Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Als Ajax geen kampioen wordt, heeft Erik ten Hag het niet goed gedaan’

Laatste update:

Met ruime overwinningen op Real Madrid (1-4) en Fortuna Sittard (4-0) kende Ajax een uitstekende week. Er waren ook de nodige lovende woorden voor trainer Erik ten Hag, wiens contract nog doorloopt tot medio 2020. Valentijn Driessen, journalist van De Telegraaf, begrijpt wel dat er nog niet met de oefenmeester is gesproken over een nieuwe verbintenis.

“Ik denk dat ik wel weet waarom dat is, want ze willen de afloop van dit seizoen afwachten”, reageert Driessen in gesprek met De Telegraaf. “Ze kunnen nu wel verlengen, nu gaat het uitstekend met Ajax en hij heeft zijn oren een beetje laten hangen naar de spelers, maar het prijzen winnen is het allerbelangrijkste. Real Madrid uitschakelen in de achtste finale van de Champions League is geen prijs.”

“De finale halen kan je nog een beetje zien als een prijs, maar het kampioenschap is waar Ajax naar smacht”, zo gaat Driessen verder. Ten Hag tekende eind 2017 een contract voor tweeënhalf jaar in Amsterdam. “Dat zal eerst gerealiseerd moeten worden en als je daarna gaat praten over contractverlenging, begrijp ik dat wel. Maar daarvoor heeft geen enkele zin. Als Ajax geen kampioen wordt, heeft Erik ten Hag het niet goed gedaan.”

Edwin van der Sar, algemeen directeur van Ajax, is te spreken over het werk van Ten Hag in Amsterdam. “De progressie die we geboekt hebben als club, de spelers individueel en teamtactisch is met de keuze voor Erik en zijn staf heel goed. Daar hopen we de komende jaren nog wel plezier aan te beleven”, zegt Van der Sar bij Studio Voetbal. Hij sluit niet uit dat er interesse voor Ten Hag komt. Eerder vertrok Peter Bosz bij Ajax na het behalen van de Europa League-finale naar Borussia Dortmund. “Als je bij Ajax goed presteert, komt er interesse.”

Moet het contract van Erik ten Hag verlengd worden?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
11 maart 2019 om 08:07

Ik vind dit echt pertinente nonsens. Het is maart en Ajax staat in de kwartfinale van de CL, finale van de beker en heeft het kampioenschap nog in eigen hand. Dat een Nederlandse ploeg in maart nog op drie fronten mee deed is een eeuwigheid geleden. Ik kan mij het niet herinneren in ieder geval. Ook al wint hij dit jaar helemaal niets. Ik ben een voorstander om Ten Hag te laten zitten. Ajax zit in een stijgende lijn en daar heeft hij absoluut mede mogelijk gemaakt.

Laten we vooral doen of Ten Hag er niets van kan. Zo'n Diessen zou zich moeten schamen en eens moeten toegeven dat Ten Hag hem het tegendeel heeft bewezen en hem de mond heeft gesnoerd.

Ik vond Ten Hag ook niets. Maar die man heeft al lang en breed mijn ongelijk bewezen. Ik vind hem alleen nog steeds onwennig ogen in interviews. Dat is niet zijn sterkste punt, zeg maar.

11 maart 2019 om 08:19

Laat er een leegloop plaatsvinden en haal kwalitatief mindere spelers en dan blijkt Ten hag er plots opeens niks meer van te kunnen.

11 maart 2019 om 08:22

Tja, het is nou eenmaal makkelijker om met topspelers prestaties neer te zetten dan met middelmaat.

11 maart 2019 om 08:36

@analist,

Oneens. Als Ajax met 85 punten tweede wordt is buigen voor de concurrentie en weer verder het enige dat je kunt doen. Ten Hag er dan uitknikkeren zou de waan van de dag zijn. Prijzen zeggen niet altijd alles.


@kleinegeneraal,

Vind ik te makkelijk. Veels te makkelijk. Wie zegt mij dat een andere coach met dit materiaal hetzelfde resultaat had geboekt? Ten Hag doet het prima. Dat is het enige wat telt momenteel.

11 maart 2019 om 08:41

Kleinegeneraal7
Hij is bij Utrecht weggekocht met een reden. Die zelfde reden waarom laat hij nu toch weer blijken bij Ajax?

11 maart 2019 om 08:53

Ja grappig. Zet Guardiola bij Telstar en je gaat zien dat hij geen topcoach is

11 maart 2019 om 08:57

Misschien had jouw clubje hem dan ook moeten halen, dan was het voetbal dus stukken beter geweest?

11 maart 2019 om 10:12

Whahaha, oh wat is het erg dat ze van Feyenoord verliezen. Alleen "die hard" fans zoals jij liggen daar wakker van. Je gaat een keer onderuit tegen een topclub... so be it. Ik vind het erger dat ze thuis 3 punten tegen Heracles verspelen, dan uit 3 punten aan Feyenoord afstaan.

11 maart 2019 om 10:59

Dr. Mario heeft geheel gelijk. Het grote verschil is dat hij zijn (eerdere) ongelijk durft toe te geven. Dat is wat hem onderscheidt van Valentijn D. Die blijft gewoon volhouden dat Ten Hag niet goed genoeg is, zelfs nu het overduidelijk is dat de beste man geweldig presteert.

11 maart 2019 om 11:20

Als Ajax 85 punten haalt zijn ze sowieso kampioen. Verder is het natuurlijk onzin dat het seizoen niet kan slagen zonder een kampioenschap. Als Ajax de halve finale van de CL haalt is het wat mij betreft al een topseizoen. En doen ze dat dan op dezelfde manier als tegen Real dan zou dat al helemaal geweldig zijn.

11 maart 2019 om 08:18

Sorry hoor maar laatste 8 CL en wie weet nog meer is toch een knappere prestatie dan ed kampioen? Daarnaast wordt er goed gevoetbald. Als Ajax geen kampioen wordt komt het door een nog beter PSV. De verdienste dan van PSV. Laat duidelijk zijn dat ik zeer teleurgesteld zal zijn als we geen kampioen worden, maar slecht gedaan is een groot wordt. Dat vind ik niet.

11 maart 2019 om 09:05

Inderdaad. Als Ajax bijv met 85 punten 2e zou worden achter PSV kun je moeilijk stellen dat Ten Hag een slecht seizoen heeft gedraaid. Los daar van vind ik dat men in dat geval de kwaliteit van het voetbal onrecht aan zou doen. Dat is namelijk meer dan prima. Spelers ontwikkelen zich goed, publiek gaat met veel plezier naar het stadion, Ajax speelt tot het laatst toe mee om de prijzen.
Ik snap dat geen kampioenschap een teleurstelling zou zijn, maar in het geval van 85 punten en een 2e plek zou het Ajax sieren (hoe moeilijk dat wellicht ook is) een diepe buiging voor psv te maken.
Prijzen zijn mooi en een kampioenschap geeft misschien een week lang feest, maar van dit Ajax kun je nu al maandenlang wekelijks genieten. Dat lijkt me ook erg veel waard.

11 maart 2019 om 11:03

@lee

Het roept vooral de vraag op wat voor type voetbalkijker iedereen is. Er zijn mensen die gewoon prijzen willen. Dat is hun goed recht, maar ik kan er zelf niks mee. Ik heb zo keihard staan genieten dinsdagavond, en sowieso van dit hele Europese seizoen, dat ik al hartstikke blij ben. Ik wil opwinding voelen, en het liefst op een zo hoog mogelijk niveau, en zo meeslepend mogelijk. Nou, dat is precies wat we nu krijgen.

Met de EL kwart- en halve- heb ik me ook meer dan uitstekend vermaakt. Meer dan met die reeks titels onder Frank de Boer, om maar iets te noemen.

Als PSV het nu redt om kampioen te worden hebben ze dat knap gedaan, maar dan heb ik nog steeds een mooi jaar meegemaakt.

11 maart 2019 om 08:20

Tuurlijk klopt het niet. Als je 2 goede kwartfinales in de CL speelt (en met geluk nog door kunt), de beker wint en tweede wordt in de competitie heb je het geweldig gedaan.

11 maart 2019 om 09:04

Ik lees in een andere publicatie dat Driessen vindt dat Martin van Geel het goed heeft gedaan (let: een voldoende).

En nu lees ik dit artikel; beetje meten met twee maten lijkt mij.

Driessen heeft een onafhankelijke mening en vind het wel aardig om naar te luisteren. Ten aanzien van ETH is hij vooringenomen en dat stoort.

11 maart 2019 om 09:17

De heer Driessen pakt er iets uit en vergroot het . Het zou me niet verbazen dat als Ajax de CL wint maar geen kampioen wordt ,hij een artikel zal schrijven over het niet behalen van het kampioenschap

11 maart 2019 om 09:55

Allermooiste was nog zijn reactie na de wedstrijd Real - Ajax waar hij aangaf dat ie ongelijk had, maar dan ook gelijk erbij pakken wie er nog meer fout zat. Beetje jezelf buiten schot houden.. man man man..

11 maart 2019 om 10:45

@Djeezun, dat viel mij dus ook. In plaats van toegeven hoe fout hij was, haalde hij er meteen andere namen bij om aan te geven dat hij niet de enige was.

Wat een onzin! Ajax speelt prachtig voetbal, iedereen weet zijn taken en je speelt bij de laatste 8 van Europa. Dat gezeik altijd op ten Hag

11 maart 2019 om 09:13

Ook al zou Ajax de CL winnen en geen kampioen worden , dan zou de heer Driessen een heel artikel wijden dat het een schande is dat Ten Hag Ajax geen kampioen heeft gemaakt.

11 maart 2019 om 11:09

Klopt Varkenoord. Driessen is pas tevreden als Ten Hag zichzelf in de CL finale opstelt en drie omhalen in de kruising ramt.

11 maart 2019 om 11:45

@vernon nee nee, dat zou slecht zijn voor de waarde van de aanvallende spelers. Dan is het ego van Ten Hag weer belangrijker dan de clubkas.

Hij vindt toch altijd wel wat. Gelukkig lees ik al jaren geen telegraaf meer, wat een roddelblad niveau

Laten we eerst eens maart afwachten, we doen nog vol mee voor de titel en hebben het weer inwogen handen. Als we de komende 3 duels winnen staan we namelijk eerste en hebben we al veel moeilijke tegenstanders gehad. Beetje raar om dat nu weer te moeten opperen van Driessen, geef die man gewoon eens krediet over wat hij laat zien en blijf niet steeds weer iets zoeken. Ik moet toegeven dat het niet mijn trainer is maar hij laat het team goed voetballen en hij heeft er succes mee (tot nu toen) omdat we nog op 3 fronten actief zijn, wie had dat gedacht aan het begin van het seizoen.

Één van de weinige keren dat ik het met Dries eens ben. Moet niet te vaak gaan gebeuren. 😬

11 maart 2019 om 08:13

Tuurlijk heeft hij een punt, maar het is wel makkelijk dit nu weer te benadrukken. Juist nu Driessen recent nog finaal afging door niet naar Madrid af te reizen omdat Ajax 0 kans had, en dan nu de aandacht weer verleggen naar het feit dat ten Hag nog niets heeft gewonnen. Er viel tot nu toe nog niets te winnen, maar wel heel veel te verliezen.

Het hangt er helemaal vanaf hoe het mislopen van die landstitel totstandkomt. Stel dat Ajax met 87 punten op plek 2 eindigt, doordat ze in de Arena gelijkspelen tegen Psv, nadat Ajax kans op kans heeft gemist. Is dat dan falen van de trainer, als hij wel kwartfinale CL heeft gehaald en de beker heeft gewonnen? Wat mij betreft valt dat in de categorie pech, want ja elke club heeft moeilijke periodes gedurende het seizoen.

11 maart 2019 om 08:16

Als Ajax tweede wordt met 87 punten, moet je klappen voor de tegenstander en Ten Hag een nieuw contract geven. 87 punten is normaal gesproken genoeg om ruimschoots kampioen te worden.

11 maart 2019 om 08:18

Er wordt nu heel veel nadruk op gelegd dat het een mislukt seizoen wordt als Ajax geen kampioen wordt. Deels terecht. Anderzijds wordt psv daarmee wel erg makkelijk buiten schot gehouden. Hoewel psv minder grote investeringen heeft gedaan, spelen ze al maanden alleen maar voor de eredivisie. Dat zou een voordeel moeten zijn. Gisteren toch ook weer pijntjes bij Ziyech en de jong. Maar goed, Ajax moet altijd met druk omgaan.

11 maart 2019 om 11:12

@djo ams, ja, PSV heeft een voordeel door het rustigere programma. Maar PSV presteert gewoon heel erg goed, en daar verdienen ze credits voor. Ik ben ook weleens gefrustreerd als PSV voor de 16e keer in de blessuretijd de punten pakt, maar ze doen dat wel gewoon zelf, en niet door VAR-fouten ofzo. Ze gaan er elke keer weer voor, en het betaalt zich uit. Dat is gewoon knap. Zelfs nu ze een wat mindere periode hebben knokken ze zichzelf weer naar de punten.

Je komt op werk, pakt een kop koffie, opent eventjes VZ en je leest deze titel en denkt: Ah, Valentijn is weer wakker.
Klikt op het artikel en ja hoor. Meneer Azijn Driessen. Man man man man man.

Valentijntje, doe maar efkes wisselen jongen.

11 maart 2019 om 08:30

Wat ik mij afvraag is: Wat doe jij op Voetbalzone op het werk? 😆 Driessen heeft een puntje maar volgens mij beseft hij niet dat Ajax in de kwartfinale staat van de CL met geweldig voetbal.

11 maart 2019 om 08:50

Haha, sommigen roken tussendoor een peuk, anderen lezen soms even vlug VZ
Even opstarten zo op de maandagochtend met een bakkie pleur

11 maart 2019 om 08:43

Ik snap niet dat mensen deze onbenul nog serieus nemen hij blijft maar zagen aan de stoelpoten van ten Hag vreselijk die vent , ik denk zelfs als Ajax kampioen mocht worden dat hij nog durft te schrijven dat het ondanks te Hag is .
Maar iedere keer weer krijgt hij een podium om zijn onzin uit te kramen als Ajax verliest is het zijn schuld en als ze winnen dan hoor je hem niet , nee natuurlijk niet dan is er niet te azijnzeiken .
Maar hij blijft doorgaan tegen ten Hag ook al zit hij er nog 4 jaar maar hij houd echt niet op .

11 maart 2019 om 09:17

Hij zegt nu eigenlijk al dat een goede westrijd ondanks ten Hag, hij zegt namelijk dat het is gaan draaien omdat hij z'n oren heeft laten hangen naar de selectie toe. Oftewel hij heeft geen overwicht en de spelers beslissen alles. Misselijkmakende vent die Diessen.

Als Ajax met zoveel individuele kwaliteit geen kampioen wordt, mag Ten Hag zich wel achter de oren krabben hoor. Een eventuele halve finale of finale in de CL zou dat in mijn optiek goed kunnen maken, maar als Ajax straks kansloos verliest in de kwartfinale is het natuurlijk weer een ander verhaal. We gaan het zien. Niets zo veranderlijk als de voetballerij.

11 maart 2019 om 09:42

Want als een andere ploeg meer punten haalt dan Ajax, dan doet de trainer het van Ajax slecht? Stort een andere ploeg volledig in elkaar, dan doet de trainer van Ajax het goed?

Wel of geen kampioen worden is geen maatstaf, het aantal punten dat Ajax haalt, dat is een goede maatstaf. Als Ajax meer punten haalt dan ze de afgelopen tien jaar gedaan heeft, dan doet de trainer het heel erg goed. Ongeacht of PSV een record aantal punten haalt of niet.

11 maart 2019 om 09:52

Zo werkt het in het voetbal. Martin Jol werd ook de laan uit gestuurd na een record aantal punten en doelpunten, begrijp ik nog steeds niet.

11 maart 2019 om 10:12

Jol stapte zelf op tijdens het seizoen er na. Wel bij de feiten blijven he

11 maart 2019 om 13:33

@Davilla, aan het begin van het seizoen stond Nederland 14e op de lijst van coëfficiënten. Dankzij Ajax staan we nu 11e. Me dunkt dat Ten Hag het tot nu toe uitstekend doet.

11 maart 2019 om 12:00

Je geeft aan; een eventuele halve finale of finale zou dat goed kunnen maken.

Dan luister ik liever naar van der Gijp, die het onmogelijk had geacht dat er uberhaubt een Nederlandse ploeg bij de laatste 8 zou komen. Ten Hag heeft al een wereldprestatie neergezet en daarmee 80! miljoen in het laatje gebracht bij Ajax en Nederland voorbij Oostenrijk op de coeficientenlijst geschoten. Mochten wij de beker winnen, dan hebben we eindelijk iets tastbaars in handen. De Engelse commentatoren zijn weer lovend over Ajax en zien ze als kanshebber voor de CL titel. Wie had dat ooit gedacht ?? Valentijn Driessen zeker niet. Kansloos verliezen in de kwartfinale is overigens geen schande, daar zijn de verschillen simpelweg te groot voor.

Wat er vanaf nu ook gebeurt, Ajax gaat dit seizoen sowieso met een hoog opgeheven hoofd afsluiten. Minimaal kwartfinale Champions League, prima staande gebleven tegen Bayern München, Real Madrid vernederd in eigen huis... Dat zijn natuurlijk historische prestaties.

Maar uiteindelijk draait topvoetbal wel om prijzen winnen. En het halen van de kwartfinale van de CL is geen prijs. En laten we realistisch blijven: de CL gaat Ajax niet winnen. De beker wellicht wel. Maar mag je daar als Ajax zijnde tevreden mee zijn na vier seizoenen zonder enige prijs? Lijkt me niet.

Conclusie: als Ajax geen kampioen wordt, dan is het seizoen eigenlijk toch weer mislukt. Zeker nu ze een A-selectie hebben die twee keer zoveel gekost heeft als die van Psv.

11 maart 2019 om 08:49

(cabinessence)
Waarvoor ga je naar het voetbal ? ik ga voor leuk voetbal en als aan het eind van het seizoen er een prijs is dan is dat meegenomen ik heb ooit een seizoenkaart genomen bij Ajax voor het leuke voetbal wat ze speelden ik ben nu bijna 30 jaar verder en heb alles meegemaakt , en als Ajax straks geen kampioen is dat vind ik dat zeker geen mislukt seizoen dat vond is destijds onder Peter Bosz ook niet ja geen prijzen maar wel mooi voetbal en daar kom ik voor , en degene die zeggen dat het een mislukt seizoen is als Ajax geen kampioen wordt noem ik successupporters .

11 maart 2019 om 09:17

"waarvoor ga je naar het voetbal ? ik ga voor leuk voetbal en als aan het eind van het seizoen er een prijs is dan is dat meegenomen"

Prima, maar dan hebben wij gewoon een andere voetbalbeleving. Ik ga hoofdzakelijk voor de sfeer en de spanning naar het stadion en omdat ik mijn club wil zien winnen. Mooi voetbal is mooi meegenomen, maar geen must. Het is immers geen jurysport.

11 maart 2019 om 09:32

Dus als ik het goed begrijp dat als PSV toevallig geen kampioen wordt heb je een slechte zomer ? dus als PSV bv 3 jaar achterheen 4 de of 5de wordt ga je niet meer ? tenminste dat begrijp ik uit jou reactie dan ben je toch een succes supporter met het idee alleen prijzen en winnen telt , en dat voetbal geen jury sport is begrijp ik wel maar het is wel een kijksport die de mensen moet vermaken tenminste zo beleef ik het .

11 maart 2019 om 09:35

@cabinessence
Ik denk dat dat misschien een verschil is tussen de Ajax en PSV supporters.
Ik deel het gevoel van sloep01. Ondanks dat we in het seizoen van de EL finale en misschien dit seizoen geen prijzen winnen hebben we enorm kunnen genieten van Ajax en dat is waarom ik supporter van Ajax ben.
Mooi voetbal. De tijd onder de Boer met 4 titels op rij waren op dat vlak leuk maar het voetbal was werkelijk waar niet om aan te gluren. Dan liever Europees "succes" (i know, geen prijzen) en geen landstitel dan dat betonvoetbal.
Het is misschien niet tastbaar maar een 1-4 in Madrid komt minder vaak voor dan dat Ajax kampioen wordt en voelt voor mij wel als een prijs.

11 maart 2019 om 10:02

"dus als ik het goed begrijp dat als PSV toevallig geen kampioen wordt heb je een slechte zomer ?"

Nee joh. Mijn leven bestaat (gelukkig) uit veel meer dan alleen voetbal. Maar dan is het seizoen uiteraard wel mislukt.

"dus als PSV bv 3 jaar achterheen 4 de of 5de wordt ga je niet meer ?"

Tuurlijk wel. Hoe kom je daar nou bij? Dat ik mijn club wil zien winnen betekent uiteraard niet dat ik ineens geen supporter meer ben als het even minder gaat. Ik ben ruim 30 jaar geleden PSV-supporter geworden en dat altijd gebleven. En voor het geval je het vergeten was: van 2009 tot 2014 is PSV zes jaar op rij geen kampioen geworden (ã£â©ã£â©n keer tweede, drie keer derde, twee keer vierde).

11 maart 2019 om 10:03

"ik denk dat dat misschien een verschil is tussen de Ajax en PSV supporters."

Dat is nou ook weer een beetje kort door de bocht. Ik spreek namens mezelf, niet namens alle PSV-supporters.

11 maart 2019 om 10:17

@cabinessence
Ik weet dat je namens jezelf spreekt maar mijn gevoel zegt dat degelijkheid wat meer bij PSV past. Geen hoge pieken en diepe dalen maar gewoon degelijk en uiteindelijk met de schaal staan is goed genoeg.
Bij Ajax hoor je volgens mij toch eerder gemor wanneer het voetbal niet goed is, ondanks misschien prijzen. Zie bijvoorbeeld de periode onder de Boer.
Misschien zit ik ernaast hoor, maar dat is een beetje het beeld wat ik over het algemeen heb.

11 maart 2019 om 08:56

Ik ben er nog niet zo zeker van dat Ajax de CL niet wint. Misschien is dat wel het verschil tussen Ajax en PSV. PSV’ers leggen internationaal te makkelijk het hoofd in de schoot. Behalve in 1988 toen ze het lef van mannen als Lerby en Koeman hadden.

11 maart 2019 om 09:48

Want een onzin, heb je het laatst ook al uitgelegd.

Als Ajax zijnde is het veel belangrijker om je naam in de wereld wederom te vestigen. Presenteren in de CL is niet alleen financieel erg belangrijk, het is nog veel belangrijker qua uitstraling en status van de club. Met het bereiken van de kwart finale zet Ajax een prestatie neer die de meeste nimmer verwacht hadden van een Nederlandse club. Een prestatie die wereldwijd erkent wordt. Ajax is weer een ploeg die er Europees toe doet.

Dat zestien CL wedstrijden er bij de ploeg in zullen hakken en dat je daarmee de kansen op het einde verkleint om kampioen te worden, dat moge duidelijk zijn, zeker nu PSV de beker heeft laten lopen.

Dat PSV alles op alles zet voor de titel en er verder weinig van bakt, dat maakt niet dat het seizoen van Ajax niet geslaagd is. Winnen van de beker en een kwart finale CL zijn gewoon samen veel maar dan ook heel veel meer waard dan de titel

11 maart 2019 om 10:05

"want een onzin, heb je het laatst ook al uitgelegd."

Je mag het best nog een keer uitleggen, maar ook dan zullen wij nog steeds van mening verschillen. Prima toch?

11 maart 2019 om 13:41

Helemaal mee eens, en dat zeg ik als Ajacied zijnde.

Al dat gelul over mooi voetbal, dit Ajax is puur qua individuele kwaliteit het beste Ajax in jaren. Er is een record bedrag geïnvesteerd en het halve team gaat weg volgend jaar dus er zijn geen excuses, dit jaar moet Ajax kampioen worden anders is er gewoon keihard gefaald.

Ajax heeft nog niet eens 1e gestaan dit jaar, als je met deze selectie gewoon het hele jaar achter de feiten aanloopt heb je gewoon jammerlijk gefaald en is het een mislukt seizoen, tenzij je weet te stunten in de CL.

De selectie is goed genoeg om in de meeste wedstrijden mooi voetbal te spelen en prijzen te pakken, er zijn geen excuses.

Hij strijd nog op drie fronten mee, en dat vind ik gewoon ontzettend knap. Soms kan een trainer er ook weinig aan doen, al blijft hij de eindverantwoordelijke. Dan is het makkelijk om Ten Hag te vervangen. Hij heeft vreemde keuzes gemaakt in bepaalde wedstrijden (zoals de opstelling tegen Psv), maar daar moet je dan van leren.

Als Ajax met dit materiaal geen kampioen wordt heeft het gewoon zwaar gefaald. 10x betere selectie dan PSV. In Europa doen ze het fantastisch. Het heeft ze hier en daar ook wel meegezeten met de loting en clubs die net in een mindere fase zaten, maar ze hebben het ook afgedwongen, wat heel knap is. Ik zie ze 31 maart makkelijk van PSV winnen en dan geven ze de voorsprong niet meer weg lijkt me.

11 maart 2019 om 08:59

10 keer beter nogwel... wat een gelul. Als Psv geen punten meer verspeeld hoe kan je dan zeggen dat Ajax heeft gefaald. Heeft Psv het dan niet gewoon heel goed gedaan? Dan worden ze gewoon met veel punten net geen kampioen tja shit happens. Het is maar een spelletje

Zolang wij met z n allen reageren op Driessen, zullen er nog nodige artikels komen op vz van hem...
Afijn. Deze man weet zelfs in de week dat je de kwartfinales haalt en Real helemaal weg speekt nog iets te vinden om op te zeiken. Moet eerlijk bekennen dat dat ook een kunstje is.

11 maart 2019 om 08:58

Die man is verschrikkelijk. Vastgeroest in zijn eigen gelijk. Derksen durft in elk geval soms nog toe te geven dat hij er naast zat, zoals met Van Gaal in 2014.

Mij boeit die schaal niet. Ver komen Europees vind ik veel mooier. Met een beker erbij is het voor mij een prima seizoen. Als Ajax zich volgend jaar weer weet te plaatsen via voorrondes vind ik het prima.

11 maart 2019 om 08:59

Inderdaad. Naam maak je pas echt in Europa.

Driessen is wederom het Derksen trucje aan het uithalen: als iedereen links roept, roept hij rechts. Roept vervolgens iedereen rechts, vind hij weer links. Tjaa, aandacht krijg je niet vanzelf...

11 maart 2019 om 10:39

Dat is niet het Derksen trucje, dat is het Jan Mulder trucje...
Zowel Derksen als Driessen zijn niet gecharmeerd van Ten Hag en blijven bij hun mening. Op zich wel consequent maar niet geloofwaardig.
OT: Als je ziet waar Ajax punten heeft laten liggen terwijl ze zoveel meer kwaliteit hebben dan de rest van de Eredivisie (ook Psv), mag je wel concluderen dat ze als ze geen kampioen worden een goed seizoen hebben gehad maar geen prijs dus niet top.

Deze relnicht lult weer eens uit zijn nek. Deze figuur heeft nog nooit met een Ajax-vertegenwoordiger gesproken. Hij verzint zijn verhalen en de Telegraaf staat dat toe.

Natuurlijk, Driessen heeft zelfs in deze positieve tijden weer iets gevonden om over te zagen. Het is toch ook onwaarschijnlijk zeg. Ajax heeft zich prima staande gehouden tegen grote clubs in de CL, schakelt Madrid op onverwacht grootse wijze uit en wie weet wat er nog meer mogelijk is. In eigen land hebben ze de titel nog 'gewoon' in eigen hand onlangs een paar bizarre missers (bijv. Heracles) en spelen ze in elk opzicht beter voetbal dan wie dan ook in Nederland (ja, persoonlijk vind ik het als neutrale kijker vele malen vermakelijker om naar Ajax te kijken dan naar Psv). Als Ajax de titel misloopt door een iets beter PSV is dat niet meteen per definitie slecht. Ook staan ze in de bekerfinale waar ze mijns inziens ook de favoriet zijn, nog een prijs waar ze om meespelen.

Bovendien heeft Ten Hag niet alleen in het verleden een heel goede ontwikkeling als coach laten zien, maar komt dat ook nu bij Ajax op een dermate hoger niveau naar boven drijven. Hij maakt spelers als individu beter en laat het collectief goed spelen. Natuurlijk, met zoveel kwaliteit in de selectie zijn de verwachtingen hoog maar om nu bij voorbaat al te stellen dat alles 'slecht gedaan' is zonder een kampioenschap is veel te kort door te bocht. Ik verwacht van een journalist die Ajax zo intensief volgt (althans, naar eigen zeggen) enige nuance in dergelijke uitingen maar je proeft in alles wat Driessen schrijft of uitspreekt een soort van persoonlijke hetze tegen Ten Hag.

Als de telegraaf nu eens zal zeggen, we ontbinden het contract van onze chef sport , de heer Driessen, dan zal ik dat voor 100 % begrijpen. De chef sport die thuis blijft en zo doende de voorlopige wedstrijd van het jaar mist .
En zie hier komt hij weer met een ongefundeerde hersenspinsel , het houd maar niet op met de heer Driessen

Misschien zouden we Driessen moeten aanstellen als coach van Ajax 1... Ben benieuwd hoe goed hij het zou doen. Zouden we degraderen? Complimenten voor Ten Hag hoor, ik snap niet waarom die gozer altijd zo negatief is over hem. Laat Ajax leuk voetballen en heeft een goede prestatie geleverd met een kwartfinale CL.

Het maakt niet uit wat Erik doet het is nooit goed al wint hij 3x op rij de CL
Ajax speelt redelijk tot goed voetbal 1/4 finale CL ze doen nog steeds mee met de titel
wat wil je meer
so tell me what you want what you really really want

Ik heb een sterk gevoel dat als Bosz dit had bewerkstelligt met Ajax, voornamelijk die kwartfinale van de CL, dat de media het seizoen voor Ajax nu al als geslaagd zouden omschrijven. Waarschijnlijk als Ajax de titel wint zijn er nog kritieken. Ten Hag blijft helaas iemand die ten onrechte door de media constant wordt bekritiseerd. Jammer toch, helemaal omdat er verder ook totaal geen fundament aan te geven is.

Dit geldt voor elke trainer van Ajax of Psv, elk jaar weer.

Waterreus heeft helemaal gelijk. Maar dan moeten we wel consistent zijn. Als dit de verdienste is van ten Hag waar ik het mee eens ben dan zijn de afdroog partijen tegen PSV en Feyenoord ook op het conto van ten Hag te schrijven.
Ten Hag speelt russisch roulette met alleen maar middenvelders in de basiself.
Als je teveel achter de bal aanmoet in een wedstrijd dan word je afgedroogd tenzij de tegenstander kansen mist net als Real.
Heb je wel controle over de bal dan werkt het.
Ajax kan dus in de volgende ronde winnen of compleet worden afgedroogd.
Dat ligt er maar net aan of Ajax goed genoeg is om controle over de bal te hebben tegen de volgende tegenstander.

Beetje flauw van driessen, maar hij heeft uiteindelijk wel gelijk. Dit is de sterkste selectie sinds 2003, misschien wel sinds 1995/1996, maar ze hebben toch ook een aantal fikse uitglijders gemaakt die je hem kan aanrekenen. PSV, Feyenoord en heracles uit werd er echt dramatisch gespeeld. Heracles thuis was enorm knullig. Wat ik hem ook enorm kwalijk neem is dat hij zolang heeft lopen rommelen met Neres, terwijl die jongen zichzelf al zo vaak heeft bewezen, bijvoorbeeld toen al bij Bayern uit.

Ik kan deze Driessen niet meer serieus nemen. Onafhankelijk journalist? Laat me niet lachen. Deze man is als vertegenwoordiger van de vijfde colonne bezig met een persoonlijke strijd. Niet objectief.

Als psv geen punten meer verliest kun je het net zo goed doen maar dan word psv kampioen hangt allemaal van ajax - psv af

Die kwal van een Driesen die moeten we eens gaan boycotten komt geen zinnig woord uit
Ook als hij bij VI zit maar ja dat is zijn niveau

Ik denk dat Ten Hag het momenteel gewoon goed doet aangezien Ajax nog op 3 fronten meedoet. Ook financieel gezien doet hij het uitstekend bij Ajax. Voetballend zie ik Ajax ook groeien wekelijks.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren