Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Van Bommel hoopt op ‘grote uitslag’: ‘Het verschil is negen doelpunten’

Laatste update:

PSV hervat de strijd om het kampioenschap zondag met een thuiswedstrijd tegen De Graafschap. De ploeg van Mark van Bommel gaf door het 3-3 gelijkspel van vorig weekend de koppositie uit handen aan Ajax, dat evenveel punten maar een beter doelsaldo heeft. De trainer wil de eerste plaats graag terug en daar zijn veel doelpunten voor nodig. Want als de nummers één en twee na 34 speelronden op hetzelfde puntenaantal staan, is het doelsaldo doorslaggevend.

De Graafschap is terug te vinden op de zestiende plaats op de ranglijst en lijkt dan ook de perfecte tegenstander voor PSV om te werken aan het doelsaldo. Eerder dit seizoen wonnen de Eindhovenaren nog met 1-4 op bezoek in Doetinchem. “Elke wedstrijd is een wedstrijd om aan het doelsaldo te werken. De ene keer lukt het wel om vaak te scoren, de andere wedstrijd niet”, aldus Van Bommel vrijdagmiddag op de persconferentie.

De PSV-trainer is niet van plan om met een andere tactiek de wedstrijd in te gaan. “Volgens mij werkt het niet als je alles ineens om gooit. Dat kan incidenteel succes opleveren, maar op de langere termijn vaak niet. Wij gaan proberen te winnen met een zo groot mogelijke uitslag. Zoals we dat altijd proberen en willen”, vertelt de coach op de clubsite. “Het verschil is negen doelpunten. Maar het zou heel raar zijn als we nu ineens op het doelsaldo zouden gaan spelen. In principe kun je zo ook niet het veld ingaan. Dan begin je met de intentie om zoveel mogelijk te scoren. Niet met de intentie om te winnen. En winnen is nog altijd het belangrijkste.”

Volgens Van Bommel zit het met het scorend vermogen van PSV wel goed. “Wij moeten ervoor zorgen dat we de komende vijf wedstrijden winnen”, klinkt het. “Daar zijn we nu mee bezig. Veel doelpunten maken is niet zo makkelijk als iedereen denkt. Bovendien: hoeveel hebben we er nu gemaakt? 87? Dat zijn er volgens mij behoorlijk veel. Een ander team maakt er alleen meer", aldus de PSV-trainer, die denkt dat de achterstand van negen doelpunten op Ajax in een wedstrijd goed te maken is. "Zeker. Ik heb weleens met 11-0 gewonnen van San Marino. Maar ik wil De Graafschap niet vergelijken met San Marino."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Doelsaldo verschil van 9 goals is echt een groot voordeel voor Ajax op dit moment vanwege de europese verplichtingen die ze hebben. Ondanks dat moet je geen risico's nemen en tegen Excelsior proberen een monsterscore te halen. Gezien de trackrecord dit seizoen in thuiswedstrijden heb ik daar wel veel vertrouwen in.

12 april 2019 om 16:34

Ze moeten eerst nog maar eens zien te winnen.

12 april 2019 om 16:47

Uit op die plastic sprieten zou dat lastig zijn. Thuis, moet een makkie zijn.

12 april 2019 om 16:49

Datzelfde geldt natuurlijk ook voor PSV.

14 april 2019 om 09:17

Ik bedoel ook PSV. De Graafschap speelt wel redelijk na de tactische aanpassingen die ze hebben gemaakt. Worden niet vaak meer weggespeeld.

''het verschil is 9 doelpunten''

''we moeten de komende 5 wedstrijden winnen''

Nee joh, meen je dat Van Bommel?

Wat een enorme zinnige uitspraken

Dit hadden we zelf allemaal nog niet door gelukkig!

12 april 2019 om 16:04

Nou voor van Bommel zijn dit wel hele zinnige uitspraken, dit is de eerste keer in mijn beleving dat Mark uitspraken doet die niet hoogmoedig en super nonchalant overkomen. Zelf verwachte ik iets als: "Nou het zijn máár 9 doelpunten... ik geloof echt dat zulke uitspraken PSV e puntenverlies heeft opgeleverd maar dat is mijn mening

12 april 2019 om 16:09

Haha inderdaad, en aangezien hij net als tegen de wedstrijd van Ajax zegt dat ze moeten winnen en dus ook spelen om te winnen verwacht ik weer een middenveld van Hendriks, Sadilek en Rosario dat was werelds! Zo maak je ook veel goals natuurlijk. Dus ben benieuwd of hij nu gaat spelen met een aanvallender middenveld met bijvoorbeeld een Guti of Ihattaren op de plek van Hendriks of Rosario.

12 april 2019 om 16:43

Het was dit of weer een verhaal over garanties van wasmachines of meerdere wapens bij Fortnite.
Dan zijn deze open deuren toch een vooruitgang voor v Bommel.

Er hangt een vorm van berusting rondom de ploeg. Van Bommel straalt niet dat onverzettelijke uit wat hij als speler wel had. Je ziet het dan ook terug in de ploeg. Het komt wel goed, maar zo niet, dan hebben we het toch goed gedaan met zoveel punten en doelpunten. Jammer, ik had graag wat meer vuur gezien. Het is geen schande als je geen kampioen wordt (Ajax doet het nou eenmaal ook goed), maar om daar nu al.berusting in te vinden lijkt me niet goed. Hopelijk zie ik het verkeerd en knallen ze er zondag weer bovenop!

12 april 2019 om 17:12

Een gefaald seizoen als PSV geen kampioen wordt. Zo lang op 1 gestaan en het dan nog verspelen door falen van de coach met de opstelling. Het hele seizoen matig voetbal teleurgesteld Europees en in de beker. Gewoon een gefaald seizoen voor een club als PSV waarbij ze onder van Bommel dit seizoen ook totaal niet zijn gegroeid of vooruitgang hebben geboekt. Alleen het kampioenschap kan het seizoen van van Bommel en PSV nog redden.

12 april 2019 om 17:47

Wat een berg onzin. Europees niet teleurgesteld, Inter was vooral toen een stuk beter dan PSV en Tottenham en Barcalona staan beiden met een half been in de halve finale. In tegenstelling tot Bayern. De eerste seizoenshelft was meer dan behoorlijk alleen de wedstrijden tegen Az en Feyenoord waren echt ondermaats. Verder een aantal keer in de laatste minuten weggekomen, maar dat is geen toeval meer. Op doelsaldo geen kampioen worden tegen dit Ajax is geen schande. Malen, Rosario en Gakpo doorgebroken of grote stappen gezet en Ihattaran en Sadilek laten ruiken aan het grote werk. Ik had meer willen zien van Maxi, Mauro en Rigo, maar dat is om uiteenlopende redenen niet gebeurd.over de beker zijn geen excuses, maar een verloren seizoen slaat echt nergens op.

12 april 2019 om 17:50

Precies de reden waarom het Nederlandse voetbal achter blijft. Altijd maar weer het goed praten van de situaties. Ben blij dat daar bij Ajax verandering in is gekomen en ze gewoon iedere wedstrijd kritisch naar zichzelf kunnen kijken.
Ipv tevreden zijn met een gelijkspel tegen Juventus afgelopen woensdag slaan ze zichzelf voor de kop dat ze de winst niet pakte. Met die mentaliteit kom je op een hoger niveau. Maar bij PSV zijn ze het hele seizoen al bezig met alle druk weg te praten en doen alsof er niets aan de hand is.

12 april 2019 om 17:52

Je kunt ook proberen inhoudelijk op mijn punten in te gaan.

12 april 2019 om 18:16

Je bent een topclub, dan gaat het om presteren, sinds die talenten doorbreken wordt er opeens wel een stuk minder punten gepakt en is het voetbal er op achteruit gegaan. En een team als Inter moet je gewoon van kunnen winnen, PSV heeft geen enkele wedstrijd goed voetbal laten zien Europees wat gewoon een afgang is. En ipv naar Ajax te kijken kan je ook gewoon terug koppelen naar de wedstrijden waar het fout is gegaan en zeggen dat een 3-3 tegen Heereveen gewoon slecht is dat je er nooit 3 tegendoelpunten mag krijgen en dat je door zulke wedstrijden het kampioenschap hebt verspeeld omdat PSV ondermaats heeft gepresteerd.

12 april 2019 om 18:40

Ik neem aan dat je 3-3 tegen Vitesse bedoelt,maar doet er niet toe. Je hoort niemand verder zegen dat het een acceptabele uitslag is. Zeker niet in deze fase van de competitie. Als je op doelsaldo, dus het minimale verschil, de titel misloopt is het wat prestaties ook niet rampzalig. Natuurlijk kon het beter, of het ligt aan het inpassen van talenten kun je onmogelijk zeggen. Wel weet ik dat Gakpo, Malen en Sadilek allen beslissend zijn geweest. Als PSV geen kampioen wordt sta ik niet op de banken om al deze feiten. Maar als je ziet dat we met een nieuwe trainer nu nog meedoen en het team van volgend jaar al grotendeels op het veld staat zie ik voldoende hoopgevende aanknopingspunten.

Mocht Ajax op doelsaldo de titel verspelen, dan ga je toch terugdenken aan de twee wedstrijden tegen Heerenveen en Feyenoord. Nog steeds onbegrijpelijk hoe je daar 10 doelpunten hebt kunnen incasseren. Al heeft Ajax tegen Excelsior en De Graafschap nog kansen genoeg om aan het doelsaldo te werken.

12 april 2019 om 16:17

Vooral de graafschap uit

12 april 2019 om 16:24

Ik zie ze daar gewoon gelijkspelen hoor

12 april 2019 om 16:56

Bedankt Tinus, worden weer nachtmerries vanavond.

Wakker worden in speelronde 30 en beseffen dat je veel goals nodig hebt. Van Bommel is echt steeds meer onzin aan het uitkramen. Blijf maar in elke wedstrijd met twee verdedigende middenvelders spelen en Ajax proberen in te halen op doelsaldo. Die hebben al meer als 100 keer gescoord terwijl Van Bommel thuis tegen NAC speelt met 2 verdedigende middenvelders. En ook nog eens twee verdedigende middenvelders met 0 scorend vermogen. Rosario staat in de Eredivisie op 0 goals en 0 assists. Buiten die cijfers zegt dat ook iets over de speelwijze. Denk dus alsjeblieft niet dat je nog kampioen kan worden op basis van doelsaldo. Dan ben je echt rijp voor het gesticht.

12 april 2019 om 16:19

Tja maar voor de winterstop speelden ze met de twee zelfde controleurs en stonden ze na 17 wedstrijden op 60 goals. Na de winterstop gaat het allemaal veel minder, maar dat ligt dus niet alleen aan het aantal controleurs op je middenveld blijkbaar.

12 april 2019 om 16:49

Kom op zeg.. Grote kans dat PSV de 100 goals haalt.. dat is gewoon een knappe prestatie, dat ze er mogelijk geen kampioen mee worden is dan zeer spijtig.. wie van de 2 ook kampioen mag worden, ik vind dat beide een prima seizoen draaien..

12 april 2019 om 16:50

Aan de andere kant, je scoort 87 doelpunten. Dat is gewoon erg veel en normaal gezien zou PSV met dit doelsaldo een beter doelsaldo hebben dan de concurrentie. Ik dacht ergens te lezen dat Ajax de enige ploeg in Europa is met 100 doelpunten in de nationale competitie.

12 april 2019 om 19:55

Ik snap niet dat jij een groene balk hebt als je altijd zo'n berichten plaatst.... De haat naar PSV spat ervan af. Wat zegt van Bommel hier nu zo verkeerd dat hij echt steeds grotere onzin uitkraamt? En je moppert en zeurt maar over de verdedigende middenvelders die er niks van kunnen, Maar eigenlijk speelt PSV al heel het seizoen zo, hebben ze bijna heel het jaar bovenaan gestaan, hebben ze 87 doelpunten gescoord en helemaal niet zoveel tegen gehad. En dan begin je over rijp voor het gesticht, omdat meneer van Bommel zegt dat ze nog kampioen kunnen worden op doelsaldo, Maar dat kan toch ook gewoon? Is het dan echt groene balk waardig om zulke haatdragend berichten te plaatsten? Ik snap het balkjes systeem hier echt niet. Dat hoeft ook niet hoor.

Op doelsaldo gaan het we niet winnen. Zorg er nou maar voor dat alle 5 de wedstrijden worden gewonnen. Mijn hoop is dan nog gevestigd op Utrecht, de laatste wedstrijd van het seizoen in de Arena. Utrecht lijkt me wel een een club die het feest in Amsterdam graag wil en kan verzieken. Zijn er eigenlijk alweer uit supporters welkom?

12 april 2019 om 16:01

Zie Utrecht geen resultaat halen bij Ajax. Mocht dat wel lukken is AJAX alsnog kampioen denk. PSV verliest nog punten uit bij Willem II en waarschijnlijk oob bij AZ

12 april 2019 om 17:02

Ajax gaat denk ik alleen nog punten laten liggen uit bij Groningen. Dan zie ik ze overigens nog kampioen worden.

12 april 2019 om 16:01

Als Ajax op de laatste dag thuis in de Arena het kampioensschap kan veiligstellen, dan denk ik dat Utrecht weinig kan doen. De sfeer zal hetzelfde zijn als tegen Twente in 2011 en de spelers zullen misschien nog wel een extra tandje bijschakelen om de titel binnen te halen. Zeg nooit nooit, maar als Ajax het gaat vergooien zal dat ervoor moeten gebeuren.

12 april 2019 om 16:30

Zeiden velen dat ook niet bij de Graafschap uit?

12 april 2019 om 16:51

Dit wordt een thuiswedstrijd. Dat is altijd anders.

12 april 2019 om 17:08

We zijn inmiddels 5 jaar verder, hebben een ploeg die kwartfinale CL speelt en spelen thuis.

12 april 2019 om 17:23

@Patroo De druk is dan natuurlijk wel erg hoog voor Ajax. PSV zie ik juist wel winnen dan bij AZ. Tuurlijk is de kans groot dat Ajax ook gewoon wint, maar het zou voor de PSV supporters wel een ideaal scenario zijn. Toch vind ik dat Ajax de titel wel verdient nu. PSV heeft zo slecht aangepakt in de Arena en die struisvogel politiek alsof er niks aan de hand is irriteert me ook mateloos.

12 april 2019 om 17:50

En waarom zou de druk hoger zijn voor Ajax dan voor PSV?

12 april 2019 om 18:03

Al vijf jaar geen prijs en flink geinvesteerd. Wat moet er met ten Hag gebeuren als hij overal naast grijpt. Mogen van de Sar en Overmars dan ook blijven zitten?

12 april 2019 om 18:21

Omdat zogoed als iedereen er dan vanuit gaat dat Ajax thuis kampioen wordt.

12 april 2019 om 19:28

Natuurlijk mogen die blijven zitten. Je staat in de kwart finale van de CL. En je bent niet eens kansloos om de halve finale te halen. Dat op zichzelf is al een prijs.

13 april 2019 om 06:01

Bommel, van mij mag Overmars zeker blijven zitten. Hij is verantwoordelijk voor de gezonde status van de club. Van der Sar heb ik persoonlijk nooit vertrouwen in gehad.

12 april 2019 om 16:15

Utrecht lijkt een angstgegner, maar is dat eigenlijk altijd alleen thuis. En als Ajax thuis speelt tegen Utrecht winnen ze altijd.

12 april 2019 om 16:29

Van de laatste 10 thuiswedstrijden won Ajax er 4, Utrecht er 3 en eidnigde het 3 keer in gelijkspel. Dus thuis wint Ajax zeker niet altijd.

Groningen zal overigens ook een hels karwei worden. Alle wedstrijden na de winterstop thuis gewonnen en vrijwel de zelfde statistieken thuis tegen Ajax als Ajax-Utrecht.

En natuurlijk De Graafschap uit wat best in de koppies zou kunnen zitten.

Zal in ieder geval spannend worden.

12 april 2019 om 16:18

Groningen uit wordt voor Ajax de lastigste wedstrijd, maar Ajax ziet nu elke wedstrijd als een finale ofwel een CL wedstrijd, het komt nu puur aan op winneraarsmentaliteit, en ik zie bij PSV op dit moment alleen bij de Jong daar iets van terug in het veld.

12 april 2019 om 16:18

Zie alleen Groningen uit, misschien de graafschap uit als een kleine kans op punt verlies van Ajax...Vitesse thuis helaas niet

Tja, hetzelfde PSV zei 8 dagen geleden nog dat doelsaldo niet van belang is en dat ze daar niet mee bezig zijn. Het kan verkeren...

Is t dan eindelijk doorgedrongen dat jullie een achterstand hebben kwa doelpunten?
Drumfries: wij geven dit niet meer weg😅😅

Nou Kjell, doe je ding. Maak je onsterfelijk bij de F-side en hou PSV op 0-0.

12 april 2019 om 16:04

Denk niet de F-side wat heeft aan een 0-0 bij de wedstrijd van Emmen tegen Nac...

12 april 2019 om 16:04

Kjell? Als je Scherpen bedoelt.....die speelt bij Emmen, niet De Graafschap. Maar als hij PSV met zijn gedachten op 0-0 kan houden, ben ik voor! 😛
On: ik zie PSV en Ajax dit weekend geen punten verspelen. Het komt op de laatste speeldag aan denk ik.

12 april 2019 om 16:22

Normaal gesproken zou Ajax tegen Groningen uit en Vitesse en Utrecht nog punten kunnen verspelen. Tegen Excelsior en de Graafschap mag je zeker geen punten verspelen. Maar we kennen bijna allemaal de geschiedenis.

12 april 2019 om 16:06

Bij welke club speelt Kjell ? Ik ken bij De Graafschap, Ado, Willem II, Heracles en AZ geen Kjell.

Afgaande op het programma van psv lijkt me die 9 doelpunten verschil echt niet onoverkomelijk. Ik heb zelfs het idee dat zij op doelsaldo zelfs gelijk komen of over ajax heen gaan de komende matches.

12 april 2019 om 16:19

Want verklaar je nader?

12 april 2019 om 22:22

Omdat die clubs ineens open huis houden zodra een club als psv de tegenstander is, en blijkbaar denken met minder felheid en energie er te kunnen komen. Zie zwolle onlangs

12 april 2019 om 16:32

Want in wedstrijden uit bij Willem II en AZ overbrug je die 9 doelpunten wel even?

12 april 2019 om 22:25

Zwolle heeft onlangs aangetoond wat een verschil sommige clubs laten zien in benadering en tactiek tov ajax of psv. Ik zie zomaar gebeuren dat psv tegen een graafschap met 8-0 er over heen mag lopen, waar excelsior met het mes tussen de tanden kilometers kan vreten plus de vermoeidheid bij ajax. Ik zie daarbij az tot niks in staat tegen psv, tenzij ze mogen counteren tegen de counterclub

12 april 2019 om 16:33

Op basis van? Daarbij maar twee uitwedstrijden gewonnen na de winterstop en moeten nog naar Willem II en AZ.

12 april 2019 om 22:26

Op basis van meerdere wedstrijden die ze helaas ruim winnen tegen een tegenstander die tegen ons alles geeft, maar tegen psv wel stoned lijken

Mocht het zo zijn dat zowel Ajax als PSV niet meer tegen puntverlies aanlopen, komt het aan op doelsaldo en ten nadelen van PSV moeten ze nu elke wedstrijd minimaal twee doelpunten meer scoren dan dat Ajax doet. Dat is tegen dit Ajax bijna onmogelijk. Zeker als je na gaat dat Willem 2 en AZ uit nog op het programma staan. Dan heeft PSV eigenlijk nog maar 3 wedstrijden om die 9 doelpunten goed te maken. En dan mag Ajax niet eens een monsterscore neer zetten. Dat gaat niet gebeuren, ik zie Ajax namelijk morgen minimaal 5 keer het doel treffen.

9 doelpunten is meer dan het lijkt, zeker als je concurrent Ajax is dat uiterst makkelijk scoort en in vorm is.

Tsja op doelsaldo gaat het niet meer gebeuren. Je kan wel met 8-0 van De Graafschap winnen maar Ajax zal ook met ruime cijfers winnen van Excelsior dus daar schiet je niks mee op

12 april 2019 om 16:51

In de laatste wedstrijden van het seizoen waarin elk doelpunt telt spelen er natuurlijk ook veel zenuwen en angst om te verliezen mee. Als je op jacht naar veel doelpunten bent geef je wat meer ruimte weg, als de tegenstander dan af en toe gevaarlijk countert als je nog gelijk staat of 'maar' met 1-0 voor dan kan er een beetje angst in de ploeg slaan waardoor je niet meer volle bak durft aan te vallen. Dat geldt natuurlijk ook voor Ajax, maar ik denk dat die meer gewend zijn om te spelen met veel ruimte in de rug.
Het blijft hoe dan ook heel spannend. Als PSV een keer uit zijn slof schiet met een 7-0 en Ajax stroef speelt en met een doelpunt verschil wint dan wordt het nog heel spannend.

Ik verwacht bij deze wedstrijd wel een 5 a 6 nul. Gelukkig speelt Ajax morgen tegen Excelsior en daar zal ook veel gescoord worden.

13 april 2019 om 08:28

Reken daar maar niet op. Ajax zal z'n krachten wel gaan sparen voor de CL. Zal net zo'n wedstrijd worden als tegen Zwolle.

Ik ben benieuwd met welk middenveld hij start tegen de Graafschap. Als hij zegt voor veel goals te gaan en weer Rosario en Hendrix erin zet dan vindt ik dat wat tegenstrijdig. Ik ben heel benieuwd hoe PSV speelt als Peirero en Ihattaren samen spelen. Ik denk dat die elkaars creativiteit alleen maar aansterken. Dan heb je twee spelers die spelers met snelheid (bergwijn en Lozano) weg kunnen sturen. Nu worden die jongens bijna altijd in de voeten aangespeeld. Als die jongens goed worden weggestuurd zijn ze bijna niet af te stoppen

'een ander team'. Wat een zielige man is dit toch.

12 april 2019 om 16:54

Je kunt ook overal wat achter zoeken zeg.

12 april 2019 om 17:02

@skede, nee, ik plaats dit in de context van z'n manier van praten en van doen. In interviews zegt ie bijna altijd 'zij' ipv Ajax. Let er maar eens op.

12 april 2019 om 17:07

Ik dacht dat PSV'ers over algemeen 'calimero's' genoemd worden. Maar als je al interviews gaat analyseren om er zoiets uit te halen... Kom op zeg. Wat een gedoe om niks. Hij zegt heus niet bewust 'zij' ipv Ajax.

12 april 2019 om 16:56

Inderdaad. Dit is nog triester dan 010, 020 etc.
Dit is gewoon denigrerend terwijl ze het aan zichzelf te danken hebben.

Ik zit er graag naast, maar vrees dat Ajax eerder uitloopt dan dat PSV inloopt. Excelsior is van hetzelfde kaliber als De Graafschap; dat de Rotterdammers met een nieuwe trainer nieuwe kracht hebt lijkt me ijdele hoop, zeker omdat de selectie van Excelsior eerder wil 'voetballen' dan werkelijk kan knokken als een karakterploeg dat koste wat kost resultaat houdt.

Het is bij PSV vooral teleurstellend dat er zo'n 'niets-aan-de-hand-houding' heerst. Zo'n uitleg over het aantal punten en goals en dat dat normaal gesproken voldoende moet zijn. Liever zou ik Van Bommel de knuppel in het hoenderhok zien gooien, omdat zijn ploeg tot twee keer toe de mogelijkheid heeft verspeeld om Ajax op acht punten achterstand te zetten! Maar hij blijft maar volharden in zijn eigen gelijk.' Je hebt geen plan B nodig als je plan A perfectioneert.' Alleen gebeurt dat laatste niet. Hendrix en Rosario zijn samen goed voor slechts een goal en vier assists in de competitie en Lozano en Bergwijn hebben eindeloos krediet om wedstrijden achtereen niets te brengen. Prima dat je dan hebt uitgerekend dat het verschil in doelsaldo negen punten is, maar wat ga je werkelijk veranderen om dat te kunnen veranderen?

er zijn nog 5 finales, met elke finale i goal in de blessure tijd zit ik op 5 doelpunten

Wat ben je toch een vreselijke lulhannis van Bommel.
Ik mag hopen dat die superboeren jou lafhartige voetbal voor eens en voor altijd afstraft. Het liefst een eigen goal in de laatste minuut. PSV minkukels.

“Wij gaan proberen te winnen met een zo groot mogelijke uitslag. Zoals we dat altijd proberen en willen"

Is er hier iemand die daadwerkelijk geloofd dat van Bommel voorafgaand aan de wedstrijd tegen Ajax in de JC Arena zijn ploeg met bovenstaande de wedstrijd in stuurde? Ik ben er niet bij geweest, maar het lijkt me toch iets waarschijnlijker dat hij iets heeft gezegd met de strekking van:

“We staan 5 punten voor, laten we dat in ieder geval zo houden. Mocht er zich een gelegenheid aandienen in de omschakeling, dan kunnen we proberen toe te slaan, maar de 5 punten voorsprong zij heilig”

Misschien moet iemand van Bommel uitleggen dat er met 5 wedstrijden te gaan geen lange termijn meer is. Het moment is aangebroken om iets anders te gaan doen!

Ajax speelt als sinds de winterstop op doelsaldo, bal snel uit de goal halen en op zoek naar meer. Ze stonden 2 punten en achter op doelsaldo, dat hebben ze nu goed gemaakt. PSV dacht de voorsprong te kunnen behouden en zo hebben ze ook gespeeld na de winterstop. Van Bommel was een controleur en zo laat hij zijn elftal ook spelen, omschakelen wordt lastig in de laatste wedstrijden.

Als je veel doelpunten wilt maken, speel dan met 3 verdedigers en 4 aanvallers. Denk niet dat je met Rosario en Hendrick in de basis op aanvallend voetbal moet verwachten. Deze 2 heren spelen liever terug naar achteren ipv snel de bal naar voren te spelen.

Die interviews met van Bommel kenmerken zich door de vele clichã©s, tegenstrijdigheden en onzin.

Hij beseft dat Ajax een veel beter doelsaldo heeft dan PSV en dat PSV dus meer moet gaan scoren, maar wil daar niet zijn tactiek voor veranderen, want alles ineens omgooien werkt niet en levert op de lange termijn niks op. Wie heeft het over alles omgooien? Slechts 1 kleine verandering doorvoeren op het middenveld kan je al flink wat extra goals opleveren. Je hoeft alleen Hendrix of Rosario te vervangen voor Gutierrez of Ihataren en je ruilt 0 goals en 0 assist in voor meer goals en meer assists.

Winnen is het belangrijkst, maar hij snapt toch wel dat je in deze fase niks hebt aan alle wedstrijden minimaal winnen aangezien Ajax een beter doelsaldo heeft en je er vanuit kan gaan dat ze nog wel wat meer doelpunten gaan scoren. Al zou hij in de laatste 5 wedstrijden alles met 3 doelpunten verschil winnen dan nog zou Ajax kampioen worden als ze 1 wedstrijd met minimaal 3 doelpunten verschil winnen en de rest met 1-0. De kans dat PSV Ajax kwa doelsaldo kan voorbijstreven zonder iets aanvallender te gaan spelen is nihil. Je moet dus de wedstrijd ingaan om te winnen en zoveel mogelijk te scoren, maar volgens hem is het niet juist om een wedstrijd in te stappen om zoveel mogelijk te scoren, maar dat je de wedstrijd wint is het belangrijkste. Uhmmm als je 9-0 of 9-1 wint en tegelijkertijd aan je doelsaldo werkt dan heb je de wedstrijd toch ook gewonnen of zeg ik nou iets heel geks?

Vervolgens zegt hij dat doelpunten maken niet zo makkelijk is als men denkt, maar schept hij wel op over de 87 doelpunten die zijn team al gemaakt heeft. Er is maar 1 team die er meer heeft en die staat nu bovenaan, omdat van Bommel liever met 2 of 3 controleurs op het middenveld speelt zodat hij de minste tegengoals krijgt ipv dat hij een iets aanvallender middenveld opstelt waardoor hij vooral tegen laaggeclaseerde teams kans heeft op meer doelpunten. Dat Nederland met 11-0 van San Marino heeft gewonnen dat is niet zo een wonder want dat team bestond uit part-time bakkers en postbodes. Daar zou zelfs de Graafschap ruim van winnen dus dat voorbeeld slaat nergens op. Misschien dat PSV met 3 of 4-0 van de graafschap kan winnen, maar 11-0 kan hij vergeten als hij blijft vasthouden aan zo'n defensief en fantasieloos middenveld. Misschien gokt van Bommel erop dat Ajax nog 1 of 2 punten zal laten liggen, maar ik denk niet dat Ajax dit nog weg geeft. Na al die jaren van droogte is dit de kans voor Ajax om weer eens kampioen te worden en rechtstreekse plaatsing voor de Champions league af te dwingen . Ik denk dat het team dat het meest aanvallend en attractieve voetbal speelt beloond wordt en de trainer die niks wil veranderen en geen risico's durft te nemen heeft het nakijken.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren