Twente naar haar zin te maken.

16 april 2019 om 16:59

Omdat de Twente supporters zich als een stel achterlijken gedragen? Zij kunnen toch prima de wedstrijd vanuit Enschede op grote schermen kijken, maar er daar een feest van. Het was mooi mee genomen als het was gelukt. Het kan echter niet, dus klaar.

16 april 2019 om 17:06

Ga je lekker met zn allen de wedstrijd volgen in de Grolsch Veste. Maakt twente ook nog extra omzet, win win! Maareh van mij mogen ze in de Arena spelen hoor, mits twente de volledige rekening vooraf betaald.

16 april 2019 om 17:21

Gewoon de wedstrijd uitstellen. En later gewoon op De Toekomst laten spelen. Als alle wedstrijden van Jong Ajax op de Toekomst zijn gespeeld moet deze ook.

Het is triest, maar misschien wel het verstandigste..

Wat een gedoe allemaal. Dat Fc Twente op een locatie wilt spelen waar meer uitsupporters terecht kunnen, begrijp ik volledig. Maar ik denk dat het een beetje kostbaar is om de wedstrijd in de JCA plaats te laten vinden. Dit omdat er simpelweg te weinig supporters op af komen. Is het niet een mogelijkheid om de wedstrijd te spelen bij Volendam ofzo.

16 april 2019 om 16:04

Volendam en Almere spelen ook thuis, was anders misschien ook optie geweest.

16 april 2019 om 16:36

Gewoon de aankomende speelrondes (twee dus) met MVV ruilen. Hebben zelfde programma alleen dan omgekeerd. Dus eerst Jong Az en daarna Jong Ajax.

Die wedstrijd word uit eindelijk toch in de JCA gespeeld wel. Wel jammer dat Ajax de dupe is om het samen met Twente op te lossen.

16 april 2019 om 16:02

Ik denk het niet hoor, verwacht dat de wedstrijd gewoon uitgesteld wordt. Ben wel benieuwd wat er gaat gebeuren als ze het thuis niet af weten te maken tegen AZ, ooit zal die wedstrijd toch gespeeld moeten worden.

Iedereen blij. Twente op deze manier thuis kampioen worden.

Dit is toch eigenlijk gewoon een vorm van chantage van Twente.

16 april 2019 om 16:03

Niets van waar. In wat voor een opzicht is dit in godsnaam chantage? 🧐

16 april 2019 om 16:30

Doordat Vak P begint te praten over een Twentrada en alles en nog wat in Amsterdam, nota bene een ruime week nadat een Ajax entrada uit de hand is gelopen en er onderzoek wordt gedaan naar het handelen van de politie.
Die supporters zijn niet welkom in Amsterdam, maar daar hebben ze schijt aan. Op die manier is het een vorm van chantage/onder druk zetten.

16 april 2019 om 16:47

Dat wil Vak-P gaan doen op eigen houtje ja. Daar zit Twente niet tussen.

16 april 2019 om 16:04

Ja, opdoeken die handel! Je weet wel dat Twente hier zelf weinig aan kan doen?

16 april 2019 om 16:14

Ik heb Twente nog niet Vak P tot de orde zien roepen.

16 april 2019 om 16:16

Twente had nooit dit idee naar buiten moeten brengen. Nu is het overgenomen door de supporters en is de hele situatie veel moeilijker geworden. Erg ondoordacht van Twente.

16 april 2019 om 16:21

Dat is wel heel kort door de bocht. Als je als club al niet naar buiten mag brengen dat je het verzoek hebt gedaan bij een club om in een ander stadion te spelen is het einde zoek.

16 april 2019 om 16:25

Wat mij betreft mag Twente wel opgedoekt worden als het zo moet. Het spijt me vreselijk voor de normale fans maar als je gaat dreigen om met heel veel supporters een homeless party te organiseren waarvan je op voorhand al kan weten dat het een knokpartij wordt dan is de club FC Twente misschien wel groot maar ik kan die idioten die zichzelf supporter noemen, missen als kiespijn.

16 april 2019 om 16:30

Dat is me dan weer te veel van het goede om dat dan als reden voor opdoeken te gebruiken (ik kan andere bedenken, maar dat is een ander onderwerp). Ik hoop stiekem wel dat, omdat Vak P grotendeels verantwoordelijk is voor een eventueel verbod, dat Sparta verliest en ze kampioen worden zonder te spelen. Op deze manier gun je zulke supporters bijna helemaal geen feest

16 april 2019 om 16:35

Dat is voor jou een reden om een club op te doeken? Het anti Twente sentiment is nog groter dan verwacht haha.

16 april 2019 om 17:14

Hahaha kaassie, laten we clubs op hun sv’s afrekenen!!! Goed idee!!!

Misschien niet eens de slechtste uitkomst. Kan Twente mooi thuis kampioen worden. Wel triest dat het op deze manier moet en zo wordt opgeblazen. Het gaat om een verzoek...

16 april 2019 om 16:30

Of de KNVB gaat een onderzoek instellen en Twente krijgt puntenaftrek, omdat Vak P verantwoordelijk is voor het uitstellen van de wedstrijd en Twente ze niet tot de orde heeft geroepen.

16 april 2019 om 16:33

Onzin. Ajax heeft gewoon absoluut geen zin gehad om een klein beetje moeite te doen Twente tegemoet te komen. Deze laksheid is gewoon verwijtbaar aan Ajax.

16 april 2019 om 16:46

Waarom zou Ajax moeite doen voor de feestviering van een andere club zijn kampioenschap? Jij noemt het laksheid.. ik vind de vraag/verwachting van Twente gewoon absurd. Wat er voor organisatie + kosten bij komt kijken is al een reden om het niet te doen. Daarnaast zou je bij kleinere clubs ook geen extra tribuneplaatsen kunnen reserveren omdat een club kampioen wordt. Ga lekker de wedstrijd live in jullie stadion kijken. Dat werd bij Feyenoord toch ook gedaan tegen Excelsior? Toen werd de kampioenswedstrijd ook niet ineens in het stadion van Feyenoord gespeeld vanwege meer vraag aan tickets.

16 april 2019 om 16:50

Natuurlijk, het is allemaal de schuld van Ajax. Als het allemaal zo erg is, waarom hadden jullie vorige wedstrijd dan niet gewoon punten laten liggen?

16 april 2019 om 16:54

"dat werd bij Feyenoord toch ook gedaan tegen Excelsior? Toen werd de kampioenswedstrijd ook niet ineens in het stadion van Feyenoord gespeeld vanwege meer vraag aan tickets."
Ja want Excelsior heeft er ook nog een groter stadion naast staan voor het geval het nodig is. Jezus.

16 april 2019 om 17:12

@nolimit

Snap je niet waar ik op doel? Dat kampioenschap van Feyenoord was in een belangrijkere competitie, met een belangrijkere waarde voor de hele stad Rotterdam.

Dat jullie een kampioenschap willen vieren is prima maar het is de keukenkampioen divisie hè.. gewoon beperkt aantal tickets dus beschikbaar en deal with it.

16 april 2019 om 17:13

Hahahaha nijogeth, hahahaha
Hilarisch

16 april 2019 om 17:59

Kijk vak104, iemand die nog een beetje door mijn reactie heen kijkt! Tuurlijk gaat er geen straf voor Twente komen, maar ondertussen mag Twente ook wel even met een statement komen dat men niet wil dat supporters zonder kaartje naar Amsterdam afreizen en dat men liever een feestje in Enschede viert.

16 april 2019 om 20:24

@roedi;

Is dat waar je op doelt? Je zegt;"dat werd bij Feyenoord toch ook gedaan tegen Excelsior? Toen werd de kampioenswedstrijd ook niet ineens in het stadion van Feyenoord gespeeld vanwege meer vraag aan tickets.

Dat is toch heel wat anders of niet? Excelsior heeft geen groter alternatief.
En wat boeit het nou of de competitie belangrijker is.. Volgens mij is voetbal voor de supporters en wat dat betreft zijn er maar weinig clubs die op het zelfde aantal supporters uitkomt in Nederland.

16 april 2019 om 16:49

En dan verliezen ze maandag en moeten ze alsnog uit kampioen worden :-D

Snap aan de ene kant wel dat men dit niet wil doen "voor" Twente. Maar het is gewoon noodzakelijk ivm de veiligheid. En dan snap ik Halsema ook wel, dan gaat het maar niet door..... hoe zuur dat ook is. Hopelijk komt er nog een oplossing, voor beide partijen beter.

16 april 2019 om 18:03

Maar het gaat ook om de mogelijkheid. Ajax moet een stadion huren, stewards regelen en catering regelen. Dat is vrij kort dag en kost een hoop geld. Dat ga je met de kaartverkoop niet redden en dus moet Twente bijspringen. Maar dat wringt al, want Twente heeft het geld niet echt op de rug groeien. Dan komt er nog bij dat er in dat geval meer uitsupporters dan thuissupporters in het stadion zitten en welke weldenkende club wil dat nu. Ajax kan makkelijk de veiligheid garanderen van de 185 uitsupporters op de toekomst, maar schijnbaar is er een Vak P dat moeilijk gaat lopen doen in Amsterdam en dat is dus een probleem voor de gemeente.

Ik gok dat ze dat in Enschede geweldig vinden, als die wedstrijd verboden wordt. Kunnen ze lekker op maandag in eigen huis kampioen worden.

16 april 2019 om 16:03

Nou, zo loont het "dreigement" van Vak-P maar mooi als het afgelast wordt..

16 april 2019 om 16:09

Denk dat die wel gaan. Of het nu op de Toekomst gespeeld wordt of niet, of er überhaupt gespeeld wordt of niet.

16 april 2019 om 16:03

Win win situatie toch... Ajax hoeft niet uit te wijken, Twente kan het in eigen huis vieren met de supporters.

16 april 2019 om 16:08

"win win situatie toch... Ajax hoeft niet uit te wijken, Twente kan het in eigen huis vieren met de supporters."

Misschien inderdaad wel de beste oplossing. Twente blij, Ajax/amsterdam is van het gezeur af en op zich wordt Sparta zo ook niet benadeeld.

16 april 2019 om 16:44

En toch speelt dan in het achterhoofd van mij dat het schreeuwgedrag van Vak P zo beloond wordt. Lijkt me ook een slechte ontwikkeling. Begrijp me niet verkeerd, een verbod lijkt nu de minst slechte oplossing, maar dit is toch eigenlijk van de zotte.

16 april 2019 om 16:52

@tukkertje.. helemaal met je eens. Je moet ze juist niet belonen met dit gedrag. Ik zou als KNVB gewoon het standpunt vasthouden en indien er dan toch rotzooi komt, consequenties aanhangen dat er geen supporters naar uitwedstrijden mogen of iets dergelijks.

16 april 2019 om 17:52

Tukkertje91

Hulde voor je reactie. Er resteren volgens mij nu alleen nog maar slechte opties. Voetbaltokkies belonen voor hun wangedrag lijkt me geen goed idee maar in dit geval misschien toch de beste oplossing. Geniet in ieder geval van jullie verdiende kampioenschap, dat punt lijken sommigen hier helaas al voorbij. Volgend jaar weer terug op het niveau waar jullie thuishoren.

Voor de mensen die Ajax hierin als boeman zien; Lezen! Er staat toch duidelijk dat de Johan Cruijff Arena door Ajax als wedstrijdaccommodatie gehuurd wordt en dit niet op korte termijn te realiseren valt..
Denk aan politie inzet, beveiliging, stewards, ballenjongens, catering etc. etc. Daarnaast zit je met kosten die iemand op zich moet nemen, en lees ik Nergens dat Twente dit wel even wil doen.

Verder wel triest dat door 'fans' die dan dreigen wel ergens anders in Amsterdam rotzooi te komen trappen uiteindelijk je wedstrijd nog in gevaar komt.

Twente had/moet gewoon direct een viewing-party in hun eigen stadion organiseren zodat ze daar met z'n allen kunnen kijken. Ben je toch van al het gezeik af?

16 april 2019 om 16:12

"niet op korte termijn te realiseren valt" Dat is onzin want een maand van te voren had Twente dit ook al aangevraagd.

16 april 2019 om 16:19

Een maand is anders nogsteeds een vrij korte termijn lijkt me om dit even te regelen. Er spelen veel meer factoren een rol dan alleen deze wedstrijd.

16 april 2019 om 16:24

Ach gosie. Moeten die ambtenaren en pennenlikkers ook eens een halfuurtje langer door werken... Politie noet sws aanwezig zijn dus daar licht het niet aan. Verder zal er vast wel voldoende catering personeel geregeld kunnen worden voor iedereen die daar op af komt. Het is niet als of de arena nu bommetje vol zit.

16 april 2019 om 16:29

En wie gaat het stadion, de stewards en de beveiliging betalen?

16 april 2019 om 16:34

Die zijn toch ook aanwezig als er op de toekomst gespeeld wordt toch of niet? Er is wellicht wat meer personeel nodig ja maar er wordt gedaan alsof dat gods onmogelijk is. En gezien dit een maand eerder ook al had verzoekt vind ik dat een kul argument want tijd hadden ze weo

16 april 2019 om 16:35

Ajax kan ook wel 2 weken na een CL- loting een wedstrijd spelen. Dan is ook nog niet bekend of het dinsdag of woensdag is. Kolder dus.

16 april 2019 om 16:45

Maar de data van die CL wedstrijden zijn vanaf begin af aan bekend en worden gewoon ingecalculeerd bij het huren.

16 april 2019 om 16:48

Tukr, waarom zijn jullie niet eerder kampioen geworden? Dan had dit totaal niet gespeeld. En wat je opmerking 'er is wellicht wat meer personeel nodig', is die serieus of roep je maar wat om je kont tegen de krib te gooien? Er is niet 'wellicht wat meer personeel nodig'. Er is veel meer personeel nodig en beveiliging. En nogmaals: gaat Twente dat betalen? Inclusief de huur van de Arena?

16 april 2019 om 16:59

Zit volgensmij wel een verschilletje tussen 20 man en 200 man, dan maar over de kosten te spreken

16 april 2019 om 17:00

@kyle ik wordt ook graag zo snel mogelijk kampioen maar ik sta niet in het veld he... (maar beter ook met mijn pens😜) maar is dat personeel dan niet aanwezig op de toekomst of zo? Het is niet alsof de arena bommetje vol zit als de wedstrijd in de arena wordt gespeeld. Hoeveel meer personeel meer is er volgens jou dan nodig?

16 april 2019 om 16:15

Dit gaat niet over een boeman.
De Gemeente Amsterdam is zich er nu mee gaan bemoeien dus die vind wel dat het een probleem van beide clubs is.
En ik denk ook niet dat de wedstrijd in de Arena gespeeld zal worden.
Dus zal er wel een verbod volgen op de wedstrijd.
Verder heb ik trouwens nergens kunnen vinden dat fans dreigen om rotzooi te trappen.
Maar dit kan ik natuurlijk maar zo over het hoofd hebben gezien.

16 april 2019 om 16:25

Het had ook niet in de Arena gehoeven. Als Ajax had gezorgd 400 plekken beschikbaar te hebben in het uitvak van de Toekomst(bijvoorbeeld 1 lange zijde), dan had je het hele probleem al opgelost.

16 april 2019 om 16:31

Dat is met oog op de veiligheid een lastige denk ik, zeker omdat het veld zo makkelijk te betreden is en met een toernooi dit weekend zou schade nogal slecht uitkomen.

16 april 2019 om 16:44

Wat een onzin, uit wedstrijd is uitwedstrijd. ik vind dit maar verwend gezeik. Jong Ajax speelt zijn wedstrijden op de toekomst, dat is algemeen bekend, zelfs hun eigen kampioenschap vorig jaar. Nu omdat Twente op bezoek komt moet er maar geweken worden naar een groter stadion? Welkom in de Kkd, daar zijn stadions nu eenmaal kleiner.

16 april 2019 om 16:31

Hoezo rotzooi trappen ze willen er gewoon bij zijn en ergens in Amsterdam kijken.

16 april 2019 om 17:12

Rotzooi trappen awaydays?
Bron???

Wat een trieste bende. Wedstrijden worden zo vaak verplaatst ( bv als een amateurclub ver komt in de beker) wedstrijden van ajax worden verzet vanwege de CL ( terecht) waar tegenstanders zich gedupeerd voelen ( ook terecht) Maar als een club uit het oosten eens iets beleefd vraagt gaat iedereen daar wat van vinden ( hadden ze maar niet moeten degraderen bv.....serieus sportheld?) en wordt er tegengewerkt. Gun mensen eens wat en werk mee. Een mogelijk kampioenschap van Twente is toch prachtig? Onze vrienden uit het oosten hebben al diep genoeg in de gifbeker gekeken.

16 april 2019 om 16:18

Er wordt tegengewerkt? Het is onmogelijk om ergens een groot stadion te huren op korte termijn en daarbij de veiligheid te kunnen garanderen en ook nog eens catering en dergelijke te regelen. Volgens mij kost alleen de stadion huur al 1,5 ton. Tel daar nog wat extra bij op en Twente moet 2 ton betalen aan Ajax om de extra kosten te dekken. En Twente en betalen gaat meestal heel goed.

16 april 2019 om 16:32

Hou toch op. Waar een wil is is een weg. Toen Hazes dood ging werd de Arena ook opengesteld. Het grote Ajax wil gewoon niet meewerken. Punt.

16 april 2019 om 18:05

Daar was ook een vol stadion en leverde het wat op voor de eigenaar.

Dus toch ook wel degelijk een probleem voor Ajax volgens de gemeente.
Ben benieuwd wat het resultaat gaat worden.
Krijgen we gelukkig geen lange rijen meer met reacties dat het geen probleem voor de club uit Amsterdam is.

16 april 2019 om 16:21

Nee, de gemeente zegt gewoon dat ze de wedstrijd waarschijnlijk niet door laten gaan als Ajax niets kan regelen, omdat er teveel risico is als Vak P gaat dreigen naar Amsterdam te komen. Aangezien Ajax geen stadion kan regelen in zo'n korte tijd is het gewoon op de toekomst en zal het aan vak P liggen of de wedstrijd wel of niet door kan gaan.

16 april 2019 om 16:34

Hoezo dreigen de twente supporters komen als toerist naar Amsterdam en willen de wedstrijd gewoon ergens samen kijken. Er wordt niet gedreigd.

16 april 2019 om 16:54

Het is inderdaad de normaalste zaak van de wereld dat toeristen entrada's etc houden in Amsterdam.

Perfect, gewoon uitstellen en maandag thuis kampioen worden.

Zal je alleen net zien dat Sparta vrijdag verliest en je zonder te spelen kampioen wordt. Mooie anticlimax, ik zie het nog gebeuren ook

16 april 2019 om 16:08

Ja dat, ik zie dat nog wel gebeuren. Ik gun het jullie. Wat een anticlimax om bij Jong Ajax kampioen te worden..

16 april 2019 om 16:10

Ik heb het niet over bij jong ajax kampioen worden, maar over de situatie dat Ajax-FCT wordt uitgesteld, maar sparta verliest en Twente dus kampioen is zonder te spelen. Is al dit gedoe om niks geweest

Hoe krankzinnig ook, is dat misschien wel het beste. Twente wil het in JC Arena laten spelen, Ajax kan hier geen gehoor aangeven (wat ik snap). Vervolg is een wedstrijd in een heel klein stadionnetje, maar vooral, als we de berichtgeving moeten geloven, totale chaos in Amsterdam door wat gekken. Uiteindelijk kan Twente dan maandag officieel kampioen worden in de eigen Grolsch Veste, hopelijk dat je daar mee dan wat chaos voorkomt in Amsterdam. Moet Sparta natuurlijk wel winnen vrijdag.

Gloryhunters !!!

Zijn ze dan ook met zovelen naar Telstar, Dordrecht en Helmond geweest dan ?

Dan maar zonder publiek; een gematigde sfeer kampioenswedstrijd past wel bij het hedendaagse Twente...

16 april 2019 om 16:13

Ja. Zoek maar eens op toeschouwers aantallen kkd op transfermarkt.nl.

16 april 2019 om 16:23

Van ons publiek kun je veel vinden.. maar met 'gloryhunters' sla je de plank wel heel erg mis.

16 april 2019 om 16:28

Natuurlijk weet ik dat ook. Respect voor jullie supporters ! In Arnhem zijn we een tikkeltje jaloers....

Alleen wedstrijden bij Telstar etc werden toch ook niet verzet omdat er meer uitsupporters wilden gaan dan het aantal beschikbare plaatsen. Dus waarom kunnen ze dan dit gegeven niet accepteren, ook in een kampioenswedstrijd.

Stel dat Ajax bij De Graafschap kampioen kan worden. Kunnen de Ajax supporters dan ook eisen dat het dan bij Twente gespeeld gaat worden ???

16 april 2019 om 16:38

Het is wel eens voorgekomen dat exact om deze reden een wedstrijd naar een ander stadion is verplaatst. In 2000 speelde Excelsior in de Kuip tegen NAC omdat bij winst voor NAC promotie voor het grijpen lag. Daarbij wordt dit niet geëist door Twente maar verzocht. Ajax geeft nota bene zelf aan dat ze vaak tegen het zefde probleem aan lopen

16 april 2019 om 18:56

185 kaarten is een absoluut beschamend aantal voor profvoetbal. Daar zit 'm deels de crux.

16 april 2019 om 16:29

Zou me niks verbazen als twente meer uitsupporters mee had in de kk divisie dan menig club in de eredivisie. Het uitvak zat altijd stampes vol, dus je snapt er echt niks van als je hun successupporters vind.

Jammer dat die club uit Enschede voor zo veel problemen blijft zorgen.

16 april 2019 om 16:16

Denk dat je de club uit Enschede niet zoveel kunt verwijten in deze.

16 april 2019 om 16:22

Ze hadden minimaal even Vak P tot de orde kunnen roepen.

16 april 2019 om 16:27

De kans is groot dat de club ook het gesprek wel is aangegaan, maar Vak P is in deze niets verplicht aan de club. Twente heeft simpelweg niets met hun voornemens te maken hier. Vind de conclusie dat 'Twente maar voor problemen blijft zorgen' ook erg populair geroep. Is Ajax ook verantwoordelijk voor een bus met supporters die onderweg worden opgepakt?

16 april 2019 om 16:28

@nijogeth: alsof dat enig effect heeft. Als ze het zouden doen, is het alleen voor de buhne. Zulke fans doen toch hun eigen ding.

16 april 2019 om 16:52

Dat hebben ze ook gedaan.
Maar net als jullie fanatieke aanhang doen ze daar meestal niets op uit helaas.

16 april 2019 om 18:00

Onze eigen club mag ook regelmatig harder optreden tegen de eigen achterban natuurlijk. Vind het maar een vreemde situatie met die schreeuwlelijkerds van vak-P maar de club Twente valt toch niet veel kwalijk te nemen in deze situatie.

Misschien zie ik iets over het hoofd maar er heerst toch wel enorm veel verongelijktheid vanuit Twente, waarom menen ze recht te hebben op een andere behandeling dan andere clubs?

16 april 2019 om 18:01

Toch wel. Even doorbijten en accepteren dat je kampioen kunt worden in een klein stadion, wat inhoudt dat er minder supporters van de uitclub er “live” bij kunnen zijn. Meekijken op Fox Sports of in het eigen stadion op grote schermen is dan een alternatief. En na het eventueel behalen van het kampioenschap dit daarna vieren in de Grolsch Veste. Zo moeilijk is het niet...

16 april 2019 om 18:08

Nee. En die worden terecht opgepakt en teruggestuurd. In Nederland moet je ook hard optreden tegen supporters die willens en wetens de boel verzieken, van welke club dan ook. Helaas gebeurt dat veel te weinig en zijn de clubs zelf ook niet altijd even daadkrachtig om de kwaadwilligen aan te pakken. Voorbeeld: afgelopen zondag veroorzaken FC Groningen supporters voor de zoveelste keer amok op weg naar het Abe Lenstra stadion, en daarbinnen. Wordt een fakkel gegooid naar een belendend vak met Heerenveen supporters, waarin gezinnen met kinderen. Dader niet gepakt of aangegeven. Medesupporters kunnen hier dus blijkbaar wel mee leven. Nederland anno 2019....

Gewoon op de toekomst spelen net zoals ieder andere club bij jong Ajax heeft gedaan,
Neem maar gewoon 185 man mee naar het uitvak, Gooi je eigen stadion open met grote schermen en als het lukt om in Amsterdam te winnen is het toch ook een groot feest als het team met de schaal terug komt in Enschede?

Wedstrijd gewoon aflasten zodat Twente maandag op 2e paasdag tegen jong AZ kampioen kan worden. De wedstrijd tegen Jong Ajax vervolgens achteraan de competitie plakken zodat niemand nog belang heeft om daarvoor af te reizen naar Amsterdam.

16 april 2019 om 18:11

Nee hoor, gewoon normaal door laten gaan. Geen uitzonderingen in de Kkd. Laat FC Twente zelf maar iets organiseren, b.v, grote schermen in het eigen stadion en bij een titel dit na de wedstrijd vieren in het eigen stadion. Moeilijker kan het toch niet zijn?

Misschien een idee dat FC twente de Arena voor 1 wedstrijd huurt. Kunnen de Ajax supporters in het uitvak en kunnen ze bijna 50.000 supporters meenemen.

16 april 2019 om 16:43

Dat is dus niet mogelijk door gebrek aan tijd, zou de beste oplossing zijn. Kosten en opbrengsten naar Twente dan en klaar. Maar Ajax gaat natuurlijk nooit wijken als het niet rendabel is (wat het niet is tenzij de kaartprijzen paar keer over de kop gaan).

16 april 2019 om 18:12

Dit zou wel een vorm van competitievervalsing zijn lijkt me. Zo speelt Twente immers twee keer een thuiswedstrijd tegen Jong Ajax. De jong teams hebben zelf ook last van allemaal regeltjes om competitievervalsing tegen te gaan, vind het maar opmerkelijk dat dit schijnbaar maar 1 kant op werkt.

Ik snap niet dat iedereen zo met rancune reageert. Een verplaatsing is gezien de omstandigeheden gewoon logisch. Als er een eredivisieclub in de beker tegen een amateur moet wordt het meestal ook gespeeld in een ander stadion. Je moet de club twente ook niet de schuld geven van de chantage achtige actie van de fans.

16 april 2019 om 17:13

Veel mensen hier zien het verschil ook niet tussen Vak-P en de club.
Als je zo redeneert heeft onlangs Ajax een handgranaat bij het supportershome van ADO gelegd. Compleet idioot dus.

Twente heeft nee gekregen en kan dat accepteren. Dat Vak-P graag een homeless party wil organiseren (wat zij de afgelopen 2 jaar vaak hebben gedaan) is niet aan de club verbonden.

Of het verplaatsen van de wedstrijd naar de JCA nu een kweste is van niet willen of niet kunnen laat ik in het midden. De burgemeester is verantwoordelijk voor de veiligheid dus is een verbod een reele optie als er rotzooischoppende fans verwacht worden.

Wat mij opvalt in deze discussie is dat er erg stil is van de kant van Fc Twente. Bij Excelsior - Feyenoord werden in de Kuip een grote TV-cubical opgetuigd, overigens zonder het gewenste feestje. Maar van Groningen - Feyenoord (1993) herinner ik mij ook nog wel de slogan: "en we zwaaien met zijn allen naar de Kuip". Waarom pakt Twente dit thuis niet op door er een groot feest van te maken met haar eigen fans, pak je de omzet meteen ook. En als je verliest, dan bouw je de wedstrijd erna nog een feestje. Misschien wordt dit wel gedaan en heb ik het gemist, maar ik lees er niets over.

Nou twente vraagt ajax is er iets anders mogelijk. Nee. Ok door. Spelen op de toekomst prima. Ze zijn eruit. Neem toch aan dat mensen uit het oosten wel naar de hoofdstad mogen? Of ia er grensbewaking? Lekker biertje in de stad. Je gedragen en weer terug.

16 april 2019 om 17:03

Nou schijnbaar is het niet prima en weer door.. daarnaast; biertje drinken in de stad en je gedragen maar juist die garantie is er niet. Sterker nog er wordt juist gedreigd door jullie supporters dat de stad even schoongeveegd gaat worden. En jij vindt het gek dat de gemeente deze dreigementen serieus neemt?

16 april 2019 om 17:05

Een oprechte vraag; waar lees je dat? Ik zit tussen de supporters en heb nog niemand dit horen zeggen?

16 april 2019 om 17:09

Roedii, heb je een bronvermelding?
Ben zelf P en schoongeveegd is nergens geopperd, nergens.

16 april 2019 om 17:17

Ah jou bron is de dikke duim hoef ik jou dus niet serieus te nemen

16 april 2019 om 19:22

@jopie, vak24 en nkufo

Laatste bericht voetbalbond bevestigd letterlijk;

Fans van de Tukkers lieten in de afgelopen dagen weten met enkele duizenden personen af te zullen reizen naar Amsterdam, om onder meer een zogeheten Homeless Party en een TwEntrada te organiseren. Politie-informatie wees uit dat dit gepaard had kunnen gaan met ernstige wanordelijkheden en verstoringen van de openbare orde, waarna burgemeester Joyce Langenacker in overleg met haar Amsterdamse collega Femke Halsema besloten heeft het duel niet door te laten gaan.


Het wordt dus zelfs afgelast door deze meldingen. Hoezo zou ik dot verzinnen dan?!

16 april 2019 om 19:23

Voetbalbond = voetbalzone

Gewoon wedstrijdje afwerken op de toekomst, 3 puntjes pakken, snel uit die stad weg en terug naar Twente, feestje vieren, niet zeuren.

16 april 2019 om 19:24

Mwoah, ik zie Twente nog niet zomaar even 3 puntjes pakken hoor. Thuis 5-2 op de kloten gekregen van deze jongens... daarom vond ik het ook zo opmerkelijk dat Cambuur er met 6-0 overheen walste!

Schande, echt een complete schande ik heb er geen andere woorden voor. Die gasten in het oosten hebben nog steeds grootheidswaanzin en willen maar niet accepteren dat ze niet tegen "het grote Ajax", maar tegen Jong Ajax spelen. Weet je wel, dat "amateurclubje" uit de KKD oftewel hetzelfde niveau waar jullie spelen. Dat jullie dan niet willen accepteren dat er gewoon op de Toekomst gespeeld gaat worden en jullie van Amsterdam verplichten (en ja dit is verplichten, omdat jullie toch wel met zijn allen naar Amsterdam komen waardoor jullie Ajax geen andere keus willen laten) dat het in de Arena gespeeld wordt dan gaat er toch iets mis met jullie. En iedereen die dan weer begint van "ja maar de club twente kan hier niks aan doen" hou toch op joh. Twente had zelf ook kunnen zeggen van yo, als jullie allemaal in de Grolsch Veste op een groot scherm komen kijken maken we er met zijn allen een heel groot feest van bij winst, dan was het ook opgelost, maar nee die laten niks van zich horen en vinden het allemaal wel best dat Vak-P huis wil gaan houden in Amsterdam.. Wij bij Jong Ajax hebben ons ook gewoon verheugd op deze wedstrijd en kijken ook heel erg uit naar een wedstrijd op goed niveau, maar de wedstrijd verbieden voor zulke gasten zouden ook wij gewoon erg schandalig vinden.

16 april 2019 om 16:58

Wat een onzin. Men heeft gewooon gevraagd. Dat mag toch in een vrij land. Ajax heedt geantwoord. Nou klaar. Supporters gaan het hele jaar mee en wouden graag met velen hier bij zijn lukt helaas niet.

16 april 2019 om 16:58

100% eens!! In het kampioensjaar van Feyenoord konden ze kampioen worden uit tegen Excelsior. Notabene dezelfde stad!! Ook toen was het gewoon beperkt tickets en was de Kuip beschikbaar voor live sfeer en beelden. Waarom er zoveel onbegrip is naar Ajax / Amsterdam is voor mij onbegrijpelijk. Dit zijn toch gewoon de gevolgen van die divisie?! Als Ajax kampioen kan worden tegen een kleine club gaan ze toch ook niet uitwijken naar een grotere club?!

We hebben het over een keukenkampioen divisie kampioenschap.. geen UEFA champions league finale!

16 april 2019 om 16:59

Welke gasten uit het Oosten bedoel je precies als ik het vragen mag?
En waar zie je dat er iemand zegt dat ze maar tegen Jong Ajax spelen.
Niemand wordt onderschat hoor, want zo makkelijk als jij denkt gaat het allemaal niet.
Ik vind jouw reactie trouwens schande die lokt weer een boel rottigheid uit.
Het lijkt wel of je deze reactie daar expres voor gebruikt, ongelofelijk vind ik dat.

16 april 2019 om 17:08

Wat kan FC Twente hier aan doen? Die hebben reactie van Ajax gewoon geaccepteerd hoor.
Xxx

16 april 2019 om 17:11

Dat de burgemeester wil verbieden kan Twente weinig aan doen.
En dat er volk op een kampioenswedstrijd afkomt is logisch.
Maar die mensen vieren gewoon een feestje hoor ( mocht er gewonnen worden) - verder niks aan de hand

Uiteindelijk in de arena spelen en dan op klop krijgen met 4-0..

Sorry hoor maar wat was er eigenlijk gevraagd als ze bij een andere club kampioen hadden kunnen worden?
Was er dan wel genoege genomen met de kaartjes?

Nu is het wel genoeg hoor. Gewoon spelen op de Toekomst en een feestje bouwen in Enschede. Wacht ze maar op langs de snelweg. Maak het toch niet zo moeilijk...

16 april 2019 om 17:07

FCT heeft de reactie van Ajax toch niet aangevochten of zo?

16 april 2019 om 17:25

Ik heb het over de hele situatie. Streep eronder, 185 man naar de Toekomst en feestje bouwen in Enschede. Niks aan het handje.

16 april 2019 om 17:47

185 of meer .
Wie wil komen om te vieren mag dat doen toch?
Er zullen ook vast wel echte Ajacieden in Turijn zijn nu , ook zat zonder kaartje

Maar niemand heeft het er over dat Twente ook gewoon kan verliezen. Dan is al dit gezeik voor niks geweest Hahaha

Nou.. volgens mij zijn Twente en Ajax er gewoon samen uit. Verzoek is gedaan om uit te wijken, maar is afgewezen. Daarmee is de kous af..

Wat een aantal supporters doen, dat is niet aan Twente of Ajax. Die kunnen niets voor hen faciliteren of tegenhouden. Gaat het mis, dan is het zaak voor politie en justitie. Wil de gemeente daar niet voor instaan, dan is het verbod de enige optie.

Zou geweldig zijn als de gemeente de wedstrijd verbied, de wedstrijd later ingehaald moet worden maar Sparta punten verspeeld. Twente kampioen zonder te spelen gun ik ze net zo graag als een 3-0 nederlaag.

16 april 2019 om 17:06

Zou helemaal ge-wel-dig zijn!!!
Xxxx

Tja, hier kan FC Twente niets aan doen en Ajax ook niet.
Ik hen tenminste nergens gelezen dat de club protest aantekende tegen het besluit van Ajax? Dus waar gaat dit over zeg.

VZ, inderdaad deze bedoelde ik, hulde!! Alweer 6e artikel over zelfde onderwerp met 200+ reacties. Prima voor de clicks, nu nog modereren.....

Wat een belachelijke soap is dit aan het worden zeg.
Ik snap het verzoek van Twente echt, ik had dit voor mijn club ook wel gewild. Dat zo'n verzoek op korte termijn niet te honoreren valt is echter ook goed te billijken. Als Twente heb je dit dan maar te accepteren.

De club heeft zelf al aangegeven naar alternatieven te gaan kijken mocht het verzoek niet gehonoreerd kunnen worden. Éã©n van deze alternatieven is schermen ophangen in de eigen grolsch veste, wat volgens mij het hele probleem in zijn geheel op lost. Supporters lekker met zijn allen kijken in het eigen stadion en daarna een groot feest vieren in eigen stad als de spelers terug zijn.

Bizar dat dit zo'n enorme soap geworden is.

Waarom kan iedere bekerfinale wel een feestje opleveren en dit niet?
Hoezo ongeregeldheden?
Waarom zouden er ongeregeldheden komen?

Ze willen natuurlijk voorkomen wat er op 8 mei 2016 gebeurde in Doetinchem.
Snap ik wel, zou ik ook niet willen.

Wat iedereen gemakshalve even vergeet is dat 50% van de kaarten op de thuistribune gekocht zijn door Ajacieden uit het oosten van Nederland. Slechts € 5,00! Waar denk je dat deze kaarten zijn beland? Juist, bij ons Tukkers. Er zitten er dus geen 185 maar waarschijnlijk veel meer. iets met openbare veiligheid....

En dan wint J Ajax.... wat zeker kan aangezien ze zeer slechte wedstrijden afwisselen met zeer goeden.

Verbod op komst supporters (??)! Kijk het lekker op grote schermen in de Grolsch Veste. De relschoppers krijgen het steeds meer voor het zeggen (deze werk ook al eigen pendeldienst voor asociale asielzoekers!).. Oppakken en zwaar straffen diegenen die zich niet kunnen gedragen.

16 april 2019 om 17:42

Is er gedreigd met rellen?

Waarom hoor ik niemand over het feit dat De Toekomst niet eens in Amsterdam ligt maar in Ouderamstel. Dan gaat die gemeente toch over de veiligheid? Pas als Ajax het verplaatst dan is Halsema aan zet, voorlopig praat ze zoals altijd haar mond voorbij in mijn ogen. Of mis ik iets,?

Hee sneu hoe Ajax zich hierin opstelt. Ik ben Ajacied maar een beetje hoffelijkheid is toch normaal? Begrijp deze kinderachtige houding werkelijk niet.

Donder die belofteteams er gewoon uit en laat de competitie weer voor echte clubs worden. Tot dusver zorgt hun deelname louter voor gezeik.

Ook erg ironisch dat deze starre houding juist komt van een club die eerder dit seizoen nog spierballentaal sprak, zelfs dreigde met een rechtsgang, om zelf supporters mee te mogen nemen naar een andere stad. Je zou van uitgerekend die club meer medewerking verwachten.

Enige oplossing nu is geen uitsupporters mee en een gebiedsverbod voor Twente fans in en rond Amsterdam. Dit kan blijkbaar niet normaal omdat de adjes vanuit Enschede denken ergens recht op te hebben. Dan moet het maar helemaal niet.

16 april 2019 om 17:45

Mogen er van jou wel Ajax fans naar de bekerfinale?
Mss wil er wel iemand rellen .
Gebiedsverbod dan maar?

Gewoon rustig alle kosten die de ‘homeless party’ met zich meebrengt verhalen op FC Twente. Kijken of ze het dan wel kunnen opbrengen, ze denken momenteel dat ze groter zijn dan de KKD met hun arrogante gedrag

Oh ik hoop dat Ajax volgend jaar in Enschede kampioen kan worden.
Dan staan ze daar blijkbaar graag 25duizend plekken af aan de uitsupporters van Ajax.

Afgelast! Maandag thuis kampioen of vrijdag zonder zelf te spelen.

Op maandagavond kampioen worden terwijl iedereen gewoon moet werken dinsdagmorgen. Lekker man.

Ha! Was te verwachten. Al die bombarie om niks. Als ze gewoon normaal naar de toekomst waren gekomen, zonder al dat gesodemiter vooraf, hadden ze in Amsterdam kampioen kunnen worden.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren