Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

FC Emmen deed poging: ‘Stewards Ajax kregen het niet voor elkaar’

Laatste update:

De directie van FC Emmen deed woensdagavond in de thuiswedstrijd tegen Ajax (2-5 verlies) een vergeefs verzoek richting de meegereisde stewards van Ajax om het spandoek met de tekst 'Scherpen Kakkerlak' te verwijderen. Een deel van de F-side spreekt zich al geruime tijd negatief uit over de mogelijke komst van Kjell Scherpen naar Ajax, omdat hij nota bene op elfjarige leeftijd via sociale media zijn voorliefde voor Feyenoord bekendmaakte.

De clubleiding van Emmen kreeg te horen dat de stewards dit niet voor elkaar konden krijgen. “Ik vind dat we het eigenlijk niet moeten bespreken, want je geeft daarmee credits aan mensen die een belachelijk spandoek maken en de vijfhonderd mensen in dat vak die dat kennelijk ook prima vinden”, vertelde trainer Dick Lukkien donderdagavond in gesprek met RTV Drenthe.

“Ik neem er in ieder geval duidelijk afstand van. Hoe haal je het in je hoofd om zo’n spandoek te maken. Ik heb er zeker wel een gevoel bij, maar ik wil dit eigenlijk doodzwijgen en niet voeden.” Lukkien betreurde dat de stewards van Ajax de wensen van de directie van FC Emmen niet kon inwilligen. “Misschien moet de KNVB daar ook wel iets van vinden.”

“Ik heb meerdere dingen meegemaakt en mij daarvoor kunnen afsluiten tijdens een wedstrijd. Dat is mij nu ook gelukt”, vertelde Scherpen woensdagavond na de 2-5 nederlaag over het spandoek. “Verder hoef ik hier geen aandacht meer aan te besteden.” Erik ten Hag betreurde het spandoek. “Wij vinden hem een talentvolle keeper”, zei de oefenmeester van Ajax. “Hij heeft als elfjarig jongetje ooit iets geroepen en dat wordt hem nu nog nagedragen.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Idioten stuk voor stuk stadionverbod geven. Doe toch ff normaal. Ventje was 11 toen en zowat als zijn voorkeur daar ligt als hij zijn best maar doet. Zoveel spelers die voorkeur voor elders hebben maar toch bij ajax gespeelt.

5 april 2019 om 05:39

Ze weten toch echt wel exact en precies wie dat spandoek heeft/hebben opgehangen.
Die stewards ook maar iets van hun gele hesje ontnemen, want die zijn natuurlijk onder druk gezet om dat achterlijke ding te laten hangen.

5 april 2019 om 08:49

@Tinus,

Dit vind ik zo'n vreselijk simpele comment. Ga jij anders even in je gele hesje 100en doorgesnoven idioten tegenhouden die niet voor reden vatbaar zijn. Die hangen dat spandoek op, goedschiks of kwaadschiks.

6 april 2019 om 20:43

Dr. Mario

Eh sorry? En dergelijke types, die jij als doorgesnoven idioten omschrijft, mogen nog naar uitwedstrijden en komen nog de Arena binnen? Dan ligt dã¡ã¡r de fout lijkt mij. En zolang we mensen zoals jij houden die dit met de mantel der liefde bedekken komen we niet verder en zijn die doorgesnoven idioten dus de baas.

5 april 2019 om 06:07

Wat een kul verhaal zeg! Leg het dan helemaal uit.
Hij zei zelfs een paar maanden geleden nog dat Feyenoord z’n droomclub was. Dat kun je op youtube nog opzoeken.

5 april 2019 om 06:36

Oei, echt waar. Verschrikkelijk dat iemand zo maar Feijenoord een droomclub vindt zeg. Zou dat voor jou nou echt een reden kunnen zijn om iemand om zo n uitspraak toegang tot Ajax te ontzeggen?

5 april 2019 om 07:05

Your point being? Dit spandoek hoorde er gewoon niet te hangen. Ik snap niet dat men zich verlaagd tot zo'n niveau. Het grote Ajax Amsterdam, maar als een tiener zegt "ik was altijd fan van Feyenoord, mijn droom is om daar keeper te worden" moet hij ineens uitgekotst worden als Ajax interesse in hem blijkt te hebben? Het is gewoon zielig van (een deel van) de F-Side. Zo simpel is het. Je kon er vooraf vergif op innemen dat dit zou gebeuren. Ik was nog 'blij' dat ze het bij kakkerlak hielden en niet overgingen op enkele van de smaakloze dingen die ik eerder voorbij heb zien komen. Maar het is gewoon beschamend voor 99 procent van de Ajacieden dit gedrag. De intelligentie spat er vanaf!

5 april 2019 om 07:06

Niemand ontzegt hem de toegang tot ajax, ze laten alleen wat f-side betreft weten dat ie niet welkom is. Dat ie naar ajax gaat staat zo goed als vast. Daar doet de mening van de f-side niks aan.
Ik vind dat het een beetje overtrokken wordt hoe hierop gereageerd wordt. Ajacieden zien liever iemand die zich uitspreekt voor hun club en niet voor de aartsrivaal. Mijns inziens heb ik nog niet echt zwaar beledigende dingen voorbij zien komen. Ik hoor iedereen over opmerkingen over zn overleden broer, ik heb ze nergens gezien. Als iemand daarover iets geroepen heeft moet je hem direct bannen van de club. De f-side zelf heeft dat volgens mij nooit gedaan. Enkel kenbaar gemaakt dat hij wat hen betreft niet welkom is. Dat is een mening die je wat mij betreft mag hebben. Ik vind vooral dat ie op voetbaltechnische redenen niet geschikt is voor ajax. Zijn clubvoorkeur zal mij worst wezen. Ik verkoop producten waarvan ik ook weet dat er mooiere bestaan, dat doet niks af aan het feit dat ik hard werk om mijn producten op de markt te krijgen.

5 april 2019 om 07:30

Ik ben het wel met je eens dat iedereen (bewust) niet meldt dat hij begin van het seizoen ook nog uitspraken gedaan heeft, maar vind het vooral zorgelijk dat er dus niemand is die ook maar iets in zo'n vak voor elkaar kan krijgen. En als de me wordt ingezet roepen de supporters om het hardst dat het belachelijk is.

5 april 2019 om 07:33

Maar je zult maar bij elke thuis wedstrijd in een stadion spelen dat de naam heeft van een speler die bij Feyenoord gespeeld heeft, en daar nog trots op zijn.

5 april 2019 om 08:09

Nee, maar kwalitatief gezien hoort hij totaal niet bij Ajax. Ik zal er sowieso niet aan beginnen. De meest hersenloze fans zijn vaak het luidruchtigst en je weet nu al dat ze hem niet zullen steunen tijdens wedstrijden. Zal denk ik extra lastig zijn voor zo een ventje.

5 april 2019 om 08:28

@mvbfan,
Frenkie de Jong sliep in z'n jeugdjaren ook onder een Feyenoord dekbed en komt uit een echte Feyenoordfamilie, ook maar onnozele spandoekjes ophanegn voor Frenkie .
De Jong wordt als Feyenoordsupporter bijna doodgeknuffeld in Amsterdam en Scherpen wordt voor rotte vis uitgemaakt? Rare jongens die Ajaxsupporters.....?

5 april 2019 om 08:30

@lee112,
Hij is talentvol heeft zijn lengte mee is behoorlijk atletisch en piepjong en jij kan nu al beoordelen of hij goed genoeg is voor Ajax? Misschien moet je bij de scouting gaan werken van Ajax?
Hij pakt in iedergeval meer hoge ballen dan Onana, dat is dan ook weer niet zo heel moeilijk natuurlijk...

5 april 2019 om 08:41

Ach hou op hoor. Altijd hoor ik wat over zijn lengte. Alsnog bakt hij er weinig van. Is gewoon een lange slungel in het doel. Bij de scouting werken ? ?

5 april 2019 om 08:41

Tornado,
Rare jongens? Volgens mij is Frenkie een keurige jongen die geen gekke dingen had gezegd destijds. Nogal een verschil met deze Scherpen.

5 april 2019 om 08:41

Reactie is verwijderd, maar ik denk dat zijn instagram nog wel volstaat ( anders via Indehekken). Daarnaast heeft hij nooit kunnen weten dat Ajax hem volgde toendertijd met het interview. Hij vraagt niet om de interesse van Ajax, maar wil er nu wel heen.

5 april 2019 om 08:50

@lee112,
Je moet wel blind zijn om niet te zien dat deze jongen, 19 jaar pas gewoon veel talent heeft. Alleen talent is niet genoeg dat weet ik net zo min als alleen lengte genoeg is maar een combinatie van beide is voor een keeper zeker een voordeel.
Of hij ooit goed genoeg is voor de top zal moeten blijken maar bij Onana had 85% van de Ajacieden ook terecht z'n twijfels omdat hij bij jong Ajax nou niet bepaald een onuitwisbare indruk had gemaakt. Onana heeft zich uitstekend ontwikkeld alleen hoge voorzetten blijft een zwak punt waar hij echt op moet verbeteren voordat hij naar een topcompetitie kan vertrekken.
Geef Scherpen gewoon de kans als hij bij Ajax tekent op voorhand afbranden heeft geen enkele zin ik heb het idee dat als hij 8 jaar geleden had gezegd dat hij Ajax de aller mooiste club van Nederland had gevonden was de kritiek van de Ajax aanhang veel minder geweest om de simpele reden dat Scherpen gewoon uitermate talentvol is.

5 april 2019 om 08:56

@goodold11

Scherpen heeft ooit iets gezegd toen hij 11 jaar oud was 11 jaar oud, een ventje wat nog op de lagere school zit dat is echt iets om iemand op de veroordelen.....
Noem het een jeugdzonde, ik zou als Ajax supporter veel meer interesse hebben in de in de talentvolle keeper Scherpen die hij op dit moment is dan in iets wat hij heeft gezegd toen hij 11 jaar oud was....

5 april 2019 om 09:00

Wanneer heeft de Jong zich negatief uitgelaten over Ajax of onlangs gezegd dat Feyenoord zijn droomclub is? Dit gebeurt vrijwel bij iedere club hoor. Keur het niet goed maar iedereen weet hoe fanatiek een deel van de aanhang is bij zijn eigen club

5 april 2019 om 09:02

Tornado,
Weet ik, maar kom dan niet met de vergelijking met Frenkie. Dat is dus geen zuivere.

5 april 2019 om 09:26

Nou @Tornado72.. je kan Lee wel blind noemen maar zelf heb je nog geen zinnig woord gezegd waarom het zo'n groot "talent" is. Volgens mij heb je ook geen idee of het wel zo is, want echt veel verder dan "hij is talentvol" kom je niet en het is compleet uit de lucht gegrepen. De vergelijking met Onana raakt ook kant noch wal, wat zegt de kwaliteiten van de ene speler nou over de andere.. helemaal niks. Ik wacht met smacht op je reactie die waarschijnlijk zal uitblijven omdat je eigenlijk geen idee hebt wat voor keeper het nou is. Ooh en 1 tip.. voordat je begint over lange ballen.. kijk zijn eigen verhaal is terug 😉, meer zeg ik niet.

5 april 2019 om 09:40

Ook apart dat ik vrij veel afkeur reacties lees van Feyenoorders waar vanuit de harde kern precies dezelfde reacties zouden komen en geweest zijn... de vermeer spandoeken vergeten?

5 april 2019 om 09:59

Scherpen is zeker talentvol. Hij is voor z'n lengte snel bij de grond, is behoorlijk atletisch heeft z'n lengte mee laat zich niet gek maken en is sterk op hoge ballen. Lijkt mij voldoende om een knaap van net 19 een talent te noemen.
Een keeper met ene keeper vergelijken lijkt mij niet zo raar? Als dat niet meer kan kan je eigenlijk geen enkele speler met een ander vergelijken.

5 april 2019 om 10:09

Zeg dan gewoon dat je het eigenlijk niet weet. Ik gaf je nog een verkapte hint over lange (hoge) ballen en je noemt hem er zelfs sterk op. Zijn korte hoek is zwak, dat is overal al voorbij langskomen en dan zeg jij dat hij snel bij de grond is dan zou hij die juist moeten hebben toch? De rest zijn gewoon algemene antwoorden, daar kan je niks mee. Het gaat erom dat je wil zeggen, als de ene keeper het kan.. dan kan de ander het ook. Of te wel, je moet gewoon iemand kopen.. want misschien zal die hetzelfde kunnen.

5 april 2019 om 10:42

@ Tornado72

Je moet eerder Blind zijn door te denken dat hij zogenaamd goed is. Noem 1 skill waarin hij uitblinkt. Hoge ballen? Hahahah nou nee! Je verzint ter plekke. Snel naar de grond? Helemaal niet.....

Bij Onana twijfelde alleen na praters. Hij had ook bij Jong gewoon super reddingen. Ja rare fratsen ook, maar dat heeft hij nog steeds. Dat hij goeie reflexen had was toen ook al goed zichtbaar.

Kan me niet schelen wie hij de mooiste club vindt. Hij is niet goed genoeg voor Ajax en over een paar jaar zal me een zorg zijn. Dan laat je net zo goed je eigen jeugd keepen en zien of zij over een paar jaar geschikt zijn....

Jij denkt vast dat ik zo denk, omdat hij voor Feyenoord is. Nou zal me een zorg zijn. Al was hij iemand uit de Jordaan. Niet goed genoeg!

@ Dylan8071
Juist!

5 april 2019 om 11:29

@lee112,

Ik verzin niets ik observeer slechts. Scherpen is een prima keeper voor zijn leeftijd. Je kan het niet willen zien natuurlijk of hij op den duur goed genoeg is voor Ajax 1 is de vraag natuurlijk maar mij lijkt hij de gok zeker waard voor die paar euro's.
Of zeg je nu eigenlijk dat de scouting van Ajax soep in de ogen heeft en er niets van snapt. Zoals jij Scherpen omschrijft kan hij er werkelijk geen kloten van wat indirect ook wel enigszins een diskwalificatie van de Ajax scouting is.

Mooi verhaal "bij Onana twijfelde alleen de na praters " De technische mensen bij Ajax die het in Onana zagen zitten zien het ook in Scherpen zitten, misschien wat meer vertrouwen hebben is de technische staf van Ajax?

5 april 2019 om 11:32

@dylan8071,
Natuurlijk heeft Scherpen punten waar aan gewerkt moet worden. Het zou vreemd zijn als een keeper van 19 niets meer te leren had toch? De technische staf van Ajax (dezelfde technische staf die Onana goed genoeg vond als vervanger voor Cillessen ) ziet het overduidelijk wel in hem zitten. Ik zou wat meer vertrouwen hebben in deze mensen en niet je onderbuik laten reageren.

5 april 2019 om 17:07

Net zo kleinzielig als je het mij vraagt. Bvo's zijn bedrijven geen plaatselijke voetbalclubjes. Een bvo kan zich niet door dit soort sentimenten laten leiden...

5 april 2019 om 08:05

Een stadion verbod voor het woord kakkerlak ? Het moet niet gekker worden joh. Er gebeuren helaas ergere dingen op de tribunes hoor

5 april 2019 om 08:26

Inderdaad. In mijn ogen is dit doek binnen de perken. Op het randje.

Overigens is scherpen diegene die een paar jaar terug Ajax 'kut joden club' zat te noemen. Dat is toch ietsje "heftiger" dan kakkerlak zelf.

Hoewel ik vind dat we er nou ook weer niet zo'n groot probleem van moeten maken wat Scherpen destijds riep. Vind ik het wel sneu dat menig lid hier allemaal met vergelijkingen komt over JC of Frenkie de Jong.

Er zit toch wel degelijk een verschil tussen alleen voor een club zijn, of de andere club een kut joden club noemen.

Van mij mag hij overigens gewoon weg blijven ivm kwaliteitsgebrek.

5 april 2019 om 08:32

@lee112,

Lijkt mij volledig onzinnig om voor zo'n doek een stadionverbod op te leggen domheid is immers nog steeds niet strafbaar net zo min als slechte smaak maar het belemmeren van de stewards in hun werk is wel kwalijk, dat zou natuurlijk wel een reden tot stadion verbod kunnen zijn?

5 april 2019 om 08:36

Ach overdrijf niet zo ..ik heb nog nergens onsmakelijke verwrnsingen voorbij zien komen. Dit sentiment kun je verwachten. Bij bosz was het hetzelfde. Door al deze mediaaandacht voed je het alleen maar.

5 april 2019 om 08:44

Jammer dat de F-side die media ook gebruikt voor kinderachtige, maar vooral zielige, statements. Op IndeHekken staan wel een aantal screenshots van alle verwensingen.

5 april 2019 om 11:23

Soms kun je je schamen voor je eigen club, dit is hier een mooi voorbeeld van!!

Idioten heb je altijd en zo ook bij Ajax. Van mij hoeft Scherpen niet te komen, maar dat is puur omdat ik hem niet goed genoeg vind, niet omdat hij op 11 jarige leeftijd iets online heeft gezet. Volgens mij was Frenkie de Jong ook voor Feyenoord? Ja, dat is dezelfde jongen die nu door half Ajax aanbeden wordt (onterecht) En voor 80 miljoen naar Barça vertrekt. Hoor je ze daar over klagen? Cruijff speelde ook voor Feye noord, maar dat is een (inter)nationale Ajax held. Ons stadion heet verdomme Johan Cruijff Arena, maar hij heeft ook voor Feyenoord gespeeld? Maar wel moeilijk doen omdat een 11 jarig jongetje iets online neerzet. Toen die jeugdspeler na de bekerwedstrijd Feyenoord Ajax online tweette dat hij vanaf die dag voor Ajax was, werd door velen in Amsterdam wel leuk gevonden.. hypocriet gedoe van die zielige lui die zo negatief staan tov Scherpen. Wat is erger? Zo zielig zijn dat je een spandoek maakt, of een 11 jarig jongetje dat wat online typt.

5 april 2019 om 06:09

Niet alleen op 11 jarige leeftijd! Hij riep het een paar maanden terug nog in een interview! Hier wordt een halve verhaal verteld.

5 april 2019 om 06:44

Ja, dus. Al roept hij het vandaag nog een keer.
Gedraag je niet als een klein kind. Op deze manier ben je niet beter die ‘mannen’ die het spandoek hebben opgehangen.

5 april 2019 om 07:00

Dus we gaan iemand veroordelen, omdat die dingen zegt? Ik denk dat jij ook wel eens rare dingen hebt gezegd, sterker nog, denk dat elke Nederlander wel eens iets heeft gezegd, wat die beter niet kan hebben gezegd, of uit emotie heeft gezegd. Zullen we Willem Alexander dan ook maar even niet meer interviewen, toen die 14 ofzo was, dat de klote mensen van de pers maar moeten opdonderen. Maar als ik gisteren het standpunt van de zogenaamde F-Side lees, is het geschreven door een jongetje van een jaar of 14, zit weinig niveau in. Ook zulke spandoeken, zeggen iets van weinig niveau.

5 april 2019 om 08:39

Uhm, maar dat is toch ook iets dat gezegd wordt........ Dus toch veroordelen op wat iemand zegt. Ik vind deze ophef zwaar overtrokken. Die onzin waar zijn broer bij betrokken werd dat is totaal van een andere orde, maar ja in jou redenatie, we veroordelen niemand om wat ze zeggen. Misschien toch maar beter na denken voordat je een reactie plaatst. We veroordelen namelijk constant om wat ze zeggen. Alleen nu wordt het mega gemaakt (spandoek was geen eens zo erg, hadden echt verschrikkelijke dingen op kunnen staan, die er gelukkig niet opstonden), terwijl niets zeggen 10 keer beter is.

5 april 2019 om 09:34

Eens, het spandoek had veel erger kunnen zijn. Niet dat dit volwassen was, absoluut niet. Maar het hele gedoe rond Scherpen gaat veel te ver.

5 april 2019 om 23:52

Dit punt heb je hierboven ook al gemaakt, maar blijft natuurlijk waanzinnig standpunt van de zgn Ajax fans. Die hebben mogelijk hetzelfde interview als jij gezien en zijn meteen met een oud laken en een kwast een gave tekst gaat verzinnen.

5 april 2019 om 09:20

Helemaal eens met je verhaal... slaat nergens op, eenieder mag zijn eigen droomclub hebben. Van mij hoeft Scherpen ook niet te komen, precies om dezelfde reden die jij aangeeft, ik zie het niet in hem. Denk niet dat het een topkeeper word, of in ieder geval niet van het niveau dat Ajax najaagt. Ook nog even een correctie, de familie van Frenkie zijn voor Feyenoord. Frenkie zelf heeft altijd Ajax als zijn favo club aangewezen. Feyenoord heeft eerst ook nog interesse in hem getoond, toen PSV (wouden hem zelfs een aanbieding doen) maar toen kwam Ajax ineens, en gezien dat zijn droomclub was was het een makkelijke keuze.

5 april 2019 om 09:31

Dat laatste wist ik niet. Ik dacht dat hij zelf voor Feyenoord was, maar bij Ajax meer kansen zag dan elders. Iets wat overigens enorm goed heeft uitgepakt.

5 april 2019 om 11:14

Las wel ooit eens dat hij Feyenoord spullen had maarja als je door je familie een kant op gepushed word kan dat gebeuren. Meeste mensen kiezen de club waar hun ouders ook voor zijn. Maar las toen een interview waaraan hij aangaf altijd een Ajaxfan geweest te zijn, ondanks dat zijn familie louter uit Feyenoordfans bestaat. Maar goed, het slaat sowieso nergens op... Feyenoordfans die de Ajax niveau kunnen redden zijn wat mij betreft ook altijd welkom.

5 april 2019 om 09:30

@rutgerr Frenkie de Jong heeft ooit (ook jaren geleden dus denk ook rond zn 11e jaar) dat ie met zijn Feyenoord pyjama onder een Willem II dekbed sliep....hij dacht toen in ieder geval over na dat ie zn huidige club hier ook in moest noemen al zou dit bij Willem II natuurlijk niet zo'n probleem zijn. Dat ie fan is voor een rivaal zou mij nog niet zo veel uitmaken. Zou het erger vinden als ie zich negatief uitlaat over de club waar ie later gaat spelen. Lamprou bijvoorbeeld heeft na zijn mislukte avontuur bij ajax in zijn Feyenoord tijd negatief geuit naar Ajax toe en nu speelt ie er toch. Dat zou ik erger vinden.

5 april 2019 om 09:57

Laat het hele verhaal van toen hij 11 was achterwege en zoek even naar Scherpen Feyenoord 2018. Aan het begin van dit seizoen liet hij weten vaste keeper te willen worden bij Feyenoord.

5 april 2019 om 10:09

Oh dat is wel ernstig ja Jusifi. Nu breekt mn klomp. Scherpen kakkerlak! Wat erg.. Die jongen is nog jong, misschien nog half een kind. Als een speler van zo'n kleine (mooie) club gevraagd wordt waar zijn voorkeur ligt of wat hij graagzou willen bereiken, kan je nou eenmaal ook een keer geen Ajax horen als droomclub. Feyenoord en PSV zijn ook grote clubs. Dus omdat hij Feye noord heeft geroepen zouden wij hem moeten bannen en onszelf (lees die trieste spandoekmakers) helemaal tegen hem moeten keren? Ik durf te wedden dat de helft van de aankopen van de topclubs een andere clubvoorkeur heeft hoor.

5 april 2019 om 10:15

Wat erg! Laten we hem maar even een paar doodswensen sturen via de F-Side! *sarcasm*. Kan je mij uitleggen waarom je iemand landelijk kapot moet maken omdat hij zegt ‘ik droom van feyenoord’?

5 april 2019 om 11:42

@Jusufi, er zijn spelers die zeggen dat Barcelona hun droomclub is, moeten die maar ook uitgescholden worden?

Scherpen die als 11 jarige jongetje wat nare dingen over Ajax heeft geroepen op twitter. Word dus hiervoor gestraft. Hoe kinderachtig kan je zijn door hem dat nu nog kwalijk te nemen?

5 april 2019 om 06:09

Wat een kul verhaal zeg! Hij riep onlangs nog in een interview dat Feyenoord zn droomclub was.

5 april 2019 om 06:29

Hij heeft gezegd dat zijn volgende doel was leeper te worden Feyenoord. Is dat zo erg. Dat zou Frenkie ook vast een keer gezegd hebben. Ze moeten eens ophouden met dat kinderachtige gedoe.

5 april 2019 om 07:15

Wat een misdaad. Ik zou hem oppakken. Feyenoord je droomclub noemen, foei zeg. Breng hem naar het internationaal gerechtshof in Den Haag.

5 april 2019 om 09:57

@Orgullo, jij slaat de plank hier wel volledig mis. Gaat er niet om of wat je zegt erg genoeg is om het als misdaad te zien maar wat het doet met de rivaliserende club die interesse heeft. Is zo naïef om te denken dat in het voetbal er bepaalde mensen zich daar niet over uitspreken. Als je een windmolen wilt bouwen wordt je al bedreigt en dan verbazen sommige zich dat er in het voetbal lui rondlopen die laten merken tegen te zijn? Zelfs als Ajax en Feyenoord niet tegen elkaar spelen maken ze elkaar belachelijk met kwetsende liederen dan was deze toch te verwachten? Ik keur dit alles ook af maar om dit zo op te blazen offf.

5 april 2019 om 10:12

Ik ben het met je eens dat het flink opgeblazen wordt. Maar juist omdat het zo opgeblazen wordt moet je duidelijk maken dat dit tever gaat. Als Ajax nu interesse zou hebben in een Vilhena of Clasie zou ik het geheel nog kunnen begrijpen, maar het gaat om de manier waarop dat zielige hoopje supporters zich zo laat kennen. Dat moet je veroordelen en duidelijk maken dat het niet kan, al was het spandoek nog redelijk onschuldig. Je had er ook op kunnen zetten dat hij letterlijk niet welkom is. Scherpen blijf weg is al stuk fatsoenlijker.

5 april 2019 om 10:35

@Rutgerr je hebt helemaal gelijk. Ik merk alleen dat er een soort van naïviteit heerst bij sommige mensen. Helaas zijn dit soort reacties te verwachten bij een klein gedeelte van de supporters en dat moet je of negeren of aanpakken. Aanpakken doen ze in Nederland niet en hebben ze nooit gedaan.

5 april 2019 om 23:52

Dit punt heb je hierboven ook al 2x gemaakt, maar blijft natuurlijk waanzinnig standpunt van de zgn Ajax fans. Die hebben mogelijk hetzelfde interview als jij gezien en zijn meteen met een oud laken en een kwast een gave tekst gaat verzinnen.

Wel opmerkelijk dat Emmen zich niet druk maakte om het grote spandoek 'amsterdam drie keer niks' met de drie X-en van Amsterdam in het rood erin, dat herhaaldelijk in beeld kwam tijdens de Fox uitzending. Natuurlijk was het spandoek in het Ajax uitvak op de persoon gericht en zeer onvriendelijk jegens de keeper van Emmen, maar echt vriendelijk is het niet om Amsterdam drie keer niks te noemen.

5 april 2019 om 01:08

Je laatste zin geeft al antwoord op je vraag. Het is op de persoon en compleet misplaatst, dat spandoek. Overigens vind ik dat spandoek van de Emmen supporters nog niet zo schokkend. Een groep mensen uit Drenthe die aangeven Amsterdam/Ajax niet veel aan te vinden, het is me wat zeg..

5 april 2019 om 01:19

Ik denk dat jouw reactie al aangeeft dat deze twee spandoeken niet met elkaar te vergelijken zijn. Of een club (of stad) aanvallen op zijn prestaties van de afgelopen jaren (terecht) of een jongen van 19 jaar persoonlijk aanvallen op een uitspraak van 10 jaar geleden? (Onterecht)

5 april 2019 om 02:20

Omdat dat spanddoek ludiek is. Amsterdam heeft 3 kruizen (X-en) en de afgelopen jaren hebben ze 3x niks gewonnen. En serieus, "echt vriendelijk is het niet", wat moet er dan op staan, "Welkom Ajax, wij hopen dat jullie kampioen worden"?

5 april 2019 om 11:22

@troy010

Een club kan er ook voor kiezen om alleen spandoeken toe te laten die de eigen club aanmoedigen i.p.v. spandoeken die de tegenstander beledigen. Zo krijg je al een veel vriendelijker sfeer in het stadion, neemt de vijandigheid tussen de supporters groepen wellicht een beetje af.

De meeste hier van ons komen regelmatig in een voetbalstadion en we weten allemaal hoe grondig je tegenwoordig gecontroleerd wordt. Tegen een spandoek zoals in het uitvak van Emmen kan je wellicht weinig doen omdat die vaak ter plekke gespoten worden. Subtiele beledigingen, zoals laatste bij Feyenoord-Ajax met een verwijzing naar de dood van een bekende supporter, zijn ook lastig te spotten maar dit grote spandoek waarin Ajax en Amsterdam werden beledigd is hoogst waarschijnlijk wel gecontroleerd door de stewards.

5 april 2019 om 08:00

@frtorres
Niemand weet waar de bijnaam kakkerlak vandaan komt, laat staan dat het begonnen is als een verwijzing is naar Wo2. Dat jij denkt dat het woord kakkerlak daar mee te maken heeft maakt het niet de waarheid.

Er zijn verschillende verhalen over de bijnaam, maar feit is dat niemand nou precies weet wie het bedacht heeft en waarom. Maar dat het 100 procent een verwijzing is naar de WO2 dat is gewoon feitelijk niet waar.

En de bijnaam word tegenwoordig sowieso niet gebruikt als verwijzing naar de bombardementen (evenmin als schelden met jood door Feyenoordsupporters natuurlijk).

5 april 2019 om 08:25

@frtorres

Heb je ook nog bewijzen dat het een verwijzing naar het bombardement op Rotterdam is of ben je gewoon blind aan het speculeren en onzin de wereld in aan het slingeren?

5 april 2019 om 09:25

Ach master d ga hier nou niet de moraalridder uithangen met je zielige post

5 april 2019 om 06:29

Poeh poeh, ze gebruiken 3 kruizen in het rood, de boefjes!
Op de site van de gemeente staan ook de 3 rode kruizen, kenmerk van Amsterdam...
Wellicht kan je een petitie starten om ze af te schaffen

5 april 2019 om 06:29

Niet erg vriendelijk hahahaha je maakt mijn dag. Je gaat toch niet zeggen dat er iets is is met zo'n spandoek over Amsterdam

5 april 2019 om 06:58

Haha speedy you made my day. Zelden zo een domme vergelijking en opmerking meegrmaakt. Ik hoop echt dat je aan het trollen bent want je kan dit toch niet serieus menen toch?

5 april 2019 om 08:22

Speedy ik denk dat je jouw ajax bril eventjes moet afdoen en de begrijpend lezen bril op moet zetten. Dan zul je zien dat het spandoek van emmen erg ludiek is. Drie kruizen, al een hele tijd geen prijzen in adam. Of ajax is nog in drie competities bezig en ze gaan er geen een winnen. Vul zelf maar in

5 april 2019 om 11:24

Ludiek? Ik vond het erg beledigend, getuigde van weinig respect voor de tegenstander. Kennelijk vind Emmen het prima om de tegenstander te schofferen. Persoonlijk zou ik ervoor pleiten alleen spandoeken toe te laten die de eigen club aanmoedigen.

5 april 2019 om 08:22

Alsof we nooit in onze Nederlandse voetbalhistorie geen Feyenoorder bij Ajax hebben zien spelen of vice versa. Man man man...

Des de meer gun ik de transfer nu en wellicht dat hij de wedstrijden van z'n leven mag keepen bij Ajax. Durf te wedden dat er dan oppeens totaal geen moeite zal zijn met zijn aanwezigheid bij Ajax. Hypocriete en oppervlakkige mensen...
Het is maar hoe het ieder uitkomt.

Ik denk dat die stewards slim genoeg zijn om niet dat vak in te gaan en dat spandoek proberen te verwijderen want, dat gaat je niet lukken met 3/4 stewards. Verder natuurlijk wel treurig dat sommige supporters zich er zo druk om kunnen maken, hebben zelf waarschijnlijk nooit wat geroepen op jonge leeftijd...

5 april 2019 om 08:26

Waarom zou dat niet lukken? Omdat mensen in het uitvak de stewards op een fysieke manier zouden tegenhouden? Direct de. ME het vak insturen als dat gebeurd. Is toch van de zotte dat je als steward bang bent voor je eigen supporters? Of vonden de stewards van ajax het wel best? Zou niet de eerste keer zijn dat personeel in amsterdam/de arena ajax een andere behandeling geeft dan andere fans

5 april 2019 om 09:22

Dus jij vindt dat de steward ondanks dat ze weten dat er dan geweld gebruikt wordt het spandoek moeten gaan verwijderen en/of anders de ME het uitvak insturen met nog meer geweld als gevolg. Maar goed dat jij hier niets over te zeggen hebt. Je gaat toch geweld uitlokken, dit probeer je juist te voorkomen.

5 april 2019 om 09:29

Lekiam en door mensen die denken zoals jij gaat de wereld naar de klote. Oh laten we maar niks doen want dan komt er geweld laat iedereen maar Lekker doen wat die wilt. Man wat een kortzichtige reactie.

5 april 2019 om 09:56

Stewards in de Arena op de F-Side hebben he-le-maal niets te vertellen. Ook bij uitwedstrijden. Waarom? Omdat er een groep malloten te machtig en te dreigend overkomt, dat als ze iets weghalen of als ze iemand toespreken, ze klappen krijgen. Het is walgelijk en ik hoop nog steeds dat ze het groepje in het midden van de F-Side gaan weren. Het zijn criminelen die we niet op de tribunes moeten hebben.

5 april 2019 om 11:48

De stewards durfden het niet om dezelfde reden waarom er bij andere dingen ook niet wordt ingegrepen. Een tijdje geleden schreef een Feyenoord-supporter dat hij in een vak stond waarin behoorlijk wat walgelijke dingen werden geroepen. Nadat hij een blik had geworpen op de gezichten van de roepers besloot hij dat het niet veilig was om er iets van te zeggen.

5 april 2019 om 11:51

@FRtorres, blijkbaar is het wel moeilijk (hoewel ik vind dat het moet gebeuren) omdat het bij andere clubs ook niet gebeurt. Ik weet dat de persoon die die pop van Vermeer had opgehangen wel een verbod heeft gekregen, maar in veel gevallen gebeurt dat niet. De supporters die over Nouri en Tadic riepen, hebben immers ook geen verbod gekregen.

5 april 2019 om 12:20

@lekiam

Helemaal een met de reactie van Khal Drogo. Het is toch van de zotte dat je mensen maar hun gang moet laten gaan omdat je bang bent voor geweld. Je zou als steward niet bang moeten zijn voor geweld, maar op zo'n laag punt zijn we beland in deze maatschappij. Alleen door een keer hard op te treden maak je een statement als organisatie (politie - politiek - voetbalclubs). Wegkijken leidt alleen maar tot meer grensoverschrijdend gedrag.

5 april 2019 om 08:31

Die stewards hebben waarschijnlijk nooit de insteek gehad om in te grijpen of ze durven het niet. De Fside heeft bij Ajax veel macht en de angst regeert gewoon wat betreft dat spandoek. Er zijn uitvakken voor minder leeggerost door de ME, maar ons aller Ajax komt altijd overal mee weg.

Los van het feit dat ik zelf geen fan ben van de keeper Scherpen en hem liever niet zie komen trek ik me niet zoveel aan van zijn jeugdige uitspraken. Ik heb zelf ook op die leeftijd genoeg dingen gezegd die ik nu liever niet terug zou willen zien. Wel vind ik de heisa over dat spandoek redelijk overdreven. Het is niet zo dat ie dood wordt gewenst of iets dergelijks er staat alleen Scherpen Kakkerlak. Nou wat enorm erg zeg poeh poeh. Je hoort elke week de ergste dingen in sommige stadions en dan gaan we opeens hier massaal over vallen. Snap echt heel die ophef niet over een spandoekje met kakkerlak erop. Haal hier trouwens niet uit dat ik de online aanvallen goed keur en waar er ook hele nare dingen over zijn broer worden gezegd want dat is absoluut niet zo. Maar om nou massaal over een spandoek met kakkerlak te vallen vind ik nogal overdreven.

Volgens mij gaat het die supporters om wat Scherpen vorig jaar heeft geroepen, namelijk dat hij voor Feyenoord wilt spelen. Niet dus wat hij als 11 jarige Twitterde. Hoe dan ook het blijft een onnodige actie.

Wat een ongelooflijke betutteling hier zeg en iedereen loopt elkaar maar na te blaten! Ik als Ajacied ben het totaal niet eens met dit spandoek en distantieer me hiervan maar als dit de mening is van de "harde kern" moeten ze dat toch gewoon kunnen uiten? Of leven we hier in Noord-Korea? Er zijn geen grenzen overschreden hier zoals met de Vermeer-pop (dat was walgelijk).

5 april 2019 om 03:59

Ik denk eerder dat het komt omdat die incontinente van de harde kern vooraf ook dingen over zijn dode broer zeide. Dus dat dit ook meer een opstapeling was van incidenten en daarnaast is kakkerlak nou niet bepaald een geuzennaam. Gewoon kansloos, maar ben het met je eens dat het een mening is, maar door de voorgeschiedenis kwam het op mij agressief over richting Scherpen.

5 april 2019 om 05:52

Volgens mij lopen er wel Feijenoord supporters rond met een kakkerlak als tattoo, wat het dan wel een geuzennaam maakt.

5 april 2019 om 07:43

Dat was een internet hooligan op zn instagram. Harde kern heeft volgens mij niks over zn broer gezegd

5 april 2019 om 07:26

De bijnaam ‘kakkerlak’ is net als de bijnaam ‘joden’ leuzen die heen en weer toegezongen worden door de twee rivaliserende supporters groepen van Nederland. Maar omdat dit van Ajax komt zie ik je weer als een stier op een rood lap reageren..

Ik heb echt met je te doen de afgelopen maanden, het loopt kut bij je club en dus is dit hoe je jouw tijd aan het verdoen bent? Ajax als enige aanwijzen die zich schuldig maakt aan beledigingen richting spelers.
Maar ik had het kunnen weten Zodra ik scherpen zag en Ajax/spandoek wist ik al dat je er zou zijn om je gal te spuwen.
Ontopic: Ajax moet dit helemaal niet willen omdat ik vind dat de kwaliteiten van Scherpen niet dusdanig zijn om hem over te nemen. En scherpen moet gewoon lekker achter zijn woorden blijven staan van afgelopen december en hopen op een kans bij Feyenoord in de toekomst.

5 april 2019 om 08:05

Rassajax kijk eerst eens naar jezelf. Waar stat dat hij Ajax als enige aanwijst? Het Gaat nu toch over Ajax dus logisch als je daar op reageert. De enige met wie we te doen hebben ben jij eigenlijk die dingen ziet die er niet zijn om maar te kunnen reageren. Want ja we heb en er weer 1 die als er ook maar iets van een kritische noot is op iets wat met Ajax te make heeft zich meteen weer zo aangevallen te voelen.

5 april 2019 om 08:24

@Rassajax. De vergelijking tussen joden en kakkerlakken is er een die slaat als een pik op een drumstel. De ene is een zelfopgeplakte bijnaam vanwege het ooit joodse karakter van de oprichters van Ajax (Ajax is inmiddels net zo Joods als Bangladesh maar dat terzijde). Kakkerlakken is een spotnaam wat z'n oorsprong kent uit het Duitse bombardement in de oorlog in Rotterdam. Op een paar verwarde figuren na heeft nog zelden een Feyenoorder het gebruikt voor zichzelf. Dat is natuurlijk wel een verschil.

5 april 2019 om 08:44

@khal Drogo Mijn uitspraken met betrekking tot Frtorres gingen om een eerder discussie die wij gehad hebben met betrekking tot dit onderwerp. Waarin ik nu weer merk dat het hem wel erg hoog zit als het om Ajax gaat en Scherpen.

Dus je bent heel snel met reageren zonder de context te weten. Dus dan lijkt het me eerder dat jij reageert om maar te kunnen reageren!

5 april 2019 om 08:46

Ik vind het kakkerlak en joden gebler over en weer persoonlijk ook onnodig maar als we dat grensoverschrijdend gaan vinden zijn de JC Arena en De Kuip de rest van het seizoen leeg...Ik kan wel extremere voorbeelden noemen, ook bij jouw club en dat weet je zelf ook wel. Mij verwijten dat ik ze niet op een rijtje heb terwijl je me niet kent maakt je reactie er trouwens niet sterker op

5 april 2019 om 08:48

@orgullo allemaal leuk wat je vertelt.. Maar nogmaals zijn het 2 leuzen die beide groeperingen gebruiken om elkaar te herkennen en bespotten. Dat is een feit, Of het een mooie bijnaam? absoluut niet (maar ook dat is weer mijn mening) want ik gebruik het zelf ook niet om Feyenoorders te benoemen.

Ook Joduhh/joden vind ik een aparte benaming die ik zelf ook niet gebruik, al kan ik wel lachen als Feyenoorders 'neuzen'' gebruiken.

5 april 2019 om 08:49

Nee pertinent niet waar. Dit hebben Feyenoorders wel vaker geroepen om het net zo erg te maken als, de gas geluiden en bepaalde liedjes die ze zingen. Maar vervolgens is er geen bewijs behalve een zelf verzonnen verhaal.....

5 april 2019 om 10:44

@FRtorres ik kan je vaak volgen in je reacties maar in deze maak jij het echt groter dan is het is of dan je wilt. Kakkerlak is geen leuke naam maar om de bombardementen erbij te halen is echt een brug te ver en out of context in dit verhaal. Er wordt door dit spandoek geduid dat hij een Feyenoorder is hoe onsmakelijk ook. Hoe de so called geuzennamen ontstaan zijn is niet 1 waarheid en heeft zelfs oer generatie en subgroepen een eigen en ander verhaal maar breng het aub zelf niet die kant op. Het is een onnodige en onsmakelijke spandoek maar ik hoor elke week dit soort spreuken en liederen in vele stadions.

Ik vind het wel een beetje overdreven al die aandacht en opmerkingen over een spandoek. Deze keeper heeft wel meerdere keren gezegd dat Feijenoord zij club is . En nu dat hij in de belangstelling staat van Ajax , is opeens Ajax de beste club van Nederland.
Dit gaat niet alleen over wat hij zei toen hij 11 was . Ik vraag me wel af hoe een jongentje van 11 erop komt om dit te zeggen . Het gaat er ook om dat hij afgelopen jaar nog heeft gezegd dat hij graag bij Feijenoord zou willen gaan spelen .

5 april 2019 om 07:01

Bossie, hij heeft meerdere keren gezegd dat Feyenoord zijn club is. Volgens mij heeft hij nooit gezegd dat Feyenoord de beste is of wel? Daarnaast kan je toch zeggen dat je graag voor een club wilt spelen dat sluit dan toch niet meteen uit dat je niet voor wen andere club wilt spelen? Het blijft ronduit sneu om dan zo een spandoek te maken

5 april 2019 om 07:06

11 19 of 33, wat maakt het uit. Hij spreekt zijn voorliefde uit, niks mis mee. Het is zijn beroep. Iemand kan wel hele warme gevoelens hebben voor de AH en dit uit kunnen spreken, maar kan bij de Jumbo 5x zoveel verdienen, mag die dan niet bij de Jumbo werken? Doe toch even normaal aub!

5 april 2019 om 17:14

Nergens wordt er gezegd dat hij daar niet kan gaan werken. Er zijn alleen supporters die hem niet graag zien komen en datuiten ze op deze manier. Ik weet niet of je wel eens in een stadion komt of kwam, dan hoor je wel ergere dingen hoe supporters zich uiten. Staat er bv een vader naast een zoon van bv 11 jaar allemaal dingen te roepen met ziektes erin of of Joden . Dus een spandoek met kakkerlak valt best mee .......

5 april 2019 om 18:33

Even over zijn overleden broer vergeten?

5 april 2019 om 22:15

Het gaat hier over het spandoek , daar heb ik het over. Mocht het zo zijn dat er iets over zijn broer op dat spandoek zou hebben gestaan , dan wordt het een heel ander verhaal.

5 april 2019 om 22:31

Het gaat over het totaal beeld wat ze neerzetten, is niet alleen dat spandoek, Lees dat bericht wat hier op VZ staat. Slaat gewoon nergens meer over en zo'n spandoek ook niet!!!!

Dus tegenwoordig is een spandoek met "......kakkerlak" al dusdanig aanstootgevend om stadion verboden uit te delen? Ik snap heel die ophef niet hoor. Wat is er nou erg aan zo'n spandoek? Er staat toch helemaal niks erg op? Ik zou wel heel graag willen weten waarom dit nou zo erg is.
Stel dat het een keeper naar Emmen wil mij hij heeft gezegd voor Ajax te zijn en er hangt een Spandoek met "....jood" is dat dan erg? er wordt niet gevloekt of iets. Er wordt gewoon een bijnaam van de supporters van die club gebruikt. Wat een overdreven gedoe zeg!
Kijk als je hem online gaat bedreigen / zijn broer erbij gaat halen, dat is wat anders. Maar dat die supporters het er niet mee eens zijn en dan zo een spandoek gebruiken ....kom op zeg daar gaan we ons toch niet druk om maken. En al helemaal niet om dat spandoek van 3 XXX niks.

5 april 2019 om 08:03

@FRtorres zolang het over Ajax gaat zal het altijd gebagatelliseerd worden. Onvoorstelbaar dat de KNVB hier niets mee doet, maar zodra er vuurwerk op het veld ligt mag heel vakkie S dicht #knvblogic.

5 april 2019 om 08:25

En terecht, dat ivm vuurwerk een straf volgt. Ben het volledig met je eens dat het onverstelbaar is dat de knvb hier niets mee doet.

5 april 2019 om 08:33

Het ontbeert vooral Frtorres aan historisch besef, want er is geen enkele bron die verwijst dat de bijnaam kakkerlak een directe verwijzing naar het bombardement van Rotterdam is. Pure verzinsels van Frtorres om anderen maar te kunnen provoceren en het heilige boontje uit te hangen.

5 april 2019 om 08:14

Het is geen bijnaam, het is een spotnaam. En een onfrisse als je de geschiedenis kent. Dat is wel een wezenlijk verschil. Wat mij betreft is dat net zo onsmakelijk als dat sneue gedoe met joden.

Bijzonder dat toezichthouders/stewards geen invloed kunnen of durven uitoefenen. Wat doen ze daar dan? Moet je een wedstrijd dan überhaupt wel door laten gaan?

5 april 2019 om 09:17

Er zijn nergens stewards te vinden die tegen hun eigen harde kern optreden. Daar zijn ze ook niet voor bedoeld, ze zijn er om te begeleiden en te bemiddelen. Als er moet worden ingegrepen is daar de ME voor.

Ben benieuwd of die mallotige F-Side nu volgende week ook met een soortgelijk spandoek komen voor Frenkie de Jong. Liever iets met Feyenoorder dan met kakkerlak, wat ik zo'n kinderachtige nomenclatuur vind. Maar een partij die anderen zo de maat neemt qua hypocrisie mag dan ook wel zijn hand in eigen boezem steken.

Wat ik me wel afvraag is dat waarom er zoveel ophef over Scherpen gemaakt wordt door onze welontwikkelde supporters en waarom is er nooit ophef gemaakt over Frenkie de Jong.
Frenkie sliep zelfs onder een willem 2 dekbed in zijn Feyenoord pyjama.

https://regio-voetbal.nl/nieuws/frenkie-de-jong-op...

Wat een zielige sukkels van de zogenaamde F side.
Dit mannetje is nog jong en kan uitgroeien tot een goede doelman.
Gelukkig dat die sukkels het beleidt niet bepalen binnen de club.
Hij vond Feyenoord gewoon een mooie club .
Mag dat op die leeftijd?.
Schaam jullie

Die Stewards gaan niks doen. Die zijn vrienden met die vak en zien ze iedere week. Als ze daar tegen in gaan worden ze niet meer in het vak geaccepteerd en krijg je iedereen over je heen. Stewards zijn ook zwaar in de minderheid en doen niks meer dan wat begeleiden. Handhaven doen ze allang niet meer.

Ten eerste: Zolang een speler zich gewoon honderd procent inzet voor mijn club, zal het me echt aan m'n reet roesten van welke club hij op z'n elfde posters aan de muur had hangen.

Ten tweede: Dit is een jongen van 19 die dit seizoen vanuit het niets in de spotlights gegooid is en die bovendien een maand geleden z'n broer verloren is. Ik kan me voorstellen dat het privé even pittig is voor hem nu.is het dan echt nodig om die jongen ook nog eens het leven zuur te maken met zo'n hetze?

Mensen kom op zeg we kunnen ook over drijven allemaal. Nou nou ti ls wat, een spandoeken met: "Scherpen kakkerlak". Dat zeg ik ook wel eens tegen een maat van mijn die voor Feyenoord is.

Wat tegen Vermeer gebeurde dat kon echt niet door de beugel. Zowel van de Feyenoord als zeker de ajax kant. Maar dit spandoek is echt helemaal niet erg hoor. Kom op zeg.

En ja wat er op de sociale media gezegd word kan natuurlijk echt nooit.

En de spreekkoren waren ook nog eens "ludiek bedoeld" met: "0-4 0-4 Scherpen die blijft hier"

Als er nou doodsbedreigingen of bedreigingen op die spandoek stond was het walgelijk. Maar nu stellen we wel allemaal aan hoor.

5 april 2019 om 09:00

"dat zeg ik ook wel eens tegen een maat van mijn die voor Feyenoord is."

Een vriend die voor de grap een keertje "kakkerlak" tegen je zegt, of de F-side van Ajax die je via statements op internet en een groot spandoek laat weten dat ze je niet moeten omdat je een "kakkerlak" bent... Dat is nogal een behoorlijk verschil, hoor.

Mensen kom op zeg we kunnen ook over drijven allemaal. Nou nou ti ls wat, een spandoeken met: "Scherpen kakkerlak". Dat zeg ik ook wel eens tegen een maat van mijn die voor Feyenoord is.

Wat tegen Vermeer gebeurde dat kon echt niet door de beugel. Zowel van de Feyenoord als zeker de ajax kant. Maar dit spandoek is echt helemaal niet erg hoor. Kom op zeg.

En ja wat er op de sociale media gezegd word kan natuurlijk echt nooit.

En de spreekkoren waren ook nog eens "ludiek bedoeld" met: "0-4 0-4 Scherpen die blijft hier"

Als er nou doodsbedreigingen of bedreigingen op die spandoek stond was het walgelijk. Maar nu stellen we wel allemaal aan hoor.

Nog knap dat desbetreffenden kakkerlak goed heeft weten te spellen.
Google
Armandode denkt dat dat vriendelijk bedoeld is.
Tis dus feitelijk bewezen dat uit een dode niks zinnigs meer uitkomt en de hersens van hem in staat van ontbinding zijn.

Iedereen roept nu heel hard dat Scherpen toch best wel mag zeggen dat hij voor Feyenoord is enz. Dan mogen de supporters toch ook zeggen dat ze hem liever niet zien komen. Dat heet vrijheid van meningsuiting. Zolang er niemand bedreigd of gediscrimineerd wordt is het prima. Overigens komen de uitspraken van Scherpen dichter in de buurt van bedreiging en discriminatie als de uitspraken van (een deel) van de Ajax supporters. Met zijn uitspraken in de trant van 'de spits van Ajax moet dood' en 'kut joden' zit ie op het randje van wat mag juridisch gezien.

5 april 2019 om 10:33

Lees anders even het verhaal terug wat de F-side online heeft gezet, als ze alleen hadden gezegd dat ze hem liever niet willem hebben was er niks aan de hand geweest. Maar sluit vooral je ogen voor het hele verhaal! Dat komt beter uit voor jou cluppie

5 april 2019 om 10:47

Pffff gaan we weer. Gaan we het over de spandoek hebben vanuit een groep supporters of gaan we individuele mafketels op social aan elkaar koppelen?

Het mooie is dat die lui die achter dat spandoek zitten waarschijnlijk zelf het hele internet vol schelden als het om Feyenoord gaat. Hypocriet hahahhaha

Wat heb je toch hersenloze mensen op deze wereld. En dan met zo’n spandoek komen echt waar. De makers hiervan zou je gewoon moeten opsporen en levenslang stadionverbod geven.

Wat maakt het uit als deze jongen Feyenoord als droomclub zou hebben maar bij Ajax onder contract zou staan, ik zou er echt geen seconde wakker van liggen.

Sommige mensen hebben echt een zo weinig hersencellen dat ze een blinde haat naar een andere club hebben wat nergens op slaat. Ik denk als je dat soort gasten vraagt waarom heb je zo’n haat jegens Feyenoord dat er geen zinnige opmerking uitkomt.

Stuk voor stuk allemaal sjw’s op voetbalzone. Nee ik praat het gedrag wat sommigen op het internet tegen hem en wat over hem wordt niet goed. Vooral met als dieptepunt het aanhalen van zijn overleden broer. Maar een spandoekje met scherpen kakkerlak erop moet daar half Nederland ook al over vallen. Het lijkt wel een wedstrijdje wie het erger vindt en wie de ergste sancties kan bedenken.

Mooie manier om dit volk te straffen, bij Ajax gaan spelen en dan tegen Feyenoord er 10 door laten

...want je geeft daarmee credits aan mensen die een belachelijk spandoek maken en de vijfhonderd mensen in dat vak die dat kennelijk ook prima vinden”

Nee, 500 man vindt dat niet prima. Een groot deel op dat vak zegt er gewoon niets van, want als je dat doet dan kan je het bezoeken van uitwedstrijden wel vergeten. Er is een groepje op de F-Side dat veel te machtig is geworden, waardoor je als normale supporter niet meer gezellig op de F-Side kan staan. Tenminste niet in de buurt van deze malloten. De pret is er bij mij wel af op het vak. Had dat deel van vak 410 maar boven in de hoek gelaten. Of nog beter: had ze geweerd van het stadion.

Van mij hoeft hij ook echt niet te komen maar dat heeft ermee te maken dat ik hem bij lange na niet goed genoeg vind voor ajax, laat maar lekker bij emmen blijven dat is zijn niveau niet meer en niet minder.

Je kan het met het spandoek eens zijn of niet maar laten we nou niet doen alsof er iets heel ergs op staat. Je kan de mening van de mensen die achter het spandoek staan veroordelen maar laten we het nou niet erger maken dan dat het is.

Ben ik nou de enige die vind dat dit doek overdreven word uitgelicht?!
Scherpen is voor Feyenoord zegt hij zelf, dus in de ogen van Ajax ben je dan een kakkerlak. er word niet gediscrimineerd, niemand aangevallen etc.
er staat gewoon een feit op een doek beschreven hoe Ajax supporters dat zien.
zouden jullie ook zoveel commotie maken rondom een doek waar op zou staat : Willy en Rene van de Kerkhof Boeren?
in feite precies hetzelfde!

Het is wel opvallend dat sommige hier elkaar willen aftroeven in de "ernst" van de tekst. Maar vorig jaar was het dit, en daarvoor deden zij dat.
Weetje het is allemaal triest. Nog triester is dat clubs niet willen/durven ingrijpen. Net als bij sommige spreekkoren zou de scheids hier de wedstrijd gewoon moeten staken.
Bewust of niet, maar er is een link tussen het gebruik van de term kakkerlijk en het WO2 bombardement. Net zoals er link is tussen anti-joden liederen richting en de holocaust. Op een enkel ander moment blijkt ook alleen dat erg genoeg om iets van de vinden als Knvb, vuurwerkgeluiden, bommen op R'dam, anti-homo, of clubs aan de grens Nazi's noemen kan allemaal zonder al te veel gevolgen.
Maar het wordt ook eens tijd de welwillende supporter en clubs zich hier tegen opstellen. Emmen had de scheidsrechter in moeten lichten dat ze "gewoon" van het veld moeten lopen. Net als bij spreekkoren.

Ze deden er geen hol aan!
Er is geen 1 suppoost van zijn plek geweest..

Ze stonden allemaal lekker tegen het wandje aan te leunen..

Volgende keer maar rolluiken voor het uitvak maken...
Niet luisteren, rolluik dicht !
Eventueel een mooie beamer op aansluiten en de wedstrijd feyenoord Ajax opzetten met Guidetti

Ik schaam mij voor deze mede supporters, ik zou Scherpen graag zien komen overigens, wat iemand op 11 jarige leeftijd doet moet geen zak uitmaken. Ik deed ook wel eens rare dingen toen ik jong was, mag je niet eeuwig op afgerekend worden vind ik .

Dit spandoek vind ik eigenlijk nog wel binnen de perken. Die berichten via social media gingen veelal wel te ver, maar dit spandoek is toch niet zo spectaculair?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren