Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Bert van Marwijk gaat nieuw avontuur aan in Midden-Oosten

Laatste update:

Bert van Marwijk wordt de nieuwe bondscoach van de Verenigde Arabische Emiraten, zo meldt de voetbalbond van het land woensdagmiddag via de officiële kanalen. Van Marwijk, die de afgelopen tijd schoonzoon Mark van Bommel assisteerde bij PSV, wordt binnenkort middels een persconferentie officieel gepresenteerd.

De aanstelling van Van Marwijk bij de Verenigde Arabische Emiraten is geen verrassing, aangezien al weken de geruchten gaan dat de trainer in het Midden-Oosten aan de slag gaat. Eerder was Van Marwijk al actief in de regio, toen hij de keuzeheer was van de nationale ploeg van Saudi-Arabië. Van Marwijk volgt de opgestapte Alberto Zaccheroni op en moet het land naar het WK van 2022 leiden.

Het Eindhovens Dagblad meldde eerder al dat een functie van Van Marwijk als bondscoach 'in principe' niet leidt tot het einde van zijn achtergrondrol bij PSV. Van Marwijk adviseert Van Bommel in een rol als mentor en zal dit waarschijnlijk blijven doen. De ervaren oefenmeester fungeert vooral als klankbord en bekijkt de duels van PSV doorgaans op de tribune.

Van Marwijk wordt zodoende voor de vierde keer in zijn loopbaan bondscoach. Naast Saudi-Arabië heeft de trainer ook de nationale teams van Nederland en Australië geleid. Van Marwijk wist in 2010 met Oranje geschiedenis te schrijven door de finale van het WK in Zuid-Afrika te bereiken. In de eindstrijd bleek Spanje uiteindelijk met 0-1 te sterk.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik hoop wel dat hij in dienst kan blijven als adviseur voor Psv/mvb. Zou een aderlating zijn als BvM wegvalt als klankbord.

20 maart 2019 om 15:32

In het midden oosten hebben ze ook vast wel telefoons!

20 maart 2019 om 15:53

Aderlating? Nogal overdreven niet? Volgens mij is Van Bommel van nature ook al overtuigd van het aanhouden van twee controleurs op het middenveld en als hij na één seizoen nog niet zonder Van Marwijk kan moet je je afvragen of er een topcoach in hem schuilt. Waar ik overigens niet aan twijfel. Bovendien vertrouwt Van Bommel ook erg op zijn assistent Robbemond.

Overigens inderdaad geen verrassing meer dat Van Marwijk weer naar zo'n ondemocratische oliestaat trekt. Onbegrijpelijk dat geld - want voor de sportieve uitdaging hoeft-ie het niet te doen - nog steeds de drijfveer is op zijn leeftijd. En bovendien de principes waar ik hem vroeger de man voor vond, daar keihard voor aan de kant worden gezet. Ik weet nog hoe Van Marwijk met Oranje Auschwitz en Robbeneiland bezocht tijdens het EK in Polen en Oekraine en het WK in Zuid-Afrika. En hoe belangrijk hij dat zei te vinden. En dan nu met de meest foute regimes in zee gaan voor een bondscoachbaan waar je sportief nauwelijks blij van kunt worden.

20 maart 2019 om 16:19

Ik vind toch dat ik jouw verhaal een klein beetje moet nuanceren.

Ten eerste vind ik het feit dat een land wel of niet (tot op bepaalde hoogte) democratisch is niet zo interessant. Wij in het Westen zijn heel erg geneigd om te denken dat democratie overal werkt, echter moet je aan bepaalde eisen voldoen en moet je land dusdanig bureaucratisch en georganiseerd zijn wil daar een democratie constructief stand houden. In veel landen in het Midden-Oosten is dat niet het geval, democratie heeft daar met name heel veel dictaturen en corruptie tot gevolg gehad. Het feit dat een land wel of niet democratisch is, dat is voor mij erg plaats en cultuur gebonden. Kort gezegd, dat democratie bij werkt wil niet zeggen dat het overal werkt en op dit moment de beste optie is.

Dat geld een drijfveer is dat moet ieder voor zich bepalen, als ik miljoenen op de bank had staan op Bert zijn leeftijd zou ik ook lekker genieten. Echter is het zijn goedrecht om te kiezen voor geld verdienen. Hoe zo heb ik dit soort argumenten nooit bij Advocaat voorbij zien komen toen hij voor Rusland koos.

Verder gaat van Marwijk niet met regimes in zee he. Vind jij niet dat sport en politiek los van elkaar staan? Ik snap dat als hij bondscoach is dat hij uithangbord is, maar toen Haan bondscoach van China werd of Hiddink en Advocaat van Rusland heb ik nooit iemand over ''foute regimes'' gehoord.

Verder vind ik foute regimes nogal een simplistische weergave van de situatie, op bepaalde gebieden komen die regimes niet overeen met onze westerse normen. Om ze dan direct fout te noemen vind ik vrij makkelijk, kort door te bocht en niet getuigen van een brede visie op de daadwerkelijk situatie.

En ja, foute regimes. Als we het objectief over foute regimes hebben vind jij dan dat wij eigenlijk recht van spreken hebben? Gezien bijvoorbeeld ons buitenland beleid van de afgelopen 300 jaar? Ik wil m'n eigen land verder niet afzeiken maar als we kijken naar landen die de afgelopen 300 jaar, dan staan wij toch aardig hoog in de lijst met landen die wereldwijd volkeren zwaar onderdrukt hebben. Met die kennis in het achterhoofd lijkt het mij gepast om terughoudend te zijn over het beoordelen van ''foute'' regimes.

20 maart 2019 om 17:04

Dus omdat Nederland 3 eeuwen terug een ander buitenland beleid had dan nu mag niemand meer iets zeggen over de mensenrechten in de Vae?
Met andere woorden mag dus niemand iets zeggen want er is geen een land zondenvrij, geloof me

Verder was Nederland 300 jaar terug een compleet ander land en heette het de Verenigde Provincien, waar Brabant en Limburg bijvoorbeeld niet eens volwaardig deel van uit maakte. Dus wat is je punt eigenlijk?

20 maart 2019 om 17:41

Leuk verhaal maar hoe kom je erbij dat voor de andere namen die je noemt dit nooit een issue was??
Is vaak genoeg voorbij gekomen.

20 maart 2019 om 17:56

Nou nou, een compleet ander land 400 jaar terug valt ook wel mee. Maastricht bv hoort al sinds 1632 bij de Verenigde Provinciën der Nederlanden en Breda was altijd de begraafplaats vd oranjes (voordat dit Delft werd). Zo anders was het ook weer niet 400 jaar terug, wel dat het generaliteitsstaten waren met weinig zeggenschap.

Betreffende UAE, is een modern land met strak regime. Als je gewoon binnen de lijntjes blijft is er niets aan de hand...

21 maart 2019 om 01:47

Niet alleen 3 eeuwen terug he. Ik heb het niet alleen over 3 eeuwen terug, maar over de tijd tussen vandaag en toen. Neem bijvoorbeeld de oorlog in Irak die wij vanaf het begin hebben gesteund. Dit was in strijd met de mensenrechten en deze oorlog is gevoerd zonder enig serieuze grondslag. Hier hebben onafhankelijke rechten in verscheidene onafhankelijke landen over geoordeeld dat bijvoorbeeld de inval in strijd is met de conventie van Geneve en dat Nederland mede schuldig/verantwoordelijk is voor oorlogsmisdaden. Dat is gebaseerd op diezelfde regels waarop men zich beroept als het een aanval doet op de vrijheden in bijvoorbeeld Uae.

Of Nederland toen wel of geen volmaakt land is zoals wij dat nu kennen doet er niet toe. De contouren zoals wij het kennen tot op de dag van vandaag werden gevormd nog voordat Brabant en Limburg onderdeel zouden uitmaken van Nederland.

Anyway, je begrijpt wat ik bedoel toch? Nederlands-Indie, Irak, Shell, Srebrenica etc etc?

21 maart 2019 om 02:02

@Rugu goed voorbeeld en goed onderbouwd ... men kijkt hier altijd maar neer op regio's die onze waarden niet delen. Hoezo, die misplaatste superioriteitsgevoel? Shell en Srebrenica zijn prachtige voorbeelden, kun je wel de moraalridder uithangen maar uit aantoonbare daden blijkt NL ook niet al te koosjer. Hou op met verwachten dat de hele wereld maar aan onze normen en waarden moeten voldoen. Zij hebben gesrag en regels die wij bizar vinden maar zij hebben dat omgekeerd ook. Respect dat gewoon, leef en laat leven!

21 maart 2019 om 23:39

Nee, natuurlijk zijn sport en politiek niet gescheiden! Waarom denk je dat de nazi's de Olympische Spelen maar wat graag naar zich toetrokken in 1936? Om dezelfde reden waarom Vladimir Poetin het toernooi graag voor zijn eigen propaganda gebruikte, de Argentijnse president Varela het WK van 1978 misbruikte om goodwill voor zijn junta te realiseren en Qatarese sjeiks niet terugdeinsden hun meest corrupte kant te laten gelden om het WK 2022 in hun woestijn te laten houden.

Dat Haan nauwelijks bekritiseert is, komt omdat hij in de publiciteit een nobody is. Arie Haan vergelijken met ex-bondscoaches van Oranje slaat werkelijk nergens op, maar dat kritiek om die reden minder klinkt wil niet zeggen dat het minder fout is. En als je beter geluisterd had, had je ook wel geweten dat Dick Advocaat en Guus Hiddink om hun financiële voorkeuren bij Rusland, Zenit St. Petersburg en Anzhi Makalachka wel degelijk imagoschade hebben opgelopen.

Dat je dit niet in ogenschouw neemt vind ik nog tot daaraantoe, maar aankomen met een verhaal van 300 jaar geleden... Geen enkel land kent een volledig harmonieus verleden of heeft geen enkel smet op zijn blazoen. Maar Nederland behoort tot de vijf gelukkigste landen ter wereld, waar het nog nooit zo veilig is geweest als nu en met onze weltanschauung laten we de wereld redelijk vrij in ieders doen, laten en denken. Wat we in een verleden in het pre-verlichtingstijdperk hebben gedaan met pakweg de Balinesen doet er tegenwoordig niet meer toe om met goed fatsoen bondscoach van Nederland te zijn of worden. Democratie heeft zijn valkuilen, maar is zoals Churchill terecht opmerkte wel 'het minst slechte systeem.' Dat maakt je ook vrij om doodstraf en dictatuur in het Midden-Oosten en de dubieuze belangen van Bert van Marwijk daar te verdedigen, maar afrekeningen om politieke of geloofsovertuigingen zouden mij de maag genoeg doen omdraaien om mijn zaakwaarnemer naar meer verlichtte oorden te laten afreizen.

20 maart 2019 om 16:05

MvB kan ook Guus Hiddink van gedachte wisselen. Hij zal dit wel accepteren lijkt mij.

20 maart 2019 om 16:17

lijkt me vrij eenvoudig, bondscoach zijn is nou niet echt een fulltime job. Hij zal vaak genoeg in het Eindhovense zijn.

Alsof die villa hier in Limburg nog niet groot genoeg is. Deze man doet er gewoon alles aan om zoveel mogelijk salaris binnen te harken. Ik vind het prima, maar het imago van deze man is voor mij een beetje verpest.

20 maart 2019 om 15:34

Gelijk heeft hij toch.. heerlijk om daar te leven en zoveel geld binnen te harken.. waarom niet? Als jij bij een andere werkgever 10x meer kunt verdienen en altijd mooi weer hebt ga je toch ook?

20 maart 2019 om 15:40

'Heerlijk om daar te leven' is behoorlijk. Ben er 2 keer geweest en beide keren was de hitte nauwelijks uit te houden. Had het beide keren naar mn zin, maar zou er nooit van mn leven willen wonen

20 maart 2019 om 16:31

Het is maar net wat je 'nauwelijks uit te houden' vindt natuurlijk. Ik ben in zowel Dubai als Abu Dhabi geweest en vond het toch behoorlijk meevallen allemaal. Ja, het is warm in de zon midden op de dag, maar niet verstikkend warm en benauwd zoals het hier in Nederland is op een echt mooie zomerdag door de luchtvochtigheid. Met een beetje centjes is het daar prima leven hoor, en laat dat nou net geen probleem zijn voor Bert.
Daarnaast zal hij buiten de interlandperiodes gewoon vooral in Nederland kunnen zijn lijkt me, dus daar wonen is in deze situatie ook maar een relatief begrip.

20 maart 2019 om 17:11

Jah het is echt een heerlijk land om te leven...
Als je een beetje geeft om mensenrechten ga je gewoon niet werken in zo'n land punt. Maar helaas zijn er genoeg mensen, waaronder jij en Bert die er geen moer om geven...
Alles draait altijd maar om geld. En die man heeft al meer dan 10 miljoen wat het helemaal onbegrijpelijk maakt..

20 maart 2019 om 17:45

Dan ben jij zeker in de winter maanden daar geweest maar zeker niet in Juli of Augustus.
Sterker nog, de luchtvochtigheid is in Dubai hoger als in Nederland, daar verkijk men zich snel op.

21 maart 2019 om 02:05

@Kvibe is Nederland zo geweldig dan qua mensenrechten in binnen en buitenland? Jouw ervaringen zijn niet andermans ervaringen hé ... neem je zelf dus niet als dé norm. Dat vertekent je beeld alleen maar als je vat wat ik bedoel.

20 maart 2019 om 16:04

@ RodaJCCC.......Wat hebben mensen toch altijd een kritiek op anderen die veel geld verdienen. Iets met jaloezie ofzo? Wat doet die man verkeerd. Heeft een baan die goed betaald. Meer niet.

20 maart 2019 om 16:06

En jij had dit niet gedaan indien je elders meer kon verdienen? Alles wordt duur in Nederland dus ga je ook in op andere aanbiedingen die financieel aantrekkelijk is.

20 maart 2019 om 17:13

Hele scheve vergelijking...die man heeft al meer dan 10 miljoen...

20 maart 2019 om 16:20

Wellicht vindt hij zijn werk gewoon leuk, en de emiraten is geen vervelend land om te wonen, zeker niet met de vergoeding die er voor hem tegenover staat.

20 maart 2019 om 17:44

Wat een socialistisch gezeik. Van Marwijk neemt zijn miljoenen deels mee naar Nederland. Alleen maar goed voor onze economie.

20 maart 2019 om 17:44

Helemaal mee eens.
Geloofwaardigheid is al een tijdje weg bij hem.
Saudi Arabie heeft die ook al voor de gek gehouden.

Om vervolgens weer weggegooid te worden als ze zich plaatsen voor een eindtoernooi?

Toch weer een beetje dat hand in hand kameraden gevoel.

20 maart 2019 om 16:09

Hand in hand emiraten.

20 maart 2019 om 16:33

Zeer scherp

20 maart 2019 om 17:18

😂😂

Deze man en bondscoach in een zin. Wat kijk ik dan met nostalgische gevoelens terug naar 2010.

20 maart 2019 om 15:35

Bondscoach van een elftal met een paar spelers die in bloedvorm waren. De finale halen was geweldig, maar objectief gezien was alleen de 2e helft tegen Brazilie Oranje-waardig. Het is dankzij Sneijder en Robben dat we zover zijn gekomen, het spel zelf was vrij matig. Heeft ook wel te maken met het granieten middenveld met Van Bommel en De Jong.

20 maart 2019 om 15:44

Tsja, zo kun je het idd bekijken. Naar mijn idee was je niet eens tot Brazilie gekomen zonder dat 'granieten middenveld'. Beste man presteerde gewoon naar zijn materiaal, net als elke goedpresterende coach.

20 maart 2019 om 16:00

Het spel was vrij matig? Hetbwas werkelijk een schande wat het Nederlands elftal ons destijds voorschotelde. Ja, je komt ver maar, het was echt elke wedstrijd een verschrikking om te moeten kijken. En elke wedstrijd denk je weer 'ze zullen tich wel een x gaan voetballen? En elke x stak Van Marwijk weer eej dikke middelvinger op naar de supporters en liefhebbers van het voetbal. Alles wat het Nederlands elftal niet is, dat kwam onder Van Marwijk naar boven. Ondanks het 'resultaat' was dit een schande in de Nederlandse voetbalgeschiedenis

20 maart 2019 om 16:08

Je kan ook overal over zeuren. Ik vind het een wereldprestatie als je de finale haalt met zo'n verdediging! Check voor de gein nog eens even wie onze verdedigers waren destijds. Als je dan een Mark van Bommel en Nigel de Jong ervoor kan zetten en optimaal gebruik kan maken van kwaliteiten van Sneijder, Robben, van Persie en snelle behendige jongens als Eljero Elia dan ben je knettergek als je het anders zou doen dan wat Bertje deed. In de finale staan is ten alle tijden een prestatie, maar met ons verdedigende materiaal van toen is dat echt uitzonderlijk te noemen

20 maart 2019 om 16:38

Jemig nog aan toe, als je niet hebt kunnen genieten van Nederland Brazilie en Nederland Uruguay ben je toch van steen?

Die finale was voor de objectieve toeschouwer misschien ruk, maar welke gek kijkt er nou objectief naar voetbal.

20 maart 2019 om 16:40

Ja, een schande? Liever die finale plek met zulk materiaal (en dus ook veel minder voetbal) dan er vroeg uit liggen met leuk spel.

20 maart 2019 om 16:50

Eens, en ik heb toen ook gewoon gejuichd als ze elke keer een ronde verder kwamen. Alleen jaren later als de emotie is weggezakt en de beelden opnieuw terugkijkt, was het helaas niet altijd best wat ze lieten zien. Veel goals kwamen ook door afstandschoten, eigen goals en rushes van Robben. Met de voorhoede die we hadden had ik meer gehoopt op goeie aanvalspel. Meest recente voorbeeld is wel Deschamps, die met het materiaal wat ie had voor mijn gevoel bijna anti-voetbal speelde, maar toch wel mooi die beker wint.

20 maart 2019 om 17:45

Ja een schande. Ik kijk voetbal omdat ik het leuk vind. Als het mij gaat om resultaat, neem ik wel een favoriete beurskoers. Kijk ik wel elke dag of die gestegen is.

20 maart 2019 om 17:52

Mwa, in het geval van Nederlands Elftal gaat het mij tijdens een toernooi toch vooral om het resultaat (en het feestje erna ). Qua clubs kijk ik er wel heel anders tegenaan.

Als Bert zo doorgaat wordt hij de nieuwe Dick Advocaat haha.

Ben benieuwd, Saudi Arabië had wel een goed team voor Aziatische begrippen, VAE lijkt me toch iets minder.

Ik vind het onvoorstelbaar dat mensen hun ziel en zaligheid verkopen voor geld door te gaan naar een land zonder democratie, waar homoseksualiteit een misdaad is en waar je wordt opgepakt als je commentaar hebt op de regering.

20 maart 2019 om 16:13

Als we iedere keer de vraag moeten stellen of we wel of geen zaken doen met bepaalde landen... Buiten de voetballers drijven we ook veel handel met o.a. Rusland en China.moeten al die bedrijven de deuren dan ook maar sluiten? Ik denk dat we de politiek vooral de politiek moeten laten. En zolang we door ons toedoen geen mensenlevens in gevaar brengen je best zaken met die landen kunt doen. Of heb jij ook geen kleding of producten die in China zijn gemaakt?

20 maart 2019 om 16:21

@Haas, voor mij is dat een belediging aangezien ik Derksen een idioot vind.

@atleticofc, er zijn grenzen waaraan een weldenkend mens hoort te denken. Het is niet zo dat Van Marwijk zonder deze baan op straat staat zonder dak boven zijn hoofd. Hij heeft dat geld niet nodig. En je kent mij niet, anders zou je weten dat ik er steeds op probeer te letten waar mijn spullen vandaan komen.

20 maart 2019 om 16:22

We hebben geen invloed op hetgeen onze regering doet, maar we hebben wel invloed op hetgeen wij als mens doen.

20 maart 2019 om 16:26

Ja we hebben zeker invloed op wat wij als mensen doen. Maar als van Marwijk geen voetbaltrainer mag zijn in dit land, waar leggen we de grens dan? Hij houdt zich bezig met voetbal. Gaat spelers daar coachen mbt het voetbalspel. Hij gaat dat land niet helpen om vernietigingswapens of iets dergelijks te maken. En wat vind je dan wel aanvaardbaar? Rusland, China, Turkije.....

20 maart 2019 om 17:27

Het klopt dat hij er niet naar toe gaat om wapens te maken, maar door het nationale team te coachen, support je indirect het regime. Ik vind veel landen inderdaad heel triest, maar landen waar mensen geen rechten hebben zoals de Arabische wereld, zijn een grens te ver voor mij. En nogmaals, als je geen brood hebt om te eten, is het iets anders. Maar als je veel geld hebt, kan je toch wel een andere keuze maken?

20 maart 2019 om 18:23

" En je kent mij niet, anders zou je weten dat ik er steeds op probeer te letten waar mijn spullen vandaan komen"

Dat is een mooi streven maar tevens onhaalbaar. Weet jij waar jouw olie vandaan komt waar we benzine van maken die jij in je tank gooit? Dat lijkt me toch vrij apart en je zal er waarschijnlijk geen kilometer minder om rijden.weet jij waar het leer vandaan komt waar je schoenen en je koffers van gemaakt worden en hoe het gelooid wordt? Ik ken jou inderdaad niet maar het lijkt me een redelijk sterk verhaal wat jij ons probeert wijs te maken.

21 maart 2019 om 01:50

Ik zeg niet dat mijn streven 100 % haalbaar is. Ik zeg wel dat een ieder de verantwoordelijkheid en de keuze heeft om dingen te doen of te laten. Je kan ervoor kiezen om geld te verdienen in een land dat geen democratie kent of je kan ervoor kiezen om dat niet te doen. Ik ken jou niet, maar het is wel duidelijk hoe jij erin staat.

Lekker Bert net als Dickie het olie achterna gaan.
Vind het maar niks hoor, die man heeft Feyenoord, Dortmund, een WK-finale gecoacht dan zou het leuk zijn om met dat soort werk bezig te zijn.
Moet hij natuurlijk lekker zelf weten en heel logisch verder als het om geld gaat, maar vind het jammer.

20 maart 2019 om 18:05

Weet je wat grappig is. Aantal jaar geleden kreeg van Marwijk de vraag wat hij vindt van spelers die naar zandbak gingen. Van Marwijk was heel neerbuigend en kijk waar die nu is.

Hypocriet ten top!

20 maart 2019 om 18:27

Hahaha ja ach ja.
Van Marwijk heeft het geflikt om ons in de finale te krijgen, maar het voetbal was vaak niet om aan te zien.

Logische keuze eigenlijk, hij zal waarschijnlijk een aardige vergoeding krijgen en de Emiraten is gewoon erg goed om te wonen, zeker in de positie waar hij zich in bevind ( salaris, mooi huis ).
Het is uiteraard niet te vergelijken met Saudi Arabie en ik denk dat hij ook wel gewoon nog tijd heeft om zijn schoonzoon bij te staan. Als bondscoach hoef je nou niet 100% van de tijd in het land waar je werkt te zijn.

20 maart 2019 om 16:27

Ik denk dat hij er niet eens gaat wonen. Deed hij in Saudi Arabie ook niet. Dus denk dat hij gewoon heen en weer vliegt. Dan heeft hij sowieso tijd om klankbord te blijven bij Psv.

Ik kan vrij weinig met alle moralistische gepraat wanneer een Nederlandse coach in een Arabisch land gaat werken. Voor de goede orde, ik ontken niet dat er mensenrechten geschonden worden in dergelijke landen.

Echter, ik snap de selectiviteit gewoon weg niet. Want dergelijk gepraat hoor ik niet wanneer een Frank de Boer naar de VS gaat of een Jordi Cruijff in Israel gaat werken. Of je nou pro-Palestina or pro-Israel bent. Het is gewoon weg een feit dat de staat Israel VN-resoluties schendt en Amnesty International Mensenrechten heeft geschonden. Dit zijn slechts feiten en geen haat richting mensen. Hetzelfde geldt voor de VS die allerlei mensen martelt in gebieden zoals Guantanamo Bay. Dit zijn ook allemaal grove schendingen van mensenrechten maar dat lees je dan niet in VZ comments of tijdens Johan Derksen rants wanneer een Frank de Boer in de VS zit.

Hetzelfde geldt voor een Dick Advocaat die jaren lang in Rusland heeft gewerkt.

Breaking News: niet alleen Arabische landen schenden mensenrechten. Als je alleen op basis van mensenrechten schendingen niet werkzaam zult zijn in landen dan word je lijstje heel kort. Dubbele breaking news: heel wat landen over de hele wereld doen hele schimmige dingen of hebben wetten waar je het niet mee eens zult zijn.

20 maart 2019 om 17:19

Er is nog wel even een verschil tussen een Saudi Arabie en een land als de VS. Ga je eerst maar eens verdiepen voordat je zulke scheve vergelijkingen gaat maken.

20 maart 2019 om 18:02

Het ligt er maar net aan wat je voor jezelf goed kunt praten en normaal bent gaan vinden. Destabiliserende acties in allerlei landen, invloed uitoefenen op verkiezingen in allerlei landen en dan zelf geschokt reageren als Rusland dat ook bij jou doet. Allerlei mensen martelen en de hele wereld voorliegen om een oorlog in Irak te starten. De constante nood om in oorlog te zijn met allerlei landen omdat de economie daarop draait. De VS is sinds haar geboorte in allerlei oorlogen verwikkeld. Het homohuwelijk is ook maar net daar toegestaan. De bakermat van vrijheid en gerechtigheid! Ja hoor. Er is genoeg om aan te wijzen waarom het moralistisch corrupt is om daar te gaan werken. ''ja maar Saoedi Arabie''... dan ga je een spelletje spelen door subjectief aan te geven wat je persoonlijk erger vindt. Het is allemaal erg. Verdedig het allemaal niet en keur het allemaal af ipv je maar op 1 richting te focussen en 1 zijde te verdedigen. Deze hele wereld zit vol corruptie en schendt mensenrechten.

Rusland heeft invloed uitgeoefend op de verkiezingen in de VS bijvoorbeeld. Terwijl de VS dat zo vaak heeft gedaan in allerlei landen maar daar hoor je weinig afschuw over. We staan op onze achterste poten als het tegen de VS wordt gedaan. Ik praat het trouwens niet goed van Rusland. Het is allemaal schimmig. Dat is het punt dat ik probeer te maken.

Zou Feijenoord deze man niet gepolst hebben voor de functie als trainer? Of was hij bij voorbaat niet geschikt of haalbaar/

Ik ben het met de meeste eens.
Miljoenen heb je vaak al verdient,dan trek je jezelf naar beneden vind ik om naar de zandbak te gaan.
Ook tegenover je vrouw.
Bv sneijder vermogen van eind 30 mil
Dan moet je een vent zijn en zeggen ok mijn carriere was mooi,het is nu tijd voor jou carriere of voor mijn gezin of wat dan ook.
En dit niet tegenover sneijder maar over het algemeen gewoon.
De zandbak aan het einde van je carriere is gewoon zielig.
Als je dan perse iets wilt ga dan lekker naar je club waar het begon of amerika .

Ach boeie lekker centjes verdienen op je oude dag.. Haha maar Denk dat vMarwijk achter alles zat zoals schreuder bij Ajax🙃 beide clubs gaan nu slecht worden🤣

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren