Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Ik zou Stones, Otamendi en 175 miljoen euro bieden voor Virgil van Dijk’

Laatste update:

Virgil van Dijk werd maandag voor de tweede keer dit seizoen door voetbalfans verkozen tot beste speler van de maand in de Premier League. De rots in de branding van Liverpool maakt iedere week indruk in het shirt van the Reds en ook Stan Collymore is groot fan van de verdediger. De oud-voetballer licht Van Dijk uit in zijn column voor de Daily Mirror. "Hij kan iedere verdediging op deze planeet beter maken", verzekert de columnist.

Van Dijk is bezig aan zijn tweede seizoen bij Liverpool. Collymore ziet echter een andere geschikte werkgever voor de Oranje-international. "Als ik Josep Guardiola was, zou hij de eerste speler zijn die ik naar Manchester City zou halen. Ik zou John Stones en Nicolás Otamendi plus 175 miljoen euro bieden en pas stoppen als Liverpool mijn bod zou accepteren. Maar als de club tweede wordt, zullen ze hun beste spelers niet willen verkopen. Zeker niet aan een van de rivalen", weet Collymore.

Collymore speelde tussen 1995 en 1997 zelf in het shirt van Liverpool en vergelijkt Van Dijk met een van zijn tegenstanders. "Ik zou hem in de categorie van Rio Ferdinand plaatsen als het gaat om het lezen van situaties. Hij ziet gevaar en heeft het atletisch vermogen ermee om te gaan. Bovendien straalt hij rust uit over de rest van zijn verdediging. Ik zie in Van Dijk een speler die veel prijzen gaat winnen. Is het niet met Liverpool, dan wel met een andere club", voorspelt de oud-international.

De voormalig speler van onder meer Crystal Palace en Aston Villa ziet de 27-jarige verdediger dan ook ver komen. "Tegen de tijd dat hij zijn voetbalschoenen aan de wilgen hangt, kunnen we over hem praten zoals we dat bij Sergio Ramos doen. Hij krijgt de kans om veel titels te pakken. Als oud-spits vond ik het altijd leuk om mezelf te testen tegen goede verdedigers. Ik geniet van hem en stel mezelf voor hoe ik het tegen Van Dijk zou hebben gedaan."

Zou Virgil van Dijk er goed aan doen om naar Manchester City te gaan?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als hij net zoveel prijzen moet winnen als Ramos dan mag hij dit seizoen wel gaan beginnen want dat is een hele prijzenkast vol!

4 maart 2019 om 21:03

En al helemaal als je net als Ramos de meeste classico’s dan wie dan ook hebt verloren!

4 maart 2019 om 22:23

Natuurlijk een nutteloze opmerking aangezien Ramos zijn hele profcarriere al bij Real Madrid speelt. Hoe meer classico's je speelt, des de groter is de kans dat zo'n statistiek om de hoek komt kijken.

5 maart 2019 om 07:14

Hij werd wel vaak zoek gespeeld bij die classico's en had veel overtredingen nodig op messi ronaldinho en eto'o

5 maart 2019 om 07:14

Dan vergeet ik nog neymar.

5 maart 2019 om 11:50

Dan noem je er ook wel een paar, zeg

Verdedigend is hij momenteel de beste ter wereld. Zowel PL en CL steekt hij overal met kop en schouders boven uit. Hij is super fit en zorgt er voor de dat beste spitsen ter wereld niet langs hem komen, zelfs de snelheid van mbappe is niet voldoende. Zoveel prijzen als ramos gaat hij niet meer halen maar dat is ook een kwestie van teamprestatie.

4 maart 2019 om 21:39

Niet mee eens, als het om landenteams was gegaan dan was ik het met je eens. Individuele prestatie zorgt ervoor dat je naar een topclub gaat. Individuele prestaties op jonge leeftijd zorgen ervoor dat je op jonge leeftijd naar een topclub gaat. Ramos was op zijn 19e al goed genoeg voor een Real Madrid. Daarom hebben een Seedorf of Robben ook zoveel prijzen gepakt. Op hun 20e al naar de echte top.

4 maart 2019 om 21:55

Maar ik geef aan dat ik hem op dit moment de beste van de wereld vind, zal me een worst wezen hoeveel prijzen hij uiteindelijk gaat winnen. Genieten is het op dit moment om naar hem te kijken.

4 maart 2019 om 23:08

Doe mij maar Koulibaly, vind hem completer dan Van Dijk

4 maart 2019 om 23:17

Nee dat meen je niet toch.. koulibaly doet verdedigend niet ondervoor van dijk. Maar alle andere facetten beheerst van Dijk vele malen beter.

4 maart 2019 om 23:18

Completer 😂

4 maart 2019 om 23:34

Van Dijk is een geweldenaar, maar Chiellini en Godin zijn puur verdedigend toch nog wel wat beter. Voetballend is Van Dijk beter.

Uhh nee hij gaat niet veel prijzen winnen gap. Hij zal lang bij Lfc blijven, bedoel wie gaat voor hem nu zoveel leggen. City had toen z'n kans maar die is nu voorbij. Daar zullen ze zeker spijt van hebben. En prijzen pakken kon hij wel bij City doen. Bij Lfc gaat dat toch moeilijk worden.

4 maart 2019 om 21:34

Laporte is anders ook gewoon goede versterking hoor. Hij is linksbenig en dat is cruciaal voor het balbezit voetbal van Guardiola. Persoonlijk ben ik meer blij met Laporte dan met Van Dijk.

Beetje overdreven dit 175 plus stones en otamemdi.. leuk allemaal dat van dijk et zo goed doet maar snap niet dat hij vergeleken wordt met ramos. Ramos is gewoon absolute wereldtop die alles heeft gewonnen wat er te winnen valt. Zowel met real als spanje. Zolang van dijk geen cl pakt en kampioen wordt en dat 3 keer kan je niet zeggen dat ie beter is dan ramos.

4 maart 2019 om 22:06

Dus Thibaut Courtois is ook slechter dan die Costa Ricaan? Raar want toch staat hij basis.

4 maart 2019 om 22:16

Vind Navas echt wel beter dan Courtois

5 maart 2019 om 00:08

Ramos is beter dan Messi, want meer CL titels, en meer betekend voor zijn land.
Volgens jouw logica dan😂
Prijzen zeggen niet alles, want tuurlijk is Messi beter dan een ramos

5 maart 2019 om 09:29

hahaha wat een vergelijking, Ramos is natuurlijk veel beter dan messi. in verdedigen dan, messi is natuurlijk veel beter dan ramos, ja in aanvallend opzicht. je bent toch hopelijk niet serieus met die vergelijking tussen ramos en messi. 2 totaal verschillende spelers op een totaal verschillende positie op het veld. on: city heeft VVD niet zo erg nodig, met Stones en Laporte heb je een rechts en linksbenige CV + ze zijn allebei nog een stuk jonger dan Vvd. vergeet niet dat van dijk al 27 is en hoogstens nog 7 jaar meegaat terwijl een stones en laporte allebei 24 nog 10 jaar meekunnen op het allerhoogste niveau

4 maart 2019 om 22:09

Altijd leuk dat mensen voetbal zien als een individuele sport. Prijzen erbij halen om een andere speler beter te vinden dan een andere. Blijft toch een hele scheve vergelijking? Ramos is ouder, speelt al jaren in de top en speelt voor een land dat een niveau heeft aangetikt, wat Nederland in de tijden dat Van Dijk een optie was, nooit heeft aangetikt. Ik zeg niet dat Van Dijk beter is dan Ramos of andersom, maar prijzen als maatstaf nemen blijft zo'n zwaktebod.

4 maart 2019 om 22:30

@kleinegeneraa7, Ja het is toch gewoon een individuele prestatie om zolang in de top te spelen? Als het om Robben vs van der Vaart gaat wordt daar altijd naar verwezen maar omdat het nu om Nederlander van Dijk vs klootzak Sergio Ramos gaat, worden er opeens andere argumenten bijgehaald.

Landenteams zijn idd niet te vergelijken maar het is wel aan Ramos zijn kwaliteiten te danken dat hij al aan zijn 14e seizoen bij een topclub als Real Madrid zit. Real Madrid staat erom bekend niet aan liefdadigheid te doen en je er zo uit te trappen als je niet voldoet.

4 maart 2019 om 23:11

Totti heeft ook niet veel gewonnen maar hoorde ook bij de wereldtop... je krijgt alleen minder wardering als je niet veel wint

4 maart 2019 om 22:09

De euforie is ook wat overdreven, maar Ramos had die prijzen natuurlijk niet gewonnen als hij niet in zo’n topteam had gespeeld

4 maart 2019 om 22:15

In een topteam speel je toch niet zomaar dan toch?

4 maart 2019 om 22:12

Als je zo redeneerde is Giroud dus ook een betere voetballer dan laten we zeggen, v Nistelrooij, v Basten, en Cruijff waren.

4 maart 2019 om 22:16

Allemaal leuk en aardig om Giroud er bij te halen. Jullie doen nu allemaal of ramos een koekenbakker is die geluk heeft dat ie bij real speelt en bij spanje.

4 maart 2019 om 22:21

Nee, maar volgens jouw redenatie is een prijzenkast de belangrijkste graadmeter om de kwaliteiten van een speler te beoordelen. Ik ga niet zeggen dat Van Dijk net zo goed is als (in dit geval) Ramos, maar de gematigde prijzenkast van Van Dijk doet niets af aan z'n kwaliteiten als voetballer.

4 maart 2019 om 22:26

Hele vreemde vergelijking, vooral omdat de 3 genoemde namen gewoon meer prijzen hebben gewonnen. Giroud heeft alleen wel een wk gewonnen maar met landenteams moet je geluk hebben.

Van Basten had een hele korte carriere en heeft veel meer prijzen gepakt dan Giroud.

4 maart 2019 om 22:19

Dat is in zijn geval veel moeilijker. De markt is inmiddels zo instabiel dat een speler als Van Dijk de hoofdprijs moet gaan kosten. Geen enkele club gaat zo ontzettend veel geld voor een verdediger betalen, hoe goed de betreffende verdediger ook mag zijn.

Voor Van Dijk is het dus moeilijker om bij een club als Real Madrid terecht te komen, want hij is momenteel eigenlijk al bijna onbetaalbaar. Verder moet je een speler beoordelen op z'n kwaliteiten, niet z'n prijzenkast. Er zijn genoeg legendes met een bescheiden prijzenkast, maar die wel te boek staan als legendes.

4 maart 2019 om 23:09

Klopt. Daarom zijn Danny Blind, Berrie van Aerle, van Bronckhorst en zelfs Affelay (heeft 5 minuten meegedaan in een champions League finale) veel betere spelers want hebben een prijs gepakt.
Wout Brama ook veel beter want kampioen geworden van Nederland. Is van Dijk nooit gelukt.

En heel verrassend: Johan Cruijff is niet de beste Nederlandse voetballer aller tijden. Seedorf die volgens velen nog nooit een goede interland heeft gespeeld is de beste speler ooit want heeft veel meer prijzen gepakt!!!

Wat een onzin om alleen naar de prijzen te kijken! Dan begrijp je er niet veel van.

Hik gaat helemaal nergens naartoe vermoed ik, de hele transfermarkt is verziekt. En de prijzen zijn zodanig de pan uit gerezen. Dat ik voorspel dat er geen toptransfer meer tussen absolute topteams gaan plaatsvinden, daarvoor zijn de prijzen veel te hoog. Als voorbeeld van dijk hij is gehaald voor rond 85 en dus zal er een bedrag van rond de 140/150 nodig zijn om hem in te lijven. En dat zie ik geen enkele ploeg betalen voor een verdediger. Verder is gebleken dat transfers van over de 100 Mil geen garantie zijn voor suc6, zie Coutinho...

Ik denk niet dat van Dijk nog zoveel grote prijzen zal winnen als Ramos. Anderzijds denk ik ook niet dat van Dijk zo'n grote schopper wordt dan Ramos.

Jezus wat wordt die gast over het paard getild. Hij is werkelijk een topverdediger maar is beter dan zijn collega's wegens gebrek aan beter. Speelde hij een jaar of 8 terug, dan werd hij niet beter gevonden dan Terry, Kompany, Vidic of Ferdinand.

Spoeling aan topverdedigers is heel erg dun en de media mag wel eens stoppen met het ophemelen van spelers.

5 maart 2019 om 06:35

Wat een dooddoener...
Speelde hij in de jaren 70 was hij de meest complete verdediger op de velden!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren