Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Ben je gek, ik maak me zeker geen zorgen om de opleiding van Feyenoord’

Laatste update:

Stanley Brard is enthousiast over de kwaliteit van de jeugdopleidingen in Nederland. Het hoofd opleiding van Feyenoord, die per 1 januari na vijfenhalf jaar terugkeerde bij de Rotterdamse club, laat op de clubsite weten dat hij optimistisch is over de academies in Nederland: "En zeker die van ons. Supporters zullen in De Kuip steeds weer nieuwe talenten zien doorbreken."

"Op een of andere manier lijkt het beeld ontstaan dat Feyenoord Academy wat in het slop is geraakt, maar kijk alleen even naar de doorstroming: de helft van de eerste selectie bestaat uit door Feyenoord zelf opgeleide spelers. Robin van Persie en Jordy Clasie al wat langer geleden, maar toch. Veel van die jongens van Varkenoord staan structureel in de basis of spelen regelmatig."

Brard wijst ook naar de ontwikkeling van Dylan Vente, Tyrell Malacia, Orkun Kökcü, Wouter Burger en Lutsharel Geertruida. "Vijf van die jonge gasten in twee jaar is gewoon hartstikke goed. Feyenoord Academy moet voetballers opleiden voor Feyenoord 1 en is hierin geslaagd de afgelopen jaren", aldus Brard, die ervan overtuigd is dat Feyenoord weer veel internationals kan opleiden.

"Natuurlijk kunnen er opnieuw spelers van dat niveau doorbreken. En misschien wel van een hóger niveau. Dat moet ook. Feyenoord staat er anders voor dan toen ik vertrok. Destijds speelde Feyenoord 1 niet om het kampioenschap en was Europees voetbal ook niet gebruikelijk. Die gasten hebben Feyenoord een geweldige boost gegeven."

"Ze zorgden met hun doorbraak voor optimisme en hun transfersommen hebben de club er financieel bovenop geholpen. De jeugd kan Feyenoord opnieuw een boost geven", aldus Brard, die zich geen zorgen maakt om de Nederlandse jeugdopleiding. "Ben je gek, en zeker niet om die van Feyenoord. Ik geniet van wat ik onze jeugdspelers op het veld zie doen."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik denk dat de namen die hij op noemt alles zeggen. 1 talent dat t miss nog echt gaat worden. De andere hebben (nog) niet aangetoond dat ze echt Feyenoord naar t volgende niveau gaan brengen. Psv en Ajax draaien natuurlijk als team beter. Dat maakt t opzich ook makkelijker voor talenten om te leren en door te stoten. Maar de genoemde spelers zie ik meer als leuke opvulling voor plek 13-18 in de selectie.

10 april 2019 om 18:37

Het zijn inderdaad een beetje nietszeggende uitspraken.. Spelers opleiden die het eerste halen kan iedereen, het is echter zaak om spelers op te leiden die het eerste beter maken. Ons dorpsclubje leidt ook spelers op voor het eerste.. Het niveau glijdt echter steeds verder af. De standaard van de opgeleide feyenoord spelers moet omhoog.. Een Vente zou het bij een Utrecht ook niet maken, heb je als feyenoord niks aan dus. Dat hij af en toe aan spelen toekomt zegt meer over het algehele niveau van ze

10 april 2019 om 19:21

Dan ben ik blij dat jij geen scout bent... je moet ook naar jongens kijken die het in de vertegenwoordige elftallen ook kunnen. Hoe kan een Vente in jouw ogen zo slecht zijn, maar is er geen spits bij Ajax of PSV die hem in de jeugdselecties van oranje eruit kan spelen? Het opleiden van talenten is niet het probleem van Feyenoord, maar de structuur bij het eerste is het probleem. Feyenoord is zelfs kampioen geworden met grootste gedeelte spelers uit de eigen jeugd...

10 april 2019 om 19:32

@dneres

omdat PSV en Ajax momenteel geen betere spits in de jeugd hebben lopen wil dat niet gelijk zeggen dat Vente ene versterking is voor Feyenoord 1 natuurlijk.

ik ben zelf voor Feyenoord maar Vente en Bijlow vind ik echt niet van het niveau wat Feyenoord hoort na te streven.

in Nederland noemen we tegenwoordig iemand een groot talent gebaseerd op leeftijd, maar volgens mij moet je toch echt naar de kwaliteit kijken om iemand een groot talent te noemen. omdat je jong bent wil dat niet automatisch zeggen dat je uitzonderlijk goed bent voor je leeftijd

Spelers opleiden voor het 1e team is niet goed genoeg. Men verwacht dat er internationals worden opgeleid. Natuurlijk kan dat niet altijd, maar een potentiele oranjeklant per seizoen moet toch lukken? Dat lukt Ajax, az en psv namelijk ook. Spelers die club verder helpen. Vente bv gaat Feyenoord nooit beter maken. Het moet meer zijn dan dat.

Ik kan dan wel een ajax bril op hebben maar volgens mij breken daar nog steeds de meeste spelers door, die ook voor veel geld weg gaan.

Bij feyenoord zie je over het algemeen maar weinig spelers, ze kunnen wel door stromen naar het eerste elftal maar is dat door het talent of de leeftijd?
Om nu te beginnen over clasie en van persie, gaan we wel ver terug in de tijd.
Feyenoord komt bijna elk seizoen te kort en de talenten die doorstromen geeft feyenoord nou niet bepaald de boost die er nodig is.
Welke spelers die doorgestroomd zijn, zijn nu echt de onbetwiste basis spelers? Maken het verschil?

Ik kan het verkeerd zien hoor, deze reactie is ook niet bedoeld om te sarren of wat dan ook naar feyenoord, het is meer een vraag/opmerking.

Ik hoop dat feyenoord weer terug komt naar de tijden zoals het was toen ik net het voetballen ging kijken!

10 april 2019 om 19:19

Mja, Brard noemt de jongens van de laatste (2) jaren eigenlijk al op in de tekst. Dylan Vente, Tyrell Malacia, Orkun Kökcü, Wouter Burger en Lutsharel Geertruida. Dat is inderdaad ook best prima in 2 jaar. We moeten maar zien wat er van die jongens terecht gaat komen, maar dat geld voor iedereen.

Misschien dat er bij Ajax gerichter aangekocht wordt voor de jeugdopleiding en dat er bij Feyenoord de echt grote talenten vertrekken uit de opleiding? Ik weet het eerlijk gezegd ook niet.

10 april 2019 om 19:27

In het kampioensjaar had je toch genoeg jongens van Feyenoord die vaste spelers waren en de jaren ervoor toen Feyenoord hofleverancier was voor het laatste WK waar Nederland 3e werd zaten er voor de grootste gedeelte jongens van Feyenoord in de selectie... dat het niet elke jaar een grote groep spelers doorbreekt heeft ook met de type trainer te maken. Hoeveel trainers zouden een Kokcu veel minuten gunnen? De meeste? Behalve Gio. Is dat de schuld van de talenten?

10 april 2019 om 19:33

Het zal een combinatie van van alles zijn. Net als de club is ook de jeugdopleiding goed en vol potentie, maar komt het er gewoon nog niet uit zoals men graag ziet. De afgelopen jaren zijn er geen grote lichtingen doorgebroken. Feyenoord scout minder voor de 16 jarige zoals Ajax dat doet ( ook geld kwestie) en leidt jonger op. Daar zijn aantal jongere talenten helaas naar het buitenland vertrokken die Feyenoord sterker hadden kunnen maken. Daarnaast is er ook geen trainer geweest met een duidelijke visie waar de jeugd zich aan op kon trekken. Ik hoop dat Stam dit wel kan brengen. Want voor t eerst sinds de lichting van Clasie en de Vrij zijn er meerdere die echt Feyenoord zelf naar een hoger plan kunnen trekken op termijn. Overigens maakten zowel Karsdorp en Kongolo echt het verschil en waren onbetwist in het kampioensjaar. Karsdorp wordt door blessures geteisterd helaas en van Kongolo had ik wel wat meer verwacht. En Wijnaldum speelt nu ook in de top dat scheelt. Maar het mogen er wel meer zijn, dat ben ik met je eens. Al zijn de grootste klappers van Ajax en PSV ook niet de lang opgeleide spelers geweest. De ligt en van de Beek vormen daar nu een uitzondering op.

Zolang je spelers als Martina en Clasie haalt en die op de plek van je talenten laat spelen komt er weinig talebt door uit de jeugdopleiding.

10 april 2019 om 18:43

Eens. Hoewel ik het aantrekken van Clasie nog wel begreep. Die heeft destijds toch een goed niveau gehaald. Je had alleen na een half jaar moeten concluderen dat hij dat niet meer gaat halen. Martina vind ik een van de meest belachelijke dingen die ik mij kan herinneren bij Feyenoord, en dat wil wat zeggen.

10 april 2019 om 18:52

Clasie haalt al een jaar of twee zijn niveau niet. Had meer het idee dat het Van Geel's antwoord was op Blind en Tadic.

10 april 2019 om 19:08

@kowalski

dat was niet het antwoord van Van Geel op Blind. er was geen geld meer na de kapitaalsvernietiging van Van Geel van het jaar daarvoor dus konden er geen spelers gekocht worden. toen heeft hij huurling Clasie en de transfervrije Ayoub gehaald maar uit pure armoede

10 april 2019 om 19:10

@morodin

ik begreep er helemaal niks van. op wat voor basis ga je een speler halen die al 3 of 4 jaar geen knikker meer heeft geraakt? op basis van nostalgie omdat hij het ooit een periode goed heeft gedaan bij Feyenoord. zelfde verhaal met Boetius. dat heeft echt helemaal niks meer met beleid voeren te maken maar dat is puur natte vingerwerk

10 april 2019 om 19:29

Dat is dus onzin, Martina als centrale verdediger heeft het goed opgevuld... als rechtsback vind ik het inderdaad zonde en kan er gewoon een talent spelen, maar Martina heb ik liever dan Bothegim of van der Heijden. Beetje overdreven hoe jij het schets. Qua verdedigen durf ik zelfs te beweren dat Martina in het centrum een van de betere is. schakelt zijn kan gewoon uit en in tegenstelling tot Botheghim heeft die daar geen overtredingen voor nodig en tov, van der Heijden grijpt hij tenminste in.

10 april 2019 om 20:06

Martina is centraal ook waardeloos. Traag, niet snel en ook geen beest. Arie, botje en zelfs van Beek zijn alledrie duidelijk beter. Leuk voor Willem 2 of zo die Martina. Hij is ook nog nooit ergens geslaagd. Ze zijn in Enschede nog aan het lachen dat Koeman hem meenam.

10 april 2019 om 20:10

@ japie.
Ja. Dus dan ontstaat er vorige zomer een situatie waarin je weinig geld hebt. Dan zul je iets moeten. Je aanvoerder en aanjager is vertrokken, dus wat doe je dan? Gelukkig komt je voormalige aanjager en aanvoerder beschikbaar. Bovendien was Clasie in zijn eerste periode beter dan El Ahmadi ooit geweest is. Natuurlijk pak je die! Notabene huur, dus je kunt je er geen buil aan vallen. Misschien weinig creatief, maar voor mij heel begrijpelijk.

10 april 2019 om 20:35

@morodin

dus dan ga je maar een duur salaris aftikken voor een speler die al jaren niks meer heeft laten zien? vind je het gek dat je dan nooit geld hebt. leuk dat hij het in het verleden goed heeft gedaan maar daar koop je niks voor. als zo een speler bij zelfs een Club Brugge op de bank zit, dan ga je zo een gozer toch niet halen? of denk je dat ze er daar in Belgie helemaal niks van snappen?

ik heb Clasie overigens nog nooit beter gevonden dan El Ahmadi maar daar verschillen we over van mening dan

Grootste fout van Feyenoord is het niet meedoen met de 'Jong-teams'. Bij de overige teams zie je een steeds betere doorstroming van jeugdspelers.

10 april 2019 om 19:21

Als je goed hebt opgelet, dan heb kunnen zien dat de hele scoutingsafdeling zich al sinds de tijd van Mark Wotte zorgen had moeten maken. Er lijken daar nauwelijks mensen met Voetbalverstand of een netwerk te zitten. De laatste “verrassing” was Guidetti en die werd nota bene gehuurd!

10 april 2019 om 19:33

Jorgenson was een aardige verrassing en een schot in de roos.

Van Persie en van Bronckhorst waren de laatste 2 vaste krachten in Oranje. Zijn ook de 2 spelers die Europees op hoog niveau speelde.

10 april 2019 om 19:19

Kijk voor de grap eens wie de laatste vaste krachten in het Nederlands elftal uit de jeugd van PSV komt. Nu heb je Depay dan, maar daarvoor was het verre tijd helemaal niets. Wel veel PSV spelers, maar niet afkomstig uit de jeugdopleiding. Van Nistelrooij, Cocu, Robben zijn bijvoorbeeld allemaal aangekocht toentertijd.

10 april 2019 om 19:35

Wijnaldum? Ook Stefan de Vrij is jarenlang (indien fit) een vaste waarde geweest en die speelt bij Inter ook gewoon op hoog niveau.

10 april 2019 om 19:59

Wijnaldum is niet zo belangrijk geweest als bij psv. Stefan de Vrij zal nooit van waarde zijn als wat de Ligt en van Dijk nu al zijn. Haha zijn vele malen beter dan de Vrij.

10 april 2019 om 20:01

Voorlopig hebben beide ook nog niet voor elkaar gekregen in het Nederlands elftal wat de Vrij wel gepresteert heeft. Naar alle waarschijnlijkheid zal de ster van de Ligt verder gaan, maar zover is hij nu nog niet.

10 april 2019 om 20:30

Stefan de Vrij zal nooit van waarde zijn als wat de Ligt en van Dijk nu al zijn? Rot op man, met je gezwets. De Vrij was de beste verdediger van het WK 2014, en we werden derde.

Tot op heden heeft de Vrij meer klaargespeeld in Oranje dan deze twee jongens en zijn carriere is nog helemaal niet over, ze zijn meer geld waard en laten een groter potentie zien maar tot op heden heeft toch echt de Vrij meer gepresteerd in Oranje dan de andere heren.

10 april 2019 om 22:03

En daarom werd de Vrij gekozen als beste verdediger op het WK... je kunt nu wel als een kleuter reageren, maar wees blij dat we een de Vrij achter de Ligt en van Dijk hebben. Wie is er na die twee beter? Wat denk je dat de Ligt en van Dijk alle wedstrijden kunnen spelen? Tot nu toe hebben wij ons niet weten te plaatsen met met de Ligt en van Dijk en met de Vrij zijn we wel 3e geworden en daar heeft hij een groot aandeel in gehad. Dus hoezo niet van waarde?

10 april 2019 om 19:35

Wijnaldum, De Vrij, Martins-Indi en Janmaat hebben allemaal een eindtoernooi als basisspeler gespeeld en minimaal 30 interlands.

10 april 2019 om 20:03

De Vrij, Martens-Indi en Janmaat zijn bij gebrek aan supertalent en betere spelers zoveel interlands op hun naam.

10 april 2019 om 20:06

Dat is bij bijna alle spelers die nu in Oranje spelen zo. De Roon, Blind, Promes, Dumfries en Babel spelen allemaal bij gebrek aan beter. Desondanks doe jij in je reactie enorm neerbuigend tegemover deze spelers. Vooral de Vrij is verder gekomen dan de meeste Nederlandse verdedigers sinds het jaar 2000. Maargoed, die jongen wordt door een deel van Nederland alleen maar naar beneden gepraat. Werd zelfs na 16 wedstrijden al slechter dan Veltman geacht. Hilarisch.

10 april 2019 om 20:09

Mag ik dan vragen welke superspelers het Nederlands elftal nu dan heeft van Ajax? Frenkie de jong en Virgil van Dijk uit de jeugd van Willem 2, Cillessen belangrijk uit de jeugd van NEC, de ligt van Ajax, Depay van PSV/Sparta. Dat is toch de kern van het huidige Nederlands elftal. Bij gebrek aan beter staat de rest er in.

10 april 2019 om 22:18

En dat de Vrij gekozen werd als beste speler was ook een gebrek aan talent bij andere landen?

10 april 2019 om 20:52

Mwoah...fer,janmaat,Martins Indi,Kongolo,Clasie hebben toch best aardig interlands gespeeld en Wijnaldum en De Vrij hebben het ook heel goed gedaan in Oranje

Tja, er zijn veel lichtingen geweest waar de beste spelers uitgehaald werden en naar het buitenland gingen. Het restant was minder en maakte het niet waar. Stagneerde in de ontwikkeling omdat er geen jong elftal was ( wellicht waren er nog een aantal laatbloeiers geweest?). Tot slot heb je ook nog een trainer die geen reet om jeugd geeft en vertrouwen houdt in de verkeerde spelers. Dat Kocku nu nauwelijks speelminuten maakt is het bewijs daarvan. In de minuten die hij speelde was hij absoluut niet slecht. Hopelijk gaat Stam dat beter doen. Een visie en vooral dicipline. Een trainer die niet wisselt om een wedstrijd te kantelen maar ook om een speler speelminuten te gunnen. Dan wordt hopelijk met de aankomende lichting weer eens goede basis met een goede naam gelegd.

Feyenoord onder 17 wint net met 2-1 van PSV onder 17. Er komt weer een goede lichting aan of de jeudopleiding van PSV is minder?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren