Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Tadic opgelucht: ‘Op deze manier heeft PSV ook al vaak gewonnen dit seizoen’

Laatste update:

Ajax ontsnapte woensdagavond in het inhaalduel met PEC Zwolle op het nippertje aan puntverlies. De Amsterdammers versloegen de formatie van trainer Jaap Stam dankzij een treffer van Daley Blind in de 85e minuut. Dusan Tadic reageert na afloop in gesprek met FOX Sports opgelucht en is blij dat Ajax eens op een lelijke manier wist te winnen.

Finally, we win ugly. Soms is dat nodig. Ajax wint altijd met mooi voetbal en veel goals, maar op deze manier heeft PSV ook al vaak gewonnen dit seizoen. Het was zeker niet goed, maar het belangrijkste is nu de overwinning. It was very very ugly, but also very very nice”, geeft Tadic, die de openingstreffer voor zijn rekening nam, te kennen. Ajax trad in de wedstrijd tegen PEC Zwolle aan zonder Hakim Ziyech en Frenkie de Jong.

“Ziyech en De Jong zijn belangrijk voor ons spel. Maar desondanks moeten we meer creëren. Als we de tweede en derde maken is het klaar. Deze drie punten zijn heel belangrijk”, concludeert de Servische aanvaller, die tevens gevraagd wordt naar zijn rol als leider binnen de selectie. “Ik probeer vooral een leider te zijn door het goede voorbeeld te geven op trainingen en in wedstrijden, maar als ik moet schreeuwen, dan schreeuw ik ook.”

Bij PEC Zwolle overheerste uiteraard chagrijn na de ontmoeting met Ajax. “We waren beter dan Ajax in de tweede helft”, verzucht aanvoerder Younes Namli tegenover FOX Sports. “We doen onszelf in de eerste helft tekort. We voetballen te weinig en hanteerden te snel de lange bal. We gingen met lef vooruit spelen. We hadden ook veel meer de bal en waren gewoon beter dan Ajax in de tweede helft. We dwingen de gelijkmaker af en hebben laten zien dat je ook tegen Ajax de betere ploeg kan zijn.”

Wordt Ajax kampioen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Tadic ga aub nooit meer weg! Wat een speler ben jij! Tadic held!

Zo’n lelijke overwinning voelt ook wel eens lekker moet ik eerlijk bekennen. M’n collega’s wreven ongetwijfeld al in hun handjes na de 1-1, gelukkig voor mij kunnen ze het morgen slechts op ‘lucky Ajax’ gooien Snel vergeten en op naar zondag

13 maart 2019 om 21:21

Vermoeidheid, instelling, belangrijke spelers die Ajax mist. Dus blij met 3 punten maar spel zal zaterdag bij az veel beter moeten. Hopelijk zijn Frenkie en Ziyech zaterdag fit.

13 maart 2019 om 21:35

Zondag en ook dan telt maar 1 ding, de 3 punten. Hopelijk met Ziyech en de Jong inderdaad, werden vandaag node gemist.

13 maart 2019 om 21:41

Zondag inderdaad, dank je. 😊

13 maart 2019 om 21:56

Nee, gingen met die zelfde instelling als tegen Fortuna de wedstrijd in, op 60% spelen maar dan zonder Ziyech en de Jong. Ben bang dat Labyat het niet gaat redden bij Ajax.

Dit is toch wel een van de meest irritante voetballers in de Eredivisie van deze eeuw. Wat een vertoning zeg.

13 maart 2019 om 21:24

Haha nou he! Irritant in vorm gewoon, wat een geweldenaar

13 maart 2019 om 21:25

Dat soort maniertjes kon ik mij niet herinneren van hem. Misschien komt het doordat hij een leidersrol op zich wil nemen. Ik zie meer mensen die zich eraan storen. Het hoort er een beetje bij.

13 maart 2019 om 21:28

Was ik niet voor Ajax dan was ik het waarschijnlijk met je eens. Maar ik ben pleite van Tadic!! Held!!

13 maart 2019 om 21:32

Ben ik helemaal met je eens, ondanks dat ik zelf Ajax supporter ben. Deze maniertjes heeft hij helemaal niet nodig, want het is wel een geweldige voetballer. Ik heb regelmatig gewoon plaatsvervangende schaamte voor dat gemekker.

13 maart 2019 om 21:35

Het is een mooiweer-voetballer. Moet je eens zien als het niet loopt, dan is het de matigste te van het veld. En loopt dan constant te mompelen op anderen.

13 maart 2019 om 21:35

Winnaars worden altijd gehaat, degene die zich eraan ergeren komen tekort

13 maart 2019 om 21:44

Je bent sarcastisch mag ik hopen

13 maart 2019 om 22:23

Zoals bij van Bommel?

14 maart 2019 om 08:15

Hhahaa yes

13 maart 2019 om 21:38

Met afstand de engste speler van de Eredivisie. Het is dat hij goed kan voetballen maar zulke types heb je liever niet op de Nederlandse velden.

13 maart 2019 om 21:43

Met afstand ben ik niet met je eens. Het is een nek aan nek race tussen Tadic en Lozano, afgelopen weekend nog een schwalbe maken en vervolgens een VAR beweging met een verongelijkt hoofd erbij brr

13 maart 2019 om 21:44

Ja zo zonde.. allebei goede voetballers die een lust voor het zouden zijn als zij zich niet zo zouden misdragen

13 maart 2019 om 21:46

Luuk de Jong kan anders ook een aardige duit in het zakje doen

13 maart 2019 om 21:46

Hahahaha met afstand de engste. Oke man, kijk eerst naar je spits die net zo erg is, die Mexivaan die alleen maar schwalbes maakt en kaarten probeert aan te smeren en een trainer notabene die de hele wedstrijd bezig is.
Houd aub op, Tadic stelt zich zeker vaak aan maar dat doen er wel meer, maniertjes zijn niet nodig en ik vind het ook irritant, echt, maar idereen hier heel braaf doen alsof je eigen speler dit soort dingen niet uit halen.
Kijk in de spiegel en maak dan pas een opmerking.

13 maart 2019 om 21:46

Haha dat is precies wat Tadic vanavond deed.... Overdreven vallen in de zestien en daarna een Var gebaar maken. Lozano en Tadic zijn beide gewoon spelers waar je als supporter heel blij mee bent maar als tegenstander al snel een hekel aan hebt. We hoeven er geen wedstrijd van te maken wie erger is.

13 maart 2019 om 21:47

Ja Lozano lust voor het oog dit seizoen en Tadic vergelijken lol

13 maart 2019 om 22:02

Van jou zijn we kortzichtige reacties wel gewend dus dat verbaasd me niks. Toch wel grappig dat iemand, fan van een ploeg met ene Lozano, Luuk de Jong en Mark van Bommel als trainer het over 'engste speler van de Eredivisie' hebt, ach ja

13 maart 2019 om 22:10

Psveruit030, misdragen...... nu niet overdrijven zeg. Tadic speelt fantastisch bij vlagen, praat alleen te veel.

13 maart 2019 om 22:51

Ik ben het persoonlijk wel eens met psveruit030. Tadic lijkt vaak met van alles bezig, behalve het belangrijkste: voetballen. Dat vind ik ook misdragen en mag ook best gezegd worden. Onze geliefde Frenkie heeft er ook een handje van, net als Lozano en Luuk de jong. Van Bommel vind ik een kwal maar bij spelers vind ik dat gedrag toch een tikje erger.

13 maart 2019 om 23:04

Onzin. Frenkie heeft er helemaal geen handje van. Die wijst de scheids er gewoon constant op dat hij onderuit geschoffelt wordt. Wat de spelers van Barca ook hadden met Xavi en Iniesta. Je ziet het bij Ziyech. Die doet het minder en vervolgens worden er vaker overtredingen gemist. Tadic daarentegen moet gaan oppassen. Gaat net te vaak, veel te makkelijk liggen. Dan krijg je het Neymar gezeik. Daar twijfelt zo langzamer hand elke scheids aan. Iets wat ook steeds vaker gebeurd bij Luuk de Jong.

13 maart 2019 om 23:20

“Tadic lijkt vaak met van alles bezig, behalve het belangrijkste: voetballen.” Toch knap voor iemand die bij 42 doelpunten is betrokken in 44 wedstrijden. Ja, hij gaat snel liggen en mekkert erg veel bij de scheids, maar overdrijven is ook een vak.

14 maart 2019 om 00:41

Mmmm, “onzin. Frenkie heeft er helemaal geen handje van. Die wijst de scheids er gewoon constant op dat hij onderuit geschoffelt wordt.”

Dat doet ons Luuk ook af en toe en daar wordt ie om afgemaakt hier. Frenkie dus ook bloedirritant en zo?

14 maart 2019 om 00:57

Whaha. Luuk de Jong speelt in jouw team, vriend. Nuff said.

Typische PSV overwinning inderdaad, die hebben dit seizoen thuis welgeteld één hele keer met één doelpunt verschil gewonnen.

13 maart 2019 om 21:22

En hoeveel gelijke spelen door last minute treffers van PSV?

13 maart 2019 om 21:26

Ja en Ajax gelijk tegen Heracles laatste minuut, tegen vvv laatste minuut overwinning en vandaag weer. Dus dan is de uitspraak van eindelijk doen wij het ook een keer een verkeerde.

13 maart 2019 om 21:32

PSV scoorde dit Eredivisie-seizoen al veertien keer na de 85ste minuut, een clubrecord en een gedeeld Eredivisierecord (Ajax ook veertien keer in 2009/10). De Eindhovenaren hebben nog veertien duels om dat record te verbreken.

13 maart 2019 om 21:33

2x Heerenveen uit en Utrecht uit

13 maart 2019 om 21:34

Om precies te zijn twee gelijke spelen door last minute treffers (heerenveen, Utrecht). Eã©n keer (emmen) was het juist andersom. Het is dus voornamelijk beeldvorming.

13 maart 2019 om 21:36

Hoeveel daar van waren doorslaggevend?

13 maart 2019 om 21:48

@ajaxwastop, en nu even meetellen hoeveel daarvan de winnende waren of zorgden voor een punt. Al een stuk minder dan 14.

13 maart 2019 om 22:21

Ja, daar worden ook goals bijgerekend als thuis tegen Excelsior waarbij het 3-0 stond 10 minuten voor tijd en het daarna 6-0 werd. Dat geeft niet aan hoe doorslaggevend zo een goal was.

14 maart 2019 om 16:24

@davilla7
@giodinho7

''die hebben dit seizoen thuis welgeteld éã©n hele keer met éã©n doelpunt verschil gewonnen.''

Uhh, nee? Groningen 2-1 en Vitesse 1-0...

En het is een typische PSV overwinning in de zin van dat PSV vaak laat en onverdiend wint. Hoeft niet enkel te gaan om doelpunten verschil. Hoeft ook niet per se te gaan om dat de goals laat zijn, het is ook vaak het onverdiende.

- PSV thuis tegen Groningen. Nipte 2-1 waar Groningen nog dikke kansen (oa lat) had op de 2-2 in de slotfase en waar een gelijkspel verdiend was geweest.
- PSV thuis tegen AZ. Lang 2-1, AZ met kansen in 2de helft (volgens mij 2x houtwerk), maar een late 3-1 uit een belachelijke penalty.
- PSV thuis tegen Vitesse. Onterechte vroege rode kaart (ga trouwens eens na hoeveel vroege rode kaarten (vaak discutabel) PSV mee heeft gekregen dit seizoen: het zijn er veel), en zelfs tegen 10 man deed Vitesse nauwelijks onder en verliest het nipt.

- PSV uit. Over Fortuna - PSV en PEC - PSV hoef ik niet eens wat te zeggen lijkt me..
- PSV uit tegen Nac. Tegen de verhouding in 0-1, bleef lang 0-1 waar NAC goede kansen kreeg om gelijk te maken maar pas in blessuretijd maakte PSV de beslissende 0-2.
- PSV uit tegen Groningen hoef ik ook niks over te zeggen.
- PSV uit tegen Heracles. Tegen de verhouding in PSV op 0-2 (heracles miste zoveel kansen daar) waarna PSV in de 45e minuut een rode kaart meekrijgt.

In vrijwel al deze genoemde wedstrijden was de tegenstanders absoluut niet de mindere partij (heracles na rust met 10 man wel uiteraard) en PSV verdiende niet te winnen.

En dit zijn dus wedstrijden die PSV won. Je hebt uiteraard ook nog Utrecht - PSV en Heerenveen - PSV waar PSV gelijkspeelde maar in de slotminuten ontkwam aan een verlies. Alhoewel, in deze twee wedstrijden kwam PSV die late goals ook wel toe moet ik toegeven; PSV verdiende het punt (itt tot de wedstrijden die ik hierboven noemde waar PSV het niet verdiende).
Desondanks kom je goed weg met die late goals, vooral bij Utrecht met oa die niet gegeven penalty (al werd PSV er uiteraard een ontzegd in de 1ste helft), en die enorme 1 op 1 kans van Utrecht in de slotminuut.
En bij Heerenveen - PSV raakte Johnsen nog de lat bij een 2-1 stand.

Hier tegenover stond Emmen - PSV waar PSV ironisch gezien juist wã©l goed speelde maar onverdiend nog laat punten verspeelde, beetje wat PSV altijd zelf doet dus, maar dan omgekeerd. Nu overkwam het ze juist een keer.


Als we dan naar Ajax kijken:

- Ajax uit tegen Vvv: VVV verdiende zeker een punt en Ajax wint daar onverdiend via een goedkope late penalty, daar ben ik heel eerlijk over.
- Ajax uit tegen Fortuna: Fortuna was daar stukken beter (net zoals tegen Psv) en Ajax' overwinning was zeker onverdiend en Ajax kwam goed weg (alhoewel niet last minute.)

- Ajax thuis tegen PEC gisteren: Ajax kon je nauwelijks beter noemen en Ajax komt dus absoluut met mazzel weg met die late goal.

Maar dat was het wel wat Ajax betreft als ik de wedstrijden bekijk. Meer lucky/narrow escapes zijn er niet (die ook nog eens onverdiend waren) geweest, Ajax verdiende het ruimschoots in vrijwel alle andere wedstrijden.
Giodinho jij komt met Ajax - Heracles en dat Ajax daar laat scoorde, dat klopt maar je vergeet dat überhaupt die 0-1 van Heracles ook heel laat was, slechts een paar minuten daarvoor.. Ajax verdiende het niet om die te winnen en dus was er ook verdiend puntverlies voor Ajax.

Je zou nog Ajax - Heerenveen kunnen noemen met die niet gegeven penalty bij een 3-3 stand, daar had Ajax ongetwijfeld mazzel, maar aan de andere kant geeft Ajax een 4-3 weg in de slotminuut terwijl het over de gehele wedstrijd gezien stukken beter was. Een beetje hetzelfde verhaal dus als Emmen - Psv: Beide teams geven een solide, dikke voorsprong weg.

14 maart 2019 om 17:26

Trouwens, wat statistieken.
Omdat Davilla ermee komt dat PSV nauwelijks met 1 goal verschil wint. Slechts 1x thuis zegt ie (dit is onjuist trouwens).

PSV won 5x dit seizoen met 1 goal verschil (2x thuis, 3x uit).
Ajax slechts 2x (1x thuis, 1x uit).

PSV heeft 5x een 85+ goal gescoord die ze volle winst bezorgde of een verlies voorkwam (3x volle winst en 2x verlies voorkomen)
Ajax 3x (2x volle winst, 1x verlies voorkomen, namelijk thuis tegen Heracles, maar Ajax kwam daar überhaupt in de 84ste minuut pas achter dus kan je moeilijk zeggen dat Ajax in de slotfase gered werd omdat het ook in diezelfde slotfase achterkwam).

PSV heeft 4x een vroege rode kaart (in de 1ste helft) meegekregen (overigens stuk voor stuk zeer discutablel, dan wel totaal onnodig (dus niet door PSV afgedwongen maar gewoon stom van tegenstander).
Ajax 1x (tegen Feyenoord)

PSV is in slotfases waarin de marge slechts een goal of minder was (en dus 1 goal van de tegenstander (grote kans op) puntverlies zou betekenen) veel vaker goed weggekomen dan Ajax.

Thuis tegen Groningen (bal op lat in 85ste minuut en grote kans in slotminuut)
Uit bij NAC (nac raakte de lat in 76ste minuut bij 0-1 stand)
Uit bij Heerenveen (johnsen raakt lat in 76ste minuut bij 2-1 stand)
Uit bij Utrecht (penalty-moment en een enorme 1 op 1 kans in laatste secondes)

Thuis tegen Heerenveen kwam Ajax goed weg met het penalty-moment en een enorme 1 op 1 kans voor Heerenveen in de laatste secondes. Maar dat was het dan ook wat betreft Ajax (als ik een moment vergeet laat het me weten).

15 maart 2019 om 01:58

Giod: sinds wanneer is de 85ste minuut de laatste minuut

13 maart 2019 om 21:23

Fortuna ,pec ,groningen zijn er al 3?

13 maart 2019 om 21:29

Alleen de thuisoverwinningen noemen... cherry picking, heet dat. Statistische misleiding, kun je het ook noemen.

Op 20 wedstrijden heeft PSV er 5 met 1 doelpunt verschil gewonnen. Dat is een kwart.

Daarnaast kun je veel praten, maar PSV heeft er in het verleden niet omheen gedraaid dat dit typisch PSV is. Dat is immers ook een kwaliteit, zoals ze keer op keer herhaalden.

13 maart 2019 om 21:40

Dat heeft niets met misleiding te maken. Ik vermeld het expliciet omdat het een relevant onderscheid is. Thuis word je 'geacht' het publiek wat vermaak voor te schotelen, uit - en zeker op die kunstgrasvelden - is het vaak een kwestie van punten pakken en wegwezen. Ik deel dus absoluut niet de mening dat PSV op deze manier al vaak heeft gewonnen, zoals Tadic beweert. In eigen stadion zijn nagenoeg alle overwinningen van PSV overtuigend.

13 maart 2019 om 22:13

Je hebt onwaarheden, leugens en statistiek. Zo kan je alles wat krom is recht praten!

13 maart 2019 om 23:12

@davilla: je verzint nu je eigen definities met doelpunten in de laatste minuten, thuis het publiek vermaken en 1goal verschil.

Tadic zegt alleen dat het een lelijke overwinning was, dat ze daarmee in het spoor van PSV blijven en dat PSV ook aantal keer lelijk heeft gewonnen dit jaar.

Dat is gewoon waar en geen speld tussen te krijgen (en ja Ajax heeft ook wel eens ‘lelijk’ gewonnen zoals tegen VVV)

14 maart 2019 om 06:03

Complete onzin, Tadic heeft het niet over thuisoverwinningen maar wedstrijden, uit en thuis, gewonnen of gelijk. Het is geen relevant onderscheid, je maakt een misleidende vergelijking.

14 maart 2019 om 09:57

Davilla,

Grappig.

Wij hebben al 6 wedstrijden op rij thuis 4 of meer keer gescoord in de eredivisie.
Een record die staat sinds 1966/67..

14 maart 2019 om 16:34

Davilla7, hoe kan je nou in godsnaam zeggen: ''nee, Tadic heeft ongelijk, PSV heeft thuis maar 1x dit seizoen met 1 doelpunt verschil gewonnen'' (dit is trouwens feitelijk onjuist), en als men daar dan terecht kritiek op heeft omdat het niet enkel om thuiswedstrijden draait, kom je met ''ik tel alleen thuiswedstrijden want alleen daar telt de amusementswaarde'', terwijl dat to-taal niet gerelateerd is aan wat Tadic zei....

Bovendien zijn alle thuiswedstrijden van PSV helemaal niet zo overtuigend, ja of je moet een vroege onterechte rode kaart meekrijgen ja, dan wordt het al snel een stuk makkelijker denk je niet.
En wat dacht je van AZ thuis en Groningen thuis?

Haha dat zei ik, alleen ik zie toch liever wat beter voetbal en iets meer afstand nemen. Maar goed, als je slecht speelt en wint mag voor een keer, beter dan slecht spelen en verliezen. En laten we niet te veel naar anderen kijken.

Tuurlijk, want Ajax wint elk duel met flitsend voetbal. Volgens mij zijn er genoeg wedstrijden geweest waarbij Ajax aan het duel in iets overhield door een late goal. Verder verward men lelijk winnen met winnen door een late goal. Genoeg duels die PSV won door een late goal die ze eigenlijk allang daarvoor beslist moesten hebben.

13 maart 2019 om 21:38

Ajax heeft alleen laat tegen heracles thuis een puntje gepakt? En nu. Dat zijn er 3. Psv heeft uit bij pec , groningen en fortuna 6 punten gepakt en het voetbal was niet om aan te zien. En dan heb ik het nog niet eens gehad over de laatste paar wedstrijden van psv

13 maart 2019 om 22:23

VVV uit was volgens mij ook een laatste minuut penalty of niet? Tel daar deze bij op en dan zijn het toch al een aantal of niet?

15 maart 2019 om 01:11

Vvv, Heracles (als je die wilt tellen als 'late ontsnapping', en dus gister tegen Pec. Als je die optelt zijn zoals jij suggereet zijn het er drie zoals Mickey ook zei....

13 maart 2019 om 23:14

En genoeg lelijke wedstrijden die niet in de laatste minuut worden beslist maar wel 90minuten lelijk zijn 😃

13 maart 2019 om 23:38

Daar ben ik het met je eens, maar zo heeft Ajax er toch ook een aantal van gehad. Waren duels uit bij NAC of Fortuna of thuis tegen Willem2 en Groningen nou sterke duels? Ik denk namelijk van niet. Alleen denk ik niet dat die duels het punt van Tadic zijn hier.

13 maart 2019 om 23:57

Tadic heeft het over lelijk vs mooi en veel goals. Wat daar wel en niet je definitie van is, is persoonlijk voor iedereen maar is iets anders dan in de laatste minuut, onterecht of geholpen door de scheids.

Dat was meer mijn punt in het algemeen

15 maart 2019 om 01:24

En dan kom je met Willem II thuis als voorbeeld? Waar Ajax werkelijk Willem II declasseerde de eerste helft meen ik me te herinneren, en het makkelijk 5-0 bij rust had kunnen staan?
Tweede helft namen ze gas terug ja zonder in de problemen te komen. Er kwam ook een CL wedstrijd tegen Benfica aan 4 dagen later dus opzich wel begrijpelijk...

Wedstrijden tegen Fortuna en NAC waren slecht ja (vooral Fortuna, 2de helft vs NAC was nog wel prima), Groningen was nog wel oke. Maar het is wel ironisch dat je als PSV supporter (neem ik aan?) juist die teams noemt, want de wedstrijden van PSV tegen die teams waren 3x erger. Bij Groningen zowel uit en thuis.

13 maart 2019 om 23:15

Uhm nee jij verwart vooral het verhaal van Tadic. PSV heeft meer dan genoeg wedstrijden dat ze ondanks matig spel alsnog de 3 punten pakten. Afgelopen weekend nog tegen NAC. Bij Ajax staat matig spel ongeveer gelijk aan puntenverlies. Tegen VVV en nu tegen Pec eindelijk weer eens niet. Dat heeft niets met late goals te maken, maar met bepaalde kwaliteiten. Die heeft PSV meer dan Ajax. Ajax heeft dan weer andere kwaliteiten. Althans, dit Ajax. Het Ajax onder de Boer werd ook meer en meer een team dat punten pakte ondanks matig spel.

13 maart 2019 om 23:33

PSV heeft genoeg lelijke wedstrijden met slecht voetbal ruim gewonnen. Ik denk niet dat Tadic die duels bedoeld met eindelijk lelijk winnen. Hij heeft het hier toch echt over winnen met slecht spel door laat nog te scoren. En daarin ben ik het niet met hem eens, omdat er genoeg duels zijn geweest waarbij PSV de wedstrijd laat won maar de wedstrijd veel eerder had moeten beslissen.

15 maart 2019 om 01:09

Genoeg wedstrijden geweest?
2 waren dat er (inc gisteren), 3 als je Heracles wil meerekenen (want Heracles kwam überhaupt in de slotfase pas op voorsprong, dus beetje scheef om dan te stellen dat Ajax laat nog iets overhoudt)
PSV heeft er veel meer gehad en is ook veel en veel vaker goed weggekomen.

''genoeg duels die PSV won door een late goal die ze eigenlijk allang daarvoor beslist moesten hebben.''

Lol. Noem er een. Grap van de maand dit. Letterlijk iedere wedstrijd die PSV won door een late goal dit seizoen verdienden ze bij lange na niet om te winnen. Echt bij lange na niet. Hoe kom je hier in godsnaam bij.

Lees anders mijn reactie hierboven voor verdere verduidelijking.

Dat klopt natuurlijk niet helemaal. De winnende treffer was al in de 85e minuut. Bij PSV is het meestal in de 95e minuut.

Tadic is echt een held! Beste voetballer van de laatste jaren hij heeft het hele paket!! Gif en de wil! Een waarschuwing voor de rest: wil je kampioen worden moeten er minstens nog 5 zijn met dit gif en op Nico en Mathijs na mis ik er nog 3! Dus nu aan Erik om dat gif te vinden... ik wil met dit team kampioen worden!!

We mogen best een keer vies winnen. Kan niet elke week 4-0 worden. Ouderwets zitten mokken voor de TV. Je voelde de ellende aankomen en eerlijk gezegd was ik me al aan het neerleggen bij een gelijkspel. Heel lekker dat het toch nog goed is gekomen. Moet zondag wel stukken beter.

PSV heeft zowel afgelopen seizoen als dit seizoen genoeg wedstrijden gehad waarin het voetbal niet mooi of verzorgd was, waarin het allemaal net niet liep. En toch, PSV wist het gros van die wedstrijden te winnen. Dat is in mijn ogen ook de reden geweest dat PSV dit jaar met een riante voorsprong de winterstop in ging en vorig jaar Ajax aftroefde in de strijd om de schaal. Ajax liet het gewoon te vaak liggen in dit soort wedstrijden, terwijl PSV na afloop vrijwel altijd +3 mocht noteren.

Het kunnen winnen van lelijke wedstrijden is, zoals PSV vorig jaar heeft aangetoond, een kwaliteit die je als team nodig hebt om kampioen te worden. Ik snap daarom ook niet waarom mensen zo gepikeerd zijn over de opmerking van Tadic. Dit moet je niet zien als een sneer naar Psv, maar als een klopje op de borst de eigen borst omdat Ajax deze kampioenskwaliteit ook onder de knie lijkt te hebben.

13 maart 2019 om 21:49

Iedereen is hier heel snel op hun pik getrapt Airbags, ik denk ook dat het een compliment is en als niet dan who cares we zijn rivalen in een hete strijd om de titel.

En ook toen kreeg PSV wel te horen dat het op het nippertje was, dus waarom Ajax nu niet. Ach ja, wellicht snapt Tadic het echt niet. Heeft nog nooit ook echt een intelligente indruk op me achtergelaten.

13 maart 2019 om 21:48

Nee man Dusan is een domme jonge met een heel laag iq natuurlijk. Geniet van de frustratie man

13 maart 2019 om 23:12

@MNZ, over een intelligente indruk maken gesproken... Lees je eigen woorden nog maar een keer.

Ik vind aan de overwinning niks lelijk
Ook die van psv niet.
Voetbal duurt 90 min.
Het kan niet altijd in 65 min beslist zijn

PSV wint nagenoeg uitsluitend op deze manier

13 maart 2019 om 23:25

Volgens mij weet jij niet helemaal wat de definitie van 'uitsluitend' is.

Blijft qua persoon wel de meest walgelijk speler op de Nederlandse velden. Alleen maar janken en bedelen bij de scheids. Het zou zo mooi zijn als een goede voetballer als hij dat niet nodig zou hebben.

Voor onze "gelukszoekers" even een resumé:
Geluk Ajax:
T: Heracles '88 - 1 extra punt
U: VVV '88 - 2 extra punten
T: Zwolle '85 - 2 extra punten
Pech Ajax:
T: Heerenveen '91 - 2 minpunten
Rode kaarten voor (kun je geen punten aan toekennen, maar maakt een wedstrijd eenvoudiger):
T: Feyenoord '5
Totaal aan geluk - pech = 3 punten

Geluk (of in dit geval doorzettingvermogen/veerkracht) Psv:
U: Fortuna '90 - 2 extra punten
U: Zwolle '93 - 2 extra punten
U: Groningen '86 - 2 extra punten
U: Utrecht '86 - 1 extra punt
U: Heerenveen '90 - 1 extra punt
Pech Psv:
U: Emmen '92 - 2 minpunten
Rode kaarten voor:
T: Vitesse '14
T: Heerenveen '34
U: Heracles '45
T: Fortuna '32
T: Feyenoord '59
Totaal geluk - pech = 6 punten

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren