Vitesse gaat in zee met ‘één van de grootste sportmerken ter wereld’
Vitesse gaat in zee met Nike, zo melden de Arnhemmers vrijdagochtend via de officiële kanalen. De Amerikaanse sportgigant wordt de nieuwe kledingsponsor van de club en gaat een vierjarige samenwerking aan met Vitesse. De club van trainer Leonid Slutsky gaat vanaf het seizoen 2019/20 over naar het nieuwe merk en ruilt zodoende Macron in.
Nike is een oude bekende van de club uit Arnhem, aangezien het sportmerk in de seizoenen 2012/13 en 2013/14 ook al sponsor was. “Nike is één van de grootste sportmerken ter wereld", stelt Olivier Smit, commercieel directeur van Vitesse op de clubsite. “We hebben elkaar onder andere gevonden op het gebied van innovatie en creativiteit. Dit zie je terug in de manier waarop we met elkaar gaan samenwerken, maar ook in het design en de kwaliteit van de artikelen."
“Het thuisshirt wordt exclusief voor Vitesse ontwikkeld en geproduceerd waarbij de verbinding tussen de club en Arnhem nadrukkelijk terugkomt. Het uitshirt gaat geïnspireerd worden op 75-jaar Airborne en heeft enkele unieke kenmerken. Ook de trainingslijn ziet er zeer fris en eigentijds uit. Wederzijds is er veel enthousiasme om deze samenwerking voor een langdurige periode aan te gaan."
“We zijn daarnaast vereerd dat Nike Vitesse als een uithangbord ziet om de achterban en breedtesport in Nederland te bereiken. Graag wil ik Macron bedanken voor de zeer prettige en constructieve samenwerking in de afgelopen vijf seizoenen”, aldus Smit. Vitesse staat momenteel met 40 punten uit 25 wedstrijden op de vijfde plek in de Eredivisie.
Meer nieuws
Hirving Lozano zit op de bank bij PSV; Maúro Júnior vervangt Dest
Bondsarts Goedhart laat Nederland opgelucht ademhalen: De Jong haalt het EK
Arne Slot live op Sky Sports; Engelse journalist moet worden geweerd
Akpom noemt naam van ideale trainer voor Ajax: ‘Maar hij lijkt me niet haalbaar’
Alex Kroes keert in andere functie terug bij Ajax
Graham Potter veegt eerste voorstel van Ajax resoluut van tafel
Meer sportnieuws
Tuurlijk een goede zet van Vitesse, vind het echter wel jammer, want vond het juist voor Vitesse spreken dat ze toch een ander merk dan een van de groten hadden als sponsor. Bracht toch nog iets van cult in die club, waar het jarenlang alleen maar om protserigheid leek te gaan toendertijd
Ik begrijp dat het lijkt dat Vitesse wat charme verliest en misschien wat meer voor commercie kiest, maar die Nike kleding is in mijn ervaring veel beter ook. Los van dat die Macron shirtjes (naar mijn mening) erg lelijk zijn vind ik zelf de stof altijd veel te dik en zijn de shirts te ruim. Goede keuze dit.
Zeg maar gerust hét grootste sportmerk ter wereld
Opmerkelijk dat Nike uitkomt bij Vitesse en Utrecht en kennelijk geen overeenstemming vindt met een club uit de Nederlandse top 3. Wat ik met name voor de shirts van Ajax en PSV erg jammer vindt. Hun tenues zijn het aanzien niet waard; de ontwerpen van Nike zijn doorgaans veel subtieler.
Inderdaad. Dat terwijl Nike ruim 20 jaar(?) kledingsponsor was van PSV. Vind ik toch meer aanzien hebben dan, met alle respect, Umbro. Tevens verkies ik Nike sws altijd boven Adidas, omdat Adidas altijd van die standaard templates heeft en je amper wat origineels terugziet van de club zelf. Kijk naar bv Feyenoord. Waar je officials in La Liga zag lopen met de zelfde soort trainingspakken als in hun collectie...:’)
Nike schijnt niet open te staan voor eigen inbreng. (tenzij je natuurlijk een ploeg bent met een mega omzet). Clubs in Nederland zijn niet heel interessant voor Nike, hebben deze voor de volume.
De Graafschap stopt met Nike omdat zij het shirt wilden personaliseren/herkenbaar maken voor de regio, maar dat was niet mogelijk voor die ''paar'' shirts die ze verkopen. Verhoudingsgewijs verkopen ze voor een club als Vitesse natuurlijk ook maar een paar shirts in het geheel
Na 8-5-2016 waren de graafschap shirts allemaal uitverkocht. Eerlijk waar. Mijn vermoeden was dat ze vooral richting Eindhoven eo werden verstuurd. Kan dit jaar zomaar weer gebeuren...
Ik denk niet dat dat klopt, Ssst.
FC Utrecht heeft recent ook een overeenkomst gesloten met Nike en heeft laten weten dat de club samen met Nike een nieuwe wedstrijdkledinglijn, nieuwe trainingskleding en nieuwe casual outfits gaat ontwikkelen en dat de kenmerkende diagonaal in het shirt, die afkomstig is uit het stadswapen, bij de wedstrijdkleding als uitgangspunt gaat dienen.
Dat klinkt niet alsof Nike niet open staat voor eigen inbreng.
PSV heeft toch bewust voor Umbro gekozen, zodat ze uniekere shirts kunnen hebben. Ik vind de meeste nike tenues hetzelfde, maar dan met verschilllende kleuren, geen unieke designs etc. Natuurlijk is van Macron naar Nike een stap omhoog. Smaak verschilt blijkbaar want ik vind de uit- en thuisshirts van ajax en psv erg mooi.
Psv heeft voor umbro gekozen omdat ze financieel niks over zouden houden aan sponsor deal, en geen unieke shirts konden krijgen.
Als Ajacied vond ik de shirts van PSV rond de tijd dat ze het zo goed deden in de CL met Cocu en Alex etc. altijd erg mooi, ondanks dat het gewoon een variant was op het template van wat alle grote ploegen en landen die nike droegen hadden. Bij Ajax probeerden ze in die tijd altijd weer een eigen draai te geven aan hun Adidas tenue, maar erg mooi vond ik dat toch niet altijd. De laatste jaren valt dat gelukkig wel mee, maar ik vond dat nike wel altijd met goede dingen kwam. De ontwerpen van Umbro vind ik toch wat minder. Daar heb ik overigens vooral ook nostalgische gevoelens bij naar de jaren '90 toen Ajax het in z'n beste jaren droeg.
Dat is bekend. Commercieel mag dat een succes zijn, maar qua uitstraling een drama. Umbro heeft echt een jaren '90-look. Met een sponsor als energiedirect heb je in dat opzicht ook geen geluk. PSV loopt erbij alsof het TOP Oss is ofzo.
Dit is een zeer mooie deal voor onze club. Zowel financieel als qua uitstraling ! Goed werk !!
Mooi dat Nike ons ook verkozen heeft, het geeft alleen maar aan dat we meer en meer aan de weg timmeren.
Ik ben benieuwd naar de nieuwe ontwerpen !!
Reageer
Je kunt niet reageren op oude documenten.