Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Guardiola diep onder de indruk van mogelijke tegenstander: ‘Die gast...’

Laatste update:

Manchester City wist zich dinsdagavond met speels gemak te kwalificeren voor de kwartfinales van de Champions League. De ploeg van Josep Guardiola was in eigen huis met 7-0 te sterk voor Schalke 04, nadat de Engelse topclub in februari al met 2-3 won in Duitsland. Guardiola hoopt dat Bayern München, zijn voormalig werkgever, zich eveneens weet te plaatsen voor de volgende ronde.

De Duitse topclub speelt woensdagavond thuis tegen Liverpool, nadat de eerste wedstrijd in 0-0 eindigde. “Mijn excuses voor de Engelsen, maar ik wil dat Bayern doorgaat. Ik voel me nog verbonden met de club. Ik houd van München. Ik houd van Bayern. Ik heb veel vrienden daar. Het zou een lastige kwartfinale worden, maar ik hoop er wel op”, wordt Guardiola na afloop geciteerd door onder meer Sky Sports en Goal.

Guardiola herhaalt dat zijn club nog 'een tiener' is in de Champions League. “Als je de geschiedenis van de club in het toernooi vergelijkt met Liverpool, Barcelona en Bayern München... Onze beste prestatie is de halve finale. Maar tieners hebben wel passie en verlangen, ze zijn niet bang. Dat topclubs eruit liggen? Je kan niet zeggen dat ze dan een rampseizoen hebben, zoals bijvoorbeeld bij Atlético Madrid. De tegenstand in deze competitie is ongelooflijk.”

“Ik heb de Champios League twee keer gewonnen (met Barcelona, red.), maar ook zeven keer niet. Ik ben Real Madrid niet”, knipoogt hij. "Real ligt eruit, oké, maar kijk naar Juventus. Die gast, Cristiano Ronaldo... Zij hebben recent twee finales verloren. Nu hebben ze Ronaldo om de missie te laten slagen. De druk ligt bij hem en hij scoort drie keer tegen Atlético Madrid! Tegen dat soort ploegen moeten wij dus."

Verwacht jij dat Manchester City de Champions League gaat winnen dit seizoen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ronaldo is net beter met die druk, schijnbaar heeft hij voor de wedstrijd familie en vrienden samengeroepen en gezegd dat het een speciale avond zou worden en dat hij geheid zou scoren... hij kickt hier gewoon op, alle ogen op hem gericht, hij heeft niet liever. Hoe hij dan ook die beslissende penalty omzet, gewoon snoeihard in die benedenhoek, zonder enige twijfel of emotie waarop de keeper zou kunnen inspelen. Een man met een ijzeren maag en stalen zenuwen.

13 maart 2019 om 08:37

Absoluut. Een paar jaar geleden ging het ook al dagelijks over de Messi en Ronaldo discussie. Vaak werd er dan gekeken naar de sympathieke Messi en de arrogante Ronaldo. En ja, hoewel Ronaldo nog steeds wat trekjes heeft die een arrogant beeld bij mensen weg kunnen zetten ga ik in ieder geval steeds meer bevatten wat een bizarre voetballer hij is.

Ja, Messi en Ronaldo zijn absoluut allebei fenomenen. Over tientallen jaren wordt er teruggekeken naar het tijdperk "messi en Ronaldo". Maar mijn bewondering voor Ronaldo de afgelopen jaren is wel steeds meer toegenomen, terwijl ik hem een jaar of 6 geleden toch nog echt zag als "die arrogante kwal".

Cristiano Ronaldo ademt voetbal. De dagelijkse verhalen dat hij altijd als eerste op de training is, als laatste weg gaat. Hoe hij zijn lichaam verzorgt. Alleen hierover kun je volgens mij al boeken schrijven. Bekijk dan nog even de prijzen lijst, zowel in teamverband als individueel. De man was al een ster bij United. Was de ster bij Real Madrid en is nu de ster bij Juventus. Hij werd Europees Kampioen met Portugal. En nee, dat was niet het Portugal waar wij Nederlanders 15-20 jaar geleden bang van werden. Dit was gewoon een matig Portugal, maar ja: Ronaldo.

Cristiano Ronaldo is een legende. Een voetbalmachine.

13 maart 2019 om 11:00

Ronaldo is geweldig, maar op dat EK was hij eigenlijk alleen tegen Hongarije goed.

13 maart 2019 om 13:56

Toch heeft zijn aanwezigheid altijd invloed, ze zijn toch extra met hem bezig, alle druk ligt bij hem hierdoor kunnen andere spelers toch ook beter spelen.

13 maart 2019 om 09:44

Ronaldo is fenomeen. Dat weet iedereen, maar hij bewijst het keer op keer. Dat gezegd hebbende is voor mij, ondanks de 3 goals van Ronaldo, de man van de wedstrijd wel Chiellini.
Ik vind het jammer dat ik daar geen enkele analist over gehoord heb. Met name de eerste helft was deze man zo verschrikkelijk goed en de absolute aanjager van het elftal. Was middenvelder en verdediger tegelijk. De man die de opbouw verzorgde, doordekte wanneer dat moest, tot aan de verdediging van Atletico aan toe.
Bij balverlies (met zijn 34 jaar) binnen een paar seconden terug gesprint in positie naast Bonnuci.
Mooie passes versturen, werkelijk alle duels winnen. Ik heb hem in de tweede helft de eerste keer op balverlies betrapt en dat was bij een lange bal, wat overigens een goeie opening was.

Lang verhaal kort, Chiellini wordt te weinig geprezen als je het mij vraagt. Wereld verdediger, dat weet iedereen. Maar ook het opbouwende brein.
Voegt veel meer aan het spel toe, dan bijvoorbeeld Ronaldo.

13 maart 2019 om 13:00

Chiellini wint de wedstrijd niet. Ronaldo wel.

13 maart 2019 om 13:10

Onzin, als Chiellini de boel achteraan niet dichthoud mag Ronaldo nog zoveel scoren als ie wil, dan lig je eruit.

13 maart 2019 om 13:40

Kortzichtige visie. Degene die de goals maakt, wint de wedstrijd?
Lijkt me niet.

13 maart 2019 om 19:29

Als je verdedigend perfect speelt en nooit een goal tegenkrijgt weet je wel zeker dat je nooit wint.. Daarentegen kun je in theorie wel winnen als je wel scoort maar de verdedigend niets tegenhoud.. Dus als je het zo bekijkt wint de speler die scoort voor je de wedstrijd.. Maar in de praktijk win je natuurlijk als team..

14 maart 2019 om 09:54

Ja, mooi verhaal. Maar ik bekijk het liever in de realiteit.

13 maart 2019 om 10:16

Voor dat soort kwaliteiten van hem, wat jij hierboven mooi benoemd kan je alleen maar waardering en respect hebben. Nu alleen wat minder schwalbes, aanstellerij en af en toe rare acties (zoals een elleboog uitdelen dat helemaal niet nodig is) en haast iedereen zou hem meer respecteren en ook nog eens ervan kunnen genieten.

13 maart 2019 om 10:18

Jajaja helemaal lyrisch over Ronaldo...mag ook na zo'n avond.
Objectief gezien denk ik toch dat Juventus het niet gaat redden. Leuk team maar de sterspeler van 34 kan pieken maar waar ik niet van geloof dat hij het elke wedstrijd nog kan....
Met een toch wel oud verdedigend centrum...
Met de toch net niet super keeper Szcezny....

Die vliegen eruit tegen de echte top, Barca of City.

(en ik droom tegen ajax, als revanche voor die vieze overwinning in 96)

13 maart 2019 om 10:28

Het grootste voordeel bij Juventus is echter wel, dat zij in de competitie niets meer te verliezen hebben en iedere keer rondom de CL duels met een b-team kan spelen. Cr7 en co hoeven nu alleen nog maar in CL op volle 100 procent te spelen en pieken. Ik denk dat het best mogelijk is met slechts 5 CL wedstrijden voor de boeg.

13 maart 2019 om 10:40

In deze fase van de competitie (de prijs-verdeel-fase) kun je naar mijn mening beter in de flow blijven. 2e elftallen opstellen etc, lijkt me niet bevorderlijk.

Neemt niet weg dat ook ik Juve een echt team vind, Allegri een echte tacticus, CR een fenomeen...ook dat stadion gister was electrifying...
Toch zie ik Barca en City meer kans maken.

13 maart 2019 om 10:47

Kun je dan even uitleggen tegen welke grote tegenstander City gespeeld heeft dit seizoen, waardoor ze als kanshebber worden gezien? Het is een beetje overhypen, net zoals dat PSG wordt overhyped.

City heeft nog geen echte tegenstand gehad. Ik wil ze eerst tegen een echt goede team zien.

13 maart 2019 om 10:59

Dat klopt Gary...wordt interessant, en City moet het allemaal nog maar laten zien.
Maar die ploeg klopt gewoon. Vond ik overigens ook van Psg, maar dan zie je dat Europa cup voetbal gelukkig toch nog verassingen kent.

13 maart 2019 om 11:50

Dat centrum 31 en 33, is ijzersterk, het zijn Italianen, Maldini en Nesta hielden Messi in toom die die beiden richting 40 bolden. Zegt niks. Szczesny is absolute top, alleen mensen die amper Juve kijken en denken dat hij nog onder Wenger keept kunnen nog droog anders beweren. Juve is als ze willen echte top, bewijzen dat al jaren, wat heeft City al bewezen?

En Ajax 96, tjah, ik ga zwijgen. Heb dat hier al vaak gehad die reactie en heb het er eigenlijk wel met gehad. Als je het niet erg vind laat ik deze passeren.

13 maart 2019 om 12:50

@clarkkent2

begrijp me niet verkeerd, City is geweldig maar Europees stellen ze de laatste jaren teleur waar Juventus zonder Ronaldo al een paar keer de finale heeft gehaald. ik vind Juve toch favoriet als die twee tegen elkaar spelen

13 maart 2019 om 12:52

@dysentery Gary

PSG werd ook wel echt genaaid door de scheids/var natuurlijk met die zogenaamde handsbal anders waren die gewoon door en straks met weer een fitte Cavani en Neymar weer op volle oorlogssterkte geweest

13 maart 2019 om 17:17

Terechte pingel. Dan moet je maar niet met je rug naar een bal toespringen. Zoals door de VAR is aangegeven, neemt hij daarmee een risico. Ik ben het wel met je eens dat ze met Neymar en Cavani met twee vingers in de neus door waren gegaan naar de volgende ronde.

13 maart 2019 om 18:56

Dan noem je city top? Afgelopen jaren heeft Juventus bewezen dat het een top club is en zeker in de 4 staat. Wat heeft city bereikt dan? Paar kampioenschappen? Ach die heeft Juventus al tig jaar op rij. Vieze wedstrijd? Juventus terecht gewonnen en er nooit 100% bewezen over dat doping verhaal. Wat wel bewezen is 8s dat Ajax in de jaren 70 wel aan dopingmiddelen zat. Zelfs oud spelers hebben beweerd dat ze op peppers kregen kortom amfetamine capsules.

13 maart 2019 om 18:59

Helemaal mee eens alexdelpiero10. Ik hoop dat wij ajax loten wordt een gezellige wedstrijd met onze Italiaanse vrienden.

13 maart 2019 om 19:18

@nl_modric

wat had hij dan moeten doen? die bal ging richting zijn arm dus hij draait zich om om hands te voorkomen. als dit hands is dan moet je vanaf nu penalty's geven voor alle aangeschoten hands situaties

Oke nu is t wel klaar Guardiola. In de afgelopen twee weken minstens 3 artikelen gezien waarin Guardiola City neerzet alsof ze tegen elke tegenstander een underdog zouden zijn. Ik begrijp dat hij geen druk op zijn spelers wil leggen door te zeggen dat hij geen favoriet is, maar dit is wel erg overdreven.

Ik zie namelijk City samen met Barca nu als de grootste kanshebber voor de Champions league. Gegeven de vorm die ze laten zien in de Champions league deel ik ze misscjien nog wel een grotere kans dan Barca toe.

13 maart 2019 om 08:26

Het is eenmaal een feit dat City zowel als club en als selectie onervaren is in de Champions League. De spelers die dit team dragen (Aguero, Silva's, Sterling, Fernandinho, Ederson en toch ook Kompany) hebben allen verdomd weinig ervaring in de Champions League. Wel in de Premier League, en dat zie je terug. Toen City op achterstand kwam qua punten op Liverpool, bleven ze rustig en zich focussen op hun eigen spel. Dat ze nu weer een punt voorsprong hebben is ook te danken aan die focus en kalmte. In de Champions League zal dat anders zijn, ookal kunnen ze momentum meenemen uit de competitie in het weekend ervoor.

13 maart 2019 om 08:32

Dat klopt, maar zeg dan dat ze onervaren zijn, maar dat je wel in eigen kracht gelooft. Ongeacht of ze ervaring hebben of niet, hun ervaring op andere fronten zoals oa de Premier League en de verdere klasse van City spelers moet toch wel genoeg zijn om tot een van de favorieten te behoren. Ik zeg niet dat Guardiola nu moet zeggen dat ze met twee vingers in de neus gaan winnen, maar wat hij nu zegt doet te kort aan de kwaliteit van dit team.

13 maart 2019 om 09:28

De vorm in de CL vind ik te makkelijk om te benoemen, kijk ook even tegen wie ze moesten spelen... Dan zou je Ajax net zo goed een grote kans moeten geven op de eindwinst en we weten allemaal dat daar ook een flinke dosis geluk voor nodig zal zijn.

13 maart 2019 om 12:54

@flop

de commentator hoorde ik gisteren zeggen dat City tegen een miljard aan uitgaves zit dus dan kan je natuurlijk niet meer de underdog spelen. dan ben je aan je stand verplicht eens een keer hoge ogen te gooien in Europa. zeker als Guardiola dan echt de beste coach ter wereld is wat veel mensen beweren

Nee Guardiola.. Ajax zijn tieners in het toernooi. Jij hebt gewoon een miljarden elftal tot je beschikking waarmee je gewoon de finale moet halen. Lachwekkend deze uitspraken.

13 maart 2019 om 08:23

Wat een onzin, enige onzinnige uitspraak zit in jouw reactie.. Er zijn meerdere teams van 500+ mln en er zal er maar 1 de beker met de grote oren winnen.

13 maart 2019 om 08:33

Ja maar die andere teams doen deze lachwekkende uitspraken niet en Guardiola wel.

13 maart 2019 om 08:38

Iedere coach op dit niveau heeft zn eigen uitspraken. Klopp, Pep, Simeone etc...

13 maart 2019 om 08:42

Dat begrijp ik. Maar een coach als Pep heeft dit niet nodig.. kijk wat hij allemaal heeft bereikt in zijn trainers carierre. Wees gewoon een man en zeg dat we gaan proberen om de finale te halen.

13 maart 2019 om 08:48

Volgens mij heb ik dit Pep nog nooit horen zeggen, bij geen een van zijn teams. Pep weet wat er nodig is om die finale te bereiken, Man City en spelers niet. Als je dan ook nog eens ziet welke teams dat er al uit liggen is Pep de eerste die zijn uitspraken wel een beetje aan zal passen zoals de meeste dat momenteel wel zullen doen.

13 maart 2019 om 08:51

Pep heeft zijn eigen team mogen samenstellen bij City. Zit sinds 2016 bij de club. Is kampioen geworden met City. Dan mag je dit jaar wel.concluderen dat City een van de kanshebbers is van het toernooi. Dan met deze uitspraken komen, dat is gewoon je zelf in bescherming nemen.

13 maart 2019 om 08:57

Dat ben ik met je eens. Alleen komt er veel meer bij kijken bij het halen van de finale dan een geweldig team. Zoveel factoren waarvan de mentale druk de grootste boosdoener is.

Persoonlijk zie ik City de finale niet halen/winnen, hoe goed het team ook is. Zodoende denk ik dat het meer een soort van bescherming is voor zijn spelers en hemzelf in 2e instantie.

13 maart 2019 om 09:03

Hoe Juventus gisteren heeft gespeeld.. dat is wel een van de kanshebbers. City heeft nog geen echte tegenstand gehad dit toernooi. Ben benieuwd naar de loting vrijdag.

13 maart 2019 om 09:08

Je moet toch gewoon toegeven dat de selectie van Man City de beste van allemaal is...
Voor dat het seizoen begon was er maar 1 favoriet als je naar de selectie kijkt.
Als ze de PL niet winnen dan zou ik dat toch een mislukking vinden hoor. Ze hebben 3-4 sterspelers meer dan de andere teams.
Ik ben van mening dat iedere trainer met dit City minstens de PL of CL moet winnen. Een betere selectie is namelijk haast niet mogelijk

13 maart 2019 om 09:11

Juve was geweldig, niks dan lof en meteen weer behorend tot de grote favorieten.

Ik ben ook benieuwd wie City tegen zal gaan komen, paar dagen dan weten we het. Zou wel mooi zijn mocht Bayern doorgaan dat ze die treffen.

13 maart 2019 om 09:20

@robeiir

Zeker 1 van de beste teams, zo niet de beste, maar dat wil niet per definitie zeggen dat je het ook daadwerkelijk wint. City kampt momenteel ook met veel blessures dus het basis elftal staat er niet.(niet dat ze geen vervangers hebben)

Het verleden heeft ruimschoots aangetoond dat de beste teams niet altijd de beker omhoog hielden. De PL heeft City al gewonnen, ze gaan voor 2x op rij zo te merken. De CL is andere koek en we gaan met zn allen zien wie het dit jaar word.

13 maart 2019 om 11:39

@Sincere
Jouw stelling wordt niet tegengesproken, en dat laat ook zien dat teveel mensen gewoon een anti-City bril op hebben.

Onder Pep wilde hij afgelopen 2 jaar 5 verdedigende middenvelders om Fernandinho lucht te geven. Allen hebben voor een andere club gekozen zodra er - nadat ze in de meeste gevallen met City tot een akkoord waren gekomen - meer geld werd geboden door een concurrent. Pep wilde bovendien heel graag Van Dijk, City ging niet ver genoeg en Van Dijk had een speciale chemie met Klopp. Dat werd hem ook niet. Pep wilde Sanchez.. Meer geld door Utd aangeboden, ging die voor Utd. Pep wilde Alves, meer geld geboden door PSG, ging die naar PSG. Pep moest immers 4 backs die over de 30 waren vervangen. In 1 seizoen. Mendy kocht hij, na 10 wedstrijden kruisband gescheurd, heeft Pep bijna niets aan gehad.

Pep heeft helemaal niet zijn eigen selectie kunnen vormen. Ja, hij heeft wat aanpassingen gebracht en heeft zeker veel spelers mogen aantrekken, maar zijn team kent meerdere mankementen en is gewoon nog niet compleet.

13 maart 2019 om 11:46

Wie is er geblesseerd dan ?

13 maart 2019 om 11:50

Robeir
Op cruciale posities hebben ze net niet de absolute topper die in cruciale wedstrijden beslissend is.

En op cruciale posities voor het spel van Pep hebben ze geen vervangers die het niveau tegen de absolute top aankunnen. City heeft maar 2 centrale verdeigers die redelijk betrpuwbaar zijn. Otamendi kun je niet op rekenen vanwege zijn onbeduisdheid, Kompany niet vanwege zijn fysiek. Hij kan ieder moment de wedstrijd staken. Met daarnaast een geblesseerde Fernandinho en Mendy, kan City gewoon niet het niveau halen om tegen de absolute top te excelleren. De vervangers zijn allen gewoon niet goed genoeg voor hale finale en finale CL. We zagen vorig jaar Liverpool, Salah ging eruit.. Liv stortte in. Zo compleet is dit elftal van City helemaal niet.

13 maart 2019 om 11:53

ShaneLiv
O.a KdB, Ferandinho

13 maart 2019 om 11:32

Hij heeft het over tieners omdat ze nog geen ervaring hebben ten opzichte van de teams die hij noemt. Je moet dit niet letterlijk nemen maar dit is een metafoor. Daarnaast hoef je het ook niet meteen weer te vergelijken met Ajax

hij heeft nog geen echte tegenstanders gehad in de CL dit jaar.
groepsfase vrij makkelijke tegenstanders (lyon, hoffenheim en shakhtar).
en de 8e finale tegen een schalke dat totaal uit vorm is (kwaliteit mist).

13 maart 2019 om 08:28

Vorig jaar ook al. City heeft totaal geen tegenstand gehad. Ik wil ze dus wel tegen een echt goede ploeg zien.

13 maart 2019 om 11:42

Als je in de PL speelt, kun je niet stellen dat je als ploeg geen echte tegenstand hebt gehad. Europees doen PL clubs het vaak minder, omdat het fysiek zo zwaar is, en de ploegen relatief over veel kwaliteiten beschikken. Het is niet zo dat je op 80 procent kunt voetballen. City heeft itt Juventus, de Spaanse toppers, Bayern en PSG wel veel weerstand in de eigen competitie.

13 maart 2019 om 13:09

Dan hadden ze vorig jaar toch ook ver moeten komen aangezien ze toen ook 'tegenstand' hadden in de PL ipv de CL waar ze tegen clubs als Shakhtar en Feyenoord uitkwamen?

13 maart 2019 om 16:43

Reken je ook even mee hoe City met 3 doelpunten door de scheids is genaaid? Het maakt veel uit of liverpool door buitenspel op 1-0 voor komt in de kwartfinale vd CL en achterover mag leunen, of dat City en Liverpool beide moeten komen. Niemand hier had die 2luik tegen Liverpool op dezelfde manier ervaren, indien Ajax op deze wijze steeds benadeeld was.

PSG is ook tegen zowel Barca als Utd op de meest ridicule wijze uit de CL gegooid. Maar men keurt het goed omdat men deze clubs niet sympathiek vindt. Lariekoek. Ik heb niks met PSG, maar hoe Utd door is gegaan, is een schande voor het voetbal.

Overigens geldt dit ook voor Real in meerdere wedstrijden in de afgelopen CL edtities. Bayern is bijvoorbeeld heel erg benadeeld. Kon ook niet.

13 maart 2019 om 09:41

Ze hebben volgens mij ook nog nooit een echte topclub uitgeschakeld in de champions league? Wordt ook wel eens tijd als je een keer de cup wil winnen.

13 maart 2019 om 10:22

PSG in 2015/16, en twee keer gewonnen van Bayern Munchen in groepsfase en 1 keer gewonnen van FC Barcelona.

Als Bayern supporter vind ik het mooi om te lezen dat Guardiola hoopt dat Bayern doorgaat ten koste van Liverpool, ook al coacht hij zelf een Engels team. Het siert hem wel.

13 maart 2019 om 14:38

Denk dat hij het vooral hoopt omdat het zijn voormalige club is. Denk dat hij minder geeft om het feit dat Liverpool ook een engelse club is

Een miljard heeft deze selectie gekost, ik zeg het nog een keer, een miljard!
Hij mag maar 1 ding zeggen, wij gaan voor de CL winst, alle andere uitspraken kun je afdoen als onzin wat mij betreft.

13 maart 2019 om 11:31

Apart.. Dat iedereen zich staart op het bedrag, terwijl diezelfde mensen ook weten dat het uiteindelijk, om talent, vorm, teamprestatie, kwaliteit en net dat extra beetje geluk gaat. Kreeg Utd die penal niet tegen PSG, wat goed had gekund, dan was PSG door. Kreeg Atletico gisteren in de slotfase alsnog een penalty door die overtreding op Correa dan was misschien Atletico door. Het verschil in niveau is zo klein, dat het die net wel en net niet beslissingen zijn die bepalen wie naar de volgende ronde gaat. Dat weet jij ook. En daarom is ij dit toernooi ervaring en volwassenheid heel belangrijk. Je moet weten hoe je zo een wedstrijd bij de kraag kunt grijpen.

Daarom vind ik zijn uitspraken heel logisch. Pep is een realist. Hij ontkent niet dat hij spelers heeft met talent, maar mist wel de spelers met ervaring. En mist ook de spelers die echt weten door te pakken als het er echt echt om draait. Spelers van zo een kwaliteit heeft City niet.

13 maart 2019 om 12:56

@diegopeladona

niet mee eens. als je zulke bedragen uitgeeft zijn er geen excuses, dan moet je een keer een grote Europese prijs pakken anders heb je gewoon gefaald. op zijn minst moet je een keer de finale hebben gehaald. een miljard uitgeven in 3 jaar tijd is zelfs PSG niet eens gelukt volgens mij

13 maart 2019 om 16:34

@japiekrekel
Ik kan op meerdere manieren jouw stelling ontkrachten. We hebben de afgelopen jaren gezien dat de prijzen met minimaal 20 a 25 miljoen omhoog gaan, salariseisen spelers verdubbeld worden wanneer een City of PSG zich meldt. City krijgt niet de spelers die ze willen tegen de bedragen waar een Chelsea, Juve, Milan
Utd, Liverpool, Barca of Real ze krijgen. En dan heb ik het helemaal niet over een Arsenal of Spurs. Als City zich had gemeld voor Sanchez had Ajax vorig jaar al 60 miljoen gevraagd. Men staart zich blind op getallen die ee niet toedoen. City moest vernieuwen toen Pep kwam. Zeker omdat de controleurspositie en de cv niet goed ingevuld waren, de flanken maar met 1 kwalitatief goede speler en de backs overdatum. City had bovendien maar 1 echte spits. Als City zich meldt voor een Jesus, moeten ze evenveel betalen als Liverpool voor een Salah. City moest Gundogan zonder medisxhe keuring kopen, omdat simpelweg iedere middenvelder waar ze een oog op hebben met 30 a 40 miljoen qua prijs omhoog gaat. Pep heeft goede spelers gekocht, maar geen grote namen. Geen Mbappe, Neymar, Pogba, CR, Ramos.. Etc. Spelers met potentie. En daar heeft het al veel moeten dokken. Ze hebben zelfs vele spelers laten lopen omdat ze van de imago koopclub af willen. Een speler moet willen spelen voor City. Dat is wat Guardiola wil. Daarom heeft hij er zoveel laten lopen. Terwijl allemaal andere clubs juist veel meer hebben geboden, om City af te troeven. Ik durf te wedden dat als nu onderzocht zou worden onder de reageerders hier wie voor welk salaris naar een topclub wil.. Dat iedereen bij city en Psg veel hogere bedragen invult dan bij Barca of Arsenal of Juve.. Etc. Dus die extra euros die city heeft moeten uitgeven zijn gelijk in waarde aan de mindere euros die de traditionele invloedrijke clubs hebben uitgegeven. De euro van City is simpelweg minder waard. En die valutaberekening maakt niemand.

Ik ga het heel anders zeggen. In sommige landen krijg je als toerist voor dezelfde producten een toeristenprijs die veel duurder uitkomt dan de prijs voor lokale bewoners. Zolang je niet tot de lokale mensen wordt gerekend, betaal je meer. Men kan niet tegen jou zeggen dat je met 100 euro veel meer kan doen, door dat te vergelijken met wat de lokale bewoners met dat bedrag kunnen doen. Dus die hele vergelijking loopt mank.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren