Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Als je de uitstraling van Ajax vergelijkt met die van PSV, een enorm verschil'

Laatste update:

Zowel Ajax als PSV maakte afgelopen weekeinde geen fout in de titelrace, al hadden de Eindhovenaren het behoorlijk lastig met De Graafschap. Willy en René van de Kerkhof denken door het optreden van PSV tegen de Superboeren, die met 2-1 verslagen werden, dat de landstitel hoogstwaarschijnlijk naar Amsterdam zal gaan.

“Het was een hele matige wedstrijd en de titel is ver weg voor de Eindhovenaren. De Graafschap begon aan de wedstrijd met het idee dat er wat te halen was. PSV speelde vooral in de eerste helft heel matig, ongeïnteresseerd en niet met het idee om tien doelpunten te maken. Het was een droevige wedstrijd en ze hebben het met de hakken over de sloot gehaald”, zegt Willy van de Kerkhof in gesprek met Omroep Brabant. Hij krijgt bijval van zijn tweelingbroer, die spreekt van een ‘belabberde wedstrijd’.

“Ze kregen zoveel kansen, maar iedereen had een offday. Het was PSV-onwaardig”, stelt René van de Kerkhof. Hij wijst op het programma van Ajax, dat het nog opneemt tegen FC Groningen (uit), Vitesse (thuis), De Graafschap (uit) en FC Utrecht (thuis). “Ajax moet nog op bezoek bij Groningen en naar de Graafschap, dat moeten we niet vergeten. Daar hebben ze het in 2016 ook laten liggen. Als Ajax dinsdag iets zou presteren tegen Juventus, komen ze in een flow en dan gaan ze de andere wedstrijden ook met gemak winnen. Maar we blijven hopen.”

“Met dit spel verdienen ze het niet om kampioen te worden. En zo worden ze het ook niet”, zegt Willy over PSV. “Als je de uitstraling van Ajax vergelijkt met die van PSV, dan zie je een enorm verschil. Dan moet je toch erkennen dat de Amsterdammers in de laatste fase van de competitie beter spelen. PSV is gewoon niet in goede doen en we moeten hopen dat Ajax nog ergens punten laat liggen. Maar ik denk dat PSV het zelf nog moeilijk krijgt tegen Willem II en AZ. In deze vorm gaan ze dat niet redden.”

Wie wordt kampioen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zo, de orakels geloven er niet meer echt in? Toch verrassend. Maar ik ben zelf nog steeds bang voor puntenverlies voor Ajax. Ze spelen te vaak te gemakzuchtig. Hopelijk is ze doordrongen dat alles op alles gezet moet worden om weer kampioen te worden.

15 april 2019 om 10:48

Ik vind ook dat er al te makkelijk over wordt gedaan. Het is duidelijk dat op basis van spel, huidige vorm en het totaalbeeld van het seizoen Ajax veel meer een 'verdiende kampioen' zou zijn dan Psv. Maar feit blijft dat slechts doelsaldo ze scheidt en Ajax gewoon punten zou kunnen laten liggen bij bijvoorbeeld Groningen uit of De Graafschap uit. Als voetballiefhebber zou ik het een domper vinden als dit PSV kampioen zou worden. Dit Ajax verdient een fatsoenlijke bekroning. Maar het is gewoon heel goed mogelijk dat het alsnog PSV wordt.

15 april 2019 om 13:18

De enige kampioen die het verdient is de club die boven aanstaat na het hele seizoen.
Heb liever een club dat 10x 2-0 wint met zakelijk voetbal dan 2x 10-0 met mooi voetbal om als voorbeeld te noemen.

15 april 2019 om 13:36

Davilla7, ik denk dat Ajacieden meer de manier waarop resultaat wordt geboekt belangrijk vinden. Dit moet met goed voetbal. Dan is het lastig om te begrijpen dat "voetballiefhebbers" dat evt ook anders kunnen zien. Persoonlijk vergelijk ik het met Formule 1 Mijn broer en ik zijn beiden autosportliefhebbers en chauvinistisch. Maar: Ik heb liever dat Max derde wordt na een schitterende race met veel inhaalacties, terwijl mijn broer (PSV-fan) graag ziet dat ie wint, het liefst zo soeverein mogelijk met iedereen op een ronde. En dat begrijp ik ook. Tuurlijk wil ik ook dat ie wint, maar wel na een vermakelijke race. En dat heb ik met Ajax ook. Alhoewel ze in de laatste wedstrijd tegen Utrecht, als het er echt om gaat, best met 1-0 mogen winnen door een twijfelachtige penalty. Als het dan 1 keer moet, dan maar dan. Hebben toch al zoveel genoten dit seizoen 😉

15 april 2019 om 13:39

Edit: oh, en dit is maar een vb hoor, ik wil niet iedereen over een kam scheren

15 april 2019 om 13:54

Ik houd van mooi voetbal. Dat vind ik het belangrijkste. Ja, ik ben Ajacied, maar dat is waarschijnlijk vooral door mijn voorliefde voor mooi voetbal. Daar heeft Ajax lang voor gestaan, al heeft het dat niet alle periodes (bijvoorbeeld de helft van de De Boer periode) kunnen waarmaken. Ik kon er bijvoorbeeld in 2009 toen AZ met prachtig voetbal kampioen werd eigenlijk prima mee leven dat Ajax géén kampioen werd. Dat AZ was echt een machine en verdiende een bekroning. Ik kijk zonder buikpijn terug naar het PSV van 2005, want dat liet net als Ajax dit seizoen zien op Europees topniveau mee te kunnen. Zulke ploegen verdienen het de geschiedenisboeken in te gaan met een prijs. Zo'n ploeg is dit PSV voor mij als voetballiefhebber bij lange na niet. Zeker niet als je naar de tweede seizoenshelft kijkt.

15 april 2019 om 12:59

Je kan het niet voorspellen, ik had het verlies van Ajax bij Az ook niet meer verwacht. Ajax speelt soms weergaloos, maar ik denk dat vermoeidheid en de focus ook parten gaat spelen.
Wel irritant om te moeten lezen dat PSV het opeens niet meer verdient. Ze doen nog steeds mee, hebben dit seizoen ook heel veel goede dingen laten zien en uiteindelijk ben je terecht kampioen als je bovenaan staat op het eind.
En ik ben het met iedereen eens dat Ajax op dit moment beter speelt, maar dat is geen garantie voor de eindoverwinning.

Het ligt nog open. Beide ploegen hebben nog lastige ploegen in het vooruitzicht. Groningen uit is voor elke topploeg lastig. Heracles heeft eerder laten zien topploegen aan te kunnen tegen ajax. PSV moet meer durven te voetballen, hun verdediging is heel solide. Dan zou je toch eerder een iets creatiever middenveld kunnen neerzetten. Bij Ajax zie je in het spel dat het plezier bij de spelers er vanaf straalt. Dit zie je veel minder bij PSV.

Ajax haalt op die ene reeks na de winterstop bijna altijd een solide 8, terwijl PSV na de winter krappe voldoendes haalt. Zolang Ajax niet terugvalt in die momenten waarbij alles mislukt, worden ze kampioen. Op de een of andere manier zie ik PSV, met hoeveel moeite dan ook, alle wedstrijden winnen.

15 april 2019 om 12:01

"ajax haalt op die ene reeks na de winterstop bijna altijd een solide 8"

Uiteraard heeft Ajax heel veel verbloemende factoren (koppositie, overtuigende overwinning op Psv, prachtige Europese resultaten, structureel zeer overtuigende overwinningen op de kleintjes).

Maar als ik Ajax-supporter zou zijn, dan zou ik er toch niet helemaal gerust op zijn. Want tegen clubs uit het rechterrijtje gaat het steeds prima (22 punten uit 8 sinds de winterstop), maar de wedstrijden tegen het linkerrijtje zijn allerminst zekerheidjes (6 punten uit 5 sinds de winterstop).

En van de vier wedstrijden die Ajax voor de boeg heeft zijn er nog drie tegen clubs uit het linkerrijtje. Met daarbij de wetenschap dat Ajax voor het einde van de competitie nog minimaal één en misschien zelfs drie midweekse CL-wedstrijden tussendoor krijgt.

Ik geloof dus wel dat Ajax nog punten gaat verspelen.

(maar helaas geloof ik dat ook van Psv...)

15 april 2019 om 13:00

Helemaal mee eens. Daarnaast zijn Groningen-uit, Utrecht-thuis en Vitesse-thuis zeker geen makkelijke wedstrijden. Om maar te zwijgen over het getergde en onderschatte De Graafschap. Het is niet dat Ajax nog vier tegenstanders van het kaliber Emmen, NAC en Excelsior treft!

15 april 2019 om 13:51

Dat linkerrijtje verhaal geldt ook voor psv trouwens. Die hebben ook 6 punten uit 5 duels tegen het linkerrijtje dit kalenderjaar en krijgen ook nog 3 ploegen uit het linkerrijtje.

15 april 2019 om 14:14

@zytto34:

Klopt, maar het was vooral een reactie op de opmerking dat Ajax "bijna altijd een solide 8" is. Feit is gewoon dat Ajax en PSV sinds de winterstop allebei best labiel zijn in de competitie.

Helemaal mee eens. Als je een (voor de zoveelste keer) versierde pingel de wedstrijd thuis tegen de Graafschap moet winnen, dan schiet je tekort tegen bijvoorbeeld Ajax. PSV heft 3 geode aanvallers, Ajax heft een goed team van de keeper tot de spits. Toch knap dat PSV tot het eind in de race zit.

15 april 2019 om 10:35

Geluk dwing je ook af. Stelselmatig scoren ze in de laatste minuten. Dat is knap, helemaal als je ook na gaat dat psv vorig seizoen dramatisch was in penalties. Tevens hebben ze gemiddeld 2,5 schot op doel tegen gehad, waarvan 23 goals tegen. Dan mag je ook zeggen dat het duo Schwaab Viergever ontzettend stabiel is.

15 april 2019 om 11:38

Ik denk dat de meeste verdedigende duos voor PSV stabiel zouden zijn met twee verdedigende middenvelders er voor.

15 april 2019 om 10:39

Knap is niet het juiste woord, eerder logisch. PSV is qua team en selectie toch duidelijker beter dan de rest van de teams, buiten Ajax om. Dat PSV van de meeste teams wint is dus meer dan logisch en het puntenaantal wat ze tot nu toe hebben is vrij normaal met deze selectie. Van de 30 wedstrijden 7x niet gewonnen is een vrij normaal gemiddelde als je als club gewoon een stuk beter bent dan de tegenstanders.

In mijn ogen heeft Ajax het tot nu toe laten liggen doordat zij 2x thuis punten hebben verspeeld tegen mindere tegenstanders en dat zou een Ajax niet mogen gebeuren.

15 april 2019 om 10:48

Dit had niemand verwacht van tevoren inderdaad. De verwachting was dat Ajax nu al 3 speelronden kampioen zou zijn met de twee premier League aankopen en ziyech die bleef. Het is ook wel logisch dat PSV zo wisselvallig is, je hoeft alleen maar naar het middenveld van PSV te kijken. Sadilek-rosario-ihatarren, als je voor het seizoen had gezegd dat dit het basismiddenveld van PSV zou worden werd je voor gek verklaard. Allemaal jonkies die toch te wisselvallig zijn, omdat het hele middenveld jong is en er niet echt een leider a la guardado rondloopt is er geen goede overloop van de defensie naar de aanval. Hierdoor worden er zo veel balletjes terug en balletjes breed gegeven bij PSV. In de zomer moet PSV kijken of er afscheid genomen kan worden van Hendrix en Pereiro. Hier moeten twee ervaren krachten voor in de plaats komen die het niveau opkrikken. Mocht het kampioenschap niet gepakt worden zal er een enorme metamorfose plaatsvinden bij PSV naar mijn verwachting.

Ik ben ajacied, maar toch ben ik bang dat het kampioenschap naar psv gaat. Op een haar na dan, iets zal in het nadeel vallen van Ajax. Vermoeidheid, blessures, pech of de focus verliezen na een evt uitschakeling tegen juventus. Mocht ajax doorgaan morgen zou het wel kunnen dat ze in flow komen maar toch.. Blessures en vermoeidheid ben ik het meest bang voor

15 april 2019 om 10:47

Precies. Zou Ajax Europees zijn uitgeschakeld dan had ik veel meer geloof gehad in een goede afloop. We zitten op één lijn.

15 april 2019 om 10:48

Je merkt inderdaad dat Ajax totaal niet presteert als de focus weg is. Ben bang dat wanneer Ajax verder gaat in de CL, en dan ook nog de aanloop naar de bekerfinale, ze verslappen in de competitie. Uit tegen Groningen is de grootste test, Vitesse en De Graafschap moeten te doen zijn en laatste wedstrijd tegen Utrecht moet door alle sfeer in de Arena (als dat de kampioenswedstrijd is) gewoon over de streep getrokken worden. Maar alleen als Ajax gewoon zo speelt zoals de het grootste gedeelte van het seizoen doen.

15 april 2019 om 10:50

Ik heb deze vrees ook. Eigenlijk gek genoeg meer naarmate ook de buitenwacht zich er al bijna bij neer lijkt te leggen dat Ajax kampioen gaat worden. Precies door de zaken die jij beschrijft kan het nog heel goed mis gaan en dat zou nog frustrerender zijn dan andere jaren, omdat dit Ajax simpelweg meer een bekroning verdient dan Psv.

15 april 2019 om 11:59

Ik denk absoluut hetzelfde. Alle 4 de wedstrijden van Ajax zijn pittig, ik zie de die niet allemaal winnen. Zaterdag wordt daarbij wel een belangrijke.

Zo lang Ajax nog naar de Graafschap moet geloof ik er nog in, jammer dat Smeets daar weg is...

15 april 2019 om 10:51

Dit Ajax is niet het Ajax van toen tegen De Graafschap

15 april 2019 om 11:27

Dit De Graafschap is niet het De Graafschap van toen. Ik zie Ajax wel weer punten verspelen op De Vijverberg.

15 april 2019 om 13:02

We weten allemaal dat dat niet gaat gebeuren, dat was slechts een incident

15 april 2019 om 11:56

Ik snap de laatste stuiptrekkingen naar hoop, maar ik denk dat je je als PSV fan beter zorgen kan maken om je eigen club die nog uit naar Willem 2 en AZ moet. Ado is ook aardig in vorm en zijn over het algemeen toch wel een klasse beter dan de Graafschap (waar gisteren tijd rekken bij nodig was om de overwinning over de streep te trekken).

Als het Europees avontuur van Ajax morgen eindigt, wat totaal geen schande is, zullen ze zich volledig gaan focussen op de competitie en zie ik ze überhaupt geen fout meer maken.

Ik denk namelijk dat het kampioenschap niet op doelsaldo beslist gaat worden.

15 april 2019 om 13:04

Het maakt helemaal niets uit hoe sterk de tegenstander is, ze zijn allemaal in principe minder dan Psv. Een goed draaiend PSV rolt ze allemaal op en daar ligt het enige probleem. Maar vorm kan met de dag veranderen en het zou me niet verbazen als ze zondag opeens weer een goede pot spelen met een hoge uitslag. En dat geldt voor beide clubs, dus je kan er helemaal niets van zeggen.

Als psv zo tegen ado gaat spelen dan krijgen ze het moeilijk.
En doelsaldo 17x meer scoren dan ajax zie ik zoiezo niet gebeuren.

Het blijft gruwelijk spannend. Een goede vorm kan ook snel wegvloeien. Maar Ajax zou zichzelf te kort doen als ze geen kampioen worden, ze hebben het nu binnen handbereik.

Ik zet ook mijn geld op psv. Het is een ongeschreven regel dat wanneer je slechte wedstrijden ook wint, dat je dan kampioen wordt. Daarnaast denk ik ook dat het drukke programma Ajax de das om gaat doen. Ergens ga je toch de focus missen, en wordt het lastig om 2 a 3x per week 100% te moeten knallen.

15 april 2019 om 10:51

Ik denk dat dat juist aan het einde van het seizoen minder speelt. Juist omdat ze de titel nu al kunnen ruiken verwacht ik dat ze er vol maar dan ook vol op klappen. Grote kans dat morgen de laatste Europese pot is. Ik zie PSV eerder een misstap begaan dan Ajax op het moment. Zeker als AZ nog om de derde plek strijd als de wedstrijd aanvangt moet je maar zien of je met 3 punten naar huis gaat. Ajax heeft zijn lastigste tegenstanders in de thuis wedstrijden.

15 april 2019 om 10:54

Ben Ajax fan, maar ik denk ook dat het voor Ajax nog heel lastig gaat worden. Vier angstgegners op rij, het zal een klus worden. Voor PSV zie ik alleen Willem II uit als de zware pot, van het slappe AZ verwacht ik niets. Voor PSV vaak een gemakkelijke pot.

Het algemene tendens wat je nu hoort onder de supporters en media is dat PSV het niet verdient om kampioen te worden. Gezien de vorm van na de winterstop en de eigenwijze keuze van MvB ben ik het hier helemaal mee eens. Echter doet men hiermee de behaalde resultaten voor de winterstop ten niet. Ik bekijk het over het hele seizoen en daarbij moet ik toch constateren dat zowel ajax als psv recht hebben op de titel. Tot nu toe dan. Wie nu het beste met de druk om kan gaan is gewoon de terechte kampioen.

15 april 2019 om 13:36

Natuurlijk, wie kampioen wordt is ook de terechte kampioen. Zeker dit jaar waarin PSV en Ajax zo tegen elkaar op gaan. Vond bijvoorbeeld Ajax tegen Psv, PSV helemaal niet zo slecht en was zelf blij met de winst waardoor Ajax in de race bleef. Maar daar waren een eigen doelpunt en een VAR voor nodig, vond PSV toen ook niet zo slecht.

Ajax en PSV hebben in de eredivisie van gedaante gewisseld na de winterstop. Misschien wordt Ajax nu wat meer bewierookt, maar dat is altijd wel een beetje zo geweest. Met name door de geweldige prestaties in de CL ook terecht misschien. Over de poule indeling hadden ze uiteraard niet te klagen, maar ze laten ook in de knock-out fase zien dat ze ver boven zichzelf uit kunnen stijgen.

dutchyntl
Helemaal mee eens. Als je een (voor de zoveelste keer) versierde pingel de wedstrijd thuis tegen de Graafschap moet winnen, dan schiet je tekort tegen bijvoorbeeld Ajax. PSV heft 3 geode aanvallers, Ajax heft een goed team van de keeper tot de spits. Toch knap dat PSV tot het eind in de race zit.

Als er een club goed is in het pingels versieren is het je eigen club wel en anders wel geholpen door de Var.
En over het PSV spel wat volgens de media en Ajax supporters zo slecht is, bij Ajax worden de kansen wel benut en bij PSV niet.
Als PSV met de rust met 5-1 voor staat is het wel een stuk makkelijker voetballen en Ajax was tot de 3-1 ook niet om aan te zien.

Volgens mij heeft PSV wel vaker deze competitie op deze manier gewonnen , vaak een doelpint in de laatste 10 minuten van de wedstrijd. Alleen speelde ze misschien wel met meer overtuiging.
Ajax moet ook oppassen krijgen toch nog wel lastige wedstrijden , die ze niet zo maar even winnen op 80% van hun kunnen

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren