Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

PSV moet koppositie aan Ajax laten na zwaarbevochten punt in Arnhem

Laatste update:

PSV is er zondagmiddag niet in geslaagd om de koppositie te heroveren op Ajax. De Eindhovenaren kwamen op bezoek bij Vitesse niet verder dan een 3-3 gelijkspel en moeten de eerste positie in de Eredivisie nu op doelsaldo overlaten aan de concurrent uit Amsterdam. Thulani Serero, Martin Ödegaard en Tim Matavz waren in een enerverende wedstrijd de doelpuntenmakers aan de kant van de thuisploeg, terwijl Luuk de Jong en, tweemaal, Hirving Lozano doel troffen namens PSV. Vitesse blijft door het ene punt op de zevende plek staan.

PSV trad in dezelfde opstelling aan als in de doordeweekse wedstrijd tegen PEC Zwolle, wat betekende dat Gastón Pereiro weer een plekje kreeg op het middenveld. Met de Uruguayaan in de ploeg waren de eerste mogelijkheden voor de bezoekers, maar Steven Bergwijn en Pereiro zelf slaagden er niet in om groot gevaar te stichten. Vitesse kreeg na de eerste tien minuten wat meer ruimte en dat leidde niet veel later tot de eerste goal: Serero ontving de bal aan de rechterkant, waarna hij Nick Viergever het bos in stuurde en koelbloedig afrondde.

PSV maakte na de openingstreffer een kwetsbare indruk en na een halfuur spelen lag de bal opnieuw achter Jeroen Zoet. De doelman schatte een lange trap van achteruit helemaal verkeerd in en dook onder het leer door, maar kreeg hulp van scheidsrechter Serdar Gözübüyük, die de treffer annuleerde wegens buitenspel. Aan de overkant zat het de Eindhovenaren ook niet tegen toen Hirving Lozano na een botsing met doelman Remko Pasveer naar de grond ging en zelf aan mocht leggen voor een strafschop. De Mexicaan benutte dit buitenkansje feilloos, waardoor de twee ploegen met een gelijke stand aan de thee gingen.

Hier had voor de rust overigens nog verandering in kunnen komen toen Gözübüyük na een hooggeheven been van Pereiro ten opzichte van Matús Bero ook naar de stip wees. De arbiter besloot na raadpleging van de VAR echter om die beslissing in te trekken. Van Bommel probeerde met het inbrengen van Mohammed Ihattaren in plaats van Pereiro wat meer grip op de wedstrijd te krijgen, maar ook na de rust bleef het spel in een hoog tempo op en neer gaan. Bergwijn werkte de bal uit een corner bijna achter zijn eigen doelman, terwijl Bryan Linssen uit de daaropvolgende corner over kopte.

Aan de overkant ging Pasveer in de fout, maar Jake Clarke-Salter schoot zijn doelman te hulp door de inzet van Lozano van de lijn te halen. Even later werd een aanval van PSV rond de middenlijn gestuit door een tackle van Bero op Ihattaren en die balverovering stelde Ödegaard aan de overkant in staat om op fraaie wijze raak te knallen. De Noor kwam vanaf de rechterkant naar binnen en schoot de bal vervolgens buiten het bereik van Zoet in de linkerbovenhoek. PSV moest daarop in de achtervolging en dacht binnen de tien minuten alweer op gelijke hoogte te komen via Pablo Rosario.

De goal van de middenvelder werd echter afgekeurd wegens buitenspel, maar de bezoekers hoefden niet lang te treuren. Op aangeven van Denzel Dumfries kon Luuk de Jong met nog twintig minuten te gaan namelijk de 2-2 binnen lopen en hij leek zijn ploeg zo voldoende tijd te verschaffen om ook nog op jacht te gaan naar de winnende treffer. Die wens kreeg met nog dik vijf minuten te gaan echter weer een flinke dreun te verwerken toen voormalig PSV’er Tim Matavz uit de rebound de 3-2 binnen kopte. De bezoekers zetten daarna vol aan en in de laatste minuut van de officiële speeltijd was het opnieuw raak: een doorgebroken Lozano werd onderuitgehaald door Maikel van der Werff, die meteen kon gaan douchen. De Mexicaan ontfermde zichzelf daarna opnieuw over de strafschop en faalde niet oog-in-oog met Pasveer. Bergwijn stuitte in de absolute slotfase in kansrijke positie nog op de doelman.

Wie had volgens jou het meeste recht op de drie punten?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ajacieden niet te vroeg juichen. We staan pas bovenaan als Dumfries dat bevestigd. On: wat is Odegaard toch een fantastische speler echt genoten van hem. Psv heeft weer niet kunnen overtuigen en naar mijn mening toch met wat geluk hier een punt gehaald. Het seizoen druipt naar zijn einde en het ziet ernaar uit dat we een fantastisch seizoenslot krijgen. Nu aftellen naar woensdag. Fijne zondagavond mede ajacieden!

7 april 2019 om 18:42

Beetje droevig meteen zo'n sneer naar Psv, zo te zien hou je je meer met andere clubs bezig dan met die van je eigen.

7 april 2019 om 18:43

Gewoon een geintje, moet je kunnen incasseren.

7 april 2019 om 18:43

Ia geen sneer hoor is een feit. Voor de rest eens met supporterAFCA

7 april 2019 om 18:43

Is toch gewoon een grapje... Niet zo serieus nemen meteen.

7 april 2019 om 18:43

Gek dat ie zich met PSV bezig houdt als Ajax niet speelt he?

7 april 2019 om 18:43

Hahah hypocriet van je @ Dirty01. Als er iemand vaak een sneer uithaalt ben jij het

7 april 2019 om 18:43

Hij constateert iets dat is dus geen sneer. En over die opmerking over dumfries is gewoon een reactie op zijn uitspraken van de afgelopen week.

7 april 2019 om 18:43

Sneer? Ondanks uiterste inspanningen van de scheids niet kunnen winnen in Arnhem. Bijna knap hoe van Bommel het om zeep helpt na de winterstop. Uitsluitend lange ballen pompen op De Jong is over 34 wedstrijden net niet genoeg vrees ik. Vandaag kunnen zien dat ze gewoon niet sterk genoeg zijn.

7 april 2019 om 18:44

Nee, dan zou het eerder iets zijn als: "Helemaal niets in Eindhoven!!!!!!!!!" Dit is gewoon een grapje over een speler. De rest van de reactie gaat juist bijna alleen maar over zijn eigen club en over de competitie in het algemeen.

7 april 2019 om 18:44

Is toch gewoon een grapje... Niet zo serieus nemen meteen.

7 april 2019 om 18:44

Ajax heeft al gespeeld, Dumfries roept dingen die tweeledig opgevat kunnen worden en Ajax staat bovenaan na weet ik hoeveel dagen. Deze had je kunnen zien aankomen, en hoort in mijn ogen bij rivaliteit tussen 2 ploegen. Net zo goed als dat PSV dat mag als Schone weer domme dingen roept

7 april 2019 om 18:44

Hoezo? Ajax is toch onderdeel van de titelstrijd?

7 april 2019 om 18:44

Hoezo is dat droevig dan? En wat een conclusie dat ie zich meer met andere dan z’n eigen club bezighoud. Aan het einde van het seizoen en in de situatie van de nummer 2 moet je kijken naar het resultaat van je directe tegenstander. Jij laat je meer kennen dan hij, vind ik. PSV gelukkig met die 2 strafschoppen. Het zat ze weer eens goed mee. En dat van Dumfries, daar vraagt zo’n jongen toch echt zelf om.

7 april 2019 om 18:44

Nee, zodra het om PSV gaat, mogen we geen grapjes maken.

7 april 2019 om 18:45

Die geintjes werden ook gemaakt over Schone en eerder over Mertens. Moet kunnen, hoewel Mertens wel extreem vroeg aan het juichen was, bijna schandalig toen

7 april 2019 om 18:46

Geen sneer, Psv is schandalig slecht al weken, Serero en odegaard sloopten het hele middenveld met zn tweetjes. Beetje droevig gelijk in de slachtofferrol na 1 dag op de tweede plaats haha come on

7 april 2019 om 18:47

Was een geintje hoor. Laat mij ook genieten na ruim 1000 dagen.

7 april 2019 om 18:50

Jeetje man waarom springt iedereen zo op hem... chill ff en geniet dat jullie 1e staan... over een storm in een glas water ge gesproken.

7 april 2019 om 18:53

Ach kom, PSV heeft dit allemaal zelf weggegeven. Van Bommel laat zien een zwakke coach te zijn door op het middenveld niet in te grijpen. We verdienen het dus niet. Klaar!

7 april 2019 om 19:01

Deze reactie is pas droevig. Praat met Dumfries zou ik zeggen, het zijn immers zijn woorden.

7 april 2019 om 19:14

Beetje droevig dat je dit al beschouwd als een sneer.

7 april 2019 om 19:40

Sportief PSVChamps!

7 april 2019 om 18:43

Heerlijk, eindelijk laat PSV punten liggen.

PSV is wel een klasseteam, maar ben heel blij dat ze niet gewonnen hebben.

Eindelijk van dat slappe gezwets af, na 1000+ dagen Ajax aan de leiding en we geven het niet meer weg!!!!!!

7 april 2019 om 18:45

Gefeliciteerd alvast met het kampioenschap, dit PSV gaat nog veel meer punten verspelen. Dik verdiend overigens. Vind Ajax op dit moment verreweg de beste ploeg in Nederland. Dom om dit zo onnodig weg te geven. 2 goals waren makkelijk te voorkomen door in te stappen.

7 april 2019 om 18:51

Onzin Psver

In de het topic van Vitesse - PSV zag ik Ajacieden PSV al feliciteren. Van jouw kant is het ook voorbarig.

Vanmiddag heb ik een geweldige wedstrijd gezien, maar het seizoen duurt nog 5 wedstrijden. Er kan nog van alles gebeuren.

7 april 2019 om 18:55

Beetje te vroeg nog denk ik. Met het zware programma van Ajax komende weken kan mijn cluppie ook nog makkelijk punten verspelen.

7 april 2019 om 18:56

Zat er nog heel dichtbij. Die bal in de laatste secondes had een groot verschil kunnen maken. De lijn tussen succes en geen succes is bijzonder klein. Maar dat is je al jaren. Volgende week kan het weer anders zijn.

7 april 2019 om 18:58

Te vroeg nog? Jongens, kijk even naar de drive waarmee Ajax en PSV spelen.... Ajax mag dit echt niet meer weggeven en ik zie psv niet alle wedstrijden meer winnen

7 april 2019 om 19:18

Ajax moet ook nog tegen teams waar zij het altijd lastig tegen hebben. Daarnaast hebben ze nog minimaal 2 CL en 1 beker wedstrijd tussendoor. Dat kost op dit punt in het seizoen ontzettend veel kracht. Ploegen als Vitesse, AZ, Utrecht etc die net even wat frisser zijn worden hele lastige obstakels.

7 april 2019 om 19:45

Ach PSVer4ever, ik heb dit seizoen denk ik al 4 keer met volle overtuiging gedacht dat het kampoenschap volledig uit beeld was. Er is nog helemaal niets beslist, maar kan me zeker voorstellen dat de teleurstelling nu groot is. Wat een spanning dit, ongekend

7 april 2019 om 20:44

Je bedoelt zware programma met die CL wedstrijden erbij? Ajax heeft in de eredivisie geen zwaar programma meer.

PSV heeft veel moeilijker programma dan Ajax.

Ajax is op weg naar de dubbel en alles wat in de CL nog gebeurt is bonus.
Als Ajax stunt tegen Juventus dan is een CL finale ook nog mogelijk.

7 april 2019 om 18:43

Geen geluk hoor. Lozano hewoon belangrijk en de verdediging van Vitesse is matig. Pasveer goed gekeept..mondjes gesnoerd van mijn soms wat irritante mede Ajacieden die in allerlei complot theorieën geloven..

7 april 2019 om 18:45

Wens jij nu alleen de ajacieden een fijne avond wat egoïstisch 😄

Ondanks het puntenverlies heb ik me wel vermaakt, rare arbitrale dwalingen en prima goals. Op zich heb ik er wel vrede mee dat deze selectie waarschijnlijk geen kampioen gaat worden, deze selectie is gewoon niet goed en niet breed genoeg.

Vooral het middenveld is bijzonder zwak, Hendrix en Rosario die alles breed spelen.., doen me allebei denken aan Daley Blind onder Frank de Boer.

Verder complimenten aan Vitesse, die gewoon prima stonden te voetballen; vooral die Odegaard. Die jongen zit echt wel op voetbal!

7 april 2019 om 18:45

*met dat verschil dat Frank de Boer de titel wel over de streep trok.

7 april 2019 om 18:50

@manodedios,

Toptrainer die Fdb....

7 april 2019 om 18:56

4 schalen op rij

7 april 2019 om 19:00

@murki

maar wil je hier mee zeggen dat er niet heel veel breed en naar achter werd gespeeld onder Fdb?

7 april 2019 om 19:11

Ik las onlangs meerdere reacties van supporters van PSV dat het niet uitmaakt hoe er wordt gewonnen, maar dat er wordt gewonnen.

7 april 2019 om 19:13

@kyle66,

Natuurlijk, het gaat om de winst.

7 april 2019 om 19:16

Blind was juist die tijd op het middenveld erg goed en misschien wel de spil die ajax uiteindelijk deed draaien. Vreemd om hem dan met die kleurloze PSVers te vergelijken. Zelfs Blind straalt meer uit dan een Hendrix, bovenop het feit dat Blind ook gewoon veel beter kan voetballen.

7 april 2019 om 19:35

@shorty

Dat Blind beter kan voetballen klopt, verder stel ik mijn mening bij en denk ik dat het eerder Gudelj en Bazoer waren die zo veel breed speelden ipv Blind.

7 april 2019 om 18:47

Daley speelde opbouwend een stuk beter dan Hendrix en Rosario.

7 april 2019 om 18:49

Ja precies, zou eerder gudelj/bazoer zeggen

7 april 2019 om 18:53

Wel jammer dat je nu weer een sneer naar Blind en de Boer moet geven, misschien moet jij je meer bezighouden met je eigen club.......... Toch?

7 april 2019 om 18:58

Eddieinho,

Het klopt toch ook dat er onder FDB veel breed werd gespeeld?
Of verzin ik dat nu?

Dat kun je als een sneer opvatten maar het is wel gewoon waar dat het middenveld in de jaren FDB erg veel breed en naar achter werd gespeeld.

En dat is nou precies waar het spel van Rosario en Hendrix me aan doet denken.

7 april 2019 om 19:03

En als wij op jullie reageren zijn we meer met een andere club bezig dan de onze, maar als jij het doet is het objectief reageren........

7 april 2019 om 19:04

We vatten het als sneer op omdat je het ook gewoon zo bedoeld.

7 april 2019 om 19:12

@tubes,

Dus jij gaat hier met droge ogen beweren dat er onder FdB niet vaak breed werd gespeeld?

7 april 2019 om 18:55

Titelstrijd is nog gewoon open. Ajax moet nog naar Groningen en eh De Graafschap;-). Thuis tegen Excelsior, Vitesse en FC Utrecht (laatste wedstrijd!). Wel is PSV na de winterstop meer kwetsbaar. Hoe dan ook, beide teams staan naast elkaar bij de start en Ajax vertrekt net iets eerder (doelsaldo).....

Wat een geweldige titelstrijd is het toch ook. Echt smullen.

7 april 2019 om 18:45

Dat moeten we ook koesteren aan de Eredivisie. Afgelopen 20 jaar geen competitie waar de titelstrijden spanneder waren.

7 april 2019 om 18:48

En dan zijn er bureautjes als Hypercube, die het schijnbaar niet spannend genoeg vinden en gedrochten van play-offs willen invoeren, waar de Knvb en de topclubs oren naar schijnen te hebben. Echt al jaren spanning gegarandeerd in de Eredivisie in de titelrace.

7 april 2019 om 19:11

Nou heb weleens Schalke kampioen zien worden of toch niet. En wat dacht je van ManCity vs ManUnited?

7 april 2019 om 18:49

Zeker weten, worden hele spannende weken voor alle ajacieden en Psv fans..

Even het programma van beide clubs:

Ajax:

Ajax - Excelsior
Groningen - Ajax
Ajax - Vitesse
De Graafschap - Ajax
Ajax- FC Utrecht

Psv:

PSV - De Graafschap
PSV - Ado
Wilem 2 - Psv
PSV - Heracles
AZ- Psv

Psv heeft naar mijn mening een lastigere schema, maar daar staat tegenover dat Ajax natuurlijk nog veel midweekse wedstrijden heeft tegen Juventus en de bekerfinale natuurlijk.

7 april 2019 om 18:57

Gezien het programma vind ik juist dat ajax een lastigere programma heeft. Vergeet de twee CL wedstrijden tussendoor niet.

7 april 2019 om 19:01

Nee ik zei ook dat ajax 2 midweekse wedstrijden heeft en het is natuurlijk het einde van het seizoen, dus ben benieuwd of ze het aankunnen of dat die vele wedstrijden ze toch op gaan breken....

7 april 2019 om 19:12

Groningen, Vitesse en vergeet De Graafschap niet zijn lastige wedstrijden voor Ajax. De wedstrijd tegen De Graafschap kan ik nog heel goed herinneren van een paar seizoenen geleden.

7 april 2019 om 19:16

Waarom heeft Psv een lastiger programma? Al die thuis wedstrijden winnen ze sowieso, en wij hebben de bekerfinale en Juventus er tussen. Het wordt gewoon erg spannend en lastig.

7 april 2019 om 19:20

Vitesse thuis moet wel lukken, gezien hun verdediging. Groningen klapt er thuis altijd vol op tegen ajax, en voor de Utrechters zal het toch een droom zijn, om Ajax in de laatste wedstrijd van de eventuele titel af te houden.

7 april 2019 om 20:57

Ajax laat zich echt niet nog een keer verrassen door de Graafschap hor, dus dat is juist gunstig.

Alleen Groningen uit is nog een hobbeltje en geef Ajax 80% en PSV nog maar 20% kans op de titel.

8 april 2019 om 00:10

Groningen en de graafschap ben ik het mee eens. Vitesse echt totaal niet. Die houden achterin open huis. Met iets meer overzicht en finesse had PSV makkelijk vijf doelpunten of meer kunnen maken. Moet je bij Frenkie, Neres, Tadic en Ziyech echt niet doen. Die steken zo een andere speler weg en dan is het klaar. Lozano werd ook 2 keer goed weg gestoken, 2 keer een pingel. En hij had zelf meerdere keren andere weg kunnen steken.

Zal Dumfries nu weer zeggen dat hij vind dat Ajax niet bovenaan staat? Die zal waarschijnlijk weer zeggen dat Ajax niet bovenaan staat en met het argument komen dat doelsaldo niet telt, maar dat er naar het aantal verloren wedstrijden wordt gekeken (2 nederlagen van PSV tegenover 4 van Ajax).

Nee, maar even zonder dollen: Ajax nu op doelsaldo bovenaan en PSV tegen puntenverlies aangelopen. Ben er als Ajacied natuurlijk wel blij mee, maar had liever gezien dat PSV had verloren en echt balen dat Vitesse 3x op voorsprong is gekomen vandaag, maar het 3x uithanden geeft.

Vond de scheidsrechter vandaag overigens niet heel best. De eerste penalty van PSV vond ik overigens wel een penalty die je kan geven: ja, Lozano ging makkelijk en snel naar de grond, maar je kan je ook afvragen waarom Pasveer zo het duel aanging en dan kan je hem in mijn ogen geven.

Dat Vitesse vervolgens geen penalty kreeg, vond ik dan wel weer apart. Het was gevaarlijk spel en als zo'n overtreding bij bijvoorbeeld de middenlijn wordt gemaakt, dan zou het wel een overtreding zijn, dus waarom dan niet in het strafschopgebied?

Ook kwamen PSV en Zoet echt heel goed weg, want de grensrechter stak z'n vlag veel te vroeg omhoog terwijl het geen buitenspel was en Zoet mistte de bal uiteindelijk, maar werd dus gered.

7 april 2019 om 18:47

Nu staat Ajax na het weekend bovenaan, dus denk dat hij het nu wel kan toegeven was overigens de enige die echt wilde vandaag.

Edit: zie nu dat je er ongeveer nog 3 a4-tjes bij hebt getikt.

Reageer dan ook alleen op dat penalty moment van Vitesse, volgens jou. Dat was een indirecte vrije trap, zo simpel is het.

7 april 2019 om 19:05

Lullo dumpries zat weer te huilen voor de camera.

Ik hoop dat Dumfries geã¯nterviewd wordt en er gevraagd wordt wie bovenaan staat. Beetje flauw natuurlijk, want hij had ergens een punt, maar het is de Ajacied in mij die dit lekker vind.

Een heerlijk gelijkspel. Pasveer was dramatisch en geweldig tegelijkertijd. Vitesse heeft gestreden, mede door de geweldige sfeer in het stadion. Moeten ze vaker doen. Die Van der Werff is trouwens best dom. Maak dan meteen een overtreding, win je gewoon. Of hou voorin de bal vast. Hoezo nog op zoek willen gaan naar de 4-2? Odegaard kan wel ballen, blijkt maar weer.

PSV vond ik matig. Voetballend liet het weer weinig zien. Weinig combinaties en zoeken naar de counter of de individuele actie. Dat is een kracht, maar als Ajacied kijk je daar natuurlijk net iets kritischer naar. Tegelijkertijd heeft Mourinho er talloze prijzen mee gewonnen.

Dan nog de VAR en de scheidsrechter. Dramatisch. Pingel PSV dubieus, die van Vitesse had indirecte vrije trap moeten zijn en zo waren er wel meer momenten. Maar ja, 3-3. Heerlijk dit voor Ajax.

7 april 2019 om 18:48

De VAR stond helemaal niet aan de kant van PSV... Domme reactie. Het enige onterechte moment is dat gozubuyuk een indirecte vrije trap moet geven.

Dat PSV niks verdiende ben ik wel met je eens overigens. Geen moment gevoetbald.

7 april 2019 om 19:05

PSVer4ever, je doet je naam wel eer aan, objectiviteit is namelijk nergens te bekennen. Of ben je het moment vergeten dat er direct gefloten wordt terwijl het geen buitenspel was van Vitesse in de eerste helft? En in de tweede helft weten de heren ineens wel hoe het moet, door de 1vs1 situatie van Lozano af te wachten?

Tel daar bij op dat het op z’n minst erg merkwaardig is dat de scheids de beelden niet raadpleegt bij de 1e pingel van Lozano (die overigens denkt dat een voetbalveld uit 1/2 gras en 1/2 zwembad bestaat) en inderdaad het gevaarlijk-spel moment meneertje Serdar wél gaat kijken en tot de wonderbaarlijke conclusie komt dat het een keeperbal voor PSV is. Grapjas.

7 april 2019 om 19:15

Sorry maar Psver4ever is éã©n van de meest objectieve en sportieve leden op voetbalzone. Altijd eerlijk, oprecht en vriendelijk tegenover fans van de concurrent. Hij heeft ook volledig gelijk. Dat Gozubuyuk geen indirecte vrije trap geeft is mij een volledig raadsel, maar verder zat de arbitrage nergens echt fout. De penalty van PSV was twijfelachtig, maar je kan hem geven. Dus inderdaad, de VAR stond niet aan de kant van PSV en de arbitrage was eigenlijk (op een indirecte vrije trap na) prima.

7 april 2019 om 19:19

Dat moment moet ik nog eens terugkijken, want iedereen roeptoetert wel dat het geen buitenspel is, maar heb niet 1x een goede herhaling gezien. Bij de eerste penalty grijpt de VAR alleen in als zij het totaal geen pingel vonden, dus logisch, hij kan gegeven worden, dus gaat de VAR niet roeptoeteren.

7 april 2019 om 19:22

JeromB, arbitrage zat nergens fout, zeg je? Lees mijn post nogmaals en verklaar mijn ongelijk. Als het moeilijk lezen is:

- het moment dat de scheids direct fluit voor onterecht buitenspel, terwijl de duidelijke regel is: wacht de situatie af. Vervolgens blundert Zoet en scoort Vitesse. In de 2e helft doen ze het wel goed bij Lozano. Is dit geen enorme fout van de arbitrage in jouw ogen?

Daarnaast geven jullie zelf toe dat het volkomen belachelijk is dat er geen indirecte vrije trap komt bij het Perreiro moment.

Tot slot de twijfelachtige penalty van Lozano, waar de VAR minstens zou moeten aangeven dat de scheids een kijkje moet nemen.

Dat zijn drie cruciale fouten van de arbitrage. Om met blote ogen te beweren dat de arbitrage niet veel fouten maakte, die toevallig in het voordeel uitvielen voor PSV, kan ik met alle respect totaal niet begrijpen.

7 april 2019 om 19:26

PSVer4ever, je mist het punt. Het gaat er niet om of het wel of geen buitenspel was (het was overigens geen buitenspel), maar om het feit dat de grens duidelijk niet zeker wist of het wel of geen buitenspel was en de regels in zo’n situatie zijn duidelijk: niet fluiten en situatie afwachten. En nogmaals: in de 2e helft doet, notabene dezelfde grens, het wél goed door niet meteen te vlaggen.

7 april 2019 om 19:42

Er was maar een herhaling van maar daar zag ik duidelijk dat het net buitenspel was. @jfisahebdien, ik zei natuurlijk ook dat de arbitrage verder niet echt fout zat. Het afvlaggen van die situatie was eerder een technische fout maar uiteindelijk zat de arbitrage daar per saldo niet verkeerd.

7 april 2019 om 19:43

Jfisahebdien, de situatie van Lozano en Linssen zijn dusdanig vergelijkbaar dat het resultaat altijd hetzelfde zou zijn: een eventueel doelpunt zou worden afgekeurd voor buitenspel. Overigens ging Zoet mogelijk ook nog onder de bal door omdat er al gefloten was, blijft dus allemaal speculatief. Bij de eerste penalty krijgt de scheids het signaal ‘all clear’ (oftewel: juiste beslissing) van de VAR, dus hoeft hij niet nogmaals de beelden te bekijken. Bij de situatie Pereiro en Bero is mij een raadsel hoe het een scheidsrechtersbal werd. Pereiro begaat geen directe overtreding (penalty is het dus niet), maar gevaarlijk spel lijkt me wel degelijk bewezen. Indirecte vrij trap in de 16 dus. De corner waar Vitesse 3-2 uit scoorde heb ik persoonlijk geen contact van een PSV’er gezien (zou dan dus een doeltrap kunnen zijn). Maar kan best zijn dat ik het niet heb meegekregen omdat ik op dat moment net wat drinken, handje chips, een peuk of iets dergelijks pakte. Die wil ik dus nog in het midden laten. Beide penalties van PSV waren overigens terecht, hoewel Lozano natuurlijk zelf ook Pasveer opzoekt en tevens niet meer bij de bal kon. Ik sluit me aan bij Jerom en PSVer. Als er ergens geen objectiviteit te bekennen is, dan is het jouw eigen reactie

7 april 2019 om 19:57

Tukkertje91, begrijpend lezen blijft een vak apart, merk ik...
Nogmaals: het gaat er primair niet om of het wel of geen buitenspel is. Bij twijfelgevallen MOET je de situatie afwachten. Ik denk dat Linssen geen buitenspel stond, jij denkt van wel. Doordat de scheids direct fluit komen we nooit achter de waarheid en daar gaat het om. Je kunt niet beweren dat de situaties van Lozano en Linssen zouden resulteren in dezelfde uitkomst, omdat de scheids bij Lozano wél goed wacht en bij Linssen niet. Hoe kun je dan in hemelsnaam zeggen dat het resultaat altijd hetzelfde zou zijn? Dan heb je er toch gewoon weinig kaas van gegeten... tenzij jij, op de bank, met een biertje en een peuk zó kunt constateren dat Linssen buitenspel stond. In dat geval schaffen we de VAR af en wordt er een live-verbinding naar jouw woonkamer gefaciliteerd.
Nu het penalty moment... grappig dat je precies uitlegt waar het mis gaat, maar toch de plank misslaat. Het was een duidelijke 50/50 situatie. Lozano gaat gretig liggen, de bal is ver weg en Pasveer gaat vroeg naar de grond. De VAR maakt een complete foute beslissingen door hier het “all-clear” signaal te geven (bedankt voor je uitleg over de definitie daarvan trouwens, ik had het anders nooit geweten). De VAR had moeten zeggen “twijfelgeval, ik denk penalty, maar je zou even moeten komen kijken Serdar”. Is het zo iets duidelijker?

7 april 2019 om 20:46

Het is kennelijk geen twijfelgeval, bovendien ook gewoon buitenspel. Muggenziften om je eigen subjectieve blik te kunnen verantwoorden werkt bij mij niet. Je kan (volg de lijnen van het veld, de posities van de verdedigers en Lozano en Linssen) met volle overtuigen vaststellen dat het buitenspel is, beide situaties. Dus de uitkomst zou hetzelfde zijn.

Even tussendoor: Het was een blikje Cola Vanille, geen biertje, en buiten op het dakterras, niet op de bank. Maar bedankt voor je suggestieve situatieschets. Tevens ben ik benieuwd hoe je zelf dan wel denkt gelijk te hebben, als ik dit vanaf de thuissituatie niet mag beoordelen? Zullen we er dan beide maar vanuit gaan dat de grens van een paar meter afstand het dan bij het rechte eind had? Buitenspel dus.

De ‘1-1’ penalty belicht ik de situatie van jouw kant, maar kennelijk vergeet jij het om het van de andere kant te bekijken. Pasveer raakt Lozano en brengt hem ten val, zonder zelf de bal te spelen. Ja, Lozano zoekt Pasveer ook op. Maar dat hier een penal voor wordt geven is zeer goed te verklaren, en hoeft dus echt niet tot 3 keer toe over geoordeeld worden.

Ik weet niet voor welke club je bent (maakt me ook vrij weinig uit), maar ik vermoed dat je vandaag Vitesse graag zag winnen. Objectiviteit kan ik namelijk niet bespeuren.

7 april 2019 om 23:02

Hoe kun je nou beweren dat het geval met Linssen geen twijfelgeval is? Je ziet zelf toch ook dat het op het randje is, dus een twijfelgeval, DUS wachten met vlaggen en fluiten? Hoe moeilijk is het om dit te begrijpen? Dit zijn gewoon de spelregels! Het gaat er niet om of het wel of geen buitenspel is, wel of geen goal. Het is gewoon een fout van de arbitrage, ongeacht de uitkomst!

Tot slot, en dit is de laatste keer dat ik hierop inga, als je het nu nog niet begrijpt wens ik je een fijne avond: bij de 1-0 penalty tikt Lozano de bal richting de cornervlag en zoekt hij Pasveer op. Dit was weer duidelijk een VAR moment, zoals ik hierboven ook al uitlegde. Als de scheidsrechter dit terughad gezien, had hij geen penalty gegeven. Het is gewoon een schwalbe. Maar om terug te gaan naar de kern: bij de 1-0 penalty grijpt de VAR niet in, bij de 1-1 wel. Bij het buitenspel moment van Linssen wordt er direct gefloten, bij Lozano niet. Dit zijn gewoon glasharde fouten van de arbitrage. Als je dit niet inziet, dan is dammen of schaken wellicht een betere sport voor jou om te volgen. Fijne avond en niet te hard gaan met die Coca Cola Vanille!

Komt PSV goed weg met die 2 penalties. Jammer.

7 april 2019 om 18:42

Mwoa, tweede was weinig over te melden, gewoon terecht..

7 april 2019 om 18:45

Was geen penal, maar een vrije trap

7 april 2019 om 18:48

Dat was echt de domste verdedigende actie van het seizoen van die Van der Werf. Wauw. Eerst twintig meter achter Lozano aanrennen en dan in de zestien hem omver lopen, plus: hoe dek je hem op de middellijn, Jezus.

7 april 2019 om 18:54

De 1e overtreding was erbuiten

Spectaculaire pot die werkelijk alles in zich had. Eindresultaat waarmee ik kan leven: Ajax nieuwe koploper!

Lekkere pot voor de neutrale kijker😉

Man man, ik zag de Serero uit zijn beste tijd bij Ajax. Intens genieten hij heeft ons een dienst gedaan, erg blij met dit puntverlies van Psv. Wat een geweldige wedstrijd was dit zeg, en dat op deze geweldig zonnige dag... KOPPOSITIE🍻

7 april 2019 om 18:45

Met het voetbal dat Ajax momenteel speelt had hij op de plek van Schone niet misstaan hoor..

7 april 2019 om 18:48

klopt, beste man van het veld

7 april 2019 om 18:54

Odegaard gemist?
Wat een klasse die man.

Zijn goal, die passeractie in de aanname

7 april 2019 om 18:54

Klopt inderdaad. Ik vond Serero zelfs de beste man op het veld. Mooi om hem weer zo te zien voetballen.

7 april 2019 om 19:00

Altijd fan geweest en gebleven van deze behendige felle pitbull. Wat een techniek heeft deze gozer....

Dat word 7-0 winnen van de graafschap en Ado. Daar teken ik voor! (En de rest ook winnen overigens)

7 april 2019 om 18:49

Ach, Ajax kan ook gerust 7-0 van Excelsior winnen.

Overigens zie k PSV de laatste 3 potjes geen klappers op het doelsaldo maken.. (Willem II uit, Heracles thuis en Az uit).

Ajax heeft met Excelsior thuis en De Graafschap uit toch ook wel enige mogelijkheid om flink te scoren. Over 5 potjes gezien moet PSV elke speelronde met 2goals verschil meer winnen dan Ajax.. als 2 speelrondes met hetzelfde doelpunten verschil geëindigd worden kom je al op 3 potjes met 3 goals verschil meer.. Gaat in ieder geval echt spannend worden.

7 april 2019 om 18:56

De graafschap uit , altijd lastig !

7 april 2019 om 19:08

Boehoe Ajax speelt er 1-1 gelijk, in vrijwel iedere wedstrijd tegen de graafschap wint Ajax met grote cijfers

7 april 2019 om 20:54

Willem II uit verloor PSV zelfs 5-0, nog recenter ook... Dus lekker belangrijk om een De Graafschap te noemen.

Thulani, Bedankt!

7 april 2019 om 18:46

Odegaard ook fantastisch of misschien zelfs beter😉

7 april 2019 om 18:53

Zeker, inplaats van 20 maar 25m betalen aan RM!

Wat een pot. PSV had last second nog kunnen winnen. Bergwijn had de 3-4 op zijn schoen, maar helaas. Pasveer speelde een prima pot. Zoet kost PSV punten.

7 april 2019 om 18:51

Elk schot op goal is een doelpunt met jeroentje op goal, dramatisch. We verdienen die titel voorlopig helemaal niet.

7 april 2019 om 19:05

Hij moet met wat meer overtuiging gaan keepen. Beetje power in zijn spel. Overtuigend duiken, een bal niet wegvegen maar stoten.

Man man, ik zag de Serero uit zijn beste tijd bij Ajax. Intens genieten hij heeft ons een dienst gedaan, erg blij met dit puntverlies van Psv. Wat een geweldige wedstrijd was dit zeg, en dat op deze geweldig zonnige dag... KOPPOSITIE🍻

7 april 2019 om 18:43

Vond het een trieste wedstrijd. Zeer slecht.

7 april 2019 om 18:45

Misschien niet goed, maar voor de neutrale kijker echt wel genieten!

Verschrikkelijk verdedigend van beide kanten. Vooral Vitesse mag toch nooit zo staan bij die penalty voor de 3-3. Zo onprofessioneel.

7 april 2019 om 18:43

Zoet aan 2 doelpunten debet aan. Mag weer terug naar Rkc met alle respect.

7 april 2019 om 18:53

Helemaal eens. Ik vond ook wel dat viergever moest instappen en odegaard mag ook vrij schieten en dan zoet die duikt maar blijft op dezelfde plek zweven. Lijkt wel of er lijm aan zijn schoenzolen zit. Kansloos. Lekker weg na dit seizoen. Misschien 2e keeper in Engeland.

7 april 2019 om 19:21

Had hij nog geluk met dat buitenspel doelpunt. Daar ging hij amateuristisch onderdoor

7 april 2019 om 19:28

Haha ja, dat was echt ongelooflijk. Was het nou buitenspel of niet, dat moment? Ik vind hem nergens terug.

7 april 2019 om 18:48

Alleen in NL sta je zo bij 3-2 voor. Op de middenlijn met 0 snelheid

7 april 2019 om 18:49

Absurd slecht verdedigd. Die overtreding dan ook pas in de zestien maken. Wat een domme actie was dat.

7 april 2019 om 19:17

inderdaad. Als je dan toch een overtreding gaat maken, maai m dan gewoon gelijk neer.

7 april 2019 om 19:19

Overtreding werd buiten de 16 gemaakt. Vervolgens liep hij tegen lozano aan, door lozano inhield om te vallen.

Voor even en hopelijk tot de laatste dag koploper, wat fijn!

Zonde Vitesse verdiende de 3 punten. Walgelijke vertoning van de VAR vandaag. Psv ook weer zeer slecht.

7 april 2019 om 18:46

Enige verkeerde beslissing mbt de VAR is het geven van een scheidsrechterbal in plaats van een indirecte vrije trap. De andere beslissingen waren gewoon correct. Was een vermakelijke pot in mijn ogen, meer zat er voor PSV niet in en Vitesse mistte net dat laatste beetje geluk. Veel over en weer voetbal, strijd en goed wat mogelijkheden. Lekker toch.

Was een mooi toetje op de zondagmiddag. Zijn toch we de wedstrijden waarom ik graag voetbal kijk. Strijd, passie en spanning. Goed voetbal was het niet, maar heb wel echt genoten van Odegaard.

Benieuwd wat Bommel nu weer te zeggen heeft na de zoveelste dramatische optreden!
Definitief over nu.
Resterende duels hoeven we niet meer te volgen.

7 april 2019 om 18:46

Waar heb je t toch allemaal over

7 april 2019 om 18:47

Nou dat is wel behoorlijk voorbarig vind je zelf ook niet? PSV speelt al langer matig en pakt toch veel punten en Ajax kan ook zo maar punten verspelen, vijf wedstrijden is nog een lange weg.

7 april 2019 om 20:05

Ach Sander, van Bommel moet op het
Middenveld kiezen. Neem je een automaat of schakelbak? Neem je stoffen of leren bekleding.

Eindelijk op 1! Maar oo oo PSV. Mentaal verreweg de beste ploeg. Bijna weer de winst in de laatste minuut. Ongelofelijk.

7 april 2019 om 18:45

Gefeliciteerd met de koppositie! Ondanks de 3-3 heb ik genoten van een veel strijdlustiger PSV, dit geeft toch nog wat hoop. Fijn weekend Lee

7 april 2019 om 18:56

Maar voetballend was het zo slecht. Dat gaat ons opbreken dit seizoen.

7 april 2019 om 19:28

Mee eens, maar de vorige wedstrijd van PSV was het voetbal slecht en ontbrak de strijdlust, nu is iig één vd twee aanwezig

7 april 2019 om 18:48

Kan ook niet boos worden op die gasten. Het zijn niet allemaal geweldige voetballers, maar ze vechten tot de laatste seconde, al jaren. Die Luuk de Jong werkt in 90 minuten harder dan ik in een week.

7 april 2019 om 18:49

Als PSV mentaal zo goed is laten ze dit niet gebeuren. Dan neem je controle over de wedstrijd en laat je het niet zo vaak op de laatste minuten aankomen. Dat ze er altijd in blijven geloven past bij hun spel maar of het mentaal is betwijfel ik.

Ajax gefeliciteerd met de titel. Roep al een tijdje dat Psv geen kampioen wordt. Zoet mag vertrekken met zijn blunders. Er zit totaal geen voetbal in dit team. Luuk leuk en aardig maar daardoor voetbalt de hele team niet goed. Van Bommel krijgt gewoon de deksel op z'n neus met z'n matige middenvelders. Totaal geen passie en vechtlust in dit team. Mis gewoon speler als Guardado.

7 april 2019 om 18:45

Snap de teleurstelling, maar om te zeggen dat het nu gespeeld is lijkt me iets te vroeg. Ajax heeft nog een druk programma dus dat kan tegen werken, en hoe je het went of keert komt er nu een bepaalde druk bij kijken en is het de vraag wie daar het beste mee om gaat. Gaan in ieder geval nog een paar spannende weken worden.

7 april 2019 om 19:01

Ajax zit in een enorme flow. Daar gaan die extra wedstrijden niks aan veranderen. PSV laat punten liggen daar waar het niet mag en waar ook geen excuus voor is

7 april 2019 om 20:37

Die flow kan ook zo weer over zijn na een zware nederlaag tegen Juvenus bijvoorbeeld. Het wordt een spannende eindstrijd maar ik sta niet gek te kijken als PSV alsnog kampoen wordt hoor. Ajax heeft de gekste wedstrijden verloren (heracles, AZ) terwijl PSV pas twee keer heeft verloren, waaronder 1 keer van Ajax en 1 keer van Feyenoord. Dus het kan alle kanten nog op.

7 april 2019 om 18:47

Eens dat er geen voetbal in het team zit, maar vechtlust is er juist wel. PSV heeft een prima voorhoede en backs, maar een absoluut kampioen onwaardig middenveld, centrum en keeper. Dat je je dan naar zoveel punten knokt vind ik juist vechtlust, grotendeels dankzij van Bommel.

7 april 2019 om 18:54

Psv heeft totaal geen spelers van het kaliber Ziyech, Neres of Tadic rondlopen die zo een wedstrijd kunnen openen. Er wordt steeds naar achteren gevoetbald ipv naar voren.

7 april 2019 om 19:02

TrebleX ons middenveld is van een veel minder niveau inderdaad en daar gaan we aan onderuit

7 april 2019 om 19:02

TrebleX ons middenveld is van een veel minder niveau inderdaad en daar gaan we aan onderuit

7 april 2019 om 19:17

Met Guti, Ihatarran, Sadilek heb je wel betere middenvelders zitten dan die 2 matige spelers.

Je ben pas koploper na een volledige speelronde heette het. Ajax op de eerste plaats op beter doelsaldo en alles in eigen hand! Het wordt nog spannend de laatste wedstrijden.

7 april 2019 om 18:43

Spanning is nu wel weg hoor.

7 april 2019 om 18:44

Spanning is nu wel weg hoor.ajax wordt kampioen.

7 april 2019 om 18:47

Laten we het hopen

Jammer. Gestreden *kuch* maar verloren. Volgend seizoen beter dan maar...

7 april 2019 om 19:29

Gestreden wel, nu nog voetballen.

Klopt die titel wel, heeft Dumfries dit al bevestigd?

Het houdt een keer op voor PSV, op deze manier haken ze nog voor het einde af.

7 april 2019 om 18:47

Zelfs Zwolle houdt zich bezig met Dumfries

7 april 2019 om 18:53

Ach, wij zijn al weer klaar dus ik zit inmiddels thuis. Ik had nog gehoopt dat ik bij de eerste 10 zat met deze grap, volgende keer beter.

7 april 2019 om 19:12

Haha sempros volgende keer beter😄

Leuke spannende wedstrijd gezien met vooral veel strijd. Het niveau was niet heel hoog, maar dat is niet heel erg. De scheids had zn handen vol samen met de VAR. Gemakkelijke strafschop PSV (maar wel terecht). Gevaarlijk spel had indirecte vrije trap moeten zijn (sowieso geen penalty). Buitenspel afvlaggen (2-0) lijkt terecht, maar je zou zeggen dat ze vorige week geleerd zouden hebben van Ajax PSV. Daar was het wel onterecht namelijk. Al met al is de 3-3 een terechte uitslag, PSV kon niet brengen wat het moest brengen. Wel qua strijdlust maar niet het niveau dat ze kunnen halen. Dat kan je mede op het conto van VBommel zetten met zo'n verdedigend middenveld. De spanning neemt in ieder geval alleen maar toe voor de titel.

wanneer gaat PSV een keer zo een houthakker als Hendrix vervangen met een speler die een beetje wat met een bal kan? hier schiet je niks mee op zo op je middenveld

7 april 2019 om 18:45

Helemaal mee eens. Ben er zo gigantisch klaar mee met die Hendrix. Echt een recht toe recht aan voetballertje. Armoe troef dat deze jongen wekelijks basis staat

7 april 2019 om 18:55

Rosario zelfde type. Speelt graag de balletje breed of terug ipv naar voren. Ook vaak balverlies.

7 april 2019 om 19:30

Is Guti dan echt zo veel minder? Die lijkt mij in potentie beter. Hendrixs zit aan zn plafond

Jammer dat Vitesse niet heeft gewonnen, maar i.i.g. een punt gepakt en zo ons geholpen! Bedankt vrienden uit Arnhem! Ongekend spannende titelstrijd wordt dit, op doelsaldo nu bovenaan!

Nog 5 finales te gaan. Moge de beste winnen.

7 april 2019 om 18:57

Vergeet niet dat Ajax de zwaarste wedstrijden moet spelen in de CL, KNVB beker. Fc Groningen uit is geen makkelijke opgave.

7 april 2019 om 19:10

Klopt, het drukke schema kan ons zeker wel opbreken, ik ben benieuwd hoe Ten Hag en de spelers er mee omgaan. Tot nu toe verloopt het zeer goed en wedstrijden waar ik vooraf een hard hoofd in had, worden toch relatief gemakkelijk gewonnen dus ik heb nu aardig wat vertrouwen

Maar goed, zoals ik al zei, 5 finales te gaan. Moge de beste winnen, de strijd is ongekend spannend!

Ondanks uiterste inspanningen van de scheids niet kunnen winnen in Arnhem. Bijna knap hoe van Bommel het om zeep helpt na de winterstop. Uitsluitend lange ballen pompen op De Jong is over 34 wedstrijden net niet genoeg vrees ik. Vandaag kunnen zien dat ze gewoon niet sterk genoeg zijn.

7 april 2019 om 18:56

Leeftijd maakt niet uit, ik ben wel heel benieuwd wat Gözübüyük te zeggen heeft over zijn knoeien.

Wat deed hij bv bij de gevaarlijk spel moment, eerst geef je penalty maar omdat de speler niet geraakt werdt ?? Geef je geen penalty?.dan ken je de spelregels gewoon niet..

7 april 2019 om 19:18

Het was sowieso geen penalty. Dat had hij goed. (Geen contact, dus geen directe overtreding gaande) Maar als dit geen gevaarlijk spel is weet ik het ook niet meer. Was gewoon een indirecte vrije trap net in de 16. Scheidsrechterbal kan het nooit zijn. Verder is vrijwel alles volgens de regels gegaan toch. Of heb jij specifieke voorbeelden voor me wat niet klopt?

7 april 2019 om 19:45

Ik heb de beelden nog eens rustig terug kunnen zien mbt 1e pingel maar Lozano laat bewust zijn rechterbeen hangen. Ik vind die wel twijfelachtig hoor. Maar goed verder viel het wel mee met de VAR. Ja gevaarlijk spel en indirecte vrije trap.

7 april 2019 om 18:51

Kom op. Jouw club heeft de Var her hele seizoen al mee. Jammer dan om zo een sneer uit te delen.

7 april 2019 om 18:58

Het is een automatisme geworden om alle ballen hoog in de strafschopgebied te schieten. Luuk verloor de meeste duels of kwam niet bij hem aan.

Onvoorstelbaar dat PSV hier nog een punt pakt pfffffff..........

7 april 2019 om 18:48

Terecht punt hoor

Als PSV-supporters nu nog gaan zeuren over arbitrage, dan snappen ze het niet meer. Maar hoe dan ook, EINDELIJK Ajax weer waar het hoort.

7 april 2019 om 18:45

Inderdaad, genoeg momenten in deze wedstrijd die in het voordeel van psv eindigde

7 april 2019 om 18:59

1x omdat we geen indirecte vrije trap tegen krijgen. Verder aan allebei de kanten foutjes, maar geen gekke dingen.

Wat een knotsgekke wedstrijd zeg. Echt vermakelijk om te zien en 3-3 ook terecht imo.

Alsnog worden we kampioen let maar op. Eindhoven wat worden wij?

7 april 2019 om 18:49

2e

7 april 2019 om 18:52

1e

7 april 2019 om 19:21

Ongelukkig van dit soort dagen?

Van de werf, ontiegelijke paardenlul. Psv heeft nog geluk met een gelijkspel man man man wat zyn die slecht zeg, die mogen echt geen kampioen worden gewoon zou zo onverdiend zijn

Dumfries: Ik vind niet dat Ajax bovenaanstaat omdat we evenveel punten hebben

7 april 2019 om 19:00

Helaas zei die dat niet.

Was de 2-1 van luuk de jong geen buitenspel?

7 april 2019 om 18:47

Heb je wel gekeken? Dumfries stond letterlijk voor De Jong toen hij de pass gaf.

7 april 2019 om 18:47

Het was de 2-2, en nee. Hij stond achter de bal.

7 april 2019 om 18:52

Nee, terechte goal (helaas).

7 april 2019 om 19:23

Haha, ik vergeef je in je enthousiasme dat je het graag anders wilt zien. Maar aan de lijnen op het veld kun je honderd procent zeker stellen dat De Jong een goede halve meter (minimaal) achter de bal stond. Geen buitenspel

7 april 2019 om 19:31

Haha, toch nog 5 duimpjes van mensen die ook niet hebben gekeken.

7 april 2019 om 19:46

Waarschijnlijk wel gekeken maar niet de capaciteiten hebben objectief naar een situatie te kijken. Land zit er vol van, 5 valt me reuze mee

Lozano verkopen voor 20 miljoen weg ermee. Ajacieden gefeliciteerd met de koppositie, al is de strijd nog niet gestreden

7 april 2019 om 19:00

Bergwijn speelt vaker matig dan echt goed. Die mag van mijn part ook weg. Luuk mag je als speler op de bank houden. Haal maar spits a la Bony.

Het is klaar. Hierbij wil ik Ajax feliciteren met het landskampioenschap. Die winnen de rest van de wedstrijden en ik heb er geen vertrouwen in dat PSV de volle buit gaat pakken bij Willem II en/of Az.

Na de winterstop is het alleen maar bergafwaarts gegaan met mijn clubje en vooral in uitwedstrijden. PSV mag zich echt doodschamen voor het spel na de winterstop want in elke wedstrijd was het ellende.

Van Bommel mag zich ook eens afvragen welke toegevoegde waarde Hendrix, Pereiro en Zoet hebben in het elftal. Ik zou zeggen: snel afscheid nemen van dat drietal. Ook valt elke wedstrijd op dat er creativiteit mist op het middenveld terwijl je op de bank Guti en Ihattaren hebt.ik kan het soms echt niet begrijpen dat van Bommel altijd maar vasthoudt met Hendrix en Rosario die ook nog eens het spel vertragen.

Mijn hoop ik gevestigd op FC Groningen en Vitesse om van Ajax punten af te pakken, maar aan de vorm van Ajax zie ik het niet gebeuren. Ook PSV zie ik geen 15 punten meer pakken.

Echt doodzonde dit, met in het achterhoofd dat PSV wel eens 8 punten heeft voorgestaan.

7 april 2019 om 21:42

Andres13
Bedankt voor de felicitatie

Vitesse geeft het gewoon weg. PSV heel pover hoor, vooral als zij het spel moeten maken.
En die Lozano wat een opportunist zeg.

Gelijkspel is wel terecht. Maar wat is er gebeurd na de winterstop. En bergwijn lozano zijn totaal uit vorm. Ook van Bommel heeft hier grote aandeel aan. Volgend jaar moet het echt beter.

En zo blijft Ajax ineens weer koploper...
Deze race blijft spannend tot de laatste dag en ik denk dat Ajax uiteindelijk er met de schaal vandoor gaat.

En in dat geval kan je wel zeggen dat het seizoen voor PSV mislukt is en van Bommel gefaald heeft.
Kansloos en beschamend in de CL uitgeschakeld. Vroegtijdig in de Beker uitgeschakeld op beschamende wijze, als je dan ook het kampioenschap verspeelt, heb je simpelweg gefaald.

7 april 2019 om 18:46

Kansloos wel im de CL, beschamend zeker niet. De Beker daarentegen weer wel natuurlijk

Wat een kansloze wedstrijd weer, 1 (miss 2?) Fouten van zoet weer, hopeloze wissel weer van mark, kan iemand mij vertellen wat die ihattaren nou beter doet dan pereiro, pereiro is sterker door de lucht en heeft meer scorend vermogen en het vermogen om een goede voorzet/beslissende pass te geven, dan doe je die wissel toch niet bij 1-1. Ach ja absoluut niet verdient om te winnen maar ajax wint ook niet alles daar ben ik ook wel van overtuigt, wordt nog spannend

Echt triest hoe PSV de doelpunten tegen krijgt. Alle ruimte geven aan de tegenstander om vrij uit te halen. Volledig aan zich zelf te danken. Vitesse komt overigens nog goed weg. Terecht gelijkspel.

7 april 2019 om 18:47

Je hebt PSV en Vitesse omgedraaid in je comment, even aanpassen zou ik doen. geen dank

7 april 2019 om 19:02

Mede te danken aan die statische doelman die niet eens weet wat duiken is of te traag duikt.

Wat een voetbal gevecht! Echt genoten, al met al denk ik 3-3 een terechte uitslag.

Heb nu al medelijden met de Graafschap volgend weekend.....;

Terechte uitslag, maar Vitesse had eigenlijk nog meer aanspraak op de 3 punten. PSV zwak en krijgt onterecht voordeel uit arbitrale beslissingen. Lozano met de penalty... later iemand van Vitesse onderuit en er wordt niks mee gedaan.. Vitesse (odegaard) scoort en gelijk de VAR erbij.. Later Lozano 1 op 1 met Pasveer, terwijl hij een halve meter buitenspel stond.. geen Var, helemaal niks mee gedaan.. de laatste gegeven penalty heb ik niet gezien, maar iemand zei wel dat de overtreding al buiten de 16 werd ingezet.. als dat zo is, was dat dus ook al geen penalty. In ieder geval een lucky Psv, dat Vitesse niet met de 3 punten in de zak het veld verlaten.

Waarom heeft niemand het over Zoet? Die man is niet normaal slecht met een normale keeper had je 10 punten meer gehad.

7 april 2019 om 19:04

Heb ik wekelijks over. Echter denken bepaalde supporters nog steeds dat hij net zo goed is als tegen die wedstrijd tegen Atletico in de CL een aantal seizoenen geleden.

Een woord is genoeg; terecht

Een wonder dat PSV nu pas koploper af is. Altijd maar dat verdedigend blok op het middenveld, dom wisselbeleid, pas wakker worden na achterstand, softe centrale duo, een keeper die never de punten voor je pakt en belachelijk spel met een gigantisch hoeveelheid hoge ballen. Verder geen idee waarom Bergwijn vandaag niet meedeed? Die moet nog zeker een jaartje bij PSV blijven en beslissend worden. Ik ben voorlopig klaar met Van Bommel.

7 april 2019 om 18:48

De Bergwijn die zogenaamd beter is dan Neres

7 april 2019 om 19:04

Dat is wel een hemel en aarde verschil. Vroeger hadden wij van die goede Brazilianen.

7 april 2019 om 22:37

Ja Romario en Ronaldo

Men mag wel eens de schuld gaan leggen bij onze, vooral op tactisch gebied, falende coach. Het loopt al maanden niet en toch maar weer elke week beginnen met twee fantasieloze houthakkers op het middenveld. Wanneer houdt het op?

Hoe kun je nou als voetballer zoveel inzicht hebben in het spelletje, en als trainer gewoon de meest simpele dingen niet zien?

En dan zitten voetballers als Guti en Ihattaren op de bank, wat een grap.

7 april 2019 om 19:06

Van Bommel had als speler meer inzicht op het veld dan vanaf de zijlijn. Heb ik m'n twijfels of hij volgend seizoen nog trainer moet zijn. Tis gewoon een eigenwijze coach.

Ben benieuwd of Dumfries nu wel durft te erkennen dat Ajax toch echt bovenaan staat. Het was een mooie wedstrijd om te kijken waar PSV af en toe goed wegkwam met de Var.
Eigenlijk is de tactiek van PSV vrij simpel. Of voorzetten op De Jong, of een steekpass diep op Lozano. Als tegenstanders zich daarop inspelen dan zie ik PSV nog wel meer punten verliezen.

De zoveelste uitwedstrijd, die je na de winterstop niet wint.

Je speelt voor de titel. En dan laat je dit zien. Je mag nog blij zijn dat je hier weggaat met een gelijkspel, maar meer had je ook niet verdient.

Vitesse was gretig, en had de overwinning volkomen verdient. Gelukkig krijg je nog een penalty mee op het eind, en moet Bergwijn die bal aannemen en hem erin knallen in de allerlaatste seconde's. Helaas, het heeft allemaal met de druk en stress te maken. PSV was echt schandalig slecht, met name in de eerste helft. Dieptepunt is weer de wissel van Pereiro van Van Bommel. Zo makkelijk weer. Je speelt voor de titel, en dan ga je Ihattaran erin brengen die niks goeds heeft gedaan. Terwijl Pereiro belangrijk was met de steekpass op Lozano bij de penaltysituatie.

3 keer achtergekomen, 3 keer teruggekomen. Leuk en aardig, maar je bent de koppositie nu definitief kwijt. Van het duo Rosario en Hendrix ben ik al maanden klaar mee. 0 voetbal, 0 diepte, helemaal niks. Maar Van Bommel vind het dat allemaal wel prima en lekker gaat.

Nou. We zitten weer in de situatie als 2016. Toen stond Ajax ook bovenaan op doelsaldo. Maar als je dit laat zien straks in de uitwedstrijden tegen Willem II en AZ. Dan wordt je terecht geen kampioen. Thuiswedstrijden zullen we gewonnen worden, maar uitwedstrijden zijn helaas geen zekerheidjes meer sinds de winterstop.

Vermakelijke wedstrijd gezien, maar wel jammer dat het weer mis gaat in de slotfase, want denk wel dat er een overwinning in had gezeten had voor Vitesse als Slutsky een goede defensie zou hebben.

7 april 2019 om 19:13

Dat is toch al iets wat Slutsky het hele seizoen niet is gelukt. De defensie is bijzonder vaak amateuristisch te noemen. Ben ook niet echt overtuigd van Slutsky als coach momenteel.

7 april 2019 om 19:36

Begon inderdaad heel stroef, maar ik denk dat Slutsky van Odegaard echt wel een betere speler heeft gemaakt als je het vergelijkt met zijn Heerenveen periode.

Ook moet je in acht nemen dat hij het hele seizoen een half geblesseerde voorhoede had, maar kan best begrijpen dat het moeilijk is om hem als coach goed te beoordelen als het zo'n vriendelijk persoon is, maar hij heeft met mijn club in Rusland wel laten zien dat hij een prima trainer is.

7 april 2019 om 19:16

Zeker, gewoon vandaag ook weer twee keer een fout van Van der Werff. Hopelijk gaat het met Doekhi achterin beter. Maar dat er in de zomer vooral op verdedigend vlak wat moet veranderen is wel zeker.

Lekker hoor, Ajax heeft alles weer in eigen hand. PSV moet nu hopen op een misstap van Ajax en zelf alles winnen inclusief de wedstrijd tegen AZ.

7 april 2019 om 19:12

Voor de helft mee eens. Ook PSV heeft het nog in eigen hand aangezien het op doelsaldo is en niet op punten. Dit wordt heel spannend de laatste potjes.

7 april 2019 om 19:23

Doelsado heeft Ajax toch gewoon in eigen hand? Gewoon net zoveel goal of eentje minder dan PSV elke week maken en je bent kampioen.

7 april 2019 om 19:31

Technisch gezien niet helemaal waar. Al zou Ajax alle wedstrijden winnen met 10-0, kan PSV alsnog kampioen worden. Realistisch is het allemaal niet (gat in doelpunten lijkt zachtjes gezegd ook onoverbrugbaar), in theorie nog altijd mogelijk. Maar deze speelronden een grote stap gezet die ook gemaakt moest worden. Ziet er in ieder geval voor jullie beter uit dan voor PSV, en dat is zo vlak voor het einde wel heel lekker. Gefeliciteerd en fijne zondag nog

Als we Groningen uit winnend afsluiten heb ik pas vertrouwen dat het ook gaat lukken. Man wat was dit zenuwslopend als Ajacied. Gelijkspel uiteindelijk wel de terechte uitslag denk.

7 april 2019 om 19:51

Zal ik hem er maar in gooien dan? Het blijft lastig met een gat van 0 punten. Maar nu alles van wedstrijd tot wedstrijd bekijken. Wie weet is het over 3 speelronden al beslist (onwaarschijnlijk, maar mogelijk). Aan de andere kant: Zou niet de eerste keer zijn dat het in de laatste speelronde wordt beslist, en de afgelopen paar keren dat dat gebeurde was het (op 1 keer tegen ons na) volgens mij altijd in het nadeel van Ajax. Zou wel de best denkbare sportieve revanche zijn.

7 april 2019 om 19:57

Heb in het begin van het jaar al eens tegen een vriend gezegd dat ik dacht dat het op doelsaldo beslist ging worden. Zou wel de ultieme revanche zijn inderdaad.(als het in ons voordeel uitvalt). Word iig een hele spannende strijd de komende maand. Misschien maar even naar de 'dokter' om wat kalmeringsmiddelen of middeltjes tegen de bloeddruk te halen.

Nog steeds niks aan de hand Van Bommel?

Van bommel zometeen: we hebben een prima pot gespeeld. We staan nog steeds op dezelfde afstand van Ajax als dat we bij aanvang van de competitie deden. We hebben alles nog in eigen hand en kunnen op basis van doelsaldo kampioen worden

Volgende week winnen wij met 8-0 van de Graafschap wordt het wellicht toch nog spannend wat betreft doelsaldo😜

On: Ajax krijgt Vitesse en Utrecht ook nog dat zijn 2 teams waar ze moeizaam tegen spelen. Tis nog niet gedaan in elk geval wordt een mooie eindsprint

7 april 2019 om 18:52

Dat zijn beide wel thuis wedstrijden. Terwijl PSV naar Willen II en AZ moet.

7 april 2019 om 18:56

Dat denk ik dus ook.....psv gaat volgende week aan het doelsaldo werken, terwijl Ajax zo weinig mogelijk krachten zal gaan verspelen tegen Excelsior.

7 april 2019 om 19:07

Tegen Nac hebben ze dit niet gedaan omdat Van Bommel steeds aan zelfde spelers blijft vasthouden.

PSV komt goed weg, beslissing geen penalty aan Vitesse te geven was verkeerd. Daarnaast is vd Werf echt dom geweest. Als je iemand onderuit haalt, doe dat dan eerder (voor de 16) of laat hem dan maar gaan. Blijft natuurlijk ongekend spannend en niets is nog beslist!

Hier mazzelen we ongelooflijk met 1 punt, maar echt dit PSV zou geen kampioen mogen worden. Wat een drama blijft het toch en Van Bommel geeft aan dit niet te kunnen handelen.... Is van Bommel dan wel geschikt?
Laat Guti maar spelen i.p.v. Hendrixs want die jongen heeft echt geen restwaarde....
Ajax acht ik nu toch echt wel kampioen, want ik zou niet zien waar die nog punten gaan laten liggen. Psv kan echt elke wedstrijd punten verliezen.
Ajacieden gefeliciteerd, maar jullie hebben aan het langste eind getrokken.

Nou Ajax maak die 20 miljoen maar over voor Odegaard! Wat een prachtige techniek heeft hij. Hij begint zich steeds beter te ontwikkelen en is klaar voor een stap hoger. Real is nog te vroeg maar Ajax zou een goede vervolgstap zijn.

7 april 2019 om 18:57

Daar heb je helemaal gelijk in, als je geld heb moet je het uitgeven, de komende jaren zal je verplicht kampioen moeten worden.
Alleen zonde dat zoveel geld er voor nodig is, maar ja je moet toch eens weer kampioen worden!!!!

Daar gaat het kampioenschap voor PSV dan. Allemaal te danken aan het schijtbakken voetbal onder Mark van Bommel het tweede seizoenshelft. Als je ziet dat het minder gaat na de winterstop moet je dingen veranderen. Daar is bommel te koppig voor. Zo’n Hendrix bijvoorbeeld leuk dat hij geliefd is in Eindhoven en het publiek maar dat is een simpele waterdrager. Rosario zie ik wel potentie in, maar heeft een voetballende man naast zich nodig. Het centrum is ok voor de Eredivise maar Europees gezien komen ze veel te kort. Zoet vond ik ook maar matig vandaag.

Kijkend naar volgend seizoen moet je gewoon doorselecteren PSV zijnde. Zelfs Luuk met zijn 25 goals zou ik verkopen, hoeven wie armzalige lange ballen niet te zien. Verkoop De Jong, Pereiro, Hendrix, Schwaab en Viergever. Mocht je Lozano en Bergwijn kunnen behouden haal Lammers terug tenminste een voetballende spits. Dan heb je nog Gakpo, Malen en Romero achter de hand. Haal een nieuwe nummer 10 of geef Ihatarren de kans met Guti en Rosario daar weer achter. Daarnaast twee nieuwe centrale verdedigers is ook broodnodig voor PSV.

Kortom moet veel gebeuren in de zomer, anders raakt Ajax veel te ver uitzicht.

Helemaal klaar met van Bommel. Hij is het toch helemaal kwijt met zijn wisselbeleid en zijn basis elf. Heel NL ziet dat het niet gaat met Rosario en Hendrix en toch blijft hij zich aan hen vasthouden. Waarom wissel je je enige voetballer, die iets kan forceren en een speler voor de spits kan zetten.

Het was ruk, snap niet hoe je voor de winterstop zo overtuigend alles kunt winnen en dan na de winterstop dit laat zien.

Huilie huilie van Bommel en je stelletje amateurs. Wat een vreselijke mazzel weer met die rotploeg van je.
Gestolen punt. 2 pingels kado, man meer en meer kadootjes kun je ook niet krijgen. Lekker voor je van Bommel, vreselijke zeurpiet.

Zo laten een aantal psvers zich kennen zeg, je bent medekoploper en nu gelijk ajax al feliciteren met het kampioenschap. Dit was jullie laatste zware trede en een enkele programma, waar ajax minimaal 3 extra wedstrijden nog krijgt plus de vroege start vanwege de voorrondes, liggen zo2el vermoeidheid als blessures en afdwalingen op de loer. Iig wel blij met de koppositie, hopelijk is dit na de laatste fluitsignalen van de 34e speelrondes ook nog zo. Al teveel "net niet" trauma's achter de rug met steeds een puntje tekort, de graafschap op zelfs die idiote dag waar psv de lachende derde was en az en ajax door de grond konden zakken

Leuk wedstrijd voor de neutrale kijker.
Erg jammer, laatste penalty: uiterst dom die vd werff.
Psv had dit keer mazzel en pech in de blessure tijd: penalty + Bergwijn's misser(om dit soort momenten gaat het en niet als je met 4-0 voor staat....).
Ajax is nog geen kampioen trouwens. Zij hebben een reputatie hoog te houden gezien de laatste jaren.....
Hoe dan ook is er maar 1 club die het verdient: AJAX!

Het lekkerste is nog om Dumfries te horen janken over de scheidsrechter. Wat een grap!

7 april 2019 om 19:03

Dat is slechts zijn persoonlijke gevoel. Hij werd een paar x door kleine dingetjes teruggefloten. Over de hele wedstrijd vond ik gozubuyuk gewoon prima fluiten.

7 april 2019 om 19:07

Ik geloof wel jij Gözübüyük goed vond fluiten.
Dat had ik ook als psv supporter gevonden, geloof me hij nam veel dubieuze beslissingen
en doorgaans in het voor deel van je club..

7 april 2019 om 19:09

Ik heb gozubuyuk ook een aantal keer raar tegen PSV zien fluiten. Doe nou niet alsof jij objectief de wedstrijd hebt bekeken, want ik snap ook wel dat jij gozubuyuk slecht vond fluiten, terwijl PSV 2 terechte pingels kreeg.

7 april 2019 om 19:25

Het is toch wel erg raar te noemen dat hij niet wist dat gevaarlijks spel zonder contact nog altijd een indirecte vrije trap is. Dat was toch wel een behoorlijke kennis gebrek van de spelregels van Gozubuyuk.

Dumbfries is weer boos,

Op de scheidsrechter..

Werkelijk waar, die vent is zo dom..

7 april 2019 om 19:14

Of jij bent zo dom.....of jij moet meer verdienen dan hem dan neem ik me woorden terug😄

Zojuist Dumfries op tv: de scheidsrechter was niet goed. We hadden moeten winnen .niet de juiste beslissingen voor Psv. Gaf mij een gele kaart. Nou ik denk nog steeds dat je de scheidsrechter wel mag bedanken Dumfries dat je nog een punt meeneemt. Het waren tenminste echte doelpunten van Vitesse.

7 april 2019 om 19:04

Van PSV waren inderdaad geen echte doelpunten. Ten Cate, is that you?

7 april 2019 om 21:51

Ten Cate????

Wanneer van Bommel met het inbrengen van Ihataren als er iets geforceerd moet worden. Ja ik zie zijn talent, maar hij is niet beslissend met een pas of goal. En dit wordt op zijn positie wel verwacht.

Even snel toevoegend, Ajax krijgt op de laatste dag Utrecht op bezoek. Als de stand zo blijft dan weet ik wel waar Utrecht voor komt. We weten allemaal wat een heel seizoen voortreffelijk kan maken voor Utrecht en dat is de titel door Ajax hun neus boren. Ik denk daarom dat de titelstrijd pas op het laatste moment beslist zal worden!

Begin die Guzebuyuk er van te verdenken vrienden of familie in de turkse gok maffia heeft zitten, wat een grap. Eerst bij ajax voor een soort gelijk moment geeft hij geen penalty, en vandaag vaar het echt duidelijk was dat die lozano echt tegen pasveer aan springt wel. En dat de VAR dan niet eens adviseert om te kijken. Waar worden ze dan in hemelsnaam voor betaald, je kan mij niet uitleggen dat je na 100 slomotion beelden van 100 verschillende camera standpunten nog steeds van mening bent dat het een penalty is. Dit is gewoon een swalbe, lozano speelde de bal naar links en dook al vallend naar rechts om contact te maken met pasveer een blinde finkziet dat nog

Kort samengevat: Vitesse gretig, PSV alles behalve. Lozano alleen nuttig met duikelingen, spel was bedroevend. Buiten Dumfries en De Jong iedereen onvoldoende en dan met als absolute dieptepunt, Zoet. Volgend jaar alsjeblieft Unnerstall als eerste doelman.

Zag je al tijden aan komen psv speelt al weken klote en nu moest het er een keer van komen jammer maar psv gaat Ajax niet meer in halen

Al die ajacieden die nu reageren op Dumfries, hahaha, treurig, verzin iets originelers! Ben blij dat je bovenaan staat, PSV krijgt nog 100% kans vlak voor tijd. Niet te beginnen over de belachelijke 4 minuten extra tijd... alleen de tijd voor die laatste penal was al 2 minuten. Met de andere VAR momentjes erbij had het gewoon 7 à 8 minuten moeten zijn...

7 april 2019 om 21:11

Die Dumfries zegt zulke idiote dingen dat het toch logisch is dat daar op gereageerd wordt?

Iets originelers verzinnen is in dit geval niet mogelijk.

Prachtige goal van Martin Ødegaard

Wat een dag.. 20 graden vollop zon. Psv die gelijk speelt ^^ moet wel zeggen dat Vitesse een penalty moest krijgen.. Maar ik ga niet klagen vind het wel mooi zo. Voor de mede Ajacieden, 90 minuten lang!!!!

Ajax moeten nu alles zetten op het feit dat ze vanaf nu iedere wedstrijd moeten winnen!

Ik heb deze week wat meer van PSV gezien dan gebruikelijk. Vooral de tweede helft. Juist als Ajacied probeer ik zo objectief mogelijk te reageren.

De eerste penalty van PSV was een cadeautje. Lozano kan makkelijk over Pasveer heen springen, maar besluit zelf contact te zoeken en te gaan liggen. Never nooit een overtreding van de keeper. Aan de andere kant was het ook geen pingel. Mazraoui maakte duidelijk contact met het hoofd van z'n tegenstander. Angelino werd geraakt. Vanmiddag was dat niet het geval! Gevaarlijk spel, absoluut, maar dan had het wel een indirecte vrije trap moeten zijn. Om hiervoor PSV de bal te geven slaat dan ook nergens op.

Na rust werd de spanning compleet. Als fan van PSV's concurrent baal ik ontzettend dat het toch nog 3-3 werd, maar na die misser van Bergwijn zeg ik niks meer. Het blijft een kwaliteit dat de huidige nummer twee toch nog telkens zo laat weet te scoren. Het is de mentale kracht van dit PSV. Ze geven gewoon niet op.

En nu staat Ajax eerste, maar ik wijk niet van mijn voorspelling. PSV pakt de titel. Ajax kan soms echt goed voetbal spelen, maar ik ga er van uit dat net zoals twee jaar geleden, de CL vermoeidheid ons gaat nekken. Ik hoop het echt niet, maar ik verwacht het wel.

7 april 2019 om 21:16

Ik denk dat dat jij je voorspelling moet aanpassen 007, want PSV gaat echt die titel niet pakken dit jaar.

Ajax is op dit moment beter en heeft het nu in eigen hand, dat geeft nog meer vleugels

Bedankt van Bommel voor het weggeven van het kampioenschap..!

Ajax fans alvast gefeliciteerd

Als neutrale supporter van het voetbal gun ik op dit moment het kampioenschap meer aan Ajax dan aan Psv. PSV heeft het in de tweede seizoenshelft toch erg moeilijk, en mazzelt meerdere keren. Daarnaast heeft PSV ook een aantal voetballers, zoals Lozano, De Jong en Dumfries, die zich vooral kenmerken door gezeur en vallen. Daarnaast nog de coach Van Bommel, die vaak heel wijsneuzerig overkomt en zelfs na slechte resultaten alles verbaal weet om te buigen. Een beetje vermoeiend. Ajax is dit seizoen ook lang niet altijd goed, maar presteert wel wanneer het moet. Ze hebben al veel gepresteerd voor het Nederlandse voetbal in de Champions League, hebben de finale van de beker bereikt en doen zodoende nog volop mee in het kampioenschap. Daarnaast is Ajax een stuk minder arrogant dan andere jaren. Jonge, frisse jongens zoals De Jong, De Ligt en Neres roepen weinig weerstand op. Er zullen nu een hoop zijn die zullen roepen; met sympathie en goed voetbal win je geen kampioenschappen, en dat is misschien zo, maar neemt niet weg of je het dan ook daadwerkelijk verdiend.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren