Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Guus Til geeft teleurstellend Ajax enorme dreun in titelrace

Laatste update:

De titelaspiraties van Ajax hebben zondagmiddag een flinke knauw opgelopen. Het elftal van trainer Erik ten Hag liet zich in Alkmaar door een doelpunt in de tweede helft van Guus Til verrassen door AZ: 1-0. Het betekende voor de Amsterdammers de vierde competitienederlaag dit seizoen, waardoor de achterstand op koploper PSV met nog acht speelrondes voor de boeg is opgelopen tot vijf punten. Na de interlandonderbreking staan de twee titelconcurrenten tegenover elkaar in de Johan Cruijff ArenA. AZ is door de overwinning in punten op gelijke hoogte gekomen met Feyenoord, dat de derde plaats voorlopig vasthoudt op basis van een beter doelsaldo (55-33 tegenover 52-30).

Dat Ten Hag waakzaam was voor het bezoek aan AZ, bleek wel uit de basisopstelling van Ajax: Dusan Tadic begon in de punt van de aanval, zoals dat ook het geval was in bijvoorbeeld de Europese ontmoetingen met Bayern München en Real Madrid. Tadic kreeg echter geen poot aan de grond in de onderlinge duels met Ron Vlaar en Teun Koopmeiners en week al vroeg in de wedstrijd af naar de flank. Dat was echter wel ingegeven door een blessure van Hakim Ziyech. De creatieveling was, net als Frenkie de Jong, op het laatste moment fit verklaard door de medische staf, maar moest de strijd al na 23 minuten voetballen staken vanwege een blessure. Met Kasper Dolberg als vervanger van Ziyech binnen de lijnen wist Ajax de schade vervolgens in een lastige eerste helft te beperken.

Ajax had het met name in de eerste veertig minuten zwaar. AZ schoot voor eigen publiek furieus uit de startblokken en kwam tot enkele zeer goede kansen. De opgestoomde Jonas Svensson kreeg in de twintigste minuut een uitgelezen mogelijkheid om de score te openen, maar doordat de rechtsback van AZ traag handelde, kon Nicolás Tagliafico ingrijpen. Even later was Tagliafico opnieuw belangrijk voor Ajax, door vlak voor de doellijn een zeker doelpunt van Oussama Idrissi te voorkomen. Ook Mats Seuntjens en Fredrik Midtsjö waren namens AZ gevaarlijk, maar zij zagen hun schoten gekeerd worden door André Onana. De beste kans voor Ajax in de eerste helft was op slag van rust voor Donny van de Beek: zijn kopbal werd op de doellijn weggehaald door Vlaar.

Kort na de onderbreking kopte Dolberg op aangeven van David Neres rakelings naast, maar de beste kansen bleven voor AZ. Nadat Calving Stengs en Vlaar eerder nog uitstekende mogelijkheden onbenut hadden gelaten, tekende Til in minuut 56 alsnog voor de verdiende 1-0. De middenvelder werkte de bal van dichtbij voorbij Onana, nadat Tadic zich bij een hoekschop had laten aftroeven door Idrissi. Het antwoord van Ajax volgde bijna onmiddellijk, maar doordat het schot van Dolberg richting miste, kon Svensson de bal vlak voor de doellijn keren. Na ruim een uur spelen besloot Ten Hag offensief te wisselen: Lasse Schöne werd naar de kant gehaald ten faveure van Noa Lang, die afgelopen woensdag tegen PEC Zwolle (2-1) als invaller belangrijk was geweest door de assist te verzorgen bij het winnende doelpunt van Daley Blind.

De eerste kans na de komst van Lang was echter voor AZ: Stengs schoot vanaf een meter of veertien recht op Onana. Aan de overzijde maakte Marco Bizot een afstandsknal van Matthijs de Ligt met moeite onschadelijk, kort voordat Klaas-Jan Huntelaar een kwartier voor tijd als laatste Ajax-invaller het veld betrad. Het eerste balcontact van Huntelaar leverde vervolgens bijna meteen een doelpunt op, maar zijn kopbal werd ternauwernood over het doel getild door Bizot. De doelman van AZ onderscheidde zich even later opnieuw, ditmaal door een poging van Noussair Mazraoui uit de kruising te ranselen. Aan de overkant faalde Idrissi oog in oog met Onana, waardoor Ajax uitzicht hield op een resultaat. De gelijkmaker bleef echter uit, mede doordat Donny van de Beek in de slotfase nog een enorme kans om zeep hielp.

Heeft Ajax zijn titelkansen vandaag verspeeld?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Oh, wat is dit fijn. De koppositie na 27 speelrondes uitgerekend in Amsterdam over moeten dragen aan Ajax zou... onprettig zijn. Gelukkig ontneemt Ajax vandaag zichzelf die kans. Het worst-case senario in Amsterdam over twee weken ziet er op een een stuk rooskleuriger uit voor Psv. Bedankt AZ! Wat een spektakel in de titelstrijd vandaag!

Trouwens: dat treurige slotoffensief van Ajax in vergelijking met hoe PSV dat aanpakt verklaard wel dat PSV het vaker in de slotfase beslist.

17 maart 2019 om 16:21

Terechte nederlaag voor Ajax.

Ajax was, net als afgelopen woensdag tegen PEC Zwolle, wederom zeer slecht. Tegen Zwolle kwam Ajax goed weg, vandaag helaas niet.

Op voorhand had ik als Ajacied al het idee dat Ajax punten zou verspelen. Nu is de achterstand op PSV 5 punten en over 2 weken speelt Ajax thuis in de Johan Cruijff Arena tegen PSV en als Ajax dan wint, dan is de achterstand 2 punten.

Opzicht is dat dan zeker nog overbrugbaar voor Ajax, maar als Ajacied verwacht ik dat PSV gewoon kampioen zal worden en ja, PSV speelt sinds de winterstop niet best en zal waarschijnlijk nog wel punten verspelen maar ik zie Ajax net zo goed nog punten verspelen.

17 maart 2019 om 16:25

Ja ach. Totaal geen momentum gehad hele pot. Soms zit t allemaal net effe tegen. Onana beste man bij Ajax, Schone zwak. Voor CL hopen dat Ziyech snel weer fit is.

Leuk voor AZ en Brommans dat ze weer eens een topper winnen.

17 maart 2019 om 16:25

Warabe, wat een rare vraag is dit nou weer man! Psv natuurlijk, het is erg onwaarschijnlijk dat Ajax de CL pakt, Juventus heeft een mannetje die half in de 30 is die nogal veel kan met een bal. Om nog maar te zwijgen, dat ze zowat het verdedigen hennen uitgevonden. Lol

17 maart 2019 om 16:25

PSV. Ajax is verplicht met deze selectie en begroting kampioen te worden. Neemt niet weg dat Ajax een hele knappe Champions League campagne draait!

17 maart 2019 om 16:26

Warabe, wat een rare vraag is dit nou weer man! Psv natuurlijk, het is erg onwaarschijnlijk dat Ajax de CL pakt, Juventus heeft een mannetje die half in de 30 is die nogal veel kan met een bal. Om nog maar te zwijgen, dat ze zowat het verdedigen hennen uitgevonden. Lol

17 maart 2019 om 16:26

Als Ajax er tegen Juve gelijk uitvliegt dan Psv. Als Ajax verder komt dan komt het er op neer of je prijzen belangrijker vind of een goede run.

17 maart 2019 om 16:26

PSV. Ajax is verplicht met deze selectie en begroting kampioen te worden. Neemt niet weg dat Ajax een hele knappe Champions League campagne draait!

17 maart 2019 om 16:26

PSV. Ajax is verplicht met deze selectie en begroting kampioen te worden. Neemt niet weg dat Ajax een hele knappe Champions League campagne draait!

17 maart 2019 om 16:27

PSV. Ajax is verplicht met deze selectie en begroting kampioen te worden. Neemt niet weg dat Ajax een hele knappe Champions League campagne draait!

17 maart 2019 om 16:30

Kan toch nog? Je moet van PSV thuis winnen wat niet onmogelijk is en PSV moet nog Vitesse en az uit.

17 maart 2019 om 16:31

@warabe

Als Ajax wel de beker pakt, heeft Ajax een veel beter seizoen. De groei van de spelers door de CL campagne is enorm. De status winst in Europa is enorm en de club rating gaat richting de top 20. Tel daarbij op de honderden miljoenen die de CL campagne je oplevert, dan is Ajax de grote winnaar van dit jaar.

17 maart 2019 om 16:33

Geloof je het zelf speedy?

17 maart 2019 om 16:36

Wilde ff checken. Maar natuurlijk PSV. Het draait om 1 ding zoals ze in UK zeggen namelijk THE SILVERWARE. Waarde van spelers kan me gestolen worden. Al heeft Ajax 3miljard op de rekening. Prijzen kameraden!

17 maart 2019 om 16:39

@speedyafc je moet wel een heel verstokte ajax fan zijn om te concluderen dat ajax een beter seizoen heeft als ze alleen maar de beker pakken en psv kampioen wordt. Voor beide clubs is het seizoen mislukt als ze geen kampioen worden (tenzij de CL gewonnen wordt, maar onrealistisch). Ze hebben bij far de beste selecties en het meeste geld, dus beide zijn verplicht om kampioen te worden

17 maart 2019 om 16:40

Lee112, tuurlijk kan het nog. Ik bedoelde met die opmerking, dat we thuis de koppositie konden veroveren. Dat zou heel veel voor mij betekenen, maar de fout ligt bij mij ik had wellicht wat duidelijker moeten zijn.☺ï¸

17 maart 2019 om 16:41

Helaas zeg ik er bij zit het leven niet zo in elkaar. Degene met de grootste bankrekening gaat het uiteindelijk toch bepalen. Misschien op de korte termijn niet maar op de lange termijn wel.

17 maart 2019 om 16:41

Roma, thanks voor je toelichting! En gefeliciteerd als grote winnaar van het weekend, helaas voor ons waren wij te slecht voor woorden en verdienden niets. Onana en Tagliafico daargelaten, die speelden wel gewoon goed.

17 maart 2019 om 16:42

Rochester,

Dt is een uitstekende ontwikkeling vind ik, haha, maar jij hebt gewoon helemaal gelijk. Ajax kan met een zege op PSV gewoon weer de achterstand tot twee punten terug brengen. En twee punten is echt niks, letterlijk. Dat kan binnen één weekeinde geregeld zijn, als PSV onderuit gaat en Ajax dan gewoon wint. Dus in feite is er voor Ajax nog best weinig aan de hand.

En om eerlijk te zijn, ik zie PSV echt niet winnen van Ajax. Ajax is ontketent en zal zich tegen een ploeg als PSV echt weer volledig op kunnen laden zoals ze dat tegen de topploegen in de CL ook konden. In een kolkende Arena wordt het dan een lastige middag voor Psv.

Ik vind dat er nog helemaal niks gespeeld en verspeeld is.

17 maart 2019 om 16:44

Warabe: Wat mij betreft heeft Ajax dan de knapste prestatie neergezet. Europees is Ajax drie voorrondes en de groepsfase CL ongeslagen doorgekomen om vervolgens de winnaar van de vorige 3 edities overtuigend uit te schakelen met mooi voetbal. Er even vanuit gaande dat Juve een maatje te groot blijkt, anders wordt die prestatie alleen maar groter. Daar heeft ook heel Nederland meer aan dan dat je kansloos laatste wordt in de poule, maar wel één of twee wedstrijden minder vaak door de ondergrens bent gezakt tegen Heracles of Emmen.

Toch vind ik het juist erg zuur als Ajax het nu inderdaad heeft verspeeld. De titelkansen niet meer in eigen hand en dan vergeten ze zichzelf nationaal te belonen voor het internationale succes. De laatste twee wedstrijden zie je wel dat het lange volle seizoen op 3 fronten meestrijden gewoon zijn tol eist en dan is het zuur als dat je de kop kost.

17 maart 2019 om 16:46

Speedy

"de status winst in Europa is enorm en de club rating gaat richting de top 20. Tel daarbij op de honderden miljoenen die de CL campagne je oplevert, dan is Ajax de grote winnaar van dit jaar."

Meen je dit nou werkelijk of zit je hier vooral jezelf enorm in de zeik te nemen. Kom op joh, je teleurstelling is heel erg begrijpelijk, maar ten eerste is er echt nog helemaal niks aan de hand (als Ajax wint van PSV is de achterstand twee punten en dat is helemaal niks) en ten tweede is dit echt een redenatie die kant noch wal raakt.

17 maart 2019 om 16:47

Grote onzin. Als Ajax geen kampioen wordt dan heeft psv het beste jaar. En honderden miljoenen is zwaar overdreven. Natuurlijk heeft Ajax sportief een geweldig CL seizoen en ook financieel. Maar als ze geen kampioen worden met deze gigantische investeringen dan heeft Ajax gewoon gefaald.

17 maart 2019 om 16:50

We mogen er wrl wel vanuit gaan dat Ajax de CL niet wint, ik schat de kans dat zer tegen Juve uitgaan al op 90, het toernooi winnen zal niet lukken. Worden ze tweede en winnen de ze beker vind ik toch dat als je naar alle competities kijkt ze een beter seizoen hebben gehad dan PSV (veel beter in de verschillende bekercompetities, net even wat minder in de competitie).

On: Ik was vandaag de hort op met m'n familie dus ik heb de wedstrijd niet gezien maar ik vermoedde al dat dit een bepalende speelronde zou zijn met VVV en AZ uit op het programma voor de top 2. Ik vind het wel typisch dat PSV er wel een resultaat uit frommelt terwijl Ajax het laat liggen . Ik verwacht helaas dat onze Eindhovense vrienden weer kampioen worden.

17 maart 2019 om 16:52

@constant kante:

Tuurlijk kan het verschil weer terug naar 2 worden gebracht, maat de mooie uitslagen van vandaag geven PSV opties. Het kan nu ook indien nodig en mogelijk voor een gelijkspel gaan en houden ze de buffer van 5 punten.
Dat is een mooie optie om te hebben, zeker als ze ziet hoe moeizaam het gaat met de Onzen.

17 maart 2019 om 17:14

@warabe, natuurlijk gaat het om de prijzen, maar de toekomst is ook wat waard. Als Ajax 3 miljard op de rekening zou hebben, dan zouden ze PSV opkopen en er een satalietclubje van maken. Dus geld is zeker wat waard in het voetbal.

Neemt niet weg dat PSV gewoon een beter seizoen doormaakt. Of het geluk is of kwaliteit maakt niet uit, ze halen gewoon meer uit de selectie dan Ajax. Er staat veel minder kwaliteit op het veld, maar ze pakken wel meer punten. Alle credits voor PSV dus. De spelers van Ajax voelen zich teveel vedette nu ze zover komen in de CL. In de competitie kunnen ze het niet opbrengen om voluit te gaan en hun kwaliteiten te tonen. Dat tekent wel een beetje de topsportmentaliteit van de Ajacieden. Spelen vooral goed wanneer ze er een internationale toptransfer mee kunnen afdwingen.

17 maart 2019 om 17:51

Veel kan met een bal? Deze man is totaal afhankelijk van zijn medespelers, zonder hen geen Ronaldo

17 maart 2019 om 18:23

Dus jij ziet Ajax als bedrijf wat winst moet maken en dat dat dan belangrijker is dan sportieve prestaties c.q prijzen. Denk dat veel supporters het niet met je eens zullen zijn

17 maart 2019 om 19:19

Warabe, haha ben je het met me eens? Dus toch wel, ik begreep je reactie eerste instantie niet.

17 maart 2019 om 16:23

Het is, en vorige wedstrijd ook al gewoon niet goed genoeg.
Met het dubbele schema en de volle overgave in de CL wedstrijden remt ze nu in de competitie.
Vorige wedstrijd geluk, nu breekt het ze op. Het lijkt wel of ze niet willen/kunnen.
En wat een kansen voor vd Beek zeg..

17 maart 2019 om 16:32

Niet willen is echt onzin, ze gingen er vol voor maar de pijp is nu gewoon leeg. Ziyech is overbelast dus valt uit. Ajax betaalde vandaag de prijs voor de verplaatsing van de wedstrijd tegen Pec. Op drie fronten strijden is extreem zwaar, zeker als PSV alleen voor de titel strijd.

17 maart 2019 om 16:45

Ajax had al eerder veel meer moeten rouleren. Moeten zyech en tadic altijd samen in het veld staan? 1 van te 2 is toch wel genoeg tegen een pec, nac, excelsior etc. Dan had je ze nu veel minder belast. Zyech er geblesseerd af, tadic had ook al pijntjes

17 maart 2019 om 16:24

Gelukkig niet dat angstige voetbal van PSV met 2 controleurs. Gewoon heldhaftig zonder spits beginnen en mooi voetballen zoals de Ajax supporter het wil zien!

En de PSV supporters zien liever punten dus iedereen blij vandaag :D

Proost!

17 maart 2019 om 16:27

Iedere supporter ziet toch het liefst punten c.q. prijzen? Beetje rare redenering.

17 maart 2019 om 16:28

Het gaat toch ook om wie de meeste punten heeft aan het einde van het seizoen. Hoeveel jaar is het nu al Ajax zonder een titel.......

17 maart 2019 om 16:29

Iedere supporter ziet toch het liefst punten c.q. prijzen? Beetje rare redenering.

17 maart 2019 om 16:30

@est-1913

Niet de eerste keer dat ik jou zie provoceren na het uitlopen van punten van Psv. Zou raar zijn als Ajacieden niet zuur zijn toch? Of moet de vlag uit nu? Hou je gewoon bezig met je eigen club ipv provoceren hier. Nergens voor nodig.

Edit: reactie is inmiddels verwijderd volgens mij.

17 maart 2019 om 16:34

Ik heb weinig mooi voetbal gezien vandaag hoor. Ajax was veel te slordig in balbezit om daar aan toe te komen.

17 maart 2019 om 16:53

@vierkantje
Iedereen ziet toch wel dat vierkantje hier hartstikke sarcastisch is haha. Tenminste, mag ik hopen voor hem..

17 maart 2019 om 17:05

@vierkantje,

Het voetbal van Ajax was inderdaad erg mooi en heldhaftig... kom op zeg! Tegen Zwolle was het al matig en vandaag was het nog minder. Zegt toch genoeg dat Onana de beste was van Ajax.

17 maart 2019 om 16:27

We moeten natuurlijk allemaal heel blij worden als PSV kampioen word met dat matige team. Je kunt beter Ajax in de CL laten voetballen dan Psv.

17 maart 2019 om 16:29

Omdat Ajax eindelijk na hoeveel jaar de poulefase overleeft......

17 maart 2019 om 16:32

Je kunt beter Ajax vcl laten spelen ( meer rondes ) dan psv. Wanneer psv er 1 moet spelen zitten ze sowieso in Europa. Ajax kan dan nog extra punten pakken.

17 maart 2019 om 16:33

Ajax is de enige ploeg met een fatsoenlijk rating waardoor Ajax beschermt is in de voorrondes. Dan kan Ajax inderdaad beter de voorronde spelen dan Psv.

17 maart 2019 om 16:34

Nee maar na dit jaar lopen zowel Ajax als PSV leeg en denk dat Ajax net iets meer geld en status overhoud na dit seizoen dan Psv. Dan heb ik liever dat een club aardige spelers kan aantrekken, omdat ze veel geld hebben en geplaatst zijn voor de CL dan een club die er toch niet zo veel mee kan.

17 maart 2019 om 16:45

Dat was voor heen zo grapsv maar is niet meer. tenzij willem 2 de beker wint anders spelen ze geen europees.

17 maart 2019 om 16:30

Ajax (dat volgens veel mensen hier een veel betere selectie heeft dan Psv) wordt voor de vijfde jaar op rij weer geen kampioen.

17 maart 2019 om 16:47

Wordt eerst maar kampioen dit seizoen....

17 maart 2019 om 17:07

Nou ja voorlopig staan ze er stukken beter voor dan Ajax met hun 5 punten voorsprong.

17 maart 2019 om 19:32

Lee112, wat hoop ik dat we deze opmerking van "Bergwijn" aan het eind van het seizoen een Mertensje kunnen noemen

17 maart 2019 om 16:33

Vandaag was duidelijk te zien dat 4 wedstrijden in 12 dagen gewoon te veel was. Heel Ajax liep vermoeid en met pijntjes over het veld. AZ heeft hier slim gebruik van gemaakt door hard en fel de duels in te gaan en uiteindelijk heeft dat Ajax de das om gedaan.

17 maart 2019 om 16:39

Ajax kan ook gewoon niet aanvallen als het moet, alleen wanneer er geen druk op zit. Ajax is op z'n top veel beter dan Psv, maar de speelsheid en frivoliteit zorgt er ook voor dat ons dieptepunt veel dieper ligt. Onze selectie is beter, maar jullie mentaliteit is weer stukken beter. En dat uit zich in een landstitel voor PSV en wederom een mislukt seizoen voor Ajax.

17 maart 2019 om 16:48

In het topic over VVV- PSV was er weer veel haat jegens Psv, Mvb, Chucky en zo.
En dan aan het eind van de middag de conclusie kunnen trekken dat je 3 punten bent uitgelopen op Ajax.

Ik reken mij niet rijk, het gaat bij PSV erg moeizaam na de winterstop en PSV moet ook nog tegen AZ, maar juist daarom vier ik dit meevallertje zeker mer veel plezier!
Als het niet lekker loopt is een buffertje wel lekker.

17 maart 2019 om 20:41

Eens al eindigde dat offensief van psv bijna in de 1-1...het is dat Dumfries de bal van de lijn haalt, vergeet dat niet

Wat een dreun is dit zeg, deze uitslag haalt toch glans van de wedstrijd thuis tegen Psv! Onana en Tagliafico waren de enige twee die vandaag wilden winnen, bij Az was Bizot vooral ijzersterk en maakt een sterke ontwikkeling door. Gefeliciteerd Azfans terechte overwinning, wij zijn afgetroefd op inzet, beleving en de wil om te winnen. Ik ga nu mijn wonden likken, de titel is weer verder weg dan ooit... 😫

17 maart 2019 om 16:21

Een ZEER harde dreun.
Hier kan ik als psv supporter alleen maar van genieten.
Succes verder in de titelstrijd.

17 maart 2019 om 16:39

Jlenders

Omdat de grote concurrent in de titelstrijd heeft verloren? Is dat nou zo moeilijk om dat te begrijpen?

17 maart 2019 om 16:52

@frtorres

Ik denk dat hij bedoeld dat vaak supporters meer genieten van de teleurstelling van de supporters van de concurrent dan dat ze blij zijn met de overwinning van hun eigen club.

17 maart 2019 om 16:22

Wat een mega slechte wedstrijd van Ajax zeg en wat een mega slechte dag met die lucky overwinning van psv er bovenop. Wordt heel moeilijk maar zeker niet onmogelijk

17 maart 2019 om 16:34

Met het huidige Ajax zeker onmogelijk. Zodra er wat druk op een Eredivisie wedstrijd staat laten ze het al jaren afweten. Leuk dat ze winnen van psv, maar als psv daarna nog een duel verliest dan geeft Ajax gewoon weer een 3-1 voorsprong tegen een heereveen thuis weg of worden ze afgetroefd door een az en anders verneuken ze het wel bij de graafschap in speelronde 33.

17 maart 2019 om 16:36

...en Ajax won niet lucky van PEC afgelopen week?
Soms zit het mee...soms zit het tegen.

17 maart 2019 om 17:49

Nee, dat was niet lucky. Heel slecht weliswaar, maar niet lucky. Laten we nu niet gaan doen alsof Zwolle recht had op de overwinning of zo. Die speelden alleen de 2e helft redelijk goed.

Volgens mij heeft PSV wel bijna 10x in de laatste 10 minuten de punten binnengehaald. Als Ajax dat 1x doet is het zeker meteen weer Lucky Ajax? Kom op zeg!

PSV sleept die punten constant nog binnen. Dat is knap, en de manier waarop is uitermate frustrerend voor een Ajacied kan ik je vertellen. Mijn eigen club faalt weereens als het er in de competitie echt om gaat. Dat zijn we ondertussen wel gewend. Ik lik mijn wonden en kijk in eerste instantie vooral naar mijn eigen cluppie.

17 maart 2019 om 20:02

Dit seizoen al 17(!!!)× in de laatste tien minuten volgens mij.

17 maart 2019 om 16:22

Welke glans precies? Ajax heeft direct weer de kans om het verschil weer te verkleinen. Terechte nederlaag. Weinig op af te dingen.

17 maart 2019 om 16:28

Dr. Mario, met glans bedoel ik dat we thuis de koppositie hadden kunnen veroveren. Begrijp je nu wat ik bedoel?

17 maart 2019 om 16:36

Dat gaat toch niet, je ziet toch dat de spelers op hun tandvlees lopen. 14 CL wedstrijden, 5 bekerwedstrijden. Ajax komt dit jaar op minimaal 56 officiële wedstrijden. Daar betaal je vroeg of laat de prijs voor.

17 maart 2019 om 17:13

Kom op zeg wat is dat voor een slap excuus. Ajax liet gelijk na de winterstop al punten liggen. Toen hadden ze nog bijna evenveel wedstrijden gespeeld als Psv. Ze zouden uitgerust moeten zijn na de winterstop maar de verplaatsing naar Amerika en het harde trainen van Ten Hag heeft toen zijn tol geeist en dat ijlt nu nog door. De beste kerel heeft nog nooit gehoord van temporiseren en rouleren. In de wedstrijdjes tegen NAC en VVV had hij genoeg ruimte om zijn spelers rust te geven. Helemaal als je weet dat er een vol programma aan zit te komen.

17 maart 2019 om 17:45

Ja net als tegen Heracles thuis, toen kon Ajax de spelers ook wel rust geven. Ten Hag heeft dat geprobeerd en dat werd keihard afgestraft. Vandaar dat Ten Hag dat dus niet weer zo snel zal doen.

17 maart 2019 om 16:23

Uit bij een goed spelend Az kan je verliezen. Het is gewoon zuur dat Psv weer door het oog van de naald kruipt. We hebben nota bene meer kansen gehad dan psv vandaag. Ondanks dat we terecht hebben verloren.

17 maart 2019 om 16:28

Az was niet goed?? Az was hartstikke goed maakte alleen hun kansen niet af.

17 maart 2019 om 16:31

@Lee112 Ik vond juist dat AZ een uitstekende wedstrijd spelen, maar ze maakten hun kansen niet af. Imo speel je dan nog steeds een hele goede wedstrijd.

17 maart 2019 om 16:36

Een goed az scoort er minimaal 3 vandaag hoor. Ze speelden het zo vaak slecht uit. Wat goed

17 maart 2019 om 16:40

Eens met Lee. Als je ziet hoe Stengs (vooral hij) als hij op 20 meter van de Ajax goal komt bijna alles verprutst. Als hij scherp was geweest was het 4 of 5-0 geworden.

17 maart 2019 om 16:43

Jullie hebben meer kansen gehad, alleen is vvv beter in het puur verdedigen/wegwerken tov az. Vind het niet gek dat ajax meer kansen kreeg, aangezien ze mee ruimte kregen

17 maart 2019 om 17:19

De eindfase was inderdaad vaak slecht, maar AZ speelde gewoon erg goed. Zeker omdat ze nooit winnen tegen topploegen. Ja, ze schoten alles over of mis, maar hebben ontzettend veel kansen gehad.

17 maart 2019 om 16:23

Ja terechte nederlaag. Waardeloos gespeeld. Az had ruim moeten winnen zeg.

17 maart 2019 om 16:36

Nederlaag is terecht maar ook Ajax had wel een paar keer kunnen scoren. Het is dat Az Bisot in de goal had, een andere keeper had echt niet al die ballen gehad.

17 maart 2019 om 16:57

Winst is terecht maar ook AZ had wel een paar keer meer kunnen scoren. Het is dat Ajax Onana in de goal had, een andere keeper had echt niet al die ballen gehad.

17 maart 2019 om 17:22

Dat slaat natuurlijk nergens op, ja AZ heeft Bizot maar hij is onderdeel van het team en hoort er gewoon bij. Als Ajax een andere keeper had gehad had de score misschien ook wel anders uitgepakt. Of als AZ een betere spits had. Mooie open deur.

17 maart 2019 om 16:24

Asjeblieft NOOOOIT meer Dolberg. Ben die jongen spuuhzat. Geen beleving niks. Geen aanspeelpunt alleen maar onzichtbaar. Huntelaar komt erin en is meteen 10x gevaarlijker dan Dolberg. Speel met Huntelaar in de spits als Tadic dit niet meer doet want die jongen verliest elk duel en zn krediet is op naar mijn mening.

17 maart 2019 om 16:25

Sule, volgens mij komen we weer op hetzelfde punt: inzet! Elke keer was een AZ-speler eerder bij de bal dan een Ajacied. Elke keer. Totaal geen felheid. Precies wat ze Europees wel kunnen brengen. Ben daar wel een beetje klaar mee merk ik. Als je verliest, ok. Slecht voetbalt, ok. Maar als je inzet bagger is, dan is dat zo ontzettend niet ok.

17 maart 2019 om 16:34

Formus, precies kerel! Ik ben woest man, en zo teleurgesteld je word gewoon afgetroefd op ieder vlak. Na een minuut of 5 had ik al zoiets van, volgens mij gaat dit hem niet worden vandaag.

17 maart 2019 om 16:38

Dat is niet inzet, het is energie. AZ is fris en fruitig, Ajax zit er doorheen. AZ speelde slim, gaven vanaf het begin vol gas. Daarmee was het gedaan, Ziyech viel uit en de rest kon niet mee in de intensiteit.

17 maart 2019 om 18:41

Maar Speedy, dit is echt niet de eerste keer en zal ook zeker niet de laatste keer zijn. Als ze nu tegen Real hadden gespeeld, was het wel gelukt om zich in te zetten, daar ben ik van overtuigd. Tuurlijk speelt vermoeidheid een rol, maar de gezichten waren gelaten. En daar zie je het aan. Niet fanatiek genoeg, geen echte wil om te winnen. En als het, zoals jij zegt, ligt aan vermoeidheid, ben je niet professioneel genoeg en moet dan je iemand anders laten spelen als je het zelf door de vermoeidheid niet op kan brengen

17 maart 2019 om 21:53

Nee Speedy, op Schone na waren ze gewoon fit! Ze hadden er ouderwets geen zin in vandaag.

17 maart 2019 om 16:28

Az gewoon verdiend gewonnen, maar heeft dit echt aan Ajax te danken. In balbezit was het vandaag echt zo slecht. Dramatisch gewoon. Schöne terecht gewisseld, want die was vandaag overduidelijk niet 100% fit. Tenminste, daar leek het niet op. Nico vandaag sterk inderdaad. Noa Lang en Huntelaar vielen beiden ook sterk in. Zoals ik in live meepraten al zei, Dolberg is wat mij betreft nu echt klaar. Dit kan gewoon echt niet meer. Die jongen heeft nu echt al zoveel kansen en tijd gehad, maar ik kan al een aantal wedstrijden geen progressie meer bespeuren. Mazraoui speelde vandaag ook slecht. Bijna alle aanvallen (met name eerste helft) ging via de kant van Nous. Ik ben blij dat we Onana op goal hadden staan, want anders had het zeker 3-0 gestaan.

17 maart 2019 om 17:25

Sule, volgens mij komen we weer op hetzelfde punt: inzet! Elke keer was een AZ-speler eerder bij de bal dan een Ajacied. Elke keer. Totaal geen felheid. Precies wat ze Europees wel kunnen brengen. Ben daar wel een beetje klaar mee merk ik. Als je verliest, ok. Slecht voetbalt, ok. Maar als je inzet bagger is, dan is dat zo ontzettend niet ok.

Onana en Van de Beek bedankt!

Onana heeft een PSV-onderbroek. Kan niet anders. Maakt niet de eerste cruciale fout in de eindfase van het kampioenschap.
Van de Beek verprutst de zoveelste cruciale kans dit seizoen.

De Ligt enige soldaat vandaag. Wat een klasbak.
Dolberg krijgt geen rapportcijfer, die speelde niet mee als ik me niet vergis.

17 maart 2019 om 16:22

Onana toch ook veel belangrijke reddingen gemaakt. AZ heeft hier gewoon verdiend gewonnen!

17 maart 2019 om 16:23

Onana is een soort samenvatting van dit Ajax team. 90% van de tijd erg sterk, maar net te veel slechte momenten om landstitels te pakken.

17 maart 2019 om 16:23

Aparte reactie. Onana heeft toch ook waardig wat goede ballen gepakt vandaag! Net zoals de rest van het seizoen overigens.

17 maart 2019 om 16:23

Je mag blij zijn dat Onana een paar balken eruit haalde. Ik had een keeper als Onana graag bij Psv gehad.

17 maart 2019 om 16:23

Als Onana een PSV onderbroek had dan had Ajax vandaag drie á vier doelpunten om de oren gehad.

17 maart 2019 om 16:42

Ik zou Zoet voor geen goud willen inruilen voor Onana. Leuke showkeeper die Onana met katachtige reflexen maar heeft om de paar weken wel weer een gigantische blunder.

17 maart 2019 om 18:07

Bij Zoet zijn het bijna nooit opzichtige blunders en bij Onana wel.

17 maart 2019 om 19:01

@SomaQan,
Beide geen top, leuke eredivisie keepers niet meer niet minder.

17 maart 2019 om 16:24

Zonder Onana had je vandaag met 0-4 verloren. Zit er bij de goal ook gewoon nog twee keer bij, maar de hele verdediging staat erbij en kijkt ernaar. Het hele team speelde vandaag alsof ze een oefenpotje moesten afwerken.

17 maart 2019 om 16:24

Wat was precies de fout van Andre? Keepte juist een hele goede wedstrijd. Sinds wanneer is de Ligt een soldaat? Zover ik weet is het een voetballer.

17 maart 2019 om 16:31

Sinds wanneer is Dick een generaal? Voor zover ik weet is het een voetbaltrainer...

17 maart 2019 om 16:25

Jeetje wat een onzin reactie. Als je onana in deze westrijd bekritiseerd dan heb je duidelijk geen verstand van het spel. Dankzij onana is ajax hier niet met 4-0 van het veld gegaan

17 maart 2019 om 16:25

Zonder Onana had je vandaag met 0-4 verloren. Zit er bij de goal ook gewoon nog twee keer bij, maar de hele verdediging staat erbij en kijkt ernaar. Het hele team speelde vandaag alsof ze een oefenpotje moesten afwerken.

17 maart 2019 om 16:27

Wat was precies de fout van Andre? Keepte juist een hele goede wedstrijd. Sinds wanneer is de Ligt een soldaat? Zover ik weet is het een voetballer.

17 maart 2019 om 16:27

Onana en Tagliafico enige normale vandaag. En dan ga je natuurlijk uitgerekend de Ligt weet ophemelen. Hou is op zeg, zat zoals zovaak weer mee te gaan in het dramatische niveau wat Ajax haalt.

Over vd beek natuurlijk wel gelijk. Die is een klasbak in kansen missen

17 maart 2019 om 16:41

Veel balverlies van Tagliafigo...en hoe vaak stonden de AZ spelers niet 1 op 1 voor de keeper.

17 maart 2019 om 16:27

Onana en Tagliafico enige normale vandaag. En dan ga je natuurlijk uitgerekend de Ligt weet ophemelen. Hou is op zeg, zat zoals zovaak weer mee te gaan in het dramatische niveau wat Ajax haalt.

Over vd beek natuurlijk wel gelijk. Die is een klasbak in kansen missen

17 maart 2019 om 16:29

Huh, deze goal is toch geen blunder van Onana joh? Pakt juist nog een paar cruciale ballen. Nee, Onana, De Ligt en Tagliafico vind ik juist de enigen die je het niet kunt verwijten vandaag. Slappe hap was het, terechte overwinning van AZ en de titelkansen voorlopig eigenhandig de nek omgedraaid. De charme is er wel een beetje af nu over 2 weken, Ajax móét winnen maar heeft dan nog niks in eigen hand. Dat zal in Eindhoven met gejuich ontvangen worden. Die kunnen met een gelijkspelletje al een voorschot op de schaal pakken. Doodzonde dit, ik had goeie hoop toen ik PSV eerder op de middag zag prutsen in Venlo, Ziyech en De Jong waren fit verklaard. De koppositie schiet om 1 uur vanmiddag zelfs even door je hoofd. Puntje bij paaltje sta je dik drie uur later gewoon 5 punten achter. Verschrikkelijk, meer kan ik er niet van maken...

17 maart 2019 om 16:32

Onana de schuld geven?! Je moet blij zijn met zo wereldkeeper! Tuurlijk maakt hij wel is fouten maar hij heeft ook veel belangerijke ballen gepakt totaal niet terecht de kritiek op onana vind ik.

17 maart 2019 om 16:36

Onana draagt normaal gesproken geen onderbroek, gaf hij een tijdje geleden aan in een interview met de Volkskrant

17 maart 2019 om 17:45

Onana was echt niet schuldig aan de nederlaag. Had echt goede reddingen, bijvoorbeeld ook met die redding op de 1 op 1 tegen idrissi.

17 maart 2019 om 18:32

Bijzondere opmerking. Onana, van de Beek (en Nico) waren de enige die hun best deden. Van de Beek had uiteraard moeten scoren, maar fouten maken doet iedereen. Echter als je ziet hoe de Jong als mislukt paradewagen over het veld sjokt schaam je je ogen uit de kop. Zoveel balverlies geleden omdat hij zich te goed voelt om náár de bal te gaan, meters lopen en daardoor gaten dicht loopt en duels aangaat als een paardenbloempje... Onvoorstelbaar!

Frenkie de Jong voor 86m, de ligt voor 80. Ziyech en Neres rond de 50m. Gezien hun prestaties in Europa geen eens gekke bedragen in deze markt maar als deze jongens nog geen eens kampioen kunnen worden moet je er dan niet over nadenken om nog een jaartje te blijven?

17 maart 2019 om 16:24

De middelmaat die dit jaar meeprofiteert van de uitblinkers zullen wel blijven. Een seizoen lang op Dolberg, Lasse en Nous moeten bouwen is een verloren seizoen. Hopelijk weet Overmars die bakken met geld goed te spenderen.

17 maart 2019 om 18:57

Vergeet Van De Beek niet. Leuk dat het een jongen van de club is met een enorme gunfactor in Amsterdam, maar hij is absoluut vervangbaar en daar ga je de strijd ook niet mee winnen.

17 maart 2019 om 19:20

Is zeker vervangbaar. Sowieso tijd voor weer eens een echte 10 ipv dravers.

17 maart 2019 om 16:31

Als ik Ajax was zou ik ze zo snel mogelijk weg doen. Anders is er kans op een gevalletje dolberg. Kon je 40 mil voor krijgen, niet gedaan en nu is hij minder waard dan Labyad.

Nooit meer Dolberg! Heeft werkelijk geen bal goed geraakt vandaag. Ook tijd dat Ajax een Giro 555 opent om de spelers aan goed schoeisel te helpen, blijkt toch lastig om dat soort zaken op orde te hebben. Wat een amateurs zeg bah.

17 maart 2019 om 16:24

Help het je hopen. Dra-ma-tisch! En was zeker niet de eerste keer dat hij slecht speelde. Maar weer een nieuwe ondergrens bereikt vandaag, dat dan weer wel.

17 maart 2019 om 16:24

Dolberg krijgt ook geen enkele bruikbare bal, te makkelijk om dit op Dolberg af te schuiven terwijl het hele team gefaald heeft. Ajax had in de eerste helft 53 keer balverlies. Dat mag gewoon niet.

17 maart 2019 om 16:28

Ben ik echt niet met je eens. Huntelaar kwam er 10 min in en liet veel meer dreiging zien. Ik heb juist het idee voor elke bal te laat is, niet juiste lijnen loopt en oogt heel lui en ongeinterreseerd. Huntelaar brengt zo'n drive.

17 maart 2019 om 16:28

Ben ik echt niet met je eens. Huntelaar kwam er 10 min in en liet veel meer dreiging zien. Ik heb juist het idee voor elke bal te laat is, niet juiste lijnen loopt en oogt heel lui en ongeinterreseerd. Huntelaar brengt zo'n drive.

17 maart 2019 om 16:32

Huntelaar kreeg dan ook direct een bal op maat die er normaal ingegaan zou zijn, Dolberg heeft deze in de hele wedstrijd niet gehad.

Maar je bent toch wel met mij eens dat het hele team heeft gefaald?

17 maart 2019 om 16:40

Toen hij gewisseld was had hij letterlijk meer dan 80% balverlies. Verder glijd hij constant uit, en weet ik nog steeds niet wat zijn rol nu eigenlijk is?!

Bij Huntelaar weet je dat hij een aanspeelpunt is, bij Tadic weet je dat hij aanspeelbaar is en als valse spits tussen de linies komt. Wat doet dolberg nu eigenlijk in dit systeem?! Behalve uitglijden natuurlijk.

Verder ben ik het wel eens dat het hele team vandaag door de ondergrens is gezakt. Al verbaast het me niets, dit gebeurd iedere keer wanneer de pers de Ajacieden de hemel in prijzen. Het is gewoon een leuke ploeg die mooi aanvallend kan voetballen wanneer iedereen in zijn rol speelt. Maar teveel van die gasten denken nu dat ze echt goed zijn, terwijl er meerdere rondlopen die meeliften op de kwaliteiten van een paar teamgenoten.

17 maart 2019 om 16:32

Te makkelijk om dit op Dolberg af te schuiven. Iedereen was vandaag dramatisch. Alleen Huntelaar viel aardig in. Die maakt in ieder geval meer aanspraak op speeltijd dan Dolberg op het moment.

17 maart 2019 om 16:44

Ze hebben allemaal gefaald vandaag. Echter is Dolberg al sinds zijn blessure (en daarvoor ook al) niets meer van wat het ooit was. Nous zakte ook weer door de ondergrens, maar laat soms nog zien redelijk te kunnen voetballen. Lasse zakte weer door de ondergrens maar schiet regelmatig een wereldgoal binnen die ons aan punten helpt. Dolberg heeft het gewoon niet, het is allemaal te flets.

Maar misschien is dit inderdaad teveel nadruk op Dolberg leggen terwijl er inderdaad een heleboel door de ondergrens zakten.

Motm: Blind, wat een aanfluiting die gozer! Az gefeliciteerd, terecht overwinning

17 maart 2019 om 16:22

Mazraoui schone en dolberg ook op dat lijstje lijkt me?

17 maart 2019 om 16:24

Die vond ik allemaal slechter dan Blind inderdaad en Tadic en van de Beek deden ook weinig goed.

17 maart 2019 om 16:25

Mazraoui was beter dan die 3 hoor.

17 maart 2019 om 16:36

Blind was met afstand de slechtste.

Ze waren helemaal leeg maar die kansen op laatste maar gelukkig gaat psv nog naar az en ajax

17 maart 2019 om 16:22

Mag toch hopen dat az dan weer zoveel strijd levert

17 maart 2019 om 16:24

Meestal niet

17 maart 2019 om 16:33

Tja PSV verliest altijd tegen Heerenveen, en Ajax heeft ook 1 of 2 ploegen waar ze het altijd tegen laten liggen.

17 maart 2019 om 16:43

Met een selectie die honderden miljoenen waard moet zijn zou Ajax toch in staat moeten zijn om te kunnen winnen, of op zijn minst te scoren, tegen AZ.

17 maart 2019 om 16:26

Mocht Psv een goed resultaat in de Arena halen, dan kan het niet meer mis gaan.

17 maart 2019 om 16:37

Met het spel wat PSV de afgelopen wedstrijden speelt ben ik daar nog niet zo zeker van.

17 maart 2019 om 16:40

Ja dan ben je kampioen. Maar als je twee keer wint van Ajax, is dat ook terecht.

17 maart 2019 om 21:03

Heracles heeft gewonnen en gelijk gespeeld tegen Ajax. Wat verdienen zij dan

17 maart 2019 om 16:36

Ja, dat krijg je als je met zo'n relatief kleine selectie nu nog op 3 fronten meedoet. Is er al een wedstrijd rondom het CL-treffen met Juventus verzet door de Knvb? Dat lijkt mij wel zo logisch na het verzetten van de wedstrijd tegen Pec.

17 maart 2019 om 17:26

Ja wedstrijd tegen VVV vgm

17 maart 2019 om 21:04

Ajax had zo n goede bank en brede selectie. Wat is hiervan waar ?

Ondanks dat dit de doodsteek is voor een eventueel kampioensschap heb ik mij zelden zo snel neergelegd bij een nederlaag. Az stond fantastisch vandaag en kan zichzelf alleen maar verwijten dat het niet meer gescoord heeft. Ajax lijkt gewoon niet te willen strijden voor het kampioenschap, iets wat onze concurrent wel vaak doet.

Dan maar hopen op de beker, het is niet anders. AZ supporters gefeliciteerd!

17 maart 2019 om 16:23

PSV moet nog naar az. Kom op zeg. Alles is nog mogelijk

17 maart 2019 om 16:25

Die scoren wel gewoon en dan gaat AZ weer scheiterig spelen! Alleen voor Ajax laden de tegenstanders op! Bij PSV en Feyenoord laten ze gewoon dollen

17 maart 2019 om 16:27

Nee joh gwn klaar dut

17 maart 2019 om 16:55

@soccerfan_1

Tuurlijk kan alles nog en tuurlijk hoop ik ook dat we het gaan flikken. Maar ben jij er ook niet eens moe van dat je jaar in jaar uit elke competitieronde moet hopen dat de concurrent punten verliest? Ik wel namelijk, terwijl het niet eens nodig is.

17 maart 2019 om 17:26

Ja man, AZ speelt maar voor één wedstrijd per seizoen, thuis tegen Ajax. De rest doet eigenlijk niet meer mee.

Stel je niet zo aan.

17 maart 2019 om 16:25

Hoezo de doodsteek? PSV speelt echt slecht en wint nu ook op het nippertje, van nota bene VVV. PSV moet ook nog uit naar AZ, dus daar is alles nog mogelijk. Moet je wel thuis winnen van PSV. Het is jammer dat je de koppositie niet kan pakken thuis, maar de titel is echt nog niet verloren.

17 maart 2019 om 16:51

Uuuhhh nota bene VVV: wil je zeggen dat Ajax daar een beter resultaat heeft behaald? Denk dat je die club uit Venlo nu te kort doet want thuis hebben ze de zaakjes aardig op orde.

Walgelijk veld maar daarop spelen ze wel naar hun mogelijkheden.

17 maart 2019 om 17:06

Dan nog is het slechts VVV, met alle respect. Als nummer 1 of 2 in de eredivisie zou je het daar niet al te moeilijk moeten hebben. Ondanks het veld. Als VVV dan geweldig zou spelen, fair enough. Maar die waren ook niet best. PSV was alleen net iets minder slecht uiteindelijk. Maar het spel van PSV is niet om aan te gluren, dus dat kan ze nog een keer opbreken. Het ziet er niet naar uit, getuige alle nipte overwinningen op het eind. Maar doen ze dit tegen een AZ, en spelen die dan ook zo goed, dan gaat PSV er ook aan. Vandaar dat ik het niet gespeeld vind.

17 maart 2019 om 21:06

PSV speelde ook dan ook slecht maar gaf geen hele hand met hele grote kansen weg.

17 maart 2019 om 16:25

Haha grappenmaker. Ajax speelt gewoon op 100% en wilt koste wat het kost kampioen worden. Na 4 jaar zonder prijzen hebben meerdere bestuursleden/spelers/supporters dit al geroepen en er zijn zelfs spelers die al een transfer hadden kunnen maken, maar liever kampioen willen worden met Ajax. Kom jij hier met je bullshit verhaaltje dat het aan mentaliteit en inzet ligt. AZ heeft Ajax vandaag kwalitatief overklast.

17 maart 2019 om 16:44

@thrilospiraeus

Allereerst, klasse reactie, je houdt het erg netjes zie ik zo.

Waar zeg ik dat Az niet beter was dan Ajax? Ik zeg notabene dat het enige wat Az zichzelf kan verwijten is dat het niet meer gescoord heeft, ook dat ik mij er direct bij neerleg omdat Az veel beter en scherper was.

Bovendien zei ik dat Ajax het deed overkomen dat het leek alsof ze niet wilden, nergens zei ik dat Ajax zich inhield of iets dergelijks. Zie het verschil in slotfases van Psv en Ajax.

Zelfs als je als Ajacied zegt dat je dikverdiend hebt verloren, is het nog niet goed.

17 maart 2019 om 16:27

Ik zag het ook al vanaf minuut 1 aankomen. Net als in Almelo en Rotterdam hadden bepaalde spelers weer een snipperdagje opgenomen

Dik en dik verdiend.
Maar wat verprutsen die Stengs, Idrissi en Til veel kansen zeg. Hadden er zeker 3/4 moeten maken.

Gefeliciteerd PSV met het kampioenschap

17 maart 2019 om 16:24

it ain't over till it's over

17 maart 2019 om 16:27

Na vandaag toch wel voor Ajax duidelijk dat het over is.
De zwakheden van dit elftal zijn behoorlijk zichtbaar. AZ heeft vandaag gedaan wat het moest doen tegen dit Ajax.
Als je het mij vraagt, komen ze dit niet meer te boven.

17 maart 2019 om 16:34

prachtige reactie. ze zijn inderdaad behoorlijk zichtbaar. az moest winnen en dan heeft het gedaan tegen dit ajax. ik vroeg het je niet maar ik ben het wel met je eens: dit komen ze niet meer te boven. schitterend samengevat van jou

17 maart 2019 om 16:24

Heb jij PSV vanmiddag zien spelen? Die spelen zo ontzettend slecht..

17 maart 2019 om 22:42

Mwaah, keeper VVV was man of the match. Kansen zat dus voor Psv.

17 maart 2019 om 16:25

Huh? Staat PSV 25 punten voor? Dacht dat het er 5 waren met nog 8 speelrondes? Lachwekkende reactie vind ik dit altijd.

Nu maar hopen dat AZ dit ook kan tegen PSV de laatste speelronde. Man man man wat een slechte wedstrijd van Ajax.

17 maart 2019 om 16:52

als die wedstrijd er dan nog toe doet...

Ben er eventjes he-le-maal klaar mee. Maar goed dat we een weekje vrijaf hebben. Als het dit seizoen niet lukt dan lukt het de aankomende jaren ook niet.

Edit: nooit is inderdaad een beetje overdreven.

17 maart 2019 om 16:24

Wat is dat nou weer voor onzin man. Als het nu niet lukt dan lukt het nooit meer. Ajax doet elk jaar mee voor de titel

17 maart 2019 om 16:36

Sorry. maar dit is de sterkste selectie van Ajax in jaren, echt schandalig dat je hiermee niet gewoon dik en dik bovenaan staat. Na dit seizoen is je halve selectie weg, ik zie ze dan de aankomende jaren ook geen kampioen worden hoor. Ben gewoon even heel teleurgesteld en boos in de klote mentaliteit van m'n club, elke jaar geef je het weer zo makkelijk weg.

17 maart 2019 om 16:42

@JtjeVtt het is niet alsof die jongens gratis vertrekken en je vervolgens een paar jeugdspelers opstelt om maar aan 11 spelers te komen he. Je haalt straks 200 miljoen binnen, daar kun je gewoon weer genoeg kwaliteit van kopen dat er een topelftal staat. En als ze nu geen kampioen worden is dat een schande, maar je moet ook toegeven dat PSV een ontzettend goed seizoen draait. Het is ondenkbaar dat Ajax, zelfs met een topelftal, alle wedstrijden wint. PSV wordt toch net zo goed leeggekocht komende zomer. Haken die dan ook af? Dan wordt Feyenoord de komende jaren kampioen, want daar wordt toch niemand verkocht

17 maart 2019 om 16:46

PSV wordt echt niet leeggekocht hoor. Ik denk dat dat ontzettend mee gaat vallen. Misschien dat Lozano en Bergwijn vertrekken, eerstgenoemde speelt al weken als een natte krant. Unnerstal ipv Zoet is imo alleen maar vooruitgang. Bij Ajax gaan echter alle sterkhouders vertrekken. Je krijgt echt niet het niveau de Jong, Ziyech, Onana en de Ligt daar zomaar eventjes voor terug hoor. In de woorden van onze legendarische #14 "ik heb nog nooit een zak geld een goal zien maken." zie maar als Ajax zijnde aan te haken bij de echte top als je het in je eigen Mickey Mouse competitie keer op keer zo simpel weggeeft. Ach ja, misschien ziet het er over 2 weken weer allemaal anders uit, maar ik baal hier wel even ongelofelijk van.

17 maart 2019 om 17:10

Lozano en Bergwijn zijn toch ook de sterkhouders van PSV? Of zie ik iemand over het hoofd? Ja, Luuk de Jong, maar als hij blijft kun je dat wegstrepen tegen Tadic die blijft. Het kan ook zomaar dat Dumfries en/of Angelino weggekocht worden. Dus de kans is prima aanwezig dat PSV ook opnieuw moet bouwen. Op zoek moet naar nieuwe sterkhouders. Dan doe ik dat liever met 200 of 300 miljoen dan 100, toch? Het wordt een interessante zomer, dat is zeker. Het is jammer dat Ajax nu niet de koppositie kan pakken over twee weken, maar het is allesbehalve gespeeld. Ajax kan nog zomaar twee prijzen pakken en verrassen in de CL. Je kunt ook met lege handen eindigen. Dit weekend is balen, maar mijn inziens vooral omdat PSV weer zo ongelooflijk wint. Dat je uit bij az averij oploopt kan gebeuren helaas

17 maart 2019 om 17:36

Het is echter wel een verschil in welke linie je sterkhouders staan. Bij Ajax is dat in verdediging en het middenveld. Dan is het een stuk moeilijker op te lossen dan twee buitenspelers. Enfin, we gaan het zien. Ik hoop nog op een wonder.

17 maart 2019 om 21:09

@jtjevtt
Lozano speelde vandaag weer een goede wedstrijd. Scoorde en zette een aantal keren een speler alleen voor de keeper.

Ja ten hag....je spelers laten je keihard in de steek. Alleen als ze achter staan gaan ze er voor vechten. Enige fout die ten hag vandaag maakt is Dolberg brengen in plaats van Huntelaar.

17 maart 2019 om 16:41

Welnee, ze zitten er doorheen. AZ was fris en ging er vol tegenaan. Ziyech raakt heus niet zomaar geblesseerd omdat hij Ten Hag in de steek wilde laten.

17 maart 2019 om 16:55

Misschien dat ie net als van Bommel een beetje motivatie en mentaliteit er in moet schreeuwen aan de zijlijn ;-)

Nee meneer blijft een gentleman en rustig zitten op zijn stoeltje en wacht af wat de spelers verzinnen. Echt hoe kun je dit als coach blijven aanzien, zoveel ballen ingeleverd en dan achterover gaan leunen. Tja, dan nemen je spelers dat ook over.

Waarom kan Ajax nooit 90min spelen zoals ze dat in het laatste kwart van de wedstrijd deden?

*Diepe zucht*

#WZAWZDB

Ten Hag out! Deze ploeg moet je kampioen worden, talenten breken niet door of worden beter door hem en het team is veel te wisselvallig.

17 maart 2019 om 16:23

Nee hoor, je verkoopt spelers zoals Frenkie en De Ligt puur omdat ze middelmaat zijn? Hou toch op met die waan van de dag.

17 maart 2019 om 16:24

Jij out! Wat een kul redenatie ... hij zou de ploeg niet meer hoeven te motiveren bij wijze van spreken. Talenten breken toch door De Wit, Gravenberch onder meer ... het team laat hem eerder zitten.

17 maart 2019 om 16:26

Ten Hag helemaal niet out. Gewoon thuis winnen van psv, dan ligt alles weer open.

17 maart 2019 om 16:29

Ten Hag strijd nog voor 3 prijzen en Psv maar voor 1. Je hoort toch ons ook niet zeggen dat Van Bommel eruit moet??

17 maart 2019 om 16:44

Ah daar heb je Lausho en zijn anti Ajax campagne weer. Begon na het ontslag van Bergkamp.

Strijden op drie fronten is extreem zwaar. 56 wedstrijden in een seizoen, dat houdt geen enkele ploeg vol.

Ajax ging voor de wedstrijd tegen Madrid, wedstrijd van PEC werd verplaatst naar afgelopen week. Nu betaal je daarvoor de prijs, de ploeg is op.

Maar het seizoen is geweldig. 14 CL wedstrijden, nog twee voor de boeg. Bekerfinale gehaald en beker binnen handbereik. En nog altijd niet helemaal kansloos voor de titel. Gewoon uitstekend gedaan door Ten Hag.

Nou nou zowel ajax als juve zijn uit vorm gaat wat worden in de CL

Terechte nederlaag. 4-0 was een betere afspiegeling geweest

Ten Hag out! Deze ploeg moet je kampioen worden, talenten breken niet door of worden beter door hem en het team is veel te wisselvallig.

17 maart 2019 om 16:47

Pardon? De Ligt breekt niet door? Frenkie breekt niet door? Mazraoui breekt niet door?

Al jaren zit je op Ajax te zaniken, elke kans grijp je aan om ze af te branden. En waarom? Omdat ze Bergkamp eruit gooide.

Bekerfinale gehaald, kan gewonnen worden, kwart finale CL staat voor de deur en met vijf punten achterstand kan Ajax nog altijd kampioen worden. De waarde vermeerdering van de spelers is enorm, Ajax verdiend nu 85 miljoen op een enkele speler. Een nieuw record!

Kortom, een geweldig seizoen van een geweldige trainer.

17 maart 2019 om 17:54

Je kon wachten op deze opmerking. Man man wat leven mensen toch in de waan van de dag. De CL is dit jaar nog meer dan een wereldprestatie, Ajax staat in de bekerfinale en doet het eigenlijk ook niet heel slecht in de competitie. Zou gewoon op 82 punten eindigen als ze zo doorgaan en daar wordt je vaak genoeg kampioen mee. Echt sneu dat als het goed gaat het de geweldige spelers zijn en dat als het slecht gaat het altijd ten hag is. Heb wel te doen met die man, kan het nooit goed doen.

Wat een matig Ajax ... ze hebben ook geen plan B blijkt maar weereens. Onnodig punt verlies!

AZ verdient gewonnen.
Wat een pover Ajax wat heel veel geluk heeft gehad dat het geen 5-0 is geworden.

Ja ten hag....je spelers laten je keihard in de steek. Alleen als ze achter staan gaan ze er voor vechten. Enige fout die ten hag vandaag maakt is Dolberg brengen in plaats van Huntelaar.

PSV is bagger. Verschrikking. Kan niet voetballen en is pijn aan de ogen! Dat klopt allemaal.
Maar Ajax met meer dan 200 miljoen netto op de bankrekening en de beste spelersmateriaal is nog erger dan PSV.
Meer heb ik niet te zeggen op dit moment!!!!

17 maart 2019 om 16:48

Ja Ajax is heel erg, kwart finale CL gehaald, verschrikkelijk, Beker finale gehaald, echt vreselijk. En met vijf punten achterstand kan Ajax nog kampioen worden. Heel erg allemaal.

17 maart 2019 om 17:10

Ja ja ze kunnen zeker kampioen worden. Maar ze hadden met dit materiaal en geld al 20 punten voor moeten staan!!! Jij bent de grappigste thuis zeker???? Pfffff

17 maart 2019 om 17:15

@RedStarBelgrad Het klopt toch gewoon wat hij zegt? Daarnaast heeft PSV pas 11 verliespunten, met slechts 1 nederlaag. Dat ze de helft van de wedstrijden dramatisch hebben gespeeld is bizar, maar qua punten doet PSV het geweldig. Zelfs met deze topselectie hadden ze hooguit een puntje of 3 voor moeten staan, realistisch gezien. Dus nee, het is niet altijd goed wat Ajax laat zien met deze selectie. Maar overall doen ze het meer dan prima dit seizoen. En die 20 !!!!!!! punten voorsprong was dus niet eens mogelijk geweest.

17 maart 2019 om 17:20

Heb je überhaupt wel door dat PSV geeneens 20 punten heeft verspeelt? Hoe kan je er dan 20 op PSV voor staan?

Je bent zeker de slimste thuis??? Pffff

17 maart 2019 om 17:28

Ik ben altijd de slimste geweest dat is over jou niet te zeggen.
Ja en Ajax wordt Kampioen en CL Kampioen en Knbv beker winnen ze ook.
Drink er maar op,ik betaal grapjas hahahaha

17 maart 2019 om 17:30

even serieus he, lees eerst goed wat je typt. die 20 punten voorsprong is bedoeld als dat Ajax met zoveel kwaliteit en de beste financiële middelen boven aan moest staan, maar we moeten jou dus letterlijk alles van begin tot eind uitleggen martijn? Oh oh oh,,,,,,

17 maart 2019 om 17:36

En hoeveel meer begroting heeft Ajax dan vergeleken met Psv? Moet Ajax dan bovenaan staan terwijl Ajax wel vol in Europa speelt, nota bene al 14 wedstrijden en wel de beker serieus neemt?

Zo werkt het dus niet, het is geen spelletje Fifa. Als spelers langdurig tweemaal per week spelen, herstellen ze niet volledig, krijgen ze pijntjes of zelfs blessures, zoals Ziyech vandaag.

Speel je dan tegen een sterke, frisse tegenstander, de nummer drie van Nederland, dan kan die uitwedstrijd verliezen.

17 maart 2019 om 17:40

speedygonzales jij bent echt slim man.
2x per week voetballen en blessures en herstel en niet fit genoeg? Nee is geen Fifa,want bij Fifa krijg ik geen salaris.
Zet je pet af en zeg gewoon dat als Ajax geen kampioen wordt (CL kampioen worden ze zeker niet) in Nederland dat het seizoen mislukt is. Niet zeuren ,maar toegeven!

17 maart 2019 om 17:46

Als je de kwart finale CL haalt, nota bene via zes voorronde wedstrijden, als je Real Madrid uitschakeld in de CL, als je de finale Knvb beker haalt en die wint en nog altijd kampioen kan worden, dan draai je een absoluut top seizoen.

Als jij niet begrijpt dat 56 wedstrijden (komen de interlands nog bij) in een jaar voor een smalle selectie als die van Ajax teveel van het goede is, tja wat moet ik je dan nog uitleggen?

17 maart 2019 om 18:14

jou moet ook alles uitgelegd worden he? ik ga wel even me best doen.
Knvb beker finale halen, dat is een vereiste voor Ajax, PSV en mindere mate voor Feyenoord. Want het zijn toch topclubs?
Real Madrid kan tegenwoordig iedereen wel uitschakelen zoals van Gaal zei. Ja,goed gedaan van Ajax maar Real Madrid is niks dit seizoen,dus niet overdrijven.
Ajax heeft geen smalle selectie,maar een goede brede selectie vergeleken alle andere clubs. Meer dan 200 miljoen euro netto op de bankrekening,dus ze hadden al sinds vorig jaar van alles kunnen kopen (niet dat het per se moet,want is geen Ajax beleid dit)…..volg je het nog allemaal?

Dus,geef toe, dat als Ajax geen kampioen wordt,seizoen is mislukt,niks goed praten,gewoon toegeven.....al weet ik dat dat heel en heel moeilijk zal zijn.

17 maart 2019 om 18:27

Oh dus Ajax, PSV en Feyenoord moeten de bekerfinale halen? Alle drie moeten er elk jaar in staan? Man wat zijn PSV en Feyenoord dan slecht dit jaar zeg.

En iedereen kan Real tegenwoordig uitschakelen? Real stelt helemaal niets voor. Modric, Benzema, Ramos, Varane, Kroos, het zijn allemaal maar een stelletje koekenbakkers.

De nummer drie van la Liga stelt dus echt niets voor, de ploegen in la Liga die onder Real staan zoals Sevilla, Valencia, Betis, man wat zijn dat dan echt slechte teams. Staan onder de koekenbakkers van Real.

Ajax had natuurlijk al haar geld uit moeten geven, zoals Feyenoord destijds deed bij het 100 jarige bestaan, of zoals Ajax deed voor de fluwelen revolutie. Ongeacht wat de inkomsten zijn, gewoon alles uitgeven en zien waar het schip strand. Dan hadden we veel meer spelers gehad en wellicht vandaag gewonnen., Goed gezien van jou zeg.

Ajax draait gewoon een geweldig seizoen. Kwartfinale CL is en blijft een wereld prestatie voor een eredivisie ploeg. Finale Knvb beker is gewoon prima, zeker als de finale ook nog gewonnen wordt. En als PSV kampioen wordt, ook dan heeft Ajax een geweldig seizoen gedraaid.

17 maart 2019 om 18:31

Hahaha,,,,,,als jij tevreden bent met dit Ajax,be my guest.
Hoop dat PSV voor een stunt kan zorgen, want PSV zie ik niet zo 1,2,3 winnen van Ajax in de Arena. Maar dan zijn ze in ieder geval wel kampioen.
Drink 2 biertjes op mijn kosten vanavond hahaha

Over & Uit PSV landskampioen 2018-2019.. Laatste jaren telkens hetzelfde liedje, straks eruit tegen Juve. Achja, we hebben iniedergeval de KNVB beker, wat ben ik daar blij mee!! *kuch*

17 maart 2019 om 16:49

Klopt, Ajax neemt Europa serieus. Haal je een EL finale maar wordt je net geen kampioen. hetzelfde dit jaar, kwart finale CL, bekerfinale maar een kleine kans om kampioen te worden.

Ergens moet je je prioriteiten stellen, drie fronten is gewoon extreem zwaar, zeker als de concurrentie alleen voor de titel gaat.

Geweldig dit. Vanaf minuut 1 was AZ de baas. Helaas zoals de meeste Ajaxieden dachten dat Ajax eind van de maand op 1e plaats zouden staan. Toch blijf ik van mening dat het nog niet is beslist. PSV moet ook nog uit naar AZ.

17 maart 2019 om 16:26

En in de laatste wedstrijd ook nog! Wordt zeker nog spannend, PSV was ook drama vandaag..

17 maart 2019 om 16:37

Overdrijven is ook een vak. Bizot speelde ook een wereldpartij, hadden we tegen bijvoorbeeld Heerenveen ook last van dat de keeper ineens in topvorm is. Vandaag gingen die lastige balletjes van Huntelaar en Mazraoui er ook al niet in, Van de Beek mist een 100 procent goal. Dan weet je dat je het niet verdient, maar dan weer je ook dat AZ niet heer en meester was.

PSV was tegen VVV niks beter alleen daar valt het dan weer wel goed. Het geluk van de kampioen wellicht.

Over & Uit PSV landskampioen 2018-2019.. Laatste jaren telkens hetzelfde liedje, straks eruit tegen Juve. Achja, we hebben iniedergeval de KNVB beker, wat ben ik daar blij mee!! *kuch*

17 maart 2019 om 16:25

Dat gaat ook.nog een hele zware kluif worden hoor. Ik houd zomaar rekening met weer een prijsloos seizoen. Het zal er vanaf hangen of onze divatjes een beetje gebrand zijn

Titel beslist. Zwakke wedstrijd van Ajax. Veel te veel balverlies. Pas in de slotfase kwam er iets van een offensief, maar Bizot keepte uitstekend. Aan de andere kant had AZ er ook wel 3 bij kunnen maken.

Meer dan verdiend gewonnen! Je maakt het nog zo onnodig spannend door het niet eerder af te maken maar wat geeft het. Lekker dit!

Mijn vertrouwen was al niet goed voor de wedstrijd. Zo zie je maar weer dat als je gewoob mee voetbalt tegen Ajax je het ver kan schoppen. Gelukkig kan Ajax het over 2 weken weer terug brengen tot 2 punten.

17 maart 2019 om 16:24

Psv zal echt niet meer zo veel verspelen. En die krijgen het tenminste altijd nog voor elkaar minstens gelijk te spelen... 4 nederlagen tegenover 1 van PSV, dan verdien je echt geen titel.

17 maart 2019 om 16:29

Thuis gaan ze alles winnen maar uit bij Ajax, Vitesse, Willem II en AZ betwijfel ik het.

17 maart 2019 om 16:34

Ik niet Psv, trekt het altijd wel over de streep, zo blijkt dit seizoen. Dit terwijl Ajax sowieso nog punten gaat morsen in Groningen.

Typisch Ajax weer. De welbekende ondergrens die altijd weer een keer terug komt. Voetballend vermogen genoeg, helaas geen mentaliteit om dit soort potjes over de streep te trekken. Het kampioenschap is nu echt een utopie. Ze zullen de wedstrijd tegen PSV wel winnen verwacht ik, echter is het niet meer in eigen hand en zal het bij Groningen of De Graafschap waarschijnlijk wel weer door de ondergens zakken...

Zo, die Dolberg moet je echt nooit meer opstellen. De hele tijd hakjes, geen inzet en dan zie je zo'n Huntelaar die echt knokt voor elke meter. Dan snap ik echt niet dat Dolberg überhaupt nog wordt gebracht. Breng dan een jeugdspeler die er wel zin in heeft!

17 maart 2019 om 16:32

Onder Bosz speelde Dolberg goed en was zijn marktwaarde volgens velen 50 miljoen.

17 maart 2019 om 21:13

Dat is inmiddels al weer enige tijd geleden. Daarbij speelde hij toen ook veel slechte wedstrijden.

Mooi! Dan hoef ik over twee weken niet voor voetbal thuis te blijven! Verschrikkelijk! Dit kan alleen PSV winnen, Ajax heeft geen Duitse mentaliteit ben ik bang

Goed gespeeld van AZ. Wel zwak van Ten Hag om meteen naar binnen te willen gaan zonder het gebruikelijke handje aan de coach van de tegenpartij.

Als Az het kan, kan Juventus het ook..
Als Juventus kan verliezen kunnen wij dat ook zeggen ze bij Ajax

Lekker hoor dit jaar ver gekomen in de cl zodat PSV volgend jaar directe uitnodiging heeft naar CL

Ajax ziet vermoeid uit. Ben bang dat het seizoen als een nachtkaars uit gaat.
De scheids deed overigens geen moer tegen het vele tijdrekken. 3 minuten extra tijd? Wat een grap. Bizot ging na elke vangbal een halfuur op de grond liggen.

17 maart 2019 om 16:45

Wees blij dat het maar 3 minuten waren, er waren meer kansen op de 2-0 dan op de 1-1.

17 maart 2019 om 16:55

Eerlijk gezegd denk ik niet dat een langere blessuretijd wat had opgeleverd. Al was het 10 minuten, dan zouden ze nog niet scoren. Het zat er gewoon niet in vandaag. Het was simpelweg dramatisch en AZ heeft daar gewoon goed van geprofiteerd. Terechte winst van AZ, maar dan wel met dank aan een dramatisch slecht Ajax.

Iedere basisspeler van Ajax presteerde ver beneden zijn niveau... Om te schamen!

AZ speelde daarentegen een prima wedstrijd en hebben verdiend gewonnen.

-Een teleurgestelde Ajax supporter

Nou, al dat ophemelen van die geweldige spelers kan weer even omdraaien nu... De ligt en Tagliafico haalden hun niveau, de rest was dramatisch.

Wat ik ook niet begreep... Az speelt met zoveel ruimte in de rug, je hebt van de Beek en Neres en geen enkele bal ging diep. Hoe dan... En Dolberg... tja, ik geef hem nu echt op hoor, sorry. Huntelaar moet altijd de voorkeur krijgen, hij blijf gewoon beter...

Naja, over 2 weken Moet je winnen (zo niet dat is het beslist) en dan moet je hopen dat Az dit ook tegen Psv kan in de laatste ronde...

17 maart 2019 om 16:51

Vond Tagliafico niet zo goed, wel inzet zoals altijd maar had ook heel veel balverlies, blijkbaar is dat zijn niveau?

Bizot keepte een zeer goede wedstrijd. Dat deed Onana ook. Eigenlijk hetzelfde als tijdens de wedstrijd van de concurrent eerder deze middag. Daar keepten Unnerstall en Zoet allebei ook zeer goed.

Jaaaaaaaaa. Eindelijk van die vloek af maar man wat was het spannend. Nu is het hopelijk ook een keer klaar met die arrogantie van: wedstrijd tegen az maakt toch niet uit, die winnen niet tegen de top. Voor az-supporters de mooiste overwinning die je kan wensen en verdiend ook! Nu doorpakken en Feyenoord pakken voor de derde plek. Dag kan niet meer stuk.

Wat een aanfluiting. Dolbeeg nu echt helemaal klaar lijkt mij. Huntelaar zorgt weer voor meer dreiging en drive in die 10 min. Tadic dramatisch, blind was aan het klooien en ook mazroui bagger. Frenkir ook veel rare ballen... terrechte overwinning voor az. Had wel 3-0 moeten zijn. Had dit niet verwacht.

Weer geen titel, Ten Hag er uit! Hoe dom kun je zijn om dezelfde spelers te laten staan in de afgelopen wedstrijden. Totaal vermoeid en inspiratieloos het veld in. Huntelaar en Lang lieten nog iets zien, die had je duidelijk al eerder er in moeten brengen. Dolberg is al maanden uit vorm. Schöne en Mazraoui kunnen aan hun kant het niet dicht houden. Elk tactisch onbenul kan zien dat je daar wat aan moet doen en nu krijg je terecht het deksel op je neus. AZ was agressief, fris en scherp in de duels.

Terecht. Had je in de eerste 60 minuten maar vol gas moeten gaan. Geen concentratie, meerdere spelers gleden telkens onderuit, geen inzet. Ach, het is toch maar de eredivisie. Daar komen toch geen barca scouts op af. Als je gewoon niet beter kan heb ik er echt wel vrede mee, maar gewoon lekker op 50% spelen omdat je 't interessant genoeg vind, pleur allemaal maar lekker op.

17 maart 2019 om 16:27

Als je met zo’n klote spits als Dolberg begint dan weet je al dat het niet echt goed gaat , Huntelaar komt er in en gelijk is er een kans als Ajax weer gaat kopen koop dat AUB eengoede spits , verder heeft AZ gewoon verdiend gewonnen hoor .

In het psv topic werd er geroepen dat PSV geen kampioen zou worden en zou worden verslagen in dat onderling duel. Nu twee uur later is dat compleet anders. Het zou wel een schande zijn als Ajax met haar kwaliteit geen kampioen weet te worden.

17 maart 2019 om 16:28

Onzin. PSV is regerend landskampioen en heeft veel minder wedstrijden in de benen. Die zijn duidelijk favoriet en als zij geen kampioen worden is het een schande, zeker nu.

Een Nederlandse ploeg kan niet op drie fronten actief zijn. Ajax was vandaag gewoon op. Volgens seizoen mag PSV en de andere Nederlandse clubs onze eer in Europa redden. Op papier is er nog niks verloren, maar zelfs wint Ajax van PSV dan moeten we nog tegen Juventus. Dan verliezen we weer punten in Doetinchem of zo. Ben ontzettend teleurgesteld, maar heel realistisch. Dit was te verwachten.

17 maart 2019 om 16:36

Het mooiste scenario is natuurlijk dat je twee ploegen hebt die ver komen, maar ik snap de frustatie. Toch heeft PSV in de afgelopen 10 jaar genoeg punten voor Nederland binnengehaald hoor, wees maar niet bang. Daarom denk ik dat je op termijn moet kiezen voor 2 fronten en daar vol voor moet gaan. De beker erbij nekt jullie ook natuurlijk

17 maart 2019 om 18:43

Ik ben nu vooral gefrustreerd door ons eigen spel. Neem PSV ook niks kwalijk. Ze hadden een zeer zware CL poule en hebben meer dan hun best gedaan. Het is gewoon erg zuur dat het er op lijkt dat we weer een titel op onze buik kunnen schrijven door een mooi Europees jaar. Dus laten we inderdaad maar hopen dat beide Ajax en PSV volgend jaar ver in Europa komen.

Wat een afgang voor Ajax. Is dit het einde voor Ten Hag? Zijn wissels waren wederom om te huilen. Hij krijgt de spelers ook niet gemotiveerd.

17 maart 2019 om 21:17

Dan heb je fijne voetballers. Spelers die niet gemotiveerd zijn in dit stadium van het seizoen.

Zo lekker dit, eerst PSV met samengeknepen billen op laatste moment winnen en dan AZ dat meer dan verdiend van Ajax wint.

Dit is zo fijn. Alle die arrogante supporters hadden het gisteren erover dat AZ niks voorstelt en alles.

Van de Beek die weer eens een grote kans miste, goh wat een verassing. Bizot trouwens uitstekend maar wat verknalde AZ toch veel kansen, maar in ieder geval hebben ze PSV mooi geholpen dus zeker dankbaar voor ze.

Wat een afgang voor Ajax. Is dit het einde voor Ten Hag? Zijn wissels waren wederom om te huilen. Hij krijgt de spelers ook niet gemotiveerd.

Zo lekker dit, eerst PSV met samengeknepen billen op laatste moment winnen en dan AZ dat meer dan verdiend van Ajax wint.

Wat een afgang voor Ajax. Is dit het einde voor Ten Hag? Zijn wissels waren wederom om te huilen. Hij krijgt de spelers ook niet gemotiveerd.

Niets af te dingen op deze nederlaag! Moet heel raar lopen wil Ajax nog kans hebben op de titel. PSV wint ook zijn mindere wedstrijden. Daar moeten we van leren.

En morgen kunnen we lezen, dat Ten Hag er niks van bakt. Dit is aas voor Driesen en co.

17 maart 2019 om 17:05

Tja, Driessen moet nu eenmaal een artikel leveren, dat is zijn baan. Wat moet ie dan schrijven? Ajax speelde geweldige en geeft Europese reeks een goed vervolg, helaas geen punten maar wel lekker gespeeld zonder op de top van je kunnen te spelen?

En zo zal Ajax aan het einde van de rit veel lof hebben gekregen dit seizoen, maar slechts alleen de troostprijs (beker) winnen.

Veel mensen op vz reageerde gisteren naar de wedstrijd van Feyenoord dat de nederlaag niet zo ramp was want AZ ging toch verliezen het weekend 😂😂 terechte overwinning voor AZ vond dit misschien wel 1 van de zwakste wedstrijden van het seizoen van Ajax alsof ze dachten op 70% AZ wel even op te rollen AZ staat niet voor niets 4e (met evenveel punten als de nr 3). AZ fans gefeliciteerd.

17 maart 2019 om 16:44

AZ is na (of samen met) Psv, Feyenoord en Willem II de moeilijkste tegenstander. Daar moet je inderdaad niet met 70% op de handrem spelen.

Mijn hemel, dat je al start met de europa variant straal je angst al mee uit tegen freakin az. En dan beginnen er ook nog een paar als een slaaptablet op zo een manier aan de westrijd. Werkelijk stuitend die laksheid bij ziyech schone mazraoui en blind. Dik verdiend verloren, titel mag je op je buik schrijven. Dit had niks me vermoeidheid te maken maar met instelling. Je mag je op gaan maken voor de beker en transfers.

De medische staf mag zich overigens ook achter de oren krabben, wederom. Maar gezien die flater met don de winter hoef je vanuit de leiding niks te verwachten. Gefeliciteerd az, pak nu die 3e plek dan ook maar

17 maart 2019 om 18:24

Heb jij de wedstrijd wel gezien? Ziyech was al vroeg geblesseerd eruit gegaan tenzij je denkt dat de jong ook Ziyech heet!
m


17 maart 2019 om 19:00

Heb jij de eerste twintig minuten wel gezien?

17 maart 2019 om 19:36

Ja hele wedstrijd! 11 man die als dronken slaapkoppen speelden en jij noemt alleen weer de makkelijkste targets... Ziyech kun je niet beoordelen op 20 min hij is mischien samen met de ligt, tadic en tagliafico, onana de enigen die je absoluut niet kunt bekritiseeren als ze een keer slecht spelen. Zij hebben als enigen hun strepen dik en dik verdient. De rest zijn of jong en debutanten of gewoon waterdragers met een lekke emmer.

Niets af te dingen op deze nederlaag! Moet heel raar lopen wil Ajax nog kans hebben op de titel. PSV wint ook zijn mindere wedstrijden. Daar moeten we van leren.

5 jaar lang hetzelfde fucking liedje. Te triest voor woorden gwn. Gwoon ff lekker spelen alsof je 12 voor staat. Niet ajax waardig. Hopen dat Ten Hag die klote arrogantie keihard afstraft. Die jongsns flikker elk jaar weer om als arrogante zakken het kampioenschap te verspelen. Gewoon kut en niks anders

En zo zal Ajax aan het einde van de rit veel lof hebben gekregen dit seizoen, maar slechts alleen de troostprijs (beker) winnen.

En zo zal Ajax aan het einde van de rit veel lof hebben gekregen dit seizoen, maar slechts alleen de troostprijs (beker) winnen.

Weer geen kamioenschap voor de zogenaamde dreamteam. Nu is het alleen nog wachten op de afstraffing tegen Juventus.

17 maart 2019 om 16:34

“De†zogenaamde dreamteam? Zeg dan niets..

17 maart 2019 om 17:01

Dat zegt iemand die een foto van Fenerbahce heeft.. zijn net met hangen en wurgen uit de degradatiezone gekropen. Zijn Nederlands bevind zich echter nog wel in de degradatiezone

17 maart 2019 om 17:17

De zogenaamde dreamteam op leventu zijn avatar (fenerbahce) staat 13de, net boven degradatiezone inderdaad. Heeft geen recht van spreken.

Weg kansen op kampioenschap. Als je met deze instelling denkt te winnen kun je de beker ook vergeten.
Wat een slappe hap. AZ had ook met 4-0 kunnen winnen.

En zo zal Ajax aan het einde van de rit veel lof hebben gekregen dit seizoen, maar slechts alleen de troostprijs (beker) winnen.

Zwaar terechte winst AZ, score had veel groter kunnen uitvallen. Ajax speel veel ongemotiveerder dan in de CL en Dolberg wat een waardeloze speler is dat geworden. Winnen van PSV en dan hopen maar dat AZ het zelfde kan doen tegen Psv, maar ga er niet vanuit...

Hebben we met PSV toch wel een beetje geluk mee. Ik heb de wedstrijd niet gezien maar als Ziyech er na 20 minuten spelen uit moest kan ik me voorstellen dat meer jongens de vorige wedstrijd nog in de benen hadden.

Alleen maar mooi! Ajax zo ver mogelijk in de CL komen en PSV kampioen. En volgend jaar beide clubs weer de Champions League in!

17 maart 2019 om 16:31

Sowieso zag je dat het aantal wedstrijden mee begint te spelen. De Ligt greep ook naar zijn buik in de tweede helft. Kan ook niet anders..

17 maart 2019 om 16:38

Is inderdaad ook niet gek. Dit is wel waarom de selecties van Psv/ajax maar ook zeker van Feyenoord en AZ flink moeten aansterken in de breedte willen we in de toekomst in Europa blijven meedoen.

Tegen clubs als Exelcior, NAC & De Graafschap (met alle respect) moeten ook jongens als Labyad, Magallan, Veltman, Kristensen, Sadilek, Malen, Gutierrez, Sainsbury etc lekker beginnen zodat basisspelers een keer echt wat dagen rust krijgen.

Ik hoop dat dit komend seizoen wat meer gaat gebeuren. Aangezien je in het begin van het seizoen makkelijk eens wat jongens rust had kunnen geven. Met een Gakpo/malen in de basis heb je een buitenspeler die wel 300% geeft. Iets wat ik jongens als Tadic, Dolberg en Lozano op het moment gewoon niet zie doen tegen 'de kleintjes'

AZ verdient gewonnen. Ajax was net als tegen Zwolle ver onder het normale niveau. Over twee weken de stand maar weer terug naar twee punten brengen. Het was gewoon weg niet goed genoeg vandaag. Gefeliciteerd AZ supporters.

Ik ben helemaal klaar met deze selectie. Laat ze allemaal maar oprotten. Het waait, dus dan is het niet leuk en houden ze er mee op. Iedere keer hetzelfde. Of het nou op het kunstgras van Almelo is of met wind in Alkmaar, als ze moeite moeten doen, stoppen ze ermee. Deze spelers willen alleen maar Champions League spelen, want dat is leuk. Het is maar goed voor deze jongens dat ze dit talent hebben, die hadden nooit een maatschappelijke carriere op kunnen bouwen. Stel je voor dat je een keer moe wordt... Dit Ajax pakt geen prijzen in de komende 10 jaar, daar durf ik mijn hand voor in het vuur te steken. Je ziet het elke keer weer, bij alle Ajax-elftallen. Moeite doen, ho maar.

Bij deze ook het verzoek Ajax voortaan subtopper te noemen. Topploegen pakken namelijk prijzen, iets wat wij niet kunnen. Het ergste is dat je dit gewoon ziet aankomen als pessimist en het gebeurt ook nog. En dan te bedenken dat sommige mensen dachten dat Ajax de titel nog kon pakken. Blind's goal tegen PEC was gewoon uitstel van executie. En over twee weken tegen PSV kan Ajax het ineens weer hoor, let maar op. Maar we moeten ook nog een keer naar Groningen, dan zal het wel minder dan 10 graden zijn, dus dan is het niet leuk. Groningen alvast gefeliciteerd met de 3 punten. Moet ik PSV nog feliciteren na die 3 miljoen eerdere felicitaties van dit seizoen?

17 maart 2019 om 16:32

Ze winnen de beker wel. Succes met het behandelen van je brandwonden. Psv speelt in amsterdam eigenlijk al voor de titel.

17 maart 2019 om 16:37

Dat moet ik nog maar zien. Kunnen deze spelers zich motiveren voor een wedstrijd tegen Willem II? Ik denk dat ze dat weer op halve kracht willen gaan doen, terwijl Willem II natuurlijk alles gaat geven, en terecht. En dan kan het zomaar weer misgaan. En stel het gaat toch goed, hebben we ongetwijfeld weer zo'n rasm*** in het publiek zitten die vuurwerk gaat gooien.

17 maart 2019 om 16:59

De grote vraag blijft natuurlijk of je je hand in t vuur gaat steken als ze een prijs pakken. Tegen de tijd dat ze de bekerfinale spelen is de kans groot dat t de enige kans op een prijs is dus ik ga er wel vanuit dat ajax die wint. Hebben ze iig wat te vieren leuk toch.

Ik heb zoveel geduld gehad met Dolberg. Altijd maar volhouden dat die terug op zn oude niveau gaat komen. Na vandaag weet ik het zeker, Dolberg gaat nooit of te nimmer zn oude niveau halen. Zeker niet met zo'n laffe instelling. Zet maar terug naar Jong Ajax, wat een wanvertoning.

Mooie wedstrijd van AZ. Tactisch een mooie wedstrijd ook, want zoals vandaag heb ik ze niet vaak zien verdedigen. Mijn complimenten!

Haalt de druk van PSV voor volgende week, erg blij mee moet ik zeggen! Nu kun je in Amsterdam toch net even meer hangen en counteren. Dan gaan ze vanzelf fluiten. Zo zijn ze!

Te veel spelers - vooral de aanvallende - die geen moment in de wedstrijd hebben gezeten. Gevolg was dat er geen lijn in het spel te herkennen was. Daarnaast leken meerdere spelers er al doorheen te zitten in de tweede helft. AZ speelde verder een prima pot en het is best knap dat ze maar een keer hebben gescoord. Onverdiend is de overwinning zeker niet.

Zonde dat ajax zo verzaakt.. psv speelt in amsterdam voor het kampioenschap en dat zal ze zeker motiveren. Hoop toch op een spannende eindrace.

Vooral Dolberg blijven inzetten en laten staan, na weer een (deel)wedstrijd slaapwandelen. By the way, terechte overwinning van AZ tegen een matig en slordig Ajax.

Pfff typisch Ajax weer, wat was het weer een slappe hap zeg; de Ligt hoor ik alweer voor de dag komen met de onacceptabele amateuristische riedeltjes die hij lekker in de vuilnisbak mag gooien. Het mag niet, de scherpte ontbrak weer eens etc blablablablabla. Het is ongelooflijk hoe vaak Ajax de afgelopen jaren de kansen op het kampioenschap zo simpel en kinderlijk verprutst.... Kansen niet afmaken, te korte/slappe balletjes, geen agressie, niemand die de leiding neemt, allemaal naar elkaar staan kijken, stilstaan, te vaak een te laag tempo, steeds maar weer door het drukke midden, niet opletten and the list goes on and on....stelletje wannabeã¢â´s champions.

Als je de reacties zo leest zie je dat zowel teleurstelling als euforie een voedingsbodem zijn voor onzinnige uitspraken. Dit was gewoon een slechte wedstrijd van Ajax. Credits voor AZ ook, die hebben het heel goed gedaan. Het is inderdaad een flinke tegenslag, maar het is nog altijd niet gedaan. Al is een thuisoverwinning op PSV wel absolute noodzaak nu.

17 maart 2019 om 16:52

@ Rikkinho

Dat is toch niet meer dan logisch dat de emoties de boventoon voeren wanneer Ajax het weer eens lijkt te verprutsen met de al jaren zelfde niets zeggende excuses. Afhankelijk van het belang van de wedstrijd kan het soms bij mij bijvoorbeeld wel een paar uurtjes duren voordat ik er meer objectief erna kan kijken.

Niks is in de titelrace nog zeker, PSV moet o.a. op de laatste speeldag ook nog uit naar AZ en verder zijn hun wedstrijden geen gemakkelijke. Met PSV in de huidige vorm valt er nog veel te bibberen, AJAX heeft nog alle kans.

17 maart 2019 om 19:28

Vooral PEC op donderdag en hetzelfde weekend Vitesse gaat nog wel punten kosten ja. Hold your horses

Vandaag AZ - Ajax

Een AZ gezien dat een goed strijdplan had in tegenstelling tot de vorige toppers. AZ zette Ajax op de juiste momenten vast en Ajax kon er niet onder uit spelen. AZ had met veel meer kunnen winnen als de juiste keuzes werden gemaakt.

Ajax wilde vandaag, maar had het niveau niet

Uitblinkers bij aZ:

Seuntjens
Vlaar
Midtsjo
Bizot
Koopmeijners

Het is wel duidelijk dat Stengs en Idrissi nog niet klaar zijn voor een volgende stap. Verkeerde keuzes geen diepte. Stengs had een hattrick moeten maken met de kansen die die kreeg.

Bij Ajax Dolberg niet gezien, Blind en de Jong erg matig. Kan gebeuren, maar zonde dat het vandaag gebeurd voor Ajax.

Conclusie:

Ajax ontneemt zich de kans om bovenaan te komen over 2 weken.

AZ doet een goede stap voor plek 3.

Geweldig gespeeld door AZ, had een veel grotere uitslag kunnen zijn. Perfect resultaat voor PSV op een dag die met een vreselijk slechte wedstrijd begon. Perfecte uitgangspositie nu voor de wedstrijd tegen Ajax. Gelijkspel kan genoeg zijn, winnen zou de doodsteek zijn, verliezen is niet einde wereld.

Geweldig gespeeld door AZ, had een veel grotere uitslag kunnen zijn. Perfect resultaat voor PSV op een dag die met een vreselijk slechte wedstrijd begon. Perfecte uitgangspositie nu voor de wedstrijd tegen Ajax. Gelijkspel kan genoeg zijn, winnen zou de doodsteek zijn, verliezen is niet einde wereld.

Niks is in de titelrace nog zeker, PSV moet o.a. op de laatste speeldag ook nog uit naar AZ en verder zijn hun wedstrijden geen gemakkelijke. Met PSV in de huidige vorm valt er nog veel te bibberen, AJAX heeft nog alle kans.

17 maart 2019 om 17:13

Heerlijk al die wishfull thinking hier, als als als je moet altijd van eigen kracht uitgaan nu ben je weer afhankelijk en moet je hopen lijkt me niet lekker op dit moment

Ajax moet nu echt winnen van PSV thuis maar als ze dat doen ligt echt alles nog open.. Mensen maken er wel een drama van. AZ is echt niet zo slecht en PSV moet er ook nog heen.

Ik vraag me wel eens af in hoeverre Ajax nou daadwerkelijk kampioen wil worden. Hoe vaak is het dit seizoen niet fout gegaan wanneer Ajax kans heeft om aansluiting met PSV te behouden of er zelfs overheen te gaan. Ajax had behoorlijk stevig bovenaan kunnen staan als ze niet zinloos punten hadden verspeeld in de wedstrijden dat het erom deed.

Natuurlijk, ze maken een prachtig seizoen mee door de succesvolle campagne in de CL. En zeker als ze door een wonder Juventus weten uit te schakelen, is het seizoen meer dan geslaagd.

Maar het blijft zonde, PSV laat ook de nodige punten liggen. Je had het seizoen ultiem kunnen bekronen met de titel, zonde om het dan onnodig te laten liggen.

Erger nog de verliespartij is voor Ajax het uitvallen van Ziyech. Hopen dat die blessure meevalt want die heb je zo ontiegelijk hard nodig straks tegen Juventus.

En je had Feyenoord zo'n groot plezier kunnen doen als je vandaag had gewonnen...

17 maart 2019 om 16:58

@ Raubaht

Mee eens, maar dit is helaas niet iets van alleen dit seizoen. Ajax geeft nationaal al jaren op dezelfde manieren niet thuis op de momenten dat het moet. Dat moet Ajax intern eens echt naar gaan kijken. Overigens snapte ik niets van de wissel Neres voor Dolberg, er zat al weinig creativiteit in vandaag en met Neres had je tenminste nog diepgang. Wat dat betreft had ik liever gezien dat Huntelaar voor Schone kwam, dan met Neres nog op de flank had er denk ik dan wel iets meer in gezeten.

Verder mag ik toch hopen dat Huntelaar weer de voorkeur gaat krijgen, die is het hele seizoen wanneer hij speelt veel meer in vorm dan Dolberg. Maar nee; laten we Dolberg na zoâ´n lange afwezigheid en in zoâ´n cruciale fase lekker wedstrijd ritme opdoen.

wederom triest. Altijd hetzelfde met dat ajax. Als het er op aan komt laten ze het af weten. Dit is al jaren aan de gang. Ik snap dat niet. Het is gewoon een mentaliteit kwestie. De gemakzucht. Ik ben ajax supporter. Maar dit doet me wederom zeer aan de ogen.

Dit voert de druk wel op voor Ajax, als er tegen PSV niet gewonnen wordt is het echt wel penibel aan het worden. Als er van PSV gewonnen wordt is het gat weer twee punten, dat kan PSV nog makkelijk weggeven. Acht punten zou wel teveel van het goede zijn.

Wat een geluk.. Als AZ dit kan dan heeft Juve toch ook nog een kansje om te stunten tegen Ajax

381 reacties dat wordt genieten.

Over twee weken niet verliezen in Amsterdam en het kan ons eigenlijk niet meer ontgaan

17 maart 2019 om 17:50

Over 2 weken is het weer gewoon 2 puntjes verschil en wordt het weer ouderwets billenknijpen voor beide clubs (en dan vooral de supporters)

17 maart 2019 om 21:24

Het schijnt dat PSV wel vaker een goed resultaat haalde in Amsterdam.

Wow, dit zag ik echt niet aankomen. Moest om 14u werken en PSV leek echt gelijkspel te worden. En Ajax wint doorgaans makkelijk van AZ. Ik ga nog even genieten van mijn pauze :-)

Dit was een wanvertoning aan Ajax zijde. AZ gooide alleen de beuk erin (werd iets teveel toegelaten vond ik, maar dat was natuurlijk niet de reden voor het verlies), wat ons gewoon aan het wankelen bracht. Totaal onnodig, er werd denk ik veel te makkelijk gedacht over gedacht. Zo onnodig dit en je speelt PSV alleen maar in de kaart. We hebben het nu niet meer in eigen hand.

PSV gefeliciteerd met het kampioenschap. Ik heb de wedstrijd niet gezien, maar uit de reacties begreep ik dat ajax slap en ongemotiveerd tegen AZ speelde. Hoe haal je het in je hoofd om tegen een club die vierde in de competitie staat slap en ongemotiveerd te spelen, sterker nog afgelopen woensdag speelden ze zelfs bijna gelijk tegen PEC met dat in het achterhoofd had ajax vandaag enorm scherp de wedstrijd in moeten gaan. Verder lees ik in de reacties dat sommige mensen denken dat ajax wel even van PSV gaat winnen, men is zeker vergeten dat de laatste keer dat we tegen PSV speelden verloren en dat ajax de wedstrijd onder gigantische druk moet spelen omdat ze al 5 punten achterstaan, ik zie PSV dit dan ook wel winnen. Bedankt luie accociale klotespelers die alleen maar denken aan cashen in het buitenland en schijt hebben aan ajax.

Gooi dan verdomme Huntelaar er meteen in. Hij brengt veel meer pit hoe kan je dat nou niet zien. Dolberg mogen we verkopen vind ik. Die zie ik niet meer in z’n oude vorm terugkomen. En dan een kwaliteitspits terughalen voor goed wat geld!!! Met heeeel veel geluk en vooral veel strijd kunnen we nog kampioen worden.

Hele matige wedstrijd weer van ons. PSV scoort altijd een 7, Ajax soms een 10 en de wedstrijd erna een 3. Aan het eind van de rit ben je dan altijd tweede. En ja, PSV moet nog naar AZ. Maarja, dan zal alles wel weer misgaan bij AZ en maakt de keeper de ene blunder na de andere of ze komen 2-0 voor en verliezen alsnog met 2-3, zoals vorig seizoen....eerst over twee weken maar proberen te winnen...

Het is maar te hopen dat Willem2 in de finale een offday heeft, anders win je dit jaar weer geen prijs.

Ajax deed mee om 3 prijzen tot vandaag

Na vandaag mag Ajax alleen hopen op de beker hahah

De enigste prijs waar de spelers van ajax geintereseerd in zijn is de hoogte van hun salaris bij hun nieuwe club vandaar dat ze het wel kunnen opbrengen om hun best te doen als ze in europa spelen, zodat ze zo snel mogelijk een transfer kunnen maken als andere clubs hun bekijken, maar wat kan hun het nou schelen dat ajax voor het vijfde jaar op rij geen kampioen word. Eigenlijk zou voor straf geen enkele speler een transfer moeten maken ze zijn nog niet eens kampioen geworden dan heb je zoon transfer in mijn ogen ook niet verdiend.

Wauw wat zit ik hiet met een kutgevoel. Volkomen verdiend gewonnen had nog veel erger kunnen en moeten zijn maar AZ maakt t niet af.
Jammer dit maakt de wedstrijd in Amsterdam toch minder een finale. Alhoewel, wint PSV zijn ze kampioen, wint Ajax word het loei spannend. Titelstrijd is zeker nog niet gespeeld, maar dit is wel olie dom om zo voor de dag te komen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren