Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Monchi stelt Arsenal teleur en houdt Ajax in spanning

Laatste update:

Ramón Rodríguez Verdejo, beter bekend als Monchi, keert terug bij Sevilla. De Spaanse club maakt zondagmiddag via de officiële kanalen de terugkeer van de technisch directeur officieel. De oud-doelman gaat vanaf 1 april weer in het Ramón Sánchez Pizjuan aan de slag en zal maandagmiddag aan de media worden gepresenteerd.

De rentree van de vijftigjarige Monchi in Sevilla is een hard gelag voor Arsenal, dat ook interesse had in de diensten van de bestuurder. De afwijzing betekent mogelijk slecht nieuws voor Ajax, daar Marc Overmars bij de Londenaren als een alternatief wordt gezien. De directeur spelersbeleid van de Amsterdamse club heeft een actief verleden bij de Londenaren en wordt al enkele jaren met een aanstelling in het Emirates Stadium in verband gebracht.

Monchi was in zijn actieve loopbaan uitsluitend actief voor Sevilla, om vervolgens tussen 2000 en 2017 de technische portefeuille van de club voor zijn rekening te nemen. Hij vertrok vervolgens naar AS Roma, maar dat was geen onverdeeld succes. De fans van de Italiaanse club waren geen fan van zijn aankoop- en verkoopbeleid en 24 uur na het congé van Eusebio Di Francesco werd ook het contract van de bestuurder ontbonden.

De verwachting was dat Monchi aan de slag zou gaan bij Arsenal, dat al maandenlang op zoek is naar een technisch directeur. Unai Emery kent zijn landgenoot bovendien van hun gezamenlijke periode in Zuid-Spanje, maar Monchi heeft anders besloten. “Sevilla kan niet lezen en schrijven zonder Monchi, want Monchi is Sevilla”, zo valt er op de website van de Andalusiërs te lezen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zoals ik al eerder gezegd heb: Ajax moet alles doen om Overmars te houden.. Zodra hij weg is, en daarna Ajax leeg loopt kunnen we weer helemaal opnieuw beginnen..

17 maart 2019 om 12:29

Nee joh kun je in de toekomst kijken. Er zijn heus wel capabele mensen hoor.

17 maart 2019 om 12:31

Ik denk dat Jordi Cruijff een zeer capable TD voor Ajax kan zijn. Hij heeft een goede visie op voetbal. Hij weet precies welke type spelers en trainers geschikt zijn om bij Ajax aan de slag te gaan.

17 maart 2019 om 12:37

Heb je gezien wat er voor overmars zat. Iemand die onze spelers voor een paar stuivers verkocht. Er zou iemand moeten komen die ook zn poot stijf houdt en zegt de hoofdprijs betalen en anders oprotten. Lastig hoor

17 maart 2019 om 12:57

Argumenten? Waar heeft jordi Cruijff jou laten zien dat hij visie op voetbal heeft? Wat is zijn netwerk.. cyprus??? Een td van Ajax moet iemand zijn met ervaring en leiderschap! Meneer Cruijff lijkt mij daarom ongeschikt!

17 maart 2019 om 13:39

Puur op achternaam waarschijnlijk, zoals heel zijn voetbal carriere daarop gebasseerd. Waarschijlijk heeft Jonkmans een paar voetbalzone artikels voorbij zien komen (2 jaar geleden) waarbij Jordi positief in het nieuws was. Verder kan ik niet echts bedenken waarop hij het zou baseren.

17 maart 2019 om 14:15

Heeft het bij Maccabi ook zeer goed gedaan. Had ook Bosz daarnaar toe gehaald.

Geen probleem als Marc gaat er zijn altijd betere td’s hoor. Er is altijd een baas boven baas en geloof die nieuwe heeft sws een druk dus die zal het niet slechter doen

17 maart 2019 om 12:31

Gelukkig zit jij niet in het bestuur van Ajax

17 maart 2019 om 12:34

Noem er 1 op?

17 maart 2019 om 12:44

Louis v Gaal of Jordi Cruyff zijn er al 2 die mij gelijk te binnen schieten

17 maart 2019 om 12:46

V Gaal wil geen technisch directeur

17 maart 2019 om 12:49

Jordi Cruyff, doe even gauw normaal, als dir een andere achternaam had gehad was die putjesschepper geworden. En louis van Gaal komt niet in dit bestuur, next!

17 maart 2019 om 12:50

Misschien ook Hiddink of Adriaanse?

17 maart 2019 om 12:41

Ik denk inderdaad dat een frisse wind helemaal geen verkeerd iets zal zijn. Met alle extra miljoenen moet er een goed plan van aanpak gemaakt worden en ik denk dat een nieuwe TD hier beter toe in staat zal zijn dan het al zittende bestuur. Begrijp mij niet verkeerd, als ik Overmars tegen kom draag ik hem op mijn schouders, maar voor de toekomst van Ajax zal het niet verkeerd zijn!

17 maart 2019 om 13:03

(kingdomajax )
Waar baseer jij dat op ? Met de term baas boven baas man je roept maar wat ben van mening dat Ajax gewoon zijn poot moet stijf houden , Arsenal zoekt maar een ander Ajax staat er goed op en dat is mede dank zij Overmars en hij heeft nog een contract tot 2020 en dat moet hij respecteren imo .

Dat blijft apart dat Monchi na twaalf maanden gewoon lekker terug naar huis gaat.
Weet iemand die het Italiaans voetbal goed volgt wat hier precies achter zit

17 maart 2019 om 13:19

Nou hij kwam dus aan in Rome, begon al meteen mee te delen dat Totti aan zijn laatste weken bezig is in Rome. Zijn aankopen waren dramatisch slecht achteraf gezien. Hij heeft zowat alle spelers van Sabatini verkocht (TD voor Monchi) en te veel geld uitgegeven aan zogenaamde talenten. Blijkt ook te zijn dat hij Nainggolan weg wilde doen en Pallotta (eigenaar van Roma) dit heeft tegen gehouden en Monchi dus zijn ontslag wilde nemen. Hij wilde Nainggolan verkopen aan een club in Turkije. Hij was zeker niet geliefd bij de aanhang van Roma maar ow wat heeft hij dit selectie slechter gemaakt en nu gaat ie weg alsof hij niks heeft aangericht! Zielig triest ventje

17 maart 2019 om 15:44

bedankt voor je insight!

Arsenal is momenteel een stap terug.

17 maart 2019 om 12:36

Niet vergeleken met Sevilla. En ook Roma is niet perse een grotere club als Arsenal toch?

17 maart 2019 om 12:41

Hij bedoelt vergeleken met Ajax inzake Overmars. Waarom ie dat denkt weet ik niet overigens.

17 maart 2019 om 12:47

Dan is het inderdaad al helemaal een vreemde reactie...

17 maart 2019 om 12:51

Omdat Arsenal aangegeven heeft dat als ze de CL niet halen, er maar 40 miljoen euro beschikbaar is voor transfers. Het is daar een spannende strijd om plek 4 met Chelsea en Man United. Ook kan Arsenal ook gewoon de EL winnen om een CL plek veilig te stellen maar anders is er niet zoveel te doen bij Arsenal.

Bij Ajax moet er waarschijnlijk gebouwd worden aan een compleet nieuw team waarbij het om hele grote bedragen gaat. Dat klinkt toch als een behoorlijk grote uitdaging voor een TD.

17 maart 2019 om 12:57

Het is ook een stap terug. Kroenke zorgt er voor dat Arsenal weinig tot niets uitgeeft. Overmars kan het beste werken wanneer je hem zijn ding laat doen, vandaar dat het eigenlijk ook zo goed gaat bij Ajax - niemand die hem in de weg staat. Zie trouwens wat SpeedyAFC zegt, dat klopt uiteindelijk ook.

17 maart 2019 om 12:57

Dit heeft niemand ooit bevestigd dat er 40 miljoen beschikbaar was.

17 maart 2019 om 12:59

Arsenal heeft aangegeven? Dit is zon onzin, is gewoon pure speculatie van de media. Dat Arsenal na 1 jaar goed presteren van Ajax al geen stap omhoog meer is, begrijp ik echt niet. Bij Arsenal spelen nog steeds spelers die nooit bij Ajax zouden spelen zoals Ozil, Lacazette en Aubameyang. Leuk dat Ajax in de kwartfinale zit en dat ze het goed doen, erg knap maar de voorgaande 15 jaar dat Arsenal meedeed aan de CL haalde ze altijd de knock-out en ook meerdere kwart/halve finales + een finale. Doen nu 2 jaar mee aan de EL en haalden vorig jaar de halve finale en nu de kwartfinale en zitten er nog in. Zoals het er nu voorstaat gaan ze misschien zelfs nog wel derde worden in de PL en EL kunnen ze nog winnen, hoezo is dat dan geen stap omhoog?

17 maart 2019 om 13:09

@TILBURG013 voor een trainer of speler is dat natuurlijk een stap omhoog. Maar als TD lijkt dit ajax mij een grotere uitdaging voor komend seizoen dan Arsenal. Als Overmars blijft, stel nog twee of drie jaar, en hij kan de club echt zover krijgen dat het standaard de Eredivisie wint en KO fase van de CL bereikt, dan ga je de geschiedenisboeken in als TD en wilt elke club je hebben. Dit worden DE jaren waarin Ajax zijn slag moet slaan. Overmars zit al midden in dat proces. En als je dan kunt kiezen tussen dat of naar een grote ploeg waar de hand vaak op de knip gehouden wordt, dan snap ik dat het voor een TD niet per se een stap vooruit is om naar Arsenal te gaan.

17 maart 2019 om 13:13

Nee, maar ook niet ontkend. Waarheid zal wel ergens in het midden liggen. Ik zou ook graag Overmars bij Arsenal zien, als hij meer ruimte zou krijgen om te doen wat hij wilt; alleen gaat dit niet zo zijn met Kroenke.

17 maart 2019 om 13:23

Arsenal verdedigen aan de hand van Europese prestaties? Daar zou ik niet aan beginnen als ik jou was, ik kan me al niet meer herinneren wanneer Arsenal voor het laatst de kwartfinale van de Champions League behaalde.. Ajax daarentegen speelde niet zo lang geleden een Europese finale, dus zoveel slechter zullen zij het ook niet doen zeker?
Dat Arsenal afgetroefd wordt door Sevilla zegt natuurlijk veel, de club is heus niet meer zo aantrekkelijk als pakweg 15 jaar geleden, ook al wil niemand van de fans dat toegeven. Het is een slapende reus zeggen ze, maar die toch moeilijk uit zijn slaap lijkt te geraken.

17 maart 2019 om 13:37

Moeten ze dan iets gaan ontkennen want in een van de tientallen kranten van Engeland wordt geschreven? Wat een onzin zeg. Er komt ruim 300 miljoen binnen met de nieuwe Adidas deal, als er CL wordt gehaald dan zullen er echt wel nieuwe spelers worden gehaald. Zeker als iemand als Overmars komt dan zal die echt wel mogen investeren..

17 maart 2019 om 13:48

Ja en Arsenal stond vorig jaar in de halve finale waarin ze veel sterker waren dat Atletico maar toch verloren? Daar is bij Arsenal niemand blij mee en bij jullie gaat het alleen maar om een verloren finale. Bij Ajax gaat het toch ook de hele tijd over de Europese prestaties terwijl jullie letterlijk 2 goede jaren hebben gehad de afgelopen 15 jaar. Nu heeft Arsenal ook gewoon kans om EL finale te halen daar is helemaal niks bijzonders aan. Laatste keer was overigens in 2010, zeker een tijdje geleden maar Arsenal presteert Europees nog steeds veel beter dan Ajax in de afgelopen periode..

17 maart 2019 om 14:41

Die 40 miljoen is gewoon een gerucht wat uit de lucht gegrepen is door de media.

17 maart 2019 om 12:36

Niet vergeleken met Sevilla. En ook Roma is niet perse een grotere club als Arsenal toch?

17 maart 2019 om 12:47

Hou toch op man! Arsenal is in alle opzichten een stap vooruit.

17 maart 2019 om 13:06

Arsenal is helemaal geen stap terug tov Ajax. Omdat Ajax nu een keertje verder komt in de CL wil niet zeggen dat ze nu al bij de beste 15 Europese clubs behoren.

17 maart 2019 om 13:07

Op basis van historie en op basis van huidige situatie in Europa cups, is Ajax de grotere club.

17 maart 2019 om 13:09

Ajaxthfc
Is rode ster dan ook een grotere club dan PSG, man city en atletico? Omdat rode ster wel de CL heeft gewonnen?

17 maart 2019 om 13:39

Ja, historisch gezien wel.

17 maart 2019 om 13:42

Dus omdat je 1 keer de CL wint ben je beter. Zoiets is echt onzin.

17 maart 2019 om 13:51

Heb ik niet gezegd. Je vraagt of ik het een grotere club vind. En ik zeg dat Rode Ster historisch gezien op Europees niveau groter is. Dat ze tegenwoordig vele malen slechter zijn, doet er in deze niet toe.

17 maart 2019 om 13:53

En dat is Ajax dus ook en momenteel presteren ze Europees beter.

17 maart 2019 om 14:00

Een grotere club heeft niet alleen te maken met 1 CL. Wat heeft Ajax allemaal gepresteerd de afgelopen jaren? 1 keer EL finale en hoevaak CL gehaald? Niet zo vaak dacht ik. Arsenal heeft 20 keer achter elkaar CL gehaald in een veel moeilijkere competitie.

17 maart 2019 om 15:19

Is makkelijker om 4e te eindigen, dan 1e worden of 2e en de voorrondes te moeten doorlopen.

Had eerlijk gezegd verwacht dat Monchi zou komen. Nu hopen dat Arsenal alles op alles zet om Overmars binnen te halen. Ben benieuwd of Ajax hem laat gaan.

17 maart 2019 om 12:52

Ajax laat hem echt niet zo maar gaan, hij heeft een doorlopend contract. Arsenal zal dan een transferbedrag moeten betalen om Ajax over te halen. Ik weet niet of Arsenal bereid is miljoenen euro's te betalen zolang ze nog niet zeker zijn van CL voetbal.

17 maart 2019 om 13:08

Benieuwd voor welk bedrag Overmars zichzelf aan Arsenal kan verkopen Haha.

Dit is wel een hele mooie kans voor Overmars, Arsenal dat al jarenlang waardeloos is en maar niet die stap extra kan zetten ondanks Aubameyang en lacazette voorin. Ik denk dat er geen mooiere kans is voor Overmars om ergens in te stappen.

Per direct Ziyech meenemen naar Arsenal voor zowel Arsenal en Ziyech zou dat ideaal zijn en Ziyech is eigenlijk een koopje voor 40 miljoen. Eventueel Onana ook nog meenemen want dat wordt een van de beste van de wereld.

17 maart 2019 om 12:38

Ja precies. Direct ook De Ligt en Tagliafico maar meenemen?

17 maart 2019 om 12:44

Arsenal is te laag voor de Ligt en de linksback positie is goed bezet bij Arsenal, ondanks dat zou Tagliafico die stap makkelijk kunnen maken. Maar leuk geprobeerd je sarcasme

17 maart 2019 om 12:53

Tuurlijk kan de Ligt naar betere clubs maar bij Arsenal zou die wel elke week in de basis staan in 1 van de beste competities.

17 maart 2019 om 12:57

Arsenal is dan ook te licht voor Onana. Kan makkelijk bij een absolute topclub aan de slag.

17 maart 2019 om 12:58

Zou die ook kunnen bij Crystal Palace, wat bedoel je preciee?

17 maart 2019 om 12:59

Arsenal te licht voor onana? Grappig zeg. Onana komt echt niet in de basis bij een absolute topclub hoor.

17 maart 2019 om 13:20

Poh, altijd mooi als mensen zo dwars door het sarcasme heenlezen.

17 maart 2019 om 12:54

Dat gaat dus niet, als Arsenal Ziyech voor 40 miljoen euro koopt, is het transferbudget op. Alleen bij CL voetbal wil men daar meer investeren dan 40 miljoen euro. Dan zou Overmars eerst spelers moeten verkopen.

Overigens moet Arsenal ook geld betalen voor Overmars want die heft een doorlopend contract. Dan zou er te weinig over blijven om Ziyech te halen.

17 maart 2019 om 13:10

Dat is onzin, Arsenal heeft dat nooit aangegeven allemaal speculatie.

17 maart 2019 om 13:12

Dat is nou juist het probleem, die halve selectie moet eruit gebonjourd worden. Middenveld en verdediging is niet creatief en stabiel genoeg, al jaren.

17 maart 2019 om 13:38

@arsenal890

Er zijn anders wel heel veel berichten verschenen afgelopen maandag dat Arsenal 40 miljoen pond beschikbaar heeft komende zomer tenzij ze CL voetbal halen.

Ook zijn er zeer hardnekkige geruchten dat Arsenal problemen heeft met haar salaris budget en dat ze daarom dringend van Ozil (350.000 pond per week) af willen om ruimte te maken voor nieuwe spelers.

Arsenal is voor een nieuwe TD echt een probleem club. Niet voor niets hebben ze veel moeite een nieuwe TD te vinden.

17 maart 2019 om 13:44

Dat is echt niet waar hoor. Dat is speculatie. Je zegt dat Arsenal dat heeft aangegeven maar dat is niet zo. Hoevaak is er een bericht gekomen dat frenkie naar PSG ging? Veel is het waar? Nee, als je iets leest moet je het niet altijd geloven.

17 maart 2019 om 13:47

En was Frenkie met zijn zaakwaarnemer niet in gesprek met Psg? Zijn dar geen foto's van gepubliceerd?

Het is gewoon een feit dat Arsenal dit jaar geen miljoenen euro's in de CL verdiend. Als dat komend jaar weer zo zou zijn, dan wordt het gewoon lastig om geld vrij te maken voor dure aankopen.

17 maart 2019 om 13:52

En uiteindelijk is die naar Barcelona gegaan, alsnog moet je niet alle berichten geloven. Echt waar? Wie heb je gesproken van de club dan die zegt dat er 40 miljoen is? Arsenal had vorige zomer ook geen CL maar kon ook genoeg uitgeven. Dit seizoen gaan ze waarschijnlijk nog CL halen dus hebben ze nog meer geld.

17 maart 2019 om 14:00

Het is allerminst zeker dat ze CL gaan halen. Ze moeten het uitvechten met Chelsea en Man United.

Een club kan niet twee jaar geen CL voetbal halen maar wel met geld blijven smijten. Zonder CL zullen ze gewoon eerst spelers moeten zien te verkopen en dat is niet makkelijk met die top salarissen die Arsenal betaald.

Het is Arsenal he, Kroenke zwaait daar nog altijd de scepter.

17 maart 2019 om 14:01

Arsenal heeft de grootste kans om CL te halen. Een grotere kans dan Chelsea, united en spurs.

17 maart 2019 om 14:06

Voeg Spurs daar ook maar aan toe Speedy. Als je het resterende programma van deze 4 clubs naast elkaar legt, geef ik Arsenal een hele goede kans om CL voetbal te halen.

17 maart 2019 om 14:07

We zullen het zien, ik sta in ieder geval niet raar te kijken als Arsenal wederom EL gaat spelen.

17 maart 2019 om 14:50

Het feit dat je Europese inkomsten aanhaalt als argument dat Arsenal 40 miljoen te spenderen heeft gaat niet op. Afgelopen jaar konden ze niet veel uitgeven in verband met de salarissen. Aankomend jaar dalen die en komen er meer inkomsten bij ivm sponsor en tv gelden. Wanneer ze top 4 eindigen, gaat,dat bedrag nog verder omhoog.

17 maart 2019 om 14:56

We zullen het zien komende zomer. Bij Arsenal valt het erg vaak tegen. Niet voor niets is Kroenke niet zo geliefd bij de fans. Hij leidt Arsenal als een zakelijke onderneming en is niet van plan er geld op te verliezen.

17 maart 2019 om 13:10

Arsenal dat al jaren waardeloos is? Nou nou.... Ajax is ook voor laatst in 2014 landskampioen geworden in Nederland en geloof me das stukken makkelijker dan het is om de in de PL kampioen te worden.... Hoe kan iemand met gezond verstand zeggen dat Arsenal een stap terug is voor Overmars vanaf Ajax, lol. Slaat echt helemaal nergens op.... Onder Wenger heeft Arsenal 20 van de 22 jaar gewoon CL voetbal gehaald... En Arsenal staat er nu ook behoorlijk goed voor, door in de EL en nog maar 1 schammel puntje achter Spurs, dat was een straat lengte.... Arsenal welliswaar 5 lastige uitwedstrijden maar de top 4-6 moet verder nog allemaal tegen elkaar.....

Het zou mij niets verbazen als ie na dit seizoen gaat, Overmars. Zit nu inmiddels al een aantal jaar bij Ajax en heeft het in principe allemaal wel gezien. Ajax zit op dit moment in de lift. Prioriteit is iemand vinden die dat pakket van Overmars kan overnemen en Ajax kan doorgroeien. En kom aub niet met La Ling, waardeloos.

17 maart 2019 om 12:44

Ling is meer een AD, Jordi Cruijff zou een zeer goede TD voor Ajax kunnen zijn.

17 maart 2019 om 12:55

Jordi heeft geen geweldig netwerk zoals Overmars en mist ook de actuele ervaring op de transfermarkten. Als Overmars vertrekt moet er een ervaren TD gehaald worden die gewend is wereldwijde aan- en verkopen te doen.

Overmars weet zelf ook dat ie dit niet kan maken met deze zomer die er aan zit te komen. Doet hij dit wel dan verliest hij een hoop sympathie. Dan laat je gewoon je club in de steek op een heet cruciaal moment. Dan zeg je in feite gewoon zoek het lekker uit met die leegloop...succes er mee. Daar zie ik hem echt niet voor aan. En de media die doet alles om spannende berichten te plaatsen he.

17 maart 2019 om 12:38

Bij een Nederlandse club zul je altijd met een dreigende leegloop te maken hebben wanneer je goed presteert. Of hij nu dit jaar vertrekt of over drie jaar, dat maakt waarschijnlijk weinig verschil.

Overmars moet je ten koste alles binnenboord houden. Overmars is de regisseur van dit Ajax, de kapitein van het schip. En als de kapitein wegvalt, is het schip stuurloos.

17 maart 2019 om 12:45

Onzin natuurlijk, iedereen is vervangbaar.

17 maart 2019 om 12:52

Vervangbaar met middelmaat ja. Jarenlang pijn aan je ogen. Laten we dat nou net achter de rug hebben en nu het net weer loopt gelijk onze belangrijkste mensen maar verkopen alsof het niks is ?

Nou overmars neem dan maar meteen de Ligt mee naar Arsenal!

17 maart 2019 om 12:56

Die kan Arsenal vooralsnog niet betalen en de Ligt wil naar een grotere club om prijzen te winnen.

17 maart 2019 om 13:10

Als de Ligt prijzen wil winnen waarom speelt die dan bij Ajax?

17 maart 2019 om 13:30

In de zomer hebben we dat budget wel.. ja, dat is al vaker gezegd in het verleden, maar we hebben er nu andere mensen zitten (geen Gazides en Wenger bv.). Verder denk ik dat Overmars dan zich echt wel even wil laten zien wat hij kan (als hij komt natuurlijk).

Overigens acht ik de kans klein dat hij komt. Ik dacht altijd dat Overmars meer iemand was die houdt van een vertrouwde omgeving en liever in NL (dus Ajax) blijft.

17 maart 2019 om 13:34

@arsenal890

Omdat Ajax in de run is voor de landstitel, de beker en de CL winst wellicht?

Of omdat hij daar nu eenmaal is begonnen in de jeugd en er nog altijd zit?

17 maart 2019 om 13:45

Je weet dat Arsenal in de laatste 4 jaar meer prijzen hebben gewonnen dan Ajax? Dus hoezo voor de prijzen spelen.

17 maart 2019 om 13:49

Arsenal speelt niet voor de titel en speelt geen CL voetbal. Dat zijn tegenwoordig toch wel eisen die topspelers hebben voordat ze bij een club tekenen.

En zoals ik al zei, Ajax heeft de Ligt niet gekocht maar zelf opgeleid.

17 maart 2019 om 13:55

Volgensmij willen topspelers in een goeie competitie kunnen spelen zonder kunstgras. Arsenal zou een mooie tussenstap zijn voor hem, spelen waarschijnlijk CL en natuurlijk 1 van de beste zo niet de beste competitie.

17 maart 2019 om 13:59

Tussenstap voor de Ligt? Die jongen is al op top niveau, die heeft geen tussenstap nodig en die gaat hij ook niet maken. Hij gaat komende zomer van Ajax direct naar de Europese top.

17 maart 2019 om 14:02

Dus jij denkt dat hij een basisplek krijgt bij barcelona of Juventus? Ja hij is heel goed maar dat betekend niet dat hij zomaar een basisplek krijgt. Voor hem zou het beste zijn elke week spelen in een goeie competitie.

17 maart 2019 om 14:09

Jazeker, de Ligt krijgt uitzicht op een basisplek. Anders komt hij simpelweg niet. Voor hem is het het beste naar een absolute topclub te gaan om daar wekelijks te schitteren. En dat gaat komende zomer dan ook gebeuren.

17 maart 2019 om 14:44

Niet mee eens hoor. Umtiti speelt die er niet uit en piqué is dit seizoen echt goed en als die dat vast houd speelt de ligt hen niet uit de basis hoor. Je zegt dat het beste voor hem is om wekelijks te schitteren dat gebeurt niet als hij naar Barcelona gaat. Daar kun je vanuit gaan dat die niet elke week speelt.

17 maart 2019 om 14:53

Haal het nou een uit je hoofd dat Arsenal maar 40 miljoen kan uitgeven. Dat is namelijk onzin.

Ik zie dit als een ramp scenario voor ons. Ook voel je je als (oudere) supporter weer eens hard genaaid, als dit allemaal doorgaat, voor wat? Als het Barcelona was zou ik zeggen ok, maar Arsenal? Veel meer eer te behalen met Ajax.

Waardeloos ventje.. Roma verpest en dan terug naar je oude club zielig triest ventje!

Waarom zou je naar Arsenal gaan? Ze spelen nooit voor de prijzen. Geld heeft Overmars ook genoeg lijkt me. Met Ajax valt er ook nog eens meer te winnen. Het enige nadeel is dat Ajax in een kleinere competitie speelt.

17 maart 2019 om 13:30

Toch heeft Arsenal in de laatste 4 jaar meer prijzen dan Ajax?

18 maart 2019 om 07:37

Troostprijzen ja, daar doe je het voor natuurlijk.

17 maart 2019 om 13:33

Omdat Arsenal in alle opzichten een stap vooruit is, betere competitie, betere spelers. Sinds emery er is gaat Arsenal weer bouwen en dat is een mooi project. Bij Ajax kun je niet echt bouwen omdat alle goede spelers al snel weer weggaan.

18 maart 2019 om 07:39

Arsenal is gewoon minder op dit moment, dus hoezo betere spelers?

Dat Overmars ooit weggaat bij Ajax lijkt me onvermijdelijk, net zoals het onvermijdelijk is dat deze gouden generatie bij Ajax zal vertrekken. Het lijkt me dat elk beleid op die twee feiten gebaseerd is, en iedere toekomstverwachting van Ajaxfans moet daarop ook gebaseerd zijn. Het is onmogelijk om het huidige niveau eeuwig vol te houden, dus dat Ajax keer op keer opnieuw moet beginnen is niet meer dan een normale en te verwachten gang van zaken. Overmars tegen zijn zin behouden betekent alleen maar dat een volgende TD-kandidaat ziet dat hij niet zo veel heeft aan de kans die hij bij Ajax heeft, omdat hij die kans - als hij eenmaal slaagt - niet kan verzilveren. Met andere woorden: als Ajax afscheid van Overmars moet nemen, dan is het moment nu, want dat laat aan de wereld zien: doe het goed bij Ajax en er ligt een carrière voor je in het verschiet. Precies dat zal andere ambitieuze Td's aantrekken, die inderdaad weer opnieuw zullen moeten beginnen, maar dat zal toch op gezette tijden moeten gebeuren, en in deze situatie gebeurt dat dan door iemand die ook echt de ambitie heeft om Ajax weer terug te brengen naar het niveau van nu. Waarna de hele cyclus opnieuw begint.

Ik hoop dat Overmars blijft. Het project is nog niet af. Ajax moet een structurele Europese (sub)topper worden en dat is met 1 kwartfinale nog niet behaald. Monchi is het voorbeeld dat je soms tevreden moet zijn met wat je hebt. Ik denk dat Overmars erg veel krediet heeft bij Ajax en dat zou hij bij Arsenal eerst moeten verdienen (oud-speler of niet).

Gelukkig maar.
Ik stond er al van te kijken wanneer Arsenal Monchi zou aantrekken. Het is nou niet zo alsof Monchi de laatste jaren veel voltreffers heeft aangekocht op de transfer markt. Nee het was eerder een opeenstapeling van net-niet spelers voor veel te veel geld, een kaliber waar er bij Arsenal al meerdere van rondlopen.
Hopelijk lukt het om Overmars over te halen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren