Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Mourinho voorspelt uitschakeling Ajax en loopt vooruit op finale

Laatste update:

José Mourinho verwacht dat de kwartfinales het eindstation zullen vormen voor Ajax in de Champions League. De Amsterdammers zijn in de komende ronde gekoppeld aan Juventus: op woensdag 10 en dinsdag 16 april staan beide ploegen tegenover elkaar. Mourinho denkt dat Juventus niet alleen zal doorstoten, maar op 1 juni ook in de finale zal staan in het Wanda Metropolitano in Madrid.

Eerder voorspelde Mourinho al dat Ajax in de achtste finale uitgeschakeld zou worden door Real Madrid: na de 1-2 nederlaag in Amsterdam schatte hij de kans op 'een procent' dat de ploeg van Erik ten Hag zou doorbekeren. Hij gaf na afloop toe verbaasd te zijn over de comeback, maar ziet Ajax niet opnieuw stunten. Als de Portugees door persbureau AFP wordt gevraagd naar de favorieten om de finale te bereiken, noemt hij Juventus en Barcelona.

Het schema schrijft voor dat die twee clubs elkaar in de eindstrijd kunnen treffen. "Iedereen heeft het dan over Cristiano Ronaldo en Lionel Messi, maar ik spreek liever over Juventus en Barcelona. Het is wel een grote bonus om zulke spelers in je ploeg te hebben. Ajax, FC Porto en de Engelse ploegen zijn ook goed, maar hebben minder ervaring." Mourinho was zondagavond bovendien als analist te gast bij beIN Sports en ging in op zijn manier van coachen.

"Ik heb overal prijzen gewonnen. Sommige trainers verkopen het idee van een voetbalfilosofie, maar die filosofie kun je pas verkopen nadat je wint. Als je niets wint, wat is dan het punt ervan?", vroeg Mourinho zich openlijk af. "Als je team heel goed speelt, dan wint het. Ik houd niet zo van die tegenstellingen die we tegenkomen in de voetballerij." De Engelse media interpreteren zijn uitspraken als een verkapte sneer richting trainers Jürgen Klopp van Liverpool en Mauricio Pochettino van Tottenham Hotspur.

Zal de finale van de Champions League tussen Juventus en Barcelona gaan?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

City en Barca zijn voor mij favoriet. City is kwalitatief het sterkste, Barca heeft Messi. Juve vind ik minder, ondanks Ronaldo.

25 maart 2019 om 12:09

Ik denk echter wel dat Juventus dit City niet echt ligt. Al zou Barca-City wel echt een heerlijke finale zijn zeg.

25 maart 2019 om 13:29

Mooi! Ajax gaat dus door. Meneer Mourinho zei namelijk precies hetzelfde over real madrid

25 maart 2019 om 12:38

Het enige probleem met City is dat ze het tot nu toe niet echt hebben laten zien in de CL. De beste tegenstander die ze er in de afgelopen jaren hebben uit geknikkerd is PSG. Vorig jaar was City ook geweldig, maar gingen ze keihard af tegen Liverpool.

25 maart 2019 om 13:05

Dat klopt inderdaad, dus ben zeer benieuwd hoe het dit jaar zal gaan.

26 maart 2019 om 10:00

Volgens mij werden ze benadeeld in de eerste wedstrijd met de scheids en had Liverpool een buitenspel goal.

26 maart 2019 om 14:29

Hoe je het ook wendt of keert, City heeft nog nooit echt heeft laten zien in de CL. Misschien komt daar nu verandering in, maar dat is geen zekerheid. Over het algemeen haalt City een minder niveau in de CL dan in eigen competitie.

Ik zie Juventus als de grote favoriet om de CL te winnen. De afgelopen paar jaar haalden ze al de finale en met Ronaldo erbij zijn ze nog sterker en in mijn ogen de gedoodverfde favoriet om de CL te winnen. Barcelona is erg afhankelijk van Messi en mist diepgang, terwijl de defensie zeker niet stabiel oogt. Een finaleplek voor hen zie ik niet in het verschiet, zeker nu countermachine Liverpool de nachtmerrietegenstander voor Barcelona is, vrees ik.

25 maart 2019 om 12:05

Barca speelt vrijwel altijd goed tegen Engelse teams dus ik denk niet dat Liverpool de nachtmerrietegenstander van barca is. Een atletico en juve heeft barca veel meer moeite mee omdat ze verdedigend goed georganiseerd zijn maar liverpool gaat genoeg ruimtes achterlaten waar barca van kan gebruikmaken.

25 maart 2019 om 12:10

Liverpool moet eerst die halve finale maar zien te halen. Ik vind ze voornamelijk heel sterk tegen teams die ruimte in hun rug laten, iets wat Porto sowieso niet gaat doen.

25 maart 2019 om 12:16

Reken er maar op dat Liverpool die halve finale gaat halen. Vorig jaar maakt Liverpool ook gehakt van porto en ik gok dat dat nog een keer gebeurt.

25 maart 2019 om 12:57

@siepie
Eens. Porto verdedigd gegroepeerd en in blokken. De ruimte achter de verdediging is er nauwelijks.

Wat moet het vermoeiend zijn om Mourinho te zijn. Constant maar herhalen dat je zoveel prijzen hebt gewonnen. Voelt hij zich zo miskend of zo?

Natuurlijk is het een toptrainer, maar niet iemand waarbij ik over 20 jaar nog terugdenk over de prestaties en prijzen die hij heeft gewonnen. Als je Inter of Chelsea fan is dat wellicht anders.

25 maart 2019 om 12:03

Mssn moet je eerst het interview zien alvorens je wat zegt.

25 maart 2019 om 12:09

Het voetbal onder Mourhino ziet er niet uit. Als hij dan geen grote prijzen wint, dan wordt de stemming al gauw erg negatief. En aangezien het is steeds langer geleden dat hij echte grote prijzen won, ondanks dat hij wel grote teams gecoacht heeft, begrijp ik wel dat hij zich maar op de borst blijft kloppen. De interesse in de markt in hem wordt steeds minder dus ik kan me de frustraties wel voorstellen.

25 maart 2019 om 14:02

Precies. Heel vermoeiend lijkt me. De constante behoefte hebben dat mensen je op handen dragen, maar in plaats daarvan kritiek te krijgen. Moet pijnlijk en frustrerend zijn. Wellicht had ie zâ´n teams wat attractiever moeten laten spelen, zodat de mensen zijn titels niet vergeten.

Het feit dat mensen het Ajax uit de jaren 90 nog herinneren is omdat ze heel aantrekkelijk voetbalde. Iets wat de mensen aanspreekt en plezier geeft. Niet alleen de Nederlanders of Ajax fans. Hoor verder bijna nooit iemand praten over Juventus die in de jaren erna 2x de CL finale haalden. Of Dortmund in 1997.

Ik zie deze finale ook wel gebeuren, juve moet wel city en ajax uitschakelen en barca moet man u en Liverpool uitschakelen. Dus het zal zeker niet gemakkelijk zijn voor beide clubs om die finale te bereiken maar heb een gevoel dat dit de finale wordt.

Laat iedereen maar Ajax onderschatten, dat was de vorige ronde ook het geval & iedereen weet hoe het is afgelopen ...

25 maart 2019 om 12:17

Niemand onderschat, ze geven alleen een voorspelling door. Daar is niks mis mee toch?

25 maart 2019 om 12:37

Dit is toch geen onderschatten, hij denkt gewoon dat Juventus doorgaat. Als die had gezegd Ajax gaat door dan had hij dus Juventus onderschat volgens jou?

25 maart 2019 om 12:48

Hij dacht vorige keer ook dat Akax uitgeschakeld zou worden laat het hem nog maar een keer denken wie weet betaalt het zich uit. Ajax kan altijd verrassen dus nu ook.

25 maart 2019 om 12:54

Juve onderschat Ajax zeker niet hoor. Voor juve telt alleen al dat ze real hebben uitgeschakeld erg zwaar.

25 maart 2019 om 14:09

@analist015

Veel Ajacieden (waaronder ikzelf) deden precies hetzelfde toen we Real Madrid lootten. Real was van alle mogelijke tegenstanders een van de meest aantrekkelijke. Daarmee onderschatten we ze niet, maar zeiden we vooral dat andere tegenstanders nog sterker waren. We vonden Ajax niet opeens favoriet tegen Real Madrid.

Dit is precies hetzelfde. Van alle mogelijke tegenstanders van Juventus was Ajax vermoedelijk de meest gewenste. Ik kan ze daar alleen maar gelijk in geven. Daarmee zeggen ze niet dat ze Ajax wel even onder de voet gaan lopen.

25 maart 2019 om 15:13

Fijn dat Mourinho dit voorspelt, zijn voorspelling van Real Madrid tegen Ajax was ook een schot in de roos....

Een mening van mourinho als analist is redelijk kansloos, die man zegt altijd maar wat zonder onderbouwing. Als je 1 procent kans aan ajax geeft dan kijk je bewust niet naar de slechte kanten en vorm van real of de goede kanten van ajax en dus niet objectief. Datzelfde gevoel heb ik bij elke ploeg waar hij naar kijkt als analist, weinigzeggend altijd.

25 maart 2019 om 12:10

Dat is het mooie van analisten. Zit je helemaal fout zoals Mourhino de vorige keer, dan roep je gewoon weer wat en wie weet komt het uit. Als trainer lig je na een blunder uit de CL, als analist krijg je elke ronde nieuw kansen om gelijk te krijgen.

25 maart 2019 om 12:16

Hij heeft vooral een heel duidelijke agenda bij het geven van die meningen. Ajax staat voor alles waar Mourinho een tegenpool van is, dus hij zal dat nooit steunen. Daarnaast merk je bij zijn meningen dat hij vooral bezig is met het pleasen van de clubs waar graag nog aan de slag wil.

In dit geval zie ik Juve overigens ook als favoriet, dus zo gek is het niet wat hij nu zegt. Maar hij heeft wel een duidelijk patroon in zijn meningen, waardoor ik hem als analist nou niet echt een aanwinst vind. Dat heb ik overigens met meer actieve trainers die als analist bijbeunen. Ze hebben niet de objectiviteit die nodig is in dat vak.

25 maart 2019 om 14:12

Nou na de 1-2 nederlaag in de Arena gaf ik Ajax ook ongeveer zoveel kans hoor. En dat was het moment dat Mourinho die inschatting gaf.

Ben het wel met je eens dat Mourinho altijd een agenda lijkt te hebben bij dit soort dingen. We zullen het nooit zeker weten, maar rancune en frustratie lijken altijd een rol te spelen bij zijn analyses.

Ik zou me als Juventus nu wel serieus zorgen gaan maken met deze voorspelling.

25 maart 2019 om 12:32

Omdat Juve als favoriet wordt gezien? Als ze die druk niet aan kunnen, maak je ook geen kans op de CL.

25 maart 2019 om 13:00

Nee omdat mou Ajax vorige keer maar 1% kans gaf om te winnen .

25 maart 2019 om 13:03

Inschatting: Nick Danninga schrijft dit omdat Mou Ajax 1 kans gaf tegen Real

25 maart 2019 om 13:15

Oh daarom. Je zou toch denken dat Mourinho zichzelf al belachelijk genoeg gemaakt heeft na de wedstrijd tegen Real, maar hij zegt het gewoon weer. Nu sluipt er toch wat angst in

25 maart 2019 om 13:26

Ja, dus Juve is gewaarschuwd

25 maart 2019 om 13:46

Marc Juventus: Sorry, ik wilde je geen angst aanjagen

Blame Mou!

25 maart 2019 om 14:45

@marc Juventus: Zo belachelijk maakte hij zich toch niet. De missers in de start bij die pot en het doelpunt uit de eerste oversteek van de middellijn door Ajax bepaalden in zekere zin het verdere verloop. De angst sloop er direct in bij Real, en Ajax maakte hier optimaal gebruik van met mooi voetbal. Desalniettemin was een andere afloop bij voorbaat logischer geweest. Ook gisteren toonde de wedstrijd Nederland - Duitsland weer eens aan hoe wedstrijden kunnen draaien door tactische ingrepen, maar ook door momenten.

Allegri is ook echt een tactisch meester, en Juventus en Allegri staan niet zo onder druk als Real. Toch is Ajax niet kansloos.

On topic: Zelf zie ik toch Liverpool, City en Juve als grootste kanshebbers. Dat zijn dit seizoen toch wel de dominanste ploegen in mijn optiek. Het beloofd spannend te worden

25 maart 2019 om 16:09

Ik vind het nogal belachelijk als je Ajax maar 1% kans gaf en ze gaan door. Mourinho gaf daarbij aan dat hij Ajax enkel die ene procent kans gaf omdat er altijd een kans is. Hij zei daarbij dat hij 100% zeker was dat Real door zou gaan. Best wel lachwekkend als je dan Ajax de ronde daarna weer 1% kans geeft.

Ik zie Barca natuurlijk ook als een favoriet. Messi is in bloedvorm en Barca heeft een geweldig elftal, tuurlijk niet altijd even consistent, maar elk van de favorieten heeft zijn mindere punten.

Waarom een sneer naar Klopp en Poch, en niet naar Pep en OGS? Die halen toch ook de finale niet!

25 maart 2019 om 14:13

Volgens mij omdat hij trainers 'beschuldigt' die hun eigen voetbalfilosofie promoten. En kennelijk wordt dat vooral aan Klopp en Poch toegeschreven.

25 maart 2019 om 14:22

pep promoot ook zijn style tiki taki

25 maart 2019 om 14:44

Maar die heeft prijzen gewonnen, en dan mag het weer van Mourinho

Mooi dus we gaan door naar de halve finale!
Vorige keer zat Mourinho er ook totaal naast.

Was Mourinho ook niet degene die zei dat Real wel even van Ajax zou winnen thuis?
Ik word een beetje moe van al die voorspellers hier, want hebben ze het een keer goed dan zeggen ze 'k zei het toch....en hebben ze alles fout dan hoor je niets.....een beetje net als die mensen die alleen maar melden als ze wat gewonnen hebben in het casino en bij verlies hun mond houden.

Normaal gesproken wint Ajax niet van Real over twee wedstrijden gesproken.
Ik denk niet dat Juventus meer kwaliteit heeft dan Madrid. Maar ze zijn enorm goed gestructureerd, hebben veel ervaring en kwaliteit en hebben met Ronaldo de X-Factor. Team met weinig zwakke punten in goede vorm.
Normaal gesproken moet Ajax blij zijn als ze Juve kunnen bijbenen.
Voor mij de grote favoriet dit jaar.

Zo dat is een gedurfde voorspelling... De vorige keer had hij het ook fout dus hopelijk nu weer.

25 maart 2019 om 12:48

Wie had die voorspelling niet fout? Hoeveel voetbalfans dachten serieus dat real Madrid zo zouden verliezen van Ajax? Tuurlijk had Ajax meer kans dan 1% zoals Mourinho het noemt maar wie kon nou weten dat Ajax eventjes zo zouden winnen niemand lijkt mij.

Vind het juist goed dat de druk niet bij Ajax ligt. Daardoor zullen ze meer onbevangen voetballen en stijgen ze boven zichzelf uit. Het kan alleen maar meevallen!

Real madrid is voetballend en op de counter beter dan Juventus, maar Ajax heeft hun echt overklast op voetbal en strijdlust. Juve heeft natuurlijk Ronaldo, ervaring en strijdlust. Ajax heeft aangetoond ook te kunnen strijden en volop te gaan, dus ik zie Juve als Ajax weer zo goed gaat voetballen echt wel moeilijk krijgen want voetballend gaan ze echt niet beter zijn dan Ajax als Ajax Gwn zo goed voetbalt als de laatste 2 CL wedstrijden. Waar Ajax moeite mee gaat hebben is om door de verdediging van Juve te komen en Ronaldo te stoppen’ dat gaan de problemen worden dus Ajax moet naast goed voetballen ook effectief zijn want anders gaan ze het niet halen.

Zolang Mourinho deze dingen gaat voorspellen vind ik het prima. Hopen dat hij het weer fout heeft.

Gewoon in elke ronde roepen dat ze er niet uitliggen Jose. Uiteindelijk heb je het een keer bij het rechte eind.

Ik vrees dat Mourinho dit keer gelijk krijgt. Ik kan me niet voorstellen dat Ajax Juve gaat uitschakelen. Hoewel ook niemand had verwacht dat Ajax Real Madrid uit zou schakelen,denk ik wel dat Juve juist daardoor extra gewaarschuwd is.

Ajax in vorm kan gewoon van de ploegen winnen die nog in de race zijn. Ik zie ze zomaar de finale halen

25 maart 2019 om 14:36

Dus omdat je wint van een real dat het slechtste is in jaren (nog altijd een hele goede prestatie) wil zeggen dat je ook wel even de finale kan bereiken. Ik zie ze echt niet winnen van Barcelona, city, Juventus en liverpool.

25 maart 2019 om 14:47

Stel dat Ajax 10 procent kans heeft tegen Juventus, en 10 procent kans tegen City en/of Barca.

Dan haal je van de 100 keer in deze situatie 1 keer de finale.

Dus ja, het kan. Maar heel erg waarschijnlijk is het niet.

Mourinho weet echt wel veel meer dan ons op een voetbalforum. Normaliter had ie ook volkomen gelijk, zij het dat Real Madrid wel Errug zwak was.

25 maart 2019 om 14:51

Natuurlijk heeft hij er veel meer verstand van. En wat mij betreft had hij ook gewoon gelijk met zijn 1%, want dat zei hij na het 1-2 verlies in eigen huis.

Punt is alleen dat Mourinho altijd een dubbele agenda lijkt te hebben. Hij baseert zich niet alleen op zijn voetbalkennis, maar ook op zijn frustraties jegens clubs en personen. Althans, zo lijkt het. Niet dat het veel uitmaakt, want dit soort analyses zijn toch alleen interessant als entertainment, maar toch. We hoeven niet alles wat hij zegt aan te nemen, omdat hij redenen heeft om niet altijd alleen maar eerlijk te zijn.

25 maart 2019 om 14:52

@onur: Onderschat de wisdom of the crowds niet. Ik denk dat wij met zijn allen echt wel meer weten dan die ene Jose. Inderdaad was het Reëel dat Real door zou gaan. Zoals een oud voetbalquote: het balletje blijft rond.

On topic: Het onderstrepen van de prijzen en het gebrek daar aan vind ik immer een knudde argument. Ook bij die wedstrijden zijn er genoeg momenten geweest waar zijn ploeg het geluk aan zijn zijde had. Geef mij daarom maar de trainers met visie, die brengen daadwerkelijk wat. Bij het mislopen van prijzen, dat heeft Mourinho net als andere stervelingen ook gedaan, tenminste een boost in commerciële waarde.

barca als favoriet gwn omdat ze Messi hebben wss Vorig jaar was City ook een van de favorieten we weten allemaal hoe dat is afgelopen. Livepool nooit afschrijven ook al noemt je mourinho

Mourinho zegt nu dus weer dat Ajax niet opnieuw kan stunten. Wat zou het mooi zijn als we wel kunnen stunten alleen al voor Mourinho. Revanche haha van de verloren Europa League finale.

Tuurlijk Mourinho, ik heb ook weinig hoop op de volgende ronde, maar zei je niet dat Ajax maar 1 procent kans had om Real uit te schakelen?
Beter kan je je voorlopig maar stilhouden.

Dat we de underdog zijn was tegen real al zo en zal tegen Juve natuurlijk net zo zijn. Daar hoef je niet veel voetbalkennis voor te hebben... 😊

Zul je zien dat men een finale Juve - Barca verwachten/willen en je krijgt vervolgens een finale City - Liverpool. Dit keer chokt Liverpool weer aangezien finales en Klopp geen geweldige duo zijn hah.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren