Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Overmars waagde poging in Londen: ‘Nog te vroeg voor rentree’

Laatste update:

Ajax neemt aankomende zomer naar alle waarschijnlijkheid afscheid van Matthijs de Ligt en de Amsterdammers moeten dan ook op zoek naar een nieuwe centrale verdediger. Een van de namen die de afgelopen maanden vaak wordt genoemd is die van ex-speler Jan Vertonghen, die in het verleden meerdere malen heeft aangegeven ooit terug te willen keren bij de club waar hij zijn doorbraak beleefde.

De Belg maakte een jaar of vijftien geleden deel uit van de jeugdopleiding van Ajax en koestert, net als landgenoot en eveneens ex-Ajacied Toby Alderweireld, nog altijd warme gevoelens voor zijn voormalige werkgever. De supporters van de huidige nummer twee van de Eredivisie lijken op korte termijn echter niet te hoeven rekenen op een rentree van het duo van Tottenham Hotspur.

“Dat is natuurlijk wel grappig, die spelers roepen altijd: ‘We komen graag weer terug naar Amsterdam.’ Dan ga je ze keurig even bellen en dan is het vaak: ‘We moeten nog wel een paar jaar wachten’”, legt directeur voetbalzaken Marc Overmars vrijdag met een glimlach uit bij Inside Ajax. De sportbestuurder haalde afgelopen zomer nog Dusan Tadic en Daley Blind op in de Premier League, maar een soortgelijk scenario lijkt er voorlopig niet in te zitten bij Vertonghen en Alderweireld.

“Ik denk dat we met deze twee spelers nog even geduld moeten hebben en kijken wat de toekomst met zich meebrengt. Het is nog te vroeg”, is hij duidelijk. De 31-jarige Vertonghen ruilde Ajax in 2012 rechtstreeks in voor the Spurs en is sindsdien altijd een vaste waarde geweest in het elftal van de Londenaren. De dertigjarige Alderweireld verliet Amsterdam in 2013 voor een avontuur bij Atlético Madrid en streek in 2015, na een seizoen op huurbasis voor Southampton in de Premier League te hebben gespeeld, neer bij Tottenham.

Denk jij dat Jan Vertonghen en Toby Alderweireld in de toekomst terug zullen keren bij Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wie weet dat verthongen of alderweireld terugkeren naar de ED. Ze zijn wel al wat ouder.

Jammer dat die jongens deze beslissing maken, over een paar jaar haalt Overmars geen (voetbal) oudjes naar de club, bij uitzondering in de breedte (bijv. Huntelaar). Ik zou ze juist op deze leeftijd graag in de Eredivisie willen hebben.

22 maart 2019 om 19:23

Naar mate langer de tijd.. Hoe moeilijker een terugkeer gaat worden, maar voor Verthonghen zeker gaat het toch wel gebeuren. Al is het maar door de band met Ajax en Amsterdam, die uitermate groot is. Het zal interessant zijn tot welke leeftijd Verthonghen nog door kan gaan en niveau vast kan houden. Kan best wie weet wel 'een Schone' zijn.

22 maart 2019 om 20:31

Die band telt niet in het veld. Frank Verlaat en Aron Winter hadden ook zeker een band, maar hun terugkeer was geen onverdeeld succes. Om over Heitinga maar te zwijgen.

22 maart 2019 om 21:46

Ja, maar soms wil je ook gewoon dat iemand terugkeert.. Tenminste ik wel. Sportieve aspect is meest belangrijke maar je kan mij niet vertellen dat Huntelaar er op moment veel van bakt. Okay, Dolberg ook niet en Huntelaar heeft niet veel speeltijd maar toch valt het dit seizoen tegen. Maar je hebt een grote persoonlijkheid in de kleedkamer staan. En iemand die op training altijd zijn ervaring meebrengt, alsmede persoonlijkheid in wedstrijd dan wel bank met zijn drive. Houdt het scherp.

Toch jammer dat ze het wel roepen (terugkeren als ze nog wat kunnen toevoegen), maar van binnen juist niet willen. Ik snap volledig dat een Vertonghen op 31 jarige leeftijd nog in de top wil spelen, maar geef dan geen valse hoop

22 maart 2019 om 18:45

Inderdaad, ik wil wel terug komen naar Ajax maar als ik een rollator aanduw 😂 Zeg dan gewoon niks en geef geen valse hoop.

22 maart 2019 om 19:02

Maar er is een verschil tussen iets toevoegen en het niveau hebben van de top van de PL. Over een jaar of twee zijn die gasten qua niveau waarschijnlijk nog steeds beter dan Ajax eigenlijk zou kunnen halen. Alleen dan zijn het geen absolute topspelers meer. Dan zie ik ze nog steeds graag bij Ajax hoor. Het moet geen Heitinga scenario worden, maar zelfs bij een Huntelaar zie je dat hij nog genoeg toevoegt, ook al heeft hij dat topniveau niet meer.

22 maart 2019 om 19:13

Martijnr12

Hij is 31 en spreekt over een aantal jaar. Dan is die 33 of 34, dan ktijg je toch weer een de Jong / Heitinga scenario?

Huntelaar ben ik met je eens, maar er zijn gewoon weinig spelers die op de top kunnen presteren op die leeftijd, de meeste stoppen of gaan maar China / zandbak.

22 maart 2019 om 19:19

Het is de bedoeling dat wat oudere jongens iets moeten toevoegen. Huntelaar was duidelijk over zijn top heen. Wat Ajax juist probeert te doen is om oudere spelers op te halen die jaren nog wat kunnen toevoegen. Bijvoorbeeld Tadic en Blind. Zo gaat Overmars te werk en zo moet het ook. Anders kan je net zo goed 15-20 mil neerleggen voor een talent.

22 maart 2019 om 19:56

Huntelaar is achteraf een degelijke aankoop gebleken, maar ook dat is net aan. Persoonlijk ben ik sinds zijn terugkeer nooit écht overtuigd door hem, en hoefde ik hem eerst eigenlijk al niet, nadat hij een terugkeer telkens maar bleef uitstellen. Wellicht ben ik hier wat overdreven kritisch en ondankbaar, maar ik vraag me echt af of een talentje het veel minder had gedaan. Kortom: als hij net zo veel toevoegd als Huntelaar zou ik het zelf elders wagen (gezien het salaris dat je ws moet betalen)

22 maart 2019 om 20:02

Fr_jc: Mee eens. Dit zijn geen Pirlo's ofzo met een ijzeren gestel en dito mentaliteit. Ben bang dat zij tot de categorie verdedigers horen die ineens instortenals ze 33-34 zijn. Misschien nog een jaartje halve bak afbouwen en het dan voor gezien houden.

Om structureel aan te haken bij de top heb je op sleutelposities altijd krachtige spelers nodig. Geen afbouwers of pensionada's.

22 maart 2019 om 20:30

Nick Danninga
Dat heb je nu al een beetje met Vertongen, ziet het al aan zijn gestel, beetje houterig ect. Zou me er in geen geval aan wagen rond die leeftijd. (Pirlo geweldenaar)

Met de rest van je reactie, mee eens.

22 maart 2019 om 21:39

@martijn12, je moet inmiddels beter weten. Echt veel beter. Nu zijn ze nog beter dan wat Ajax kan halen, over een paar jaar echt niet meer. Zo slecht doet Ajax het namelijk niet qua verdedigers. Sanchez, was al een voltreffer. Tagliafico is het ook. Mangallan is afwachten (mij lijkt het niets, maar goed, afwachten). Wober was bruikbaar en Kristensen is niets. Dan kan je nog zo goed zijn, als 34 jarige wordt het heel moeilijk om beter te zijn dan wat Ajax kan halen, zeker omdat Ajax met veel ruimte in de rug speelt.

23 maart 2019 om 01:33

Ja maar het verschil is dat dat talent wat een voltreffer is na 1 of max 2 seizoenen weg is. Haal je een speler van 30-31 dan kan die zo nog 4 jaar mee

22 maart 2019 om 19:22

Het hangt natuurlijk ook een beetje van de vraagstelling af. Als hem gevraagd wordt of hij ooit terug zou willen keren, natuurlijk zeg je dan ja. Wat moet je anders zeggen? Daarbij is hij volgens mij altijd algemeen gebleven. Als hem specifiek wordt gevraagd of hij terug keert op relatief jonge leeftijd zodat hij wat toe kan voegen is het ander verhaal. Volgens mij is dat hier niet het geval. Daarbij zal het ook wel gewoon een stukje sociaal wenselijk antwoord zijn. Die jongen is Ajacied en zit nog regelmatig op te tribune, wat moet hij dan zeggen? ''nou een terugkeer zie ik niet zitten?''

En ja, ook een stukje realisme. Natuurlijk zou het fantastisch zijn als hij terug keert, maar ondanks deze woorden heb ik er nooit een procent rekening mee gehouden dat deze jongen voor zijn 32/33 terug zou keren. Dat is ook in deze tijd met de salarisverschillen en de sportieve verschillen onredelijk om te verwachten.

22 maart 2019 om 19:41

Hij zei dat fitheid een grote rol speelde in een eventuele terugkeer. Als we het dan hebben over jaren vooruit, heb ik niet het gevoel dat hij nog heel veel kan toevoegen (behalve zijn persoonlijkheid). Een half jaar geleden had Overmars aangegeven in contact te staan met Alderweireld en Vertonghen, maar dat hij aangaf dat een terugkeer alleen mogelijk was als ze nog wat zouden toevoegen. Als je dan maanden later zegt open te staan voor een terugkeer op relatief korte termijn, om dan vervolgens weer aan te geven dat het nog wel even kan duren... Dan is dat jammer om te horen, zowel voor de hopende fans (zoals ik) als de directie bij Ajax dus

22 maart 2019 om 19:42

Exact dit.

Ik zou als fan van beide spelers het ontzettend jammer vinden dat ze niet meer op het hoogste niveau spelen. Hoe graag ik ze ook bij Ajax zou willen zien.

Denk ook dat iemand zoals Vertonghen nog graag in het buitenland en sowieso nu in Londen wil blijven hangen. Het is niet echt zijn thuis maar het is ook niet Nl/be.

22 maart 2019 om 21:26

Ja, probleem hierin is dat ze “zelf vinden dat ze nog wat toe te voegen moeten hebben”. Voorlopig vinden ze zich nog goed genoeg voor de PL, dus “te goed voor ajax” nog. Vervelende hier is dat een speler zelf als laatste pas doorheeft of iig toegeeft, dat hij het niet meer aankan. En dan ben je helaas al te laat.

Dan lijkt het me niet dat je Vertonghen überhaupt nog terug moet willen halen. Is veel geblesseerd, oogt heel houterig en traag. Als je dan nog een paar jaar gaat wachten maak je dezelfde fouten als aantal jaren terug: Te oude spelers voor een te hoog salaris inlijven die te weinig gaan toevoegen.

22 maart 2019 om 21:55

Vooropgesteld dat ik het met je eens bent dat je niet te lang moet wachten met spelers terughalen (denk aan John Heitinga) zie ik in Vertonghen nog echt genoeg. Ook als hij niet deze zomer maar pas volgende zomer zou terugkeren. Hij is dit seizoen inderdaad achtervolgd door de nodige pech met blessures, maar de jaren ervoor speelde hij ontzettend veel en was hij bijna niet afwezig. Houterig en traag heeft hij altijd al geleken, maar vergis je niet in die grote passen die hij kan zetten. De pure startsnelheid, die mis je inderdaad. Maar dat geld voor vrijwel de meeste centrale verdedigers.

22 maart 2019 om 22:06

Met het tactische inzicht en positionering van Vertonghen zou hij in de Eredivisie nog mee kunnen over twee jaar. In Europees opzicht hoogstwaarschijnlijk niet. Dat lijkt me toch de ambitie die je als Ajax moet nastreven, Europees succes. Daarvoor lijkt me een 33/34 jarige Vertonghen niet meer echt een toegevoegde waarde. Een speler die flink drukt op het salarishuis die het in de absolute toppers wellicht niet meer aankan is een groot risico.

We gaan het misschien beleven in de toekomst.

Altijd nog maar afwachten in hoeverre ze het over een paar jaar nog kunnen belopen om met zoveel ruimte in de rug te spelen als Ajax doet. Ook loopt een Daley Blind er nog over een paar jaar en gaan ze vast ook een poging wagen bij Suarez. Dan gaat het hard qua leeftijd met een Tadic die er wellicht ook nog rondloopt. Dus ja, in hoeverre is het over een aantal jaar nog nodig en wenselijk dat ze komen? Je selectie mag niet te oud worden.

Pfff wanneer wilde ze komen dan. Als ze met een wandelstok moeten lopen. Kom op he. Ajax is op dit moment geen stap terug of om af te bouwen

22 maart 2019 om 19:04

Voor die 10 wedstrijden CL niet maar 35 Eredivisie of Premier League wedstrijden is wel even een verschil. Alleen al spelen op kunstgras is een lachertje.

22 maart 2019 om 19:45

Doe niet zo gek, man. Ik ben ook een Ajax supporter, maar om ons nou te zeggen dat wij van hetzelfde niveau zijn als Tottenham gaat mij nog wat te ver. Ajax heeft een zeer goed seizoen in Europa, dat zeker! Maar Tottenham speelt structuereel in Europa en ook nog eens wekelijks in de Premier League. Met wat geluk speelt Ajax 10 tot 15 wedstrijden Europees, maar de overige wedstrijden zijn gewoon in de Eredivisie. Dat is niet op hetzelfde niveau spelen als Tottenham.

22 maart 2019 om 20:35

Tottenham heeft in Europa anders nog niet echt wat gepresteerd, op een paar duels na zoals Real vorig jaar.

Vraag me af in hoeverre ze inderdaad echt iets zullen toevoegen en dat grote aantal wedstrijden aan zullen kunnen als ze 33+ zijn. het moet ook niet zo zijn dat het op de manier gaat van "nu zijn we 33, goh laten we nog even een jaartje maar naar ajax gaan dan". Neem aan dat de Spurs voor komend seizoen of die erop toch ook langzaam verder gaan kijken.

Overigens vind ik De Ligt wel jong voor de stap die die gaat maken. En vaak hier gelezen over spelers dat ze nog maar even moeten wachten. Ik denk dat De Ligt gewoon stappen heeft overgeslagen. Overigens petje af, hoor. Op deze leeftijd al bij de top horen en tegen de elite aanzitten. Daar zal die ongetwijfeld komen. Spelers krijgen altijd wel een bepaalde terugslag of blessure, dus hopen dat dat bij hem niet of nauwelijks het geval zal zijn. Een extra jaar ajax zie ik 'm niet doen. Zeker niet als ze 2e worden.

Jammer maar begrijpelijk. Beiden zitten nog in hun beste jaren en kunnen de PL nog goed aan.
Alderweireld wordt wel eens met een move naar een MU in verband gebracht.

Ze zullen ent wel terug willen keren naar zijn nu nog te goed. Dat ligt toch anders bij een Blind die niet onbetwist was bij United en Tadic die veel beter past in een voetballende ploeg.

Een terugkeer van Alderweireld en Vertonghen lijkt voor sommige fans wel een natte droom. Prima verdedigers allebei, maar om nu alle hoop op hen te vestigen... Als ze (ooit) terugkeren zullen ze al flink op leeftijd zijn, ik zou niet weten hoe ze Ajax verder moeten helpen. Ik hoop vooral dat er weer eens een topverdediger wordt opgeleid (De Ligt) of gescout (Tagliafico, Sanchez). Die gasten zijn in de bloei van hun carrière, gaan veel geld in het laatje brengen en het enthousiasme straalt er vanaf.

Tja graag of niet hoor. Als het ooit moet gebeuren moet het wel nu met ze 31 jaar. Wil je niet? even goede vrienden maar zeg het dan gewoon. Blijft een fantastische kerel die altijd welkom is op de tribune. Anders dit jaar in de halve finale nog maar even terug keren laten we wel even zien wie de sterkste en grootste is

Ik moet toch wel lachen om de mensen die zeggen dat als Toby en Jan deze zomer niet komen dat ze dan niet meer hoeven te komen. Alsof deze twee geweldenaren bijvoorbeeld volgend jaar zomer niet meer goed genoeg zijn voor Ajax. Beiden spelen ze nog wekelijks voor één van de top teams van Engeland. Die zijn over één of twee jaar ook echt nog wel goed genoeg voor Ajax.

Daarnaast zie ik mensen op social media ze ook nog eens zakkenvullers noemen, wat in mijn ogen ook niet correct is. Het klopt dat zij meer verdienen bij Tottenham, maar ze spelen daar echt niet alleen voor het geld. Het is een prachtige club en zij spelen wekelijks op een zeer hoog niveau. Iets wat bij mijn club niet zo zou zijn. Ja, bij Ajax spelen ze Champions League of Europa League, maar dat is het dan ook. Voor de Eredivisie hoeven ze echt niet terug te komen.

Ik ging er in ieder geval al niet vanuit dat zij deze zomer zouden terugkeren. Ten eerste, ze hebben beiden hun contract verlengd in December (met een jaar), Ten tweede, omdat zij nog makkelijk meekunnen in de top en Toby staat zelfs in de belangstelling van grote clubs. Nee, ik begin pas met hopen volgend jaar zomer.

22 maart 2019 om 19:54

Jij kunt wel gaan lachen op die opmerkingen, maar in elk geval Vertonghen komt wel op een kritieke leeftijd qua terugkeren. Stel dat ie nog 2 seizoenen Spurs doet, dan komt ie op zijn 34e terug bij Ajax. Dan is het maar de vraag wat er over is qua snelheid. Jaarlijks alles spelen in de Premier League is een aanslag op het lichaam. Het is zeker geen nu of nooit, maar voor Jan is dat volgend seizoen wel het geval.

22 maart 2019 om 20:06

Ik zou eerder naar zijn kwaliteiten kijken dan naar zijn leeftijd. Ik wil niet zeggen dat Vertonghen dan nog het lichaam heeft van een twintig jarige speler, maar er zijn genoeg voetballers die op die leeftijd nog op een hoog niveau kunnen spelen.

Daarnaast zie je juist vaak bij verdedigers dat ze langer meekunnen. Denk aan types zoals Nesta, Maldini, Terry, Thiago Silva, Godin, Koscielny, Chiellini, Albiol, Miranda, Rami, etc. Dit zijn voetballers die óf heel lang in de top hebben gevoetbald óf nu nog steeds in de top spelen op een leeftijd van 33/34.

Het blijft natuurlijk koffiedik kijken, want wie weet breekt Vertonghen volgend jaar zijn benen en kan hij echt niet meer of wie weet speelt hij het beste seizoen van zijn leven.

Twee jaar is misschien ook teveel van het goede, maar wat ik wou zeggen is dat het gewoon raar is om te stellen dat Vertonghen op zijn 32/33 niet meer goed genoeg is voor Ajax. Mensen kijken dan teveel naar zijn leeftijd, want wie weet is hij dan nog gewoon van een zeer hoog niveau. Daarnaast overschatten ze dan ook het niveau van Ajax, want Vertonghen zal volgende zomer ook echt nog wel bij de beste spelers van Ajax behoren (mits hij zijn benen niet breekt ;-) ).

23 maart 2019 om 07:07

Wat een onsamenhangend verhaal... Niemand beweert dat Vertonghen op z'n 33ste niet goed genoeg meer is voor Ajax. De vraag is natuurlijk of het zinvol is om te investeren in een oudere speler.

Zelfde met Suarez. Ze willen misschien nog terugkomen als ze 35 of zo zijn. Met van der Vaart zag je het ook. Het was nooit het goede moment. Ik zou niet meer op de Belgen rekenen. Dat ze Ajax een warm hart toedragen is leuk, maar wanneer het puntje bij paaltje komt zullen ze geen comeback maken. Jammer, maar zo is het.

Waren ze ooit zo goed dan?

Een afbouwende Vertonghen of Aldeweireld, nee laat maar

De Ligt is op zijn 19e al beter dan zij allebei ooit zijn geweest

Nee, dit is kansloos, Op dit moment kunnen ze nog mee met Ajax, over 2 jaar hoeft het echt niet meer

Begrijpelijk dat ze nog in de premier league willen spelen en flink willen cashen. Maar het is nu of nooit om terug te komen voor hem. Als hij 33 is zal hij niet meer interessant zijn voor Ajax.

Ik hoop dat een van hun nog terug komt ooit als ze nog wel van waarde zijn en niet alleen in de kleedkamer.. Suárez heeft ook gezegd ooit terug te keren.. Ben benieuwd of dit ooit gaat gebeuren..

Offtopic: Wat denken jullie dat Depay zou moeten kosten, en zou dat eventueel haalba a r zijn voor Ajax? Of is zijn PSV hart te groot denken jullie? Heb gisteren weer van hem genoten in Oranje!

22 maart 2019 om 21:59

Depay heeft volgens transfermarkt een waarde van 50 miljoen. Zelfs wanneer je zegt dat de bedragen op die site niet altijd kloppen is dit wel een indicatie dat Depay absoluut onhaalbaar is voor een Nederlandse club. Nog los van het feit of hij dat zelf zou willen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren