Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Kritiek op Van Geel zwelt aan: ‘Je kunt die ondeugende Van Leeuwen aanstellen’

Laatste update:

De kritiek op Martin van Geel zwelt aan bij Feyenoord. Na de nederlaag tegen Willem II van zaterdagavond klinkt op sociale media onvrede over het functioneren van de technisch directeur, die sinds 2011 werkzaam is bij Feyenoord. In de studio van FOX Sports stelt Hugo Borst te verwachten dat Van Geel mag aanblijven, maar benadrukt hij tegelijkertijd dat de druk op de beleidsbepaler alleen maar zal toenemen.

"Dit is lullig voor Feyenoord, voor de supporters en voor Martin van Geel", reageert Borst op de nederlaag. "Die is nu natuurlijk aan de beurt. Het zou me niet verbazen als er straks weer wat gekkies met hoodies voor het Maasgebouw staan. De haat ten opzichte van Van Geel neemt weer wat toe. Ook voor Robin van Persie is het vervelend. Hij heeft nog negen wedstrijden om te laten zien wat hij kan, maar uiteindelijk weten we dat allemaal al wel."

Borst ziet de verliespartij als een bevestiging dat Feyenoord 'een elftal zonder duidelijke visie heeft'. De ploeg slaagt er maar niet om om 'langer dan één of anderhalve wedstrijd fantastisch te voetballen', stipt hij aan. "Bij momenten is het goed, maar meestal is het matig of slecht. Dat zien we al het hele seizoen. We hebben goede wedstrijden gezien tegen Ajax en PSV, maar dat is wel een beetje weinig, niet? "

"Als je Van Geel gaat analyseren, kun je zeggen dat hij het de afgelopen acht jaar goed heeft gedaan én je kunt zeggen dat hij het niet goed heeft gedaan. Moet je dan van hem af? Jan de Jong (algemeen directeur, red.) zal hem dekken, maar bij de Vrienden van Feyenoord is er veel onvrede", merkt Borst. "Ik ben geen ingewijde, maar je kan bijvoorbeeld die ondeugende Ted van Leeuwen van FC Twente aanstellen. Maar ik denk dat Van Geel blijft."

Is Martin van Geel nog de juiste technisch directeur voor Feyenoord?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik zat meer aan joris mathijssen te denken. Die doet het de laatste jaren echt goed bij willem II en hij kent feyenoord als club.

16 maart 2019 om 23:04

Dat is helemaal niet zo'n slechte gedachte , weet toch met beperkte middelen een zeer behoorlijk team bij elkaar te krijgen. Maar ik zie ze helaas van Geel niet ontslaan en hij is te trots om zelf op te stappen.

16 maart 2019 om 23:16

Ondanks dat ik het onzin vind om Van Geel zo veel te verwijten als men doet, denk ik dat een frisse wind wel goed is. Mathijsen zie ik dan ook liever dan Van Leeuwen. Die komt toch aan leuke spelers met Willem II. Vrousai, Isak, Palacios, Crowley. Dat suggereert wel visie

16 maart 2019 om 23:45

Die hebben inderdaad een zeer interessante selectie dit jaar. Vind het niet heel gek dat ze AZ uitschakelden. Willem II heeft erg goed gereageerd op het vertrek can Fran Sol

17 maart 2019 om 01:00

Willem II is met Tapia, Vrousai en Isak verrassend genoeg alleen maar sterker geworden, ondanks het vertrek van Fran Sol. Ze spelen ook nog eens goed voetbal. Mathijsen zal wel een goed netwerk hebben (in ieder geval voor het niveau van Willem II, zo blijkt tot nu toe). Vorig jaar haalde hij ook al Tsimikas uit Griekenland

16 maart 2019 om 23:57

Mathijsen lijkt het inderdaad uitstekend te doen. Toch is Ted van Leeuwen een prikkelender gedachte. De man loopt al wat langer mee in dat specifieke vakgebied en bezit een enorm netwerk om op te vertrouwen. Bij Twente bewijst hij ook weer uit de gekste hoeken spelers te trekken. De man is creatief, weet te verrassen en zit - anders dan Van Geel - niet stil. De term ' ondeugend' snap ik overigens niet; waarom is Van Leeuwen ondeugend wanneer hij altijd goed werk levert ondanks dat geen topclub dat nog heeft beloond?

17 maart 2019 om 01:10

Dat vind ik ook Gomes, maar heeft Van Leeuwen ook het netwerk en de know-how om bij een topclub de goede spelers binnen te halen? Ik zeg niet van niet hoor, maar het is, net als met Mathijsen, wel een risico. Van Geel deed het bij AZ, Willem II en Roda immers ook goed tot uitstekend

17 maart 2019 om 01:11

Denk dat ie dat ondeugende met een knipoog bedoeld. In de zin van dat hij het zonder echte professionele voetbalachtergrond steeds wel presteert een fatsoenlijke team neer te zetten, met ook vaak verrassingen uit de hoge hoed. Is qua uitstraling ook een vreemde eend in de bijt vergeleken met de van geels en overmarsen van deze wereld

Kon je op wachten. Heeft veel betekend voor Feyenoord maar nu is het tijd om op te stappen en een frisse wind door Feyenoord laten waaien. Clasie en Martina zijn voor noppes gehaald net als Sinestra en dat moet Van Geel zich aan rekenen net als Gio. Opnieuw beginnen met een nieuwe trainer maar ben bang dat het volgend seizoen niet veel beter word .

De meute roert zich weer. De beste man kreeg een appel en een ei. Maak er maar wat van. Schuldsanering doorgekomen met prima spitsen....regel t maar. Transfervrije spelers en spelers van subtoppers die aan of afhaken. Lastig winkelen hoor. Jeugd moet door coaches goed ingepast worden. De coaches vind ik de laatste 2 seizoenen met name schuldig aan de matige prestaties. Amrabat, Tapia, Larsson zijn prima te gebruiken...wordt echter niet gedaan. Bassie kansen tot en met, anderen niet of verkeerd gebruikt. St Juste ook, pleur maar back. We modderen wel door mat Jan-Arie. Dus ja, alle schuld op Van Geel...lekker meelullen met de meute. Wel typisch voor een flink deel van de Feyenoorders.

16 maart 2019 om 23:07

Inderdaad, alsof het voor de aanstelling van van Geel veel beter ging. Onder hem is er wel weer een kampioenschap behaald wat daarvoor bijna twintig jaar niet lukte. De beste man kan vrijwel nooit geld uitgeven en toch staan ze altijd bij de beste vijf.

16 maart 2019 om 23:08

Maar het is toch raar dat er altijd weer bij oud spelers wordt aangeklopt , dat er nooit iets nieuws is en als er dan iets nieuws komt krijg je een wisselspeler van Stoke city die er niks van kan, de middelen zijn beperkt maar de creativiteit ontbreekt ook.

16 maart 2019 om 23:10

Ga toch weg met je meelullen met de meute. Waar ben je als td mee bezig als je Clasie terug haalt. Je bezig bent geweest met karsdorp. We zijn geen instantie voor spelers die weer ritme op komen doen. Prijzen winnen willen we, ook al weten we Donders goed dat we financieel niet meekunnen met vooral Ajax , het is de laatste jaren toch gebleken dat zoiets niks hoeft te zeggen.

17 maart 2019 om 00:08

Inderdaad. Graziano Pelle was een succes van Koeman en vooral diens zoon die de Italiaan op vakantie tegen het lijf liep. De huur van Guidetti en het halen van Berghuis mag dan op het conto van Van Geel, maar daartegenover staan miskopen als Bakircioglu, Vejinovic, Ayoub, Larsson, Amrabat, Vormer, Sinistera, de teruggehaalde Clasie en Tapia, terwijl ook eeuwige subtoppers als Van der Heijden, Botteghin, Haps en Toornstra Feyenoord geen steek verder helpen of hebben geholpen. De terugkeer van Kuyt en Van Persie vind ik weinig onderscheidend voor een TD en zijn veelgeroemde verkopen van De Vrij en Martins Indi heeft Van Geel vooral te danken aan Oranje. Hij verkocht weliswaar Karsdorp en Kongolo voor een goede prijs, maar liet het na om Nicolai Jorgensen voor een prima prijs van 18 miljoen naar Newcastle te laten gaan. Tel daarbij op het missen van de voetbalpiramide, een net gepresenteerd absurd plan om die blunder nog goed te maken, de aderverkalkte doorstroom vanuit Varkenoord, het verbijsterende gebrek aan doorontwikkeling van spelers in de eerste selectie van Feyenoord, een totaal op Eredivisie gerichte scouting als je dat opportunisme zo mag noemen, een onbegrijpelijke selectieprocedure rondom de nieuwe trainer en zijn van arrogantie doordrenkte besluit om niet aan mediaoptredens mee te werken en ik zou niet weten waarom Van Geel nog in het zadel zou moeten blijven.

17 maart 2019 om 01:04

@alamo
Je zegt in een zin eigenlijk alles. Financieel niet mee kunnen met Ajax. Van Geel ging bij Ajax weg omdat ze hem de td functie afpakte. Kritiek was, te veel spelers voor de breedte, te weinig directe versterkingen. Het eigen vermogen was verdampt en de situatie Feyenoord was belachelijk dichtbij. Overmars kwam, heeft vier jaar keihard gesaneerd, mocht slechts een fractie uitgeven van wat er binnen kwam en veel geld werd gestoken in de jeugdopleiding en de scouting, dat moest de redding worden. Jaartje of acht verder Feyenoord kan Ajax financieel niet bijbenen. Daar had niemand oog voor, toen massaal werd geroepen vier jaar niets in Amsterdam en wij pakken wel de prijzen. Nu wordt er geroepen een zak geld scoort niet, maar intussen had Feyenoord de betere en goedkopere Tagliafico kunnen hebben, maar kozen ze haps. Millik, had makkelijk in een Feyenoord shirt kunnen spelen. Ziyech verkochten ze het verkeerde verhaal en Sanchez was financieel zeer zeker haalbaar voor Feyenoord. Maar hey, van Geel heeft meer opgebracht dan dat hij heeft uitgegeven....

16 maart 2019 om 23:14

Das biet waar. Na het kampioenschap gaf Feyenoord heel veel geld uit. Dit geld is niet goed besteed. Hierdoor kon van Geel weer niks uitgeven afgelopen seizoen. Daarbij mag ook schukd worden gelegd bij Gio. Je kan weer echt cashen als je je jeugdopleiding gebruikt, maar dat doet ie niet.

16 maart 2019 om 23:19

Inderdaad. Je zou kunnen stellen dat van Geel een prima overlever is bij clubs waar veel puin te ruimen valt. Veel goed werk gedaan voor Feyenoord toen er niks te besteden was.

Echter toen er wel geld te besteden was ging het faliekant mis bij van Geel. Vrijwel geen van die spelers die voor aardige bedragen gehaald zijn trekken het niveau omhoog of zijn vervolgens voor exorbitante bedragen vetkocht. Feyenoord heeft momenteel een absolute klasbak en dat is ondanks zijn leeftijd:”van Persie”. Die steekt er, puur voetballend gezien met kop en schouders boven uit. Maar de jongens waar wel geld voor betaald werd laten het afweten en zijn vrijwel allemaal minder waard geworden. Dat is toch zonde van dat geld.

16 maart 2019 om 23:24

Het is een cruciale fout geweest van Feyenoord om niet met een Jong Feyenoord aan de Eerste Divisie deel te nemen. Grote talenten als Chong en Zirkzee vertrokken en voor de rest zie ik op Kokcu na niemand écht in beeld voor Feyenoord 1.

Daarnaast zullen PSV en vooral Ajax keihard gaan cashen op de transfermarkt. Ook al geeft geld geen directe garantie op succes, het maak het aankopen van kwalitatief betere spelers een stuk gemakkelijker.

17 maart 2019 om 07:51

In principe geeft geld wel directe garantie op succes. In ieder geval tot op zekere hoogte. Je koopt geen kampioenschap maaar je kunt wel degelijk jezelf de top 5 in kopen.

Echter hoop ik niet alleen dat PSV en Ajax zichzelf enkel met spelers gaan versterken. Ze kunnen het geld beter structureel investeren in kennis en dergerlijken. Dan word de markt overzichtelijker en word het allemaal nog een stukje eenvoudiger.

16 maart 2019 om 23:39

@apex: alleen Van Geel aanwijzen zou inderdaad niet terecht zijn. Gio is daar ook schuldig aan, maar die gaat dan ook weg aan het einde van het seizoen.

Je kan moeilijk ontkennen dat het aankoopbeleid van Van Geel totaal niet creatief of niet verrassend is. En dat terwijl er de laatste jaren wel financiele mogelijkheden waarden. Keuze om met Jong Feyenoord niet mee te doen aan de 1e divisie is daarnaast echt een hele grove fout van hem.

Als je dan ook nog zo’n clown als De Jonge boven je hebt, maakt het hem ook niet makkelijker. Ik denk dat het verstandig is dat hij zelf komt net de mededeling dat hij gaat stoppen. De VvF staan ook al niet meer unaniem achter Van Geel.

17 maart 2019 om 00:01

@ape X

Het zijn de keuzes van de TD afgelopen acht jaar die allesbepalend zijn geweest. De TD koos ervoor om niet te investeren in een jong Feyenoord maar liever jaarlijks de beste spelers van de eredivisie subtop te kopen. En zo gingen miljoenen euro's naar de aankopen Tapia, Toornstra, Haps, St Juste, Ayoup en Larsson.

AZ, Utrecht, Ajax en PSV kozen er wel voor miljoenen euro's in hun jong elftallen te stoppen en plukken daar nu de vruchten van. De talenten uit hun jong elftallen beginnen in te stormen in de eerste elftallen en maken ze beter. Daarna worden de talenten na een paar jaar voor heel veel geld verkocht.

Inmiddels ziet van Geel ook in dat hij een heel groot probleem heeft. Zijn oplossing is dan ook voorstellen dat de concurrentie stopt met de jong elftallen, want ze zijn veel te succesvol. Liever ziet hij dan een belofte competitie op de maandag avond. Op die manier hoopt hij dat Ajax, PSV en AZ een behoorlijke stap terug moeten doen zodat Feyenoord weer kan aanhaken.

Allemaal vrij kansloos. Feyenoord heeft de boot gemist en kan het gat niet meer inhalen, zelfs niet met een nieuw stadion. Samenwerken met Dordrecht is het enige wat rest maar financieel is het echt een groot probleem geworden. Zelfs AZ gaat de komende veel meer verdienen aan de uitgaande transfers dan Feyenoord.

Dit alles heeft niets met de meute te maken, de meute is nu wakker geworden en beseft dat ze de boot gemist hebben. En met de adem van AZ in de nek, dreigt Feyenoord zelfs af te glijden naar de nummer vier club van Nederland, een situatie die nog jaren kan duren.

17 maart 2019 om 08:08

Apex. Na het kampioensjaar had hij de beschikking over " een appel en een ei " van ong. 28 miljoen euro. Toen ook alleen maar zeer matige aankopen gedaan . Dus enig verwijt zal echt wel op zijn plaats zijn. En waarom geen Jong Feyenoord? Niets voor niets bij Ajax weggegaan met dezelfde problemen. Gewoon een frisse t.d. en opnieuw bouwen

17 maart 2019 om 10:13

Van geel kan goed saneren. Hij kan geen beleid maken. Zijn rol is al een tijdje vervuld. We moeten nu door.

Ja Martin van Geel heeft goede zaken gedaan voor Feyenoord maar de koek is op. Je hebt eindelijk een beetje geld en je investeerd direct 20 miljoen in een trainingscomplex ( ja dat was nodig maar wacht daar 3 jaar mee?) Vervolgens ook echt dramatische aankopen de laatste 2 jaar...

17 maart 2019 om 00:03

Je mag je afvragen of hij de juiste keuzes heeft gemaakt. In plaats van vele dure binnenlandse transfers had hij er ook voor kunnen kiezen al dat geld te investeren in een jong Feyenoord. Dan had je geen Toornsta, Ayoup, Haps, St Juste en al die anderen gehad maar wel een goed lopende jeugdopleiding zoals AZ, Ajax en PSV die hebben. En wie weet wat voor talenten er dan afgelopen jaren ingestroomd waren bij Feyenoord.

Of je ze mag vergelijken weet ik niet maar ik vergelijk van Geel graag met Overmars

Ongeveer gelijktijdig begonnen bij een club die beiden (financieel) er niet rooskleurig voor stonden.

Als je dan kijkt wat Overmars met Ajax heeft bereikt en van Geel met Feyenoord, dan kunnen we toch simpelweg niet anders concluderen dan dat van Geel ontiegelijk hard heeft gefaald.

Van Geel teert bij Feyenoord op het succes van wat Varkenoord heeft voorgebracht, spelers als de Vrij, Kongolo, Martins Indi etc.
En de komst van ervaren spelers die zã©lf aangaven naar Feyenoord te willen, Kuyt, Elia, Pelle en van Persie.

Kijk je naar wat van Geel bij Feyenoord heeft gecreã«erd kan je niet anders stellen dat van Geel onvoldoende functioneert.
Neem alleen al zijn aankopen waarvan 90 is mislukt. 65 miljoen aan uitgaande transfers !!! Dat geld is compleet verdampt !

Ted van Leeuwen zou een interessante keuze zijn als vervanger van Martin van Geel maar persoonlijk zou ik meer neigen naar Joris Matthijsen van Willem 2.

17 maart 2019 om 01:30

Van Geel afrekenen op Overmars is inderdaad niet te doen. Je zegt het al in je eerste zin dus doe het dan ook niet. Als jij de situatie als niet rooskleurig omsxhreef toen van Geel instapte heb je er echt weinig kaas van gegeten. Dat is in de verste verte biet te vergelijken met Ajax. Je zou je alleen kunnen afvragen wat Overmars gedaan zou hebben als hij TD van Feyenoord was geweest en dat zullen we nooit weten.

17 maart 2019 om 01:47

Er kan onmogelijk 65 miljoen verdampt zijn aagezien hij maximaal rond de 55 miljoen heeft uitgegeven sinds hij er is sinds 2011 (bron transfermarkt). Aangezien er van dit geld ook weer spelers (met winst) verkocht zijn en nog zat spelers in de slectie zitten die een redelijke marktwaarde hebben, is 65 miljoen echt heel erg zwaar overdreven. 90% van zijn transfers mislukt is ook erg overdreven. Zeker niet alles slaagt, maar kom op zeg. "Ontiegelijk hard falen" vind ik ook wat overdreven aangezien we eindelijk weer kampioen werden. Je kan hem ook onmogelijk met overmars vergelijken. Ajax werd 4x achter elkaar met wat geluk (gezien het punten aantal) kampioen waardoor overmars met het CL geld het toch wel wat makkelijker had dan feyenoord, dat het moest hebben van transfervrije spelers als schaken, nelom en vormer. Ik kan het zeker begrijpen dat je hem weg wilt hebben en ik wil ook niet zeggen dat hij moet blijven, maar je overdrijft wel heel erg met je kritiek.

17 maart 2019 om 10:38

De Jong heeft 2 weken geleden zelf bevestigd dat van Geel 65 miljoen uitgaande transfers heeft gedaan... Ik weet het niet, ik vind de Jong rare knuppel maar die zal de cijfers vast wel weten

17 maart 2019 om 11:28

Dat wist ik niet, maar ook al heeft hij 65 miljoen uitgegeven, dan nog kan je onmogelijk spreken van een verdamping aangezien hij ook spelers weer verkocht heeft en spelers als berghuis, larsson en jorgenson samen zijn al minimaal al 20-25 miljoen waard. Zie je niet in dat je flink aan het overdrijven bent over van geel?

17 maart 2019 om 07:25

Hoe kun je nou met droge ogen je relaas starten met ‘beide clubs stonden er financieel niet rooskleurig voor’ en van daaruit je vergelijking trekken?
Het was een wereld van verschil. Feyenoord kort na de 10-0, in de rode cijfers, infrastructuur (training en jeugdcomplex) zwaar aan investeringen toe, een elftal zonder waarde en kwaliteit... tov Overmars die dankzij de Boer 4x champions league inkomsten bij zijn toch al zwarte cijfers mocht bijschrijven. En Overmars die nauwelijks hoefde te investeren om toch wel kampioen te worden. Die overmars wordt nog steeds snachts lachend wakker van het bod op Milik.
Die Overmars met 50 of 100 miljoen op de bank werd voorbij gestreefd door feyenoord. Daarna is hij pas wakker geworden en zijn liggende geld goed gaan investeren.

17 maart 2019 om 10:57

In de periode dat Ajax kampioen werd, was er ook geen geld om te investeren. Er moest ook in de vijver van de Eredivisie worden gevist. En toch werd Ajax kampioen.

17 maart 2019 om 11:49

Maar zij hadden nog wel spelers als suarez(vrij kort), alderweirld, verthongen en erikson van de periode daarvoor. En de kampioenschappen zijn ook wel vrij gelukkig hoor. Met een puntenaantal van 71 en 73 wordt je bijna altijd wel 2e en in sommige seizoenen zelfs 3e. De andere 2 jaren met 76 punten is ook niet fantastisch als je nu ook ziet dat beide koplopers de 80 punten ruim gaan passeren.

hallo Van Geel moet de eer aan zichzelf houden ! en net als Gio? Want zijn ARA is voorbij! Martin gewoon ontslag nemen . Want uiteindelijk gaat dat toch gebeuren ! Dat is nu eenmaal de voetballerij! tegen het legioen is het vechten tegen de bierkaai! mvg ritje

Ik roep al jaren... nu kan van geel niks fout doen.. want er is geen geld om over de balk te smijten. Wacht even af tot er wel geld is en beoordeel hem dan nog eens...

Nou daar zijn we dan. Bijna 2 jaar na het kampioenschap wat een klap geld heeft opgeleverd... plus inkomsten van de verkopen van enkele topspelers.

Het resultaat: een armoedig elftal

Die VVF lijken een stelletje bralapen die onder het genot van een borrel alles beter denken te weten, nauwelijks geremd door enige voetbalkennis.

Selectie is prima dat Martin heeft neergezet, maar Gio weet nu eenmaal niet meer het team te motiveren. Martina is wel een fout want die kan niet meekomen, maar verder zijn het prima spelers die er staan of in ieder geval voldoende om makkelijk 3e zou moeten worden. PSV en Ajax zijn stabieler of kwalitatief gewoon beter. Maar wisselbeleid is drama, altijd Toornstra de pineut. Vilhena is een aanfluiting en heeft alleen meerwaarde tegen grote clubs en mag altijd blijven staan. Berghuis wordt nooit gewisseld. Altijd zelfde systeem, nooit lef en nooit verrassend. Ben dankbaar voor de prijzen, maar de koek is echt op en ondanks dat ik Martin het minst verwijt zou een volledige frisse wind (nieuwe TD) best goed uit kunnen pakken.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren