Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘De spelers van Ajax zijn zo jong dat ze een beetje gek zijn’

Laatste update:

Frank Leboeuf verwacht dat Ajax in de kwartfinales van de Champions League over twee duels te sterk is voor Juventus. De oud-verdediger van onder meer Chelsea en Olympique Marseille ziet de ploeg van Erik ten Hag doorstoten tot de halve finales, maar denkt dat Ajax het dan moet afleggen tegen Manchester City.

Leboeuf beaamt dat Juventus fantastisch speelde in de tweede achtste finale tegen Atlético Madrid, dat met een 3-0 nederlaag uit het toernooi werd geknikkerd. “Maar in de eerste wedstrijd zijn ze kapotgespeeld door Atlético (2-0, red.). En daarnaast: ik houd gewoon van Ajax en de wijze waarop men speelt”, zegt de voormalig stopper in gesprek met ESPN.

De 52-voudig Frans international geniet van het feit dat Ajax zich vasthoudt aan de eigen filosofie. “De spelers zijn zo jong dat ze een beetje gek zijn. Ze denken echt dat ze ver kunnen komen en die kans geef ik ze wel”, aldus Leboeuf, die weet dat Ajax in 1995 de Champions League won met een jonge ploeg. "Hun teams in het verleden, met Patrick Kluivert, Clarence Seedorf en Frank Rijkaard, waren ook jong en fris.”

"Toen pakten ze de titel. Helaas gingen bij die generatie van Ajax de spelers naar grotere clubs, want ze waren zo getalenteerd. Ik wil nu graag weer zien dat Ajax ver gaat komen. Het zal moeilijk worden, maar ik denk dat ze Juventus wel kunnen verslaan.” Ajax neemt het woensdag 10 april in eigen huis op tegen Juventus. De tweede wedstrijd in Turijn volgt op dinsdag 16 april.

Wie verwacht jij dat de volgende ronde van de Champions League gaat halen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ajax gaat Juventus dus verslaan omdat 'hij van Ajax en de manier van spelen houdt' en 'Juventus 2-0 verloor van Atletico'. Kraakheldere analyse!

21 maart 2019 om 09:22

Volgens mij moet je een beetje tussen de lijnen doorlezen.

1. Atletico kon van hen met 2-0 winnen dus Juventus is niet onverslaanbaar.
2. Hij houdt van hun manier van spelen en denkt dat vasthouden aan die filosofie voor goede kansen zorgt.
3. Ze zijn jong en onbevangen, met een dosis ervaring er tussen. Exact hetzelfde idee als de 1995 opzet.

Ach, als ze 3-0 van Atalante kunnen verliezen.. waarom dan niet 3-0 van Ajax!

21 maart 2019 om 09:24

Ach, als Feyenoord/heracles van Ajax kunnen winnen, waarom niet Juve?

21 maart 2019 om 09:26

Dat klopt, tuurlijk kan Juve dat, zonder twijfel. Niemand zegt toch ook dat ze het niet kunnen? Rare opmerking.

21 maart 2019 om 09:28

Laat Juve maar een keer naar het kunstgras van Heracles komen, wil ik die Ronaldo nog weleens zien..

21 maart 2019 om 09:32

1. Niemand is onverslaanbaar. Zet de beste spelers van de wereld bij elkaar en ook die gaan wel eens verliezen.
2. Fan zijn van een filosofie levert niet meer kans op.

21 maart 2019 om 10:10

Ik denk dat Leboeuf meer doelt op het feit dat Atletico Juve in de eerste wedstrijd (zeker in de 2e helft) naar achteren drukte door het spelen van pressing. Iets dat typisch past bij dit ajax. In de 2e wedstrijd besloten ze te proberen de boel op slot te gooien (iets wat ze doorgaans goed kunnen) en werd er geen druk vooruit gezet. Daar ging Juve uitstekend mee om.
Overigens verwacht ik dat dit Juve, dat redelijk tot goed in vorm is, tactisch gezien sterk genoeg is om Ajax op de counter te pijnigen in 2 wedstrijden, maar hopen doe ik het niet.

21 maart 2019 om 10:36

"atletico kon van hen met 2-0 winnen dus Juventus is niet onverslaanbaar."

Maar Atletico is dan ook wel de absolute Europese top (nummer 4 op de UEFA-coëfficiëntenlijst).

21 maart 2019 om 11:40

Vorig jaar tegen Tottenham (uit) lieten Allegri en Juve zien goed om te kunnen gaan met tactische wiselingen. Eerst speelde Juve in een 4-3-3 en later in een 4-4-2 en toen won Juve de wedstrijd.

21 maart 2019 om 12:21

Ahaha nice one! Of gewoon omdraaien: Als Nac/roda JC verliezen van Ajax, waarom Juve dan ook niet?

21 maart 2019 om 12:27

Omdat Juve vele malen beter is dan Roda/Nac?

21 maart 2019 om 15:03

En toch recent verloren van Real en maar twee puntjes meer dan Real, wat door Ajax werd uitgeschakeld. Inderdaad Atlético is een topclub en Ajax niet. Ajax is dit jaar wel verder gekomen in de CL dan Athletico Madrid. Ze zijn natuurlijk zwaar de underdog tegen Juve. Maar ik geloof zeker dat ze dit jaar de selectie hebben waarmee ze op een goede dag iedere tegenstander het leven zuur kunnen maken. Persoonlijk verwacht ik een 1-1 thuis en 3-1 uitschakeling in Turijn. Maar als Ajax een top dag heeft zoals in Madrid, dan verwacht ik ook dat ze in staat zijn om Juventus helemaal kleurenblind te spelen.

21 maart 2019 om 21:46

Helemaal kleurenblind weet ik niet, want de ruimte die Real open liet tegen Ajax in het tweede duel, ga je tegen Juve niet krijgen. Wel zie ik Ajax op hun top van Juve winnen met goed voetbal. Het kunnen zomaar 2 hele gelijkopgaande duels worden, misschien zelfs een Ajax dat het meer verdiend dan Juve over 2 wedstrijden.

22 maart 2019 om 19:07

Precies. Juve heeft alle beelden van Ajax - Real al lang gezien en geanaliseerd. Maar wie weet he, het is toch duimen met z’n allen voor de Amsterdammers!

Je moet een beetje mazzel hebben, maar het is niet onmogelijk. Als Ronaldo niet mee zou doen dan had ik ze sowieso een goede kans gegeven. Probleem is echter dat Juventus nu 1 van de 2 beste spelers van de afgelopen 15 jaar in hun team heeft die maar niet lijkt te stoppen. Ronaldo heeft echter, net als Messi, ook wel eens een draak van een wedstrijd. Ajax heeft niks te verliezen, Ronaldo wil zich graag bewijzen. Ik gooi het op een 40-60 verhouding waarin Juventus de overhand heeft.

21 maart 2019 om 09:29

Maar wij hebben De Ligt en tegen hem heeft Ronaldo nog nooit gescoord. On: wat is die Leboeuf toch een voetbalkenner hè (ben sarcastisch uit bed gestapt vanochtend)

21 maart 2019 om 10:02

Ze stonden ook niet maar 1 keer tegen over elkaar..

21 maart 2019 om 10:06

@cristijarmo Toen scoorde Ronaldo niet, dus zoiets geks zegt die niet toch ? 😉

21 maart 2019 om 10:59

Cristi, I know. Maar toch een 100% score 😉

De nederlaag kan volledig op het conto van Allegri worden gezet. Juve speelde te verdedigend en te traag. Allegri denkt wel vaker dat de uitwedstrijden niet zo belangrijk zijn en dat thuis je alles moet geven. In de Serie A kan dat wel, maar de CL is andere koek.

Juve is, mits het aanvallend speelt, niet te houden. Hopelijk hebben we tegen die tijd Douglas Costa en Cuadrado terug. Qua snelheid zijn die twee onwijs gevaarlijk.

Wat een achterlijke analyse ook: Ajax gaat door omdat: "ik houd gewoon van Ajax en de wijze waarop men speelt". Seems legit....

21 maart 2019 om 09:35

Nou ja, als Frank Leboeuf het zegt zal er toch wel degelijk een kern van waarheid in zitten. We kunnen er nu ook voor kiezen om de wedstrijden gewoon op papier af te doen.

Nee, grote kul natuurlijk.

Ajax moet boven zichzelf uit stijgen om hier over twee wedstrijden überhaupt een kans te maken. Iedereen heeft het over Ronaldo, maar als die zijn dag niet heeft zijn er nog genoeg klasbakken in het zwart wit die de wedstrijd kan doen beslissen. De bal is rond en als Ajax het niveau kan halen wat ze tegen meerdere clubs hebben laten zien in de CL dit jaar, dan maken ze uiteraard een kans. Maar het zal heel erg moeilijk worden en absoluut geen schande zijn als het avontuur hier zal eindigen.

21 maart 2019 om 09:58

Gewoon schaar, steen, papier

Het punt is dat als Ronaldo zijn dag niet heeft Juve nog altijd spelers als Mandzukic, Dybala, Bernardeschi en zelfs Pjanic heeft. Daarbij heb je ook nog gasten als Kean, Douglas Costa, Cancelo en Bentancur. Ronaldo is inderdaad de blikvanger, maar onderschat de rest niet.

21 maart 2019 om 11:38

Dat hij van die speelstijl houdt, zegt idd niet zo veel. Maar dat ze bij ajax zo jong zijn dat ze 'een beetje gek' zijn imo wel. Ajax heeft helemaal niks te verliezen en zijn super gretig, terwijl Juve juist alles te verliezen hebben. De serie A is jaarlijks een zekerheidje, dus moeten ze die CL een keer winnen. En winnen ze van Ajax, dan vindt iedereen dat niet meer dan normaal. Er rust dus best wat druk op hun schouders.

Jammer dat we Khalid Boulharouz niet in de gelederen hebben. Die wist Ronaldo uit te schakelen.

21 maart 2019 om 09:31

En zichzelf ook met een rode kaart..

21 maart 2019 om 09:35

Dat was een wedstrijd hè? 4 rode kaarten, maar o zo jammer dat we niet wisten te winnen. Ivanov floot toen een niet al te beste wedstrijd, zowel in ons voordeel (khalid had toen direct rood moeten hebben), maar vooral in ons nadeel (portugal werd uiteindelijk een aantal kaarten bespaard en NL kreeg er teveel).

21 maart 2019 om 09:39

Dat wel maar die kop van Ronaldo was onbetaalbaar:'

21 maart 2019 om 09:36

Gelukkig hebben we nu De Ligt.. die is ook wel aardig in staat om Ronaldo af te stoppen (zie de laatste Nederland-Portugal)

21 maart 2019 om 09:42

Probleem is dat de Ligt niet op CR7 staat, maar Veltman (door de schorsing van Nous). Mits CR7 geschorst wordt voor het cojones-gebaar. Kan ik me niet voorstellen, maar is daar al uitspraak over geweest?

21 maart 2019 om 10:25

Ronaldo staat op papier linksvoor, maar iedereen weet dat hij zeg altijd meld in het centrum van de aanval. Soms dwarrelt hij een beetje en kan hij vanaf links aankomen, maar dat is vaak als hij zelf de bal heeft. Bij loopacties gaat hij altijd naar het centrum waar de Ligt hem op zal vangen.

Het gevaarlijk is, is dat Manzukic dan de andere spits is die gedekt moet worden en dat zal Blind dan worden. Het mag duidelijk zijn dat Blind die kopduels veel gaat verliezen.

Ik zie daarom dat Juventus veel gevaarlijker in de counter zal zijn, omdat ze simpel veel meer snelheid om de flanken hebben en meer kopkracht dan Ajax achterin.

21 maart 2019 om 10:50

Ronaldp afstoppen was in die wedstrijd een teamprestatie. Ronaldo en de ligt hadden geen 1 duel in die wedstrijd

De internationale aandacht die Ajax krijgt is ongekend. Wat een carrière boost voor de spelers. Velen zijn gewild en ze zijn nog actief in de cl. En ja wie weet waar het schip strandt. Ik heb er in ieder geval vertrouwen in.

21 maart 2019 om 09:48

Eerlijk is eerlijk, misschien niet het beste team, maar ze laten tot nu toe misschien wel het leukste voetbal zien na Man City.

21 maart 2019 om 09:50

Real is natuurlijk een pak minder zonder Cr7. Zo reëel moeten we zijn. Ook verkeerden ze niet in hun beste vorm en ontbrak door een onnozelheid hun beste speler van de heenwedstrijd. Dan nog moeten zij met twee vingers in de neus van Ajax winnen en maakt het de prestatie niet (veel) minder. Juve is (denk ik) op dit moment van een ander kaliber dan Real. Maar, we zullen het zien en de bal is rond.

21 maart 2019 om 09:55

Niks te verliezen Lee!

Lekker toch, opportunistisch, maar veel mensen vinden het oprecht leuk wat Ajax nu presteert. Misschien bij vele toch ook onderhuids hun afkeer tegen het grote geld?

Mooi om te zien hoe de buitenwacht Ajax ziet. Het is natuurlijk ook een speciale filosofie, die zeker in deze tijd extra opvalt. Mocht Ajax nog een keer kunnen stunten zou dat fantastisch zijn. Zoniet, mogen ze ook op deze prestatie best trots zijn!

21 maart 2019 om 10:30

Dat zie ik absoluut niet zo, dan heb je de kwartfinale gehaald, voor het eerst in een decennium. Dat is gezien de status van Ajax gewoon normaal om eens in de 10 jaar een keer iets verder te komen. Snap dat tromtrom geluid niet zo, het is wel duidelijk dat de supporters ondertussen niks meer gewend zijn, Jammer, een beetje meer flair en bluf zou ze sieren.

21 maart 2019 om 11:04

Maar tegenwoordig is het zo als je de poulefase doorkomt dat je als tweede tegen de nummer 1 moet spelen en dat is vaak een tegenstander met veel geld (bv Real zoals dit jaar). En dat ben je vaak kansloos en moet je het hebben van twee keer geluk aan je zijde. Zoiets kan je natuurlijk niet standaard verwachten dat het allemaal mee zit.
Het is alleen jammer dat je niet de makkelijkste loting gaat krijgen om nog verder te komen want op voorhand zou je zeggen dat je 4 absolute topteams moet gaan verslaan om die beker te winnen en dat zie ik echt never nooit gebeuren.
Het zou mooi zijn dat Ronaldo wel geschorst wordt voor 1 duel dat je als Ajax zijnde in ieder geval dat gelijkspel moet kunnen halen om voor de coëfficiënten lijst boven Oostenrijk te komen en daarna hangt het er gewoon vanaf hoe de spelers spelen. In de vorm zoals tegen Real uit wil ik het nog wel eens zien met Juventus dan heb je wel kans maar daar hangt zoveel vanaf die kans is gewoon erg klein.

21 maart 2019 om 11:13

''dat is gezien de status van Ajax gewoon normaal om eens in de 10 jaar een keer iets verder te komen''

Reality check;

Het voetbal is de afgelopen 10 jaar drastisch veranderd. Het grote geld heeft de macht genomen over deze fantastische sport. Honderden miljoenen wordt er tegenwoordig in clubs gepompt waardoor het zo goed als onmogelijk om als klein kikkerlandje ook nog maar iets van betekenis te hebben in het huidige voetbal tegen al die Europeese topclubs.

Als jij werkelijk denkt dat het nu in dit heden volkomen normaal is om de 3 voudig titel verdediger uit de CL te knikkeren bij de laatste 16, denk ik dat je nog te ver in het verleden leeft. Het is tegenwoordig een prestatie op zich om zo ver te komen, zeker tegen dit soort clubs. We leven niet meer in de jaren 90' waar we bijna jaarlijks de dienst uit maakte in Europa..

21 maart 2019 om 13:26

Ajax hoort bij rijkste 50 clubs en van die 50 kunnen er minimaal 20 niet meedoen Europees (alle Engelse clubs zijn rijker bijvoorbeeld). Vele grootmachten moeten het dan vooraf al doen in de EL. Kortom, dan houdt je een club van maximaal 20 clubs die rijker zijn dan Ajax die meedoen in de CL. Dan is het niet gek als je een keer in de 10 jaar bij de laatste 8 zit.

En wat betreft ofhet normaal is dat je een keer Real Madrid er
uit knikkert....heracles wint soms van Ajax en dus kan Ajax ook wel eens winnen van Real, structureel zeker niet maar incidenteel en met wat geluk (ajax goede lichting en Real niet in beste doen) dan krijg je dit....er is nog niks.

21 maart 2019 om 14:27

Je weet zelf ook wel dat de praktijk zich heel anders voor doet de afgelopen jaren. Het is voor de Nederlandse top ontzettend moeilijk om nog maar enige betekenis te hebben in Europa. Het is niet alleen Real Madrid waar Ajax tegen heeft moeten voetballen om tot de laatste 8 te komen. Benfica en Bayern zijn daar ook aan vooraf gegaan, beide huidig koploper in haar eigen competitie.

Ik vind het een ongekende top prestatie wat Ajax dit seizoen weer laat zien. Twee seizoenen geleden ook in de EL waarin het de finale behaald heeft. Dat is zeker voor Nederlandse kunnen bijna ondenkbaar tegenwoordig. Ik zie het namelijk ook de aankomende 10 jaar niet geëvenaard worden door welke club dan ook in Nederland.

Maar jij mag het weg wuiven alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Dan ben ik benieuwd wanneer jij wel op de banken staat voor een club die een prestatie levert. Kampioen worden of de beker winnen in Nederland kan je dan ook wel weg strepen.

Gaan we dit weer krijgen. Ja atletico speelde goed tegen juve maar Ajax is niet het niveau atletico.

21 maart 2019 om 10:40

Nee, Ajax is verder want die staan in de kwartfinale en Atletico niet.

21 maart 2019 om 10:54

Dus omdat je verder bent gekomen in de CL ben je beter?

21 maart 2019 om 12:16

Over het algemeen is dat wel een maatstaf om prestaties te meten. Ranglijsten, titels, hoe verder je in een toernooi komt, zijn meestal wel goede objectieve manieren om prestaties te vergelijken.

21 maart 2019 om 12:25

Niet mee eens. Omdat Ajax dus een keer in de kwartfinale staan na een lange tijd. Zijn ze bijv. beter dan een atletico of een PSG die beiden een lastige loting hebben gehad? Of is Ajax ook beter dan clubs als Chelsea, napoli, Inter en Arsenal omdat die ook niet ver zijn gekomen en/of dit seizoen niet mee hebben gedaan in de CL?

21 maart 2019 om 12:56

Ja Ajax is op dit moment beter dan Psg, zeker als Arsenal, inter en napoli. Ik zie Ajax teegen al deze tegenstanders gewoon een resultaat halen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren