Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Koopmeiners sluit vertrek bij AZ niet uit: ‘Ik ben er nog niet uit’

Laatste update:

Teun Koopmeiners overweegt AZ te verlaten als hij volgend seizoen opnieuw in de achterhoede moet spelen. De middenvelder wordt dit seizoen door trainer John van den Brom ingezet als centrumverdediger en voert zijn taken naar behoren uit, maar hij speelt liever op het middenveld. Mocht de nieuwe trainer hem ook zien als centrumverdediger, is een vertrek niet uitgesloten.

“Ik geniet nu van het verdedigen omdat we de nul houden en als team goed staan. Maar mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar het middenveld”, zegt Koopmeiners in gesprek met FOX Sports. "Omdat ik mijn hele leven heb gewerkt om als middenvelder te slagen. Dat is in het eerste van AZ ook gelukt, dus dat is moeilijk voor mij om aan de kant te zetten, als je daar jarenlang voor getraind hebt.”

Een zomers vertrek behoort tot de mogelijkheden wanneer Arne Slot, de opvolger van Van den Brom, hem ook als verdediger wil gaan gebruiken. “Daar ben ik wel over aan het nadenken, maar ik ben er nog niet uit. Wil ik volgend jaar op het middenveld spelen of dit blijven doen? Daar ga ik zeker over nadenken", aldus Koopmeiners. “Je kunt er omheen draaien, maar dat zijn overwegingen die je gaat maken. Misschien wil ik heel graag op het middenveld spelen, maar ziet AZ dat anders. Dan gooi ik ook m'n eigen glazen in als ik dat dan maar blijf doen. Daar moet ik goed over nadenken."

“Ik heb daar niet zo’n boodschap aan”, reageert Van den Brom, die na dit seizoen naar FC Utrecht verkast. “Hij doet het heel goed, eigenlijk geweldig op die positie. Teun links centraal in de achterhoede samen met Ron (Vlaar, red.) is een gouden combinatie. Met zijn linkerbeen is hij de start van de opbouw. Hij kan inderdaad ook op het middenveld, maar ik heb dat al zo vaak met hem besproken. Zolang ik hier ben, nog zeven wedstrijden, dan moet je ervan uitgaan dat je daar blijft staan”, besluit de trainer over Koopmeiners, die denkt het verder te kunnen schoppen als middenvelder dan als verdediger. “Voor mijn gevoel wel, ja.”

Waar komt Teun Koopmeiners het beste tot zijn recht?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Speler met een goede traptechniek. Komt op dit moment niet aan de bak als middenvelder, maar denk dat hij het niveau er wel voor heeft. Scoorde in zijn eerste seizoen ook nog redelijk wat doelpuntjes. Als hij weg zou gaan, waar zou hij dan heen moeten? Ajax of Psv? of buitenland?

1 april 2019 om 23:31

Misschien Feyenoord of een Club Brugge ofzo.

1 april 2019 om 23:50

Was verleden jaar verruit de best passende middenvelder van heel Europa in de leeftijd onder 21 jaar. Maar is door de blessure van Wuytens achterin beland en daar kan hij in principe ook prima uit de voeten. Maar hij geeft hiermee toch wel een duidelijk signaal af richting AZ. Is veruit de meest talentvolle en meest constante speler van AZ.


https://www.scisports.com/valuing-football-players-passes-by-leveraging-event-sequences/

Het buitenland lijkt mij wat vroeg en Ajax en PSV hebben hem niet nodig. Gewoon snel een gesprek aangaan met Slot en bijtekenen. Hij werkt elke dag met Slot, dan ga je toch even polsen?

1 april 2019 om 23:59

PSV kan hem er anders prima bij hebben hij is beter dan Sadilek, Hendrix en Rosario. Veel meer rust aan de bal , overzicht, betere passing en fysiek sterker. Ik zou Hendrix verkopen en deze jongen halen.

2 april 2019 om 08:01

Valt nog te bezien of hij daarwerkelijk beter is dan Rosario en Hendrix. Het is een groot talent en goede middenvelder maar ik geloof niet dat als hij ècht heel veel beter is dan de andere middenvelders, dat hij daar niet gewoon had gespeeld. Vooralsnog denk ik dat Midsjo de beste middenvelder van AZ is.

2 april 2019 om 08:34

Hij is als middenvelder , beter dan alle centrale verdedigers die ze tot hun beschikking hebben. Dit was voor van de Brom de meest logische keuze en voor AZ veruit de goedkoopste. Kan opbouwen , is sterk in duels, hoog in de concentratie en zeer contstant.

Dit lijkt me een sterk signaal naar AZ en Slot. Onmiddellijk een plaats vrijmaken op het middenveld voor hem. Doet het als verdediger keurig hoor, maar hem moet je als club absoluut niet kwijt willen. Wat een parel!

2 april 2019 om 00:03

Wat mij betreft staat het team belang boven het individu. Als Teun niet snapt waarom hij achterin staat, dan schort er iets aan zijn team belangstelling. Gaan miepen in de media dat je niet op je gewenste plek staat, terwijl je weet dat Stein van een zware blessure terug komt, getuigd wat mij betreft van weinig realisme.

Nu snap ik ook dat dit een vraag is die aan hem gesteld wordt door een journalist, en VZ (vertaler) kennende, zijn er wel wat woorden “verkeerd vertaald”zijn. Dus kijk wel een live interview en neem dit met een zak zout, zoals gewoonlijk.

2 april 2019 om 00:12

Hij staat als middenvelder al sinds september achterin , zonder dat hij daar grote problemen van heeft gemaakt. Hij vult het prima in , maar met het oog op volgend seizoen gaat zijn voorkeur volkomen terecht uit naar het middenveld. Werd op die positie 7e in het eindklassement voor speler van het jaar ( in zijn eerste seizoen) en genomineerd voor de Golden Boy Award.... dan ben je gewoon een hele goede middenvelder en snap ik dat je je daat op wilt richten. Vind het mooi dat hij dat uitspreekt , is toch juist duidelijk.

2 april 2019 om 00:16

Hij speelt dit jaar toch keurig achterin in het belang van het team? Alleen wil hij volgend jaar geen onderdeel van het team zijn als hij dan weer achterin moet spelen. Hij heeft ook een eigen carriere en als hij geen verdediger wil zijn maar middenvelder dan is het zijn goed recht van het zomer naar een club te gaan die hem wel als middenvelder ziet.

Nou nou nou, ik zou Koopmeiners er bij houden, top-3 speler van AZ.

Ik vind Koopmeiners oprecht een groot talent, groter dan bijvoorbeeld Guus Til. Eigenlijk moet Koopmeiners gewoon op z'n favoriete positie staan. Az moet zorgen dat hij nog een jaar behouden blijft.

Leuke spelers allemaal hoor bij AZ. Maar voor de top 3 best wel riskant om een speler van AZ te kopen. Meeste AZ spelers falen als ze een stapje omhoog maken. Zelfs een Haps slaagt niet bij Feyenoord.
Nu zal er vast weer gedacht worden dat spelers als Koopmeijners, Til en Stengs bij de top 3 zouden moeten kunnen slagen.
Ik zou de top 3 juist willen adviseren om geen AZ spelers meer te halen tenzij ze van exceptionele klasse zijn.

1 april 2019 om 23:55

Geen enkele AZ supporter ziet Till slagen bij de top 3. Zou wensen dat de buitenwacht de journelastiek eens minder serieus zou nemen. En ik adviseer de top 3 met je mee.

2 april 2019 om 00:00

Idd Til en Koopmeiners over één kam halen is een oprechte belediging voor de kwaliteiten van Koopmeiners.

2 april 2019 om 01:45

"leuke spelers allemaal hoor bij AZ. Maar voor de top 3 best wel riskant om een speler van AZ te kopen."

Je mag natuurlijk denken en na papegaaien wat je wil maar dit is natuurlijk nonsens. Er zijn zat spelers van AZ die het wel goed hebben gedaan bij clubs van de top 3 en bovendien spelen ze nu allemaal bij een club van de top 3

"zelfs een Haps slaagt niet bij Feyenoord."
Dat is niet zo gek met een blessuren je kan je natuurlijk ook afvragen welke speler er wel slaagt bij Feyenoord, zelfs de eigen jeugd zit daar op een dood spoor en er is geen aankoop die kan overtuigen. Ligt het dan aan de spelers of is er iets anders loos?

Ik hoop echter wel dat ze jouw advies ter harte nemen zodat die gasten nog een tijdje in Alkmaar blijven.

2 april 2019 om 07:19

“Meeste AZ spelers slagen niet als ze een stapje omhoog maken”. Ik vind dit zo’n onzin argument die ik vaak terugzie. Wat heeft bijvoorbeeld een koopmeiners of stengs te maken met al zijn voorgangers die vertrokken zijn? Staan volledig los van elkaar. Als iemand 10 keer kop gooit is de kans dat hij volgende keer weer kop gooit toch ook niet groter dan 50%?

Het hangt er natuurlijk ook vanaf wat er met Maher gebeurt. Maar hij heeft een doorlopend contract dus is echt niet zo maar weg.

2 april 2019 om 00:17

Hij zal niet zomaar weg zijn maar hij zal ook niet meer bijtekenen. AZ zal hem dan waarschijnlijk wel willen verkopen.

2 april 2019 om 07:34

Koopmeiners ligt nog 3 (2022) vast dus echte haast om te verlengen is er niet... tenzij het is om op te waarderen zoals bij Stengs gedaan werd

Feyenoord zou hem moeten halen! Perfecte speler voor vers bloed achterin.

vd Heijden en Botteghin zijn passé
S. van Beek is wel oké maar geen geweldenaar

2 april 2019 om 00:36

Leuk idee maar je vergeet 3 dingen, 1 als koopmeiners vertrekt denk ik niet dat feyenoord hem kan betalen. 2 feyenoord is op het moment geen stap omhoog maar 1 stap opzij en 3 koopmeiners wil op het middenveld voetballen en niet in de verdediging.

2 april 2019 om 06:02

Van Beek wel okee? Dat is echt tien keer zo erg drama als vd Heijden en botteghin bij elkaar. Ik heb hem dit seizoen regelmatig dingen zijn doen die de hoofdklasse onwaardig zijn. Zo verschrikkelijk lomp. Geef mij dan maar botthegin

2 april 2019 om 08:26

Klopt, van Beek is niet bezig aan zijn beste seizoen; die is na zijn blessure nog niet de oude.
Komt vaak in de problemen i.v.m. snelheid tekort en slechte positionering.

Botteghin en vd Heijden komen beide te kort voor het niveau wat Feyenoord zou moeten nastreven.
Ik denk dat v Beek met St. Juste in het centrum beter functioneert als die andere twee.

2 april 2019 om 10:21

Toch heb ik liever botteghin met st juste. Die vullen elkaar beter aan. Puur verdedigend kan botteghin wel wat maar hij mist snelheid en voetballend vermogen wat st juste wel heeft

2 april 2019 om 08:21

Heb je de tekst überhaupt gelezen? Hij wilt juist niet meer achterin staan omdat hij zich daar niet prettig voelt. Hij is een middenvelder en dan zeg jij nu dat hij achterin kan gaan spelen bij Feyenoord. Buiten dat, waarom zou hij ooit naar Feyenoord gaan? Dat hele team is aan vervanging toe en op dit moment echt niet beter dan AZ.

2 april 2019 om 08:23

Ja als inschuivende CV naar het middenveld toe a la Frenkie deed bij Ajax.

Feyenoord is toch wel vaak de bovenliggende partij en ook tegen de wat betere tegenstanders moet je een man meer situatie creëren op het middenveld en dat kan Koopmeijners prima invullen.

Op middenveld kan natuurlijk ook als Clasie weer terug is naar Club Brugge.

2 april 2019 om 09:31

Als vervanger van Clasie is hij inderdaad ideaal, dat zou een goede optie zijn voor Feyenoord. Ik verwacht niet dat hij naar Feyenoord gaat waar hij mogelijk weer in de verdediging komt te spelen. Hij zal zekerheid willen hebben.

AZ, snel vertellen dat hij op het middenveld komt te staan volgend seizoen. Het middenveld staat nu erg goed maar ik denk dat Koopmeijners veel verder kan komen dan het niveau van AZ. Hij dirigeerde het hele spel toen hij op het middenveld stond. Het kan een toekomstig Oranje speler worden (als hij nog steeds op het middenveld had gestaan, zat hij er denk ik al eens bij) en ben bang dat andere clubs dat ook zien.

Kan Ajax hem niet halen voor de plek van Schone? Koopmeiners is een prima talent en zou daar toch prima kunnen renderen lijkt mij...

Dit zou echt onwijs zuur zijn, aangezien ik het ook in de verdediging echt een topper vind. Het middenveld staat nu geweldig dus dit wordt een flink dilemma. Ik hoop dat hij kiest om toch te blijven en dat ook maher nog verlengt.

2 april 2019 om 07:32

Als maher niet verlengd is de keuze helaas makkelijk. Ik sta er overigens niet van te kijken als til of midtsjo eerder verkocht wordt dan Teun

2 april 2019 om 08:07

Klopt, maar dat zou ook weer zonde zijn. Maher wil namelijk zelf ook verlengen. Hij is geliefd en zit helemaal op zijn plek en vind hem zelf ook de belangrijkste speler dit jaar. Midtsjo is zoals hij in de tweede seizoenshelft speelt ook weer onmisbaar, alleen Til vind ik prima als hij vertrekt. Alleen dan zou je een middenveld hebben met Teun, maher en Midtsjo en dat is ook niet lekker uitgebalanceerd denk ik. Of je zou met de punt naar achter moeten spelen, maar aan de andere kant: het middenveld staat nu het best sinds jaren, dus ik weet niet of dat een goede keuze zou zijn.

2 april 2019 om 08:24

Ik zou dan toch Koopmeiners laten vertrekken of maar een jaar verhuren (ja het is raar en zonde), want ik vind het middenveld echt ontzettend goed staan. Ik zie Maher ook als de leider van AZ en als hij bijtekent ook voor de komende jaren. Is veruit de beste speler naar mijn idee. En ik zou ook niet willen dat Teun ten koste van Midtsjo speelt. Of Midtsjo moet verkocht worden, maar dat vind ik dan ook weer zonde.

2 april 2019 om 11:46

Midtsjo komt van buitenaf en speelt er al 2 jaar. Zou zomaar kunnen dat hij zelf een nieuwe uitdaging wil

Verkoop Til, contracteer Maher, schuif koopmeiners naar zijn eigen plek dan ga je er nog op vooruit ook...... Haal daarnaast 2 goede eredivisie verdedigers (Memisevic en Pierie/Van Aken bijv.) en laat hen rouleren met Vlaar.

2 april 2019 om 08:29

Wie gaat er dan op de plek van Til spelen? Maher is geen nummer 10 meer, hij is echt een ballenafpakker geworden, die ik gewoon op zijn huidige positie zou laten staan. En Memisevic is echt geen goede verdediger, Pirie is onhaalbaar ivm interesse van Ajax en van Aken heeft dit seizoen welgeteld 1 wedstrijd gespeeld bij Sheffield. Ik mag hopen dat AZ voor andere opties gaat willen ze ooit een keer in de eerste seizoenshelft al goed spelen.

2 april 2019 om 10:05

Punt naar achteren spelen met Maher, Teun en Midtsjo. Midtsjo floreert nu hij meer vooruit speelt, kan Teun op linkshalf en maher op 6. Maar AZ roteert toch. Overigens speelt Til op 10 maar is hij alles behalve een spelmaker... til is vaker in de spits dan onze spits Seuntjens. Dus zodra een echte spits er is (druijf?boadu?aankoop?) kan je prima zonder een speler als til.

Bizot, svensson, Vlaar, Pierie/schuurs (bijvoorbeeld), Ouwejan; maher, midtsjo, koopmeiners; stengs, boadu, Idrissi

Ik vond til juist beter draaien met koopmeiners op t middenveld erbij. Maar verdedigi g draait ook beter met koopmeiners

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren