Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Barcelona slaat toe en maakt wederom megabedrag over aan Ajax’

Laatste update:

Matthijs de Ligt wordt de laatste dagen hevig in verband gebracht met een transfer naar Barcelona. De verdediger van Ajax zou zijn keuze al hebben gemaakt en opteren voor een zomerse overstap naar de huidige koploper van LaLiga. Volgens Catalunya Radio is de Catalaanse topclub bereid diep in de buidel te tasten voor De Ligt.

In februari meldden verschillende Spaanse media dat Ajax een vraagprijs van circa zeventig miljoen euro zou hanteren voor de negentienjarige stopper. Barcelona, dat zich al verzekerde van de handtekening van Frenkie de Jong voor een bedrag van maximaal 86 miljoen euro, zou er niet voor terugdeinzen om wederom veel geld uit te geven voor een jonge Oranje-international.

Catalunya Radio meldt dat Barcelona bereid is zeventig miljoen euro te betalen voor De Ligt, een bedrag waarmee de Amsterdammers dus content zouden zijn. Naar verluidt houden familieleden, de Ajax-directie en sponsoren van De Ligt allemaal rekening met een transfer naar Barcelona, ook omdat de verdediger zelf een voorkeur voor de Catalaanse club heeft.

De Ligt werd eerder nadrukkelijk gelinkt aan verschillende Europese grootmachten, zoals Juventus, Bayern München, Paris Saint-Germain, Atlético Madrid en Manchester City. De dertienvoudig A-international ligt nog tot medio 2021 vast in Amsterdam. Tot op heden speelde De Ligt 102 wedstrijden voor de hoofdmacht van Ajax, met 10 doelpunten en 5 assists als resultaat.

Verwacht jij dat Matthijs de Ligt komende zomer vertrekt naar Barcelona?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zou wel heel leuk zijn voor hem als hij met Frenkie mee kan..

12 maart 2019 om 08:53

Zou vooral heel leuk zijn voor Barça. Maar als Ajax met 70 miljoen genoegen neemt, zou dat een vriendendienst zijn naar Barça (ivm bedrag De Jong) , dus verwacht ik in de toekomst nog wel wat positieve gevolgen daarvan. Huur van spelers, doorverkooppercentage en dat soort dingen.

12 maart 2019 om 09:08

Volgens mij is de Ligt dan gewoon de op een na duurste verdediger ter wereld na van Dijk. We moeten ook weer niet doen alsof 70 miljoen een habbekrats is. Meestal zijn centrale verdedigers gewoon minder waard dan middenvelders of aanvallers. Dan vind ik 70 miljoen niet verkeerd.

12 maart 2019 om 09:19

Begrijp me niet verkeerd, ik vind 70 miljoen een ontzettend hoog bedrag, maar met alle gegevens die we hebben van en over De Ligt en in vergelijking met De Jong, in combinatie met de sfeer die er heerst over Ajax en De Ligt, lijkt het ineens een fooi (gechargeerd hè). Feiten: Golden Boy, jong, aanvoerder, 100+ wedstrijden, vaste basisspeler NL en tig clubs die hem willen, waaronder de grootste clubs ter wereld. Dan lijkt er veel meer uit te halen. Je krijgt er ook voor jaren wat voor terug hè 😉

12 maart 2019 om 09:27

Dat weten we natuurlijk niet. Ondanks dat we allemaal vertrouwen hebben dat de Ligt wel weet aan te haken moet ook hij zich gewoon bewijzen en staande zien te houden bij een van de grootste clubs ter wereld als 19 jarig talent. En als we dan toch feiten bij elkaar leggen kan je ook zeggen: tot dusver geen prijs gewonnen met Ajax, geen eindtoernooi gespeeld, international bij Nederland die zich al twee eindtoernooien niet heeft weten te plaatsen en een torenhoge transfersom als die 100 miljoen zou moeten bedragen.

12 maart 2019 om 09:37

Tja, geen prijzen en geen eindtoernooien zijn natuurlijk de verdiensten (negatief wtv) van een heel team. Die andere zijn allemaal individueel. En ze kopen De Ligt, niet Ajax of het NL-elftal. En over de toekomst kan je alleen maar gissen. Gearriveerde spelers kunnen het ook slecht doen (Bale, Alexis Sanchez als vb). Ik denk dat ie het risico meer dan waard is voor elke club. Voor een speler van die leeftijd is hij de minst risicovolle investering denk ik, omdat ie tot nu toe bewezen heeft dat ie steeds verder doorgroeit, ook na tegenslagen. En er zit gewoon echt een goede kop op en ik denk dat dat super belangrijk is. Maar we zullen zien, allemaal speculatie 😉

12 maart 2019 om 09:58

Sorry maar ben het met Formus eens. Als er 5 absolute topclubs geinteresseerd zijn, dan moet je ze latenlosgaan in een biedoorlog. Als Mbappe dan 180 miljoen kan opleveren, vind ik de Ligt gewoon 100 waard.

12 maart 2019 om 10:02

En daarom zou ik 70 miljoen voor het individu de Ligt zeker een acceptabel bedrag vinden. Die extra 30 miljoen had ik dan begrepen als hij een vol palmares kon weerleggen op deze leeftijd. Begrijp me niet verkeerd, ik twijfel niet over de Ligt zijn kwaliteiten om te slagen in de top. Maar die had ik dan ook niet bij een Götze, Isco, Wilshere, Dembele en Sanches bijvoorbeeld. Dus het blijft altijd een gok en voor 100 miljoen vind ik een vrij dure.

12 maart 2019 om 10:09

@Clarkkent2, er is natuurlijk wel een verschil tussen interesse en concreet worden. Vooralsnog horen we alleen van interesse en door dit bedrag denk ik dat het alleen maar zal afnemen, want hoeveel clubs kunnen nou zo een bedrag neerleggen voor een verdediger en dan moeten die ook nog behoefte hebben aan een verdediger op het moment. Nou dan kom ik aan Barcelona, Real Madrid en wellicht Man utd. Jij maakt de vergelijking met mbappe en ik kan hem maken met bijvoorbeeld Davinson Sanchez die voor 45 miljoen wegging. In dat perspectief is 70 miljoen dan echt niet slecht. Als Ajax er 100 miljoen uit kan halen moeten ze dat altijd doen, maar ik probeer hier aan te geven dat 70 miljoen absoluut niet verkeerd is.

12 maart 2019 om 10:32

Giodinho, volgens mij bedoelen we allemaal hetzelfde. 70 miljoen totaal geen verkeerd bedrag, heel mooi zelfs. Maar als Ajax zijnde moet je profiteren van het momentum en er proberen meer uit te halen. We zullen zien.

12 maart 2019 om 10:46

Ik denk dat wel meespeelt dat De Ligt ‘maar’ in Nederland speelt en Mbappe een groot aandeel had in het kampioenschap van Monaco in een (volgens de ranking) sterkere competitie. 70 miljoen plus bonussen en ik zou als ik Ajax ook proberen Vermaelen bijvoorbeeld in de deal erbij te betrekken. Een flink doorverkooppercentage en je hebt het maximale eruit gehaald voor een Nederlandse club denk ik zo.

12 maart 2019 om 11:38

@Clarkkent2 Je vergelijkt nu appels met meloenen. Mbappe is een aanvaller, wereldkampioen, droeg Monaco/Frankrijk op zijn 18e, Golden Boy, speelt in een sterkere competitie en het talent druipt er in overvloed van af. Waar Mathijs bepaalde aspecten ook heeft maar voor verdedigers wordt nou eenmaal minder betaald, van Dijk was een recordbreker maar dat is niet de standaard. Ik ben wel van mening dat Ajax te weinig als basisbedrag vraagt, zou eerder in zetten op 80 met een staffelbonus richting de 88/90. Maar jouw 100 (!!) als basisbedrag is wel heel gortig ...

12 maart 2019 om 11:50

@Savano maar jouw vergelijking komt ook niet verder dan dat er nu eenmaal meer wordt betaald voor aanvallers. Mbappe was nog geen wereldkampioen. Hij was belangrijk in het kampioenschap voor Monaco, maar De Ligt was op zijn 17e de beste aan Ajax kant in de EL finale en leidt Ajax nu met geweldig spel als aanvoerder van 19 naar de CL kwartfinale. Dat sla ik hoger aan dan een kampioenschap in Frankrijk, daar die competitie op vijf a zes ploegen ook niet gigantisch veel voorstelt. De Ligt is net als Mbappe Golden Boy. En het talent druipt er ook in overvloed van af. Dus buiten het feit dat De Ligt een verdediger is en Mbappe er op los scoort, zit er weinig verschil tussen deze twee, zo lijkt het. Dan vind ik een bedrag rond de 100 miljoen niet heel gek. Het voordeel van verdedigers is immers dat ze meekunnen tot hun 35e of misschien zelfs langer. Veel aanvallers haken af rond hun 32/33e. Dat scheelt toch een aantal jaar. Als De Ligt het alleen in de eredivisie had laten zien, was het een ander verhaal. Maar hij heeft het al in zat grote wedstrijden laten zien, in de EL, de CL en bij Oranje.

12 maart 2019 om 11:52

@giodinho7

De feiten die jij hier opnoemt kloppen absoluut. Echter heeft Barcelona al 87 miljoen neergelegd voor Frenkie de Jong, waarop ook al deze 'negatieve' feiten slaan. Ik denk dat Formus meer bedoelde dat het ook gaat om de vergelijking met het bedrag dat ze voor de Jong hebben neergeteld. In principe is dit zoals Formus al aangeeft dan inderdaad een soort vriendendienst, met de positieve feiten die Formus opnoemt, onderscheidt hij zich op veel vlakken als meer bewezen kracht dan Frenkie en als een kracht die is onderscheiden als Europa's grootste talent.

Hij heeft hier dus natuurlijk wel een punt, al is 70 miljoen een mega bedrag als je het niet in contrast plaatst met de miljoenen die voor Frenkie zijn neergelegd.

12 maart 2019 om 13:16

Virgil van Dijk of Mbappe? Moeilijk te vergelijken. Op dit moment is Frebkie de benchmark en De Ligt minimaal hetzelfde waard. Ik vind meer zelfs. Eens zien wat Marc vindt.

12 maart 2019 om 13:21

Toch nog even op Giodinho en Savano.
Geen onwaarheden vertellen ajb: Mbappe had bij vertrek nog geen wereldkampioenschap en droeg Frankrijk nog lang niet.
Natuurlijk mag een aanvaller meer kosten 180 miljoen is geloof ik nog steeds flink meer dan 100 miljoen... en 70 miljoen is ook geen habbekrats, dat beweerd niemand hier.
Het gaat echter over prijsmaximalisatie. Bij deze aandacht, dit talent en deze gekken markt, mag je voor de Ligt best 100 miljoen vragen.
De vergelijking die je altijd kunt maken is, wat vraag je voor de allergrootste talenten van een land? Kijk nar de Fransen voor hun supertalenten 180 vragen.
en Zeker niet als een 2 in 1 deal voordeel gunnen aan Barcelona!

12 maart 2019 om 17:58

Gelijk heb je deze jonge verdediger moet voor minimaal 90 miljoen gaan

12 maart 2019 om 18:11

86 miljoen is precies de goeie prijs

Barca doet goede zaken. Zou jammer zijn voor ons, maar dit is wel waar wij het als club om doen. Succes boys💪🏻

12 maart 2019 om 09:42

Ja dat doen ze dan zeker want even serieus 70miljoen is toch geen geld voor iemand als de ligt?
🤦🏽‍♂️🤦🏽‍♂️🤦🏽‍♂️🤦🏽‍♂️🤦🏽‍♂️
Zeker 90 a 100 miljoen waard deze man.

12 maart 2019 om 09:49

dus jij vind De Ligt meer waard dan van dijk was? echt niet.

12 maart 2019 om 09:52

1000% zeker van wel.
Alsof de Schotse Competitie sterker is dan de Eredivisie. En Van Dijk liet Europees nauwelijks wat zien bij Celtic. In ieder geval niet zoals De Ligt dat tegen echte top spitsen doet.

12 maart 2019 om 09:53

De ligt kan 8 jaar langer mee en heeft veel meer potentie dan van dijk. Waar was van dijk toen hij 19 was? Golden boy? Nee? Europa leauge finale of champions league ervaring in de benen? Nee. Captain van Ajax op zn 18e? Nee etc etc nog geen eens over NL elftal begonnen

12 maart 2019 om 09:53

* doet dat jaartje Southampton echt niet ineens zoveel meer boven op de waarde dan dit Ajax seizoen boven op de Ligt..

12 maart 2019 om 10:19

De Ligt had ook een veel betere lobby en begeleiding dan Van Dijk. Het is maar de vraag of De Ligt met de moeilijkheden die Van Dijk heeft doorgemaakt ook zover kan komen. Verder ligt de potentie van De Ligt niet hoger dan die Van Dijk. Van Dijk is op dit moment de absolute top van de wereld. Veel verder dan dit kun je als verdediger niet worden. Dus De Ligt kan niet een veel hogere potentie hebben. Je kan immers niet echt hoger.

12 maart 2019 om 10:27

Ik zie veel mensen dit zeggen dat de Schotse competitie niet zo sterk zou zijn. Voor een verdediger is de schotse competitie perfect omdat je zo aan je fysieke kwaliteiten kan werken. Maar goed dat is een ander verhaal.

Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat van Dijk heeft bewezen dat hij het niveau aan kan vandaar de prijskaart. Het is vooralsnog een gok wat betreft de Ligt. Over 5 jaar kan het de beste verdediger zijn, maar het kan ook zomaar anders lopen.

Ik vind persoonlijk dat spelers van de eredivisie altijd een tussenstop moeten maken. Maar goed dat is ook weer een ander verhaal lol.

12 maart 2019 om 10:59

Geloof het of niet, maar het is mogelijk om beter te zijn dan Van Dijk!! Kijk maar naar Maldini, prime Ramos, Vidic etc. Mocht De Ligt deze lijn doorzetten heeft hij zeker meer potentie dan Van Dijk.

12 maart 2019 om 11:05

De Ligt wordt gewoon voorbij gespeeld door top spitsen hoor? Wat een overdreven gedrag weer. Van Dijk was stappen verder toen hij die transfer maakte.

12 maart 2019 om 11:38

@pro2312
Hahaha jij hebt wel een hoge pet op van De Ligt. De schotse competitie heeft VvD enorm sterk gemaakt. Hij kwam bij southamptom en was een echte leider en steunpilaar daar.
Hij komt bij Liverpool en is daar direct een leider , waar anderen alleen maar tegenop kijken.
ook als je kijkt naar spitsen die tegen virgil gespeeld hebben die zijn ervan overtuigd dat hij een van de besten is achterin.

en tja...
De Ligt heeft dan wel tegen de wereldspitsen sam lammers en van weert onder andere wel top gespeeld zeg. en dat is niet de eerste keer..
dus nee mdl heeft heel veel potentie maar is er nog lang niet. daarom is hij niet meer als VvD waard

12 maart 2019 om 11:40

@rosales1992
Mensen zagen niet dat hij potentie had. Ajax kon kiezen tussen: vd Hoorn en vandijk. en tja het is vaak zo als ze niet bij ajax , psv of az wegkomen , komen ze moeilijker in het NL elftal

12 maart 2019 om 11:44

@rlmlg inderdaad Van Dijk is ook beter dan Mathijs. Men zet er echt extra saus op pfff ... Van Dijk is ook écht een leider, neemt het team op sleeptouw en is nog beslissend met zijn kopgoals. Daarnaast verdedigd hij ook gewoon beter en dat allemaal in de PL waar Mathijs nog af en toe niet thuis geeft in de ED. Men redeneert alsof van Dijk al 33 is ofzo ahahaha puur om Mathijs te boosten. Van Dijk is gewoon overduidelijk beter dan Mathijs, heeft ook meer bewezen dan hem maar dat is logisch gezien de leeftijd.

12 maart 2019 om 11:44

De 'wie is beter discussie' is natuurlijk onvermijdelijk hier. Ik denk dat zowel Van Dijk als De Ligt zich vã³ã³r hun toptransfer op het hoogste niveau hebben bewezen. Van Dijk deed dat in de beste en zwaarste nationale competitie ter wereld; De Ligt deed dat in de Champions League. Het enige verschil is dat De Ligt een paar jaartjes jonger is. Het aantal miljoenen geeft niet altijd aan of een speler beter is of niet.
In dit geval denk ik dat een hoop topclubs balen dat ze aan het slapen waren bij de transfer van Van Dijk naar Liverpool. Het kan dus zijn dat ze bij De Ligt niet nog een keer liggen te slapen en er een 'biedingsoorlog' ontstaat. Maar het kan ook zomaar zijn dat een groot aantal clubs het niet aan durft om 90 miljoen neer te leggen voor een jongen van 19. We gaan het zien. Feit is zeker dat we met zn allen ongelofelijk blij mogen zijn met 2 van de beste centrale verdedigers ter wereld. In ieder geval in wording.

Europees- of wereldkampioen binnen 6 jaar: ik droom er al van hoor jongens.

12 maart 2019 om 11:56

@barca fcg

Ehm ja, in principe zou iedereen dat moeten vinden en begrijpen. Onderscheiding als verdediger voor grootste talent van de wereld zegt al genoeg. Leeftijd waarmee hij nog heel veel stappen kan maken in ervaring en niveau. En ik vind hem persoonlijk nu al niet echt veel onderdoen voor van Dijk. Dus ja, is zeker meer waard dan van Dijk.

12 maart 2019 om 11:58

De discussie wie is er op dit moment beter, slaat werkelijk nergens op in deze discussie. Het gaat erom wie er meer waard is. Ramos is ook beter dan De Ligt, maar is hij meer waard? Tuurlijk niet, want Ramos gaat nog maar twee a drie jaar op dit niveau mee, terwijl De Ligt er nog 15 mee gaat. Op het moment dat Van Dijk werd gekocht voor dat bedrag, was hij zeker niet op het niveau dat hij nu is. Daarnaast denk ik dat de De Ligt van nu niet heel ver verwijderd was van de Van Dijk van die transfer. Maar de potentie van De Ligt reikt wat mij betreft een stukje verder dan Van Dijk. De Ligt heeft het nu al, op deze jonge leeftijd, laten zien tegen spitsen als Lacazette, Rashford, Lewandowski en Ronaldo. Toch niet de minste spelers. Bovendien is de hype groot en kan De Ligt nog een decennia mee. Al met al is het dus goed mogelijk dat hij meer oplevert dan Van Dijk. Betekent dit dat hij beter is dan Van Dijk in deze vorm? Tuurlijk niet.

12 maart 2019 om 13:05

Vergelijking van Van Dijk en De Ligt wat betreft transfersom gaat niet op. Het recordbedrag voor Van Dijk werd overgemaakt aan Southampton, niet Celtic. Hij had zich weliswaar nog niet laten zien in Europa, maar was week in week uit de beste verdediger in de Premier League. Celtic had nooit €84.5 Miljoen voor hem kunnen vangen.

12 maart 2019 om 16:47

Vergeet ook niet dat Van Dijk nog een contract voor 4 jaar had en De Ligt nog maar 2? Drukt de prijs natuurlijk ook.

Als ik Ajax was, zou ik meer vragen dan voor De Jong. De Ligt is aanvoerder van een team dat nu in de kwartfinale van de CL, heeft 100+ wedstrijden op zijn naam staan en is international. Plus tel daarbij de golden boy award mee op en gebruik dat als prijsbepaling. Hoog inzetten dus.

12 maart 2019 om 08:19

Idd hij is ook gewoon meer waard dan de Jong lijkt mij.. Maargoed zonde voor ons maar mooi voor het Nederlands voetbal..

12 maart 2019 om 08:51

Misschien is het 70 Miljoen + bonussen tot 90?

12 maart 2019 om 11:21

Je wil natuurlijk wel voorkomen dat Barca afketst. Had een jaar geleden gezegd dat De jong en De ligt samen voor 150 miljoen naar Barca zouden vertrekken had iedereen je voor gek verklaard. 150 miljoen is ongekend voor een Nederlandse club, ja ook in deze markt.

12 maart 2019 om 12:04

Linkerbaan,

Het is niet samen 150 miljoen, maar minimaal 160 miljoen.

Frenkie 86 miljoen en Mathijs 70 plus minimaal 4 miljoen aan bonussen, denk dat het nog wel meer gaat worden.

Blijft jammer dat ze vertrekken, maar dat is helaas zo want we zijn en blijven een opleidingsclub.

Hopelijk kunnen we de goede spelers steeds iets langer vasthouden.

12 maart 2019 om 08:25

Ik denk dat je als club moeilijk kan gaan dwarszitten bij een droomtransfer voor zo’n jongen. Hij heeft blijkbaar zijn zinnen gezet op Barcelona, dus een stevige onderhandelingspositie heb je niet. 70 miljoen is alsnog een megabedrag voor een verdedigend talent.

12 maart 2019 om 08:29

Een hoger bedrag vragen is niet per definitie dwarsbomen. Ajax mag in deze huidige markt, vragen wat ze willen, mede omdat ze er financieel prima voorstaan. Als je voor Frenkie ook ineens max 86 miljoen kunt vangen, moet dat voor De Ligt ook wel kunnen.

12 maart 2019 om 08:38

Mee eens. Bij een vraagprijs van 80 verkoop je hem ook nog makkelijk. Je hebt al veel dingen genoemd ten opzichte van Frenkie, maar je bent ook nog vergeten te noemen dat ie 2 jaar jonger is. Ze kunnen van de ligt nog veel langer de vruchten plukken.

12 maart 2019 om 08:43

Het probleem is dat De Ligt heeft aangegeven graag naar Barca te willen gaan. Dat is iets waar Barca natuurlijk ook gebruik van maakt door de prijs wat te drukken.

12 maart 2019 om 08:54

@afcajax0164.

Proberen kan altijd natuurlijk.
Maar voor middenvelders en aanvallers word altijd veel meer betaald als voor verdedigers.
Dus dat de jong 86 miljoen op gaat leveren betekend niet automatisch dat de ligt hetzelfde op gaat leveren of zelfs meer.
Nogmaals proberen kan natuurlijk altijd, maar als je kijkt naar de duurste transfers ooit staan er zeer weinig verdedigers in, van dijk was wel heel duur natuurlijk, 84 miljoen, daarna komt Stones met 55, maar dit zijn ook nog eens transfers binnen Engeland, dan word er altijd veel te veel betaald( Andy Caroll bijvoorbeeld)

12 maart 2019 om 09:00

Nee gelijk het eerste bod accepteren dan ben je wel een goede handelaar. Pff

12 maart 2019 om 09:28

Ah, en jij denkt dat Barca 70 mil roept en dat Overmars zegt: ja, doe maar?
Daar gaan echt wel de nodige onderhandelingsrondes aan vooraf, wees maar niet bang.

Echt, hoe simpel sommigen over transfers denken is gewoon bijna tenenkrommend.

12 maart 2019 om 11:25

Als je voor het begin van dit seizoen had gezegd dat Barcelona 150 miljoen zou overmaken naar Ajax voor deze 2 spelers, was je hier voor gek verklaard! Ik vind dus niet dat de prijs wordt gedrukt, met bonussen ga je wellicht nog naar 160 miljoen totaal.

12 maart 2019 om 08:26

Je hoeft niet altijd het onderste uit het vat te halen. 150 mln voor dit duo is toch waanzinnig. Beide naar Barca mooier kan het niet worden.

12 maart 2019 om 08:35

Jij moet geen zakenman worden.
Als hij bij Barca tekent. Is hij binnen een minuut het dubbele waard.

Ajax kan makkelijk 80-100 mil voor De Ligt vangen. Dus waarom meteen akkoord gaan met 70 mil ? Omdat hij toevallig naar de beste club van de wereld kan ? Leuk voor De Ligt, maar dat is ons probleem niet.

Ik neem dit bericht sowieso met een korreltje zout. Kan me niet voorstellen dat een radio station uit Spanje het exacte bedrag weet van De Ligt.

12 maart 2019 om 08:36

Tja, dat kan je doen. Maar een kans zoals deze krijg je maar 1x in de 20 jaar. Dan zou ik er toch wel meer uit persen. 70 of 80 miljoen, Barca gaat dat echt wel betalen.

12 maart 2019 om 08:48

Waarom zou je als proforganisatie niet altijd het onderste uit het vat (uit de kan) hoeven halen?

Het gaat hier om één der grootste (defensieve) talenten van Europa, je verkoopt ‘m maar één keer als club, moet er een waardig opvolger voor terug halen en wilt logiserwijs zoveel mogelijk winst halen uit de verkoop van een eigen opgeleid toptalent.

Ik zie niet zo, waarom Ajax De Ligt voor een relatief lager bedrag van de hand zo moeten doen, Ajax mag vragen wat het wil voor een speler, die onder contract staat en voor wie alle topclubs in de rij staan.

Er is geen enkele reden om uitverkoopprijzen te hanteren voor één van de topptoducten uit het nieuwe collectie. Als Barcelona De Ligt wil hebben, dan zal er gewoon een marktcomform bedrag op tafel moeten leggen.

Minstens een gelijke som als dat er voor Van Dijk of de Jong werd neergelegd, wellicht nog meer gezien zijn jonge leeftijd, talent en potentie.

12 maart 2019 om 08:55

Boys we zullen zien wat waar is. Frenkie was eerst ook zogenaamd 65 miljoen. Verder vind ik 70 wel een mooi bedrag. De duurste verdediger ter wereld kost 84 miljoen halo.

12 maart 2019 om 08:57

@ajaxbaggio

"jij moet geen zakenman worden."
Grappig dat je dat zegt, heb 2 bedrijven, 32 man personeel.....

Volgens jou, Ajaxbaggio kunnen ze dat vangen, welkom in de wereld van het geld. Welkom in de wereld van het zakenleven. Dat de Ligt een hele goeie verdediger is staat buiten kijf, maar volgens mij is er een recordbedrag voor een verdediger neergeteld, dat bedrag was 83 mln. Vvd, verder is zijn ontwikkeling, veel sterker ect?

En wie weet, misschien is de Ligt wel meer waard, maar laat het aan Overmars over, die snapt het spelletje van transfers beter als jij.

12 maart 2019 om 08:59

@metaalverf

Tijd zal het ons gaan leren voor welk bedrag de Ligt verkocht gaat worden. Voor nu, mits waar 70 - 80 mln, is echt een mooi bedrag.

12 maart 2019 om 09:02

70 miljoen is geen uitverkoopprijs. Maar het klopt wel, Ajax kan waarschijnlijk meer voor hem krijgen. We horen het vast snel.

Een reden om niet het onderste uit de kan te halen, is dat je potentiële vervangers niet wil afschrikken. Niemand ziet Ajax als eindstation, iedereen wil weg kunnen als een club als Barca komt. Als Ajax nu tot het gaatje zou gaan, dan kan je daar later weer last van hebben. Dat wil niet zeggen dat ze het eerste bod moeten accepteren, maar wel redelijk blijven.

12 maart 2019 om 09:04

Lee112, De Ligt is veel jonger dan Van Dijk en gaat nog veel langer mee. Hij is nu al goed en gast alleen maar beter worden. Hij wordt alom in Europa begeerd, dus 70 miljoen is een leuk startbedrag om voor potentiële kopers als eerste in te zetten, meer niet. Uiteraard is 70 miljoen een megabedrag, maar imo een dergelijk bedrag relatief laag ingeschat door het Catalaanse medium.

12 maart 2019 om 09:05

@buitenspelval

"waarom zou je als proforganisatie niet altijd het onderste uit het vat (uit de kan) hoeven halen? "
2 in 1 verkoop eigenlijk. 2 spelers, naar Barcelona. Het Barcelona / Ajax sinds Cruijf. Toekomstige samenwerking, kunnen veel redenen zijn.

Natuurlijk moet je er zoveel mogelijk uit willen halen. Maar weet jij de vraagprijs die Ajax hanteert? Ik denk het niet. Dus om die reden vind ik het genoemde bedrag een goed bod (mits waar).

Wat marktconform in jouw ogen is hoeft de realiteit niet te zijn. Meestal, zo is gebleken worden er voor verdedigers andere bedragen betaald dan voor aanvallers. Dus wat is marktconform? Omdat hij het grootste verdedigende talent is vraag ik me dan af. of is het omdat een Feyenoorder dit durft te stellen over het oogappeltje van Ajacieden?

12 maart 2019 om 09:11

@Vernon

70 miljoen is gezien de belangstelling naar mijn idee zeker wel een uitverkoopprijs, gezien het bedrag wat er voor o.a. De Jong en Dembele is neergelegd. Ajax hoeft niks te accepteren zonder slag of stoot voor ern speler die nog onder contract staat.

Dat je potentiële vervangers afschrikt door een marktcomform bedrag te vragen, geloof ik niet zo. Iedereen in Europa weet dat Ajax met De Ligt een uitzonderlijk talent onder contract heeft staan. Waar je ook een uitzonderlijk hoge som geld voor kan vragen.

12 maart 2019 om 09:14

@buitenspelval

Was het niet zo dat er al 3 clubs af waren gehaakt en dat enkel Barca en Bayern over zijn gebleven?

12 maart 2019 om 09:25

@FR_JC

Nee, ik weet uiteraard niet welke precieze vraagprijs Ajax hanteert, maar dat is op zich niet zo interessant. Wat marktcomform is? De prijs, die er voor De Jong, Van Dijk of Dembele betaald werd.

De Ligt is een piepjong supertalent met een groot potentieel aan doorgroeimogelijkheden. Dat maakt hem geen doorsnee verdediger. Heel de Europese top zit Barcelona op het vinkentouw en Ajax zit comfortabel in de leunstoel te wachten wat er binnen komt. Daarnaast zal De Ligt als Ajaxjongen de club hoogstwaarschijnlijk niet piepelen.

De Ligt is uitgeroepen tot de Golden Boy en zal ongetwijfeld goud opleveren. Ik ga er vanuit in ieder geval een hoger bedrag dan 70 miljoen.

12 maart 2019 om 09:31

@FR_JC

“Was het niet zo dat er al 3 clubs waren afgehaakt en dat enkel Barca en Bayern over zijn gebleven?”

Dat zijn volgen mij enkel speculaties vanuit het mediacircus. In de wandelgangen wordt er zoveel gesuggereerd en geschreven. Denk alleen maar aan de ‘zekere’ overgang van Frenkie naar PSG. Barca zou al zijn afgehaakt en kansloos zijn, werd alom geschreven.

Ik denk niet dat de grote clubs, die De Ligt willen alle kaarten op straat gooien.

12 maart 2019 om 09:34

En Bayern wil Hernandez halen als eerste keus toch? Daarnaast zie ik hun geen 70+ miljoen aan een speller uitgeven.

12 maart 2019 om 09:40

@FR_JC

“Omdat hij het grootste verdedigende talent is vraag ik me dan af. of is het omdat een Feyenoorder dit durft te stellen over het oogappeltje van Ajacieden?”

Wat is dat nou weer voor rare, argwanende opmerking? Wat maakt het mij nou uit in deze discussie dat jij Feyenoorder bent? Dat is totaal irrelevant... Waarom er in godsnaam een clubdiscussie van proberen te maken? Nee, zulk een motief dat ‘een Feyenoorder dit durft te stellen’ was nog geen moment in mij opgekomen.

Jammer en totaal onnodig, dat je onze clubvoorkeur er in zo’n discussie over de verkoop van De Ligt er überhaupt bijhaalt. Als hij Feyenoorder, PSV-er of wat dan ook was geweest, dan was mijn mening hetzelfde geweest ter informatie.

12 maart 2019 om 09:49

@buitenspelval

Inderdaad, marktconform is niet interessant. Om diezelfde reden denk ik dat 80 mln op zn top een heel mooi bedrag is. Ook al is hij de goldenboy, het grootste supertalent en zijn echte top zal zich in de toekomst nog aan gaan bieden.

Totaal met je eens dat de Ligt, ras Ajacied zal de club niet piepelen.

Inderdaad, we zullen de wandelgangen berichten niet al te serieus nemen omtrent de clubs die er wel of niet zijn/komen voor de Ligt, de tijd zal dit ons uit gaan wijzen.

12 maart 2019 om 09:51

@buitenspelval

"wat is dat nou weer voor rare, argwanende opmerking? Wat maakt het mij nou uit in deze discussie dat jij Feyenoorder bent? Dat is totaal irrelevant... "

Gezien de reacties is dat niet argwanend, jij bent de enige die de discussie uitbreid en er verder op doorgaat, waarvoor mijn dank

12 maart 2019 om 09:53

Uitverkoop prijzen ? besef je wel hoeveel 70 mil is voor zo'n jonge speler die zich eigenlijk nog niet ergens anders heeft laten zien in europa ( ja tuurlijk de champions league en nationale wedstrijden , maar daarin was hij ook niet constant.. ) voor de rest zou het mooi zijn voor ajax om 70 mil te vangen voor de ligt. moet je al heel blij mee zijn

12 maart 2019 om 10:01

@FR_JC

Ik stel niet, dat marktcomform niet interessant is. Je vraag was of ik wist welke vraagprijs Ajax hanteert. Nee dat weet ik niet en op zich is dat inderdaad het niet zo interessant. Uiteraard is het wèl interessant welk bedrag marktcomform is. Daar gaat dacht ik ook juist de hele discussie dan ook over.

12 maart 2019 om 10:12

@Barca fcg

Jazeker besef ik wel hoeveel 70 miljoen is voor een jonge speler.

Maar besef jij je op jouw beurt wel hoeveel er voor spelers als De Jong, Dembele of Van Dijk is betaald? Verder is het imo onzin dat De Ligt het nog nergens anders heeft laten zien. Reiken tot de EL-finale, de kwartfinale van de CL bereiken met overwinningen op gerenommeerde tegenstanders, met Oranje (waar hij het laatste jaar constant presteert) toplanden als Frankrijk en Duitsland verslaan. Je kunt alles wel bagetaliseren en kleiner maken dan het is.

70 miljoen is naar mijn idee dan ook een relatief laag bedrag voor deze jongen, daarvoor hoeft Ajax hem (nog) niet van de hand te doen. De tojd zal het leren, maar ik schat uiteindelijk een bedrag in dat minimaal overeenkomt met het geld wat er voor Van Dijk of De Jong is betaald. 80+ miljoen dus.

12 maart 2019 om 10:24

Lol, hij breid de discussie uit dus zie je het als validatie van jou gedachten? Jij bent de gene die het benoemt als een vraag en buitenspelval reageert om die vraag te beantwoorden. Nogal een bijzondere manier van discusieren om zo jou gelijk daar uit te halen.

12 maart 2019 om 10:39

@FR_JC

De tijd zal inderdaad uitwijzen voor welk bedrag De Ligt verkocht gaat worden. Het blijft van onze kant speculeren, maar dat maakt erover discussiëren ook juist zo leuk. Uiteindelijk vind ik het persoonlijk het meest belangrijk waar De Ligt in de toekomst terecht komt. Van het geld zien wij sec gezien toch niks.

Ik zie ‘m het liefst naar Barca of Liverpool vertrekken. De laatste club, omdat het mij geweldig lijkt hem met Van Dijk een ingespeeld centraal duo te zien worden.

We zullen de discussie nog ongetwijfeld in de nabije toekomst vervolgen. Ik voorzie de komende tijd nog wel een soap ala Frenkie tot zo ver ook bedankt voor de discussie.

12 maart 2019 om 10:51

Dit is wat de meeste steeds vergeten. Ik wil dat de Ligt succesvol word. Maar 1 of 2 top wedstrijden in de maand is wat anders als iedere week een top wedstrijd te spelen. Laten we met ze allen hopen dat het goed komt maar al die prijzen is geen garantie voor succes.

12 maart 2019 om 10:57

@buitenspelval

Persoonlijk vind ik dan ook dat Barcelona teveel heeft betaald voor Frenkie. Ik vind het een fantastische voetballer met unieke kwaliteiten, eentje die sensationeel kan worden ALS je hem goed in een team in weet te passen. En dat laatste moeten we eerst zien gebeuren.

Als je Frenkie als benchmark neemt, dan zou ik De Ligt op 100 miljoen zetten, omdat goede cv’s altijd bruikbaar zijn (anders dan type-Frenkie). Maar zo kijk ik er niet naar. Als Ajax voor de maximale winst gaat, dan zou je zo’n bedrag kunnen vragen. Maar ik zie dat dus los van Frenkie.

12 maart 2019 om 11:26

@Vernon

Ik vind eigenlijk al die idiote bedragen, die er tegenwoordig in de transfermarkt omgaan te veel van het goeie. Het zijn absurdistische sommen geld, maar ik besef ook dat marktwerking zo in elkaar steekt. Kwestie van vraag en aanbod. En de vraag naar deze talenten is/was overduidelijk. De transfersom van Frenkie kun je niet los zien van de vraagprijs van De Ligt. De standaard wordt bijna dagelijks verlegd naar hoger.

Jongens als De Jong en De Ligt zijn Rolls-Royces onder de Europese toptalenten. Als men deze jongens 80+ waard vindt, dan zijn ze het ook waard, nog los van of ze deze bedragen zullen of kunnen waarmaken. Wat wij er als gewone stervelingen ook van vinden.

Ik denk dat beide voetballers bij Barca beiden op hun plaats zullen zijn. Hopelijk zullen ze in de toekomst gaan schitteren zoals velen ze ook als toekomstige sterren al zien schijnen. Ik persoonlijk heb wel vertrouwen in een gouden ontwikkeling van deze twee toptalenten.

12 maart 2019 om 12:12

Ajax heeft pure mazzel dat net als zij een paar pareltjes hebben rondlopen de hele voetbalmarkt op hol geslagen is.

Kom al meer dan 50 jaar bij Ajax, er komen steeds nieuwe pareltjes bij.

Hopelijk kunnen we ook gaan genieten van Gravenberch en Unuvar, vind het nog steeds verschrikkelijk wat Nouri is overkomen.

12 maart 2019 om 12:15

@ Fr_jcoo

Naast de economische argumenten die anderen al benoemde wil ik nog het volgen daaraan toevoegen. Over het algemeen kunnen wij Ajacieden (al geldt dit voor zoâ´n beetje alle clubs, behalve de aller rijkste) maar een kleine tijd genieten van sterktehouders, waarbij Ajax zelden tot nooit in staat is om de verkochte kwaliteit van sterktehouders meteen weer terug te kopen. Ook al gun je een speler een transfer en wil je mee werken; ook dan moet je het onderste uit de kan halen binnen dat kader.

Met die gegevens in het achterhoofd vind ik dat Ajax het verplicht is aan haar supporters om altijd het onderste uit de kan te halen (al is het een schrale toost). Daarnaast heeft Overmars (of eventuele toekomstige opvolger) ook nog een belang bij goed verkopen, aangezien hij ook een bonus ontvangt wanneer er voor veel geld verkocht word. Jouw club kan alles wat ze binnen kunnen harken hard genoeg gebruiken, wat dat betreft begrijp ik echt helemaal niets van jouw stelling.

12 maart 2019 om 12:32

@F-18/TACP

Ik kan me heel goed inbeelden wat jij nu beschrijft. Geen enkele NL club is in staat stand te houden tegen de grote clubs met veel geld. Helaas zelfs. Bij Ajax is dit inderdaad zo goed als een jaarlijks terugkerend ritueel met momenteel een veelvoud aan goede spelers en die 2 pareltjes. Voor de NV Ajax is dit natuurlijk geweldig maar aan de andere kant het elftal en supporters. Maar een supporter 'voelt' er niets van of dat een speler 50 of 80 mln oplevert. De redenering die ik gebruik daarbij is dat Ajax dan wel veel geld in kas heeft maar datzelfde geld geven ze niet uit aan een speler. Althans, nu nog niet. "het onderste uit de kan", was meer bedoelt als in de toekomstige samenwerking, Barca die 150 mln uitgeeft bij Ajax en een de Ligt die Frenkie achterna wil gaan. Een soort van paaien noemt men dat, en wie weet dat Ajax ooit nog eens een speler van Barca wil halen zullen hun ook niet het onderste uit diezelfde kan halen.

12 maart 2019 om 08:38

70 miljoen is mooi genoeg. Je zou weer het zelfde spelletje kunnen spelen door PSG en Juventus te betrekken bij de onderhandelingen om zo de prijs op te drijven naar 80 en 85 miljoen, maar hij heeft zich nu al uitgesproken dat hij naar Barca wil dus dan weten die andere teams ook dat ze vrij kansloos zijn en netbals bij de Jong figurant zijn in een pokerspel. Ik zou niet al te moeilijk doen en Barca goed houden. Misschien dat we dan ooit van hun een Suarez ofzo krijgen op hun ouwe dag en dan zullen ze dan ook Ajax de voorkeur geven en niet zo moeilijk doen over de vergoeding enzo

12 maart 2019 om 13:14

Hij heeft zich geenzins uitgesproken persé naar Barcelona te willen gaan. Dat wordt gesuggereerd door media, nergens heeft hij zich tot dusver concreet uitgesproken over zijn voorkeur.

Of Ajax een spelletje heeft gespeeld door clubs met elkaar uit te spelen inzake Frenkie de Jong, is nergens gebaseerd. Ajax hoeft PSG of Juventus niet te betrekken bij onderhandelingen, die clubs dienen zichzelf aan door zich te melden bij Ajax en zaakwaarnemers van spelers.

Geïnteresseerde clubs bieden vanzelf tegen elkaar op. Doen bedieningen bij de verkopende club en doen voorstellen aan de spelers in kwestie. Het is een beetje raar om te stellen dat Ajax moeilijk doet in deze.

12 maart 2019 om 08:43

En 2 jaar jonger dan De Jong.

12 maart 2019 om 09:02

Het moest eerst kloppen he... Laatst werd ook gezegd dat Athletico 9 miljoen zou betalen voor Nico.... Dat is ook wel heel sterk

12 maart 2019 om 09:14

Arsenal toch?

12 maart 2019 om 09:34

Verschil is dat 9 miljoen nog niet de helft van de geschatte marktwaarde van Nico (20 mil) is, dat is dus automatisch een belachelijk bod. Daarentegen is 70 miljoen iets meer dan de geschatte marktwaarde (65 mil) van De Ligt. Die gevallen zijn dus niet met elkaar te vergelijken.

12 maart 2019 om 09:13

Hoe je het beschrijft kan je zeker hoog inzetten, maar als je het van Barcelona kant kijkt dan zie je een 18 jarige speler die nog steeds een talent is en dat je daarmee toch een gok neemt. Verder speelt de Ligt bij de grootste club van Nederland, maar heeft ook hij niks gewonnen met zijn club en geen eindtoernooi gespeeld met zijn land. Zijn ook afwegingen die Barcelona meeneemt. Ze hebben al 250 miljoen uitgegeven aan Coutinho en Dembele en beide brengen nog niet wat er van ze verwacht werd. Ik denk dat ze het dubbeltje wel twee keer omdraaien voor ze het uitgeven.

12 maart 2019 om 10:05

Ben het ook met je eens. De Ligt lijkt meer een zekerheid dan de Jong. (die zal het ongetwijfeld wel redden). Maar met de Ligt weet je gewoon zeker dat die daar ook zo mee kan.

12 maart 2019 om 11:05

Heb al eerder aangegeven dat ik me afvraag of hij überhaupt meer op zal gaan leveren dan Frenkie de Jong. Ondanks dat hij in mijn ogen het grotere talent van de twee is, blijft een alternatief voor een centrale verdediger eenvoudiger te vinden dan een alternatief voor een speler met het profiel van Frenkie de Jong. Met twee clubs die leven van oliedollars en Barcelona achter zich aan is het natuurlijk makkelijk om een biedingsoorlog uit te lokken. In het geval van Matthijs de Ligt is dat lastiger, voor hem hebben clubs als Juventus, Bayern München, Real Madrid en Barcelona gewoon alternatieven op de scoutingslijsten staan. Er zijn immers meer getalenteerde centrale verdedigers dan dat er verbindingsspelers als Frenkie de Jong zijn waar een club tien jaar mee verder kan op het allerhoogste niveau.

Neemt overigens niet weg dat ik er geen probleem mee zou hebben als de hoofdprijs voor Matthijs de Ligt wordt betaald door Barcelona. De eindverantwoordelijken hebben immers bewezen totaal incapabel te zijn om een compromis te sluiten op de transfermarkt.

12 maart 2019 om 11:54

Waar slaat je laatste zin op? Kan die niet goed plaatsen. Ik was geen grote fan van het huidige bestuur, echter is mijn mening de laatste maanden/jaren aardig gedraaid. Bestuur Bartomeu sluit zakelijk erg hoede deals. Of dit nu qua sponsoring is of transfers. De Ligt voor 70 mio halen na Frenkie zou een stunt zijn. Barca zal naar gelang van tijd erachter komen dat het een habbekrats is voor die twee spelers die voor lange termijn investeringen vertegenwoordigen. Net als Arthur, Lenglet, Umtiti etc.

12 maart 2019 om 12:00

Met 'het sluiten van een compromis' bedoel ik het gedrag van het bestuur op de transfermarkt op het moment dat het droomdoelwit onhaalbaar is gebleken. Neem bijvoorbeeld het aantrekken van Paulinho na het mislopen van Marco Verratti, het aantrekken van Jeremy Mathieu en Thomas Vermaelen na het mislopen van Thiago Silva, het aantrekken van Paco Alcacer na het mislopen van Gabriel Jesus. Kan nog wel even doorgaan, maar je begrijp m'n punt vast wel inmiddels.

Neemt overigens niet weg dat het transferbeleid enorm is verbeterd. Dat ben ik volledig met je eens. Eigenlijk is er alleen nog een jonge aanvaller van wereldklasse nodig en Barcelona hoeft de komende jaren eigenlijk niets te doen op de transfermarkt.

12 maart 2019 om 13:07

Ja dat of bonussen en hoog doorkoop percentage. Het is wel Barca.. Relatie met Ajax is belangrijk en kan op voortgebouwd worden op een sterkere manier dan die al is.

12 maart 2019 om 13:24

Het is gewoon een kwestie van vraag en aanbod. Blijkbaar is Barcelona de enige club die 70 miljoen wil betalen. Denk je Ajax hogere biedingen zou weigeren? Die zijn er misschien niet en dan is dit blijkbaar de waarde. Dan kan Ajax wel 100 miljoen vragen maar dan wordt onze vriend De Ligt niet verkocht.

70 miljoen is een mooi bedrag maar gezien zijn talenten had ik eigenlijk wel verwacht dat hij meer zou opbrengen dan de jong

12 maart 2019 om 09:27

Het waarheidsgehalte van dit artikel is waarschijnlijk niet zo hoog. Dit lijkt me namelijk puur speculatie. Ik verwacht dat ook De Ligt meer dan 80 miljoen gaat opbrengen. Ik vind hem indrukwekkender dan Frenkie om eerlijk te zijn, en hij is veel jonger.

Het is toch een ontzettend mooi en groot compliment dat onze spelers weer in de schijnwerpers staan bij de absolute op. Waar we voorheen spelers verkochten aan buitenlandse sub-top ploegen verkopen we dit jaar onze sterspelers aan Barcelona.

Aan Marc om er weer wat moois van te maken maar dat gaat so wie so lukken.

Matthijs als dit werkelijk zo is dan is het jammer dat je gaat maar ook enorm gegund.

12 maart 2019 om 08:18

Ik denk dat het vooral te maken heeft met die prijzen. Spurs dortmund sevilla gaan geen 70 mil neer tikken voor een eredivisie speler

12 maart 2019 om 08:30

Volgens mij heeft het vooral te maken met kwaliteit, de top legt namelijk geen 70 miljoen neer voor spelers zonder kwaliteit.

12 maart 2019 om 08:41

Tuurlijk shorty maar vond jij eriksen destijds minder dan de jong nu? Het heeft idd ook met kwaliteit te maken maar mocht de markt niet zo op hol zijn dan waren frenkie en de jong nj 30 of 40 mil waard en dan waren ze sneller naar een spurs of een dortmund gegaan

12 maart 2019 om 08:51

Ik denk dat een Spurs graag 70 miljoen zou betalen voor een de Ligt alleen dat de speler in kwestie niet naar een Tottenham zal willen.

Ik ben van menig dat die 70 miljoen al te laag is, zeker wat hij nu heeft laten zien tegen de topclubs (Bayern/Real). En het aantal wedstrijden wat hij gespeeld heeft plus de golden boy award en zijn leeftijd betekend gewoon dat je er minimaal 80/90 voor moet krijgen met bonussen tot de 100 miljoen. Het is veel maar in deze tijd heel normaal en deze jongen is nog geen 20 jaar dus kan makkelijk mee en als hij 3 jaar basis speelt bij Barca en dan nog doorgroeit is hij gewoon het dubbele nog eens waard.

12 maart 2019 om 08:53

Eriksen had geen langdurig contract en kon dus nooit zoveel geld opleveren. Tot op zekere hoogte heb je wel gelijk hoor, dat grote clubs meer geld hebben laat ze nog sneller gokjes wagen, maar met name Ajax verkoopt toch voor best goede prijzen al een hele tijd. Dit Ajax bestuur is gewoon erg goed bezig om contracten up to date te houden, waardoor je minder risico loopt spelers te moeten verkopen omdat ze nog maar een half jaar of een jaar onder contract staan.

12 maart 2019 om 08:58

Dat is zeker zo. Marc doet het al jaren geweldig met het verkopen van spelers. Ik hoop dat barca niet meer dsn 70 mil betaald natuurlijk maar ik snap best dat ze er meer voor gaan vragen.

12 maart 2019 om 09:06

Nou er gaan toch altijd wel spelers vanuit Nederland naar de top van het Europese voetbal. Ze slagen alleen niet allemaal, maar ze komen er wel. Depay, Afellay, Assaidi, Janssen, Buttner, om er maar een paar te noemen en dan heb ik het alleen over het Nederlandse gehalte en laat ik de jeugdspelers die vroeg vertrekken nog buiten beschouwing.

12 maart 2019 om 09:16

Dat hebben we bijvoorbeeld altijd wel zwaar voor gehad op België. Van daaruit gaan vrijwel nooit spelers direct naar de Europese top. Ja, Jean-Marie Pfaff en Enzo Scifo ooit.

12 maart 2019 om 09:54

Nou ja, Lukaku, De Bruyne en Courtois mag je daar ook wel onder scharen toch.

12 maart 2019 om 11:00

Klopt, en naast Ajax ook weer een goed teken voor oranje. We hebben straks drie spelers bij Barca, twee bij Liverpool, en wie weet waar Depay nog heen gaat. En verder nog spelers bij categorie Ajax en Roma.

Ben blij dat barca langzaam aan de toekomst denkt. Frenkie, de Ligt, Arthur en dembele zijn spelers die barca kunnen dragen na het tijdperk messi. Ik zou heel blij zijn met de komst van deLigt maar ik denk dat hij net zoals Frenkie het eerste seizoen niet veel aan spelen toekomt. Ik hoop dat die jongens het geduld kunnen opbrengen. Pique en rakitic zie ik sws max 1 of 2 seizoen nog mee gaan. Umtiti is mits fit de beste barca verdediger en die is pas 24 dus de Ligt kan die plek wel uit zn hoofd zetten

12 maart 2019 om 08:18

De ligt speelt Piqué zo uit de basis en ik verwacht dat Rakitic weggaat

12 maart 2019 om 08:19

Ik weet niet of je barca kijkt maar pique zo uit de basis doe je niet ff hoor. Die man haalt op dit moment zijn beste niveau. Ik moet het dus nog maar zien. Rakitic gaat denk niet weg want de trainer wil hem niet kwijt

12 maart 2019 om 08:20

Haha speelt Pique zo uit de basis? Kijk jij Barca weleens? Pique is echt megagoed dit jaar.

12 maart 2019 om 08:45

Los van het feit dat Pique dit jaar erg goed speelt, vergeet je voor het gemak dat dit een protoBarca vent is. Die heeft meer krediet dan een gemiddelde speler.

12 maart 2019 om 09:11

Pique is al jaren wereldtop, los van een kleine dip die hij gehad heeft, niemand speelt die zomaar uit de basis. Wel kan hij minder spelen want hij speelt nu al alles. De Ligt komt echt wel aan zijn minuten en kan het leren van iemand die het Barca spelletje al jaren perfect beheerst.

12 maart 2019 om 08:43

Ik vind Umtiti vaak tegen vallen. Ik denk dat De Ligt meer kans op speelminuten krijgt dan Frenkie als Rakatic niet weggaat.

12 maart 2019 om 08:52

Vaak tegen vallen? Umtiti was het hele seizoen geblesseerd. Was op het wk geweldig en heeft sinds die bij barca heeft gezeten ongelooflijk goed niveau gehaald voor mij en vele barca supporters de beste aankopen de afgelopen jaren. De ligt krijgt heus wel speelminuten maar hij speelt umtiti en pique er helaas niet uit hoor mochten ze zo blijven spelen

Verwacht nog wel iets van onze goochelaar Overmars en zullen rond de 82 uitkomen? Hij heeft erg sterk gespeeld afgelopen weken en daarvoor zat hij al op de geboden prijs.

70??? Maak daar is heel snel 90 van gek hij is nu al beter dan van Dijk en hij is pas 19!

12 maart 2019 om 08:22

Beter dan v Dijk? Weet niet of jij wel eens voetbal kijkt maar united uit is wat anders dan Emmen uit.

12 maart 2019 om 08:41

Van Dijk is zeker nog beter dan De Ligt. Maar we moeten niet doen alsof hij heilig is. Kijk maar eens naar Rode Ster tegen Liverpool. Mijn God, wat was hij toen slecht..

12 maart 2019 om 08:52

Iedereen heeft wel eens een slechte dag, maar je moet niet vergeten dat de helft van de premiere league wedstrijden van het niveau champions league zijn. Daar laat hij toch veel wedstrijden zien er belangrijk te zijn. Maar ik snap uberhaupt niet dat mensen die twee vergelijken. Virgil van Dijk is al veel ouder, zit kwa leeftijd op het hoogte punt van zijn carriere, heeft al veel meer bewezen en speelde al in de premiere league ten tijde van het record bedrag. Dus om tot zijn transferbedrag te komen waren er hele andere (waardes voor) variabelen. Ik heb bij sommige die deze twee vergelijken en de Ligt de betere van de twee vinden, het gevoel van jaloezie dat van Dijk niet naar Ajax is gegaan en daarom niet de betere mag zijn. Wees gewoon blij dat we 2 top verdedigers hebben voor het Nederlands elftal.

12 maart 2019 om 08:52

Kijk feyenoord uit of heracles uit, hoe slecht was de ligt toen?.

Iedere speler heeft zijn mindere wedstrijden. dus op 1 wedstrijd kan je het niet afrekenen.

Virgil van Dijk is gewoon nog steeds een paar klasse beter dan de Ligt, maar over 1/2 jaar verwacht ik dat het zeker omgedraaid is. Maar nu nee?, in mijn ogen is van Dijk de beste verdediger op dit moment en de ligt het beste talent. Niet verkeerd voor nederland?

12 maart 2019 om 08:33

Dit hoor ik meer mensen zeggen, maar waar is dit op gebaseerd? Ik ben een groot fan van De Ligt, maar Van Dijk laat het nu al enkele jaren zien en ook nog eens op een hoog niveau. Hij is één van de sterspelers van Liverpool en wordt door velen gezien als de beste verdediger van de Premier League. De Ligt kan een grote toekomst tegemoet zien, maar hij zit echt nog niet op het niveau van Van Dijk.

12 maart 2019 om 08:57

Dit soort reacties zijn volgens mij vooral gebaseerd op de gedachte: hoe kan ik zoveel mogelijk reactie teweeg brengen.

12 maart 2019 om 12:21

Je kunt van Dijk en de Ligt niet vergelijken. De Ligt is een betere " aanvallende" verdediger. Belangrijk voor een club als Barcelona. Van Dijk is een ijzersterke "verdedigende" verdediger, maar is opbouwend beperkt. Wel een ideale combinatie.

Geweldig om te horen als barca en ajax fan. Geweldige club voor Matthijs

De ligt tikt nu al bijna wereldtop aan en kan zeker als het een beetje meezit nog een goede 15 jaar mee. 100+ miljoen vragen a.u.b. Er zal vast een club tussen zitten die bereid is eraan te voldoen.

Dom van Barcelona dat ze er geen package deal van gemaakt hebben. 150 miljoen voor De Ligt + De Jong klinkt prima, maar nu klinkt 65 miljoen voor alleen De Ligt als aan de lage kant.

Prachtig dit, voor Ajax waanzinnig interessant om spelers aan de absolute top af te leveren. Dan krijg je aantrekkingskracht bij de jonge talenten die daar nog niet helemaal zijn.
De verkoop aan Barcelona is meer waard dan alleen het geld dat je er voor krijgt, dit zorgt er voor dat talenten als Bailey, Richarlison en Lainez in de toekomst misschien wel voor Ajax kiezen omdat je je zo in de kijker speelt bij de absolute top en je in de CL kan meten met de absolute top!

Minder bedrag dan de Jong ?,ajax houd hier meer aan over.
Van De Jong gaat er een smak geld naar Willem 2 en Rkc.

Mag hopen dat Ajax het bedrag van 70 miljoen niet meer hanteert. De Ligt moet minimaal 100 miljoen opleveren, als je ziet hoe goed hij al is op deze leeftijd en hoeveel profijt een club als Barça daar van heeft met zoveel jaren voor zich...

12 maart 2019 om 08:44

Grote kans dat De Ligt gewoon een beter contract heeft bedongen dan Frenkie.
een lagere transfersom kan voor een speler soms juist gunstiger zijn.

12 maart 2019 om 08:55

Tja, maar de club heeft daar ansich niks mee te maken. Tenzij een speler gaat dreigen er een zaak van te maken.

12 maart 2019 om 08:58

Minimaal 100 miljoen is al 20 miljoen meer dan de duurste verdediger ooit. Ik ben een enorme de Ligt fan, maar erg realistisch vind ik die gedachte niet hoor. We zijn allemaal behoorlijk gaan zweven de laatste periode.

12 maart 2019 om 09:49

Is in mijn ogen ook het grootste verdedigende talent van de afgelopen 10 jaar. Een topspeler waar je nog minimaal 12 jaar mee vooruit kan, helemaal niet gek dat hij mogelijk de duurste verdediger aller tijden wordt. Heeft zich op zijn 19de al internationaal bewezen.

12 maart 2019 om 11:06

Grootste verdedigend talent van de laatste 10 jaar is ook overdreven. In die 10 jaar zijn ook types als Varane doorgebroken. Die speelde op zijn 19e wekelijks voor Madrid i.p.v. in de eredivisie.
In deze periode brak ook Marquinhos door, waar iedereen toen lyrisch over was.

Kortom de waan van de dag heerst dus het is niet mogelijk om zo’n uitspraak over een tijdsperiode te doen gebaseerd op gefundeerde argumenten

12 maart 2019 om 11:12

De Ligt vind ik veel verder dan Marquinhos op die leeftijd. Over Varane zou je kunnen discussiëren, maar feit is dat er in die tijd andere bedragen betaald werden dan nu. Bovendien werd Varane al op jonge leeftijd naar Real gehaald. De gehele absolute top zit nu achter De Ligt aan, dat drijft de prijs nou eenmaal enorm omhoog.

Zeventig miljoen zou een mooi bedrag zijn voor De Ligt! Je zou bijna gaan denken dat het wat aan de lage kant is door alle bedragen die men de laatste tijd hoort voorbijkomen, maar uiteindelijk hebben we het hier over een verdediger. Over het algemeen zijn die minder waard dan middenvelders en aanvallers. Mocht De Ligt voor dat bedrag vertrekken dan zou hij de op één na duurste verdediger aller tijden worden (van Dijk op een natuurlijk).

Barcelona is ook een mooie club voor hem en hij kan dan samen met De Jong optrekken. Iets wat hij volgens geruchten graag wou. Het enige wat ik wel zorgwekkend vind is dat Barcelona redelijk wat centrale verdedigers heeft met Umtiti, Pique, Todibo en Lenglet.

12 maart 2019 om 09:58

Zou het persoonlijk niet vreemd vinden als hij duurder wordt dan Van Dijk. De Ligt is 8 jaar jonger en een speler waarvan je bijna zeker weet dat hij binnen 2 jaar wereldtop wordt. Als topclub zou ik hier zeker 100 miljoen voor over hebben.

Het aantal verdedigers lijkt op het oog veel, maar in feite valt het mee. Umtiti en Lenglet zijn beide linksbenig en zullen concurreren voor de positie van linker centrale verdediger. Tobido heeft vrijwel niet gespeeld dit jaar en zal volgend jaar hoogstwaarschijnlijk verhuurd/verkocht worden. Voor de positie van rechter centrale verdediger hou je dan alleen nog Pique over. Voor De Ligt is het ideaal om zich nog 1 à 2 jaar rustig te ontwikkelen achter Pique om daarna het stukje over te nemen. Vergeet niet dat de druk heel hoog is bij Barcelona en het voor een jonge speler als De Ligt prima is om een jaar te kunnen acclimatiseren. Bovendien kan hij nog heel veel leren van een ervaren topverdediger als Pique.

Ik snap ergens niet waarom Ajax Todibo niet in de transfer wil betrekken. Hebben ze gelijk zelf een vervanger in huis voor De Ligt met dito huizenhoog potentieel. Barca gaat Todibo niet meer kunnen opstellen als ze De Ligt binnen hebben, en Ajax is voor Todibo ook de beste plaats om zich te ontwikkelen

12 maart 2019 om 08:33

Zon Todibo moet ook maar net naar Ajax willen he. Zal geen lullig salaris hebben bij Barcelona en wie weet speelt er achter de schermen al iets bij een Fulham etc.

12 maart 2019 om 08:56

De spelers schijnen heel erg onder de indruk te zijn van die todibo en is heel erg zn best aan het doen op spaans te leren. Ik zou als je die jongen wil verhuren, het in Spanje doen en anders maar houden en dan vermaelen en die andere verdediger die in de winter is gehuurd weg sturen in de zomer

13 maart 2019 om 13:25

Vermaelen en Murillo vertrekken zowiezo maar Barca zou ook nog Vitolo van Palmeiras kunnen halen en met De Ligt erbij is er geen speeltijd over. Todibo moet je ook zowiezo uitlenen

12 maart 2019 om 08:56

Het zou me ook niks verbazen als blikt dat er straks toch geprobeerd is om iemand in de deal te betrekken of dat ze volgend jaar Suarez mogen ophalen als die terug wil. Overmars is niet gek. Maar even wachten tot we definitief weten wat er gedaan is

12 maart 2019 om 08:55

Ajax wil structureel meedoen met de Europese subtop, niet structureel meedoen met de playoffs van de Eredivisie. Het elftal wat je noemt bestaat op de huidige spelers na uit pure middelmaat, hoe wil je dat de fans aandoen na wat we tegen Real hebben laten zien?

Mag hopen dat er nog wat gespreide betalingen id vorm van bonussen twv 40mln aan gekoppeld zijn. Daarnaast heeft Barca nogal wat mensen lopen op die posities..
begrijp t niet helemaal

13 maart 2019 om 13:28

Maar niemand van het niveau De Ligt voor Pique op te volgen of zelfs maar zonder een bang hart te roteren

Het zou mooi zijn als het snel wordt afgehandeld. Dan weten alle partijen waar ze aan toe zijn. Anders blijf je tot het eind van het seizoen weer van die onzin berichten voorbij komen

Leuk en gezellig maar waar haalt Barca al dat geld vandaan? Zoveel verkopen ze ook niet.

12 maart 2019 om 09:31

Barcelona zou het afgelopen jaar bij Noord-Amerikaanse investeringsfondsen hebben aangeklopt om geld op te halen in de vorm van leningen, waarbij ze een bedrag van 140 miljoen euro hebben opgehaald dat integraal voor transfers bestemd zou zijn. Dat zou alvast heel wat verklaren als het waar is (het verhaal komt uit El Pais).

12 maart 2019 om 09:46

Vorig seizoen een recordomzet van 914 miljoen (hoogste van alle clubs aller tijden) en, na vele dure aankopen als Dembele en Coutinho, nog steeds een netto winst van 13 miljoen euro. Dit boekjaar is er met de verkoop van Paulinho, Mina, Digne, Deulofeu, A. Vidal en een handvol huurvergoedingen ook al weer ruim 130 miljoen richting Barcelona gekomen. De transfer van Frenkie en de helft van De Ligt is daarmee dus al gedekt. Buiten dat hebben clubs van de grootte van Barca natuurlijk ook nog een transferbudget waar je u tegen zegt dat niet afhankelijk is van inkomende transfergelden. Over de financiele huishouding van FC Barcelona hoef je je echt niet druk te maken hoor, die hebben geld genoeg om dergelijke aankopen te verantwoorden!

12 maart 2019 om 10:16

Is A. Vidal al verkocht? Dat begrijp ik maar heb je dan niet tegenover het beperkte salarisbudget van Barca, ik heb vaker gelezen dat Barca ontzettend veel betaald aan salaris.

12 maart 2019 om 10:27

*aleix Vidal

Vorig jaar is Iniesta vertrokken, het jaar daarvoor Neymar, dat waren twee zwaargewichten op de loonlijst wiens vertrek in elk geval voor wat ademruimte heeft gezorgd. Ik verwacht deze zomer ook een vertrek van Rakitic, Vermaelen en misschien nog enkele andere spelers, waardoor het salarisbudget in balans kan blijven.

12 maart 2019 om 10:32

Oh sorry, ik dacht het duidelijk te maken door A. Vidal te typen maar het gaat hier om Aleix Vidal inderdaad, niet om Arturo Vidal!

12 maart 2019 om 19:56

Maakt wel veel duidelijk nu. Achja Aleix Vidal natuurlijk, ik wist helemaal niet dat hij weg was. Ik wist wel dat het transferbudget bij clubs als Bayern, United, Barca en Real ontzettend hoog was maar dan had je daar tegenover nog het salarisbudget. levski1 heeft het al zo een beetje uitgelegd.

Geloof er niets van. Ook niet goed nu om te speculeren. Kwartfinale staat voor de deur, en strijd om landstitel. In de winterstop of na de titel actie niet nu. Overigens verwacht ik dat Matthijs voor 100 miljoen weg gaat. Zeker geen 70.anders blijft ie nog een jaar.

Had gehoopt dat hij naar juve zou gaan. Gezien zijn leeftijd mag ajax meer vangen voor hem 100+ denk k

Barca laat ze sinds het vertrek van Neymar behoorlijk rollen.

Dembele - Frenkie - Langlet - Arthur - Coutinho - Malcolm - en nu dan flink voor De Ligt. En wie weet straks Onana nog....

Het zou ook weer eens goed voor de club zijn als er eigen jongens weten door te breken. Dat zie je nu in al dat transfergeweld veel te weinig...

12 maart 2019 om 08:48

Denk dat er op het punt niet zo hoogstaand is wat er bij ze rondloopt. Deze trainer houd ook van jongere spelers op te stellen.

12 maart 2019 om 08:56

Serieus? Je hebt ook nog te maken met een speler zelf he. Je zou het in eerste instantie kunnen zeggen om de prijs verder op te drijven maar of De Ligt er beter van gaat ballen betwijfel ik

Ajax moet op dit moment gewoon niet onderhandelen. Op dit moment is De Ligt de meest talentvolle verdediger van zijn leeftijd, aanvoerder, Goldenboy enzovoorts. Maar als Ajax het nog één of twee rondes verder schopt in de Champions League is het opeens de aanvoerder van één van de succesvolste teams van Europa. En zo niet, als ze er na de kwartfinale uitliggen, kun je nog atlijd deze 70 miljoen innen.

Minder gaat hij niet waard worden, meer misschien wel.

12 maart 2019 om 10:07

Gewoon een dik contract geven en zo lang mogelijk behouden. Je krijgt als Ajax zijnde niet elk jaar de kans om een team te bouwen die met de top mee zal draaien. Die kans moeten ze nu pakken. Daar helpen ze heel de Eredivisie mee en zal het Nederland als voetballand terug op de kaart brengen waar het hoort.

Bedrag lijkt aan de lage kant. Kan me niet voorstellen dat er bij dit bedrag niet ook een doorverkoop-percentage wordt bedongen. Vooralsnog verwacht ik dat hij uiteindelijk voor minimaal 85mio wordt verkocht.

12 maart 2019 om 09:42

Een doorverkooppercentage is nuttig voor subtop clubs, maar als je een speler verkoopt aan de absolute top zou ik er niet vanuit gaan dat hij nog voor een hoger bedrag wordt doorverkocht.

Messi onze kant ophalen, ben je er ook. Hoeft er maar 1 te verhuizen 😀

70m zou echt te weinig zijn in de huidige markt, dit gaat over een uitzonderlijk talent dat nu al op zijn leeftijd tot de beste centrale verdedigers te wereld behoort. Die koulibaly moet meer dan honderd miljoen kosten, ouder en minder goed dan de Ligt. Kom op overmars, alles onder de 100m voor deze golden boy zou echt slecht gehandeld zijn

12 maart 2019 om 09:20

Koulibaly minder goed dan De Ligt? Waar heb jij het nou over.
Ik vind 70 miljoen voor De Ligt goed genoeg, Barca moet niet meer gaan betalen.

Hopen dat 70 mln niet waar is. Hopen dat heel dat kul argument dat ze een goede relatie willen opbouwen met een club (zoals sanchez naar tottenham) niet weer uit de kast getrokken wordt. Zou schandalig zijn. Gewoon minimaal 85 mln met bonussen. Behoort itt tot Frenkie tot de beste van de wereld op zijn positie (zo niet de beste).

70 miljoen is echt te laag voor een stopper die nog 15 jaar mee kan en zijn niveau al heeft!
Hoop dat city komt om de prijs flink op te drijven richting de 100 miljoen.

Het bedrag zal door bonussen vast hoger worden, maar 100 miljoen is erg overdreven.
Hij is nog niet op het niveau van Van Dijk en dat zal dan ook vaak als maat aangenomen worden. Toen er zoveel voor Van Dijk werd betaald, had hij wel al een aardig gevulde rugzak met ervaring en dat is wat men graag ziet bij verdedigers.
De vergelijking met wat Barca voor dembele heeft betaald gaat ook niet op, want voor middenvelders en aanvallers wordt nou eenmaal meer betaald. Daarnaast heeft Barca ook wel geleerd van het betalen voor "talent" (dembele)

12 maart 2019 om 09:44

Maar toen er zoveel voor Van Dijk werd betaald, was Van Dijk ook al 6 jaar ouder dan De Ligt nu is. Dat is ook iets waar je voor betaalt.

Barcelona van nu doet me sterk denken aan Real en Chelsea van 10 jaar geleden, kopen, kopen en nog eens kopen, en de bedragen zijn gewoon absurd voor spelers die nog helemaal niks hebben gewonnen.

12 maart 2019 om 09:51

Ben het niet helemaal met je eens. Neigt wel die kant op, alleen koopt Barca nu spelers die in principe voor het eerst gebruikt gaan worden. Vooral een Chelsea is meer een spelersbedrijf. De meeste talenten hebben nooit voor de hoofdmacht gespeeld en zijn enkel verhuurd om zo later met winst doorverkocht te worden.

Nogmaals, zet Eredivisie in als dè rookiecompetitie van Europa

Nogmaals, zet Eredivisie in als dè rookiecompetitie van Europa

Ajax moet zelfrespect tonen en nee zeggen. Je moet je als Ajax zijnde met het geld wat er al is niet weg laten zetten alsof je een tweederangs clubje bent. Voor het grootste deel van de voetbalgeschiedenis was Ajax groter dan Barcelona en de prestaties ontlopen elkaar niet veel. Als je dan Ajax lief hebt doet het er niet toe wat een of andere buitenlandse club wil. Ajax gaat voor zolang daar de mogelijkheid voor is.

12 maart 2019 om 10:23

Bekijk het eens vanuit de spelers. Die kunnen naar 1 van de op dit moment grootste clubs ter wereld en in 1 van de beste competities. Daarnaast gaan zijn het veelvuldige verdienen van wat ze bij Ajax krijgen. Daar zit niet een klein verschil. Ik hoop ook altijd dat spelers nog net 1 jaartje langer blijven bij Ajax uit clubliefde maar ik begrijp deze spelers ook wanneer het verschil zo groot is.

12 maart 2019 om 10:39

Hoe laat je jezelf wegzetten als tweederangs clubje als je een jeugdaankoop en zelf-opgeleide speler samen voor ruim 150 miljoen euro verkoopt aan een van de grootste clubs ter wereld? Ik vind dat juist duiden op dat je geen tweederangs club bent. Het is een leuk idyllisch idee om De Jong en De Ligt te (proberen te) behouden maar in de realiteit is dat niet mogelijk. Dit zijn talenten van de buitencategorie en zij tonen aan dat zij toe zijn aan een stap buiten de ED. Voor het Nederlands voetbal is het ook beter dat zulke jongens in toepcompetities spelen toch? Hoe graag ik ze beide ook nog een jaar bij Ajax zie ballen, ben ik toch blij met deze transfers. Beide naar een fantastische mooie club, die qua speelstijl nog veel weg heeft van Ajax ook. Een monsterbedrag voor Ajax en een groot compliment richting de Eredivisie.

12 maart 2019 om 10:48

De Jong is voor een mooi bedrag verkocht. Daar kan Ajax mee verder en ga ik dus ook niet op in. Maar als Ajax binnen 1 kaar twee jonkies verkoopt aan een "grotere club" getuigt dat van weinig zelfrespect gezien de grootheid van Ajax op dit moment icm de historie.

12 maart 2019 om 11:19

Vroeger waren de financiële verschillen ook niet zo groot. Nu hebben de top 4 competities zoveel meer te besteden dan Ajax. Dan loopt de concurrentie vanzelf bij je weg. Dit proces gebeurde al in de jaren 90

Ik hoop eigenlijk toch nog stiekem dat Real Madrid hem haalt. Ik acht de kans echter zeer klein in...

Blijft bizar dat voor zowel De Jong als De Ligt totaal geen belangstelling vernomen werd en wordt van Real Madrid. Vorige week hebben we kunnen zien hoe die ploeg komende zomer aan een totale renovatie moet werken. Met deze twee hadden ze zich voor de komende tien jaar kunnen verzekeren van enkele van de steunpilaren van dat elftal. Om redenen die mij ontgaan kiezen ze er nu zelf voor dat die zekerheid Barcelona toekomt.

12 maart 2019 om 11:20

Real Madrid betaalt geen bedragen hoger dan 60 miljoen voor talenten.
Alleen Rodrigo (santos) en Vinicius Jr (flamengo) hebben zij meer dan 60 miljoen betaalt.

Ik zou de vraag anders stellen, waarom heeft Barca niet meer dan Madrid geboden voor Rodrigo (santos) en Vinicius Jr (flamengo). Zij betalen nu al meer geld voor andere spelers.

12 maart 2019 om 11:38

die waren ook geen 19 en aanvoerder van hun elftallen. dus waarom zouden ze niet meedoen voor een 19-jarige "Golden boy"? Je pist naast de pot als de grote concurrent als de grote Real zijnde.

12 maart 2019 om 12:07

Het lijkt erop dat Madrid zich richt op Spaanse talenten, echter werpt dit zijn vruchten nog niet af.
Wel hebben ze op papier een heel talentvolle groep staan, ik hoop dat Zidane weer alle gezichten dezelfde kant op kan zetten.

Even niet over de prijs maar het zou toch prachtig zijn als er 2 Nederlanders bij misschien wel de beste club van de wereld spelen. Moet je voorstellen, Barca kan 11 spelers opstellen/kopen die ze willen en kiezen hierbij voor 2 Nederlanders. Dat voorspelt ook weer veel goeds voor het Nederlands-elftal. Wales heeft maar 1 topspelers en wij al zeker 3 met Van Dijk.

12 maart 2019 om 11:42

Voor het NL voetbal beaam ik dit enorm ja! Stiekem hoop ik dat er ook nog talentjes doorbreken die de aanval kunnen versterken met hun vaardigheden. Verdedigend en op het middenveld vind ik het wel prima hoe het NL elftal er voor staat.

Denk als De Ligt alleen naar Barcelona wilt Ajax het niet laat stuk lopen omdat een psg bijvoorbeeld meer wilt betalen, en De Ligt daar niet naar toe wilt. Het is voor Barcelona natuurlijk een luxe positie maar Ajax kan bijvoorbeeld door bepaalde bonussen meer eisen.

Zoveel wedstrijden voor Barcelona + 5 miljoen enz..

70 miljoen voor een shirt met handtekening erop. De aanvoerder heeft laten zien wat hij op 19-jarige leeftijd kan leiden naast zijn kwaliteiten en achievements. Minimaal 100 miljoen.

Nou, de leegkoop bij Ajax gaat beginnen. ... Ik kan mij voorstellen dat je als Ajax supporter helemaal gek wordt van het continu opnieuw bouwen aan een team waarbij het weer super lang duurt voordat je weer eindelijk het gewenste niveau behaald.

12 maart 2019 om 11:41

Nou het toont aan dat de jeugdopleiding en scouting blijkt te werken. Is ook een fijne bevestiging. Zolang men van onze staf afblijft komt het wel goed.

Vz maakt weer een titel op een bericht...Barcelona slaat toe en maakt megabedrag over....Dat staat nergens beschreven......

Niet doen Overmars!!!
70 miljoen is inmiddels een fooi voor De Ligt!! Als Barcelona hem vastlegt kan hij daar 10-12 jaar de sterkhouder zijn in de verdediging van Barcelona. Daar kan Ajax dus meer voor vragen. Eerder richting de 100 miljoen moet Ajax minimaal vragen om waar te krijgen voor De Ligt zijn enorme potentie en talent.

Discussie De Ligt Piqué ... Piqué is veel te traag en wordt nog trager. De Ligt speelt die na een jaar uit de basis. Piqué heeft ook andere plannen, die zal stillaan afbouwen. Maar hoop dat De Ligt veel van hem kan leren, ik denk dat dit ook de uiteindelijke bedoeling is.

Geen gezeur nu over transfers. We hebben gezien dat het bij de toekomende transfer van De Jong ook voor onrust zorgde. Ajax is op 3 fronten actief. Dat is momenteel veel belangrijker dan de mogelijke miljoenen voor De Ligt. Overmars moet Barca resuluut de deur wijzen en zeggen dat hij er in de zomer op terugkomt. Rust boven alles!

70 is te weinig voor de Ligt. Hij is misschien wel het grootste verdedigende talent ter wereld, is erg jong, heeft zich al bewezen op alle niveaus. Ajax verkoopt hier een zeer jonge, maar toch ervaren en volwassen verdediger die misschien nog wel 15 jaar mee kan. Voor minder dan 90 absoluut niet laten gaan.

Top10 beste verdediger ter wereld.85 miljoen minder is onacceptabel. voetballende capaciteiten maak het team sterker .zo sterk als een tank uitstekende kopper.deze leeftijd uniek


Hoewel de Ligt duidelijk veel talent en potentie heeft vraag ik me serieus af wat Barça moet met nog een centrale verdediger. Er zijn een hoop posities die veel slechter bezet zijn, er is bijvoorbeeld geen reserve linksback en een (echte) stand-in voor Suarez is er ook niet. Zou dus eerder daar versterken.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren