Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Nike investeert ‘significant bedrag’ in Barcelona-salaris Frenkie de Jong’

Laatste update:

Barcelona en Paris Saint-Germain waren enkele maanden geleden verwikkeld in een felle strijd om de handtekening van Frenkie de Jong en de Catalanen trokken uiteindelijk aan het langste eind. De middenvelder ruilt Ajax na dit seizoen voor maximaal 86 miljoen euro in voor de Spaanse grootmacht en gaat in het Camp Nou een vorstelijk salaris opstrijken.

De Jong kan naar verluidt een basisloon van tien miljoen euro tegemoetzien, dat op jaarbasis door middel van een aantal bonussen nog met zes miljoen kan oplopen. Barcelona hoeft dit bedrag ogenschijnlijk echter niet helemaal zelf op te hoesten, daar ESPN zaterdag weet te melden dat sportmerk Nike een ‘flink deel’ van de gage van de Oranje-international voor zijn rekening neemt. Het bedrijf wilde er zo voor zorgen dat De Jong Barça definitief boven een overstap naar PSG zou verkiezen.

Nike is sponsor van zowel Barcelona en De Jong en bronnen rondom de club hebben de Amerikaanse sportzender laten weten dat het merk een ‘significant bedrag’ heeft geïnvesteerd in het salaris van De Jong. Hooggeplaatste functionarissen binnen het bedrijf zijn ervan overtuigd dat de prestaties van de 21-jarige spelmaker ertoe zullen leiden dat deze investering ruimschoots terug wordt verdiend.

De Jong tekende eind januari voor vijf jaar bij Barcelona en verhuist aankomende zomer definitief naar Spanje. Nike heeft de middenvelder gevraagd om, vanwege marketingtechnische redenen, met alleen ‘Frenkie’ op zijn shirt te gaan spelen, maar de speler zelf weet nog niet of hij hiermee akkoord gaat: “Nike heeft dat vanuit oogpunt van merchandising liever. Ik weet niet zeker of ik dat wil”, reageerde hij in februari tegenover Het Kontakt.

Denk jij dat Frenkie de Jong gaat slagen bij Barcelona?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zo dat heeft de Jong goed geregeld qua salaris. Gelijk 10m per jaar en dan 6m extra als bonussen.

23 maart 2019 om 16:54

Dat heeft ie zeker goed gedaan. Ik vraag me af wie zijn zaakwaarnemer is😁🍾

24 maart 2019 om 01:27

Het is natuurlijk exorbitant om een aantal seizoenen 10 miljoen per jaar te betalen aan een speler die totaal nog niet bewezen heeft constant op hoog niveau te spelen tegen een grote weerstand. Als dat mannetje straks de druk niet aan kan, niet goed klikt met zijn medespelers en eenzaam is, zich niet thuis voelt in Barcelona...zit je straks met een mentaal niet helemaal zuiver mannetje van 21 die 10 miljoen opstrijkt😂....wat een risico

Mocht dat waar zijn mag je als Barcelona absoluut niet zeuren om de financial fair play regel. Heb wel eens eerder aangegeven dat het een wassen neus is. Het is alleen in het leven geroepen om de elite clubs waaronder Barcalona te beschermen.

23 maart 2019 om 15:02

Het is inderdaad voor spek en bonen die FFP. Frenkie zal (mocht dit waar zijn) dan wel voor een laag bedrag (1/2 miljoen) op de loonlijst staan en dan krijgt hij de rest gewoon direct van Nike. Enorm slim van Barca natuurlijk, op deze manier hebben ze meer ruimte voor andere spelers.

23 maart 2019 om 15:05

@rom

Enorme slimme oplichting inderdaad.

23 maart 2019 om 15:23

Wat is hier in godsnaam mis mee? Ze zijn er eerlijk over en een sponsor mag toch zelf weten of ze een bepaald bedrag aan een speler jaarlijks uitkeren. Wat een ongelofelijk zure reactie zeg. Heeft niets met oplichting te maken. Wie is hier de opgelichte partij dan?

23 maart 2019 om 15:28

@tubby

Hieronder legt Formus het heel goed uit. Lees dat even scheelt mij

23 maart 2019 om 15:31

"Er toe lijden dat de investering ruim wordt terug verdient", en dat is ook zo als Frenkie een grote meneer wordt. Heeft dus niks met schijnconstructies te maken. Geniet van je azijn.

23 maart 2019 om 15:35

@tubby

Wie is er nou zuur? Het wordt keurig beargumenteerd door meerdere mensen en omdat jij zelf er geen weerwoord erop hebt beschuldig jij mensen van azijn drinken

Ik vind het prima! Proost zou ik zeggen

23 maart 2019 om 15:39

Nee in de uitleg van formus staat duidelijk dat het een onrealistisch bedrag moet zijn als criterium. Dat is het niet, het is een potentieel uitstekende commerciële deal.

23 maart 2019 om 15:45

@tubby

Als jij dat wilt geloven is het ook prima hoor! Als jij niet ziet dat het gewoon een truc is van Barcalona samen met Nike om de salariskosten in toom te houden op papier.

Barcalona staat volgens mij al op 1 qua salariskosten. Het wordt gekker en gekker.

23 maart 2019 om 15:48

Jij denkt niet dat nike geld overhoudt aan de overstap naar Barca? Je moet voor de grap is opzoeken voor wat voor bedragen er gesponsort wordt.

23 maart 2019 om 15:54

@tubby

Daar gaat het niet om. Het is een truc van Barcalona in samenwerking met Nike om zelf op een slimme manier aan die financial regel te voldoen. En kunnen zij eindeloos spelers halen zonder problemen te krijgen. Hopelijk begrijp je het nu.

23 maart 2019 om 15:57

Nee hoor want Barca betaald ook gewoon salaris, Frenkie krijgt gewoon een hoger sponsorbedrag uitgekeerd als hij naar barca omdat de overstap meer oplevert voor nike. Zal best ook een voordeel voor de ffp bijzitten maar dat is bijzaak.

23 maart 2019 om 16:06

@tubby



Je eigen tekst: Zal best ook een voordeel voor de ffp bijzitten maar dat is bijzaak.

Voor jou is het misschien een bijzaak. Maar voor Barcalona zeker niet!

23 maart 2019 om 16:14

Tubby, bij Frenkie valt het bedrag nog mee, maar zo kunnen ze hem wel meer betalen waardoor hij in hun ogen misschien eerder voor Barça zou kiezen. En als je dit bij je hele selectie doet, zeg 25 spelers, x 6 miljoen gemiddeld , dan scheelt je dat dus 150 miljoen. Gewoon een getal als voorbeeld genomen, maar om duidelijk te maken dat het op 1 voetballer misschien niet veel uit maakt, maar op een selectie natuurlijk wel. En dat scheelt weer in de FFP

24 maart 2019 om 01:32

Precies, dit zal nog wel legaal zijn omdat de sponsor daadwerkelijk een onafhankelijk bedrijf is. Bij PSG staat er voor 300 miljoen sponsor geld op de lijst van het bedrijf van de oliesjeik die toevallig ook eigenaar is van de voetbalclub...kijk dat is oneerlijke concurrentie. Maar als Nike Barcelona van dusdanig commercieel belang vinden dat ze zoveel willen sponseren is er niks mis mee. Dat is de verdienste van Barca na al die succesjaren. Ze hebben gewoon die status opgebouwd en verdient. Ik ben overigens meer real fan, maar dit is hoe ik het zie.

24 maart 2019 om 01:34

Nike is ook een bedrijf met winstoogmerk en een aandeelhouders vergadering. Denk je dat iedereen blij zal zijn dat ze 100-en miljoen aan Barca uitgeven? Ik denk het niet. Ik geloof niet dat Nike op deze manier bij 6,7,8 of 9 spelers betrokken zijn. Dat zou veel te veel geld kosten en bad business zijn.

24 maart 2019 om 09:09

@dja

Een commercieel bedrijf als Nike ziet het als investering. Die hebben belang dat de beste spelers Bij Barcalona spelen. Zij verdienen het geld met gemak terug. En als het merk Barcalona door bepaalde constructies kan geholpen worden dan doet Nike dat natuurlijk uit winstoogmerk.

23 maart 2019 om 16:50

barca zeurt toch ook niet om Ffp?

23 maart 2019 om 17:11

@bf1994

Hoop dat je een grapje maakt

Misschien de kwestie Neymar vergeten?

23 maart 2019 om 17:30

Had dat met FFP te maken of om het feit dat ze Neymar absoluut niet weg wilden doen?

23 maart 2019 om 17:47

@bf1994

Met beiden. Barcalona wilde Neymar absoluut niet kwijt en dacht ook dat het niet kon. PSG had toch een truc gevonden om zijn afkoopclausule uit zijn contract te lichten. Dit was uiteraard tegen de zere been van Barcalona maar kon niks doen omdat de optie werd gelicht.

Hierna wilde Barcalona dat er onderzoek werd gedaan door de Uefa dat PSG zich niet hield aan de FFP en een smerige truc had uitgehaald. Kortom een hele soap.

Het was voor het eerst in de voetbalgeschiedenis dat een absolute sterspeler zonder dat Barcalona er toestemming voor had gegeven dat die werd weggehaald.

Nou ja en zo verder...

De soap duurt voort en is zeker niet tot einde. Het is oorlog op de de transfermarkt. De topclubs zijn ook niet meer zeker dat zij even de beste spelers kunnen weghalen bij een ander en moeten er alles aan doen om de eigen sterren te behouden. PSG heeft de transfermarkt doen laten ontploffen!!

Voor ons is het wel vermaak

23 maart 2019 om 18:14

Dan is barcelona toch nog steeds boos geweest om het trucje dat PSG uitvogelde en niet zo zeer tegen wat de FFP voor staat?

Overigens ben ik het met je eens dat de FFP de grote clubs toch door de vingers ziet.

23 maart 2019 om 18:53

@bf1994

Yes!

En nu probeert Barcalona zelf door slim te boekhouden de FFP te omzeilen. Andere truc als PSG maar met dezelfde uitwerking

Heb overigens al eens geschreven dat er voor de Jong teveel is betaald door Barcalona. Het zou mij niet verbazen al was het om PSG een hak te zetten.

Ajax heeft hier van kunnen profiteren en Barcalona wilde even laten zien wie er de grootste heeft

De transfermarkt is bijna interessanter dan de wedstrijden.

24 maart 2019 om 01:39

Nee joh, het voorkomt debacles zoals bij Twente. De drempel om onverantwoordelijke uitgaven te doen is over de gehele linie van het voetbal nu verhoogd. Dat er dan af en toe en topclub is die de mazen van de wet gebruikt is niet zo'n ramp. Het gaat om clubs als Newcastle en Valencia en Zenit die nu niet meer zomaar bizarre transfers doen en op die manier gemeentes, provincies, regeringen en banken geld kosten...dit is voor de gewone burger gewoon een prima maatregel en je moet die excessen van de elite clubs maar gewoon voor lief nemen, want die zullen toch niet failliet gaan dus die kosten niemand geld.

24 maart 2019 om 09:02

Ik geloof er helemaal niets van want als ik me niet vergis sponsort datzelfde Nike ook PSG. Als bedrijf/sponsor ga je je echt niet mengen in dit soort zaken tussen je 2 “klanten”. Ik geloof hier dan ook vrij weinig van

24 maart 2019 om 09:23

Helemaal mee eens echter wel een verschil real doet het openbaar barca doet het al jaren achterbaks. Wel klagen pffffff

“De Jong kan naar verluidt een basisloon van tien miljoen euro tegemoetzien, dat op jaarbasis door middel van een aantal bonussen nog met zes miljoen kan oplopen. ” Wat kan het hard gaan in het voetbal hè, speel je zo een aantal jaar geleden nog niet in de basis van Willem II, verdien je net zo veel als de grote mannen van Barcelona... (Messi daargelaten)

23 maart 2019 om 16:23

Hij was toen ook 17/18,niet gek toch...

Ik ben er ook van overtuigd dat Nike de investering zo terug heeft. Met name als hij echt met Frenkie op zijn rug gaat spelen.
In zijn nuchterheid roept Frenkie dat hij het nog niet weet of hij dat wilt gaan doen, maar ik denk als Nike met flink wat geld komt, hij de keus snel maakt en net als bijvoorbeeld Arthur met Frenkie gaat spelen. Al ligt het bij Brazilianen vaak wel anders door de "bijnamen" die zij krijgen.

23 maart 2019 om 15:19

Zou het? Ik moet er niet aan denken om dat te doen. Je achternaam vertegenwoordigd toch je familie. Als je al zo veel krijgt als wat hij krijgt zou ik die paar miljoen dan mooi laten zitten en ervoor zorgen dat mijn familie nog trotser op me zullen zijn

23 maart 2019 om 15:25

Ik denk niet dat de familie de Jong minder trots op hem zal zijn als hij met Frenkie gaat spelen. En een paar miljoen mooi laten zitten zoals jij zegt, lijkt mij moeilijker dan je denkt.😉

Zijn ook wel meer spelers die met de Jong op hun rug spelen en ik heb Frenkie nog niet op een shirt zien staan. Miss vind de familie dat juist wel geweldig, maar dat weet alleen zijn familie haha.

23 maart 2019 om 15:28

Eens. Anderzijds iedereen heet al de Jong...en voor een paar munten extra dan maar Frenkie? Lijkt me schappelijk 😋

Is dit ook niet een vorm van competitie vervalsing?
De ene club (Barcelona) die wel hulp krijgt van een sponsor bij het betalen van een spelers salaris maar bijvoorbeeld Getafe krijgt dat niet.
Vreemde constructie!

23 maart 2019 om 15:04

@jonkmans

Natuurlijk is het competitievervalsing. Als ik PSG was zou ik voortaan al hun salarissen laten uitbetalen door Qatar. Probleem opgelost en hoeven zij zich slechts te richten op de transfergelden.

23 maart 2019 om 15:08

Ach, dat is al gebeurd bij het halen van Neymar. PSG mag dus niets zeggen over deze constructie.

23 maart 2019 om 15:15

@kyle

Was het Barcalona zelf niet die als eerste wees op de financial fair play regel? En dan zelf gebruik maken van de mazen in de wet. Sorry het is bij Barcalona een hypocriet zooitje.

Schaf dan die achterlijke regel dan af. Maar dan zullen zij financieel worden achterhaald door clubs als City en Psg. Daar zijn zij als de doods voor.

Mooie actie trouwens van Psg. Te lang worden de eliteclubs in stand gehouden. Blij dat er brutale concurrentie erbij is gekomen.

In het voetbal draait het ondanks de mooie sport gewoon keihard om geld en niks anders.

23 maart 2019 om 15:46

Een mooie actie van PSG? Neymar werd zogenaamd in dienst genomen als ambassadeur en kreeg een salaris van 250 miljoen euro. Dat noem ik niet mooi. Eerder walgelijk. Ik hoop dat PSG nooit de CL wint.

23 maart 2019 om 15:51

"Brutale concurrentie". Gelukkig slechts op financieel vlak. Een team maken en goed laten voetballen kunnen ze uiteraard niet

23 maart 2019 om 16:01

@kyle66

Zeker een schitterende actie! De eliteclubs hadden ervoor gezorgd dat zij financieel steeds rijker en rijker werden. Toen kwamen zij met die achterlijke regel. waardoor er concurrentie niet meer mogelijk was.

Mooi dat er dan een paar brutale gasten komen die mazen hebben gevonden in de beschermde regel voor de eliteclubs. Nu probeert Barcalona zelf mazen te vinden in de eigen opgezette regel. Hoe grappig is dat?

Het is lekker een zooitje. Hoop dat de boel een keer klapt!

Zou mooi zijn voor het voetbal.

24 maart 2019 om 02:05

Ach ja.. Inmiddels weten toch wel dat FC Barcelona de meest hypocriete clubs is in Europa. Altijd wijzen naar andere maar dan vervolgens zelf dat ook doen.

"madrid echt een koopclub, geen eigen jeugd bla bla toen Perez flink geld ging pompen in 2009"'.

Zeuren bij de Uefa dat Europese clubs spelers uit de jeugd van Barcelona wegkapen maar vervolgens dat zelf ook doen bij anderen.

En dan ook nog het meest recente kwestie m.b.t. Neymar

23 maart 2019 om 15:07

"grotere" clubs krijgen nou eenmaal betere deals bij sponsors. Zij hebben wereldwijd veel meer supporters, brengen veel meer geld in het laatje etc. dan een bijvoorbeeld Getafe.
Je kunt het zien als competitie vervalsing, maar ik vind het niet meer dan normaal dat dit gebeurt. Al zou het natuurlijk wel eerlijker zijn als dit anders verdeeld zou worden, maar is helaas niet mogelijk.

23 maart 2019 om 15:07

Waarom is dit anders dan andere vormen van sponsoring?

23 maart 2019 om 15:16

Omdat dit buiten de club om gaat. Dit gaat rechtstreeks van Nike naar Frenkie. Dus buiten Barca om. En clubsponsoren moeten wel een realistische overeenkomst maken met een realistisch bedrag. Qatar mag dus bijvoorbeeld niet ineens 500 miljoen aan PSG sponsoren (Geen realistisch sponsorbedrag, dus daar krijgen ze gedoe mee), maar wel bijvoorbeeld Messi zijn contract bij Barca af laten kopen voor 500 miljoen en dat als "gage" voor het ambassadeurschap voor het land/wk geven. Dan gaat Messi 1 keer zeggen dat Qatar het beste land ter wereld is en zeker voor het wk en dat wordt dan voor promotiedoeleinden gebruikt. Bij wijze van. En dan laten ze Messi voor PSG spelen voor een "hongerloontje" (zeg voor 20 miljoen) maar daarmer krijgt PSG geen last van FFP. En wel als ze hem 50 miljoen per jaar zouden moeten betalen. Schijnconstructies. Maar het mag volgens de mazen in de wet. En die mazen worden niet aangepakt, dus is de FFP maar een concept voor de bühne, want ze draaien er toch omheen.

23 maart 2019 om 15:16

Dit was puur een voorbeeld hè

23 maart 2019 om 15:23

@formus

Perfect uitgelegd

23 maart 2019 om 15:32

Daar ben ik het mee eens. Duimpje omhoog.

23 maart 2019 om 15:48

Thnx. En graag gedaan.

Dus Frenkie gaat incl salaris van Mike, 307k per week verdienen... Heel erg veel

vraag me af hoe dit bij de rest van de ploeg gaat zitten? jonge moet zich nog bewijzen straks daar in barcelona in dan verdient hij al bijna evenveel als sommige sterkhouders?

Wauw, dan ga je van 1,5 mil naar 10+6 met bonussen.. een woord wauw

Tja alle clubs zijn bezig met vindingrijk boekhouden . Zo lang er veel geld te verdienen is zal er altijd wel een manier te vinden zijn om regels te omzeilen

Heel veel geld maar ook weer niet wat het lijkt. Een significant gedeelte van dit bedrag gaat naar de Spaanse overheid. Minder dan er in Nederland vanaf zou gaan maar 43% is wat Spanje er jaarlijks aan verdient. Alsnog een hoop geld voor onze Frenkie en ongetwijfeld een welkome staatsburger.

Als ik me niet vergis is Nike ook sponsor van PSG toch? Lijkt me ook vreemd als PSG zijnde...

Goh, waarom zou Nike dit bij Barca doen? En niet bij PSG of City. Kwestie van commercieel grotere aantrekkingskracht misschien? Maar dat is logisch.

Wat een bedragen voor een talent die nog niks bewezen heeft en die zelfs in de ED niet altijd zich onderscheidt, ik ben zeer benieuwd of hij het allemaal waar zal maken.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren