Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Löw gaat verder zonder routiniers Boateng, Hummels en Müller

Laatste update:

Joachim Löw zal in de toekomst geen beroep meer doen op Jérôme Boateng, Mats Hummels en Thomas Müller. De Duitse bondscoach wil dit jaar een nieuwe weg inslaan en Löw, assistent-bondscoach Marcus Sorg en teammanager Oliver Bierhoff zijn dinsdag naar Beieren afgereisd om de drie spelers van Bayern München het nieuws mede te delen.

“2019 wordt het jaar van een nieuwe start voor de Duitse nationale ploeg. We willen doorgaan met de omwenteling die we aan het einde van het afgelopen jaar ingezet hebben”, legt Löw zijn beslissing uit aan BILD. “Jérôme Boateng, Mats Hummels en Thomas Müller zullen niet langer geselecteerd worden voor het nationale team. Het was belangrijk dat ik de spelers en de managers bij Bayern München vandaag persoonlijk mijn plannen heb meegedeeld.”

“Het zijn alle drie nog steeds spelers van wereldklasse die bij hun clubs op de voorgrond staan en een garantie op succes zijn. Het zijn grote spelers, die een grote periode bij de nationale ploeg vertegenwoordigen. Ze hebben ontelbare jaren voor Duitsland gespeeld. Ik dank Mats, Jérôme en Thomas voor de vele buitengewone en unieke jaren die we samen hebben meegemaakt. Het is nu echter belangrijk voor de nationale ploeg om een koers richting de toekomst uit te zetten.”

“We willen het team een nieuw gezicht geven en ik ben ervan overtuigd dat dit de juiste stap is. In het jaar waarin we ons moeten kwalificeren voor het EK van 2020, zenden we een duidelijk vernieuwingssignaal uit. De jonge spelers bij de nationale ploeg krijgen de ruimte om zich te ontwikkelen. Die verantwoordelijkheid moet nu genomen worden.”

De 30-jarige Boateng, 30-jarige Hummels en 29-jarige Müller waren tot nu toe goed voor respectievelijk 76, 70 en 100 interlands namens die Mannschaft. De drie stonden de afgelopen jaren steevast in de basis bij de Duitse nationale ploeg en maakten ook deel uit van de selectie die in 2014 wereldkampioen werd in Brazilië.

Duitsland kende vorig jaar echter een dramatisch verlopen WK in Rusland, terwijl het ook degradeerde uit een Nations League-groep met Frankrijk en Nederland. De drie routiniers waren in de media en onder de supporters vaak de kop van jut vanwege de slechte prestaties en Löw lijkt het drietal van der Rekordmeister eveneens als een belangrijke oorzaak van de tegenvallende prestaties te zien. De beslissing van de keuzeheer betekent bovendien dat het trio 24 maart niet van de partij zal zijn als Duitsland het in de EK-kwalificatie in de Johan Cruijff ArenA opneemt tegen Oranje.

Een goede beslissing van Joachim Löw?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
5 maart 2019 om 15:28

Dan mag hij Neuer ook wel thuis laten.

5 maart 2019 om 15:32

Want Neuer die presteert niet meer?

5 maart 2019 om 17:36

Omdat Ter Stegen 1e keeper moet worden en Leno, Baumann, Horn, Trapp gewoon 2e en 3e keeper kunnen zijn.

5 maart 2019 om 18:37

Ik vind Ter Stegen op dit moment toch een wat betere keeper. Jij niet? Neemt niet weg dat ik Neuer niet zou meenemen. Maar wel als 2e doelman.

5 maart 2019 om 19:08

Ik had Hummels en Muller er bij gehouden. Boateng heeft zijn beste tijd gehad.

5 maart 2019 om 15:28

Dat is ook lullig, Muller had misschien wel topscorer ooit kunnen worden van WK

5 maart 2019 om 15:28

Vind dit ook wel wat voorbarig. Zitten alledrie nou niet in de beste fase van hun carrière, maar om ze nou definitief af te schrijven?!?! Heel apart dit.

5 maart 2019 om 18:39

Ben ik volledig met je eens. Ik wil wel weten wie de opvolgers van hun zijn. De grote vraag blijft dan, zijn ze op dit moment beter dan die drie routiniers.

5 maart 2019 om 18:46

Sule en tah misschien op de lange termijn, voor müller zou je Havertz kunnen nemen.

5 maart 2019 om 15:55

Ik snap sowieso dat hele 'ontwikkelen van jonge spelers' niet. Dat is toch aan de clubs om dat te doen? Als bondscoach lijkt 't me dat je de beste spelers van dat moment selecteerd (en natuurlijk enigzins rekening houd met de taktiek die je wilt spelen) ongeacht leeftijd...

Dat lijkt me wijs. Genoeg talent voor een sterk team met jongens als Sule, havertz, brandt en kimmich

5 maart 2019 om 15:36

Ja maar kijk eens naar de leeftijd van deze spelers. Ze zijn amper 30 en die kunnen echt nog wel iets toevoegen. Ze spelen alledrie ook nog eens bij Bayern, dus dat is nog vreemder. Nee ondanks dat er een hoop jonge spelers aankomen vind ik dit een uitermate domme beslissing. Met 2 blessures in je verdediging zou je maar zonder Hummels en Boateng zitten xD

5 maart 2019 om 15:47

Zeker. Muller is 29 en staat op 100 interlands. Waarom zou die niet mee kunnen tot het volgende EK? Zoveel echte wereldtoppers heeft Duitsland momenteel ook weer niet. Wie weet schiet Muller volgend seizoen Bayern naar de CL en dan roep je hem niet op.... Deze 3 hebben allemaal bewezen met de top van de top mee te kunnen. Zitten in een mindere fase, maar als ze in vorm zijn zijn het gewoon de beste spelers op hun positie en dat kan best volgend jaar als het EK er aan komt. Misschien had je ze beter kunnen passeren ipv dat je ze defenitief niet meer op roept.

5 maart 2019 om 16:00

Muller heeft in de laatste vier jaar dramatisch gepresteerd bij Duitsland en ook bij Bayern. Die hadden ze al veel eerder moeten vervangen. Boateng en vooral Hummels is wel heel apart, Hummels is namelijk hun beste verdediger.

5 maart 2019 om 16:11

Fenomeno,

Muller was enkel voor Duitsland dramatisch de afgelopen jaren. Voor Bayern was ie slechts 1 jaar dramatisch.
Boateng apart? Aub zeg, die heeft slechts 2 topjaren gehad, voor de rest was ie echt frustrerend slecht. Een van de spelers waar ik me het meest aan het geërgerd voor de team(s) die ik support. Komt aardig in de buurt van Immers wat dat betreft.. En dat zegt best veel.

5 maart 2019 om 19:13

Iemand met zijn staat van dienst vervanging omdat hij niet presteert oké. Dat snap ik.
Maar gewoon tegen een groot speler van nog 'maar' 29 zeggen dat je gaat verjongen en dat hij daarom niet meer opgeroepen wordt vind ik erg slecht. Ik snap eigenlijk niet waarom Löw er zelf nog zit. Hij heeft gebouwd, overwonnen en tenslotte gefaald. Als het tijd is om opnieuw te bouwen, zou je dit naar mijn mening vanaf het fundament moeten doen en dus beginnen bij de bondscoach.

5 maart 2019 om 16:18

Inderdaad. Gewoon een team bouwen rond Kimmich, Havertz en Sane en je bent binnen.

5 maart 2019 om 16:53

Je kan ook een team bouwen rondom de talenten met 2 spelers van 30 en 1 die pas 29 is.. kom op
Zeg

Hadde toch zeker tot komend EK meegekund.

"Een garantie op succes" noemt hij deze spelers. Dan haal je je eigen argumentatie wel heel erg onderuit. Hij is in ieder geval duidelijk in deze keuze maar dit maakt het wel heel definitief voor deze spelers.

Wat een vreemde beslissing.. Muller zal toch zeker waarde kunnen hebben voor een nieuw Duitsland? Heel vreemd dat Low deze beslissing maakt en niet de spelers zelf!

5 maart 2019 om 15:32

Denk dat een trainer dat ook beslist he. Die maakt de opstelling. Die kijkt naar de elf die samen het beste team volgen met de rest selectie daarbij.

5 maart 2019 om 15:34

Low heeft zijn succes ook grotendeels aan deze drie te danken trouwens

5 maart 2019 om 16:32

Niet mee eens: Jogi had de beschikking over Capitano Lahm en Generaal Schweini.

5 maart 2019 om 15:35

Vind het niet zo heel vreemd. Het word voor Low tijd om door te selecteren, wat niet zo heel vreemd is gezien het laatste WK. Muller, denk dat dat wat met zijn vriendin/vrouw te maken heeft die te pas en onpas zaken op sm spuit.

Al met al een goede zet van Low, de nieuwe generatie klopt al langer aan de deur.

5 maart 2019 om 15:37

Hoezo mag Low dit niet bepalen? Hij zegt niet dat die 3 nooit meer voor Duitsland mogen spelen, alleen dat - zolang hij er zit - hij ze niet zal oproepen. Hij hoeft dit ook niet zo te vermelden, maar doet dit omdat ze een grote staat van dienst hebben

5 maart 2019 om 17:23

@arseneal, dat is toch alsnog gek? Als ze nu alledrie geweldig in vorm zijn komende tijd is het toch raar om ze hoe dan ook niet mee te nemen? Je kan zeggen dat je ze komende tijd (zoals ze in de huidige vorm zijn) niet oproept, maar om te zeggen dat je ze niet oproept zolang jij er zit beperk je jezelf als coach zijnde heel erg in je keuzes. Het kan gek lopen in de voetballerij en zo oud zijn ze nog niet.

5 maart 2019 om 15:45

Vind het zeker een gewaagde beslissing, maar geen vreemde. Men zal toch een keer moeten doorselecteren, vooral na dat dramatisch verlopen wk. Misschien zijn deze 3 heren verzadigd geraakt? Misschien heeft Duitsland behoefte aan een nieuw, talentvol en fris team vol ambitie?

Boateng eruit snap ik wel maar je topscorer muller eruit? Die kan op zo veel plekken spelen die wil je toch niet kwijt?! En dan Hummels de meest ervaren en beste verdediger en leider van de verdediging?!

Boateng en muller kan ik ergens nog begrijpen maar hummels?? Die is toch zeker nog wel beter dan de meeste duitse centrale verdedigers??

Wil die verjonging moet die Ter Stegen gewoon eerste keeper maken in plaats van Neuer.

5 maart 2019 om 15:37

Omdat? Neuer is nog steeds de grote man in grote wedstrijden.

5 maart 2019 om 15:41

Heb jij ter Stegen dit seizoen zien keepen? Die man heeft Barça dit seizoen al belachelijk vaak gered.

5 maart 2019 om 17:50

Ik vind ter stegen een stuk beter dan neuer hoor, ter stegen heeft echt wereldsaves dit seizoen

5 maart 2019 om 18:15

Iedereen vind wel een andere keeper beter. Het gaat erom dat Low Neuer wss meeneemt en ook als eerste keeper gaat gebruiken. Neuer is vooralsnog captain en keept nog steeds goed en is ook nog een groter persoonlijkheid dan Ter Stegen. Begrijp me niet verkeerd als Ter Stegen eerste keeper is het ook terecht.

6 maart 2019 om 01:51

neuer is verre van wat het was zijn tijd is geweest hij gaat nooit meer dag niveau dat die voor zijn blessures had halen

Die Löw is echt niet goed in zijn bovenkamer. Eerst Sané niet oproepen voor het WK, en nu dit.

Zuur voor hun dat ze het zelf niet konden invullen wanneer. Boeteng, (was) absolute wereldtop en Müller is een op en top duitser, die er altijd stond. Beide heren zijn nu wel minder, maar te min om niet meer geselecteerd te worden?

5 maart 2019 om 16:00

Muller en Boateng spelen al een tijd echt drama.

5 maart 2019 om 16:02

Müller was de reden waarom Duitsland in de laatste twee toernooien niets klaar speelde.

5 maart 2019 om 16:31

Mee eens! Ben benieuwd naar Sané en Reus op de flanken. Moukoko komt eraan!

Jerome had na de gewonnen Wk al niet meer geselecteerd moeten worden. Wat een dramatische verdediger zeg, niet normaal.
Heeft maar 2 topjaren gehad.

Muller helaas zijn vorm niet kunnen hervinden in het Duitse elftal, ook wel terecht dat ie niet meer geselecteerd wordt.
Hummels is nog steeds top, alleen dan moet je niet met een hoge lijn spelen. We zagen tegen Liverpool hoe goed hij nog is als er niet met een hoge lijn wordt gespeeld.
Maar goed.. Tijd voor Sule en Tah om zich te bewijzen in de ploeg.
Enkel een goeie linksback mist nog helaas.

Hopelijk dan ook met Neuer zo. Ter Stegen verdient het om eerste keeper te zijn. Hij is op dit moment zeker beter dan Neuer.

5 maart 2019 om 15:39

Mwa Ter Stegen beter? Nee. In de wedstrijden waar het echt omgaat staat Neuer altijd op en is hij vrijwel altijd een van de besten op het veld. Tegen Liverpool kon je zijn klasse weer zien. Wel ben ik het er mee eens dat Neuer het toch aan Ter Stegen moet overlaten. Puur omdat het niet beter gaat en met Ter Stegen zit er een stijgende lijn.

5 maart 2019 om 16:30

Verjongen betekent ook
Ter Stegen inplannen. Neuer als ervaringsdeskundige wel te allen tijde meenemen.

5 maart 2019 om 16:01

Beiden zijn het wereldtoppers. Het is wel lullig omdat Ter Stegen bij ieder ander land wel eerste keeper zou zijn.

5 maart 2019 om 16:07

Bij Spanje en Slovenië natuurlijk niet he. De Gea en Oblak acht ik beter, en Handanovic is ook niet de minste. Maar inderdaad, wel lullig dat hij nog steeds tweede keeper is.

5 maart 2019 om 19:50

@Murica

Sowiso beter dan Handanovic, zonder twijfel. Oblak en De Gea zal kwestie van smaak zijn.

Moeten ze die Low er ook niet een keer uit gooien? Niet dat hij het slecht heeft gedaan, absoluut niet. Maar zit er al sinds 2006, een totaal nieuwe wind bevaren met een nieuwe coach is ook een keer goed.

Zeer vreemde beslissing. Boateng is niet in goede doen, maar alledrie hebben ze je wel de wereldbeker bezorgd. Bij bijvoorbeeld Wesley Sneijder was het anders omdat hij 34 was, maar deze drie kunnen zeker nog 2 jaar mee. En zijn Muller en Hummels zoveel minder dan hun concurrenten op hun positie? En waarom Kroos en Neuer niet meteen ook wegdoen dan?

Nu ben ik benieuwd wie er centraal in de verdediging gaan spelen bij Duitsland, dat was de afgelopen jaren met Boateng en Hummels toch bijna een vast duo. Ze hebben met Sule, Rudiger, Tah en Ginter in ieder geval genoeg goede opties. Allemaal ook een prima leeftijd, tussen de 23-26 jaar. Ik neem aan dat Sule zeker is van een basisplaats, samen met Rudiger gok ik?

5 maart 2019 om 16:29

Tah en Suele

5 maart 2019 om 17:31

Ik denk ook Sule en Rudiger. Maar wat een vreemde beslissing van Low. Jouw opgenoemde spelers zijn toch (nog lang) niet van het niveau van Boateng en Hummels. Ook Muller erg raar. Maar goed, er is een reden dat Low bondscoach is en ik hier op voetbalzone commentaar geef.

Dit is echt low van Low (no pun intended). Deze jongens hebben veel betekend voor de ploeg, die verdienen het om zelf hun afscheid aan te kondigen, niet zo aan de kant geschoven te worden.

5 maart 2019 om 15:56

maar dat zou toch raar zijn. Hij wil ze niet selecteren, omdat hij voor andere kiest.
Ik vind het juist netjes dat hij het zo doet, als hij dan toch niet meer voor deze jongens kiest.

Stel dat low er over 2 jaar mee stopt, misschien kiest de volgende bondscoach wel weer voor Muller, die dan pas 31 is. Dus er staat nergens dat Muller stopt als international.

Slim om nu te kiezen voor de toekomst. Volgevrete vedettes.. beste is er ook wel af bij muller ondanks dat hij een goudhaantje van de manschaft is.

5 maart 2019 om 15:49

Eens, een gewaagde keuze, en zal vast het hele land over zich heen krijgen. Maar het kan ook een fout zijn om te lang vast te houden aan spelers die alles al hebben gewonnen. Dat zagen we het afgelopen wk wel.

'ze hebben ontelbare jaren voor Duitsland gespeeld'. Juist ja. Dat is een uitdaging die ik wel aandurf...

Nou dit is niet verkeerd voor het Nederlands elftal over 3 weken. Vind het toch een hele vreemde keuze, Hummels is in mijn ogen gewoon nog de beste verdediger van Duitsland. Als meneer Löw straks met wat blessures te kampen heeft achterin zal hij mogelijk toch door het stof moeten.

5 maart 2019 om 19:27

Kimmich is veel beter

Wat mij verbaasd is dat er nog mensen zijn die het raar vinden. Muller had er voor het EK van 2016 er al uit gemoeten, Boateng is na zijn blessure niet meer de oude en Hummels tja hij is nooit de snelsye geweest maar stond eigenlijk altijd goed, behalve op het laatste WK. positief dat hij wil veranderen, maar laten we dan ook de keeper wisselen. Ik vind Ter Stegen al 2 jaar lang beter dan Neuer. We gaan het zien hoe het de komende jaren gaat, maar Duitsland gaat er hoe dan ook weer boven op komen.

Uitermate juiste beslissing van de Duitse voetbalbond.

Duitsland heeft gefaald op het WK en in de Nations league, ik ben sowieso een voorstander van 'doorselecteren'. Elke grote voetbalnatie moet dit wel doen, want jongere spelers zullen wellicht frisser en gretiger overkomen.

Daarnaast is het van belang voor de kleedkamer. Vedettes maken plaats voor nieuwe leiders in een spelersgroep. Ditzelfde geldt voor Nederland nu eindelijk de 'oudjes' international af zijn.

5 maart 2019 om 17:38

Kom op, deze spelers zijn pas 29 en 30 jaar oud. Op deze leeftijd zijn de meeste spelers op de top van hun kunnen. De reden waarom spelers vroeg hun internationale debuut maken is om ze ervaring op te laten doen zodat ze op deze leeftijd juist kunnen knallen. Kleine vormdip, maar ze zijn nog lang niet op hun retour joh. Het zou toch jammer zijn als bijv de Ligt over 10 jaar op 29 jarige leeftijd alvast op zij zou worden gezet. Dan zou hij juist met zijn ervaring het team op sleeptouw moeten nemen.

Hummels sowieso terecht! Die man kan het gewoon allemaal niet belopen dat is duidelijk.
Boateng eigenlijk hetzelfde.
Müller heeft natuurlijk ook wel zijn beste tijd gehad.
Maar om ze nou allemaal uit de selectie te zetten.

Persoonlijk zou ik wel bij de selectie houden, gezien de ervaring.
Maar sowieso wel uit de basis hebben gehaald!

5 maart 2019 om 16:07

Vind de reacties wel grappig.
Afgelopen Wk heeft werkelijk waar iedereen hier lopen roepen dat die 3 spelers nooit meer opgeroepen mogen worden.. Doet Lowtje een x waar om gevraagd wordt, wordt ie voor gek verklaard.

Juist Hummels is niet terecht.
De beste Duitse verdediger. Low moet gewoon zn tactiek aanpassen aan zijn spelers. Hummels is dramatisch met een hoge verdedigende lijn ja, maar als je achter blijft hangen, net als Bayern tegen Liverpool in de CL, dan is ie nog steeds een van de beste.
Maar het achter laten van zowel Hummels als Boateng betekent dat ie niet van plan is om z'n tactiek te wijzigen.

Moedige beslissing van Lã¶w. Het wk en de nations league zijn dramatisch verlopen voor onze oosterburen. Tijd om afscheid te nemen van een aantal vedettes, en de kans te geven aan jonge talentvolle en meer gretige spelers. Zodat die er over een aantal jaar staan op een eindtoernooi.

Je kan ze wel bij de selectie houden, maar als ze dan buiten de basis staan gaat dat misschien zorgen voor een vervelende sfeer. Vedettes willen immers altijd spelen.

Ik begrijp die low echt niet.hij heeft gewoon niet het lef om neuer te bedanken voor zijn bewezen diensten.
Als je toch al bezig bent met het verjongen van het elftal,moet je gewoon geen half werk doen.

Het wordt tijd dat hij ter stegen het vertrouwen geeft om te keepen.neuer is een geweldige doelman,maar is niet meer zo goed als vroeger.met ter stegen heb je een kwalitatief goede,jonge en hongerig keeper.

Het ek is al volgend jaar.hij had al na het wk al aan een nieuw elftal moieten bouwen.nu heb je misschien nog weinig tijd om een ingespeeld elftal te vormen.echt een rare trainer.

Boateng en Hummels kan ik nog begrijpen.
Maar de inzet en scorend vermogen van Muller kun je nog niet missen.
8 jaar geleden, dacht ik echt dat Duitsland een lange periode alleen aan de top zou blijven. Met spelers als Kroos, Muller, Ozil, Hummels, Boateng en Neuer. Jong en al absolute top voor een tijd.

Ze moeten ook beginnen te verjongen, maar om nu al 3 waarschijnlijk basis spelers niet meer op te roepen gaat wat ver en te snel. Muller kan gerust nog 2 jaar mee, als een ervaren spelers in de groep.

5 maart 2019 om 18:44

Lang aan de top is voor vrijwel alle landen een utopie. In toernooien ligt het in de ko-fase vaak akelig dicht bij elkaar. Dan heb je nog het aspect van de loting. Een mindere dag en iedereen kan eruit vliegen. Zo’n 15 landen kunnen allemaal van elkaar winnen.

Low probeert bij het publiek punten te scoren en haalt dus degene eruit die het meest onder vuur liggen. Dat terwijl vrij duidelijk te zien is dat daar het probleem totaal niet lag. Tekenend is dan ook dat Kroos wel gespaard blijft.

Andere kant is wel dat het leuk gaat worden naar wie de schuld nu geschoven gaat worden nu deze spelers eruit gehaald zijn.

5 maart 2019 om 16:32

Van deze drie is Hummels echter wel de enige die nog een beetje heeft gepresteerd voor het Duitse elftal de afgelopen jaren... Müller is al lange tijd dramatisch voor die Manschaft, idem voor Boateng. Dus alleen voor Hummels vind ik het een ietwat aparte beslissing van Low. Alleen vraag ik mij wel af hoe Low dat gaat doen qua selectie nu. Tah en Sule kunnen de cv's worden, maar wie ga je dan als back-up gebruiken nu je geen Hummels en Boateng meer hebt?

5 maart 2019 om 16:34

Dat laat alleen maar zien dat het probleem waarschijnlijk niet bij de spelers ligt maar meer bij de trainer.

Zal overigens wel Rudiger worden.

Ik zou dit pas na het aankomend EK hebben gedaan en ze tot dan in ieder geval bij de selectie hebben gehouden, ook mede dankzij hun ervaring. Wellicht waren ze zelf al van plan om afscheid te nemen na dat Ek.
Tijdens het volgende WK zijn ze 33 (muller en Hummels, Hummels wordt tijdens dat toernooi 34) en 34 (boateng), dus het is wel logisch dat je ze voor dat toernooi dan niet meer zomaar zou selecteren.

Dit hoor je toch zelden, dat een bondscoach zo overtuigend zegt dat drie van z'n spelers niet meer worden opgeroepen. Ze hebben alledrie enorm gefaald tijdens het afgelopen WK en zijn ook op leeftijd, maar toch vind ik het niet helemaal kloppen. Deze gasten hebben Duitsland wel de wereldtitel bezorgd, veel respect blijkt hier niet uit. Je zou hen gunnen dat ze zelf hun afscheid mogen bepalen.

Een frisse start had moeten beginnen met het vertrek van Löw. Onbegrijpelijk dat hij mocht aanblijven na een ongelofelijk waardeloos WK. Volgens mij wil hij af van de jongens met een grote mond. Zo heeft Hummels heeft openlijk zijn vraagtekens gezet bij de te aanvallende spelopvatting met 40 meter in zijn rug.

Oh ja, want ervaring heb je niet nodig op een eindronde. Buiten dat zijn het geen leeftijden waarvan je kunt denken: 'raar, maar te begrijpen.' 29 en 30 jaar kunnen deze spelers nog makkelijk een eindronde mee. Hummels is verdediger, die gaan normaal gesproken sowieso nog een paar jaar langer mee en ik vraag me af of die Müller überhaupt ooit van het voetbalveld te slaan zal zijn..

Enige juiste beslissing! Jogi had gehoopt op een beter WK met een positievere afsluiting.
Helaas hebben de routiniers niet gebracht wat ze zouden moeten brengen. Nu verjongen Jogi!
GK: Ter Stegen RB: Kehrer LB: Max CB: Tah CB: Suele CM: Goretzka CM: Kimmich CAM: Havertz LAM: Sané RAM: Reus ST: Werner!!!

5 maart 2019 om 16:30

Verjongen roep je en vervolgens zet je de bijna 30 jarige Reus erin die jaarlijks 50 procent van de wedstrijden mist vanwege blessures. Logisch toch.

5 maart 2019 om 16:38

Op mijn intellect niveau noemen we dit “groepsdynamica”: je hebt nu eenmaal leiders en kartrekkers nodig. Mensen waarvoor men respect heeft en gezag. Beschouw het als situationeel leiderschap, je hebt Reus nodig tbv de zelfontplooing.
Gaat dit boven je pet? Is het niet duidelijk? Ik geef iedere laatste zondag vd maand een seminar die jij en je vrienden kunnen bijwonen. Een vrijwillige bijdrage wordt helaas helaas gevraagd ivm mijn bestaansrecht.

5 maart 2019 om 16:48

Gaat Reus de kar trekken vanuit thuis of de tribune als hij er weer niet bij is vanwege een blessure? Of hoe werkt dat? Groepsdynamica met mannen die er niet bij zijn, natuurlijk vriend. Die punten had je ook kunnen gebruiken voor deze 3 spelers. Los van het feit natuurlijk dat Reus hiervoor niet in de basis hoeft te staan.

Natuurlijk een hoop gelul van je en je reactie waarin je uiterst bijdehand doet om er nog wat van te maken is natuurlijk ook ronduit sneu.

5 maart 2019 om 17:39

Ronaldo is ook al 33 jaar maar dat wil niet zeggen dat Portugal beter is zonder Ronaldo dan met Ronaldo. een groepsproces is belangrijk, maar de individuele kwaliteiten van spelers zijn nog veel belangrijker. was dat niet het geval zouden we niet elk jaar vier van de de rijkste clubs ter wereld in de halve finales van de Champions League zien staan. een Celtic bijvoorbeeld kan nu de beste teamspirit allertijden hebben maar die gaan het toch echt afleggen op kwaliteit tegen een PSG of Barcelona

groepsprocessen worden vaak verkeerd begrepen. de sfeer in een groep is goed als de resultaten goed zijn. zijn de resultaten niet goed dan gaan de bankzitters in opstand komen, dan gaan de vedettes de vinger naar elkaar wijzen etc, iemand kan niet lekker liggen in een groep maar als hij er 30 inschiet en zijn team helpt aan bv de Champions League dan vind iedereen het weer een toffe peer

word dat ook allemaal verteld in dat boek waar je het over hebt?

Ik zou eerder Low eruit gooien en Klopp als nieuwe bondscoach aanstellen. Ik denk dat hij het heel goed zou doen met het nationale team

Boateng kan ik nog inkomen maar een hummels en een Müller achter de hand is toch wel erg lekker..

Dit is toch wel een vreemde beslissing. Zo oud zijn ze niet. Ik zou altijd nog de deur open laten voor spelers, want bij blessures of bij het terugvinden van de topvorm zijn deze mannen zeker nog van toegevoegde waarde.

Hier zal wel iets meer achter zitten dan de 'verjonging' van het elftal, helemaal omdat Neuer wel aan mag blijven. Die zullen wel voor een bepaalde sfeer in het Duitse kamp zorgen die Low niet zint

5 maart 2019 om 18:48

Dat denk ik dus ook. Aan Boateng stoorde men zich al vaker, Hümmels heeft een vrouw die erg graag in de belangstelling staat en Müller ontbeert een vaste positie die overeenkomt met zijn status. Dit soort dingen kunnen heus een rol spelen.

Belachelijke beslissing. Boateng snap ik nog, die brengt geen kwaliteit meer. Maar vooral Müller is nog steeds een zeer nuttige speler en met 29 jaar nog in de bloei van zijn carrière. En dan noemt hij ze nog een garantie op succes ook. Helemaal van het padje die Löw...

Hoe respectloos kun je zijn. Net 30 of nog niet eens. Sommige al 100 interlands. Zijn basisspeler bij de topploeg van Duitsland en dan zo aan de kant schuiven.
Het is niet dat ze 34 zijn ofzo.
Daarbij gooi je nu zelf definitief de deur dicht. Volgens mij had je dit anders kunnen brengen.
Bijvoorbeeld dat je voorlopig de voorkeur geeft aan de jeugd, maar dan kun je eventueel nog eens op ze terugvallen.

vreemd verhaal. het nationale elftal is geen clubteam, daar moet je gewoon de best presterende spelers selecteren, of ze nou 18 jaar oud zijn of 32 jaar oud. als Hummels, Boateng of Muller straks tijdens het EK beter zijn als spelers die wel worden opgeroepen die toevallig jonger zijn dan slaat dat echt helemaal nergens op

Nou, Hummels had Depay goed in de tas laatste pot in Duitsland. Ik vind het prima (als Nederlander) dat hij eruit gaat voor de kwalificatie. Duitsland zal veel talent hebben, maar moet nog zien of ze het niveau van Hummels kunnen halen. Die Muller en Boateng vond ik juist zwak tegen Nederland. Persoonlijk was ik wel met Hummels doorgegaan, de andere 2 snap ik. Overall snap ik de keuze echter wel. Duitsland was dramatisch laatste WK en moet nu fris aan een nieuw hoofdstuk beginnen waarbij andere spelers de baas kunnen worden bij het nationale elftal. Een nieuwe natuurlijke hierachie kan veel goed doen. Ik weet nog dat van Marwijk geen Seedorf meer erbij wilde nemen, al had dat nog wel gekund. Ik vond dat een uitermate goede beslissing. Zodoende konden Sneijder, van der Vaart, Robben en van Persie etc de cultuur naar de toekomst bepalen en invullen. Anders zou een dominante Seedorf die ruimte innemen.

Boateng pff ja heb ik verwacht, ik weet nog dat ik dankzij zn ongeluk met messi trailer van shooter ging kijmen

Het lijkt me wel erg vroeg om spelers van 29 of 30 af te schrijven voor het nationale elftal.
Zeker als deze 3 nog regelmatig – wekelijks spelen bij Bayern. Dat je ze op de bank laat zitten, of zelfs een (paar) keer niet oproept, omdat ze niet in vorm zijn en je alternatieven beschikbaar zijn, prima.
Maar om er maar direct helemaal afscheid van te nemen snap ik niet, deze jongens kunnen zeker nog een paar jaar mee, in ieder geval tot het EK van 2020, maar ook het WK van 2022 kan prima.
Nou snap ik dat je geen elftal wil hebben met alleen maar spelers die ver in de 30 zijn, maar Muller is bij het volgende WK 32...

Belachelijk 30,30 en 29jaar zoveel betekend voor het Duitse elftal en dan zo aan de kant geschoven worden. Misschien tijd dat low zelf vertrekt..

Aparte keuze. Deze spelers zijn nog lang niet op de leeftijd dat ze het niveau niet meer aankunnen. Buiten dat zijn dit spelers met meerwaarde in mijn ogen. Deze mensen hebben Duitsland wereldkampioen gemaakt en dan zo aan de kant geschoven worden. Heel raar.

Ik vind het ook vreemd. De oude garde moet de nieuwelingen ondersteunen voor een goede continuiteit. Dat ging bij Nederland ook fout, met de degene die geen basisspeler is die wordt niet geselecteerd regel. Er moet juist iemand van elke linie aanwezig zijn om de ervaring door te geven.

Ter Stegen als doelman.
Verdediging bestaande uit: Kimmich, Tah, Süle en Kehrer.
Middenveld bestaande uit: Goretzka, Gundogan en Draxler.
Aanval bestaande uit: Sané, Werner en Reus.

Dan heb je op bank nog: Neuer, Rüdiger, Emre Can, Brandt, Havertz en evt Volland nog. Maar ik zou Hummels nog wel behouden aangezien hij één van de beteren is achteraan.

5 maart 2019 om 19:01

Leuke basis, interessant is keuze voor Draxler. Waarom? Ik volg Frankrijk niet maar maakt hij speelminuten? Bepalend? Havertz is next big thing en denk dat hij impact heeft op de
Aanvoer naar Werner Sané Reus.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren