Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Arbitrage slaat modderfiguur op Wembley: ‘Ik riep het een maand geleden al’

Laatste update:

De Londense derby tussen Tottenham Hotspur en Arsenal (1-1) stond zaterdagmiddag bol van arbitrale dwalingen. Arbiter Anthony Taylor nam op Wembley enkele zeer discutabele beslissingen, waaronder het toekennen van strafschoppen aan weerszijden. Arsenal-coach Unai Emery stelt dat de videoscheidsrechter (VAR) niet snel genoeg zijn intrede kan doen in het Engelse voetbal.

Tottenham en Arsenal hielden elkaar zaterdag op een 1-1 gelijkspel. Harry Kane tekende een kwartier voor tijd vanaf elf meter voor de gelijkmaker, nadat de Engelse spits zelf een strafschop had verdiend. Kane werd bij een vrije trap van Christian Eriksen in de rug gelopen door Shkodran Mustafi, waarna Taylor naar de stip wees. Op die beslissing leek weinig aan te merken, ware het niet dat Kane zich in buitenspelpositie bevond op het moment dat de bal werd ingebracht door Eriksen. "Ik riep een maand geleden al dat de komst van de VAR meer dan welkom is, het is lastig voor de scheidsrechters", vertelt Emery aan BT Sports.

"Je kunt alle situaties op televisie analyseren, maar dat is niet hoe het werkt voor de scheidsrechters. De wedstrijd had er vandaag anders uitgezien met de VAR, maar ik begrijp dat het lastig is", vervolgt de oefenmeester van Arsenal teleurgesteld. Emery zegt in beginsel een hoge pet op te hebben van Taylor. "Hij is een grote persoonlijkheid. Laten we daarnaast niet vergeten dat het moeilijk is om deze twee teams onder controle te houden." Behalve het penaltymoment met Kane stonden meer beslissingen van Taylor ter discussie.

Zo liet de leidsman Granit Xhaka al vroeg in de wedstrijd wegkomen met een spijkerharde tackle in de knieholte van Kane. Daarnaast kende Taylor ook Arsenal in de absolute slotfase nog een discutabele strafschop toe, na licht contact tussen Pierre-Emerick Aubameyang en Davinson Sánchez. Hugo Lloris keerde de poging vanaf elf meter van Aubameyang, waarna de doelman van Tottenham bij de rebound te hulp werd geschoten door Jan Vertonghen. Uit de herhaling bleek echter dat Vertonghen veel te vroeg was ingelopen, waardoor de strafschop volgens de regels opnieuw genomen had moeten worden.

"Beide strafschoppen waren uiterst controversieel. Bij de eerste penalty stond Harry Kane buitenspel. Mustafi sprong hem inderdaad in de rug. Dat was een overtreding, maar daarvoor stond Kane buitenspel. De VAR had de situatie opgelost", vertelt Paul Parker, oud-voetballer van onder meer Manchester United, bij Eurosport. "Bij de tweede situatie dekte Sanchez verkeerd, maar er was geen contact met Aubameyang. Dat was opnieuw geen strafschop. Ik vind niet dat de scheidsrechter vandaag goed gefloten heeft."

In de blessuretijd van de wedstrijd stuurde Taylor Arsenal-middenvelder Lucas Torreira nog met rood van het veld, na een harde tackle op Danny Rose. The Gunners eindigden de burenruzie zo met een man minder; namens Tottenham leek Sánchez goed weg te komen toen hij zich in de tweede helft na een standaardsituatie al natrappend leek af te zetten op tegenstander Laurent Koscielny.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zoveel fouten gemaakt deze wedstrijd, aan beide kanten. Beide penaltys waren geen penaltys. Rose en Xhaka moesten beide rood hebben. Torreira was naar mijn inziens geen rode kaart. Na afloop kan je eigenlijk wel zeggen dat een gelijkspel terecht was. Overigens wat een heerlijke dubbel redding van Leno😱😱

2 maart 2019 om 18:50

Ik had wel willen weten hoe het was afgelopen als spurs geen penalty hadden gekregen. In mijn ogen zou Arsenal dan hebben gewonnen.

2 maart 2019 om 18:53

Arsenal stond vandaag verdedigend als een huis. Props naar Emery daarvoor. Dat je dan door een domme penalty( domme overtreding en buitenspel) achter komt is gewoon pech.

2 maart 2019 om 18:59

Precies

2 maart 2019 om 19:24

Geen rode kaart voor Torreira? Kom op zeg. Rose mag blij zijn dat hij zijn been niet heefr gebroken. Schandalige actie en een donkerrode kaart.

Dat was zo'n beetje de enige belangrijke beslissing van de scheidsrechter die wél juist was.

Hoe kan dit? Iedereen vindt de Engelse scheidsrechters toch zo goed? Het is een regelrechte blamage dat de PL de VAR nog niet heeft ingevoerd, terwijl de belangen misschien daar wel het grootst zijn. Maar ja, die Engelsen laten met hun brexit al zien dat ze het niet allemaal op een rijtje hebben...

2 maart 2019 om 18:49

Juist niet, bijna elke speelronde zijn er meerdere fouten van scheidsrechters in Engeland en juist daarom krijgen de scheidsrechters zo veel commentaar.

2 maart 2019 om 18:55

Valt wel mee dat iedereen de Engelse scheidrechters zo goed vindt, althans ik hoor die berichten niet vaak hoor. Wel dat ze daar meer toelaten, maar dat is wat anders dan goed fluiten. De Engelse hebben tenminste een politiek die naar het volk luistert. Op lange termijn zie ik Engeland er gewoon goed uitkomen hoor. 1 van de redenen dat het daar financieel gezien nu wat minder gaat komt door de starige houding van de EU. De EU zal er alles aandoen om de brexit tot een mislukking te maken, zijn namelijk bang dat andere landen dan hetzelfde pad zullen gaan bewandelen. De EU is in essentie gewoon een monster dat gecreëerd is om een superstaat te maken van Europa. Ik lever met alle liefde een stukje welvaart in, in ruil voor soevereiniteit. Iets wat de Engelse nu doen.

2 maart 2019 om 20:10

@kleinegenraa7, waarom kom je hier nu aan met dit soort politieke discussies? Ik zie de relevantie hiervan niet in. Maar leuk dat je je punt even hebt proberen te maken. Misschien nu Twitter maar weer even opzoeken.

2 maart 2019 om 20:18

Volgens mij begin ik toch niet over de brexit of wel? Ik reageer gewoon op de voltallige reactie en als ik iemand zie die makkelijk probeert te scoren, reageer ik daar gewoon op. Zover ik weet is dat nog niet verboden in dit land en op voetbalzone, dus ja....

3 maart 2019 om 17:33

"de EU is in essentie gewoon een monster dat gecreã«erd is om een superstaat te maken van Europa. Ik lever met alle liefde een stukje welvaart in, in ruil voor soevereiniteit. Iets wat de Engelse nu doen."

Een monster??? Manman, bijna 75 jaar vrede en veiligheid, de grootste welvaart die ons land ooit heeft gehad en een politieke en bestuurlijke rust die zijn weerga in de geschiedenis niet kent en dan roepen dat de EU een 'monster' is??? Wow, dat mensen ondankbaar zijn en zelfzuchtig dat vind ik niks nieuws, en dat de EU zoals die nu functioneert daar mag uiteraard kritiek op zijn. En dingen mogen ook best veranderen. Maar een 'monster'? Sorry, ik leef duidelijk in een andere wereld, eentje waar ik lessen trek uit de rencte geschiedenis en me niet laat meeslepen door onderbuiken.

Maar de vraag aan jou is niet of je een stukje welvaart zou willen inleveren, de vraag aan jou is of je de volledige veiligheid en stabiliteit in Nederland én Europa op het spel wil zetten voor een Nexit? Wil jij terug naar de jaren '30? Dã¡t is wat op het spel staat. En een beetje welvaart inleveren dat roept iedereen maar wacht maar tot jij dat in je eigen portemoneetje voelt. Dan piep je wel anders. Kijk eens naar de heftige reactie die er nu al is omdat de energieprijzen omhoog zijn gegaan! En dan wil jij zeker wel 'een stukje welvaart inleveren'? Geloof ik niks van.

En in het VK zijn er inmiddels al meer mensen die van de Brexit af willen dan mensen die halsstarrig aan de Brexit vasthouden. Maar die mensen komen daar straks vanzelf achter als de pond nog verder inzakt, alle prijzen enorm stijgen en ze geen cent overhouden van hun uitkerinkjes en ze gedwongen worden om aan de slag te gaan en te gaan werken in de rotbaantjes omdat er geen buitenlanders meer zijn om die rotklussen voor ze te doen. Eens kijken hoe fijn ze die Brexit dan nog vinden. Maar goed, het blijft wel zo dat ze dan in ieder geval een hele fijn en heel streng immigratiebeleid hebben. Want dã¡ã¡r was en is het uiteindelijk allemaal om te doen en nergens anders over.

Wat dat met Engelse scheidsrechters te maken heeft, dat weet ik trouwens verder ook niet, maar we zullen wel gaan zien wat de Brexit doet met het Engelse voetbal.

2 maart 2019 om 18:57

Ja, ik ben wel benieuwd wie jij hebt horen zeggen dat de Engelse scheidsrechters 'zo goed' zijn. Zoals Arsenal890 zegt, Engelse scheidsrechters maken zo verschrikkelijk veel fouten. Ik vind de arbitrage van de FA persoonlijk kwalitatief het minst.

3 maart 2019 om 01:20

Hoezo een blamage? Als je ziet hoe de VAR in Nederland ook nog steeds wekelijks in de fout gaat en teams benadeeld, maakt het geen ene moer uit of je nou met of zonder VAR speelt. Bij Feyenoord - Ajax meermaals in opspraak geweest (tackle Van de Beek waar St. Juste wel rood voor kreeg, wel/geen corner, etc.), vandaag weer bij NAC (buitenspel, maar men twijfelt doordat de juiste camera ontbreekt terwijl de 16 meter lijn camera toch wel een belangrijke is) en zo zijn er nog tientallen voorbeelden. Laat ze eerst maar eens een werkend systeem creeren waar zo min mogelijk fouten worden gemaakt, anders blijft de situatie hetzelfde; worden er constant fouten gemaakt, want het blijft interpretatie.

En dan loopt hier iedereen te janken over de VAR. De
VAR is een absolute zege voor het voetbal en had al jaren geleden ingevoerd moeten worden.

3 maart 2019 om 01:25

Inderdaad, echt een absolute zege dat er zelfs met een VAR nog wekelijks giga blunders gemaakt worden. Zolang het systeem niet goed werkt, is het geen zege maar een regelrechte aanfluiting. Topclubs worden nog steeds geholpen en dat zal nooit veranderen, zelfs niet met de VAR. De FIFA is altijd tegen de VAR geweest, simpelweg omdat bepaalde clubs nou eenmaal onwijs veel geld in het laatje brengen en dat geldt voor de nationale bonden niet anders. De hele voetbalwereld is een corrupte bende waar het geld regeert en dat zal de VAR niet oplossen. Het wordt tijd dat de bubbel klapt en er echte oplossingen bedacht moeten worden.

3 maart 2019 om 17:52

Romanempire

"inderdaad, echt een absolute zege dat er zelfs met een VAR nog wekelijks giga blunders gemaakt worden. Zolang het systeem niet goed werkt, is het geen zege maar een regelrechte aanfluiting. "

Wekelijks mega blunders? Joh, wekelijks tientallen VAR momenten en het gaat weleens mis ja, maar wekelijks blunders?? Beetje kwestie van perceptie, niet?

En ja, het systeem werkt nog niet perfect. Is dat raar? Nope, elk systeem heeft kinderziektes. Daar ontkomt niets of niemand aan. Maar als je je alleen maar focust op wat er mis gaat, ja dan lijkt het inderdaad alsof het een rotzooi is, terwijl gewoon feitelijk gezien er iedere wedstrijd weer correcte beslissingen worden genomen, terechte foute beslissingen terug gedraaid worden, spelers blijken zich vaker te gedragen en in te houden en geen echte debiele dingen meer te doen, en dus ben ik het eens met Enohbaws, het is een zegen! Gewoon een kwestie van wennen, evalueren, systeem weer aanpassen en daarna door.

Want wat wil jij dan? Liever terug naar wekelijks lopen zeiken dat die scheidsrechters blind zijn? En dat we beelden moeten gebruiken? Zoals we al jaren deden?

En je opmerking over voordelen voor topclubs vind ik geen goed argument. Dat heeft echt niets met de VAR te maken, dat is gewoon een menselijk dingetje. Dat heb je evengoed zonder Var.

Tenslotte wijs ik je nog erop dat jij kennelijk het idee had dat als je een VAR zou hebben daarmee alle discussie zou verdwijnen. Dan is dat gewoon jouw verkeerde inschatting. Vroeger hadden we toch ook altijd discussie op maandag met elkaar, over dezelfde beelden die we allemaal gezien hadden? De een vond dit de andere dat. Dát zal echt nooit verdwijnen, niet met VAR en zeker niet zonder Var. Omdat mensen nu eenmaal regels moeten interpreteren, en er geen enkele regel bestaat die eenduidig vastlegt hoe je iedere willekeurige situatie moet beoordelen en moet beslissen. Dat is in het normale leven al zo, dus ook in het voetbal.

Tja iedereen heeft VAR nu behalve in de PL, best vaag want iedreen vraagt er nu ook naar.

Ik blijf dat lastig vinden. Als je een overtreding maakt op iemand die buitenspel staat is het opeens geen overtreding meer?
Of zou je dan wel geel kunnen krijgen voor de overtreding, maar een vrije trap voor buitenspel?
En als je iemand neerhoekt in het strafschopgebied terwijl het spel stilligt kan dan dus ook geen penalty gegeven worden (vb in het gevecht voordat een hoekschop genomen wordt)?

2 maart 2019 om 19:01

Als je een overtreding maakt op iemand die buitenspel staat (waar ook voor gefloten wordt) kan er alsnog een kaart gegeven worden maar dat kanalleen gebaseerd op de manier van inkomen

2 maart 2019 om 19:03

Er wordt altijd gekeken naar de eerste overtreding qua spelhervatting maar kaarten kunnen altijd gegeven worden. Als jij mij vasthoud en ik geef jou daarna een elleboog is het een vrije trap voor mijn team ook al krijg ik rood.

2 maart 2019 om 21:28

Dank

Dacht dat alleen Liverpool altijd arbitrage mee heeft?!?!
Vanmiddag ook een buitenspeldoelpunt van Lukaku gezien (de 2-1)
Iedereen heeft em dus wel eens mee of tegen....
Het algemeen niveau van de Engelse scheidsrechter vind ik echt niet goed,vandaag Taylor,maar Oliver vind ik ook waardeloos en heeft ook een arrogante houding.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren