Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ajax-directeuren laten uit protest verstek gaan bij Klassieker

Laatste update:

Ajax zal woensdagavond met een ‘minimale afvaardiging’ vanuit de clubleiding afreizen naar De Kuip voor de halve finale van de TOTO KNVB Beker tegen Feyenoord. De directie van de Amsterdammers toont zich zo solidair met de eigen aanhang, die niet welkom is in Rotterdam voor de bekerkraker. Ajax wil bovendien op deze manier protesteren tegen het aanhoudende verbod op uitfans bij de wedstrijden tussen de twee aartsrivalen.

Alleen algemeen directeur Edwin van der Sar en operationeel directeur Rutger Arisz zullen van de partij zijn als scheidsrechter Kevin Blom woensdagavond de wedstrijd in gang zet: “Zij hebben bij dat duel een officiële functie. De andere drie directieleden blijven thuis”, laat een woordvoerder van de club optekenen door het Algemeen Dagblad.

Vanuit de Raad van Commissarissen wordt er eveneens meegewerkt aan het protest: “Ook de vijf commissarissen van Ajax en de zeven leden van de bestuursraad gaan niet naar het stadion”, vervolgt de woordvoerder. De clubleiding van de Amsterdammers geeft met het besluit gehoor aan een oproep van de AFCA Supportersclub om zich solidair op te stellen met de fans.

“Maar we speelden zelf ook al met het idee. Het is dus een gecombineerd initiatief”, sluit de woordvoerder af. Ajax liet een week geleden nog weten een rechtszaak te overwegen om er alsnog voor te kunnen zorgen dat fans van de club welkom zijn in De Kuip. Zo ver is het echter niet gekomen, waardoor er woensdag geen supporters van de Amsterdammers aanwezig zullen zijn bij de kraker.

Een goed initiatief van de Ajax-directie?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Kan je makkelijk achteraf zeggen dat je al met hetzelfde idee speelde. Buiten dat een goed initiatief.

26 februari 2019 om 18:46

Tis gewoon jammer dat er geen fans mee mogen , dat maakt een wedstrikd toch wat leuker met uitfans erbij !

Haha. Wat schiet je daarmee op. Alsof Feyenoord ze gaat misschien

26 februari 2019 om 18:44

Laten zien dat de knvb en clubs wat aan moeten doen. Is toch wel heel erge competitievervalsing dit.

26 februari 2019 om 19:40

Welke competitie vervalsing? Ik keek toevallig laatst de bekerfinale van PEC Zwolle tegen Ajax in de kuip terug. Ze gedragen zichzelf als staatsdebielen. Geen wonder dat ze in meerdere steden niet welkom zijn of liever geweerd worden.

26 februari 2019 om 20:43

Beetje drogreden als je t baseert op die ene wedstrijd. Fans van heel veel clubs zijn bepaald geen lieverds. Of denk je dat het allemaal eenzijdig is? Alle spreekkoren van Utrecht en Ado, om maar niet te spreken over de vernielingen. Ik kan ermee leven als er de komende decennia geen uitsupporters meer komen bij de duels met Ado en Feyenoord, want supporters van alle betrokken clubs hebben zich misdragen, maar bij een eenzijdig duel geen uitsupporters ís gewoon vervalsing. Dan doe je het maar lekker over 2 wedstrijden

26 februari 2019 om 20:54

Tuurlijk ben ik het ermee eens dat er bij iedere club idioten op de tribune zitten die zich misdragen. Echter hebben Ajax supporters de mogelijkheid gehad in de kuip om te laten zien dat ze zich kunnen gedragen in het stadion. Dat is er een hele hoop niet gelukt. Naast de schade van het veld, zijn er ook toiletten & stoelen vernield. Tevens zijn er ontzettend veel stickers geplakt op alle mogelijke plekken. Als Ajax thuis had geloot, hadden we nu dezelfde discussie gehad en was Feyenoord ook niet welkom geweest. Pech gehad, en accepteren dat het dus blijkbaar niet kan. En over twee wedstrijden slaat nergens op. Het sierlijke van een bekercompetitie is dat je 1 wedstrijd voetbalt, waarbij je of het geluk hebt dat je thuis loot, of een zware wedstrijd hebt in een ander stadion. Voor een finale had ik dit begrepen, omdat het dan gespeeld moet worden op "neutraal" terrein.

26 februari 2019 om 19:07

Denk dat ze de bui al zien hangen en vroeg in bed willen liggen na een nederlaag.

Die zien er natuurlijk tegenop om Martin van Geel weer te feliciteren na de wedstrijd.

26 februari 2019 om 18:19

Haha die is 'n goeie, maar dat gaat helaas niet gebeuren.

26 februari 2019 om 18:42

Weer feliciteren? 1x per 5 jaar kunnen ze dat vast wel opbrengen..

26 februari 2019 om 19:14

Dat zal wel meevallen, uitwedstrijd in de Kuip zonder eigen publiek met standaard daarom de scheidsrechter tegen, wie rekent er dan nog op succes?

Het kan alleen maar meevallen voor Ajax. Reken zelf al op een nederlaag. Met veel gemopper op de scheidsrechter die weer veel te veel toe liet.

26 februari 2019 om 19:38

"Met standaard daarom de scheidsrechter tegen". Is dit alvast indekken? En was de scheidsrechter ook tegen jullie een paar weken terug? "Scheidsrechter die weer veel te veel toeliet", nee de scheidsrechter moet bij elk vontact gewoon fluiten, dat is blijkbaar wat je wilt? Of bedoel je meer iets van, als het te fysiek wordt voor Ajax dat er afgefloten moet worden?

26 februari 2019 om 19:52

Nee hoor, ik doel erop dat als je geen publiek bij je hebt, er ook geen lawaai van de tribunes komt als er een overtreding gemaakt wordt. Andersom is het een orkaan van geluid als een Feyenoord speler naar de grond gaat.

Hoe je het went of keert, dat heeft invloed op de scheidsrechter. In de Arena heb je als Feyenoord speler zo rood te pakken, in de Kuip kan je je heel veel permitteren. Publiek is echt belangrijk in het hedendaagse voetbal.

26 februari 2019 om 21:10

Daar was toch echt de VAR voor nodig.
Kuipers was dan niet echt onder de indruk van het publiek; en zo hoort het ook. Ook morgen.

26 februari 2019 om 19:34

Feliciteren dat het geen 0-10 is geworden. Feyenoord gaat keihard af.

Beetje flauw dit. Als je een echt signaal wil afgeven dan laat je feyenoord supporters volgend seizoen toe in de arena!!

26 februari 2019 om 18:12

Ze waren dit jaar al welkom hoor.

26 februari 2019 om 18:22

O ja waar waren ze dan???

Of is dat gewoon achteraf gepraat?

Beetje makkelijk om te zeggen ze waren welkom als je van te voren weet dat de club zelf dat risico niet neemt

26 februari 2019 om 18:24

Om een hele simpele reden dat Feyenoord geen kaarten heeft afgenomen. Feyenoord is er op tegen.

26 februari 2019 om 18:35

Nee. Om een hele simpele reden, dat Halsema nooit goedkeuring heeft gegeven daarvoor. Leuk en aardig dat Ajax dat aanbiedt, maar Halsema gaat daar uiteindelijk over

26 februari 2019 om 18:41

Dus omdat ze weten dat Feyenoord nee zou zeggen, hebben ze gezegd kom maar?
Logisch wel, we hebben het hier niet over wel of niet een patatje nemen bij de febo he. 😂

26 februari 2019 om 18:44

Toen Van der Laan er nog was, heeft Feyenoord ook nooit kaarten afgenomen. Het heeft dus niets met Halsema te maken.

26 februari 2019 om 18:59

Heb ook nooit vernomen dat Van der Laan dit goed vond?

26 februari 2019 om 19:10

Ik zou zeggen, Google is je grootste vriend. Van der Laan was er een groot voorstander van.

26 februari 2019 om 19:51

Een groot voorstander nog wel? Heeft ooit gezegd ervoor open te staan, maar echt concrete goedkeuring heb ik nooit gezien.

27 februari 2019 om 09:33

De burgemeester kan nog zo voor zijn, maar die beslist niet in zijn eentje. Als de gemeenteraad tegen is, gebeurd het alsnog niet. Welkom in een democratie.
En ik blijf bij mij eerdere standpunt, als Feyenoord de kaarten aangeboden krijgt, geloof ik echt niet dat ze die zullen weigeren.

26 februari 2019 om 18:19

@DrDuck: dat zijn ze al, maar Feyenoord vertrouwt zijn eigen fans niet. Dus beetje domme reactie van je.

26 februari 2019 om 18:23

Feyenoord heeft zelf de kaarten niet afgenomen... Ze waren gewoon welkom.

Ik ben voor Ajax. En baal ervan dat er nog geen supporters welkom zijn. Zowel uit als tjuis. En goed dat ze solidair zijn. Maar ik vraag mij af wat als Ajax thuis speelde. Waren Feyenoord supporters dan wel welkom in de arena? Lijkt nu net alsof ze willen zeggen in de arena waren ze wel welkom geweest. Wordt tijd weer supporters welkom zijn

26 februari 2019 om 18:12

Feyenoord supporters zijn idd welkom. Was bij de laatste (2?) edities al zo vlgs mij.

26 februari 2019 om 18:13

Dan waren die feyenoord supports volgens mij wel echt heel goed verstopt hoor. Ik kan mij echt geen wedstrijd herinneren dat er uit supporters van Feyenoord waren? Maar ik kan het mis hebben hoor.

26 februari 2019 om 18:15

Welkom zijn en daadwerkelijk verschijnen zijn ook 2 verschillende dingen.

26 februari 2019 om 18:18

@kleinegeneraa7 dat lijkt me vrij logisch, want feyenoord stond zelf niet toe dat er Ajax supporters in de kuip aanwezig mochten zijn. Ajax heeft aangegeven dat Feyenoorders welkom zijn, mits Ajax ook supporters mee mag nemen naar de kuip. Anders krijg je een vergelijkbare situatie als nu: wel het voordeel voor de een, maar niet voor de ander. Was de wedstrijd in de arena geweest, dan waren er, aangezien het een eenmalige bekerwedstrijd is, gewoon uitsupporters bij geweest.

26 februari 2019 om 18:28

Hahaha dat is makkelijk Feyenoord supporters zijn welkom als de Ajax supporters welkom zijn in Rotterdam, je weet dat ze niet welkom zijn in Rotterdam dus is het makkelijk scoren. Dan moet je zeggen Feyenoord supporters zijn welkom ook als de Ajax supporters niet welkom zijn in Rotterdam. Dan maak je een statement.

26 februari 2019 om 19:11

@wandering
Makkelijk scoren? Feit is dat Ajax er wel akkoord voor geeft en Feyenoord niet. En waarom zou Ajax dan wel Feyenoord supporters toe moeten laten als dat andersom niet kan? Beetje omgekeerde wereld wat jij voorsteld.

26 februari 2019 om 19:42

Halsema geeft er geen akkoord voor net zoals Aboutaleb. Dan kan Ajax de supporters inpeperen met het standpunt dat de uitsupporters welkom zijn, maar die mogen niet komen wanneer Halsema en Aboutaleb aangeven dat zij erover eens zijn dat de uitsupporters niet mogen komen.

26 februari 2019 om 19:43

De enige die akkoord moet geven zijn de burgemeesters.

26 februari 2019 om 19:52

@Troy, zoals ik al eerder zei: Van der Laan was er een voorstander van, maar toen nam Feyenoord ook geen kaarten af. Aboutaleb wilde toen niet, terwijl Amsterdam dat wel wilde.

26 februari 2019 om 20:10

Van der Laan was voorstander, maar een akkoord is er onder zijn bewind nooit geweest. Dus kaarten zijn ook nooit beschikbaar geweest

26 februari 2019 om 20:39

Dat akkoord is er nooit geweest omdat Aboutaleb tegen was. Je hebt hier meerdere partijen.

27 februari 2019 om 09:09

Man man man. Je kan beter niets zeggen als je de feiten nie kent. Feyenoord mag al sinds jaren weer komen maar Feyenoord verbiedt dat. Het is dus eenzijdig.

27 februari 2019 om 09:35

En welke bron gebruik jij? Nogal makkelijk om iemand op de feiten te wijzen, terwijl je zelf ook alleen een aanname maakt gebaseerd op 1 partij.

27 februari 2019 om 00:32

Daar hoef je dus in de KNVB beker niet eens over na te denken

Jaja, dit maakt indruk... doe dan echt stoer en speel niet of stel Jong Ajax op...

26 februari 2019 om 18:46

Waarom zouden ze Jong Ajax op moeten stellen? Dit is echt een idiote reactie.

26 februari 2019 om 22:20

Misschien idioot, maar als je als Ajax zijnde echt n statement wil maken dan is wegblijven van de directie niet echt iets waar mensen van wakker liggen lijkt me...

26 februari 2019 om 19:01

Hahaha dit is denk ik wel de meest achterlijke reactie die ik hier ooit heb gelezen.

26 februari 2019 om 22:21

Eens moet de 1e zijn :-D

Als je echt n statement wil maken, doe dan eens gek... hier ligt toch niemand wakker van :-)

Dit soort acties maakt vanzelfsprekend geen verschil. Om de tafel gaan, en eens daadwerkelijk met concrete plannen en ideeën komen om vanaf het seizoen 2019-2020 uitsupporters bij de Klassieker te hebben, maakt wél een verschil. De burgemeesters hebben vaker gezegd dat zij het initiatief niet gaan nemen. Zijn ze in Amsterdam doof, of zijn ze doof? Mijn hemel zeg.

26 februari 2019 om 18:20

Voor je zo een reactie plaatst, moet je jezelf misschien een beetje inlezen. Die plannen liggen er voor een groot deel al. Ajax wil die gesprekken ook. Maar feyenoord houdt het af. Zelf de supportersvereniging van feyenoord wil er vaart achter zetten. Hoe dom zou ajax zijn om nu te protesteren en te dreigen met een rechtszaak als ze nog niet hadden geprobeerd om het gesprek aan te gaan.

26 februari 2019 om 19:44

Halsema en Aboutaleb willen er (momenteel) nog niet aan. Zolang zij het laatste woord hebben kan Ajax wel de eigen supporters verblijden met "jullie mogen gaan hoor wij staan er voor open" terwijl ze dondersgoed weten dat dit toch niet gebeurt. Feyenoord houdt het helemaal niet af, de burgemeesters van beide steden doen dit.

26 februari 2019 om 19:53

Troy, ik gaf het hierboven al aan: toen Amsterdam wel mee wilde werken, wilde Rotterdam dat niet.

26 februari 2019 om 20:14

Als je voor een seizoen de afspraak maakt om weer uitsupporters toe te laten. Oké. Maar nu een statement maken voor de bühne zie ik geen nut van in. Zelf ben ik geen voorstander van uit supporters, maar dat heeft met een hele slechte ervaring te maken en is puur een persoonlijke rede. Als ze het weer toelaten zou ik er wel de directe consequentie aan hangen. Dat als er serieuze problemen ontstaan in het stadion is het voor altijd over

26 februari 2019 om 20:41

Zoals je zegt moet er voor het seizoen afspraken gemaakt worden. Als je nu vooruit denkt betekend dit dus dat je nu al in gesprek bent voor volgend seizoen. Dit statement zet dus extra druk erop omdat Ajax (en Amsterdam iig onder vd Laan) er wel open voor staan.

Goede actie zeer sneu van clubs als Feyenoord en Den Haag dat ze zoiets nog niet eens kunnen organiseren.

26 februari 2019 om 18:16

Haha, heb ik iets gemist joh? Heeft Ajax dit seizoen Feyenoorders toegelaten in de Arena?

Wat een hypocriet.

26 februari 2019 om 18:36

Nope, maar ze waren zeker wel welkom. Alleen heeft Feyenoord besloten geen kaarten af te nemen, waardoor het uitvak dus ook gewoon vol zat met Ajacieden.

26 februari 2019 om 18:49

Juist ja. En waren ze ook welkom van de burgemeester?

26 februari 2019 om 19:00

Ik heb het even voor je opgezocht @Inkognitow en ik kan helemaal nergens iets vinden over dat Halsema het niet zou toestaan. Geen bericht is goed bericht gaan we dan maar van uit, dus dan is het antwoord op je vraag: ja.

26 februari 2019 om 19:22

Spreekwoorden interesseren me niet. Je doet alsof we het hier hebben over iemand die zijn/haar vriend(in) in een appje vraagt hoe het gaat, maar geen reactie krijgt en er dus vanuit gaat dat ze het goed maken (ironisch genoeg betekent helemaal geen bericht krijgen met grote regelmaat juist het tegenovergestelde). Het gaat hier wel om een wat groter en ingewikkelder onderwerp dan een relatie tussen 2 personen.

Je hebt m'n vraag dus helemaal niet beantwoordt.

26 februari 2019 om 19:40

Sterker nog Inkognitow, Halsema heeft een aantal maanden geleden gezegd dat ze de tijd er nog niet rijp voor achtte. Maar dat willen sommigen onder ons niet begrijpen. Zelfs niet na het eindeloze ja maar, nee, Aboutaleb zei en zo verder.

26 februari 2019 om 19:42

Wat een onzin zeg. Je zegt zelf: Juist ja. En waren ze ook welkom van de burgemeester? Die reactie, afgaande op al je andere reacties in dit topic, lijkt toch te sturen op de afkeuring van ook de Amsterdamse burgemeester. Dat Ajax het wel leuk kan goedkeuren, maar dat dit helemaal niets zegt. Op internet kan ik 0,0 vinden van halsema waarin ze aangeeft dat feyenoord niet welkom zijn, net zo goed als ik niets kan vinden dat ze wel welkom zijn. Punt is alleen dat Ajax onder haar bewind kaarten beschikbaar stelde aan feyenoord en dat zij in die tijd dat dus niet heeft afgeschoten. Ze heeft er simpelweg niets over gezegd (of het is goed weggestopt op het internet). Als je als burgemeester niet er bovenop springt op het moment dat je niet wilt dat er uitsupporters zijn en Ajax stelt kaarten beschikbaar, dan kun je er voorzichtig van uit gaan dat zij er wel oke mee is. Wil je een definitief antwoord op je vraag? Bel naar de gemeente Amsterdam. Maar voor zover jouw vraag te beantwoorden is, is hij met ja te beantwoorden.

26 februari 2019 om 20:23

Er is voor het seizoen duidelijk over gesproken en Aboutaleb en Halsema willen er verder over praten als de clubs op 1 lijn zitten. Als je dan tijdens het seizoen lekker gaat roepen dat Feyenoord welkom is, heb je het volgens mij niet begrepen. Ga voor het seizoen in gesprek, komt er een overeenkomst dan proberen we het volgend jaar weer en zo niet, dan niet. Dit zijn risicowedstrijden die ook gewoon veel voorbereiding van heel veel partijen vraagt. Dan Kun je niet even 2 weken van tevoren roepen: wij willen kaartjes, want anders is het competitievervalsing

26 februari 2019 om 20:45

@markerazzi maar het probleem, zoals ik het heb meegekregen, is dat feyenoord er geen haast achter lijkt te willen zetten. Ajax dacht dat het mogelijk was om het voor dit seizoen al voor elkaar te krijgen, maar toen bleken ze er niet er uit te komen. Vervolgens willen de supportersverenigingen en Ajax er alsnog haast achter zetten, zodat het in ieder geval voor volgend seizoen klaar is. Maar de gesprekken daarover blijven ook maar uitgesteld worden door feyenoord. Terwijl ze met een beetje goodwill er maanden geleden uit hadden kunnen komen. Wellicht waren er dan al kaarten beschikbaar geweest voor deze halve finale. Als testcase. De frustratie vanuit Ajax snap ik daarom ook goed. Je kunt niet eenzijdig een plan opstellen. De burgemeesters begrijp ik ook zeker hierin. Die willen gewoon een compleet plan voor zich zien. Dat plan is er grotendeels al, maar nog niet tot in de puntjes.

26 februari 2019 om 20:51

@martijnr12

Leuk praatje kalk je toch wel op. Inderdaad, in dit topic en ook in anderen stel ik heel simpel dat het niet bij Ajax ligt 'die kaarten beschikbaar stelt'. Is allemaal voor de grote show om supporters tevreden te stellen als in 'zie, wij proberen de impasse te doorbreken, wij willen wel maar hunnie niet'. Wij Ajax! M.a.w Buhne geraas. want het is heel simpel, Ajax of Feyenoord kunnen kaarten beschikbaar stellen zoveel ze willen. Het is niet aan de clubs.

Dat Halsema niets heeft gezegd over dat Ajax kaarten beschikbaar stelde kan je simpel omdraaien als in waarom ze niets heeft gezegd of 'hoefde' te spreken. Supporters mochten toch niet komen? Of wel? Want zoals jij het stelt hadden er gewoon ff 5000 Feyenoorders op de trein kunnen stappen. Doe normaal man, geloof je het zelf. Misschien hebben duizenden mensen en ik gemist toen die kaartjes er lagen voor ons dat Halsema voor de camera heeft gestaan en gezegd, kom maar, gezellig een middagje met 5000 Feyenoorders naar de Arena?

Zal afsluiten met dat ook ik het niet van het internet heb maar het kwam ter sprake eind vorig jaar in een tv Rijnmond uitzending.

Maar tot zover blijf ik gewoon bij mijn stelling 'leuk dat er kaarten beschikbaar zijn gesteld, maar komen mogen we toch niet, net zoals andersom ook niet het geval is'.

Edit) Neemt niet weg dat ook ik graag weer naar de uit wedstrijden tegen Ajax zou willen gaan. Dat ook ik wil dat Feyenoord, Ajax, Aboutaleb en Halsema snel rond de tafel gaan zitten om dit op te lossen. Heeft veel te lang geduurd inmiddels. Maar de grote vraag blijft zoals altijd bestaan, zijn beide supportersgroepen er klaar voor om alles achter zich te laten, het oude zeer enzovoorts.

26 februari 2019 om 18:16

Misschien heb ik wat gemist hoor, maar waren Feyenoord fans de afgelopen jaren welkom in Amsterdam? Of was het vak gewoon leeg, omdat niemand een kaartje kocht?

26 februari 2019 om 18:26

Vak was niet leeg. Hier zaten gewoon ajacieden, want Feyenoord had aangegeven geen kaarten af te nemen.

26 februari 2019 om 18:28

Het vak was gewoon leeg omdat niemand een kaartje kocht. Feyenoord wilde deze namelijk niet afnemen.

26 februari 2019 om 20:06

hahaha ....wat een onzin zeg. Waarom zou Feyenoord geen kaarten willen afnemen?

26 februari 2019 om 20:25

Omdat dat voor het seizoen de afspraak was, maar Ajax wilde toch nog laten zien dat zij de goede wil wilden tonen

Volgens mij zijn de meeste mensen mega naã¯ef. En volgens mij ben ik een van de weinige die inziet dat er nog steeds groepen zijn die de finaal de pleuris uit laten breken als er supporters van de rivaal aanwezig zijn... zeker in de Kuip! Daar zijn er net even te veel met een iq waar het zwart voor de ogen gaat als ze een Ajax shirt zien.

Die zijn er in Amsterdam, Utrecht, Den Haag en Eindhoven ook... maar net even wat minder.

26 februari 2019 om 19:15

Ik wil niet lullig doen hoor, maar de laatste keer dat het fout liep in de Kuip waren het toch echt die figuren in dat Ajax shirt met een IQ van een pinda die zich massaal misdroegen.

26 februari 2019 om 20:26

Dat hebben we gezien in de bekerfinale tegen PEC. Over naïef zijn gesproken

26 februari 2019 om 22:43

Lezen jullie m’n laatste zin ook? Dat waren er ook een aantal, en dat is al genoeg om de boel te verpesten! Zo kan ik ook Nancy en Rome er wel bijhalen. En zo kunnen we nog wel even doorgaan....

27 februari 2019 om 09:44

Want Ajax is altijd zo lief als ze in het buitenland een wedstrijd spelen. Gaan met de locale bejaarden op stap enzo...
Zoals je zegt, elke club heb rotte appels, maar om dan ouwe koeien uit de sloot te halen is weer een beetje nutteloos.

Volgend jaar weer supporters toelaten als test, zijn er weer ongeregeldheden dan weer 5 jaar zonder. Iedereen weet dat er een hoop gekkies tussen lopen, dus dat dit nooit goed gaat.

26 februari 2019 om 18:29

Hoezo dan weer 5 jasr geen uitsupporters. Misschien een keer gewoon de problemen oplossen. Geef ze een levenlang stadionverbod + alle kosten die ontstaan op hun verhalen. Ik weet zeker dat het probleem dan binnen 5 jaar zo goed als opgelost is.

26 februari 2019 om 19:46

Probleem is nu toch ook opgelost? Geen belachelijk hoge inzet van hulpdiensten en dus geen hoge kosten voor de belastingbetaler. Ik zie geen probleem anders dan dat het jammer is dat er geen uit fans zijn.

Dubbel gevoel. Je toont je solidair op tegenover de fans, maar als je gaat steun je ook het team. Maar ik kan de protesten wel begrijpen.

26 februari 2019 om 18:19

Weet je wat het is Damsko, Als ze echt iets willen bereiken dan gaan ze rond de tafel met Halsema, Aboutaleb en Feyenoord. Dit is gewoon nutteloos.

Daarmee niet zeggende dat ik ze niet begrijp.

26 februari 2019 om 18:25

FR_JC dat is gewoon het beste wat ze kunnen doen. Laten ze is elkaar gewoon als mannen met een oplossing komen. Wij als supporters moeten als eerste instantie gewoon zorgen dat we onze gedragen. Klaar! Er moet een goeie security zijn die alle personen buiten houd die niet gewenst zijn. Dan denk ik dat je al half op weg bent.

26 februari 2019 om 18:30

Leuk dat je dat zegt, maar feyenoord weigert om het te bespreken.

26 februari 2019 om 18:32

Inderdaad ze zullen eerst samen (ajax en Feyenoord) plannen op tafel moeten leggen waarmee ze samen als clubs het over eens zijn, daarna met beide burgemeesters gaan zitten die dan op hun beurt weer de beveiliging op kunnen zetten ism politie (me) en vanuit daar verder gaan. Ik hoop dat ik het nog mee kan gaan maken dat er over en weer fans kunnen komen, naar de JC Arena en in De Kuip.

Dit rechtbank, kaartjes vrijgeven enz enz is nutteloos. Toon ballen en ga gesprekken aan op directie niveau.

Het is niet zo zwart wit als jij het wil doen laten overkomen @musie26.

26 februari 2019 om 18:43

Musi26. Het is wel degelijk besproken met Aboutaleb, maar die weigert pertinent (wat ik heel goed kan begrijpen).

Ik snap dat wel, was de laatste keer niet zo leuk voor hen om in de Kuip te zitten. Zie het nog voor me, de lach na de 0-1 naar die koppen na het laatste fluitsignaal.

Priceless

Jammer ik had het wel geniaal gevond als marc overmars was gaan streaken met een protest vlag als cape, maar ja dit kan ook natuurlijk haha

Leuke actie, maar wat mij betreft spelen we de komende honderd jaar de klassieker zonder uitfans. Scheelt enorm in de kosten en hoeven we het wedstrijdje wie de meest smakeloze rommel kan uitbraken ook niet aan te horen. De bagger die we in de jaren 90 en de jaren 00 hebben gehoord, dat nooit meer. De supportersgroepen haten elkaar zo erg, dan moet je de kat ook niet op het spek binden. Als je als ajacied de Kuip wil zien neem je maar zo'n rondleiding, mag je daarna gratis het Feyenoordmuseum bekijken.

26 februari 2019 om 18:33

Precies. Zitten gewoon te veel doorgesnoven/gezopen tokkies tussen die zich nooit zullen kunnen gedragen

26 februari 2019 om 18:34

1. De kosten zijn niet lager zonder uitsupporters. 2. De spreekkoren zijn er ook zonder uitsupporters. 3. Gratis 3 bekers in het museum bekijken daar wil je niet voor betalen.

26 februari 2019 om 18:40

De kosten zijn niet lager zonder uitsupporters? Hahahaha. Wel of geen uitsupporters scheelt flink wat politie-inzet.

26 februari 2019 om 18:47

In andere landen hebben ze ook wel hersenlozen. Maar daar wordt vakkundig mee afgewerkt. Waar waren de Russische hools tijdens het WK?

Te zot voor woorden dat we dit in Nederland niet kunnen handelen.

26 februari 2019 om 19:49

Dat kunnen we wel maar niet tegen elke prijs. Dat zou pas te zot voor woorden zijn. Maar ja, niet verder kijken dan een potje voetbal is blijkbaar lastig.

Het is gewoon een besluit van Aboutaleb die geen Ajacieden in z'n stad wil hebben. Daar kunnen we allemaal iets van vinden maar gezien het track record van de klassieker vind ik dat helemaal niet zo gek dat de persoon verantwoordelijk voor de openbare orde dit doet. Dan kan je wel zeggen, ja maar Feyenoord moet de kaarten afnemen in Amsterdam maar dat is ook niet eerlijk want dan mogen de Feyenoorders wel en de Ajacieden niet.


Dat het Ajax bestuur deze actie maakt is vooral voor de bühne gericht.

nou, daar ligt echt iedereen wakker van dat deze twee niet in De Kuip aanwezig zijn als je echt een statement wil maken dan zou je de selectie niet moeten laten komen opdagen en Jong Ajax moeten sturen ofzo

Trieste houding van de Ajax leiding.
Wie ligt daar nu wakker van. Een beetje goedkoop proberen te scoren bij de aanhang.
Men moet van beide kanten niet zeuren. Het is eigen schuld dikke bult dat er geen supporters aanwezig zijn.

Dan neem ik aan dat ze het goede voorbeeld geven bij de eerstvolgende Ajax-Feyenoord. En voor het eerst weer Feyenoordsupporters toestaan.

26 februari 2019 om 19:14

Dat was dit seizoen al het geval...

26 februari 2019 om 19:45

Halsema heeft het laatste zegje daarover. Niet Ajax die 'kaarten beschikbaar stelt'.

26 februari 2019 om 20:40

Halsema doet nu toch niet mee?

26 februari 2019 om 21:11

@Lunny. Halsema beslist uiteindelijk over de stad Amsterdam. Die zit, net als Aboutaleb, niet te wachten op een verbouwing.

Natuurlijk een goed initiatief. Maar eerlijk gezegd geloof ik niet dat het ooit nog kan om uitsupporters toe te laten tot deze wedstrijden. Zulke simpele onmogelijke zielig, totaal kansloos volk. Jammer maar dat is nu eenmaal de actualiteit.

Jezus wat een gedoe steeds. Laat ze voortaan gewoon toe en geniet samen van het spelletje. Gaat het fout? Dan als straf weer 10 jaar klassiekers zonder supporters.

Beter protest zou zijn dit niet aan te kondigen, maar gewoon 2 normale supporters met pet en sjaal mee te nemen en plaats te laten nemen.

Toppers die bestuurs leden iedereen moet wel meegaan dat er een wedstrijd word verplaats voor jullie in nu komt de bekerwedstrijd blijven ze thuis

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren