Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Koeman: ‘Je kon weer zien dat Ziyech een broertje dood heeft aan verdedigen’

Laatste update:

Ajax wist zondag met 3-1 te winnen van PSV, waardoor de Amsterdamse club de koploper van de Eredivisie tot twee punten is genaderd. Ronald Koeman was benieuwd naar de kwaliteit van de topper in de Johan Cruijff ArenA, maar moest na afloop constateren dat het duel tussen de twee Nederlandse topclubs qua niveau tegenviel.

Ajax kwam in de eerste helft op voorsprong via een eigen doelpunt van Daniel Schwaab. Na de thee kreeg Noussair Mazraoui een rode kaart vanwege een overtreding op Angelino, waarna Luuk de Jong raak kopte. Met tien man wist Ajax alsnog te winnen van het bezoek dankzij doelpunten van Dusan Tadic en David Neres.

“Het was een topwedstrijd in spanning, maar niet wat voetbal betreft”, analyseert de bondscoach van het Nederlands elftal na afloop in gesprek met De Telegraaf. “Het was niet groots. PSV controleerde de wedstrijd redelijk", aldus Koeman, die ook heeft gelet op Hakim Ziyech, die tien minuten voor het einde naar de kant werd gehaald.

"Je kon opnieuw zien dat Hakim Ziyech een broertje dood heeft aan verdedigen”, aldus Koeman. Door de zege staat Ajax op twee punten van PSV. Waar de Eindhovenaren zich kunnen richten op de zeven resterende duels in de Eredivisie, is de ploeg van Erik ten Hag ook nog actief in de Champions League, terwijl op 5 mei de finale van de TOTO KNVB Beker tegen Willem II op het programma staat.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Schwaab had gisteren ook een broertje dood aan verdedigen. man wat was die slecht

ik vind ook dat we creatieve spelers niet steeds moeten afrekenen op hun verdedigende mankementen, anders hadden ze wel in de achterhoede gestaan. Ziyech is er voor de aanvallende impulsen, spelers als De Ligt, Blind etc. staan er om de goals te voorkomen

1 april 2019 om 13:56

Ziyech staat rechtsbuiten en moet juist diepte creëren als er zo enorm veel verdedigers in staan..

1 april 2019 om 14:03

@frikx

hoe kan je diepgang verwachten van een speler die dat helemaal niet in zijn spel heeft? Neres is een speler die diepgang en snelheid heeft, Ziyech niet. dat is een speler met weer hele andere kwaliteiten en niet opeens een speler met diepgang omdat hij toevallig op de vleugel word neergezet

Ziyech zijn kwaliteit is juist de spelers met diepgang in stelling brengen met zijn inzicht, creativiteit en steekpasses

1 april 2019 om 15:59

Ziyech hoort ook op 10 en hoort niet op rechtsbuiten te spelen.
Maarja, ik snap ook wel met de huidige selectie dat je deze invulling maakt. Dus dat kun je Ziyech dan niet echt kwalijk nemen.
Normaal vind ik Ziyech altijd veel opjagen, wat ook een vorm van verdedigen is. Hij maakt vaak de meeste meters. Maar meelopen doet hij liever niet inderdaad. En daar is in de omschakeling ook best wel wat voor te zeggen.
Wellicht was hij ook niet 100% fit ivm z'n blessure, hij liet Angelino nu wel heel vrij opkomen en voorgeven.

1 april 2019 om 13:59

Japie, helemaal met jou eens. Ten eerste is Ziyech een aanvallende speler. Zijn primaire taak is niet verdedigen. Ten tweede maakt hij normaliter de meeste meters van het elftal. Hij is nooit te beroerd om terug te lopen om een bal te veroveren. Je kon gisteren zien dat hij net terug is van een blessure.

1 april 2019 om 14:06

Schwaab speelde inderdaad slecht, maar ik vond het meer de schuld van Van Bommer. Even serieus? Ze spelen met 2 kindjes op het middenveld. Ik ben er echt ziek van dat Ajax gewoon terecht heeft gewonnen. Natuurlijk was ik blij dat die 1-1 viel, maar stel je voor dat PSV nog zou winnen ook, van Bommel zou dan nog meer denken dat hij superieur is. Zou die een hekel hebben jongens met temperament? Om Lozano kan hij niet heen, maar ik heb het gevoel dat een Perreiro of Guti 3x meer zijn best moet doen dan een Hendrix om in de basis te komen. Even serieus, Perreiro scoort bijna altijd tegen Ajax en dan ga je er Malen en Gakpo inzetten. Er spelen gewoon kleine kinderen bij PSV, natuurlijk is talent leuk en aardig, maar je hebt prijzen nodig.

1 april 2019 om 14:11

@dynek10

dat ben ik met je eens. als je 3 controleurs zonder creativiteit gaat opstellen weet je gewoon dat je het moeilijk gaat krijgen om je aanvallers in stelling te brengen.

PSV had nog geluk dat ze niet echt onder hele zware druk kwamen te staan in de wedstrijd want dan voetbal je je daar echt niet meer onderuit met nul creativiteit op je middenveld.

ik vond het een laffe tactiek en opstelling gisteren van Van Bommel en daar hebben hij en PSV het deksel voor op de neus gekregen. een kampioenskandidaat moet imo ook spelen als een kampioenskandidaat en niet aantreden als een FC Groningen ofzo dat tegen een topclub speelt. PSV had gewoon moeten uitgaan van eigen kracht ipv dit behoudende concept

1 april 2019 om 14:51

Weet je ook direct waarom Ziyech op zijn 26ste bij Ajax speelt en niet in een van de 4 grote competities, want daar moet het hele team mee verdedigen.

1 april 2019 om 15:00

Wat een onzin. Ziyech is de beste van de hele eredivisie qua creativiteit. Maakt de meeste kilometers van het team, kan makkelijk met grote clubs mee. En gaat volgend seizoen weg.

1 april 2019 om 15:11

Subtoppers in Europa indd, voor de echte top komt die tekort

1 april 2019 om 15:13

Had memphis misschien ook moeten doen. Paar jaartjes extra psv

1 april 2019 om 18:07

'beste in de eredivisie qua creativiteit' -- In de top competities wordt wel wat meer gevraagd.

'maakt de meeste kilimeters van het team' -- Snap niet waarom dit een perse een goede eigenschap is? Als je altijd goed gepositioneerd staat en de bal nooit inlevert hoef je ook niet veel extra meters te maken....

1 april 2019 om 19:41

Amazing dat Ziyech de meeste meters maakt is juist bij hem wel positief. Dat betekend dat hij veel druk zet en veel meeverdedigd. Koeman heeft gelijk als je deze wedstrijd zag maar al bijna het gehele seizoen doet hij meer verdedigend werk dan het jaar daarvoor. Bijna net zoveel als tijden periode Bosz.

En gaf hij ook kritiek op de spelers die hij oproept voor Oranje of dat dan weer niet?

1 april 2019 om 13:53

Het is gewoon onzin van Koeman zeg. Ziyech maakt ongelofelijk veel vuile meters. Uiteraard heeft hij niks te melden over een van zijn jongens.

Waar komt dit nou ineens vandaan dan? Gisteren had Ziyech idd moeite om het te belopen. Dat is ook logisch, hij is geblesseerd geweest en moet weer even op conditie komen. Normaal staat Ziyech er juist om bekend dat hij bizar veel vuile meters maakt en voorop gaat in de strijd.

1 april 2019 om 14:58

Veel meters maken staat niet gelijk aan verdedigen. Ik denk dat Ziyech een hekel heeft aan achteruit verdedigen. Vooruit verdedigen gaat hem prima af.

1 april 2019 om 17:35

Ik zie Ziyech anders wekelijks 50+ meter achter de linksback of linkshalf van de tegenpartij aan gaan om vervolgens de bal af te pakken. Als hij gewoon echt topfit is is hij ook echt niet te beroerd om mee achteruit te verdedigen. Dat moet ook wel want Ajax is over links (vanuit tegenstanders perspectief) makkelijker pijn te doen dan over rechts, gezien je Tagliafico op de andere flank tegenkomt.

Ziyech maakt juist gigantisch veel meters tegenwoordig dus deze uitspraak snap ik niet. Liep gister ook overal totdat hij het niet meer kon belopen en gewisseld werd.

1 april 2019 om 14:20

Vaak is dat het geval, maar hier slaat Koeman de plank denk ik echt mis hoor. Koeman doet net alsof het weer eens blijkt dat Ziyech niet verdedigt. Terwijl hij normaal juist verdedigend sterk is. Heeft nota bene de meeste intercepties van Ajax volgens mij. Dat je net na een blessure en in zo een intense wedstrijd iemand als Angelino niet constant kan volgen, vind ik vrij logisch. Maar Ziyech maakt juist die vuile meters over het algemeen om druk te zetten of ballen te heroveren. En dat kunnen zelfs die betwetende Voetbalzone regeerders zien, want die statistieken kun je gewoon feitelijk controleren.

1 april 2019 om 19:37

Ja en Koeman meldt dat PSV de wedstrijd controleerde. Als hij bedoelt dat PSV de meeste controlerende middenvelders had opgesteld, dan heeft ie gelijk. Maar tot aan de rode kaart was er maar 1 ploeg met controle: Ajax.

1 april 2019 om 20:48

@berserko, dat iemand bondscoach is maakt nog niet dat hij per definitie gelijk heeft, daar zijn vele voorbeelden van (advocaat die Robben wisselt weet je nog.....?)
Tevens zijn opmerking dat psv het onder controle had, is onzin. Die controle was 15 minuten. Zelfs tegen 10 man hadden ze onvoldoende controle.

Onzin Koetje. Ziyech werkt hard genoeg. Wat moet iedereen Ziyech weer hebben? Schone, vd Beek en Ziyech alle drie flink aan het balen na de wissel. Wie kreeg weer gezeur erover? Ziyech. Het is zo voorspelbaar allemaal tegenwoordig. Ziyech is een echte teamspeler die ook zeer populair is binnen de selectie al wil Johan Derksen anders doen geloven. Ik denk dat het feit dat de ploeg lacht, dolt, juicht met Ziyech en hij met hen meer zegt genoeg. Ik vind Ajax echt een team. Als je dan toch kritiek wil hebben op Ziyech, begin dan over zijn slappe D-pupillen schoten van veraf.

1 april 2019 om 20:50

Voetbal is dan ook geen rocketscience. Er zijn er meer die kijk hebben op het spelletje. Koeman had zeker geen gelijk met zijn opmerkingen.

Makkelijk scoren. Jammer dat hij niks zei over de dramatische Dumfries die voorbij gelopen werd door Neres en geen fatsoenlijke voorzet in huis had. Het gebrek aan managen door Zoet, Schwaab gaf aan zowel bij pingel als bij eigen goal niks te horen. Een rechtsbuiten die met 1-1 gelijk moet scoren afvallen op zijn verdedigen terwijl Ziyech bijna altijd de meeste meters maakt.. janken Koeman

Ik denk dat koeman Ziyech graag erbij had gehad in Oranje, maar dat zal die wel niet durven zeggen, dus bekritiseren we hem maar en zo..

Het was een terechte wissel van Ziyech door ten Hag. Angelino ging vaak over Ziyech heen waardoor het gevaar met name van links kwam. Met Veltman en Kristensen hield dat aan de linkerkant op. Verder speelde Ziyech niet zijn beste wedstrijd en had hij mogelijk toch nog last van zijn blessure. Waarom we die Argentijnse centrale verdediger hebben gehaald, weet ik nog niet. Dat was niet best wat die in zijn korte speeltijd heeft laten zien. Het waren met name Neres en Blind die in ieder geval gisteren het verschil hebben gemaakt. Het is te hopen dat Neres nu wil blijven en het wekelijks gaat laten zien, te beginnen met woensdag.

Fijn om iemand die rechtsbuiten staat te beoordelen op hoe hij verdedigd. Dat is echt zijn primaire taak. Ook kan ik mij voorstellen dat met 10 man het voor een Ziyech lastiger verdedigen is, dan met 11 man. Immers kwam er vanuit Angelino niks toen het nog 11 tegen 11 was.

1 april 2019 om 14:21

Tegenwoordig wordt er wel meer gevraagd van de buitenspelers omdat ook de backs opkomen en gevaarlijk zijn. Als die afspraak gemaakt wordt moet hij hem nakomen. Als ten Hag besluit Ziyech lekker vorig te laten, zal iemand anders toch echt dat verdedigende werk moeten doen zonder dat anderen hun man laten lopen. Ten Hag heeft naar mijn mening te vaak Ziyech laten staan en te vaak anderen gewisseld. Ik ben blij dat in deze beslissende fase ten Hag tot inzien is gekomen dat Ziyech vaak de lange adem mist in de grotere wedstrijden. Doet verder niets af aan zijn voetballende kwaliteiten maar in een team moeten alle poppetjes het werk samen doen en is een dissonant gevaarlijk voor het resultaat.

Dat iedereen het Blind kwalijk neemt niet vol voor Ziyech te zijn gegaan en Ziyech toch echt zelf voor Marokko gekozen heeft, neemt niet weg dat het een risico met zich meeneemt Ziyech heel belangrijk te maken. In Nl11 hebben we Memphis al waarvoor al het verdedigende werk moet worden opgeknapt. Met twee van zulke spelers ga je internationaal de boot in. Denk ook dat zijn spelopvatting voor veel clubs reden is om alternatieven aan te trekken. We zullen het zien deze zomer!

1 april 2019 om 14:32

@piranha

Blind had Ziyech niet meteen heel belangrijk hoeven te maken maar had hem op zijn minst 1 keer kunnen selecteren zodat hij niet meer voor een ander land had kunnen kiezen, zeker als je ziet wat voor middelmaat er onder Blind wel allemaal bij zat in Oranje. Ziyech was destijds met afstand het grootste talent op de Nederlandse velden

verder had het passeren van Ziyech ook niets met sportieve beweegredenen te maken. Ziyech was ooit kritisch geweest over de trainerskwaliteiten van Blind zijn maatje en assistent bondscoach Van Basten die daar jaren later nog steeds verbolgen over was

Spelers als Messi en Ronaldo zie je toch ook niet constant meeverdedigen? Is ook niet de primaire taak van een flankspeler.

1 april 2019 om 18:09

Toen Messi en Ronaldo 26 waren verdedigden zij ook gewoon mee. Kijk maar eens wat classico's terug waar Ronaldo elke keer mee gaat met Dani Alves. Nu ze wat ouder zijn doen ze dat idd minder, maar je gaat hopelijk niet Ziyech vergelijken met die 2 grootheden???

Het is gewoon schandalig wat die zogenaamde kenners allemaal roepen in de media. Vermeulen liep gister al te bashen op Ziyech omdat hij boos was na zijn wissel.. Ja, wat moet Ziyech dan doen? Met een big smile van het veld lopen? Hij is een winnaar en wilt zo'n topwedstrijd gewoon uitspelen, wat snap je daar niet aan? Raak daar zo geïrriteerd van, wat wilt zo'n Vermeulen nou met deze opmerking.. Beetje popiejopie doen met een andere mening dan de rest aan de tafel van Studio Voetbal.

En nu is het weer Koeman die lekker goedkoop aan het scoren is. Ziyech is net terug van een blessure en voor die rode kaart ging het allemaal prima bij Ajax. Daarna kreeg Angelino meer ruimte en ja, toen kon Ziyech het niet meer belopen. Ziyech vindt verdedigen helemaal niet erg volgens mij, hij loopt elke week ontzettend veel. Van Koeman had ik toch echt een betere analyse verwacht. Teleurstellend dit.

1 april 2019 om 14:15

@azrsenal

maar is er uberhaupt iemand in Nederland die Vermeulen als analist serieus neemt? ik mag het toch niet hopen.

Vermeulen vind ik met afstand de meest slechte en niet objectieve analist van Nederland. hij doet altijd maar wat domme uitspraken die de plank volledig misslaan om de aandacht op zich te vestigen omdat hij voetbalinhoudelijk helemaal niks zinnigs te melden heeft

1 april 2019 om 14:57

@japie_krekel,

Nee, ik mag toch hopen dat er niemand is die hem serieus neemt, al blijf ik het toch gevaarlijk vinden dat zo'n man op tv onzin mag blijven verkondigen. Er zijn altijd mensen die in de mening van een 'analist' mee gaan. Hoe veel onzin hij gisteravond allemaal aan het uitkramen was ging echt nergens meer over. Ben het volledig eens met je laatste zin, ik denk ook dat dat zijn probleem is. Maar daar hebben er meer een handje van, bijvoorbeeld Youri Mulder.

Zou er nog wrok zitten omdat hij voor marokko koos? Ziyech werkt dit seizoen extreem hard en maakt ook daarbij zijn verdedigende meters.

Rare opmerking die niet echt hout snijdt naar mijn mening. Ziyech wilt wel verdedigen, maar kan het gewoon niet heel goed. Dat is wat anders dan er een hekel aan hebben. Moet overigens nog de eerste rechtsbuiten vinden die denkt: Vandaag hele dag heerlijk achter de linksback aanrennen. Heb er nu al zin in! Volgens mij was er vorig jaar een statistiek die bevestigde dat Ziyech veruit de meeste ballen afpakt bij Ajax. Ik heb zo een vermoeden dat ballen afpakken ook bij verdedigen hoort.

Neemt overigens niet weg dat de wissel terecht was en het super irritant is dat Ziyech openbaar loopt te mopperen. Totaal niet nodig en niet echt aan het team belang denkend.

1 april 2019 om 14:17

@itachiuchiha

inderdaad. de enige rechtsbuiten die daar plezier in had was misschien Dirk Kuyt maar die vond alles leuk. er is geen rechtsbuiten ter wereld die zin heeft heel de wedstrijd achter de back van de tegenstander aan te lopen en volledig terecht ook

1 april 2019 om 14:41

Precies en daarbij, hoe vaak moet Ziyech nou achter een back aan? Ajax zet al heel het seizoen hoog druk waardoor Ziyech op een andere manier z'n verdedigende werk prima opknapt.

1 april 2019 om 15:00

Niet aan het teambelang denkend? Wat kon hij nog bijdragen aan het team dan, hij werd toch gewisseld? Hij is een topsporter, wilt elke wedstrijd winnen en daar een belangrijk aandeel in hebben. Dan mag je toch best teleurgesteld zijn als je gewisseld wordt? Hij geeft netjes de hele bank een handje en juicht daarna gewoon mee met de doelpunten. Deed totaal niet lastig, hij was alleen teleurgesteld. Donny en Schöne waren ook absoluut niet blij met de wissel, maar daar hoor je dan weer niemand over. Ik heb nog nooit een speler zien juichen wanneer zijn rugnummer omhoog gaat..

1 april 2019 om 15:18

Helemaal gelijk, maar je bent het toch met me eens dat het verongelijkte niet helpt voor het team? Gewoon naar de kant gaan en desnoods scheld je in de kleedkamer iedereen verrot, maar voor Kristensen is het ook niet lekker als je eruit gaat en je ziet Ziyech zo doen.

Verder niks tegen de persoon Ziyech hoor, want als je de social media kanalen van Ajax een beetje volgt weet je dat het één van de gezelligste gasten uit het team is. Ik ben alleen van mening dat je mag balen, maar liever wat gematigder.

1 april 2019 om 16:31

Mhwa, ik kan er wel van genieten als een speler laat merken dat hij baalt dat hij eruit moet. Zolang hij dat sportief doet. En Ziyech deed het naar mijn idee sportief, gaf iedereen een handje maar liet wel merken dat hij baalde. Zie ook niet in wat dat voor Kristensen uitmaakt eerlijk gezegd. Die is allang blij dat hij er in mag toch? Het zijn profs. Naja, we hebben er waarschijnlijk een andere kijk op haha.

1 april 2019 om 16:41

Zou ook saai zijn als we allemaal er hetzelfde over denken haha!
Verder na de wissel was Ziyech wel de eerste van de bank die bij Neres op de nek sprong. Vond ik dan ook wel weer gaaf om te zien.

1 april 2019 om 17:01

Daar wilde ik net naar verwijzen: dat hij als eerste opsprong om het mee te vieren. Daaruit blijkt het teamgevoel weer goed. Natuurlijk baalde hij van de wissel. Het lijkt mij juist slechter als een speler het prima vindt als hij wordt gewisseld.

1 april 2019 om 18:10

Heeft niks met zin te maken, maar met je taken uitvoeren.

Koeman vergeet dat Psv tot aan de rode kaart helemaal niks domineerde...zelfs niet de middencirkel, maar zijn voorkeur is denk ik vrij duidelijk. Ziyech terecht gewisseld, was niet al te best. Hij heeft na een blessure altijd wat tijd nodig om zijn oude niveau te halen.

Eindelijk de eerste echte objectieve analyse. Waar ik veel mensen zie zeggen “Ajax had de echte aanvallende mentaliteit PSV alleen dichtgooien” nee dit was niet zo. Ajax verdedigde solide waardoor de tactiek van Van Bommel totaal niet werkte. Ajax daarin tegen kon ook geen potten breken omdat PSV zover afzakte en ook compact verdedigde.

Uiteindelijk heeft Ajax wel terecht gewonnen maar zoals Koeman het al aangeeft, het niveau was niet om naar huis te schrijven.

Het idee dat PSV de wedstrijd controleerde is complete onzin, de eerste helft heeft PSV nog niet eens een halve kans gehad. Eerlijk is eerlijk, ze gaven niet veel ruimte weg maar wel de 1-0 cadeau. Daarvoor was een redding op de lijn nodig nadat Mazraoui erdoor was. 1-0 achterstaan, het mindere veldspel en zelf niks creeren is iets wat in de verste verte niet lijkt op controle. Als er iemand op dat moment controle had was het Ajax.

Ook na rust begon Ajax veel dreigender met Neres en Mazraoui die er goed doorkwamen. Vlak voor de rode kaart kreeg PSV eigenlijk zijn beste kans van de wedstrijd via Lozano. Het was ook een van de weinige keren dat het middenveld voor een impuls zorgde van Psv. Na de totaal onnodige rode kaart van Mazraoui (wat bezield je zo in te komen?) en Onana (blunder bij de 1-1) kreeg PSV de wedstrijd onder controle. Ajax was het helemaal kwijt en zo'n 10 minuten lang rijp voor de slacht, tot de penalty. Na de 2-1 kwam PSV er niet meer doorheen.

Echte controle van zowel Ajax als PSV heb ik niet gezien, verdedigend hadden ze beide het behoorlijk onder controle. Maar toch niet genoeg om ervoor te zorgen dat de eerste 3 goals onstonden uit grote persoonlijke fouten van de tegenstanders. Aanvallend was het van beide kanten weinig verheffend, dus van serieuze grip op de wedstrijd van beide kanten kun je niet echt spreken.

Ik heb ze recent niet gezien, maar in t verleden regelmatig stats dat Ziyech in de top 3 stond met meeste km per wedstrijd in ajax wedstrijden. Dus ik denk dat Koeman zich beetje verkijkt op wat Ziyech doet.
Dat het niet hoogstaand was ben ik wel met hem eens, maar daar heb je meestal ook 2 ploegen voor nodig.

Voor mij was er maar 1 Motm: Blind!!!!!!

1 april 2019 om 15:50

die verdiend een standbeeld, ongelofelijk hoe vaak hij er goed tussen zat. In de sprint zeker niet de snelste maar staat bijna altijd goed opgesteld.

1 april 2019 om 17:04

De rapporteur van De Telegraaf schreef het ook: Blind was beter dan De Ligt in de verdediging. Hij bleef kalm, las het spel uitstekend en stond daardoor goed opgesteld. Hij speelde bijna alle ballen naar voren en toen hij een keer geen goede mogelijkheid zag, roste hij de bal gewoon de tribune in. Soms moet je dan ook doen. Beter dat dan de bal kwijtraken aan de tegenstander.

Haha wat is t ook een enge vent. Ziyech maakt normaal ontzettend veel vuile meters in de omschakeling, in het druk zetten en ook om verdedigend te ondersteunen soms tot aan de eigen achterlijn aan toe. De vent moet weer zn anti-ajax gevoel tonen in de media hoor, verschrikkelijke vent

Echt heel apart hoe Koeman tot deze conclusie komt. Volgens mij staat Ziyech er juist om bekend de laatste jaren dat hij juist wel veel verdedigend werk opknapt, vuile meters maakt en gewoon keihard werkt. Veroverd echt heel veel ballen en weet precies wanneer hij druk moet zetten. Koeman doet overkomen alsof voor de zoveelste keer is gebleken dat Ziyech niet mee verdedigt. Totaal belachelijke uitspraak. Doe je Ziyech zwaar te kort. En dat voor notabene een rechtsbuiten, waar gaat het over. Gisteren was niet zijn beste wedstrijd en leek wat vermoeid te raken tweede helft. Begreep de wissel wel.

Waarom die kritiek op Hakim, gewoon de meest creatieve speler die we hebben en altijd het spel verandert. Hakim word op gesteld als vleugelspleler en loopt al 2.5 jaar lang hartstikke veel gaten dicht en is een van de weinigen die wel heel erg bezeten druk zet.
Gisteren was zijn reactie ook gewoon top, hij wil graag beslissend zijn en vind het jammer dat hij er uit moet tegen PSV dan mag je boos zijn, maar hij gaf ETH en rasmus netjes een handje en ging na de wedstrijd ook nog meteen naar Kristensen toe.
Hakim zit goed in de groep, is onvervangbaar voor dit Ajax en dan nog is het niet genoeg.
Misschien is Koeman geirriteerd dat hij voor Marokko speelt, maar als ik de reacties hoor en lees van Koeman en ook nietszeggende mensen als Arno Vermeulen begrijp ik zijn reactie wel want in Marokko word hij op de handen gedragen.

wat een verschrikkelijke vormfout van de bondscoach. Die jongen is 2 weken geblesseerd geweest, heeft het hele seizoen als een buffel gewerkt en meeverdedigd, staat op rechtsbuiten en dan wordt je beoordeeld op je verdedigende bijdrage door de bondscoach van een land waarvoor je niet uitkomt... verder niks gehoord over ze eigen spelers.. lastercampagne dus. well done and very stylish mr koeman..

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren