Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Nicolás Tagliafico heeft er na Real Madrid optie bij in de Spaanse top’

Laatste update:

Real Madrid is niet de enige Spaanse topclub die Nicolás Tagliafico in het vizier heeft. Goal weet te melden dat de 26-jarige linkervleugelverdediger van Ajax zich tevens op de radar van Atlético Madrid bevindt. Los Colchoneros moeten komende zomer waarschijnlijk op zoek naar een nieuwe linksback en zijn daardoor bij Tagliafico terechtgekomen.

Lucas Hernández staat in de nadrukkelijke belangstelling van Bayern München en in december claimde Marca al dat er sprake was van een akkoord. Daarnaast is Filipe Luís bij Atlético in het bezit van een aflopend contract. De 33-jarige Braziliaan lijkt voorlopig niet van plan om die verbintenis te verlengen en staat voor een transfervrij vertrek, terwijl Barcelona geïnteresseerd is in zijn diensten.

Om die reden is Atlético bezig met de eventuele opvolging van Hernández en Filipe Luís. De voornaamste kandidaat om de nieuwe linksback in het Wanda Metropolitano te worden, is Alex Telles van FC Porto. Daarnaast heeft men dus Tagliafico in het vizier, al is stadgenoot Real Madrid ook geïnteresseerd. Bij de Koninklijke wordt er rekening gehouden met een vertrek van Marcelo. Momenteel speelt Sergio Reguilón linksback bij Real Madrid, maar Real Madrid wil voor hem graag een alternatief binnenhalen.

“Hij zou één van de namen op het verlanglijstje van Real Madrid zijn, omdat Marcelo mogelijk naar Juventus verkast. Ik heb echter nog niets gehoord van Real Madrid”, zei Ricardo Schlieper, zaakwaarnemer van Tagliafico, eerder tegenover Radio Rivadavia. Het contract van de Argentijn bij Ajax loopt nog tot medio 2022. “Zijn contract bevat geen transferclausule, maar de club heeft wel een bepaalde vraagprijs in gedachte, die geldt voor Europese clubs, waaronder een Spaanse. Al met al denk ik dat het tijd is voor zijn doorbraak.”

Is Atlético Madrid de ideale club voor Nicolás Tagliafico?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Bizar dat Atletico Johny Castro heeft laten gaan. Speelt best goed bij Wolverhampton en zou sowieso als Backup ideaal zijn. Nu zal je met die miljoenen van Lucas weer twee linksbacks moeten halen. Hoewel ik natuurlijk hoop dat Tagliafico bij Ajax blijft, gun ik hem dan wel (indien hij toch vertrekt) een club waar hij alles mee speelt. Atletico zou ideaal zijn, als je nu ziet dat Arias daar ook wel veel aan spelen toekomt.

26 februari 2019 om 08:40

Moet het niet eens een keer afgelopen zijn met het gunnen van transfers? Als er deze zomer 4 a 5 spelers vertrekken hoe wil je dan nog groeien in Europa? Met een vertrek van de Ligt, Frenkie, Ziyech, Onana en Tagliafico heb je een groot probleem, dan kom je nooit een ronde verder in de CL.

Gewoon inzetten op 75 miljoen, ik weet dat hij het niet waard is maar niks verplicht Ajax om hem te verkopen.

26 februari 2019 om 09:09

Nee, want Ajax moet het hebben van zijn status als mooie opstap naar de top. Als je dat gaat afbreken door spelers een transfer te weigeren als clubs als Atletico of zelfs Real Madrid op de stoep staan, tekent straks geen enkel toptalent meer bij Ajax.

Juist de verkoop van zo'n groot aantal spelers is op de lange termijn goed voor de club, want meer spelers zullen bij die club willen spelen die voor zoveel spelers een goede opstap naar de wereldtop is geweest.

26 februari 2019 om 09:45

Je mag best de rem erop zetten hoor, spelers kunnen veel willen, maar begrijpen ook dat er een limiet zit aan het aantal uitgaande transfers. Met Frenkie en waarschijnlijk De Ligt en Ziyech verkoop je de drie beste spelers. Wellicht kan Onana of Tagliafico vertrekken als ze een directe vervanger op het oog hebben, maar anders houdt het bij eerstgenoemde wel op. Je kan het ook anders zien hè? Gun je Tagliafico nu zijn transfer, waarom mag Ajax dan een transfer van Donny, Tadic, Onana en Mazraoui tegenhouden? Dat zaait verwarring. Belangrijkste is dat Overmars en co nu al duidelijk zijn over de plannen voor volgend seizoen.

26 februari 2019 om 10:35

@kramzovic

Ajax is een opleidingsclub. Als er op de aankopen een dikke winst behaald kan worden, moet je dat gewoon doen. Met dat geld kan je opnieuw investeren terwijl een deel ook naar de reserve fondsen gaat om de continuïteit te waarborgen.

Je hebt pas een probleem als de vervangers niet zo goed zijn als de vertrekkende spelers. En laten we eerlijk zijn, voor 20 mio kan je toch wel ergens een prima linksback vinden?

26 februari 2019 om 13:19

Dus jij wilt Onana, Mazraoui, De Ligt, Tagliafico, Vd.Beek, Frenkie De Jong, Ziyech, Dolberg, Tadic, Neres allemaal laten gaan omdat Ajax er een dikke winst op kan maken?
Hoe wil je hun allemaal vervangen en wat zal dit betekenen voor de titelkansen?

26 februari 2019 om 13:26

Niemand is groter dan de club en onvervangbaar. Bovendien ga je 280 miljoen aan transferinkomsten krijgen waar je goede spelers voor terughaalt aangevuld met jongens als gravenbergh en Brobbey. Middenmoters uit premier league zoals Ake en Propper. Slot op de deur zoals Marten de roon. Wisselspeler maar wel een ajaxspeler zoals jetro Willems. Pavon. Pedrinho. Genoeg mogelijkheden. Dan mogen ze van mij ook wel 150 miljoen besteden.

Tadic, mazzraoui en Dolberg zullen niet vertrekken . Donny zal ook niet snel weggaan. De rest grote kan ja. Maar enorm veel geld binnenhalen. 2 toptalenten gravenbergh en Brobbey overhevelen. En voor 150 miljoen kopen. Pedrinho, Pavon, Ake, Propper, Stengs, Van Aanholt( willems) Marten de Roon.

26 februari 2019 om 13:37

Als er voor al die spelers een mooie club komt ( waar ze zelf heen willen ) en ze allemaal comfort marktwaarde weg kunnen is het moeilijk tegen te houden. Je krijgt dan waarom mag hij wel en ik niet plus dat andere spelers minder snel voor Ajax gaan kiezen omdat ze transfers blokkeren. Dat is het nadeel als je een goed Europees seizoen draait met een Nederlandse club hoeveel geld je ook als club zijnde bezit we kunnen niet op tegen de grote en veel interessantere clubs / competities.

26 februari 2019 om 13:42

De spelers snappen zelf ook wel dat Ajax niet teveel basisspelers tegelijk wilt laten gaan met het oog op dat Ajax ook volgend seizoen een serieuze kans wilt maken op prijzen.
Bij een vertrek van De Ligt, Frenkie, Neres en Ziyech moet Ajax gewoon een nee verkopen aan clubs die andere basisspelers willen hebben. Een jaar later kunnen dan vervolgens weer Onana, Tagliafico, Vd.Beek, Dolberg verkocht worden. Dan is het beter verdeeld.

Qua persoonlijkheid zou hij goed passen bij Atletico, echt een winnaar/vechter. Hij zou het niveau ook wel aankunnen. Zou wel heel jammer zijn om deze held na anderhalf jaar alweer de Arena te zien verlaten!

26 februari 2019 om 08:16

Precies dit! Die mentaliteit past perfect bij Nico. Dit is denk ik een van de weinige logische stappen voor hem..

26 februari 2019 om 08:34

Ik zou ook echt enorm balen om hem te zien vertrekken. Ik denk dat iedereen hem zo’n mooie stap enorm gunt, want zoals je zegt is het echt een held in de Arena. Zo’n sympathie en zo’n vechtlust. Echt een wereldgozer. De leegloop begint nu al serieuze vormen aan te nemen. Ik hoop echt dat Overmars voorlopig gewoon nog blijft, want hij is waarschijnlijk de enige die een goed beeld heeft van alle mogelijke opvolgers. Misschien Van Aanholt voor linksback? Ik zag op instagram voorbijkomen dat hij dat zelf wel ziet zitten.

26 februari 2019 om 12:43

Gewoon Felipe Luis transfervrij overnemen. Felipe Luis moet nog wel minimaal 2 seizoenen prima kunnen presteren in de eredivisie. Zal leuk zijn als Felipe Luis op die manier toch nog in de basis komt te staan bij Ajax wat hem eerder niet was gelukt.

26 februari 2019 om 14:41

Gewoon Felipe Luis transfervrij overnemen.. 'gewoon'. Alsof dat zo gemakkelijk zal zijn? Ja, ik weet dat hij transfervrij is maar er zullen zich echt wel, met alles respect, grotere clubs dan Ajax melden voor hem.

26 februari 2019 om 14:54

Heb je gelijk in. Maar denk wel dat Ajax een kans maakt om hem binnen te kunnen halen. Niet elke Europese topclub staat te springen om een 33 jarige speler aan zich te binden. Meestal willen ze juist af van spelers uit die leeftijdscategorie of ze moeten van uitzonderlijke klasse zijn.

27 februari 2019 om 14:09

Felipe Luis overnemen is best nog een reële optie. Die jongen heeft al tijd geleden aangegeven nog graag voor Ajax te spelen, omdat Ajax de eerste Europese club was die hem de kans in Europa gaf. Vanwege blessures nooit een wedstrijd gespeeld... Daarom wilt hij Ajax graag wat teruggeven.

27 februari 2019 om 14:20

Ik zeg ook nergens dat het geen reële optie is. Ik zeg alleen dat het niet zo makkelijk zal worden als Jonkmans het laat klinken.

Gewoon lekker hoog in de boom gaan zitten. Ajax krijgt toch al een hele leegloop, dus mocht de vraagprijs te hoog zijn en hij blijft, is dat dus niet erg. Gewoon 40 miljoen vragen en wie weet.

26 februari 2019 om 08:29

Even de feiten op een rij, 26 jaar oud, CL ervaring, contract tot 2022 en perfect profiel voor atletico. Ik denk dat 40 miljoen niet eens hoog is. ik zou het op 60 zetten en handjeklap bij 50.

26 februari 2019 om 08:36

Het is een back hè. Die positie is doorgaans niet de duurste. Ook al zijn er maar weinig echt goeie backs en behoort Nico zeker tot de (sub)top op zijn positie. Ik gok 30 miljoen.

26 februari 2019 om 08:37

Het is een hele belangrijke back en bij het vertrek van De Jong, De Ligt en Ziyech moet je absolute hoofdprijs voor een volgende sterkhouder vragen. Ajax zit in die enorme luxepositie.

26 februari 2019 om 08:43

Bovendien, ze kunnen de "madrids" tegen elkaar gebruiken en prijs opschroeven. Als het klopt dat zowel Real als Atletico interesse hebben uiteraard.

26 februari 2019 om 10:36

@naku,

50 of 60 miljoen is te gek voor woorden. Hij is ál 26, hij zal dus niet ontzettend veel beter meer worden. CL ervaring? Hij heeft bij wijze van net een handjevol wedstrijden bij elkaar gesprokkeld. We moeten door de bedragen voor Frenkie (en mogelijk De Ligt) niet ineens gaan denken dat iedereen veel duurder is dan men aanvankelijk dacht. Bij Frenkie en Matthijs betaal je voornamelijk voor het talent en potentieel. Bij Tagliafico is dat niet zo. 40 miljoen zou een uitstekende deal zijn voor Ajax.

26 februari 2019 om 11:40

Je weet dat Atlético ook interesse heeft in Grimaldo? Atlético heeft goede banden met Benfica en als Ajax dus te veel vraagt (denk aan 40 miljoen) dan schakelt Atlético gewoon naar Grimaldo

26 februari 2019 om 12:03

Mooizo, lekker veel vragen dus! Dan blijft Nico bij ons en heeft Atletico haar andere optie binnen. Iedereen blij

26 februari 2019 om 13:38

Rhynocerys de meeste voetballers zijn op hun best zo rond 27, 28, 29, 30. Dat is dus de komende 4 jaar.. En het is een verdediger die gaan vaak wat langer mee op de top. Dus ik weet niet waar je het over hebt met dat hij niet beter zal worden.

Hij maakt misschien wel eens een foutje, en pakt zo hier en daar net iets te vaak een kaart, maar alsnog ben ik ervan overtuigd dat deze knakker de absolute wereldtop aankan. Qua linksbacks bij topclubs heb ik het idee dat alleen Real, Barca, en Bayern op dit moment een betere speler hebben rondlopen.

26 februari 2019 om 08:18

Akex Sandro en Robertson zijn ook geen koekenbakkers

26 februari 2019 om 08:20

Robertson, de beste back in de wereld. Alex Sandro, Mendy, Ghaloum, Guerreiro, Digne, om maar wat namen te noemen he

26 februari 2019 om 08:35

Haha grappig rijtje. Mendy is een goede voetballer, maar meestal minimaal de helft van het seizoen geblesseerd. Digne speelt voor het eerst in zijn carriere oprecht een goed seizoen na zijn indrukwekkende voetbal CV, bedoel je Ghoulam? Sandro is natuurlijk een topper en Guerreiro is ook niet slecht. Robertson de beste back in de wereld.. waarom?

26 februari 2019 om 08:36

Robertson is wel beter, al wel iets minder de laatste tijd vind ik zelf. Sandro is compleet uit vorm, Mendy altijd geblesseerd en de andere hebben ook allemaal hun dingetjes. Ghoulam blessures, Guerreiro linkshalf/bank en ik vind Digne wel echt minder goed.

26 februari 2019 om 08:38

Ik denk dat Robertson in huidige vorm wel echt de beste op zijn positie is. Alex Sandro, Alba en Alaba zijn ook echte kladblokken. Ik denk wel dat Nico gelijk of beter is dan de rest die JeoNowit opnoemt. Prachtige aankoop, als je nagaat dat hij maar 4 miljoen heeft gekost.

26 februari 2019 om 08:38

Omdat hij Liverpool fan is :-).

Robertson is zeker top 5 in mijn ogen, maar de beste is toch Alba op dit moment.

26 februari 2019 om 08:41

Mooie autocorrectie haha! Verder wel met jou eens inderdaad. Er is een hele grote groep backs die weinig voor elkaar onderdoen.

26 februari 2019 om 09:02

Misschien bedoeld ie wel Mendy van Lyon, die is minstens zo goed

26 februari 2019 om 09:02

Niet Digne toch? Die vent kan er hélemaal niks van… w

26 februari 2019 om 09:24

AjaxCunian

Sandro compleet uit vorm? Neen. Hij is niet meer zo super maar nog steeds een erg goede back, lijkt echter met de handrem op te spelen soms, maakt minder acties rondom, en dat ligt aan de laffe tactiek van de coach.

26 februari 2019 om 10:39

Robertson in zijn huidige vorm de beste op zijn positie? Kijk alleen al naar de wedstrijd afgelopen zondag. Zijn werklust, snelheid en drive zijn uitstekend hoor maar simpele combinaties gaan te vaak fout. Sorry hoor maar vind hem echt geen wereldtop!

26 februari 2019 om 10:43

Oke wat dacht je dan van lucas hernandez, (ook al staat die ook wel eens cv), ricardo rodriguez, shaw?

26 februari 2019 om 13:32

Mendy van Lyon bedoel ik, Benjamin is maar een clown.

26 februari 2019 om 10:49

Dat denk ik dus ook. Normaal gesproken neig ik altijd naar de nuchtere Hollanders, maar ik kan nu verrassend genoeg veel meer genieten van een wedstrijd van Ziyech, Neres en Tagliaficio dan van Frenkie en de Ligt. Donnie vind ik ook een genot om naar te kijken dit seizoen. Die jongen kan veel beter voetballen dan de meeste mensen denken. Ik ben er heilig van overtuigd dat die jongen ook bij een absolute topclub terecht gaat komen.

Zolang de geruchten verspreid worden door z'n zaakwaarnemer neem ik het met een kilo zout. Hele goede back nu in de eredivisie, maar 26 jaar, 1 seizoen in de eredivisie en zal de hoofdprijs kosten. Denk niet dat Real dat risico gaat nemen.

26 februari 2019 om 08:42

Hele goede opkomende back in de Eredivisie èn Champions League tegen grootmachten als o.a. Real en Bayern, ervarining in de Argentijnse hoogste divisie, scorend vermogen, goede voorzet, fel en snel, pas 26 jaar, dus nog jong voor een verdediger, reserve-aanvoerder en basisspeler van WK-ganger Argentinië.

Logischerwijs eentje, waarvoor de hoofdprijs gevraagd wordt en die het ook meer dan waard is. Ik zie die risico’s niet zo. Nico Tagliafico heeft alles om te slagen in een topcompetitie en zit nog lang niet aan zijn plafond. Hopelijk blijft hij echter nog een tijdje in Amsterdam te bezichtigen wat mij betreft.

26 februari 2019 om 08:49

Die paar wedstrijden in de CL... Ik ken ook spelers in de 3e divisie die veel mee opkomen, veel scoren en assist afleveren. De vraag is alleen of ze het op een hoger niveau aankunnen. Ik verwacht, gelukkig voor Ajax, dat hij nog een seizoen zich zal bewijzen bij Ajax voordat de echte topclubs langskomen.

26 februari 2019 om 09:10

Die ‘paar wedstrijden in de CL’ zeggen niks? Kom op zeg. Dat zijn wedstrijden, die bevestigen op welk niveau je kunt acteren... Dat jij je vervolgens nog afvraagt of hij het hogere niveau aankan, is nogal vreemd. Zijn optredens lieten weinig aan de verbeelding over.

Dat je vervolgens uit eigen ervaring komt met voorbeelden van spelers uit de derde divisie op nationaal niveau en hun ontwikkelingscurve vergelijkt met het niveau, waarop Tagliafico op acteert, kan ik überhaubt weinig serieus nemen.

Spelers, die in de derde divisisie actief zijn, zitten vaak al aan hun plafond; een Argentijnse verdediger van het niveau Tagliafico, die naar de Eredivisie komt, doet dat over het algemeen als tussen- of opstap naar een Europese topcompetitie.

Tagliafigo heeft zich al bewezen in de hoogste Argentijnse competitie, was op de WK in Rusland de vaste linksback, is Argentijns reserveaanvoerder tussen gevestigde topspelers en was in Champions League-wedstrijden tegen topclubs één van de uitblinkers.

Blijf jij je ondanks dat alles maar afvragen of hij een hoger niveau aankan dan je selectieve referentiepunt de Eredivisie. Voor mij is echter allang duidelijk èn bewezen, dat Nico alles heeft om uit te groeien tot basisspeler bij een topclub.

Wat is dit toch een heerlijke linksback! Dit is echt een topaankoop geweest van Ajax. Ik vind zijn inzet en mentaliteit geweldig en zulke spelers heb je in het team nodig om de rest aan te sporen. Hij is verdedigend sterk, kan voor zijn lengte goed koppen en kan aanvallend ook voor gevaar zorgen. Hij heeft eigenlijk alles wat je nodig hebt in het moderne voetbal als back.

Ik denk dat hij goed bij Atletico past. Het vechtvoetbal past bij hem en ik denk ook wel dat hij het niveau aan kan. Maar als Ajacied zou ik het jammer vinden als hij weg gaat, want ik kan altijd genieten van hem. Als Ajax zijnde moet je gewoon de hoofdprijs vragen, want zijn contract loopt nog tot 2022.

Dat wordt een spannende zomer. Dat er spelers weggaan is tot daar aan toe, maar het is te hopen voor Ajax dat Overmars gaat blijven.

Geschikt voor absolute top deze jongen. Is bij Ajax zeer goed, Europees een van de besten, en was op het WK bij Argentinie ook een van de sterkhouders en later zelfs aanvoerder. Schoffelt, voetbalt en scoort met zo een drive dat een heel team zich daaraan optrekt. Geweldige speler, prof en mens bovendien. Zou goed bij Atletico passen idd. Liever nog een jaartje Ajax wat mij betreft maar voor 50mlj zou ik hem die stap wel gunnen.

Filipe luis ik de deal betrekken? Want hem vervangen word erg lastig. Als er veel spelers vertrekken. Heb ik liever dat hij nog een jaar blijft. Gewoon lekker hoog gaan zitten met de vraagprijs!

26 februari 2019 om 11:56

Goed idee! Ik zou het ook wel weten als ik kan kiezen tussen Ajax en Barca!

26 februari 2019 om 12:49

Felipe Luis kan zelfs transfervrij overkomen. Dus hoeft sowieso niet in de deal worden betrokken. Ajax kan dus de hoofdprijs vragen voor Tagliafico en dan vervolgens Felipe Luis transfervrij binnenhalen.

Ik zou Tagliafico best graag bij Arsenal willen zien. Heeft in de CL laten zien dat hij fysiek gewoon meer dan zijn mannetje staat, geeft altijd 200% en scoort ook nog eens geregeld. Daarnaast is hij goed in het positiespel en heeft hij een goed inzicht in wanneer hij wel en wanneer hij niet mee naar voren moet. Precies wat Arsenal nodig heeft in mijn ogen. Precies tussen de sterke punten van Monreal (verdedigend goed, aanvallend minder) en Kolasinac (aanvallend zeer goed, verdedigend een heel stuk minder) in en in mijn ogen kwalitatief beter.

27 februari 2019 om 14:22

Ja leuk en aardig Jackieboy, maar Nico wilt natuurlijk wel CL spelen

Bedank me maar Atletico, ik hoef geen vergoeding. Ik zei het gisteren al😂👍, deze jongen hoort bij Atletico

Ongeacht of Lucas gaat vertekken of niet, zou ik Tagliafico aantrekken. Past precies in het plaatje van de club. Heeft een hele goede mentaliteit en kan daarnaast ook gewoon goed opkomen en verdedigen. Als Atletico zijnde zou ik alles op alles zetten om Lucas en Oblak een nieuw contract te geven en Tagliafico en Jovic aan te trekken. Verkoop Diego Costa wat mij betreft en als Morata goed blijft presteren zou ik zijn clausule lichten. Ook mag Vrsjalko teruggehaald worden, aangezien Juanfran na dit seizoen er mee gaat stoppen.
Zo ziet mijn opstelling eruit:
Keeper: Oblak
Verdediging: Arias - Gimenez - Lucas - Tagliafico
Middenveld: Koke - Saul - Rodri - Lemar
Aanval: Griezmann - Jovic
Indien Lucas toch gaat vertekken, zou ik Skriniar proberen te kopen.

26 februari 2019 om 11:58

Kan Chelsea met die naderende ban de clausule tegenhouden? Of komt dit maar van 1 kant nu?
Ik zou Diego altijd houden. Altijd handig om zo'n zuigertje in je team te hebben!

Tja je zou bijna zeggen dat er geen club beter bij hem past alleen houdt Nico wel van aanvallend voetbal en spelen ze dat niet zo veel in het Wanda Metropolitano.
Nico heeft veel drive, atletiek, en is een beest en bezeten van voetbal, prachtige vent en misschien wel 3 keer slecht gespeeld, is altijd betrouwbaar en altijd een van de beste in de CL.

26 februari 2019 om 13:50

Inderdaad, Atletico Madrid is op zijn lijf geschreven. Zijn ideale vervolgstap en misschien wel een club waar hij jarenlang de vaste kracht zal worden.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren