Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Droomstart op Old Trafford geeft doorslag voor Barcelona

Laatste update:

Barcelona heeft woensdagavond goede zaken gedaan in de Champions League. De eerste ontmoeting met Manchester United in de kwartfinales van het Europese miljardenbal eindigde in het voordeel van het team van Ernesto Valverde. Een vroeg eigen doelpunt van Luke Shaw gaf de doorslag op Old Trafford: 0-1. Manchester United, dat nu vier van de laatste vijf officiële wedstrijden heeft verloren, zal volgende week dinsdag in het Camp Nou per se moeten winnen om de halve finales te bereiken.

Barcelona domineerde in de eerste tien minuten, maar Manchester United stond in defensief opzicht goed opgesteld en gaf geen ruimte weg. Na twaalf minuten nam het team van Valverde desalniettemin de leiding. Na een voorzet van Lionel Messi vanaf links richting de tweede paal kopte Luis Suárez de bal diagonaal via het lichaam van Shaw binnen. De scheidsrechterlijke leiding dacht aan buitenspel, maar na inmenging van de VAR werd het doelpunt van de Catalanen toch goedgekeurd; 0-1.

Manchester United was aanvankelijk niet in staat om te reageren en hield de bal amper in bezit. Naarmate de eerste helft vorderde liet Barcelona echter achterin wat steken vallen en kwam het team van Ole Gunnar Solksjaer beter in de wedstrijd. Het team van Valverde werd echter amper op de proef gesteld. Manchester United kwam niet verder dan een mislukte inzet van de vrijstaande Diego Dalot en mocht zich gelukkig prijzen dat David de Gea enkele minuten eerder een inzet van Philippe Coutinho van dichtbij met goed voetenwerk pareerde.

In het eerste kwartier na rust domineerde Manchester United en kwam Barcelona amper in de buurt van het doelgebied van De Gea. Mede dankzij het sterke spel van Gerard Piqué waren de Engelsen wederom niet in staat om voor gevaar te zorgen en ontsnapte de thuisploeg na ruim een uur spelen zelfs aan de 0-2. Na een sublieme pass van Nelson Semedo werkte Suárez het leer in een keer in het zijnet. Valverde had genoeg gezien en haalde Coutinho en Arthur naar de kant, ten faveure van Arturo Vidal en Sergi Roberto.

Solskjaer opteerde in het restant van het duel voor de entree van Jesse Lingard, Anthony Martial en Andreas Pereira, maar ook het drietal kon niet voorkomen dat Manchester United voor het eerst sinds 1996/97 drie thuisnederlagen in één Champions League-seizoen leed. Piqué voorkwam in de slotfase dat Martial de gelijkmaker kon binnenwerken, terwijl De Gea goed oplette toen Messi een vrije trap via een lage inzet probeerde te verzilveren. Manchester United eindigde het duel zelfs zonder ook maar één gerichte inzet op het doel van Marc-André ter Stegen.

Wie komt een ronde verder?¡

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Niets anders dan respect voor de manier waarop Manchester United zich gezien de beperkingen van hun selectie vandaag getoond heeft. Hoewel het sterke spel niet direct resulteerde in een overvloed aan kansen denk ik dat complimenten richting Scott Mctominay (wat mij betreft de beste man aan de zijde van de thuisploeg), Diogo Dalot en de andere middenvelders van de Engelsen op zijn plek is. Marcus Rashford viel me eerder gezegd een beetje tegen vandaag, maar blijft prachtig om te zien dat stukje bij beetje dat zelfvertrouwen en durf bij Manchester United terugkeert.

Over Barcelona kan ik eigenlijk maar een enkele opmerking maken; de tegenstander de complimenten, Barcelona de punten. En daarmee val ik in herhaling. Het is keer op keer hetzelfde liedje; degelijk spel, weinig risico en uiteindelijk toch het resultaat. Dan mag ik weer de verwende supporter uithangen en klagen over het vertoonde spel terwijl er wel een belangrijk resultaat wordt geboekt. Keer op keer kom ik tot dezelfde conclusie; het is overduidelijk dat Ernesto Valverde niet lang genoeg deel heeft uitgemaakt van de club onder de beginselen van Johan Cruijff om zich te beseffen dat voetbal ‘ter vermaak van het publiek wordt gespeeld’.

In de eerste helft had ik een Lucho-flashback toen ik Busquets noodgedwongen overtredingen zag maken omdat hij in de omschakeling compleet geïsoleerd werd. Dat hebben we eigenlijk onder Ernesto Valverde niet meer gezien, maar vandaag zagen we het wel in de eerste helft. Het was dan ook niet verrassend (en ergens ook wel teleurstellend omdat het eens te meer een defensieve oplossing was) dat Arturo Vidal als extra middenvelder voor Philippe Coutinho (die ik overigens verrassend levendig vond spelen) in werd gebracht. Gelukkig werd Nelson Semedo niet naar de kant gehaald toen Sergi Roberto ingebracht werd, want de Portugees was in mijn optiek de uitblinker aan de kant van Barcelona.

10 april 2019 om 23:09

Ik ga hier een rare uitspraak doen, maar ik zie iets groeien bij Coutinho. Tegen Atletico vond ik hem zo sterk in de combinatie en ook weer dreigend, had ongeluk dat hij die goal niet maakte..

Overigens hoop ik dat Umtiti snel weer mee kan draaien achterin. Lengelt heeft het goed gedaan maar, ik kan mijn vinger er niet op leggen waarom, ik vind hem toch iets labiels hebben. Ook leek het alsof Barca het allemaal wel weer geloofde, vooral na een vroege goal. Dat blijkt echt een vloek voor Barca.

10 april 2019 om 23:19

Geloof dat de supporters in een spagaat zitten als het gaat om Philippe Coutinho. Aan de ene kant mogen we meer verwachten van een speler die zo'n absurd hoge transfersom heeft gekost, terwijl we aan de andere kant ook kunnen zien dat hij in de afgelopen weken weer zijn draai lijkt te vinden.

Begrijp waar de twijfels rondom Clément Lenglet vandaan komen. Hoewel we snel vergeten dat we het hier over een 23-jarige verdediger hebben, denk ik dat het aantal overtredingen en kaarten vooral twijfel veroorzaken. De Fransman heeft alles wat we vragen van een verdediger, maar hij maakt gewoon erg veel onnodige overtredingen die een gele kaart opleveren. Heb de statistieken even niet bij de hand, maar naar mijn gevoel heeft hij met afstand de meeste kaarten gepakt van alle verdedigers van Barcelona in de laatste tien jaar in een seizoen.

10 april 2019 om 23:24

Precies. Datzelfde heb ik ook met Coutinho. Van een speler met zo’n bedrag verwacht je dat hij er direct staat, net als bijvoorbeeld Suarez dat ook bijna direct had. In Januari had ik keihard gezegd ‘weg met die gozer’, maar ik begin te twijfelen. Met als toppunt de wedstrijd tegen Atletico dit weekend, het voelt alsof hij een paar doelpunten moet scoren en hij los is.

Wat Lengelt betreft ook eens, soms trekt hij nog wel eens iemand naar de grond, of heeft hij een overtreding nodig. 23 is natuurlijk erg jong, ik schrijf hem ook echt niet af, alleen vond ik Umtiti zo ontzettend goed voor zijn blessure. Pique-Umtiti met Pique in deze vorm is absolute wereldtop.

10 april 2019 om 23:13

Busquets moest vooral overtredingen maken omdat hij zelf, zoals wel vaker dit seizoen, ontzettend nonchalant was. Hij heeft 1 prachtige pas gegeven, voor de rest was het zeer matig en nonchalant. Keer op keer onnodig balverlies of fout gepositioneerd staan om het dan met fouten het goed moeten maken. Arthur en Rakitic kozen dan ook nog eens steeds voor de veilige optie en legden geen enkel risico in hun spel. Suarez en Messi stonden weer op een eiland. Pas toen Roberto erin kwam, was er een beetje aansluiting vanuit het middenveld.

Je kan dan wel respect hebben voor United, maar de harde waarheid is dat het gewoon geen topploeg is. Barcelona kan zoveel beter, zeer frustrerend om te zien.

10 april 2019 om 23:26

Naar mijn mening ligt het probleem niet in de nonchalance, al is dat natuurlijk wel een probleem wat we bij meerdere spelers zagen vandaag. Herinner met een situatie waarin Lenglet het in zijn hoofd haalt om drie aanvallers van United uit probeert te spelen. Die nonchalance maakt deel uit van het spel van Busquets, maar hij moet op het moment suprème wel de afspeelmogelijkheden hebben om de opbouw voort te zetten. En die had hij vandaag niet omdat de afstand tussen hem en Arthur of Rakitic te groot was. Het was dan ook geen verrassing dat Ter Stegen en Piqué vaak de directe bal naar Luis Suárez zochten.

Natuurlijk is het huidige Manchester United geen absolute topploeg, dat hoeven we ook helemaal niet te verwachten van een manager die iets moet opbouwen uit de ravage die José Mourinho heeft aangericht. Ik vond het in ieder geval prettig om te zien dat ze het vertrouwen weer hadden om te vechten voor een resultaat.

11 april 2019 om 07:20

Niet groter maken dan het is. Op 50% 0-1 gewonnen, klus geklaard. Man Utd lekker laten uitrazen, niet veel aan de hand. Rashford, Lukaku, Young.. veel spelers die te kort komen.

11 april 2019 om 13:30

Kijk, dit is dus precies waar ik me aan erger. Wat is nou belangrijker? Dat we met z'n allen kunnen kijken naar een wedstrijd waar je van geniet of op z'n minst geboeid wordt. Of het resultaat aan het eind van de wedstrijd? Voetbal wordt ter vermaak van het publiek gespeeld en het kan me werkelijk aan m'n ... roesten als Barcelona op vijftig procent een 0-1 uit het vuur sleept. Dan kan ik mijn tijd wel beter besteden.

Wat zal United balen zeg. Heel de wedstrijd beter en toch verliezen. Dit tweeluik lijkt me wel gespeeld.

10 april 2019 om 23:02

United eerste aankoop deze zomer moet een rechtsback zijn, wat is die young slecht, als wij semedo hadden zouden we vandaag zeker gescoord

10 april 2019 om 23:08

Eens is inderdaad totaal niet van het niveau United.

10 april 2019 om 23:19

Zeker weten, gevolgd door een centrale verdediger, verdedigende middenvelder, creatieve middenvelder voor naast Pogba en een rechtsbuiten!!!

10 april 2019 om 23:03

Onvoorstelbaar dat Ole een spits eruit haalt voor een spits terwijl je achter staat. Heb je zo een trainercursus wel gevolgd vraag ik me af.

10 april 2019 om 23:07

Bizar idd, je mag best risico's nemen als je thuis met 0-1 achter staat.

10 april 2019 om 23:22

Ole is dan ook geen tactische coach. Hij heeft een positieve uitstraling, wat enorm contrasteert tegenover Mourinho. Echter denk ik dat deze man voor langere termijn niet goed genoeg is.

10 april 2019 om 23:34

Bij Molde was hij anders aardig tactisch. Maar dat gaan we volgend jaar pas echt goed zien bij hem

10 april 2019 om 23:04

Beter is echt wel veel gezegd. Ter Stegen heeft geen bal moeten pakken. Maar dit was de zoveelste fletse prestatie van Barcelona Europees buitenshuis. Echt niet om aan te gluren, constant doelloos rondtikken en 0,0 diepgang. Hopelijk is Dembélé snel weer fit voor een nieuwe dimensie aan het spel te geven want met dit voetbal ga je de CL niet winnen. Het is dat United gewoon niet beter kon.

10 april 2019 om 23:09

Heb je gelijk in. Verschil is dat jullie vaak wel weten te winnen ondanks matig spel en wij dan gewoon weer met 2-0 op onze kloten krijgen.

10 april 2019 om 23:11

Had jij niet het idee dat Barca na die snelle goal dacht ‘we zijn er al’ en het langzaam uit wilden tikken? Een vroege goal is echt een vloek voor Barca.

10 april 2019 om 23:11

Als je zo speelt uit tegen Liverpool bijvoorbeeld de volgende ronde dan ga je gewoon met verlies naar huis. Buitenshuis in de Champions League moet echt beter.

10 april 2019 om 23:18

Ik denk zeker dat dat uitdoelpunt er met te maken had. Maar ook daarvoor toonde Barcelona naar mijn gevoel niet de wil om voor de overwinning te gaan. Fantastisch doelpunt, maar voor de rest toch erg magertjes. Er leken er maar 3 enigszins aanvallend te denken, de rest wou vooral geen risico nemen.

En dat is ook mijn gevoel El_guaje7. Tegen Liverpool kom je echt niet weg met zo'n flauwe prestatie.

10 april 2019 om 23:27

Tegen Liverpool ga je ongetwijfeld niet winnen met zulk spel inderdaad. Ik merk dat het bij Barca heel erg ligt aan de aard van de wedstrijd. Tegen Atletico dit weekend zag je dat ze dachten ‘dit beslist het kampioenschap’ en hoppa. United namen ze blijkbaar niet serieus, ze kwamen om niet te verliezen en de uitgoal. Walgelijk voor een club als Barca; wat mij betreft. Ik ben hier niet trots op.

11 april 2019 om 09:53

Ja maar vergeet de laffe opstelling united niet, hun spel wijze was duidelijk. Verdedigen en dan counteren en nog voor eigen publiek!

10 april 2019 om 23:22

Heel de wedstrijd beter? Ergens tussen minuut 20 en 25 was het balbezit 24-76, die ene statistiek zegt meer dan 1000 woorden.

11 april 2019 om 00:20

Statistieken boeien eigenlijk niet zo veel en kun je verdraaien voor wat je ook maar wilt zeggen.

11 april 2019 om 12:11

Klopt qua balbezit inderdaad. Als je echter kijkt naar bijvoorbeeld schoten op doel, dat zijn er 0 bij United. Minder corners, minder passes completed en passing accurracy 11% minder dan Barca. Dan kun je in mijn ogen moeilijk gaan spreken over "domineren", aangezien je dus 0,0 serieus gevaar hebt gesticht.

Goede wedstrijd van Utd, Fred en Mctominay speelden sterk. Slechte pot van Barca, alleen Rocchi was nog slechter.

10 april 2019 om 23:00

United heeft te weinig gedaan met het overwicht.

Wel een domme wissel van Solksjaer om Lukaku eraf te halen in de slotfase. Juist in die fase kwamen er veel ballen voor de goal, en dan sta je daar met Lingard en Martial die nooit van Pique gaan winnen in de lucht.

10 april 2019 om 23:05

United heeft het absoluut aan zichzelf te danken Niet scherp genoeg begonnen en pas beginnen te voetballen bij achterstand. Maar Busquets had er wel 4 keer afgemoeten zeg, man man man.

10 april 2019 om 23:09

Klopt. Busquets werd zwaar gespaard. Jammer, thuis tegen PSG had Kimpembe er ook af gemoeten. United heeft de arbitrage niet echt mee in dit CL seizoen nee.

10 april 2019 om 23:24

Qua arbitrage hebben zit z heet inderdaad njet altijd mee, maar qua geluk wel. Ze zijn zeer onverdiend doorgegaan ten koste van PSG

10 april 2019 om 23:25

10 geblesseerden tegen PSG noem jij geluk?

10 april 2019 om 23:28

Zonder Neymar en Cavani. In die 10 zitten ook flink nietszeggende blessures in.

10 april 2019 om 23:31

Martial, Matic, Pogba, Herrera en Lingard zijn toch wel jongens die normaal gesproken spelen.

Waar het mij om gaat is dat PSG toen gewoon gefaald heeft. Geluk viel toch wel mee toch? United was efficiënt. Pingel was ook terecht als je naar de regels kijkt.

10 april 2019 om 23:41

Mufc-Pogba. Ik heb niet alles gezien, maar volgens mij mag jij dan ook zeggen dat Smalling nog zwaarder werd gespaard. Kreeg niet eens een kaart voor die stoomwals actie die nergens op sloeg.. Uiteindelijk is dat sowieso geel, waar voor rood ook absoluut wat te zeggen was in mijn ogen (speelde überhaupt alleen de bal omdat hij Messi omver zaagde net daarvoor)..

11 april 2019 om 09:37

Pogba was niet geblesseerd maar Matic, Herrera, Martial, Lingard waren wel een groot gemis. Vooral Martial. Andere 3 zijn wel vervangbaar.

Nou ja, United had niet echt een fatsoenlijke kans gecreëerd. Blunder van Kehrer, Blunder van keeper met een mooie rebound, en een penalty uit een schot wat toch helemaal nergens naartoe ging. Je moet het zelf afdwingen, dat is zeker waar. Maar de overwinning kwam niet uit goede tactiek, of spel of iets in die richting. Speel die wedstrijd 10x opnieuw, en je gaat er 10x kansloos van af als je het mij vraagt.

Bah wat zullen de United fans vandaag balen zeg. 70 minuten ben je gewoon de betere ploeg, maar helaas zat het niet mee. Mctominay was de man of the match. Speelde zeer sterk, net als Fred, Pogba en Smalling.

Barca speelde echt matig op de eerste 20 minuten na, toch knap dat ze dit seizoen altijd lijken weg te komen met dit soort wedstrijden.

Met deze uitslag lijkt deze kwartfinale wel beslist, of er moeten hele gekke dingen gaan gebeuren in Nou Camp.

Gefeliciteerd Barca fans!

10 april 2019 om 23:00

In wat was United exact beter? Echte kansen creëerden jullie niet. Het enige wat United goed deed was de druk op de defensie, maar dan hield het wel op. Barca, geslepen als het is, heeft op z'n Italiaans gewonnen en is daarin tov de laatste jaren enorm gegroeid.

10 april 2019 om 23:07

Manchester domineerde maar creërden niet heel veel kansen uiteindelijk. Dit was eigenlijk precies hetzelfde wedstrijd als tegen As roma wat betreft de dominatie van de tegenstander.

10 april 2019 om 23:14

Er wordt veel te makkelijk met de term 'domineren' gestrooid vandaag de dag. In welk aspect domineerde Manchester United dan de wedstrijd? Barcelona had twee keer zoveel balbezit, terwijl de Engelsen in de gehele wedstrijd nog geen schot op doel hebben gelost. Kijk, je gaat me niet zien verkondigen dat Barcelona hier de betere partij was. Maar als je claimt dat Manchester United 'domineerde' heb je duidelijk een afwijkende definitie van het woord.

10 april 2019 om 23:24

United was veel scherper. Zaten er kort op en bijna iedere afvallende bal was voor United. Ze hebben inderdaad niet genoeg gecreã«erd, maar toch hadden ze kunnen scoren via Rashford, Dalot en Martial (goede tackle van Vidal was dat btw).

10 april 2019 om 23:25

Nou dat slepen hebben we vorig jaar tegen Roma ook gezien. Man man man, wat gaven ze het toen weg.

10 april 2019 om 23:28

Oh, dat is ook helemaal niet de discussie. Als je mijn reactie hierboven leest kan je waarschijnlijk ook concluderen dat Manchester United hier het respect verdiend. Ik stoor me alleen aan het gemak waarmee het woord 'domineren' wordt gebruikt.

10 april 2019 om 23:33

@guaporta,

Was gericht op Wagwan. Had verder inderdaad niets toe te voegen aan je verhaaltje hierboven .

11 april 2019 om 13:31

Excuses, dat had ik niet goed begrepen.

Saaie match, maar dat interesseert me geen moer. Belangrijkste is dat Barca wederom weinig kansen heeft weggegeven, geprikt heeft op het juiste moment en de rest van de wedstrijd rustig heeft uitgespeeld. Volgende week even geconcentreerd spelen met een fitte Dembã©lã©, die de ruimtes in de rug van United gaat benutten met zijn snelheid. Gewoon United net zoals vandaag respecteren en zelf een solide wedstrijd spelen en de halve finale is bereikt. Desnoods met een saai gelijkspelletje.

Man of the match: Semedo. Ook een eervolle vermelding voor Coutinho, die tot zijn vervanging lekker speelde.

10 april 2019 om 23:03

Thuis moet barca vol gas spelen op de aanval.
Snel paar goals.
EN dan bedoel ik niet idioot achtig op de aanval gaan spelen, Maar op de manier dat barca dat zo goed kan

Onverdiend, gefeliciteerd Barcelona fans zie dit niet meer mis gaan in de return. Prima wedstrijd van met name McTominay, in ieder geval laten zien dat United nog aardig kan voetballen (in tegenstelling tot de wedstrijden tegen PSG).

Wat een armzalig man utd zeg, barca dat echt slecht voor de dag komt en nog kunnen ze geen resultaat halen, speelkwartier in de cl is toch wel klaar voor united.
Had de uitslag nog voorspelt 0-1

Scheids bedankt. Busq moest al rood hebben bij rust.

Dit United deed in de eerste helft helemaal niet onder voor Barcelona. Ik zat al te wachten op de quasi-verbolgen anti voetbal reacties maar nee. Maar je kunt van dit United tegen Barcelona geen behoorlijk aanvallende intenties en dito speelwijze verwachten zoals ze wel bij binnenkomst van Ole enige tijd hebben laten zien in de Premier League. Dat zou pure zelfmoord zijn. De behoudende start verbaasde mij dus ook niet. United kwam gaandeweg beter in de wedstrijd en kon uiteindelijk prima mee komen ware het niet dat bijvoorbeeld Young, Shaw en Lukaku het compleet af lieten weten.

United was vanavond bij lange na niet zo slecht als sommigen willen doen geloven. Andersom geldt ook; dit Barcelona was ook niet zo goed was als anderen weer heel stellig beweerden. Ik ben al blij toe dat onze vriend Messi zijn avond niet had.

United heeft het niet af weten te dwingen maar had in mijn ogen minimaal een gelijkspel verdiend. Nu moet je met een tamelijk beroerde uitgangspositie naar Camp Nou en mag je flink aan de bak.

Hoe Busquets overigens 90 minuten op het veld mocht blijven staan is mij een raadsel.

Ik mag Valverde en Solksjaer voor geen meter. Beide zijn gewoon laffe trainers in mijn ogen.

Ik heb halverwege de 2de helft de wedstrijd van ajax bekeken in plaats van deze wedstrijd.

Wat een oersaaie, slechte, slaapwekkende wedstrijd. Als je hier honderden euro’s en een ticket voor betaald ben je toch laaiend!? Valverde is echt niet de man voor het ‘Barca spel’. Het duidelijke voorbeeld hiervan is dat jij gewoon 3 middenvelders inbrengt. Roberto, Vidal en Aleña. Waarom niet iets forceren door Dembele of Malcom. Messi was overigens echt heel erg slecht. Wat een legendarische avond leek te worden eindigt in mineur. Jammer.

Hier had United toch meer verdiend. De scheids zat ook niet helemaal mee, maar degene die zeiden dat ze wel overklast zouden gaan worden hadden toch erg ongelijk. Denk wel dat Barça het gewoon af zal maken. Maar zo zie je toch dat dit United, met wat versterkingen, een prima ploeg kan zijn/is.

Ik zie United niet terugkomen. Barca heeft al sinds 2013 niet meer thuis in de champions league verloren.

En uit in de champions league zijn ze om de een of andere reden veel slechter dan thuis.
Vind dat semedo verrassend vrij goed kan dribbelen. af en toe heeft die acties waarvan je opkijkt.

Busquets was wel dramatisch vandaag, totaal niet gewend van hem dat hij zo slordig speelt. Kwam paar keer ook goed weg bij de scheidsrechter

10 april 2019 om 23:09

Moet je eens die wedstrijd kijken tegen Real. Toen dribbelde hij iedereen er uit. Vandaag liet hij weer zien waarom in de basis moet.

10 april 2019 om 23:30

Ik denk dat we met Semedo goud in handen hebben. Sterke verdediger en steeds sterker in de dribbel/aanval. Heerlijk, de rechtsback voor de toekomst en ik denk wel een speler die Dani Alves in statuur kan evenaren, mits hij zich zo doorontwikkelt.

Super saaie wedstrijd, maar ook te verwachten. Net de kraker tegen Atletico achter de rug en nu uit spelen tegen een ploeg die 6 dagen langer rust heeft gehad. Op zich een logische uitslag als je de opstelling van united zag. Die probeerden de schade te beperken en dat is ze echt goed gelukt.

Barcelona scoort meestal thuis 1x minimaal, dus als ze zoals vandaag georganiseerd staan moet dit goed komen. Wel jammer dat het zo saai werd.

10 april 2019 om 23:04

Dit middenveld van United speelde echt wel goed. Ik vond het ook United’s verdienste dat Barca veel fouten maakte alleen zie je dat het hoog druk zetten niet 90 min lukt bij United.

10 april 2019 om 23:18

Jap, ik ging ervan uit dat United fel aan de match zou beginnen, om mogelijk een doelpunt te maken, maar dat lukte ze aardig 20 minuten ofzo in de tweede helft. Daarna waren ze helemaal leeg en had Barcelona de controle. Ik moet ook toegeven dat Barcelona enorm veel fouten maakte en ze van geluk mogen spreken dat United niet een goaltjesdief voorin heeft om dit af te straffen, want het had zeker 1-1 kunnen worden met alle blunders van Barcelona.

Zo jammer dit, beste wedstrijd in tijden van United. United dwong Barca tot lange ballen alleen we dwongen te weinig af. Shaw was weergaloos en Young by far de minste op het veld.

Dramatische scheids trouwens, belachelijk dat Busquets geen twee keer geel kreeg en dat Young en Vidal geel kregen.

Ook rare wissels van Ole trouwens. Haal gewoon Young er af en Lukaku of Young en Fred. Hopelijk dat we het zelfde kunnen doen in Barca als in 99. Winnen zonder onze captain.

Pfff ben die Valverde echt beu, puur resultaat voetbal.
Dit is geen Barca voetbal, zonder flanken, totaal geen snelheid in de aanval.
Messi die ook heel ver van de goal speelt, nee ben totaal geen fan van dit systeem.
Wel een goed resultaat, maar het spel heeft niks met Barca te maken

Echt apart had het gevoel dat Barcelona krachten spaarde oid en dat in de kwart finale van de Champions League.. Echt gek, of was het echt vermoeidheid?

Complimenten voor de wilskracht van United maar oh oh oh wat vind ik het toch een matig elftal. Man United moet terug naar de top als je kijkt wie in de basis zouden staan bij Barcelona zijn dat de Gea en misschien Pogba. Vergelijk dit team eens met het elftal wat in 2011 in de finale stond tegen Barcelona?

10 april 2019 om 23:12

Ik denk dat we gewoon moeten erkennen dat Manchester de strijd op het middenveld won. Busquets was de grootste oorzaak hiervan. Eigenlijk hoort hij gepasseerd te worden, want hij speel het hele seizoen als slecht, maar Valverde kennende zal die hem gewoon weer opstellen volgende week.

10 april 2019 om 23:14

De Gea zou ook niet basis staan bij Barcelona. Pogba wellicht voor Rakitic, voor de rest niemand, nee.

10 april 2019 om 23:17

Vind persoonlijk de Gea de beste keeper van de wereld op dit moment Ter Stegen is een goede tweede. Maar dat is een persoonlijke voorkeur.

10 april 2019 om 23:26

Maar Ter Stegen past beter bij het spel van Barcelona.

10 april 2019 om 23:18

Dat idee kreeg ik dus ook. Een vroege goal en ze dachten ‘lekker uittikken’. Tegen Atletico zag je dit weekend wat er gebeurt als ze moeten en het lukt niet gelijk. Dan worden ze zo sterk..

Messi laat weer afweten, allemaal Smalling en Jones belachelijk maken maar zit metertje 5 in hun broekzak.

10 april 2019 om 23:22

Afweten? Hij speelde matig maar gaf wel de assist op de 0-1, Barcelona in zijn geheel speelde voor het resultaat. United had delen vam de wedstrijd goede druk op Barcelona dat geen bal voorin vast kon houden,

Als ze doorgaan en dat zie ik wel gebeuren dan is het einde verhaal vs Liverpool, je moet daar met diepte in je spel spelen, want de voorhoede van Liverpool is toch wel stuk beter dan die van United, + Barcelona speelt uit in de CL altijd kut.

11 april 2019 om 00:06

Weer afweten weer? Ik weet niet wat voor zenders jij hebt zeker niet van deze planeet. Messi is het hele seizoen niet normaal goed bezig dus als het 1x ff tegenvalt ga je zoiets roepen. Die jongen heeft de lat zo hoog gelegd dat alles gewoon normaal lijkt wat hij aan het doen is, alleen is het niet normaal. Open je ogen deze man is al 12-13 jaar bezig met dingen laten zien die je misschien nooit meer zult zien.

11 april 2019 om 00:32

wel een prachtige assist hoor van Messi bij die 1-0

Dit was serieus de wedstrijd die United Moest winnen als een beetje kans wilde make tegen Barcelona, Barca is al paar seizoenen zeer matig uit, maar thuis zijn ze ijzer sterk. Doe daarbij nog Dembele erbij en zie het al positiever in om eerlijk te zijn. Na de klap van Smallings op Messi leek hij wel of hij uit het spel heeft geslagen, Messi leek helemaal geen zin meer te hebben en was nog rustiger dan verwacht buiten hier en daar wat ballen jagen.

Suaréz heeft hard gewerkt maar mistte een mega kans, Busquets 1e helft werkelijk waar dramatisch, onherkenbaar gewoon, 2e helft iets beter. Arthur en Rakitic een solide wedstrijd Lenglet buiten die ene blunder ook sterk gespeeld, Pique was motm samen met Semedo, wat speelde ze beiden een ijzersterke wedstrijd. Coutinho was wel levendig maar had amper dreiging, werkte wel hard meer kan ik eigenlijk niet zeggen. Roberto viel wel goed in, bracht meteen leven in het spel, maakte goed gebruik van de ruimte aan de rechterkant.

Verder is dit een wedstrijd om te vergeten, belangrijke uit doelpunt en de wedstrijd thuis klaren.

10 april 2019 om 23:20

Tsja.. Als je zo’n klapper krijgt, vind ik het niet zo heel gek hoor.. Maar inderdaad. Barcelona doet het niet al te best buitenshuis de afgelopen jaren nee, maar ik stoor me vooral aan de laksheid. Vroeg scoren, huppa we zijn er. Uit verliezen? Ach joh, thuis effe afmaken.. Vreselijk, dat mentaliteitsgebrek.

10 april 2019 om 23:22

Ik maakte me ook zorgen om Messi, want die was te stil en te weinig betrokken bij 't spel op de assist na. Na die klap was hij helemaal van de wedstrijd inderdaad. Ik hoopte juist op een gretigere Messi daarna, maar goed ze leken de wedstrijd gecontroleerd uit te spelen daarna. Voor zijn doen was het wel matig, net zoals bij Busquets. Veel verloren duels kwamen deels dankzij hem. Het gekste is dat Busquets juist die bal aan Messi gaf en Messi de voorzet voor Suarez klaarmaakte wat tot een doelpunt leidde. Daarna weinig zoets.

Dat is wel weer typisch het voetbal onder Valverde sinds hij is aangekondigd. We spelen vaak dit soort wedstrijden en winnen vervolgens de nodige punten, maar aantrekkelijk voetbal zoals we dat gewend zijn van Barcelona is het absoluut niet.

Het eerste kwartier was het leukste gedeelte, daarna werd het een vreemd spellletje tussen een elftal dat niet meer kan en een elftal dat niet echt wil. Dan krijg je een vrij saai gedeelte tot het eindsignaal. Wel jammer want ik had het gevoel dat Barca met 0-3 naar huis kon gaan als het meer gas durfde te geven. Maarja, dit is puur Valverde in uitwedstrijden en een voorsprong verdedigen. Dat is niet a la Barca eerlijk gezegd. Maar goed, zolang ze het niet weggeven als vorig jaar!

Die schwalbe van Alba, echt, hoe kan je jezelf nog aankijken in de spiegel. Wat een kneus.

11 april 2019 om 10:42

Schwalbe van Fred was erger.

11 april 2019 om 11:17

Naja, expres met je hoofd tegen iemand aanlopen en dan doen alsof je aan je gezicht geraakt wordt, komt wat mij betreft in de buurt van Rivaldo 2002.

Het ergste waar ik me aan irriteerde is dat Barcelona deed alsof ze de klus wel heel makkelijk gaan klaren in camp nou. Je zit in de kwartfinale laat zien dat je agressief bent en ga ervoor. Na de 0-1 leek het op een zakelijke overwinning terwijl barca vol voor de 2de goal moest gaan. Messi bij elke aanname 3-4 man die kon ook niet zoveel dan ruimte maakte voor ze medespelers. Ik heb wel genoten van united want die hebben daar 2 talenten lopen wauw.

11 april 2019 om 09:38

Welke 2 talenten doel je eigenlijk op?

11 april 2019 om 14:16

Mctominay, die jongen speelde z’n 2de champions league wedstrijd en leek alsof hij al jaren mee doet op dit niveau.

11 april 2019 om 16:55

Is in topwedstrijden vaak heel solide, wie is de tweede?

Kort samengevat: Geen hoogstaande wedstrijd slechtste speler op het veld Young alleen Rocchi was slechter
Busquets had 2 keer rood moeten krijgen net als dat Young en Smalling rood moesten krijgen verder had United een pingel verdiendt.
Messi was ondanks z'n assist vrij onzichtbaar MOTM McTominay aan United kant. Aan Barca's kant Pique/Lenglet/MATS of Semedo.
Coutinho speelde prima moet gezegd worden en Rashford viel tegen.

11 april 2019 om 14:19

Messi was niet ontzichtbaar. Het probleem begon bij smalling die domme overtreding heeft Messi uit het spel gehaald, kneuzing die echt pijn doet lijkt me sterk dar e nog zin hebt km verder te spelen. Hij was er met z’n hoofd daarna ook niet bij dat zag je gewoon. Kort na die overtreding was er een uitbal en Jordi alba gooide die bal richting Messi en die dacht nee ik ga die duel echt niet aan. Barcelona gaat united vernederen in camp nou. Mark My Words

Dit soort wedstrijden van Barça zie je wel vaker onder het bewind van Valverde El Realisto. Ernie is waarschijnlijk de meest conservatieve coach die Barça heeft gehad de voorbije jaren. Mij hoor je niet per se klagen, maar na vandaag Ajax gespeeld te zien hebben, krijg ik plots heimwee naar het Pep-tijdperk. Vind Valverde een goede coach en heeft van Barça verdedigend wel een stabielere ploeg gemaakt, al gaat dat vaak ten koste van aanvallende impulsen. Discussiepunt: wat denken jullie van iemand als Ten Hag als opvolger van Ernie? Heeft de ideeën die Barça zo groot maakte en heeft reeds bewezen die ook te kunnen implementeren bij een ''mindere'' selectie dan Barça. Al komt Xavi hoogstwaarschijnlijk wel aan het roer ergens de komende jaren. Is ook meer dan prima, natuurlijk.

11 april 2019 om 05:24

beter xavi dan valverde besef barca is in camp nou goed maar ga je zo spelen in anfield liverpool maakt ze kapot mane en firmino salah hebben geen genade

wat ik nu denk ze gaan niet winnen in camp nou zelfde toen als chelsea ze verloren met 3-0. denk. speel zonder young en strijd gwn. ipv ik zie liverpool in de finale van de CL of het word ajax of spurs. want juve en city spelen ook niet echt goed.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren