Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Luuk de Jong ligt niet wakker: ‘Er verandert helemaal niets voor PSV’

Laatste update:

PSV liet zondagmiddag na de strijd om het landskampioenschap in het slot te gooien. Op bezoek in de Johan Cruijff ArenA verloren de Eindhovenaren met 3-1 ondanks een overtalsituatie door een rode kaart voor Noussair Mazraoui. Na afloop van het duel verschenen oud-Ajacied Nick Viergever, invaller Trent Sainsbury en aanvoerder Luuk de Jong bij verslaggever Justus Dingemanse voor de camera van Voetbalzone.

Bekijk de video hieronder of abonneer en kijk op ons nieuwe YouTube-kanaal!

Het artikel gaat verder onder de video
Meer video's

Justus Dingemanse is fulltime presentator en programmamaker bij Voetbalzone en levert onder meer bijdrages in de vorm van exclusieve interviews, reportages, documentaires en programma's.
Wie wordt er kampioen van de Eredivisie?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

lijkt me wel dat er wat is veranderd want met nog maar 2 punten voorsprong op Ajax is de druk nu een stuk hoger voor Psv. elke misstap nu kan je de koppositie gaan kosten

31 maart 2019 om 21:16

Idd.. die 3-1 was ook lekker want telt in deze wedstrijd dubbel.

7 goals voor met de wetenschap dat PSV eerst nog maar gelijk moet spelen wil het op doelsaldo aankomen. Echter loop je vermoedelijk dus ook weer uit op doelsaldo.

Dat kan een belangrijk bonuspuntje worden voor Ajax.

Nu zowel woensdag en zaterdag de druk opvoeren.. Laatste keer dat Ajax dat kon doen verloren we in Almelo..

Voor het verdere verloop van de eredivisie is de overwinning van Ajax wel beter. Anders waren plek 1 tot 4 al vrijwel nergens meer om aan het spelen.
Ervanuitgaande dat Az en Feye die plekken wel vast houden. (Vitesse zowel nog PSV als Ajax met vermoedelijk puntverlies)

En bij bekerwinst Ajax speel je als nummer 4 ook geen playoffs.

31 maart 2019 om 21:32

Ach Japie, hoe harder je schreeuwt dat er niets veranderd is, hoe meer ze er misschien in gaan geloven. Maar we weten allemaal dat het anders is natuurlijk.

1 april 2019 om 10:46

Ik vind Luuk een vreemde vogel, helemaal geen leuke target man tbh. Veel zeiken, liggen, geërgerd zijn; er hangt gewoon een negatief sfeertje om die gast. Ijzersterke kopper natuurlijk, daarover bestaat geen twijfel, maar meh, I don't know..

1 april 2019 om 11:27

Ik vind het ook een onnozele opmerkingen van hem en een vervelende gozer in het veld. Maar ja...wat je zegt: een goede kopper op z'n minst. Hij legt er wel gewoon weer een in. Draait gewoon een goed seizoen. Ik durf te stellen dat als PSV hem in deze vorm niet had gehad Ajax ondanks die misstappen gewoon (al) aan kop had gestaan. Hij heeft er nu gewoon 22 ingelegd als ik me niet vergis? Bij een ploeg die na de winterstop eigenlijk niet eens zo heel lekker draait en waarin het gewoon vaak de creativiteit ontbeert. Ook in de CL deed hij het nog heel aardig in een aantal wedstrijden.

1 april 2019 om 14:13

Ik vind hem ook irritant, maar hij is er wel consequent in. Hij was irritant toen hij dramatisch speelde, en hij is irritant nu hij goed speelt. Eigenlijk net als zijn trainer, al was het irritante bij Van Bommel vaak nog wel echt functioneel. Bij Luuk heb ik niet die indruk.

Zou wel leuk zijn om te weten hoe hij achter de schermen is. Zijn ploeggenoten vinden hem vast niet irritant.

1 april 2019 om 09:57

Precies, elke wedstrijd waarin het lang gelijk blijft zal voor enorme druk zorgen bij Psv. De veiligheidsmarge is weg. De kans op kampioen stress is dan extreem groot.

1 april 2019 om 11:29

Hoe is dat anders voor Ajax?

1 april 2019 om 12:00

Niet? Maar de Jong zegt ook niet er veranderd niks voor Ajax, hij zegt er veranderd niks voor PSV en dan komt Speedy met argumenten waarom er wel iets veranderd in zijn ogen, en dan kom jij met je uitspraak over ajax die hier kant nog wal raakt?

1 april 2019 om 12:05

@pietverdriet

Voor Ajax is het compleet anders. Met de kwartfinale CL en de finale Knvb beker heeft Ajax genoeg andere zaken om zich druk over te maken.

Als PSV geen kampioen wordt, hebben e helemaal niets. Een verloren seizoen na de beste seizoensstart ooit. Dat geeft echt heel veel druk.

1 april 2019 om 10:31

Typisch de Jong. Wat een gênante opmerking, iedereen begrijpt toch dat er enorm veel veranderd is voor PSV? Als je hier gelijk had gespeeld mocht je in de laatste 7 duels nog twee keer gelijkspelen en stond je alsnog 1 punt voor, of je mocht 1 keer verliezen en 1 keer gelijk spelen en dan stond je gelijk in punten. Nu is 1 keer gelijk spelen meteen dodelijk omdat Ajax door deze winst naast 2 punten ook 4 doelpunten is uitgelopen op PSV....ze moeten alles winnen....maar kijk...Ajax moet dan natuurlijk ook alles winnen dat is inderdaad waar...en PSV heeft het nog in eigen hand dat is ook waar....maar om nou te zeggen dat er niks veranderd is...haha wat een rare opmerking. Hij probeert hier zelfvertrouwen of calmte uit te stralen lijkt het wel, misplaatst.

Precies ik mag dan voor Ajax zijn en natuurlijk hopend op een misstap maar kan me best voorstellen als je een tegendoelpunt krijgt bij AZ uit op de laatste speeldag of bij Vitesse uit waar je toch al weet dat het niet de makkelijkste tegenstander is dat de paniek toch enigszins een heel klein beetje toe begint te slaan. Bedoel er staat nu druk op zoals de reactie boven me ook staat, je speelt met iets meer spanning dan dat je 5 punten voor staat en je weet dat je een misstap mag begaan. Daarbij is een gelijkspel al enigszins fataal aangezien het doelsaldo een verschil is van 6.....

31 maart 2019 om 21:54

Volgens mij zelf plus 7 voor Ajax

Dit alles vanuit het scenario dat Ajax geen punt meer laat liggen. Heb daar geen goed gevoel bij.

31 maart 2019 om 22:31

Inderdaad.. Ajax kan nu ook 2 speelrondes de koppositie voor een dag overnemen.. Dat gaat ook een druk geven. Ik ben benieuwd, zondag Vitesse uit. Die hebben zelf ook nog 2 dagen langer rust dan PSV. Druk van Ajax, uit bij Vitesse en 2 dagen minder rust dan je tegenstander kan best wel van invloed zijn.

1 april 2019 om 14:15

Ze hebben allebei nog een paar lastige uitwedstrijden. Ajax eentje meer, maar net iets makkelijkere tegenstanders. Dus het kan ook best zijn dat Ajax 1 keer punten laat liggen, en PSV 2 keer. Of andersom. Er zijn veel gekkere dingen gebeurd.

Dat Luuk de Jong zegt dat er niets veranderd is komt vreemd op mij over. Met winst had je 8 punten voorgestaan. Met een gelijkspel nog 5 en bij verlies dus 2. Je kan nu eigenlijk geen misstap veroorloven, zelfs geen gelijkspel. De druk ligt nu bij PSV en niet bij Ajax denk ik. En Luuk de Jong kan je nooit serieus nemen . Misschien is een duikcursus wat voor hem.

1 april 2019 om 08:15

Tuurlijk ligt er ook veel druk bij Ajax.

Voor beide clubs dezelfde opdracht, alles moet gewonnen worden. Elk punt die nu verspeeld wordt, zal verschrikkelijk duur zijn.

Het beloofd in ieder geval weer een spannend slot te gaan worden.

1 april 2019 om 09:49

Met je eens. Voor beide clubs geldt eigenlijk hetzelfde. Maar voor PSV wordt het
wel heel lastig als je nog een keer gelijk speelt want doelpunten kunnen ook nog bepalend zijn.

1 april 2019 om 09:46

Als dit in Amsterdam gezegd zou worden, dan zou het arrogantie heten.

Nu doet Luuk hetzelfde. Je verliest van je directe concurrent die met een man minder speelt en je doet net of er niets aan de hand is. En dan in ogenschouw genomen dat je nipt wint van Venlo en NAC en recent diverse keren gelijk hebt gespeeld. Dit lijkt op een act om te doen of er niets aan de hand is.

Verder wordt je niet goed van het feit dat hij continu op de grond ligt, loopt te mekkeren en hopeloos met zijn armen gespreid loopt.... Hij is niet voor niets mislukt in Duitsland en in Engeland.

Wat Oranje betreft is in mijn ogen Weghorst hem allang voorbij gestreefd.

1 april 2019 om 09:58

Dar heb je een goed punt. Met moeite winnen van Venlo en NAC en dan denken dat je Vitesse, Utrecht en AZ wel even weg poetst. Zo makkelijk gaat het allemaal niet meer sinds de winterstop.

Natuurlijk verandert er wel iets voor Psv. Als je gelijk speelt in de Arena ben je zo goed als kampioen, terwijl je nu onder druk komt te staan.
Wat ik als Ajaxsupporter niet begrijp is waarom PSV na de 1-1 naarstig op zoek ging naar de 1-2. 1-1 was immers al winst en het virtuele kampioenschap voor Psv. I.p.v. de wedstrijd doodmaken en op balbezit spelen, gingen ze op zoek naar de winst. Valt te prijzen, maar vond ik uitermate dom.

1 april 2019 om 10:41

Met een man meer en een tegenstander die het door de blunders van Mazraoui en Onana even helemaal kwijt was het natuurlijk het moment om het kampioenschap te beslissen. Dat zou Ajax andersom ook hebben geprobeerd. Maar het is normaal meer des Psv's om dat zekere puntje te koesteren en te wachten op countermogelijkheden omdat Ajax ook met een man meer moet komen.

1 april 2019 om 11:31

Precies, Ajax moest. Dus lekker op balbezit achterin rondtikken en zo ruimte voorin creëren om eventueel nog te scoren. Bij 1-1 was het al beslist, dus de 1-2 was alles behalve noodzaak. Probleem is dat het gebruikelijk is om tegen 10 man te willen winnen. Alleen was dat nu onnodig. Vanuit PSV-perspectief onbegrijpelijk om op de helft van Ajax te bivakkeren i.p.v. terugzakken en op balbezit de tijd uittikken.

1 april 2019 om 11:30

Ajax was op dat moment rijp voor de slacht. Het enige dat ik vreemd vond is dat ze de bal niet uittrapte toen duidelijk was dat Viergever amper nog kon lopen. Dat had ik wel gedaan om te kunnen wisselen. De pingel tegen was een individuele fout. Niet een moment waarop het hele team verkeerd stond.

1 april 2019 om 11:34

Het ging zich om de positionering na de 1-1. PSV ging compleet op de helft van Ajax staan i.p.v. op balbezit op eigen helft rondtikken, zodoende Ajax van eigen helft af lokken en dan gebruik maken van de man meer situatie én de ruimte. Enkel en alleen vanwege de situatie (1-1 was winst).

1 april 2019 om 11:48

Ik ben het gedeeltelijk met je eens. PSV wilde snel gebruik maken van de wanorde bij Ajax en dat begreep ik wel. Maar dat ze niet hoefde heb je gelijk in. Ik vond de blessure van Viergever wel een goed teken om even rustig aan te doen, maar dat deden ze niet. Dat vond ik niet slim.
Na de pingel vond ik PSV te weinig brengen. Ze gokten op de bal voor de pot met De Jong, maar de voorzetten waren zeer matig. Daarom begreep ik ook niet waarom Van Bommel Gakpo naast De Jong inbracht. Ik had hem met zijn vaste trap op links gezet en Malen dan naast De Jong. Gapko heeft een veel betere trap en kan een bal wel op het hoofd van De Jong leggen.

Achja nu krijgen we tenminste nog een gigantisch spannende slotfase van het seizoen, dat juich ik ook zeker toe.

In principe is er natuurlijk van alles veranderd. Ik snap dat Luuk de Jong iets moet zeggen, maar iets ontkennen wat gewoon feitelijk waar is lijkt me een beetje gekkig. Je kan zeggen: Ze zijn punten ingelopen, maar we hebben nog steeds vertrouwen dat het goed komt of iets in die richting, maar dit is niet handig.

PSV heeft de laatste jaren wel vaker in dit schuitje gezeten en ze blijken dit wel beter te kunnen dan Ajax. Het zal mij benieuwen wie de titel grijpt, maar spannend is het in ieder geval wel. Qua spelers neig ik naar Ajax, maar PSV is zo enorm stabiel gebleken dit jaar. Ik hou van de Eredivisie!

1 april 2019 om 11:32

Het is ook nog eens zo dat Ajax in ieder geval geen enkele keer meer NA PSV speelt.

De aankomende 3 speelt Ajax allemaal een dag eerder, en de laatste 4 gaan alle speelrondes tegelijk afgetrapt worden. Als je dan ook nog naar het speelschema kijkt oogt het voor Ajax wel iets makkelijker.

Kwa doelsaldo zullen ze over de resterende duels ongeveer net zoveel groeien. De voorsprong die Ajax nu heeft (dat bij het benodigde gelijkspel van PSV ook nog eens voor uitloop zorgt) zie ik ons niet meer weg geven. PSV heeft slechte zaken gedaan in de duels tegen Excelsior, NAC en VVV. Aangezien je bij elke overwinning minimaal 1 goal omhoog gaat, is het echt slecht dat je tegen die 3 tegenstanders dus maar 5x scoort (2 bonuspunten voor je doelsaldo)

Sowieso als je naar de laatste 20 duels kijkt zie je dat Ajax veel beter bezig is.

PSV stond begin november met 12 goals ofzo voor. Toen al zei een Hugo Borst dat Ajax die straatlengte niet zou gaan inhalen.

Dit zijn de statistieken van de afgelopen 20 duels. Ajax 49p 75-19 doelsaldo +56.
PSV 46p 54-16 doelsaldo + 38.

En dan te bedenken dat Ajax 10 van de 19 tegengoals in 2 duels (Heerenveen en Feyenoord) kreeg.

1 april 2019 om 13:25

Speelschema en dat soort zaken zeggen mij niet heel veel. Ajax verliest thuis punten tegen Heracles en Heerenveen en verliest uit bij Heracles. Voor mijn gevoel horen dat 9 punten te zijn en heb je er uiteindelijk 2.

Ajax heeft de betere spelers, maar Fc Groningen uit, Willem 2 uit en Utrecht thuis zijn niet de makkelijkste wedstrijden. PSV heeft meer thuiswedstrijden en alleen AZ en Vitesse uit waar ze echt aan de bak zouden moeten. Ik denk dat Ajax beter is, maar dat het schema voor PSV gunstiger is.

Leuk als ze altijd zo reageren, woensdag kan Ajax eindelijk weer even 1ste staan en dan zullen we zien wat dat doet met PSV. En tuurlijk heeft Psv het nog in eigen hand maar ze spelen nu niet zo goed sinds de winterstop en ze krijgen toch nog veel vervellende potjes (Utrecht, Vitesse en Az). Dus het lijkt me zeker wel dat er iets veranderd is.

PSV heeft nog alles in eigen hand, alles winnen en ze zijn kampioen. Ajax is afhankelijk van, PSV is onafhankelijk.

1 april 2019 om 12:14

Klopt, maar ik vermoed dat alles winnen niet nodig zal zijn. Ajax oogt vermoeid en ik kan me voorstellen dat er nog ergens punten blijven steken.

1 april 2019 om 12:51

Desteek77, beide ploegen gaan niet alles winnen. Het is maar heel pover wat beide teams laten zien na de winterstop. (eredivisie) Psv zakt zelfs tegen ploegen in het rechter rijtje in, terwijl Ajax inderdaad duidelijk last heeft van vermoeidheid, waardoor het soms gatenkaas is achterin. Ik ben heel benieuwd, w gaan het iig zien de komende weken.

Tuurlijk veranderd er veel en komt er meer druk op te staan nu, echter geeft de wedstrijd van gisteren veel vertrouwen

Vijf punten los of twee punten los geeft natuurlijk wel een verschil, maar in principe is de druk bij beide teams even hoog. Ze kunnen zich allebei geen misstap veroorloven. Ik denk dat beide teams thuis alles wel winnen, dus het hangt af wat er in de uitwedstrijden gebeurt. Beide teams zullen denk ik spannende momenten in uitwedstrijden beleven en het team dat daar het beste mee omgaat zal de titel pakken.

Swaab is door het ijs gezakt want dit kan je geen incident meer noemen en Ajax heeft duidelijk gemaakt waarom zij bij de laatste 8 CL spelen en PSV maar een bijrol vervulde, door altijd uit te gaan van je eigen kracht om te willen winnen en niet wat v. Bommel laat zien om niet te willen verliezen

Gewoon alles winnen Luuk (met een normaal middenveld) en je bent kampioen. Zo simpel is het. Alleen het is Psv. Dus simpel bestaat niet, het zal allemaal met geknepen billen worden aanschouwd.

Het scheelt zes punten, Luuk. Dus in plaats van fluitend naar de titel is het nu vol gas naar de eindstreep. Toch geef ik PSV (nog steeds) de meeste kans op de schaal, maar Ajax deed gistermiddag iets wat PSV normaliter doet: toeslaan op het moment dar het moet. Toch een deukje...

Leuk geprobeerd, Luuk, Maar 8 punten of 2... Er is wel wat veranderd. Je kan geen misstap meer maken... Hoe bedoel je? Geen druk?

Als je Ajax nou een zwaar programma had gehad met clubs als Real ed. had ik het ze wel zien doen. Maar ze moeten tegen de met alle respect makkelijkere ploegen daar verspelen ze graag punten. PSV zit nog steeds in een winterslaap en weinig vertrouwen dat het anders gaat worden.
De laatste dag zou wel interessant kunnen worden. Beide nog naar Vitesse en Willem 2, dan heeft PSV ook nog heracles en het daardoor iets zwaarder dan Ajax.

Maar dan de laatste dag. Ajax heeft het thuis voordeel geloot, PSV moet uit. Maar Ajax heeft met FC Utrecht nou niet bepaald de tegenstander die het tegen A'dam graag laat lopen. PSV heeft met AZ natuurlijk ook een tegenstander van formaat, maar mogelijk dat die dan wel klaar zijn met spelen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren