Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Berghuis: ‘Geen vechtpartij en ik heb niemand ‘verrot’ gescholden’

Laatste update:

Feyenoord ging afgelopen zondag onderuit bij FC Utrecht en de Rotterdammers moesten het in die wedstrijd in eerste instantie doen zonder Steven Berghuis. De aanvaller, normaal gesproken basisspeler, werd door trainer Giovanni van Bronckhorst op de bank gezet vanwege een ‘incident’ op de training. Na afloop van het duel werd er geopperd dat Berghuis betrokken zou zijn geweest bij een vechtpartij of dat hij zijn trainer ‘verrot zou hebben gescholden’, maar hij heeft nu zelf duidelijkheid gegeven over het voorval.

“Ik ben niet betrokken bij een vechtpartij geweest bij Feyenoord, ik heb ook de trainer niet ‘verrot’ gescholden, zoals ik overal heb gelezen. Het ging om een tackle. Niet meer en niet minder. Het partijspel ging ook door, maar voor de trainer was het een opstapeling van meerdere dingen”, legt hij uit in gesprek met De Telegraaf. Berghuis baalt ervan dat hij wordt gezien als een ‘moeilijke jongen’ en vindt zelf dat hij goed met kritiek om kan gaan: “Het is geen probleem als ik een slechte wedstrijd speel en er komt kritiek, maar dit zijn feiten waarop ik moet reageren. Het gaat om mijn carrière en om mij als persoon. Dat moet ik uit de wereld helpen.”

De aanvaller vraag zich nu af of het niet beter was geweest om eerder duidelijkheid te geven over de gang van zaken: “Maar niet iedereen hoeft alles te weten wat er gebeurt bij een spelersgroep. Alleen leverde het nu veel speculaties op.” Berghuis merkt wel dat de geruchten tot veel onrust hebben geleid onder de achterban van zijn club: “Dan loop ik in de stad met mijn gezin en dan kijken mensen mij aan alsof ik de trainer verrot heb gescholden of bij een vechtpartij betrokken ben geweest. Maar zo ben ik helemaal niet opgevoed.”

Berghuis geeft aan er zelf meteen voor uit te komen wanneer hij iets fout heeft gedaan en noemt eerdere incidenten met Sven van Beek, met wie hij het in het verleden aan de stok kreeg op de training, en Willem Janssen, toen hij zich liet vallen na een tikje op zijn achterhoofd, als voorbeeld: “Ik ben geen moeilijke jongen. In het kampioensjaar zijn er ook dingen gebeurd, maar toen werd dat door successen sneller naast iedereen neergelegd. Ik baal gewoon van dit seizoen en van de achterstand die we op PSV en Ajax hebben. Ik ben ambitieus en wil gewoon dat we beter presteren.” Verwacht wordt dat Berghuis donderdagavond tegen sc Heerenveen gewoon weer in de basis zal staan. Feyenoord kan het gat met nummer drie AZ met een overwinning op de Friezen weer verkleinen tot een punt.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Maar ik ben écht geen moeilijke jongen hoor... Heel geloofwaardig inderdaad. Wordt tijd dat deze jongen eens in de spiegel gaat kijken en wat zelfkritischer wordt, talent heeft hij genoeg.

3 april 2019 om 15:56

Vind hem een arrogante uitstraling hebben, iets wat niet bij Feyenoord past vind ik.

3 april 2019 om 16:59

Feyenoord zit gewoon totaal niet in een lekkere flow. Dan gebeuren dit soort dingen. Vind het altijd zo makkelijk om iemand te bestempelen als moeilijke jongen... Het is ronduit belachelijk dat Veronica Inside dit soort onzin verkondigt. Net als meerdere. Berghuis is gewoon een goede voetballer met een heerlijke linkerpoot. Dit seizoen loopt het alleen voor geen meter.

3 april 2019 om 17:42

Dat vind ik totaal niet. Die jongen heeft er gewoon veel voor over om te winnen. Feyenoord en de supporters zouden blij moeten zijn met zo’n goede speler. Die kan ook zo bij PSV mee.

3 april 2019 om 18:02

Feyenoord heeft er aardig wat geld in Berghuis gestoken en Berghuis zat op een zijspoor bij watford. Denk Berghuis ook wel blij mag zijn dat Feyenoord hem heeft gehaald en in hem heeft geïnvesteerd.

Je oogst wat je zaait is hier van toepassing denk ik. Het zal allemaal wel meevallen, maar al die incidenten komen voort uit nare karaktertrekjes. En dat maak je niet zomaar ongedaan.

3 april 2019 om 14:41

Klopt, maar mensen interpreteren dingen ook aan de hand van de reputatie die iemand al heeft.
Voorbeeld: als Kramer die rode kaart van Mazraoui had gehad afgelopen zondag, durf ik te wedden dat half VZ om 10 wedstrijden schorsing had geroepen. Nu was het een ongelukkig incident, want het is anders zo'n lieve jongen etc.

3 april 2019 om 15:12

Men zou misschien een hogere straf vragen vanwege de recidive. Kramer begaat veel vaker overtredingen. Mazraoui vertoont dit gedrag nooit. Het is logisch dat bij de strafbepaling rekening daarmee wordt gehouden. Een vandaal die voor het eerst iets stuk maakt, wordt vaak ook lager bestraft dan iemand die voor de tiende keer voor de rechter staat.

3 april 2019 om 15:26

Kijk jij ff lekker door je Ajax bril

3 april 2019 om 16:09

Goed onderbouwd! Het heeft niets met een bril te maken maar met gezond verstand en kennis van het rechtssysteem. Een recidivist krijgt een hogere straf. Als jij kan bewijzen dat Mazraoui net zo vaak als Kramer smerige overtredingen maakt, hoor ik dat graag. In de tussentijd beschouw ik jouw reactie als nutteloos.

3 april 2019 om 16:31

Edit: ook bij spelers als Van Persie en Viergever zou daarmee rekening worden gehouden aangezien ze niet bekend staan als recidivisten. Voor zover dus mijn 'bril'. Nu jouw onderbouwing nog.

3 april 2019 om 18:57

Kyle66

"een recidivist krijgt een hogere straf"
Dat is leuk bij een rechtssysteem (wetgeving) maar dat geldt niet bij het voetbal beetje lopen brallen tegen de een en dan zelf dit naschrijven.
Met andere woorden, jouw reactie is net zo nutteloos.

Haal maar weg, volgend artikel met van Bronckhorst staat het ook.

3 april 2019 om 14:38

Zal waarschijnlijk gewoon gaan om een tackle van achter uit frustratie na eerdere waarschuwingen. Kan best dat het dan klaar is voor een trainer. Had het zelf niet gedaan maar is te verklaren.

3 april 2019 om 14:47

Helemaal met je eens Skede. Ik schets namelijk dit: Zou hij vaker gedaan hebben, met het risico dat ie mensen blesseerde of dat men zich kapot ging ergeren aan hem. En als ie het dan nog een keer doet, kan ik me voorstellen dat je er klaar mee bent. Zeker als hij vaker gewaarschuwd was.

3 april 2019 om 14:56

Ik ga wel met je mee dan, ik blijf het te weinig vinden om hem dan op de bank te zetten in een uitwedstrijd tegen je directe concurrent maar goed, ik snap wat je bedoelt. Dan had Gio ook niet zo geheimzinnig hoeven te doen en een lulverhaal over tactiek op te hangen. Het blijft wel een mannetje die snel geïrriteerd is dus dan zal de lijst wel aardig lang zijn.

3 april 2019 om 15:15

Dat is geheimzinnige van Gio is natuurlijk niet zo slim. Echter, zouden ze niet samen hebben afgesproken dat Gio's verhaal naar buiten moest komen? En dat Berghuis de trainer een oor aangenaaid heeft? Kan me dat best voorstellen, anders zou Gio dat toch nooit zo verteld hebben, wetende dat Berghuis de waarheid zou zeggen? Zo dom lijkt ie me niet. Heb echt het gevoel dat Berghuis hem genaaid heeft.

3 april 2019 om 15:29

Ik weet niet of het eventueel een besloten training was, al denk ik het wel aangezien niemand het wist. Zoiets kun je toch wel gewoon aangeven "een opeenstapeling van incidenten" en je bent klaar. Het is allemaal heel apart, ik vind het in ieder geval heel naïef om met een speler die je straft af te spreken dat je een leugen vertelt.

3 april 2019 om 14:39

Als hij toch constant mensen tikjes geeft en Gio geeft aan dat hij daar een keer mee moet kappen, dan kan ik me voorstellen dat je als trainer er een keer klaar mee bent als hij dan vervolgens een te harde tackle in zet. We zullen nooit weten wat er precies is gebeurd, maar als je het verleden van Berghuis meeneemt dan kan ik me voorstellen dat Gio er klaar mee is. Zelfs als het maar om een stevige tackle ging. Gewoon de druppel inderdaad.

3 april 2019 om 15:00

"maar als je het verleden van Berghuis meeneemt dan kan ik me voorstellen dat Gio er klaar mee is"

Kan je ons iets meer vertellen over het verleden van Berghuis? Daar is mij niets of nauwelijks iets van bekend.

3 april 2019 om 15:47

Dat ligt dan aan jouw gebrekkige kennis, of je wilt niet zien dat Berghuis vaker hele smerige overtredingen maakt als het bij Feyenoord niet loopt en puntverlies dreigt. Daar is Berghuis meerdere keren door Gio intern op aangesproken. Schijnbaar heeft Berghuis dit keer zo'n schop op de training uitgedeeld en vond Gio dat voldoende om hem op de bank te zetten.

3 april 2019 om 16:28

Als Gio er klaar mee was, dan had hij Berghuis op de tribune moeten zetten. maar Gio zette hem op de bank, verzon een verhaaltje er omheen en bracht Berghuis toen ze 2-0 achter kwamen te staan om het tij te keren. Was nog bijna gelukt ook.

3 april 2019 om 16:40

Speedy, ik ben het vaak met jou eens maar niet in dit geval. Gio heeft netjes zijn mond gehouden over wat er is gebeurd. Waarschijnlijk wilde hij het binnenshuis houden. Hij wilde hem niet op de tribune zetten misschien omdat hij het belang van Feyenoord (het behalen van punten) indien nodig wilde laten prevaleren boven de gegeven straf.

3 april 2019 om 19:02

Kyle66

Gio had gewoon zn mond open moeten trekken en Berghuis op de tribune moeten plaatsen. Wat er nu gebeurde, er worden fabeljeskrant verhaaltjes verzonnen voor de camera, dan staan we 2-0 achter en moet Steven er nog in om iets te redden waarmee zijn verhaaltjes ontkracht werden. Daarna gaan er zowel intern als extern belletjes rinkelen. Achteraf is er veel onzin gedacht en gesproken wat totaal niet nodig was geweest. Gio heeft voor meer onrust gezorgd in mijn ogen.

Berghuis is echt Feyenoords hoop in bange dagen dit seizoen. Goede voetballer en een personality. Lijkt ook wel de enige die in de media zijn mening durft te ventileren en kritisch durft te zijn. De middelmatige, niet-kritische instelling van veel Feyenoorders hangt me echt de keel uit.

Des te schrijnender vind ik dat Berghuis nu geschorst wordt door Gio door een 'opstapeling' van incidenten. Ik weet inderdaad niet alle ins en outs, maar come on. Het is ook van buitenaf zo klaar als wat dat Feyenoord schandalig presteert. En zeker bij een club als Feyenoord past er dan geen 'schouderophalende' houding in de media. Dat kan je gewoon niet maken naar de fans. Prima dat Gio zaken binnenskamer wil houden, en naar buiten krampachtig 'eenheid' wil uitstralen. Maar je kan niet Berghuis, die de matige resultaten echt aan het hart gaat (en bovendien je beste voetballer is) straffen voor een kritische houding tegenover staf en/of medespelers. Niet bij zulke pijnlijke resultaten in ieder geval

3 april 2019 om 15:40

Precies, de enige met een beetje gif en door heeft dat alles slecht gaat. Zie zo’n Clasie en Toornstra alweer als een mietje tussen Gio en Van Geel staan. Tijd voor Jaap en een harde TD.

3 april 2019 om 17:43

@ffeyenoord
Je haalt me de woorden uit de mond. Volkomen mee eens!

Gaat lekker bij Feyenoord volgens mij stond meneer berghuis zelf na de wedstrijd aan te kondigen dat er iets was gebeurd en dat hij daarom niet speelde terwijl van Bronckhorst zei dat die vanwege het tactische niet speelde misschien was dat wel echt de reden. En Johan Derksen die aankondigde dat hij van betrouwbare bronnen had gehoord dat die de trainer had uitgescholden blijkt dus ook een onzin verhaal had die zeker van krabbendam gehoord.

Hebben we het nog steeds hierover? Duurt wel lang dat overwaaien in Rotterdam!

3 april 2019 om 19:21

Komt door alles er omheen, wat Gio nu ineens naar buiten brengt. Had niet gehoeven als hij gewoon had gezegd waar het op stond of gebeurt was.

Het is dat hij soms een hele goede voetballer is, maar die jongen heeft soms een steekje los zoals dat ook bij Tannane het geval is. Vorig jaar ook met Van Beek een trainingsincident, soms vliegende tackles zonder de intentie om de bal te spelen. Kan geen kwaad om hem iets meer begeleiding te geven.

"ik ben geen moeilijke jongen hoor. Ik ben de eerste die inziet als ik iets verkeerds heb gedaan en bied dan direct mijn excuses aan".

Misschien moet je eens stoppen met fouten maken...

3 april 2019 om 17:55

Deze fout heeft hij al 3x gemaakt. Mensen leren over het algemeen van fouten.

Laat ik vooropstellen dat ik als Ajacied Berghuis graag zie spelen. Prima speler die zeer waardevol is.

Op het moment dat het niet loopt, heeft hij vaak van die achterlijke en geniepige overtredingen die bestraft worden met geel. Blijkbaar heeft hij die op frustratie berustte overtredingen ook op de training. Dat moet uit zijn spel!!

Prima speler met een winnaarsmentaliteit!!bovendien komt hij ook over als een integer persoon die dit doet omdat hij eerlijk is!! en ook fijn dat er eens iemand zijn bekkie los durft te trekken...

Eigenlijk had Gio, Berghuis al moeten straffen voor die rare tackle tegen Trencin. Volgens mij heeft hij daarna nog zo'n stunt uitgehaald tegen Ado? Dat hij ook heel raar in kwam.

Het komt op mij over alsof hij weer een tackle uit frustratie heeft uitgevoerd. Door nu zo schijnheilig te doen maakt hij de dingen erger.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren