Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

PSV overnacht met voorsprong van acht punten op Ajax

Laatste update:

PSV heeft zaterdagavond geen fout gemaakt in de strijd om de landstitel. De koploper van de Eredivisie won met 2-0 van provinciegenoot NAC Breda, dankzij doelpunten van Luuk de Jong en Donyell Malen. PSV had vrijwel de gehele wedstrijd de controle, zonder groots te voetballen. De Eindhovenaren overnachten met een voorsprong van acht punten op Ajax, dat zondag aantreedt tegen Fortuna Sittard en daarna nog een duel tegoed heeft.

PSV moest het stellen zonder de geschorste Hirving Lozano, die werd vervangen door basisdebutant Cody Gakpo. Op het middenveld was er voor de tweede wedstrijd op rij plaats voor Mohammed Ihattaren. Het was de honderdste keer dat beide ploegen elkaar troffen in de Eredivisie en PSV maakte tegen geen enkele club zoveel doelpunten als tegen de Bredanaars: 256. Een grote verrassing mocht het dan ook niet heten dat nummer 257 al in de vijfde minuut volgde. Aan de linkerflank werd Gakpo bereikt door Angeliño, waarna de basisdebutant de bal voor het doel bracht. Daar stond De Jong klaar om af te ronden: 1-0.

De Jong luisterde daarmee zijn 150ste optreden voor PSV op. In de negentiende minuut ontsnapte NAC aan de 2-0, nadat Gakpo van dichtbij op Benjamin van Leer stuitte en in de rebound snoeihard op de lat schoot tegen zijn voormalige club. Even daarna liepen De Jong en Gakpo elkaar in de weg, waardoor de topscorer van PSV niet lekker kon uithalen. De Eindhovenaren hadden weinig moeite met NAC, dat zich beperkte tot verdedigen en hoopte op een succesvolle omschakeling. Maar heel indrukwekkend speelde de ploeg van Mark van Bommel zelf ook niet. Voor rust werd dan ook niet meer gescoord in het Philips Stadion.

Vrijwel direct na de start van het tweede bedrijf dacht PSV alsnog op 2-0 te komen. De Jong kopte van dichtbij binnen, nadat Mohammed Ihattaren een goede voorzet afleverde en Alex Gersbach zich makkelijk liet aftroeven door de spits. Het doelpunt werd echter afgekeurd na tussenkomst van de VAR. In de voorbereiding op de treffer stond Gakpo buitenspel en dus bleef NAC in leven. In aanvallend opzicht wisten de bezoekers zich echter geen raad: men probeerde de bal in de ploeg te houden, maar kwam vaak niet verder dan een kansloze lange bal vooruit.

Toch volgde na 64 minuten een uitstekende kans op de 1-1. Na een kopbal van Menno Koch slaagde Mitchell te Vrede er net niet in om de gelijkmaker binnen te tikken. Twintig minuten voor tijd moesten de bezoekers alsnog capituleren. Een messcherpe en vlotte aanval van PSV resulteerde in een assist van de opgestoomde Denzel Dumfries op Malen, die van dichtbij afrondde en zijn vijfde doelpunt als invaller maakte dit seizoen. Daarmee troeft hij elke andere speler in de Eredivisie af. Omdat Steven Bergwijn de bal op de lat ramde en later op Van Leer stuitte, bleef een grotere nederlaag NAC bespaard.

Wordt PSV dit seizoen kampioen van Nederland?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het is elke week hetzelfde verhaal. Een middenveld met Rosario en Hendrix kán gewoon niet langer. Die vertragen het hele spel van PSV. Wanneer gaat van Bommel dit nou eens inzien?

Na de wissel van Hendrix zie je dat Rosario gedwongen wordt meer verantwoordelijkheid te nemen. En dan kan hij het ineens wel.

Verder was het weer niet best. De laatste pass mislukt steeds en het afwerken op doel is zonder overtuiging. Nog steeds te veel spelers zijn totaal uit vorm. Als we de punten maar blijven pakken. Toch zie ik het kampioenschap steeds somberder in.

9 maart 2019 om 21:40

Ihattaren, wat een geweldig talent wauw! Voor zo’n jongen kom je naar het stadion toe. Hoop oprecht dat deze jongeman nog jarenlang in de eredivisie blijft voetballen. Chapeau!

9 maart 2019 om 22:08

Laat Ihattaren maar lekker spelen voortaan. Denk eigenlijk niet dat er een betere middenvelder rondloopt bij PSV momenteel. En is ook nog eens leuker om naar te kijken.

9 maart 2019 om 22:44

Leuke speler. Die gakpo kan mij ook wel bekoren hoor, wat een lekkere trap heeft die in zijn poot!

9 maart 2019 om 23:30

Ik heb beide jongens, Ihattaran en Gakpo, in mijn gehele leven in totaal maar 2 wedstrijden zien voetballen. Maar de spelvreugd, onbevangenheid(!), en gogme spat er vanaf. Het is heerlijk om te zien dat na Ajax en in helaas in de laatste jaren minder bij Feyenoord ook bij PSV echt getalenteerde jongens doorbreken. Kleine kanttekening; Affalay, Assaidi, Bakhali etc. hadden dit intrinsieke talent ook. Laat het nou net zijn dat talent ALLEEN niet werkt. Heb wel joop voor deze jongens. Naast op het veld het laten zien zijn ze ook in interviews genieten; slimme jongens. De toekomst van het Nederlands voetbal is groots.

9 maart 2019 om 21:40

Denk dat hij pas gaat ingrijpen als ze 2e staan. Met Sadilek heb je meer gif op het spel. Begin me steeds meer te twijfelen aan de trainer capaciteit van Mark.

9 maart 2019 om 21:40

@sneekpsv Prcs dat. Tegen een zwakke broeder als nac hoef je ze niet beiden op te stellen. Verder ging alles weer te voorspelbaar behalve als de bal bij mo belandde! Wat een potentie zit in die jongen. Ik wil mo en guti samen zien spelen. Bergwijn moet echt meer van zn klasse laten zien. Soms moet je de bal het werk laten doen ipv dribbelen en andersom. Hij kiest zn momenten om te gaan dribbelen vaak niet goed uit.

9 maart 2019 om 21:41

Helemaal mee eens. Hendrix is veels te traag, Sadilek is vele malen sneller. Het is wel al goed dat Ihattaren mag spelen ipv Pereiro, wat een talent heeft die jongen. Ik zou graag deze opstelling zien volgende wedstrijd en het enige wat ik zou veranderen is Sadilek erin voor Hendrix. Guti gaat denk ik niet meer veel spelen..

9 maart 2019 om 21:55

Het was gewoon bijzonder slecht. Het enige lichtpuntje was Ihattaran wat een mega talent is dat. Voor de rest gewoon drama dit NAC moet je gewoon met 6-0 oprollen thuis, ik zag totaal geen strijd bij de meeste spelers. Van Bommel moet echt ingrijpen, Hendrix en Dumfries uit de basis.

9 maart 2019 om 22:02

Dumfries is het ook helemaal kwijt. Alles maar breed en terug. Hij speelt erg angstig. Waar is die branie van begin dit seizoen. Natuurlijk kun je hem op de bank zetten, maar voor wie dan? Teze? Dat is me nogal een gok. Dat het blok uit elkaar gehaald moet worden, roep ik al enkele maanden.

9 maart 2019 om 22:05

Wie moet er in hemelsnaam spelen in plaats van Dumfries? Backpositie is al jaren enorm dun bezet. Afgelopen zomer voor het eerst in jaren 2 backs gekocht maar er gingen er ook 2 weg.

Die Australier kan er geen hout van en Teze is echt net een halve wedstrijd terug van een blessure.

10 maart 2019 om 10:45

@sneekpsv mee eens dat er weinig alternatieven zijn maar misschien is dat juist wel het probleem. Van Bommel laat hem steevast staan en wisselt hem nooit voor een andere back. Teze is nog jong maar geef die jongen op zijn minst een kans als wissel als Dumfries zo dramatisch speelt.

9 maart 2019 om 21:56

Als ze tegen de mindere goden nou eens met twee van de drie aanvallende(re) middenvelders (ihattaran, Pereiro, Guti) spelen in plaats van twee controleurs. Dan gaat er misschien wat meer gevaar van uit.

10 maart 2019 om 02:11

Zeg het ook al sinds de winterstop. Sowieso belachelijk dat je thuis tegen, met alle respect, NAC met een controlerend blok aantreedt. En dan waren er mensen die zeiden dat Cocu laf speelde. Zie liever Guti op de plek van Hendrix. Sterker in de omschakeling en durft ook een bal naar voren te spelen. Balletje breed en balletje terug begint aardig te irriteren.

Er zit totaal geen lijn in het spel van Psv en ook geen passie en strijd. Dit soort wedstrijden zou je met gemak moeten winnen en aan de doelsaldo werken. Ik krijg steeds meer het gevoel dat Psv straks naast de pot gaat pissen. Ik zie ook niet winnen in de Arena en in Alkmaar.

9 maart 2019 om 21:49

AZ uit is de laatste wedstrijd. Als het dan niet al gespeeld is, heeft AZ erna waarschijnlijk nog play-offs. Dus die zal waarschijnlijk wel meevallen. Tegen Ajax speelt PSV vaak wel goed. Bikkelen, veld klein houden en counteren. Ideaal. Maar als ze het spel moeten maken, zoals vanavond, wordt het lastiger lijkt t. Maar even 1 ding: Die Ihattaren, wauw. Wat een talent.

9 maart 2019 om 21:52

Het is dit jaar lastig het spel tegen dit soort ploegen te maken omdat de juiste spelers niet worden opgesteld. Iit vorig jaar hebben we die nu wel, maar krijgen die niet of nauwelijks kansen

9 maart 2019 om 21:52

Hoop dat hij in De Arena motm wordt😜. Wat een geweldig talent. Er zitten op de bank meerdere talenten die te weinig kansen krijgen van Van Bommel.

9 maart 2019 om 22:21

Ajax uit is voor psv toch anders dan Ajax thuis . De Ajax spelers zullen toch revenge willen nemen voor de nederlaag eerder dit seizoen. En als een volle arena erachter staat wordt het heel lastig. En je mist iemand als guardado die op een geslepen manier met het mes tussen zn tanden een tegenstander kan neutraliseren.
Ook de laatste wedstrijd AZ uit is lastig. Is ook een noord Hollandse ploeg die graag in eigen stadion een kampioenskandidaat van de titel af zou willen houden.
Play offs zeggen mij niet veel, de graafschap had ook play offs een aantal jaar geleden tegen Ajax, we weten hou dat afgelopen is....

9 maart 2019 om 22:29

Maar tegen Az is het misschien/waarschijnlijk al gespeeld. En AZ wint geen toppers toch? En de Graafschap is echt een uniek vb. Misschien om in de mood te komen voor de Playoffs? En tegen Ajax is het vaak voor velen nog net iets belangrijker om te winnen dan tegen PSV, iets met hoge bomen.

9 maart 2019 om 21:41

Haha maar het is wel zo, ze liegen niet.

Matige pot. Ihatarren speelde goed en de invallers waren prima. Het blok van Hendrix en Rosario begint met de week slechter te worden. Sadilek voegt meer toe. Vind het wel jammer dat Guti de kans niet meer krijgt, die kan toch best een keer invallen? Zo weinig ritme is niet goed voor hem.

9 maart 2019 om 21:45

Een keer met guti en sadilek proberen. Wel allebei links

Wat wil ik een pot gaan janken man. Dit is afschuwelijk. Hoe kan het toch dat steeds hendrix en rosario basis staan? Ik wordt het echt zat. Waarom gewoon niet een middenveld met sadilek guti en mo. Is dat zo moeilijk. Moet van bommel gewoon speciaal zijn ofzo. Hier wordt je echt moe van. En die dumfries. Daar wil ik niet eens over beginnen.

Voorspelbare 2-0 overwinning.

Dan begin je goed tegen Nac, kom je snel op voorsprong. En dan denk je, nou hier gaan we is ff goed voor zitten. Maar helaas. Na de 1-0, zakte het tempo helemaal weg en werden meer ballen naar achteren gespeeld, dan naar voren. Het blijft nog altijd een probleem voor Psv, om het spel te maken tegen dit soort verdedigende teams. En ook nogmaals het bewijst, dat het op punten beslist moet worden, want qua doelsaldo, ga je Ajax nooit meer inhalen. Die maken altijd gehakt van dit soort tegenstander's als men 2-0 voorstaan.

Het blijft toch wel mager na de winterstop wat PSV laat zien. Tuurlijk, nog altijd geen wedstrijd verloren. Maar ik vrees wel als je straks naar Ajax moet, en je laat iedere keer dit zien.

Hendrix mag langzamerhand wel ff plaats gaan maken. Wederom weer heel veel balverlies, en Sadilek viel behoorlijk in. Malen had er ook zin in, dus prima wissels van Van Bommel die op dat moment nodig waren voor nieuwe impuls. 8 punten voor op Ajax. Dat kan je alvast hebben, maar realistisch gezien. Wordt dat snel weer 2 punten, want ik zie Ajax natuurlijk geen punten morsen tegen Fortuna Sittard en PEC Zwolle, en ook nog is thuis.

Genoten van Mo Ihattaran, wat een balgevoel. 17 jaar pas. Als ik Koeman was, zou ik hem snel oproepen en laten debuteren.

9 maart 2019 om 21:49

Dat ze moeite hebben tegen dit soort tegenstanders komt gwn doordat je met 2! controleurs speelt tegen de nummer laast. Je speelt tegen ingravende teams met een speler uit vorm en een die gwn niet goed kan voetballen

9 maart 2019 om 21:55

Van Bommel als een ervaren voetballer moet toch dit ook zien? Nac speelde met 1 spits en Psv met 4 verdedigers.

9 maart 2019 om 21:55

Nouja in 2019 heeft psv alleen nog maar moeizame wedstrijden gespeeld. Of het nou heereveen, feyenoord of nac is, het was allemaal niet heel best.

9 maart 2019 om 21:59

Klopt, maar steeds kwam dit door het niet functionerende blok rosario-hendrix. Voegen niets toe, en tegen feyenoord verloren ze constant de bal waardoor we achter feyenoord aan moesten lopen.

8 punten klinkt wel als veel moet ik zeggen.

9 maart 2019 om 21:47

Dat krijg je als je twee wedstrijden meer hebt gespeeld hè.

9 maart 2019 om 21:57

Ajax kan makelijk punten verspelen in de week van 3, niet zo gunstig.

9 maart 2019 om 22:12

Ja dat kan, maar ondertussen kunnen we wel de beker winnen en staan we in de kwart finale van de CL.

9 maart 2019 om 22:51

"ja dat kan, maar ondertussen kunnen we wel de beker winnen en staan we in de kwart finale van de Cl."

Dat is leuk en aardig, maar Ajax is het natuurlijk wel aan z'n stand verplicht om weer eens kampioen te worden.

Je hebt een A-selectie die twee keer zoveel gekost heeft als die van PSV en het is inmiddels bijna vijf jaar geleden dat je voor het laatst een prijs hebt gewonnen.

Ongeacht wat er nu nog gebeurt, Ajax gaat op basis van de Europese prestaties dit seizoen sowieso met opgeheven hoofd afsluiten. Maar als je geen kampipen wordt, dan is het seizoen toch weer mislukt.

Je kunt er lang en kort over lullen, maar het halen van de kwartfinale of eventueel de halve finale van de CL is geen prijs. En na vier seizoenen zonder prijzen mag je natuurlijk geen genoegen nemen met de beker als enige prijs.

9 maart 2019 om 23:05

Kampioen zijn is even juichen omdat we in een seizoen vaker van VVV en De Graafschap hebben gewonnen. Doe mij dan maar een kwartfinale CL met een overwinning in het Bernabeu hoor, al heb ik het liefst allebei natuurlijk.

9 maart 2019 om 23:43

@cabinessence, ik ben het niet met je eens. Voor mij is het seizoen al geslaagd. Je wordt kampioen in de hoop een paar goede wedstrijden in Europa te spelen. Ajax heeft de moeilijke weg moeten volgen met voorrondes en ze hebben in Europa geweldig voetbal laten zien. Niemand in Nederland dacht de laatste jaren dat een Nederlandse club ooit de kwartfinale van de CL zou kunnen halen. Ajax heeft dat gedaan en ook nog op spectaculaire wijze. De titel kan volgend jaar ook nog wel. De kwartfinale moet ik nog maar zien.

9 maart 2019 om 23:44

De halve finale zou zelfs beter zijn dan twee keer kampioen in Nederland te worden. Wat jij zegt dat dat niets zou zijn, is dus je reinste onzin. Vraag het maar aan de Ajax-supporters wat ze liever hebben: de titel of de halve finale. Ik weet wel wat de meerderheid zal zeggen.

10 maart 2019 om 00:17

Zolang je dat blijft denken vind ik het prima. Halen jullie nog maaf jaren de kwartfinale. Pakken wij het landkampioenschap wel. Jezus een topclub die jarenlang geen prijzen pakt maar wel een kwartfinale haalt. Lijkt Arsenal wel

10 maart 2019 om 00:31

@isook,

Is ook niet zo gek om zo te denken als je al 4 jaar droog staat..

10 maart 2019 om 00:32

@cabinessence

Weer echt meetellen in Europa is veel belangrijker dan welke morele verplichting dan ook. Ajax speelt tot het einde bekervoetbal en wellicht ook tot het einde CL voetbal waarbij de CL campagne met zes voorronde wedstrijden begon.

PSV lag vroeg uit de beker, stelde zelfs een B team op in de beker en overwinterde niet in de CL. Dat maakt alles wel een stuk eenvoudiger, zo kan je wekelijks fit en uitgerust aan de eredivisie wedstrijd beginnen.

Bij Ajax zal de pijp op een gegeven moment leeg zijn. Je ziet het al aan Mazraoui, die zit er helemaal doorheen, hij begint minder te presteren. Een speler als Tadic zit nu al op 40 wedstrijden. Daar komen er nog 14 tot 17 bij. Dat is gewoon teveel, dat gaat zich vertalen naar mindere prestaties op het veld of nog erger, naar blessures.

Maar met een kwart finale CL, een beker finale en nog kans op de titel is het seizoen nu al geslaagd. Tel erbij op dat Ajax ook nog eens een kwart miljard euro aan het verdienen is dit jaar plus de enorme status boost in Europa, en je kan nu al spreken over een superjaar.

10 maart 2019 om 04:38

Fijn dat je dat nog even moet melden maar ik zie het niemand daarover hebben

10 maart 2019 om 00:32

Ik zie het positiever.. We staan nu kwa doelsaldo gelijk, maar krijgen Fortuna en PEC nog thuis. Als Ajax deze twee ruim wint, wat best zou kunnen, dan kunnen we het ons voor het doelsaldo veroorloven om maar klein van Az te winnen.

Als Ajax de aankomende 4 potjes wint, staan we op 1p voorsprong en zeer waarschijnlijk een doelsaldo van +8. Weliswaar betekent 1x punt verlies dan nog altijd dat PSV erover kan gaan. Maar het doelsaldo was maanden lang voor PSV maar volgens mij heeft Ajax op basis van de laatste 20 potjes een doelsaldo van 56 om 43 van PSV.

Mocht het zo zijn, dat PSV een punt in de arena pakt blijft het 2p voor. Maar dan zou de kans op dat het op doelsaldo aan gaat komen alleen maar groter worden. 1x gelijk spel PSV en alles winnen door Ajax en ze hebben evenveel punten.

Zonder kleerscheuren de wedstrijd doorgekomen en drie punten. Dat zijn de positieve punten van deze wedstrijd. Lea spel is psv nog ver verwijderd van de goede vorm eerder dit seizoen. Weinig te genieten voor de liefhebber.

Er moet echt iets drastisch veranderen bij PSV willen ze kansmaken op de titel. Van Bommel blijft om de een of andere reden maar vasthouden aan het blok Rosario en Hendrix. Hij ziet toch ook wel dat 2 verdedigende middenvelders tegen, met alle respect, NAC niet nodig is? Zet dan gewoon Sadilek er vanaf het begin in met 1 van de 2, Ihattaren er ook bij. Daarnaast, ik weet niet wat er precies met dumfries is gebeurd in de winterstop maar het lijkt werkelijk waar nergens meer op. Hoe dan ook, toch gewonnen, en ik heb het gevoel dat je als psv supporter op dit moment niet heel veel meer kunt verwachten.

Gefeliciteerd Psv'ers.

Ongelooflijk dat Van Bommel maar blijft vast houden aan het blok Hendrix/Rosario, we kunnen inmiddels wel concluderen dat het veel te verdedigend is om een defensief ingestelde ploeg kapot te spelen. Komt ook nog eens bij dat beide heren al tijden niet hun niveau halen. Met name Rosario is al weken niet om aan te zien, daar loop ik mij echt gigantisch aan te ergeren. Hij lijkt er ook geen plezier in hebben, wat een desinteresse straalt hij uit zeg

Op deze manier gaat psv punten verliezen de komende weken. Er is geen lijn te zien in het voetbal vanaf de winter. Het is puur wachten op een bevlieging van de aanvallers of een kopbal van luuk.

9 maart 2019 om 21:57

Vraag me af indien Luuk geschorst of geblesseerd wie hem dan gaat vervangen. Ajax heeft Huntelaar en Dolberg, Feyenoord heeft Van Persie en Jorgenson. Wie heeft Psv als 2e spits??

9 maart 2019 om 22:02

Romero is geblesseerd dacht ik, dus dat is geen optie. Misschien Malen in de spits? Maarja, die is niet bijzonder als basisspeler. Je zou Bergwijn misschien in de spits kunnen zetten als het er echt op aankomt. Lozano rechts, Gakpo links of andersom. Maarja, dan heb je het wel over een noodoplossing. Hopen voor jullie dat De Jong niet geblesseerd raakt.

9 maart 2019 om 22:05

Pereiro valse 9? Misschien dat er dan beter gevoetbald wordt

9 maart 2019 om 22:18

Loopt er niks bij Jong Psv? Bergwijn zou een optie zijn, maar dan heb je niks aan hoge ballen. Perreiro heeft meer techniek en zou een optie zijn, alleen is het geen hardewerker. Hoop dat Lammers volgens seizoen terug is bij Psv. Met Romero heb ik hard hoofd in.

9 maart 2019 om 22:39

Er is toch ook ene Piroe die daar rondloopt, heb gehoord dat die aardig wat goaltjes maakt, maar ik weet verder ook niks over hem.

De laatste 40 minuten gezien. PSV liet NAC nog te lang hopen. Denk als ze wat meer creatieve spelers in het veld hadden gezet dat ze al wel eerder de twee nul hadden gescoord. NAC kon aanvallend totaal niks oprichten, maar bij een subtopper raak je met dit spel gewoon in de problemen. PSV moet zich echt herpakken, anders worden het benauwde laatste weken

9 maart 2019 om 21:49

Mochten ilic en Fernandes ooit minuten mogen maken kan ik je verzekeren dat het voetbal een stuk beter wordt. Ze zijn een tijd geblesseerd geweest, maar nu ze dat niet meer zijn is onze trainer nog steeds meer bezig met de nederlaag beperken dan de overwinning bewerkstelligen.

9 maart 2019 om 21:50

Aan de ene kant ben ik het met je eens, maar aan de andere kant; subtoppers geven vaak meer ruimte weg omdat ze zelf ook voetballen en dat ligt PSV een stuk beter. VVV zal wel weer een drama worden volgende week. Die houden de pot echt goed dicht.

9 maart 2019 om 22:04

Klopt inderdaad, denk alleen dat er in van Bommels basiself meer spelers moeten komen die iets kunnen forceren. Zeker op t middenveld. Volgensmij heeft PSV genoeg creatieve spelers rondlopen. In het blok viergever,schwaab,rosario,hendrix zit echt nul verassing

Als beide teams zo doorgaan blijven wij op dit puntenaantal steken en wordt PSV kansloos 2e.. wat een matige wedstrijd. Onze coach kiest liever voor spelers die ja en amen zeggen dan voor spelers die ook daadwerkelijk iets toevoegen...

Mn angst wat betreft het spel, toen ik wist dat hendrix in de basis stond, bleek terecht...man man man. Het verschil tussen hendrix en sadilek is gwn schrikbarend. Waar sadilek constant in beweging is is hendrix zo statisch als een lantaarnpaal. De hele tijd terug en breed, ballen te zacht, slechte aannames en meer. Hopelijk is v bommel er nu ook eindelijk achter, aangezien die hem eruit haalde. Maar 1 ding weet ik zeker, wanneer dit blok zo blijft staan gaan we echt geen kampioen worden

Knap hoor thuis een 2-0 overwinning op de nummer laatst

Maar goed Ajax moet het ook maar even laten zien. Ben benieuwd hoe zij reageren? Na het pak slaag tegen Feyenoord konden zij er niets er meer van en na de overwinning tegen Real kunnen zij heel de wereld aan.

Hopelijk blijven de jongens gewoon nuchter want het blijft gewoon een hele klus om dit PSV te achterhalen. Er mag bijna geen fout meer gemaakt worden. Want ik zie PSV er wel op gebrand om te laten zien dat zij uiteindelijk de beste zijn in de NL competitie.

In ieder geval een mooie strijd tot het einde.

Ik zie nu dat Ihattaren 9 key-passes heeft gegeven. Die knul is net 17.. Genieten hoor. Geeft dit soort drama wedstrijden nog wat kleur.

9 maart 2019 om 21:54

Grootste talent van Nederland echt. Zijn trap, pass, ballcontacten, actie echt geweldig hij is pas 17.

9 maart 2019 om 22:57

En De Ligt speelde ook 1 goeie wedstrijd maar werd toen meteen bestempeld als overhevelt talent... Kon er niks van. Elke voetballer die bij die club vandaan komt moest maar direct international worden terwijl ze dat nog niet waard konden zijn...

Met uitzondering van Ihattaren uiteraard, die is bij PSV al ver voorbij chiellini en mogelijk elk ander linkspotige verdediger en daar mag geen twijfel over worden getrokken!!! Wat een meester!!!!

9 maart 2019 om 23:34

Weet je überhaupt wel welke positie Ihattaren speelt?

10 maart 2019 om 11:14

@impossible:

Grootste talent van Nederland ? laat me niet lachen aub.. Het manneke speelt net in het eerste, en gisteren tegen een NAC wat alleen kwam om de schade te beperken.. Ihattaren drukte echt niet zijn stempel op de wedstrijd hoor. Hij kan leuk ballen, maar laat hem eerst maar eens een basisplek veroveren en zich dan staande houden..

Het is niet voor niets dat het thuispubliek (was gisteren ook in het stadion) alles behalve tevreden waas met het vertoonde spel. Als je eigen publiek voor rust al massaal gaat fluiten is er toch echt iets mis.

Mijn gast, een echte PSV-er in hart en nieren, zei het in de rust nog: "hier kom je niet voor naar het stadion" en ja, hij doelde hiermee op het onthutsend zwakke spel van Psv..

9 maart 2019 om 21:54

V.bommel moet toch ook een keer zien dat dit blok niet werkt? Iedere supporter ziet het. Hopelijk is de wissel van hendrix een voorteken

9 maart 2019 om 22:13

9-key passes en ondertussen met maar 2-0 gewonnen?

Wat is dan precies een key pass, een pass waaruit een kans komt?

9 maart 2019 om 22:22

Ik weet niet precies wat de criteria zijn. Denk dat aangekomen corners ook worden meegenomen want kan me geen 9 ballen herinneren waarmee hij mensen 1 op 1 zette.

9 maart 2019 om 22:37

Vandaar mijn vraag, Luuk is goed in vorm, als die negen keer voor de keeper wordt gezet gaan er wel meer ballen in dan die ene goal.

Statistieken hebben alleen nut als er ook de definitie bij gegeven wordt. Nu hebben we geen idee wat een key-pass is.

9 maart 2019 om 22:52

Key Pass
- The final pass leading to a shot at goal from a teammate

9 maart 2019 om 23:03

Dat is dan echt extreem knap van Ihattaren. PSV had 11 doelpogingen waarvan 7 schoten op doel. Als dan 9 van deze doelpogingen waren na een pass van Ihattaren dan is dat echt ongekend.

Dan draagt Ihattaren PSV echt helemaal in zijn eentje. Echt super knap van iemand die pas 17 jaar oud is.

9 maart 2019 om 23:16

Ik weet niet waar Quirento die 9 vandaan haalt. Whoscored telt 14 keypasses voor PSV spelers in totaal en 3 van Mo. dus 3/14de. Dit zegt dan nog steeds niets over de kwaliteit van de voorzet. Hij speelde echter prima. Lekker zo doorgaan.

9 maart 2019 om 23:22

Iemand stuurde me een foto van ook zo'n statistiekensite. Maar nogmaals; ik denk dat ze dan ook de corners en vrije trappen hebben meegenomen die aankwamen bij een medespeler. Dat doe whoscored in ieder geval niet. Maar los van de statistieken; hij gaf een paar goede steekpassen, bijzonder goed inzicht heeft deze jongen. Ben benieuwd naar hem. Zit telkens op het puntje van mijn stoel als hij de bal heeft.

9 maart 2019 om 23:29

Eens. Deze speler kan ballen. Los van wedstrijden kijken, geeft het gegeven dat een winnaar als van Bommel hem inzet op 17 jarige leeftijd in een cruciale fase van het kampioenschap ook veel vertrouwen dat we naar iets speciaals zitten te kijken.

Echter laten we Gakpo niet vergeten. Deed het echt heel leuk en hetzelfde gaat op voor Malen. Lekkere talenten hoor bij Psv.

9 maart 2019 om 22:59

Volgens welke website? Whoscored zegt 3, net als Bergwijn. Gakpo heeft 2. Denk dat corners meegeteld worden op de site waar jij het weghaalt. Dat geeft een vertekent beeld naar mijn mening. Hij was echter prima in deze pot.

9 maart 2019 om 23:25

BreakingTheLines geloof ik. Maar wat jij zegt klopt, corners zijn daar ook meegenomen. Zegt dus niet zoveel als de daadwerkelijke key-passes behalve dat hij dus wel een aardige trap heeft. Zegt ook wel wat dat een pas net 17 jarige speler alle spelhervattingen mag nemen.

9 maart 2019 om 23:33

"zegt ook wel wat dat een pas net 17 jarige speler alle spelhervattingen mag nemen."

Goed punt. Hoezo neemt een 17 jarige die net komt kijken de spelhervattingen? Dan heeft hij in een razend tempo veel vertrouwen gekweekt bij coach en medespelers. Heel netjes.

10 maart 2019 om 00:32

Hoezo? Omdat hij een heel erg goeie vrije trap en corner in huis heeft. Legde ze paar keer aardig op het koppie bij Luuk hoor. Lichtpuntje bij PSV vandaag in een hele matige wedstrijd. Ik denk dat die dit jaar niet meer uit de basis verdwijnt eerlijk gezegd!

10 maart 2019 om 00:39

Is de enige die een corner lekker tussen de penalty stip en 5 meter gebied kan neerleggen. Die corners van lozano erger ik me dood aan

Mo was beter dan vorige pot en het is heel duidelijk waarom: Kunstgras vs gras. Als je mensen weg probeert te steken dan schiet de bal vaak te hard door op kunstgras, terwijl gras dit minder doet met een bal (als het niet nat is althans). Hij nam ook al de corners en zijn bal op de Jong waar het afgekeurde doelpunt uit voortkwam was uitstekend.

Ik vond Gakpo goed in de beginfase an kakte later meer in. Je ziet wel dat die ook de bal aardig aan een touwtje heeft. Prima speler met techische bagage,

Malen viel goed in. Altijd energiek. Verliest wel soms de bal doordat hij die te ver voor zich uitspeelt. Hij was ook te sociaal. Had 1 of 2 keer zelf mogen schieten naast het doelpunt dat hij maakte.

Leuk al die talenten bij Psv. Ik ben minder negatief dan veel comments op deze pagina. Ik heb af en toe best zitten genieten. Okay, het blok functioneerd niet goed. Hendrix heeft wat problemen in de prive sfeer. Ik vond hem te veel balverlies leiden in het begin, maar ik zag hem ook een Tadic pirouette maken en hij herpakte zich in het tweede deel van de eerste helft wat naar mijn mening. Rosario speelde niet zo lekker aan de bal en Dumfries ook niet (gaat door een dip die jongen). Centrale verdedigers idem dito. Tja. Perez liet zien dat er te weinig voetbal van achteruit komt. Te weinig linies overslaan. Je kan met die goede voetballers als Bergwijn, Mo en Gakpo meer doen als je ze eerder aanspeelt. Prima opmerking van hem. Lijkt me dat van Bommel en de spelers deze tip maar beter kunnen oppakken tav de rest van het seizoen.

Tot slot, Bergwijn. Ik vind hem heerlijk aan de bal en verwonder me soms hoe hij zich uit situaties dribbelt, maar hij moet echt zijn schot verbeteren. Beter leren afwerken. Dan kan hij internationale top worden.

9 maart 2019 om 23:27

Helemaal met je eens. Bergwijn heeft zich al enorm ontwikkeld wat betreft zijn rendement maar zoals je al aangeeft; hij moet daar nog harder aan werken wil hij de wereldtop halen. Zijn dribbels zijn echt geweldig.

Zeer matige wedstrijd van psv kant, ondanks de 2-0 winst kon je niet echt zien wie er nou laatste stond. Veel onnodig balverlies, en vooral heel slordig. Dit psv moet echt een tandje bijschakelen, want anders eindigt het seizoen in mineur.

Ik heb me gisterenavond als voetballiefhebber weer eens enorm geã«rgerd aan het ingrijpen van de VAR bij het afgekeurde doelpunt van Luuk de Jong vanwege voorafgaand vermeend buitenspel. Nog even en het voetbalspel is dankzij de VAR verworden tot een jurysport. Bij het fraaie doelpunt van De Jong kon de kijker vaststellen dat de verdedigers van NAC en een aanvaller van PSV op gelijke hoogte stonden. En in geval van enige twijfel moet de arbitrage gewoon laten doorspelen, en niet fluiten of vlaggen of ingrijpen. In het belang van het kijkspel. Liefhebbers van voetbal zitten niet op minder doelpunten te wachten, maar op meer.

10 maart 2019 om 11:18

@palko:

Je ziet schijnbaar wat je wilt zien, samen met "elke kijker".. De VAR bekijkt de situatie, het is buitenspel en dus een afkeurd doelpunt. Ben benieuwd wat je van de VAR vindt als de beslissing positief uitvalt... Zeur je dan nog of is het dan ineens wel goed ?

10 maart 2019 om 12:19

@dennis, ik ben noch aanhanger van NAC noch van Psv. En ik zie gewoon wat ik zelf zie. Dat dat wellicht iets anders is dan jij, kan gebeuren. Waar ik me als liefhebber van het voetbalspelletje vooral zorgen over maak is de trend dat de VAR zich in toenemende mate belangrijker gaat voelen dan ze in werkelijkheid is. In geval van twijfel dient het arbitrale trio gewoon door te laten spelen. En moeten ze, wat mij betreft, de fluit monddood maken en de vlag naar beneden houden.

De VAR is er juist voor om twijfelgevallen tot een minimum te beperken.. Het is misschien niet altijd feilloos, maar ik persoonlijk ben er blij mee; geen buitenspelgoals meer, toch rood bij een overtreding die anders gezien is, penaltymomenten die met de VAR zekerheid geven etc..

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren